6 Януари, 2016 10:52, обновена 19 Юли, 2022 11:30 380 181 43

Какво означават символите, светещи на арматурното табло?

  • autocredit-
  • арматурно табло-
  • светлини
Какво означават символите, светещи на арматурното табло? - 1

Иконките на таблото не са нещо ново, но посланията, скрити зад тях, могат да носят все по-различна информация. Списъкът, който сме ви приготвили, съдържа най-често срещаните при масовите модерни автомобили предупредителни символи. Не всички от тях са универсални, затова обърнете внимание на книжката с инструкции за вашия конкретен модел.

Не се паникьосвайте! Голяма част от предупредителните светещи символи показват, че има някакъв проблем с автомобила, но не носят конкретна информация. В такива случаи се нуждаете от компютърна диагностика, чрез която да прочетете паметта на автомобила, където със сигурност е записан проблемът.

Ключът е в цвета. Символ, светещ в червено, индикира потенциален сериозен проблем. Може да ви напомня и за нещо важно. Жълта/оранжева светлинка означава, че нещо трябва да бъде сервизирано скоро. Ако символът свети, трябва да обърнете внимание в най-кратки срокове. Зелен или син знак са информационни, индикиращи, че дадена система работи.

Уреди за безопасност:

5

Въздушна възглавница. Ако този предупредителен символ продължи да свети след запалване на двигателя, значи някъде по инсталацията на въздушните възглавници има проблем. За установяването му е необходима компютърна диагностика.

6

Ключ. Ако този символ светне, това означава, че запалването на автомобила е забранено и трябва да бъде осигурен ключ с точния транспондер. Ако символът примигва, когато двигателят работи, това издава проблем с батериите на ключа или транспондера.

7 7-1

Температура на скоростната кутия/грешка при превключването на предавки на автоматичната трансмисия.Два възможни проблема – скоростите работят на по-висока от оптималната температура или маслото в тях е намаляло или прегряло.

8

Волан. Проблем със сервоусилвателя на волана. Ниско ниво на хидравлична течност или електрически проблем при електроусилвателите.

9

Активирана ръчна/паркинг спирачка

10 10-1

ABS-символ. Проблем с антиблокиращата система на спирачките. Когато този символ свети, системата не работи. Ще се нуждаете от компютърна диагностика за разрешаване на проблема.

11

Предупреждение за износени спирачни накладки.

12

TPMS. Абривиатура, която в превод означава „система, следяща налягането в гумите“. Възможни проблеми – наистина различно ниво на налягането или проблем с датчика на колелото.

13 13-1

Check Engine символ. Предупреждава за проблеми с компютъра, управляващ двигателя. Задължителна е връзка с кабел и софтуер за марката/модела автомобил за диагностициране.

14

Проблем с ламбда сондата/сондите. Необходима е компютърна диагностика.

15

Проблем с каталитичното устройство (катализатора).

16

Подсещане за употреба на обезопасителен колан. Уреди и аксесоари в режим на употреба или в режим на готовност:

17

Темпомат/Автопилот. Индикира, че системата за автоматично поддържане на скороста е в готовност за работа.

18

Паркинг асистент в режим на готовност.

19

Пуснати габарити.

20

Пуснати дълги светлини.

21

Пуснати халогенни светлини отпред.

22

Пусната допълнителна светлина за мъгла отзад.

23

Пуснат ляв/десен мигач или аварийни светлини.

24

Отворена врата

Досещате се какво е посланието тук. Някоя от вратите (може и тази на багажника или дори предният капак) е отворена. Ако автомобилът бъде оставен така, най-вероятно акумулаторът ще се изтощи заради постоянното светене на плафоните.

25

Този символ подсеща, че нивото на стъклопочистващата течност е ниско.

26

Една от най-неприятните светлини на таблото, подсказваща, че горивото в резервоара намалява.

27

Индикатор, подсещащ, че външната температура е под +3 градуса и има възможност за поледици.

28 28-1

ESP/система за контрол на сцеплението. Присветва, когато автомобилът загуби сцепление за момент. Свети постоянно, когато системата е изключена.

