Last news in Fakti

6 Септември, 2003 12:33 9 173 1

Горски пътник

  • subaru-
  • forester-
  • subaru forester 2.0 active

Мнозина от интересуващите се от автомобили си задават въпроса: Какво всъщност представлява Subaru Forester? Прилича на универсал, но е с по-висок клиренс. Може да се причисли и към off-road машините, но и от тях се различава доста. Специалистите го поставят в един клас с т.нар. “паркетни” всъдеходи, но проходимостта му е значително по-добра от тяхната. Сами разбирате, че отговорът на този въпрос съвсем не е лесна задача. Затова и ние ще се въздържим от конкретно определение и ще отговорим уклончиво - нещо средно между изброените по-горе возила. Всъщност инженерите от Fuji Heavy Industries изглежда не симпатизират особено на установената автомобилна терминология и нарочно са се стремили да извлекат най-доброто от различните типове автомобили. В моделната гама на Subaru почти няма возило, което точно да отговаря на общоприетите стандарти.

Първото поколение Forester се ползваше с добра слава, но японската компания го задържа на пазара само пет години. Сега вече е факт осъвременената версия на “горския обитател” (от англ. Forester - горски обитател), която се продава и у нас. Автомобилът се предлага само с бензинови агрегати с и без турбо. Тъй като компресорната версия е акцизна, ние се спряхме на варианта Forester 2.0 Active.

 Екстериор

Външността на новия Forester се различава доста от тази на предшественика, но като се вгледа човек ще види, че изменените детайли не са много. Основните различия са базирани в новите предна и задна брони, изменената радиаторна решетка, модернизираните фарове и задни светлини. Новите брони придават на автомобила значително по-голяма солидност, докато предните светлини го правят да изглежда доста по-агресивен.

За разлика от старата, радиаторната решетка придава на возилото подчертано европейски облик, факт който се отразява положително на продажбите на Стария континент. Много ефектна е една визуална промяна, касаеща фаровете за мъгла. Те отново са разположени в долната част на вече масивната предна броня, но са кръгли и придават известна доза мода в общия вид на Forester. Като цяло екстериорът може да се нарече стилен, с добра (за всъдеход) аеродинамика.

 Интериор

Не съдете от името и не си представяйте, че салонът е правен за експлоатация от някой лесничей. За разлика от предшественика салонът е преработен почти изцяло, като са вмъкнати доста детайли, предразполагащи към по-добър комфорт. Оптически тунинг също не липсва.

Той се забелязва най-отчетливо в централната конзола, която е покрита с метал. Предните седалки не са много големи, но са снабдени с добра странична поддръжка, удобни са, но в никакъв случай не могат да се нарекат меки. Отзад мястото за пасажерите също е предостатъчно, но седалката не предлага комфорта на предните. Дизайнът на интериора е сдържан и едновременно с това премислен от всички гледни точки на функционалността. Основните органи за управление са групирани около волана и използването им не изисква отвличане на вниманието. Качеството на материалите в салона е на доста високо ниво като лек недостатък е недотам прецизната им сглобка. Това обаче трудно се забелязва от неспециалист и не се отразява по време на експлоатацията на автомобила. Багажното пространство е прилично що се касае до обем и многофункционално. В най-долната си част багажникът е разделен на пет отделения, в най-голямото от които се помещава резервното колело. Другите служат за инструменти и останалото необходимо пътно снаражение. По този начин основният товарен отсек остава напълно свободен за багаж. Петата врата се отваря нагоре и долната част на отвора съвпада с пода на товарния отсек. Това значително улеснява товаренето на по-тежки и обемисти предмети. Пространството за товари може да бъде увеличено за сметка на задната седалка. Иначе казано, салонът е функционален, осигурява приличен комфорт и е просторен. Като единствен и най-съществен недостатък специалистите определят по-ниския, в сравнение с алтернативите таван.

