Отидете към основна версия

2 890 12

Грешка на пилоти е предизвикала самолетната катастрофа в Непал

  • непал-
  • самолетна катастрофа-
  • грешка-
  • пилоти-
  • прекъсване на захранването

Те по погрешка са прекъснали захранването, се казва в доклад

Снимка: Shutterstock

Самолетната катастрофа в Непал, при която загинаха 72 души, включително две бебета, най-вероятно е станала в резултат на погрешно прекъсване на електрозахранването от страна на пилотите, се казва в доклад на назначените от правителството следователи, предаде Би Би Си.

Това е довело до загуба на тяга, която е довела до "аеродинамично затишие".

Полетът на Yeti Airlines е изпълнявал полет от столицата Катманду до туристическия град Похара на 15 януари.

Това е най-смъртоносната самолетна катастрофа в страната от 30 години насам.

Полетът на 15 януари, в който участва самолет ATR 72, е бил третият за деня, като екипажът е пътувал между Катманду и Похара.

Частният самолет се разбива в дефилето на река Сети само на 1,5 км от летището, което предизвиква спасителна операция, в която участват стотици непалски войници.

"Поради инерцията си самолетът е летял до 49 секунди, преди да се удари в земята", заяви пред Ройтерс авиоинженерът Дипак Прасад Бастола, член на разследващата комисия.

Пилотите вероятно са поставили лостовете за кондициониране, които контролират мощността, в положение за перо, вместо да изберат лоста за клапите, обясни той. Г-н Бастола обясни, че това е накарало двигателя "да работи на празен ход и да не произвежда тяга".

"След непреднамереното перкане на витлата на двата двигателя екипажът не успя да идентифицира проблема и да предприеме коригиращи действия въпреки предупрежденията на панела за предупреждение на екипажа", се казва в доклада.

В доклада като фактори, допринесли за произшествието, се посочват също липсата на подходящо техническо обучение и обучение за придобиване на умения, голямото работно натоварване и стрес, както и неспазването на стандартните оперативни процедури.

В доклада се допълва, че самолетът е бил поддържан правилно, не са били известни дефекти и че екипажът в пилотската кабина е бил квалифициран в съответствие с правилата и разпоредбите на Службата за гражданска авиация на Непал.

В разследването участваха повече от дузина следователи от САЩ, Канада, Франция и Сингапур.

През януари местната жителка Дивя Дакал разказва пред Би Би Си, че се е втурнала към мястото на катастрофата, след като е видяла самолета да пада от небето малко след 11:00 ч. (05:15 ч. по Гринуич).

"Когато пристигнах там, мястото на катастрофата вече беше претъпкано. Имаше огромен дим, който излизаше от пламъците на самолета. И след това за нула време се появиха хеликоптери", казва тя.

През последното десетилетие Европейският съюз е забранил на непалските авиокомпании да влизат във въздушното му пространство поради опасения за безопасността.

Авиационните произшествия не са рядкост в Непал, често поради отдалечените писти и внезапните промени на времето, които могат да създадат опасни условия. През май миналата година полет 197 на Tara Air, собственост на Yeti Airlines, се разби в планински склон, при което загинаха 22 пътници и екипаж.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 3 гласа.

Свързани новини