Греховете български

Публикувана: 18 Декември, 2014 16:33 Обновена: 18 Декември, 2014 16:40
141 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 83281
Греховете български
ШРИФТ ПЕЧАТ

Месец след британската си премиера първата българска суперкола дебютира на родна земя. На мъгливата писта на летище "Лесново" кацнаха едновременно състезателната и цивилната версия на Sin R1, създадени от русенеца Росен Даскалов и международния му екип.



За държава, в която дори няма автомобилна писта, събитието заслужава напълно интереса, на който се радва от страна на медиите и обикновените любители. Начинание като проектирането и производството на състезателна кола от нулата е меко казано амбициозно, а в България граничи с фантастиката. Даскалов обаче не само е успял да доведе проекта до функционална фаза, а и вече се представя повече от обнадеждаващо като пилот в сериите GT4 срещу противници от ранга на Porsche, Ferrari, BMW и Lotus.



Скептичните коментари за прилагателното "български", което от два месеца задължително върви в комплект с името Sin R1, разбира се, имат известни основания. Автомобилът всъщност се сглобява в Германия и Великобритания. В Хинкли, недалеч от Ковънтри, се намира и щаб квартирата на Sin Cars.



В мерака на Росен Даскалов да създаде състезателна кола, която после да продава като цивилен суперкар, също може да се прочете бизнес модел с неясни по родните разбирания перспективи. Русенецът обаче заявява твърдо намерение да произвежда възможно най-голяма част от частите и компонентите на R1 в България. В областите, в които тукашната индустрия и "висококвалифицирана" работна ръка е напълно безполезна, той поне се опитва да пропука ледовете. След обучение на съответния персонал панелите на каросерията от въглеродни нишки например се правят у нас, а този занаят е много далеч от категорията "вар, вода, песък".



Даскалов и екипът му са изминали доста дълъг път от 2012-а, когато R1 получава първата си хомологация от британските организации MIRA и MSA. Предвид средствата и инженерните усилия, които поглъщат такива проекти, самото съществуване на автомобила може да се нарече постижение без аналог. Платената лична цена също не е ниска. Самият Даскалов обяснява произхода на "греховното" име на колата с дълга, който има към семейството си заради постоянните отсъствия от вкъщи.



Иначе Sin R1 не се различава по нищо революционно от стандартите на категорията. Състезателната версия има тръбен скелет, чиято конструкция е усъвършенствана постоянно през последните две години под зоркия поглед на британските партньори на компанията. За да се постигне нечуваната цена от 60 000 паунда, двигателят е възможно най-евтиното и податливо на доработки 7.0-литрово предложение от GM, а печалбата е далеч от бляновете на предприемача.



Цивилната версия изглежда доста сходна като дизайн, но както може да се предположи, е изисквала сериозна конструкторска работа, за да получи сертификат за движение по обикновените пътища. Повече от приятно впечатление прави изработката - особено ако човек подходи с дежурното при подобни проекти очакване за продукт на гаражната самодейност. На живо Sin R1 изглежда далеч по-впечатляващо, отколкото личи на снимка.



Ако се тегли чертата на баланса до момента, някогашният хлапак, хлътнал по състезателните коли още след първата си среща с картинга, категорично има за какво да се поздрави. Дори да бъде спрян от безбройните (предимно финансови) препятствия, които спъват подобни проекти, Росен Даскалов вече постигнал повече от всеки друг българин в тази сфера - създал е колата, за която е мечтал, и на всичко отгоре се състезава с нея. От тук насетне може да става само по-хубаво даже плановете за годишен тираж от 120 коли да не се осъществят.

Sin R1 (цивилен вариант)

Двигател - Chevrolet LS3 6.2-литров V8
Мощност - 450 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 430 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 5
Максимална скорост - 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.5 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 9.7 сек.
Среден разход на гориво - 15 л/100 км.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

Sin R1 (състезателен вариант)

Двигател - LS7 7.0-литров V8
Мощност - 610 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 550 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 6
Максимална скорост - над 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.1 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 8.7 сек.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Красимир Каракачанов
Лидерът на ВМРО Красимир Каракачанов пред бТВ
Няма да плюя Борисов. Това, което съм имал да му казвам, когато беше на власт, съм му го казвал."

Още бисери