Месец след британската си премиера първата българска суперкола дебютира на родна земя. На мъгливата писта на летище "Лесново" кацнаха едновременно състезателната и цивилната версия на Sin R1, създадени от русенеца Росен Даскалов и международния му екип.
За държава, в която дори няма автомобилна писта, събитието заслужава напълно интереса, на който се радва от страна на медиите и обикновените любители. Начинание като проектирането и производството на състезателна кола от нулата е меко казано амбициозно, а в България граничи с фантастиката. Даскалов обаче не само е успял да доведе проекта до функционална фаза, а и вече се представя повече от обнадеждаващо като пилот в сериите GT4 срещу противници от ранга на Porsche, Ferrari, BMW и Lotus.
Скептичните коментари за прилагателното "български", което от два месеца задължително върви в комплект с името Sin R1, разбира се, имат известни основания. Автомобилът всъщност се сглобява в Германия и Великобритания. В Хинкли, недалеч от Ковънтри, се намира и щаб квартирата на Sin Cars.
В мерака на Росен Даскалов да създаде състезателна кола, която после да продава като цивилен суперкар, също може да се прочете бизнес модел с неясни по родните разбирания перспективи. Русенецът обаче заявява твърдо намерение да произвежда възможно най-голяма част от частите и компонентите на R1 в България. В областите, в които тукашната индустрия и "висококвалифицирана" работна ръка е напълно безполезна, той поне се опитва да пропука ледовете. След обучение на съответния персонал панелите на каросерията от въглеродни нишки например се правят у нас, а този занаят е много далеч от категорията "вар, вода, песък".
Даскалов и екипът му са изминали доста дълъг път от 2012-а, когато R1 получава първата си хомологация от британските организации MIRA и MSA. Предвид средствата и инженерните усилия, които поглъщат такива проекти, самото съществуване на автомобила може да се нарече постижение без аналог. Платената лична цена също не е ниска. Самият Даскалов обяснява произхода на "греховното" име на колата с дълга, който има към семейството си заради постоянните отсъствия от вкъщи.
Иначе Sin R1 не се различава по нищо революционно от стандартите на категорията. Състезателната версия има тръбен скелет, чиято конструкция е усъвършенствана постоянно през последните две години под зоркия поглед на британските партньори на компанията. За да се постигне нечуваната цена от 60 000 паунда, двигателят е възможно най-евтиното и податливо на доработки 7.0-литрово предложение от GM, а печалбата е далеч от бляновете на предприемача.
Цивилната версия изглежда доста сходна като дизайн, но както може да се предположи, е изисквала сериозна конструкторска работа, за да получи сертификат за движение по обикновените пътища. Повече от приятно впечатление прави изработката - особено ако човек подходи с дежурното при подобни проекти очакване за продукт на гаражната самодейност. На живо Sin R1 изглежда далеч по-впечатляващо, отколкото личи на снимка.
Ако се тегли чертата на баланса до момента, някогашният хлапак, хлътнал по състезателните коли още след първата си среща с картинга, категорично има за какво да се поздрави. Дори да бъде спрян от безбройните (предимно финансови) препятствия, които спъват подобни проекти, Росен Даскалов вече постигнал повече от всеки друг българин в тази сфера - създал е колата, за която е мечтал, и на всичко отгоре се състезава с нея. От тук насетне може да става само по-хубаво даже плановете за годишен тираж от 120 коли да не се осъществят.
Sin R1 (цивилен вариант)
Двигател - Chevrolet LS3 6.2-литров V8
Мощност - 450 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 430 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 5
Максимална скорост - 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.5 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 9.7 сек.
Среден разход на гориво - 15 л/100 км.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг
Sin R1 (състезателен вариант)
Двигател - LS7 7.0-литров V8
Мощност - 610 к.с. при 8 250 об/мин
Максимален въртящ момент - 550 Нм при 6 500 об/мин
Евростандарт - EURO 6
Максимална скорост - над 300 км/час
Ускорение 0-100 км/час - 3.1 сек.
Ускорение 0-200 км/час - 8.7 сек.
Междуосие - 2 760 мм
Дължина - 4 830 мм
Широчина - 2 000 мм
Височина - 1 285 мм
Предна следа - 1 985 мм
Задна следа - 2 000 мм
Тегло - 1 150 кг
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 dff
16:44 18.12.2014
2 comment
16:46 18.12.2014
3 Archangel
16:48 18.12.2014
4 Боян Димов
16:51 18.12.2014
5 аз
16:51 18.12.2014
6 199
17:02 18.12.2014
7 Младен Аир
17:06 18.12.2014
8 ттттттттт
17:19 18.12.2014
9 Слонобикотръбозъб
17:49 18.12.2014
10 Нема Бира
17:55 18.12.2014
11 монк
18:02 18.12.2014
12 гост
Нещото с което трябваше да бъдат компенсирани тези недостатъци на ненормална мощ. Дизайна ми харесва, но отзад е ужасна с тозито тумор в средата!