29

Подгревна свещ (само при дизели). При дизеловите двигатели този символ показва, че подгревните свещи загряват горивната смес преди стартирането на двигателя. Не бива да палите, преди лампата да е изгаснала.

30 30-1

DPF (само при дизели). Предупреждава, че филтърът за твърди частици на изпускателната система е затлачен и е необходимо сервизиране.

Източник: autocredit.bg


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 25 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 2 Гост

    9 4 Отговор
    Няма стоп за мъгла!Има габаритна светлина за мъгла отзад.Има и други неточности!!!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Некой

    6 5 Отговор
    Е са вече съм спокоен. Американците разбраха какво значат тея лампи. В България и да светат и да не светат се изолират.
  • 5 Експерт

    8 4 Отговор
    Най-неприятно е да ти светне "чайника", както се изрази веднъж една водачка на МПС - шефьорка.

    Тогава работата е сериозна, гасиш ДВГ веднага и пътна помощ!
  • 6 3333

    13 2 Отговор
    Е, защо чайника? Толкова прозаично! Според една това е лампата на аладин!
  • 7 Марто

    18 1 Отговор
    Светне ли някоя от червените - спираш. Останалите не са страшни.
  • 8 656

    4 4 Отговор
    Тази статия за женски ли е
  • 9 аз

    18 2 Отговор
    Всички символи означават едно и също- трябва да налеете пари в колата.
  • 10 qqqqqqq

    14 2 Отговор
    "Check" - "чок проблем"
  • 11 вагината

    7 7 Отговор
    Забравили сте за ЕРС, на ваг кенефите им свети по дефолт.
  • 12 драйвъра

    11 2 Отговор
    Сега ще разкажа един майтап:
    Жената ми се обажда по телефона и ми казва, че една платноходка или корабче свети. Викам и аз, че тва да не е кораб, няма лампи с корабчета, мрънка ми там нещо и казах да продължи да кара, след малко ми се обажда и ми казва "Абе нещо избухна отпред и колата дими".
    "Спирай веднага" и казвах и се оказа, че тва е било лампата за температурата на антифриза, блокирал затворен термостат. Нямаше никакви последствия, освен, че целия двигател се беше омазал с антифриз. :)

    Коментиран от #13, #21

  • 13 Камен

    8 1 Отговор

    До коментар #12 от "драйвъра":

    Ми да, то си прилича на корабче. Права е жената. Дай и да прочете тази статия. Полезна е.
  • 14 Пепа

    7 1 Отговор
    А някой знае ли за какво служи част 710, има я на всички двигатели с вътрешно горене?

    Коментиран от #16, #17

  • 15 Асен Асенов

    5 0 Отговор
    Не всички знаци са посочени тук.
  • 16 111

    5 4 Отговор

    До коментар #14 от "Пепа":

    Овца, част "710" всъщност е надписа "OIL"...
  • 17 соник

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Пепа":

    OIL :) - готин хумор колега.
  • 18 Vasik Atanasova

    7 1 Отговор
    ПОЛЕЗНА СТАТИЯ
  • 19 разбирач

    16 0 Отговор
    Подгревните свещи не загряват горивната смес преди стартирането на двигателя, а загряват въздуха в цилиндрите преди пускането на двигателя.

    Коментиран от #22, #29

  • 21 Бат Саше

    12 1 Отговор

    До коментар #12 от "драйвъра":

    Една жена се обадила на мъжа си и казала:
    - Мили, имам проблем, мисля че имам вода в карбуратора.
    Мъжът отговорил:
    - Откъде реши, че имаш вода в карбуратора като не знаеш дори къде е двигателя?
    А тя:
    - Ами колата падна в язовира...
  • 22 tost

    2 7 Отговор

    До коментар #19 от "разбирач":

    Дизелът бива впръскан в цилиндрите, свещите загряват нафтата(образува се мъгла) за по лесно запалване при студен двигател.

    Коментиран от #23, #26

  • 23 Косматия

    2 8 Отговор

    До коментар #22 от "tost":

    Дизела е пръднат у цилиндрите на мъглъ!

