9 Октомври, 2023 10:04 6 194 75

Електромобилите са по-скъпи за експлоатация от колите с ДВГ

  • електромобили-
  • коли с двг-
  • експлоатация-
  • разходи
Електромобилите са по-скъпи за експлоатация от колите с ДВГ - 1

Експертите сравниха разходите за експлоатация на електрически автомобили с техните бензинови конкуренти. Оказа се, че ценовият сегмент силно влияе на крайния резултат. Проучването е публикувано на уебсайта InsideEVs .

Според експертите цената на притежаването на премиум електрически автомобили е само малко по-висока от тази на подобни автомобили с двигатели с вътрешно горене. В бюджетния ценови сегмент обаче разликата е доста по-осезаема.

Средните петгодишни експлоатационни разходи на премиум електрически автомобил са с $287 повече от тези на сравними автомобили с двигатели с вътрешно горене. При бюджетните модели разликата става драстична и е... 9 529 долара.

В доклада се казва още, че този резултат е свързан най-вече с разликата в цената на електрическите и бензиновите автомобили. Около 76% от продажбите на електрически автомобили в САЩ са на скъпи модели.

Средната цена за експлоатация на електрическия кросоувър Mercedes-Benz EQB за пет години е 72 107 долара. Сравнима кола с ДВГ ще струва само $71 420.

Цената на притежаването на по-евтиния електрически кросоувър Ford Mustang Mach-E е средно $67 719 за пет години. Подобен кросоувър с двигател с вътрешно горене ще струва $16 000 по-малко.

Експертите смятат, че ситуацията може да се промени през следващите години. В момента много световни производители на автомобили разработват достъпни електрически автомобили, които ще помогнат за постигане на ценови паритет с колите с ДВГ.

Очаква се автомобилните гиганти да се съсредоточат върху производството на бюджетни електрически кросоувъри. Засилването на регулациите за вредните емисии също ще допринесе за създаването на нови евтини електрически модели.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Нищо повече

    54 13 Отговор
    Електромобилите са една "зелена" и3гъ3ица.

    Коментиран от #75

  • 2 Сега...

    51 12 Отговор
    ...аз незнам кое е по-скъпо, но определени рециклирането на батериите им на всеки осем години трови ужастно почвата, къде е Грета - сбърканото да се изкаже по въпросът? Кой ще им яде после храната от отровените почви?

    Коментиран от #3, #7, #32

  • 3 Гретиния

    15 7 Отговор

    До коментар #2 от "Сега...":

    Грета ме гледа през ключалката , как мощно въртя манивелата , и поциква гориво в карбуратора с на ръка , в опит да го запали !
  • 4 недейте моля ви

    30 8 Отговор
    не им отваряйте очите на овцете нека да си мислят че са умни…!
  • 5 тъй шъй

    36 9 Отговор
    Известни истини. Тук само един-двама не са разбрали това. Сега с принудителни мерки ще направят ДВГ по-скъп от елкар. Но и тогава ще се предпочитат бензинови и хибриди.
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    46 12 Отговор
    Покупката е по-скъпа!
    Поддръжката е по-скъпа!
    Пробегът с едно зареждане е по-малък!
    А и уж си ЕКО , ама не съвсем❗
  • 7 аааа

    13 38 Отговор

    До коментар #2 от "Сега...":

    Колко "ужасно"? По-ужасно ли от тоновете нафта с които трови въздуха ДВГ-то за същия период? Отделно, че едното става в депо някъде си, а другото става под прозореца ти и го вдишваш непрекъснато.

    Коментиран от #10, #12, #13, #14, #15, #16, #17, #18

  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    29 8 Отговор
    Когато политици , които се обръщат на 360 градуса, пращат Пекин във Виетнам, ръкуват се с Невидими... взимат технически решенията - това е резултатът ❗
  • 9 Това е ясно отдавна

    27 12 Отговор
    Това е ясно за всеки с малко повече мозък от пиле.

    И ще става все по скъпо
  • 10 Фалш за шарани

    35 9 Отговор

    До коментар #7 от "аааа":

    До преди няколко години нямахте представа що е то еколия, дизели, въглероднен отпечатък и тнт.

