Last news in Fakti

30 Януари, 2024 21:23 4 680 19

Stellantis започва серийно производство на водородни бусове в Полша и Франция

  • stellantis-
  • citroen-
  • peugeot-
  • fiat

За сега ще се произвеждат само няколко модела

Stellantis започва серийно производство на водородни бусове в Полша и Франция - 1

Stellantis ще започне серийно производство на големи и средни микробуси с водородни горивни клетки в Европа, като по този начин ще разшири още повече гамата си от лекотоварни автомобили с нулеви емисии. Компанията обяви, че по-големите микробуси ще се произвеждат в завода ѝ в Гливице, Южна Полша, а средните - в Хорден, Северна Франция.

Макар че Stellantis вече предлага водородни средноголеми микробуси, те се продават предимно чрез конкретни споразумения с големи клиенти. Предстоящото преминаване към серийно производство е сигнал за по-широка търговска достъпност на микробуси с водородни горивни клетки за клиентите в Европа.

Stellantis, известна с разнообразното си портфолио от марки, включително Fiat Professional, Peugeot, Citroen, Opel и Vauxhall, управлява най-големия завод за търговски превозни средства в Европа в Атеса, Италия. Заводът в Атеса има значителен производствен капацитет от до 1200 големи микробуса на ден.

Съобщението за разширяване на производството на бусове с водородни горивни клетки съответства на ангажимента на Stellantis да предлага гама от търговски автомобили с нулеви емисии. Дългосрочният бизнес план на компанията цели продажбите на водородни ванове да надхвърлят 10 000 единици годишно от 2025 г. нататък.

Stellantis подчертава екологичните предимства на своите бусове с водородни горивни клетки, които осигуряват пробег до 400 км за средноразмерната версия и до 500 км за по-големия вариант. Освен това времето за зареждане на тези микробуси се оценява на 4-5 минути, което допринася за практичността и ефективността на търговските автомобили, задвижвани с водород.

Тази стратегическа стъпка към технологията на водородните горивни клетки е част от по-широкия ангажимент на Stellantis към решенията за устойчива мобилност, задоволяващи нарастващото търсене на екологични търговски превозни средства на европейския пазар.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Браво.

    9 6 Отговор
    Само да не гърмят.
  • 2 Светът минава на водород.

    9 4 Отговор
    Браво на запартъка с газа.
  • 3 Губи

    15 2 Отговор
    Браво, най-после нещо разумно в тази насока. Дано и европолитиците да втасат. чеел.автомоюилите са безумие и че трябва да се подкрепят усилено водородните. Успех!
  • 4 Хохо Бохо

    10 4 Отговор
    Бензинът и нафтата отиват в историята.
    Изборът ще е или електричка, или кола на водород...
  • 5 Пламен

    11 3 Отговор
    Днес точно гледах ревю на Тойота Мираи, което в превод означава бъдеще. Плюсовете на водорода са огромни. Първо при зеления водород, той е произведен чрез електролиза на водата. И второ, най-модерните зарядни станции си го произвеждат на място. Принципът на съхранение в колата е като при метана - в бутилки. Три са вариантите на зареждане: 350 бара, 700 бара или течно зареждане чрез охлаждане на водорода при -40 градуса. И така......нямаме батерия която да тежи стотици килограми (има случаи на лека кола да тежи 850кг) , нямаме проблема със това батерията дали и кога ще се скапе и най-вече го няма проблема със студеното време. Няма да има монополисти които да диктуват цената на лития. Няма го проблема със рециклирането, не че и тези нямат акумулатор но той е със малък капацитет подобно като при Нисан е-торк. Тойота Мираи вече имат второ поколение сериен водороден автомобил, и 5 поколение хибридни системи. Кажете ми кой друг е на това ниво? Иначе Елънчо да си вярва че бъдещето е във неговите китюци. Качвал съм се неведнъж във Тесла, нищо лошо не казвам. Но бъдещето ще е във водорода. Представете си когато има излишък от ВЕИ та. Няма как да изпратиш известия да се закачат на зареждачките за ток, но можеш тихо мълком да произвеждаш Н²

    Коментиран от #7, #8

  • 6 Механик

    5 0 Отговор
    И тия гледат да захлебят, преди окончателно се провали "зеленикавата Зделка" и преди модерните шилета да спрат да си купуват много скъпи и много ненадежни играчки/
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Пак неразбрал

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "Пламен":

    Пък цената на бутилките под налягане 700 bar от 450 до 700 $ за литър обем и 100 кг. за килограм компресиран H2

    Коментиран от #9

  • 9 Пак неразбрал

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "Пак неразбрал":

    Поправка - цената е за килограм H2
  • 10 ...

    8 0 Отговор
    Виждам, че има спор относно цената на H2...
    Ами ако цената не е изгодна, хората ще продължат да си купуват стари автомобили на бензин и нафта или електрички...
    Това е проблем на производителите, а не на купувачите...
  • 11 авто фен

    8 0 Отговор
    Килограм водород в Германия е 10 Евро при 700 бара, лека кола Тойота Мирай харчи 0.8/100км. Кое не е изгодно и какво не разбрахте?

