Last news in Fakti

8 Март, 2016 09:49 69 092 45

Българската кола направи фурор в Женева

  • женева 2016-
  • sin r1-
  • росен даскалов
Българската кола направи фурор в Женева - 1

Интервю на Винсент де Брабандере и Мария Минкова, специални пратеници на mobile.bg в Женева

Росен Даскалов е роден в Русе през 1971 г. Завършва Математическата гимназия в родния си град. От малък се увлича от моторните спортове. Шестгодишен стъпва на картинг пистата. Прекъсва състезателната си кариера в Националния отбор по авто и мотоциклетизъм, за да се отдаде на висшето си образование.
Заедно с баща си, който е бивш състезател и национален шампион по мотоциклетизъм и автомобилизъм, започва бизнес с внос на авточасти и ремонт на автомобили. Търговията обаче не го задоволява напълно. Мечтае да създаде продукт, който да издигне имиджа на България. И постига мечтата си.
Българският спортен автомобил Sin R1 събра погледите на многобройните посетители на международното изложение в Женева. Както вече сме ви информирали, суперкарът е дело на русенеца Росен Даскалов, а колата съвсем не е аматьорско изпълнение, както мнозина биха очаквали. Автомобилът е истински спорткар. Подготвен е за обикновени пътища и най-вече да показва перфектно време на писта. Повече за ТТ характеристиките на българската кола Sin R1 можете да видите ТУК, а ето и какво още сподели пред нас в Женева Росен Даскалов.
 
- Г-н Даскалов, как започна всичко?
- Дълго време търсих състезателен автомобил, който да задоволява интереса ми. Като опитен картинг състезател нито една кола на пазара не ме удовлетворяваше. Реших да създам свой автомобил. В Англия срещнах правилните хора.

- Как се срещат „правилните хора“ за бизнес?
- През 2013 г. за първи път показах визията си чрез прототип в Бирмингам на най-големия в света панаир за състезателни автомобили. В Англия хората са отворени и идват на щанда, разговарят. Двама британци се спряха при мен и ми казаха: „Ако искаш да направиш добра състезателна кола, трябва да направиш това и това“. Посочиха ми десет пункта, на които да обърна внимание. Слушах много внимателно. Върнах се вкъщи, разруших всичко, което бях направил до момента и започнах отначало, следвайки съветите на англичаните. На следващото състезание срещнах същите британци. Те поддържаха състезателната кола в съседния бокс. По време на почивката дойдоха при мен и казаха: „Какво си направил?! Изпълнил си всичките ни препоръки. Дай да ти стисна ръката.“ Англичаните с 40-годишен опит в състезанията със спортни автомобили са изумени, че някой се е вслушал в съветите им. Това им е за първи път. Канят го във фабриката, предлагат да му помагат и така започва тяхното сътрудничество.- Освен много пари и късмет какво друго е необходимо да реализираш мечтата си?
- Не е достатъчно да се събудиш сутрин с много пари и да започнеш да правиш състезателни коли. Необходими са много познания, страст, ентусиазъм, безсънни нощи.
През последните пет години съм прекарвал всяка свободна минута, за да доусъвършенствам тази кола и да я направя по-добра.

- Къде се състезава Sin R1?
- В момента автомобилите се движат в европейските и американските състезания.

- Български спорткар да се състезава в световните шампионати е голяма работа...
- Целта ми е да докажа, че в България се случват неща, различни от това, за което се говори за нас в чужбина. Светът ще види, че с нашето образование можем да постигнем неща, които са нормални за останалите държави.
Искам да имам възможност да създавам работни места. Обръщам се към всички млади хора, които се вълнуват от автомобилния спорт, да не се двоумят, а да се обръщат към нас. Продължавам да търся професионалисти, които работят добре на 3D програми. Оказва се, че това е дупка в българското образование. Приемам и студенти за стаж през летните месеци. При нас работят стажанти от цяла Европа. Миналата година имахме испанци, тази година - германци.

- За какво още мечтаете?
- В автомобилния свят преди двадесетина години Швеция се свързваше само с Volvo. Днес всички я знаят с Koenigsegg. Мечтая след петнадесет години хората да разпознават България и чрез Sincars.

P.S. „Тези луди българи, които идват тук да бият BMW и Ferrari! Отначало си помислих: Хм, българска състезателна кола...няма да е нещо кой знае какво. Но вижте тук – построиха я и е невероятна!“- възкликна Сам Колинс от Racecars engineering magazine, който следи отблизо процеса на разработване и създаване на автомобила още от първия ден.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никой

    10 0 Отговор
    Браво!!
  • 2 Белла

    10 0 Отговор
    Браво,страхотно!
  • 3 БАЙ ГАН4О

    1 3 Отговор
    Абе не разбрах къде се правят тези ,,български,,коли,нещо не е наред,май бизнеса е друг
  • 4 тъй

    5 2 Отговор
    Браво и успехи! Дайте повече снимки....когато ни представяте конфекцията на мерцедес качвате по 1000 снимки, а сега само две!

