Отидете към основна версия

5 065 19

Stellantis започва серийно производство на водородни бусове в Полша и Франция

  • stellantis-
  • citroen-
  • peugeot-
  • fiat

За сега ще се произвеждат само няколко модела

Stellantis ще започне серийно производство на големи и средни микробуси с водородни горивни клетки в Европа, като по този начин ще разшири още повече гамата си от лекотоварни автомобили с нулеви емисии. Компанията обяви, че по-големите микробуси ще се произвеждат в завода ѝ в Гливице, Южна Полша, а средните - в Хорден, Северна Франция.

Макар че Stellantis вече предлага водородни средноголеми микробуси, те се продават предимно чрез конкретни споразумения с големи клиенти. Предстоящото преминаване към серийно производство е сигнал за по-широка търговска достъпност на микробуси с водородни горивни клетки за клиентите в Европа.

Stellantis, известна с разнообразното си портфолио от марки, включително Fiat Professional, Peugeot, Citroen, Opel и Vauxhall, управлява най-големия завод за търговски превозни средства в Европа в Атеса, Италия. Заводът в Атеса има значителен производствен капацитет от до 1200 големи микробуса на ден.

Съобщението за разширяване на производството на бусове с водородни горивни клетки съответства на ангажимента на Stellantis да предлага гама от търговски автомобили с нулеви емисии. Дългосрочният бизнес план на компанията цели продажбите на водородни ванове да надхвърлят 10 000 единици годишно от 2025 г. нататък.

Stellantis подчертава екологичните предимства на своите бусове с водородни горивни клетки, които осигуряват пробег до 400 км за средноразмерната версия и до 500 км за по-големия вариант. Освен това времето за зареждане на тези микробуси се оценява на 4-5 минути, което допринася за практичността и ефективността на търговските автомобили, задвижвани с водород.

Тази стратегическа стъпка към технологията на водородните горивни клетки е част от по-широкия ангажимент на Stellantis към решенията за устойчива мобилност, задоволяващи нарастващото търсене на екологични търговски превозни средства на европейския пазар.

Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.

Свързани новини