    от както НПО почнаха да плащат , изведнъж станахте много загрижени за въздух, дишане
  • 11 големи глупости

    17 17 Отговор
    на домашен ток е НАЙ ЕВТИНИЯТ ТРАНСПОРТ, поддръжка почти нула

    Коментиран от #20, #37, #40

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Емили с чепчето и тротинетката

    16 7 Отговор
    "Зелените" тротинеткаджии не харесват това!
  • 20 Манол клошаря от пп-дб

    18 3 Отговор

    До коментар #11 от "големи глупости":

    Така е затуй зареждам ел.бубуто от контакта в къщи с удължител през прозореца.
  • 21 хикс

    26 5 Отговор
    Като сте толкова загрижени , съдете дървета ! Те "дишат" въглероден двуокис , по ново му диоксид и отделят кислород ! Воала , открихме топлата вода !
  • 22 АБВ

    11 5 Отговор
    Откриха топлата вода
  • 23 ФАКТИ

    12 5 Отговор
    Оставете философите и експертите. Дайте да видим как е в България спрямо Шкода TDI.
    И защо са купени 80 бр. Model 3 и Model Y за такси (OK и Йелоу), щом на метан е по-евтино? Няма логика.

    Коментиран от #27

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 ДВГ

    10 31 Отговор
    21 век:
    - Никой не кара с 4-казанен бойлер под капака
    - Никой не сменя чаркове, ремъци, филтри свещи, датчици и накладки
    - Никой не налива оцет, олио и пелети
    - Никой не чади димляци и кадежи - воняща отрова
    Защото ДВГ е пещерна технология. Изтормозена техника, работеща на принципа на множество взривове, която цял живот се опитва да се сморазруши и най-накрая успява.

    Коментиран от #28

  • 27 ФАтко

    12 9 Отговор

    До коментар #23 от "ФАКТИ":

    в пъти е по-евтино с нова "ръчичка" ТДИ... давай тРеслата и да мерим!!!
    Зорлем се налагат какви ли не ограничения за ДВГ и пак не сте по-добре...
  • 28 Ето толкова

    14 7 Отговор

    До коментар #26 от "ДВГ":

    са ти и техническите познания по ДВГ... като на средно-статистическа жена...

    Коментиран от #70

  • 29 Реално

    11 21 Отговор
    Двигателят с вътрешно горене е глух клон на еволюцията. Той изпуска токсични газове при работа, въпреки всяка форма на филтрация.
    Светът минава към проста схема: ротор и статор.
    Ротор се задвижва от силови полета и няма триене. Безчетковият асинхронен електромотор с векторно управление е вечен.

    ДВГ е минало. Неслучайно е забранен за продажба в Европа от 2030-2035, в зависимост от конкретната държава. Неслучайно всички големи автомобилни компании спират да разработват нови двигатели. Неслучайно от 1.01.2024 в центъра на София не можеш да влезеш с кола Евро 1, следи се и се снима с камери. От 1.1.2025 с Евро 2 и така нататък до пълното изчистване на градовете от СМОГ-а.

    Това са даденостите. Това е реалността. Останалото са приказки на вятъра.

    Коментиран от #30, #31, #36, #38, #50

  • 30 Реално си

    7 4 Отговор

    До коментар #29 от "Реално":

    си повярвал прекалено много и всичко се случва насилствено... и тази мода ще отмине и на редица места дават задна за тези забрани, за които се кълнеш...
  • 31 Мноо книжки четеш

    12 3 Отговор

    До коментар #29 от "Реално":

    Той въздухът ше стои чистичък точно над твойта глава и хич се не помръдва на никъде, а на бай китаец му не дреме...нито на бай-Ердо-комшията за твойте сънища.

    Коментиран от #35

  • 32 Така е

    2 8 Отговор

    До коментар #2 от "Сега...":

    Рециклирането е толкова ужасно замърсяващо почвете, че Илон Мъск за да го докаже, взе че построи най-голямата фабрика за производство и рециклиране на батерии в Европа, точно върху вододайната зона на най-големите тъмнозелени зеленисти, откъдето дават на децата си да пият вода и най-голямото замърсяване което успяха да намерят зелените за да забавят строежа на фабриката беше че използвали неправилни тръби за дъждовната вода, която се събира от покривите и можело да замърси подпочвените води.

