В квартал Киба близо до Токио започнаха двугодишни тестове за безжично зареждане на електрически превозни средства, със система, която е вградена в пътната настилка. Бобините за пренос на електрическа енергия към захранващата система на електрическите автомобили се поставят само пред светофари, където колите спират. Престоят и бавното шофиране ще бъде достатъчно, за да може електрическият автомобил да се презареди за „допълнителни“ километри от пътуването.
Проблемът с увеличаването на пробега на електрическите превозни средства е и остава най-остър за новия вид транспорт. Мрежата от станции за зареждане не е достатъчно развита, батериите нямат капацитет, сравним с резервоарите за бензин и дизел, а от теглото на цялата "ферма" от батерии оставя много да се желае.
Безжичното зареждане на батерии по време на шофиране на електрическо превозно средство на специално оборудвани пътища може частично да реши този проблем, но разходите за оборудване на обществените пътища с кабели, намотки и системи за управление са много, много високи - до няколко милиона щатски долара за всеки километър.
Поради тази причина група японски компании замислят проект, по време на изпълнението на който се предлага електрическите автомобили да се зареждат в зоната за спиране преди светофарите. Твърди се, че 10 секунди пребиваване в такава зона ще позволи зареждане на батериите на електрически автомобил, достатъчно за още един километър пробег. Тестването на системата до март 2025 г. ще позволи да се оцени оперативната надеждност и ефективност на решението, така че до 2030 г. подобен опит да бъде разпространен в цялата страна.