  • 24 cordel walker

    7 0 Отговор
    Благодаря ви някои неща не ги знаех.
  • 25 случка

    5 0 Отговор
    лято,давам служебната кола на колежка/много отворена шофьорка/,връща я след 1час притеснена-колега,свети ми лампа-жълто слънце,проблем ли е ,не, не е слънце,а снежинка-включила си климатика
  • 26 разбирач

    8 0 Отговор

    До коментар #22 от "tost":

    Дизела се впръсква в цилиндъра малко преди ГМТ , когато въздуха има достатъчно висока температура и налягане, а мъглата се образува когато горивото под високо налягане мине през тесния отвор на дюзата.Не се образува когато "свещите загреят нафтата".Свещта е разположена така, че част от впръсканото гориво да попадне върху нея.
  • 27 възмутен

    6 1 Отговор
    браво на автора, много добра идея за статията
  • 28 Георги Алексиев

    5 3 Отговор
    карам докато не закове мотора е..л съм ги лампите . ако някоя лампа свети продължително я оправям лепвам изолирбант и готово . ако нещо по колата тропа си засилвам музиката и готово
  • 29 опсмопсус

    4 0 Отговор

    До коментар #19 от "разбирач":

    A те горките умници, подгрявали горивото със свещите на дизела!
    И "мъглата" била впръсквана върху свеща!

    А за налягане и самозапалване явно нищо не са чували!

    Коментиран от #31

  • 30 ламбо

    6 0 Отговор
    Статията е крайно възпитателна за сегашното поколение всезнайковци ваг-.новци!
  • 31 разбирач

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "опсмопсус":

    То е ясно, че при тези условия горивото ще се самовъзпламени.Това , че свещта е разположена така, че част от впръсканото гориво да попадне върху нея е напълно вярно.Пише го във всеки учебник по устройство на автомобила
  • 32 ъхъ

    6 4 Отговор
    Не е EPC, а ESP, но е вярно. Когато има грешка в системата светва триъгълника с удивителната в него с кръглата стрелка над тях. Що се отнася до това кое е кенеф, освен ВАГ групата, всичко останало е абсолютен кенеф.
  • 33 onq s konq

    2 3 Отговор
    Другото име на ESP е "тракшън контрол" .Естествено най-важната система за безопастност е ABS-а,но малко хора знаят че освен тях има и още 4-5 системи за стабилизация на автомобила които си функционират без да могат да се изключват,нито пък имат иконка.
  • 34 Накой си

    6 0 Отговор
    Господи колко много автомобилни "инджинери" има на земята!!!

    Коментиран от #35

  • 35 Аспарух

    10 0 Отговор

    До коментар #34 от "Накой си":

    Чудя се ако всички тези клавиатурни специалисти които се изявяват тук ги вкарам в канала дали ще могат да отвият и една гайка.
  • 36 да

    3 1 Отговор
    Много полезна статия. Браво.
  • 37 ддд

    6 1 Отговор
    различно означават
    на обикновенна кола
    означават лек ремонт
    на BMW означават
    че собственика ще остарее с 10 години
  • 38 Георги Славов

    7 1 Отговор
    Аспарух, абсолютно съм съгласен. Наистина не говори добре за собственика на автомобила, ако не се е запознал с книжката на автомобила и всичките му особености и съответни индикации. В най-лошия случай днес инструкциите на всяка марка са налични в електронен вид на английски. Статията е индикатор за това, колко малко хора познават автомобилите си действително.
  • 39 Кирчо

    7 0 Отговор
    А пък който кара лада няма проблем с тия неща
  • 40 бени

    0 0 Отговор
    здравейте,карам мерцедес а 160.От няколко дни при запалване на автомобила ,на таблото ми изписва -100 и започва да пищи.Така е винаги,когато паля...Някой може ли да ми каже,какъв и е проблема...
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Мартин

    0 0 Отговор
    Някой знаели какъв може да е проблема че Неми показва колко гориво имам в колата стрелката вопще не мърда
  • 45 Бонев

    0 0 Отговор
    Бутона ESP се включва сам и започва голяма тресене по време на движение. Това е опасно ,какво означава да няма сцепление ,кое с какво няма сцепление?