    Тоест не гласно си признаха че дъждовете са много по-замърсяващи започвата отколкото производството и рециклиране на батерии.

    Имате ли нещо да кажете друго по въпроса за замърсяването?

    Коментиран от #34

  • 33 За България само LPG!

    10 1 Отговор
    Всички сметки излизат!
  • 34 Бай-чо-ви

    9 0 Отговор

    До коментар #32 от "Така е":

    ..Точно тъй..А най чисто е да се язди кон! Пък аз обичам да се возя на кобила, че не мое ме фърли на некой завой, мое само да ме подхлъзне в сметките..;-) и никога се не знае, от коя кобила ква магарица ше излезне!
  • 35 Само с четене не става

    4 8 Отговор

    До коментар #31 от "Мноо книжки четеш":

    Вземи мръдни на 10-20 км от София в полиция на Витоша и виж дали няма разлика с въздуха в центъра на София! Хайде сега да ми обясниш ако за 20 км има толкова голяма разлика в чистотата как точно бай китаец ще ти замърси въздуха в България?

    Май и ти си от онези които не правят разлика между въглероден диоксид и замърсявания на въздуха. Едното няма нищо общо с другото. Въглеродният диоксид е парников газ, но не е замърсител него можеш да го бориш с дървета, но със замърсяването не можеш. При електромобилите единственото замърсяване е от гумите. И преди някой да ми е цитирал онова изследване за 2000 пъти повече от ауспуха, да го прочете и да го питам дали е съгласен че според изследването за едно ходене и връщане до морето се изтъркват 9 кг гуми за 1000 км и всичко това отива във въздуха?

    Коментиран от #42

  • 36 Гост

    12 2 Отговор

    До коментар #29 от "Реално":

    Иди в град като Тетевен през зимата.Не може да се диша от дима от битовото отопление.През лятото въздуха е кристално чист.Автомобилите се движат и през двата сезона,защо през лятото няма замърсяване?

    Коментиран от #39

  • 37 дада

    13 0 Отговор

    До коментар #11 от "големи глупости":

    като стане битовия ток по 0,80 лв ще ти е толкова евтино особено ако я зареждаш 24 часа да минеш около 200км че ще предпочеш за по евтино да плааш на такси.

    Коментиран от #41

  • 38 Гост

    10 1 Отговор

    До коментар #29 от "Реално":

    Един ДВГ с лекота издържа над 500 к.км пробег без ремонт.Един електрокар за да издържи този пробег му трябват няколко смени на батерии и електромотори.

    Коментиран от #61

  • 39 Въпросът е друг

    2 8 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    В Китай замърсяването е през цялата година. Защо в Тетевен тогава въздухът е чист през лятото а не е замърсен от Китай?

    Втори бонус въпрос. Миналата зима ходи ли до Тетевен? Ако не си, отиди тази зима, за да видиш разликата от преди една-две години. По всички медии се гърми че никой не иска да купува дърва за отопление, въпреки че вече паднаха от 200 и няколко лева на кубик на цена под 200 лв.

    Хората вече предпочитат вместо 15 кубика за зимата, да си купят два климатика и да им останат пари за ток. Как мислиш дали мариците ще успеят да замърсят въздуха в Тетевен през зимата, ако всички минат на климатици?

    Коментиран от #44

  • 40 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #11 от "големи глупости":

    Дали след 2025, когато всички битови потребители излезем на свободния пазар,тока ще продължи да е евтин?

    Коментиран от #43

  • 41 Възможно е

    1 3 Отговор

    До коментар #37 от "дада":

    Вероятно в някои часове, особено през вечерните часове зимно време цената на тока да стане и над лев, но тогава ще зареждат само онези, на които не им пука, че по обяд тока е бил на нулева цена, защото е пекло слънце.

