Last news in Fakti

5 Януари, 2002 00:00 2 863 1

На осмото небе

  • audi-
  • audi a8

Покрай Коледните и Новогодишни празници сигурно повечето хора се чувстват на седмото небе. Жалкото обаче е, че подобни поводи за веселие идват и много бързо отминават, след което започва да тече обичайното сиво и скучно ежедневие. Съществува разбира се и възможността да направите така, че празникът за вас да бъде през цялата година. А какво би могло да достави по-голямо удоволствие и наслада от един нов автомобил. И тук обаче се налага едно малко уточнение - трябва да направите правилния избор сред голямото разнообразие. В този случай, ако мъдрият ви избор е бил да се спрете на новото Audi A8, което ще се появи през есента на тази година, значи че вече сте си осигурили постоянна виза за пребиваване на осмото небе... Там веселието наистина не свършва. Гаранция, че с А8 няма да скучаете е самият факт, че той е създаден за да се пребори с най-силните противници в бранша.

Oт Инголщат са решили А8 да води лютата битка с новия седмак на конкуренцията от Мюнхен

Затова специалстите в Audi не са щадили силите си и в крайна сметка усилията дават перфектни резултати. Луксозната лимузина е въплътила в себе си типичното очарование, характерно за возилата с тази марка, но с много по-силно изразен спортен нрав... При това дизайнерите отново стъп­ват на сигурна почва. Залага се на правилните, ненатрапчиви форми, преливащи в отлична хармония, които отдалеч подсказват, че на германския благородник мо­же да се разчита. Подчертаната дъгообразна форма на покрива придава на А8 вид на расово Coupe. Спортното излъчване на иначе класическата лимузина се подхранва допълнително от мощната предница и разделената на две радиаторна решетка.

При А8 междуосието е нараснало с 6.5 см. Останалите параметри на новака са познати от предшественика. Широчината отново е 1.90 м, височината 1.45 м, а дължината точно 5.0 метра. По-голямото междуосие ста­ва възможно, благодарение на това, че предните колела са изнесени още по-напред, отколкото при предшестващите модели.

При конструкцията на возилото специалистите отново залагат на изпитания патент на Аudi - почти всичко е изработено от алуминий, като този път резултатите са още по-добри. Каросерията на А8 е наполовина по-лека от тази на BMW 7.

При Audi A8 по-ниското тегло е съчетано с по-голяма мощност

На клиентите през следващата година ще бъде предложен и W-образният дванадесетцилиндров звяр, който ще осигурява 440 к.с. Любителите на дизела пък ще могат да разчитат на осемцилиндровия TDI с работен обем 4.0 литра и мощност 270 к.с.

В употреба ще останат и бензиновите двигатели, познати и в момента, които са с работен обем 3.7 и 4.2 литра и съответно мощност 280 и 330 к.с.

По отношение на комфорта и удобствата и най-заядливите ще трябва да замълчат

Возилото вече ще се отключва по подобие на колегите си от Mercedes - с помощта на електронна карта. С нея става и запалването така, че ключ няма да ви трябва. Доста ще се поизпотят и кварталните апаши, ако мераците им са насочени точно към вашия автомобил. Системата за идентификация изисква веднага след като отключите возилото и решите да го подкарате, да поставите пръста си на монитора на бордовия компютър. Един от 65000-те електронни компонента в него “разчита” отпечатъка и ако той е познат (разбирайте вашия) всичко е наред. Ако не - А8 просто отказва да предложи екстри на натрапника. В този случай на него не му остава нищо друго освен да си тръгне и да съжалява, че е попаднал точно на такъв “умен” автомобил.

Пред вас подобен проблем не стои на дневен ред, защото към собственика си A8 e изключително гостоприемен. Вече не ви посреща масивното арматурно табло, познато от предшественика, а почти плосък и елегантен кокпит, който свети в приятен цвят. Класическите кръгли циферблати и разположеният в центъра цветен дисплей подсилват приятната атмосфера. Безспорно в центъра на вниманието обаче остава интелигентната система за управление МMI (Multi Media Interface), която наподобява използваната от BMW i-Drive. Направляван от радар темпомат поддържа скорост от 30 до 200 км/ч, като скоростта се регулира в зависимост от препядствията отпред. Това помага за запазването на разумна дистанция от предния автомобил, дори когато педалът на газта е в “покой”. Фаровете напълно отговарят на съв­ременните изисквания и променят ъгъла на осветяване при промяна на позицията на волана, така че винаги да виждате добре - дори при навлизане в остри завои.

Изцяло новото поколение въздушни възглавници също защитава собственика на автомобила. В средата еърбега е изработен от специален материал, който “поема” главата на шофьора изключително меко.

И все пак е препоръчително да не се ползвате често от тази екстра - най-малкото защото ще ви излезе солено на джоба, тъй като Audi A8 е всичко друго, но не и евтин автомобил...

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zoro

    2 7 Отговор
    bmw tri bukvi ama na mqsto