    Тези бусове предполагам ползват горивни клетки от Тойота,както прави и БМВ. Защото и Тойота ползва такива бусове от Стелантис и ги продава като Toyota Proace.
  • 12 А водород от къде

    1 5 Отговор
    И на каква цена? Не возилото а водорода? И за какъв водород става въпрос? Зелен, тюркоазен, син, жълт, бял, сив. Щото ако е сив по - добре е да си използвате природния газ в натурален вид отколкото да се отделя СО2 в атмосферата. Към днешна дата 96% от производството на водород е точно по тази технология / която е и най-евтина/ и най - замърсяващата но далеч от нулев въглероден отпечатък. И въпреки всички усилия КПД с използването на водород е доста по - ниско от това на литйева батерия в автомобила.
    Водорода освен че е по скъп да се произведе е изключително взривоопасен и съхранението му скъпо.
    Докато не се решат всички тези проблеми за сега практическото използване на водород като автомобилно готиво не е оправдано.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 авто фен

    4 2 Отговор

    До коментар #12 от "А водород от къде":

    Проблемите са решени от преди поне 10 години откакто се продават Тойота Мирай и Хонда Кларити.
    Тези коли са в продажба вече от 10 години и нито един проблем не е регистриран с резервоарите за водород.

    10 евро е цената на зелен водород за зареждане в Германия. Произведеният водород от натурален газ е много по евтин под 5Евро.

    Коментиран от #15

  • 14 авто фен

    6 0 Отговор

    До коментар #12 от "А водород от къде":

    А как се произвежда електричеството за ел.автомобилите. Мислиш ли,че в Африка, Русия и Азия/без Япония,Южна корея/ това електричество се произвежда само от ВЕИ, тоест е зелено,а не от въглища,както е 90% в Китай,който е най-големия пазар за ел.автомобили?
  • 15 Въпроса е за водорода

    3 3 Отговор

    До коментар #13 от "авто фен":

    Първо ако сте разбрали от по горе написаното, 96% не е от електролиза. Което ще каже, че не е "зелен" водород и производството му е свързано с използването на природен газ /метан СН4/ при което се отделя /СО2 / въглероден двуокис заради който е цялата идея за "зелено сделки", нулев С отпечатк и т.н.
    За приозводството на водород се изисква енергия, после за транспортиране, съхранение и полчаване на електроенергия също се изисква енергия и е свързано с неизбежни загуби.
    На Toyota Mirai водородната клетка която произвежда ел. енергия за електромотора се подменя на 150000мили. Колко струва нова водородна клетка не знам точно но изобщо не е евтина.
    Накратко - Използването на Н2 като гориво са автомобил към момента е неефективно.

    Коментиран от #16

  • 16 авто фен

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "Въпроса е за водорода":

    Накратко - много неверни работи сте изписал. Вие ли си ги въобразявате, или сте ъбеден,че вашето предубеждение , е истина. Но истината е съвсем различна. Горивната клетка на Тойота Мирай не се подменя на 150 000 мили! Гаранцията на водородната клетка е 150 000 мили, или близо 300 000км. Такава гаранция не получава никой стандартен автомобил Това е все едно да кажеш щом гаранцията на конвенционален ватомобил е 100 000км, значи двигателят му се сменя на 150 000км. Грешна постановка и заключение.

    Второ и много важно - дал съм цена от 10Евро за зелен водород, а за незелен отново повтарям цена под 5Евро. Каква е енергията за ел,автомобилите? Зелена ли е или от въглища, те пригодни ли са за днешните условия като въглероден отпечатък? Та само Китай замърсява в пъти повече заради ел.енергията от въглища отколкото спестява примерно ВЕИ на Япония и САЩ. Е къде е логиката, Германия също ползва въглища в микса,а и не само, природен газ за производство на ел.енергия също не е ВЕИ.

    Така можем да направим извод,че2 използването на електричество за автомобил към момента е неефективно.
  • 17 Турбо

    3 0 Отговор
    Дано направят водородна баничарка.
  • 18 Чуденка

    3 3 Отговор
    Аз дето съм заклет антиелектрик, и въобще анти-ново-автомобилист, съм леко и тежко учуден, че народ, дето изпада в паника за пожароопасността от батерии няма нищо против разни резервоари натъпкани с колосално налягане с нещо, което ако излезе по някакъв начин от тях, със сигурност ще се запали и то ще се запали пищно.

    Не съм 100% сигурен, но май водородът общо взето се пали от самосебеси като се смеси с кислород, т.е. бензинът си е направо инертна течност в сравнение с него, да не говорим за нафтата. Според мен разните апокалиптични сценарии с множество горящи електрички по паркинги и тунели ще ни се видят като невинен лагерен огън ако при такъв сценарии вместо батерии в колите има бутилки с водород.

    Но, засега приемам, че съм "неостър" и няма как да се съмнявам в умовете на "специалистите" и затова ще си дундуркам колите на пропан-бутан, хи-хи
  • 19 Димитър

    0 0 Отговор
    Производството им било от,до 1200 автомобила на ден.Не разбирам от или до.