"Еърбъс" осъществи днес първия полет на най-новия си модел - A321XLR, с който европейският самолетостроител ще се опита да задоволи нарасналото търсене на тяснофюзелажни самолети с голям обсег, предаде Ройтерс.
Двумоторният реактивен самолет излетя по обяд местно време от Хамбург, където е произведен, за да постави началото на поне година тестове, преди да се включи в търговската флота.
"Еърбъс" залага на A321XLR да промени "правилата на играта", тъй като с този самолет могат да извършват дълги полети на печалба и да не бъдат принуждавани пътниците да се прекачват.
A321XLR може да прелита 8700 км с едно зареждане, което е с 15 процента повече от всеки друг тяснофюзелажен самолет. Той би дал възможност на авиокомпаниите да извършват с него преки полети по маршрути като Ню Йорк-Рим, Токио-Сидни или Хюстън-Сантяго на много по-ниска цена, твърдят от "Еърбъс".
Удълженият полет става възможен с добавяне на още едни резервоар под корпуса, което обаче предизвиква опасения от пожар, ако се наложи самолетът да кацне по корем. Това принуди "Еърбъс" да отложи пускането на самолета в търговска употреба за 2024 г., за да има време за модифициране на резервоара.