    Масовото разбиране на коментиращите в този сайт е че който е дал 100 000 лв за автомобил въобще не му пука дали ще плати 20 000 или 200 лв за тока, защото според тях хората които имат пари не могат да си правят сметката и затова имат.
  • 42 Охоо гледай са...

    10 0 Отговор

    До коментар #35 от "Само с четене не става":

    Да ама как тогава вали кален дъжд дошел от либийската пустиня и колата ми става петносана кат далматинец? Що си не стои тая либийска пепел у Либия питам аз...?

    Коментиран от #45

  • 43 Разбира се

    2 8 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    В определени часове ще е много по-евтин отколкото сега. В други часове ще е по-скъп. На такива на които не им се мисли сметките им ще са високи, а на останалите ще са по-ниски отколкото сега. Средно ще са пак толкова. Казват че мисленето било най-трудното нещо на света и затова много от хората го избягвали и оставяли другите да мислят вместо тях.
  • 44 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "Въпросът е друг":

    Точно миналата зима ходих и повече няма да стъпя в Тетевен през зимата.Пред всяка къща можеш да видиш купчина дърва,в този град в планината евтини дърва да искаш.

    Коментиран от #46

  • 45 Е така де

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "Охоо гледай са...":

    Ама по същия начин и софийската смрад ходи във Витоша, но въпреки това там винаги въздуха е по-чист отколкото в София. Има едно нещо на което му се казва концентрация на замърсяването.

    За по-лесно ще ти го обясня, като някой да се изпикае в морето и ти да се налапаш с вода докато се гмуркаш. И този същия да ти се изпикае в чашата и пак да поемеш същото количество течност. Замърсяването е едно и също, ама концентрацията е различна! И от Китай идва замърсяване, но е в такива концентрации, че не можеш да разбереш и няма никакво отношение към здравето Ти за разлика от въздуха в Тетевен като запалят печките.

    Коментиран от #47

  • 46 Така е

    2 1 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Онези в градовете в планините ходят да се кът без позволение и си държат откраднатите дърва пред къщите. И един мармот завива шоколада в станиол! Наистина ли така си обясняваш всичко което виждаш с очите си, да не говорим някой да ти го преразкаже така че да ти внуши нещо за дядо Коледа и Снежанка, а ти да му повярваш?

    Коментиран от #48

  • 47 Няма да оправиш света

    8 1 Отговор

    До коментар #45 от "Е така де":

    Бе то и Чернобил като гръмна нямаше нищо страшно за здравето на цяла Европа, ама...айде. И войната в Сърбия като беше години наред дърветата бяха като попарени ама...и сега това с Украйна, всички лози заминаха все едно заляти с киселина, никакво грозде. На военните кога ще потърсиш сметка за "чистия въздух"...? Изобщо Цялото човечество цвъка наред в морета и океани, това кога и как ще се изчисти като за 30г. от 5млрд. сме станали 8млрд? Крахът на цивилизацията е близо и екологията нама да ни помогне да оцелеем...
  • 48 От село

    4 0 Отговор

    До коментар #46 от "Така е":

    Цената на дървата продавани от горското,нямат нищо общо с цената в софийските складове за дърва.

    Коментиран от #52

  • 49 Къпан пор

    5 1 Отговор
    Още една електрофилска опорка се отече в канала.
  • 50 Тоз

    9 0 Отговор

    До коментар #29 от "Реално":

    Този безсмислен израз- глух клон на еволюцията, един умник използваше преди време във форум на една марка по повод хибридите. Сега го чувам за ДВГ. Вероятно не е съвпадение. Капацитетът на този списвач във форума беше изключително слаб.
  • 51 Плейд

    1 5 Отговор
    Не се сещам за бензинов седан над 1000 коня и цена като нова 110к Евро
  • 52 Ти да видиш

    2 2 Отговор

    До коментар #48 от "От село":

    Дай малко повече информация? На колко ти ги дават горското? Колко струват един кубик нацепени, доставени пред къщата ти? Това е като да ти кажа че ще ти подарявам всеки ден по един хляб, но от тебе се иска само да си платиш доставката по куриер и да ходиш да си го взимаш от офиса. Съгласен ли си?