    Коментиран от #6

  • 5 пор сикишар

    2 2 Отговор
    Ами в нета под повечето публикации пише че е АНГЛИЙСКА . Но да не ме нахока някой родолюбец си трайкам .

    Коментиран от #8

  • 6 Караиванов

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "тъй":

    Под снимката с Росен Даскалов има един линк, на който пише ТУК. Кликнете на него и ще видите и повече снимки и повече инфо за самата кола.

    Коментиран от #13

  • 7 onq s konq

    2 7 Отговор
    Отвънка горе доло е добре но ако му е сложен двигател от БМВ може и да си струва

    Коментиран от #11, #15, #16

  • 8 Ицака

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "пор сикишар":

    Прочети материала, който е посочил Караиванов - тоест кликни на линка ТУК в статията и ще разбереш каква е колата.
  • 9 100 Процента

    0 2 Отговор
    Тогава ще е ба си моргата със сърце от бмв.. Много по-добре някой наточен АМГ мотор! Мерцедес и всички останали !
  • 10 гост

    8 0 Отговор
    Мнооого ме е яд когато некадърни се обаждат неподготвено без да са създали каквото и да е. Човекът е създал нещо което да покаже че Българина умее да създава, за разлика от онези които КРадат РУшат О.ират и онези които само говорят. Мисля че заслужава поне малко уважение. Убий Бай ганьовщината в себе си и прогледни без завист.
  • 11 МАДЖАРА

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Е ТАМ ВЕЧЕ ЩЕ Я ОПЛЕСКАТ НЕ СЕ МЕСИ А БЕГАИ НА УЧИЛИЩЕ
  • 12 ай ся

    1 3 Отговор
    -Какво направил един чертеж и после го изгорил защото англичаните му дали план със 10-точки за да стане спортна кола а шасито двигателя и всички части по-спорт кара са от западни и презокеански фирми и доставчици да беше направил кабелите за електроника или винтчетата и болтчетата тук да му кажеш браво има Българска една шайба и бурмичка в тази екзотична пластмасова кола която не е за всекидневна употреба...минава през един заспал полицай или 20см.дупка и айде ЧаО.

    Коментиран от #17

  • 13 тъй

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "Караиванов":

    Мерси за забележката, като гледам коментарите на братята българи от преди 2 г. пак са същите :)
  • 14 Млад инженер

    1 1 Отговор
    Росен Даскалов не се различава по нищо от чуждестранните бизнесмени работещи в българия само заради евтените работници! Гарантирам ви че дълго още ще продължи да търси професионалисти, които работят добре на 3D програми, защото тези хора не са готови да работят за по 500лв на месец.
  • 15 автофен

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Обърка фирмите Мерцедес и Рено са много по добри в състезателните двигатели от баварските смешници.Само си направи справка дали някога БМВ са били шампиони при конструкторите във Формула1 и ще ти стане ясно какви глупости си написал.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Пешеходец

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "ай ся":

    Много е направил много респект и уважение към човека.Ти и една бурма неможеш да направиш.А това че не я е правил в България е не защото Той неможе а защото тук няма нито база нито специялисти.А и в България това нещо нема узаконяване заради тъпите ни управници и закони.Защо инж.Антонов пройзведе и продаде неговата скоростна кутия на запад? Защото в България Си скъса нервите да търси пройзводствена база и завод за пройзводство години на ред.Западняците го посрешнаха с отворени обятия и сега се кефите на 5-6-7-8 степенни автоматици с двоен съединител.Но не са Български и пари в Бъгария не влизат но са ИЗМИСЛЕНИ ОТ БЪЛГАРИН.Така ще стане и с тая кола.Ще бие всичко по пистите но няма да е пройзведена в Бъгария но ще е ИЗМИСЛЕНА И НАПРАВЕНА ОТ БЪЛГАРИН.
  • 18 Млад инженер

    1 1 Отговор
    Тази кола се проектира и произвежда в Русе, и то не заради любов към родината а защото тук плаща заплати с пъти по ниски от колкото би плащал в англия!!!
    Това за узаконяването за жалост е тъка и затова си е развързал кисията и си е плащал по англииски ценораспис за процедурата!
  • 19 кост

    0 2 Отговор
    Така като гледам направо се прескачат да я гледат на щанда. :D

    Коментиран от #20

  • 20 RALF

    2 0 Отговор

    До коментар #19 от "кост":

    Много си кост. Преди да бъде открит салона за зяпачи и лаици като теб има два дни, когато щандовете и колите са на разположение само на автомобилните журналисти. Тогава няма блъсканица, колите са отворени и всеки специалист може спокойно да разглежда автомобилите, както отвътре, така и отвън.