 Двигател и ходови характеристики

Вече стана ясно, че автомобилът се оборудва само с бензинови агрегати. У нас се предлага като двулитрова версия с и без турбо компресор. Дори вариантът без нагнетател предлага много добра динамика като едиственият му недостатък е по-високо ниво на шум при високи обороти. Четирите колела на Forester са с постоянно задвижване през вискомуфа, която играе ролята на междинен диференциал и разпределя въртящия момент в съотношение 50/50 към предния и задния мост. Скоростната кутия разполага и с демултипликатор с предавателно число 1.45, който съвсем не е излишен при по-тежки пътни условия.

Окачването е твърдо, но за сметка на това автомобилът е изключително стабилен в завоите. Към спирачната система никой не може да има забележки, а самонивелиращото се окачване завършва картинката на стабилен и надежден при всякакви пътни условия автомобил.

 Цена

Subaru никога не са се славили с ниска цена. И в този случай тя е по-висока от тази на повечето алтернативи, но има защо. Изключителната здравина на всички възли и агрегати, предполага дълъг и безпроблемен пробег. “Горският” се чувства еднакво добре, както в града, така и извън него. Еднакво добре се движи и по асфалт, и в пресечена местност. Дълговечността на Forester обаче е основният му коз.

Subaru Forester 2.0 Active
Плюсове
1. За разлика от старата, новата радиаторна решетка придава на возилото подчертано европейски облик, факт който се отразява положително на продажбите на новото Subaru Forester на Стария континент.
2. Новите брони придават на автомобила значително по-голяма солидност, докато предните светлини го правят да изглежда доста по-агресивен.
3. Салонът е прераобтен почти изцяло като са вмъкнати доста детайли, предразполагащи към по-добър комфорт.
4. Основните органи за управление са групирани около волана и използването им не изисква отвличане на вниманието.
5. Скоростната кутия на новия Forester разполага и с демултипликатор с предавателно число 1.45, който съвсем не е излишен при по-тежки пътни условия.
6. Дълговечността и здравината на основните възли и агрегати на Forester е основният му коз.
7. Двулитровият бензинов агрегат предлага отлична динамика дори и без наличието на турбо компресор.
Минуси
1. Отзад мястото за пасажерите е предостатъчно, но седалката не предлага комфорта на предните.
2. Като най-съществен недостатък по отношение на интериора на новия Forester специалистите определят по-ниския, в сравнетие с алтернативите таван.
3. Двулитровият бензинов агрегат е шумен, особено при по-високи обороти.
4. Цената на Sibaru Forester е по-висока от тази на повечето алтернативи, това обаче е за сметка на качество и дълговечност на основните възли и агрегати.
5. Качеството на сглобката на отделните детайли в салона не е на нужното високо ниво.

 

Технически характеристики
Двигател четирицилиндров, четири клапана на цилиндър
Работен обем 1 994 куб. см.
Максимална мощност 92 Kw/125 к.с. при 5 600 об./мин.
Максимален въртящ момент 184 Нм при 3 600 об/мин.
Скоростна кутия механична, петстепенна
Степен на сгъстяване 10: 1
Маса на единица мощност 10.9 кг/к.с. (14.8 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 450
1 735
1 585
Междуосие 2 525
Маса, кг 1 360
Допустимо натоварване, кг 520
Допустимо натоварване, кг 520
Обем на багажника, л 387
Вместимост на резервоара, л 60
Разход на гориво:
градски
извънградски
комбиниран

11.6 л/100км
6.7 л/100км
8.5 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек

12.2
Максимална скорост 177 км/ч.
Гуми 205/70R15
Спирачки:
отпред
дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 46 733

 

Базово оборудване
Серво усилител на волана, ел. предни и задни стъкла, централно заключване с дистанционно управление, имобилайзер, ABS, четири еърбега, ел. странични огледала за задно виждане с подгряване, темпомат, релси на покрива, самонивелиращо се окачване, радио със CD и касетофон, демултипликатор, фарове за мъгла и др.
Цените са за България с включени мито и ДДС


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Fori

    0 0 Отговор
    Това е най-хубавият и добър модел на Форестър БРАВО !