    Но каквото и да говориш, много голям процент от хората от тази година са преминали на климатици. Както се казваше в една стара реклама за сладолед Делта - сега в София А после и в други градове.

    Коментиран от #53, #54

  • 53 От село

    3 1 Отговор

    До коментар #52 от "Ти да видиш":

    Цената е 70 лева на кубик от склад на горското.Имам си машини за рязане и цепене на дърва.Останалото е труд и най важното е да не те мързи.

    Коментиран от #57, #58

  • 54 От село

    7 0 Отговор

    До коментар #52 от "Ти да видиш":

    Хайде по полека да стоплиш зимата триетажна къща в балкана с климатици.Тока при нас е слаб и чак крушките примигват.

    Коментиран от #56

  • 55 ЯМБОЛИЯ

    3 13 Отговор
    Лукоил да спре да финансира подобни заглавия,защото каквото и да се говори,бъдещето е на електрическите превозни средства,зареждани от ВЕИ източници.
  • 56 Моята е двуетажна

    2 2 Отговор

    До коментар #54 от "От село":

    И в балкана. Три плодови климатика я отоплят по-добре отколкото с парно. То почти не е важно с какво я топлиш, защото е изолирана с 15 см външна изолация и има добра дограма с троен стъклопакет.

    През слънчевите дни дори само фотоволтаиците на покрива успяват да захранят климатиците, защото работят на ниска мощност и само поддържат топлината.

    Когато отида за няколко дни някъде през уикендите, намалявам климатиците на 18 градуса и дори при минусови температури първите един два дни въобще не включват, защото температурата не пада до толкова.

    Коментиран от #59, #60, #62

  • 57 Така де

    1 3 Отговор

    До коментар #53 от "От село":

    70 лв в гората, още не знам колко за транспорт, после рязане, цепене, което отнема време, през което можеш да изкараш за токът за един месец и накрая излиза че само за дърва си платил колко струва един климатик, на евтината цена или два климатика ако купиш дървата от София.

    И този възобновявам източник на енергия наречен биомаса, е бил засаден от дядо ти или прадядо ти, на едно дърво му е от него да расте и да събира въглероден диоксид 50 години, за да можеш ти да се стоплиш за една вечер и да го отделиш през комина, заедно с други полезни за здравето газове.
  • 58 Оня с магарето

    2 0 Отговор

    До коментар #53 от "От село":

    При нас е 40 лева на кубик метровки.Ако ти се сече в гората е 20 лева кубика.Транспорта ми е безплатен собствен трактор с ремарке.Моторна резачка, циркуляр за метровките в двора,машина за цепене на дърва съм си направил.Само да ти се работи.
  • 59 Оня с магарето

    6 0 Отговор

    До коментар #56 от "Моята е двуетажна":

    А един мармот завива шоколади.През зимата слънце няма и чакай да се стоплиш с фотоволтаици.Да не стоите с палта ушанки и ботуши у вас.Като набримча котела с дърва изкарва 12 часа и цялата къща се отоплява плюс 300 литра бойлер за топла вода.Ай бегай с 200 с тези зелени фотоволтаични щуротии.

    Коментиран от #64

  • 60 Оня с магарето

    6 0 Отговор

    До коментар #56 от "Моята е двуетажна":

    Остана да добавиш,че зареждаш и Теслата от фотоволтаиците безплатно.

    Коментиран от #63

  • 61 Пишеш пълни глупости

    3 4 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Има помпени електродвигатели които не спират по 4-5 години. Спират в планови ремонти за ден и са отново в строя. Ако беш така както всички се опитвате да го извадите, щяхме да имаме дизелови миксери за дома, дизелови хладилници, дизелови перални. Ти колко пъти си смени двигателя на последните 4 изхвърлени перални за 30 години?
  • 62 С какъв плод са климатиците?

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "Моята е двуетажна":

    Ягода или череша?