    Коментиран от #25

  • 21 офроудър

    2 2 Отговор
    това пластмасово творение което е на 5см.от земята нестава за нищо освен да си го гледаш на картинка....но виж друго нещо си е руската уаз-ка ври кипи лагер нетопи автамати нет манивели 5 руская машина харошая машина

    Коментиран от #22

  • 22 Пешеходец

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "офроудър":

    Ти с коня и офроад ли тръгна Бе.
  • 23 опсмопсус

    1 3 Отговор
    ОК, бе ен ве, но Турбинката от Мицубиши!
  • 24 Vasik Atanasova

    6 4 Отговор
    КОЕ Е БЪЛГАРСКОТО
    И ИЗПОЛЗВА ДУМИТЕ НА ФЕРДИНАТ ПОРШЕ
    НЕ ХАРЕСАХ ФЕРАРИ И ЛАМБО И РЕШИХ ДА НАПРАВЯ МОЯ КОЛА
    АМА КЪДЕ Е ПОРШЕ КЪДЕ Е РОСЕН

    Коментиран от #28, #29

  • 25 кост

    1 2 Отговор

    До коментар #20 от "RALF":

    А ти като не си кост, защо по другите щандове на заден фон, на снимката се виждат "зяпачи" ?
  • 26 Grey

    5 1 Отговор
    анти-хора сте всички с негативни коментари на това. Не държавата е проблема, а хората като вас. Защото само заради това мислене позволяваме на отрепките в парламента да си правят каквото си искат. Срам ме е от вас. Вие трябва да се срамувате повече.
  • 27 монтьоро

    0 1 Отговор
    детска количка за умни хора
  • 28 Роман Ценов

    5 1 Отговор

    До коментар #24 от "Vasik Atanasova":

    Vasik най-добрия коментар написан от теб.Браво.
  • 29 Румен Янев

    1 6 Отговор

    До коментар #24 от "Vasik Atanasova":

    На всяка манджа си мерудия и доколкото разбирам си Атанасов а не Атанасова !!!!В нета с главни букви си е все едно викаш на някого но след като си написал ФердинанТ - простено ти е !!!
  • 30 nikolai

    2 1 Отговор
    Много разбирачи много нещо в интернет. Много ви знаят простите глави на колко сантиметра какво е и откъде кое е взето... Бас държа че повечето хейтъри тук са от двете малцинствени групи. Това че живеете по селата бедни сте и нищо не става от вас не означава, че с всички е така.

    Коментиран от #31

  • 31 Lucifer

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "nikolai":

    а ти си млионер със голф който нито си знае километрите нито годините
  • 32 bai hoi

    2 4 Отговор
    абе хора оставете колата ,,.. добра лоша . важното е че е там , а вие неразумни уруде какво направихте за държавата
  • 33 jp power

    2 3 Отговор
    Тия плювачите тук в живота ви само интриги сте създали, даже един домат не можете да отгледате , да не говорим за нещо повече да създадете. Ай някой от вас катъри прости да обясни кво ви пречи таз кола????? Щаба на фирмата е в Германия, знаете ли какви данъци и такси има там. Не е като в България да минеш с някое рушветче. А тоя момък, като е казал , че колата е българска а не немска или Инглиска, къв си го набил....само заради това заслужава поздравления. А, и някой да докаже, че една техника и направена и произведена само с части родно производство.
  • 34 мда

    1 3 Отговор
    тази кола е българска колкото ферерито е севернокорейско
  • 35 чичо

    3 3 Отговор
    Чест и слава за този млад мъж! Сътворил е НЕЩО! За разлика от комплексираните писачи в нета, дето сега, правейки се на разбирачи, почват да дарщят - ама тя не била точно българска, ама тя не била на,м кво си.... Абе както обикновено у нас - един бачка и постига резултати, а сто неграмотни лузера обясняват как това не може да е истина!!! Още веднъж - БРАВО!
  • 36 гост

    2 1 Отговор
    Колата е страхотна, бори се зверски в ГТ4 шампионата и не отстъпва на коли които са глобални лидери с много големи възможности. Росен Даскалов е герой и няма много като него. Колата се прави в Англия заради възможностите които има там. Много от Ф1 отборите също са там поради същата причина. Тук дори и да могат да изготвят детайл, то няма развоен екип, последните материали или новости в инженерството. Как да стане да се прави у нас? Не е като да се правят биалетки по патент на допотопна линия, тази кола е върхово постижение, само добро за човека.
  • 37 Патриот

    2 1 Отговор
    Голямо БРАВО на човека,
    и за делата и за думите
  • 38 ХХХ

    2 1 Отговор
    Огромни адмирации за труда и идеиите на този човек! :) Браво! Смело напред!
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 ванката

    2 0 Отговор
    Ако се произвежда в България щеше да е още по хубаво
  • 41

    2 0 Отговор
    Няма значение дали е българска или английска, важното е че българин е в основата на създаването на тази кола.
  • 42 некойси

    0 0 Отговор
    Интересно че по чуждестранните сайтове колата се тиражира като британски проект.
    Явно така им изнася.
  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.