Last news in Fakti

19 Януари, 2002 00:00 640 0

Автоизложение – Детройт 2002 II

  • mercedes-benz-
  • vision gst-
  • nissan-
  • quest concept-
  • ford mighty f-350 tonka

И през тази седмица водещото събитие в света на автомобилите остана Детройтското автомобилно изложение. Макар че на 21 януари престижният форум затваря врати, интересът на публиката все още остава много висок. “Вина” за това имат може би самите производители, които тази година се надпреварваха да щурмуват посетителите с нови и атрактивни предложения. Броят на концепткаровете беше повече от впечатляващ, като безспорно сред най-любопитните предложения баха тези на така наречените мултифункционални возила.

Авангардните решения и високата класа отново бяха житейско мото на Mercedes-Benz

Прусаците отдавна са доказали, че нямат желание да пропускат подобни престижни прояви, без да зарадват своите фенове с нещо ново и революционно. В детройтския случай “нещото” се казва Vision GST и обединява в себе си чертите на нов клас автомобили - суперспортни и същевременно много практични возила. Според създателите на новото отроче с емблемата на Mercedes-Benz, то е съчетание на лимузина, комби, SUV (Sport Utility Vehicle) и MPV (Multy Purpose Vehicle). За немците Vision GST е закономерен отговор на наложилите се напоследък пазарни тенденции, които предполагат повишен интерес към возила със стилен и атрактивен дизайн, на който може да разчитате в еднаква степен и на магистралата, и на пътя в планината.

Oще от пръв поглед става ясно, че на подобен автомобил може да се доверите. Динамичното му излъчване се подчертава най-вече от линията на покрива, която свързва предните и задните колонки в перфектна хармония. Клинообразната форма на купето и могъщите 22-цолови алуминиеви джанти допълнително подсилват ефекта.

Под предния капак на возилото ръмжи V-образен двигател с работен обем 5.5 литра, който осигурява мощност от 360 к.с. и е заимстван от Mercedes AMG. Сред останалите достижения на техниката при Vision GST са електронната система за наблюдение на четирите колела, изцяло новото спирачно устройство с повишено налягане, както и съвременни технологии за контрол и навигация.
Разбира се във вътрешността на немския автомобил скуката не е позволена. При водача за това се грижи разточителното оборудване, а за пасажерите отзад въз­можността да се наслаждават на любимите си видеоигри или пък на най-новия филм. Мониторът на навигационната система е контролиран от обновен софтуер, който представя изображенията в триизмерен вид.

От Nissan представиха поредната разработка на “семеен автомобил”

Quest Concept е разработка на американското дизайнерско студио на японския гигант. За разлика от повечето миниванове обаче самураят се отличава с прогесивен и доста нестандартен дизайн. Формите на каросерията създават усещането за простор, сигурност и доста голяма динамика. Усещането за комфорт допълнително се подсилва от стъкления покрив, а за атлетичните възможности на студията свидетелстват 20-цоловите алуминиеви джанти.

Попадайки във вътрешността на возилото пък почти се доближавате до удобството на собственото си жилище. За това се грижи голямото пространство, функционалното разпределение на местата за сядане, както и ефектното арматурно табло. Средната конзола е с цилиндрична форма и по-всяко време може да бъде “скрита” в пода, така че да се освободи допълнително пространство в предната част на возилото. В центъра на кокпита са съсредоточени информационните циферблати за основните системи на автомобила. Там е разположена и малка камера, която наблюдава задните места за сядане.

Така например може да наблюдавате децата си, без постоянно да се обръщате назад. Включени в оборудването са, разбира се, и екстри като перфектно стерео, DVD-Player и навигационна система.

В една от американските прелести на изложението се превърна и Ford Mighty F-350 Tonka

Това че янките обичат мощните всъдеходи и пикапи е всеизвестна истина, също както и факта, че тези параметри винаги са шокирали европееца. Студията с шест колела Mighty F-350 Tonka обаче надминава всичките ви фантазии.

Двойните колела отзад с 22-цолови джанти, масивната предница и хромираните брони свидетелстват за агресивния характер на мускулестия янки. Мощна поддръжка в полза на последния оказва и V-образният осемцилиндров дизелов двигател. При него работният обем е 6.0 литра и осигурява мощност от 350 к.с. За доброто поведение на динозавъра се грижи и петстепенна автоматична скоростна кутия. Конструкторите от Ford пък смятат, че това е най-икономичният дизелов двигател от такъв тип. За лакомията му обаче може да се разбере едва като бъдат направени цяла серия от тестове, които предстоят пред могъщия американец.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА