Самолетната катастрофа в Непал, при която загинаха 72 души, включително две бебета, най-вероятно е станала в резултат на погрешно прекъсване на електрозахранването от страна на пилотите, се казва в доклад на назначените от правителството следователи, предаде Би Би Си.
Това е довело до загуба на тяга, която е довела до "аеродинамично затишие".
Полетът на Yeti Airlines е изпълнявал полет от столицата Катманду до туристическия град Похара на 15 януари.
Това е най-смъртоносната самолетна катастрофа в страната от 30 години насам.
Полетът на 15 януари, в който участва самолет ATR 72, е бил третият за деня, като екипажът е пътувал между Катманду и Похара.
Частният самолет се разбива в дефилето на река Сети само на 1,5 км от летището, което предизвиква спасителна операция, в която участват стотици непалски войници.
"Поради инерцията си самолетът е летял до 49 секунди, преди да се удари в земята", заяви пред Ройтерс авиоинженерът Дипак Прасад Бастола, член на разследващата комисия.
Пилотите вероятно са поставили лостовете за кондициониране, които контролират мощността, в положение за перо, вместо да изберат лоста за клапите, обясни той. Г-н Бастола обясни, че това е накарало двигателя "да работи на празен ход и да не произвежда тяга".
"След непреднамереното перкане на витлата на двата двигателя екипажът не успя да идентифицира проблема и да предприеме коригиращи действия въпреки предупрежденията на панела за предупреждение на екипажа", се казва в доклада.
В доклада като фактори, допринесли за произшествието, се посочват също липсата на подходящо техническо обучение и обучение за придобиване на умения, голямото работно натоварване и стрес, както и неспазването на стандартните оперативни процедури.
В доклада се допълва, че самолетът е бил поддържан правилно, не са били известни дефекти и че екипажът в пилотската кабина е бил квалифициран в съответствие с правилата и разпоредбите на Службата за гражданска авиация на Непал.
В разследването участваха повече от дузина следователи от САЩ, Канада, Франция и Сингапур.
През януари местната жителка Дивя Дакал разказва пред Би Би Си, че се е втурнала към мястото на катастрофата, след като е видяла самолета да пада от небето малко след 11:00 ч. (05:15 ч. по Гринуич).
"Когато пристигнах там, мястото на катастрофата вече беше претъпкано. Имаше огромен дим, който излизаше от пламъците на самолета. И след това за нула време се появиха хеликоптери", казва тя.
През последното десетилетие Европейският съюз е забранил на непалските авиокомпании да влизат във въздушното му пространство поради опасения за безопасността.
Авиационните произшествия не са рядкост в Непал, често поради отдалечените писти и внезапните промени на времето, които могат да създадат опасни условия. През май миналата година полет 197 на Tara Air, собственост на Yeti Airlines, се разби в планински склон, при което загинаха 22 пътници и екипаж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 еко
Коментиран от #2
08:26 29.12.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Каква е
Коментиран от #6
08:55 29.12.2023
4 Сомалийския пират
08:56 29.12.2023
5 Гаглей
08:59 29.12.2023
6 Мдааааа...
До коментар #3 от "Каква е":
Явно Елито се надява на 350-дневна амнезия.09:04 29.12.2023
7 Отвратен
09:07 29.12.2023
8 До Отвратен
09:15 29.12.2023
9 Винкело
09:18 29.12.2023
10 ДРЕБНА МОСКОВСКА МОНЕТА
ПЕРКАТ ВИТЛАТА НА....ПУ.ИН,А...
09:56 29.12.2023
11 Mмм Дааа
10:22 29.12.2023
12 гост
11:41 29.12.2023