    Коментиран от #65

  • 63 Даже

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "Оня с магарето":

    и той с цялото му семейство се нареждат и се включват от... зад...
  • 64 Ти вярно ли

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "Оня с магарето":

    Реши че се отоплявам само на фотоволтаици? Съвсем друго имах предвид - климатиците харчат под киловат мощност за да поддържат температурата и заради изолацията харчат малко ток. За тези които са скарани с техниката, ако всеки от трите климатика харчи по един киловат трите общо харчат 3 киловата (когато има слънце от фотоволтаиците, които в Ясен ден и през зимата произвеждат по толкова) и отделят 12 kW топлинна мощност. Твоя котел колко киловата е? Защо работи само 12 часа в денонощето? Като го набримчиш 12 часа, колко кубика дърва отиват за сезон?

    Коментиран от #66

  • 65 Лапсус разбира се

    2 1 Отговор

    До коментар #62 от "С какъв плод са климатиците?":

    Подови, а не плодови. Ама google редактор, оправя каквото си реши.

    Благодаря за остроумния коментар и играта на думи!
  • 66 Оня с магарето

    3 0 Отговор

    До коментар #64 от "Ти вярно ли":

    Зареждам котела сутрин и вечер.Повече от 12 часа не може да изкара.

    Коментиран от #67, #73

  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 Реално

    5 4 Отговор
    Както винаги само алабализми. Дрън-дрън ярини, от 9 кладенеца вода.
    Нещата са от пpости по-пpocти:
    1. България не произвежда петрол. България произвежда ток.
    2. От гърнето излиза отрова и нанася поражения на всички ограни и системи на всяко лице по улицата (мало и голямо).

    Твърди дизелови частици навлизат директно в кръвопотока - рак, сърдечно-съдови. Летливи органични съединения (бензен, ацеталдехид, 1,3 бутадиен) - белодробна недостатъчност, различни видове рак. Азотни окиси (дизел) - белодробни възпаления, разрушена устойчивост на пневмония и инфлуенца. Въглероден моноксид - ограничава кислорода до сърце, мозък и др. жизнени органи. Поражда малоyмие и изблици на агресия. Забавено развитие при децата. Серен двуокис (дизел) - астма, намален белодробен обем при децата. Парникови газове, сажди (дизел). Сгур, отрова, мръсотия, шум. Градове газови камери.

    Извод: има гърне - има проблем. Няма гърне - няма проблем.

    Всичко друго е ала-бала, дpапай си мaкаpите.

    Коментиран от #69

  • 69 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Реално":

    А ти каква кола караш?Познах! Нафтенка нали?Треслю с многобройните никове,по коментарите ще го познаете.

    Коментиран от #71

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Реално

    1 2 Отговор

    До коментар #69 от "Гост":

    си в грешка.
    Модел S P85+ със Steinbauer модул на мотора, 505 коня на задно, въздушно окачване, отваряща се панорама и 2 огромни багажника.
    Търсих такава на нафта, обаче никой не произвежда подобно нещо. Ако имаш преден багажник за 2 куфара и заден за 4, няма къде да сложим двигателя, викат.
    Е, вие нямате къде..

    Коментиран от #72

  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Да поговорим с цифри

    1 1 Отговор

    До коментар #66 от "Оня с магарето":

    Не ми отговори колко киловата ти е котела и колко кубика дърва харчиш на година?

    На практика опушваш квартала за да ти е кеф на тебе.
  • 74 БАЙО

    2 0 Отговор
    Някой ден с елейтричките ще стане същото като с телефоните, много модели с почти еднакъв капацитет,които ще се използват за селфита, щот за друго не стават.
  • 75 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Нищо повече":

    Нищо подобно. Много са смислени, просто това е поредната статия написана срещу електричките. Тези, които карат електрички и са карали преди това ДВГ могат да преценят най-добре. Много е относително каква кола, каква марка се сравнява и с каква двг. но е смешно да се каже, че електричката има обслужване, гориво или обезценяване колкото на кола с двг. вероятно са го смятали със заряд само на скъпи зарядни станции от по 60 цента на квч, каквито са на електрифай америка (от снимката). но на тесла суперчарджър зареждат на 14 цента, нали това са 4 пъти по-малко, не е за подценяване, а в домашен контакт е 7 цента на нощтна тарифа.