Коментиран от #139
18:08 18.12.2014
13 W222
Коментиран от #16, #142
18:24 18.12.2014
14 Japoneze
18:27 18.12.2014
15 Кадилак Елдорадо
Коментиран от #136
18:33 18.12.2014
16 205 GTI
До коментар #13 от "W222":
Колата изглежда доста добре и след още някоя доработка ще бъде супер!Това си е изцяло бизнес проект на г-н Даскалов ,и вместо да плюете е по добре да го подкрепяме.Коментиран от #17
18:42 18.12.2014
17 W222
До коментар #16 от "205 GTI":
ЩЕ МУ КАЖА БРАВО НА ДАСКАЛОВ АКО БИЕ ПО ПРОДАЖБИ,ГТ-Р,911,КАЙМАН ИЛИ БОКСТЕР18:46 18.12.2014
18 ръжда
за бавните в стоплянето като теб, е трябвало да напишат в статията, че "ръждата" по гърнето на зелената е, защото тя се е ползвала ПРЕДИ СТАТИЯТА ЗА СЪСТЕЗАНИЯ...и ще продължи все така да се ползва, дано ги и печели.
18:51 18.12.2014
19 Пешо
18:57 18.12.2014
20 Симеон Тасев
19:14 18.12.2014
21 кара Лада
19:22 18.12.2014
22 експерт
19:29 18.12.2014
23 гошо
19:57 18.12.2014
24 Deutsche autos fan
20:04 18.12.2014
25 ghost navigator
20:04 18.12.2014
26 Achoneto
20:36 18.12.2014
27 гост
20:42 18.12.2014
28 ГЕОРГИ
20:51 18.12.2014
29 Шумахер
Коментиран от #140
21:13 18.12.2014
30 Shmeker
21:20 18.12.2014
31 Японеца
21:46 18.12.2014
32 Лам
22:32 18.12.2014
33 Име
22:33 18.12.2014
34 ico 850
22:49 18.12.2014
35 Георги
23:23 18.12.2014
36 ГТТ
Коментиран от #76
23:24 18.12.2014
37 ЗаБългорското Ц.Начев
23:30 18.12.2014
38 Геле
23:34 18.12.2014
39 Жищеа
23:50 18.12.2014
40 mangos
Коментиран от #77
23:58 18.12.2014
41 MAXBLUE
00:21 19.12.2014
42 Нен Нен
1-во : Този автомобил е толкова български, колкото и Мерцедес Е-класа .
2-ро : Този автомобил НЕ е направен от нулата, това е един пуст киткар, който и аз мога да си направя защото си е като конструктор.
3-то : Този автомобил е напълно посредствен и не блести с нищо, посредствен дизайн, посредствен двигател, шасито не знам какво му е, но се съмнявам да е много качествено .
4-то : Цената му е огромна, а няма основание поради гореспоменатите от мен причини .
Коментиран от #84, #86
00:37 19.12.2014
43 Страхил
00:37 19.12.2014
44 На Страхил брат му
00:43 19.12.2014
45 На Страхил брат му
00:50 19.12.2014
46 EMSKI
01:07 19.12.2014
47 evento
03:28 19.12.2014
48 еретик
04:00 19.12.2014
49 Браточката
04:14 19.12.2014
50 ГОРД
Давам пример с Lamborgini Huracan, което тепърва ще излиза:
5,2л
V10 610к.с
560Нм 6500об/мин
3,2сек
12,5л/км
И няма да коментирам разликата в цените.
04:59 19.12.2014
51 onq s konq
Коментиран от #141
05:03 19.12.2014
52 Дядо поп
06:17 19.12.2014
53 onq s konq
Коментиран от #55
07:27 19.12.2014
54 Дядо поп
08:18 19.12.2014
55 mediator37
До коментар #53 от "onq s konq":
Танкът Меркава-4 се произвежда в Израел, по израелски проект и е израелски. Израелците са много горди с това, че произвеждат танкове. Нищо, че никой не им го купува и че само те си го ползват, че е с обратна компановка и пр.Обаче:
- двигателят 1500 к.с. дизел е германски на МАН и Мерцедес;
- оръдието е германско на Райнметал Бьорзиг;
- бойният модул на купола и картечниците са американски;
- прицелът, призмите и цялата оптиката е английска;
- боеприпасите са американски.
- и т.н.
Според теб Меркава израелски танк ли е? И сега гледай да не ги обидиш с отговора си, че да не ти цъфне МОСАД в къщата или да те изкарат расист.
08:39 19.12.2014
56 rsk
Уважение към всички, участвали в създаването на тази кола!!!
08:42 19.12.2014
57 Garkova
08:45 19.12.2014
58 Lauda
08:52 19.12.2014
59 bmw 3
09:01 19.12.2014
60 Lauda
09:32 19.12.2014
61 Lauda
09:34 19.12.2014
62 Дядо поп
09:49 19.12.2014
63 bmw 3
Коментиран от #83
10:00 19.12.2014
64 onq s konq
10:05 19.12.2014
65 GDH
Иначе поздравления за г-н Даскалов! Ако поне половината от нас успеят да реализират по подобен начин мечтите си мисля че България би била далеч по-добро и спокойно място!
10:09 19.12.2014
66 Lauda
10:38 19.12.2014
67 suzi
12:03 19.12.2014
68 Калоян
12:42 19.12.2014
69 п8фт
12:45 19.12.2014
70 Stanislav Burgas
13:17 19.12.2014
71 Тодор Калинов
Пожелавам ти много успехи в производството и продажбите!
13:20 19.12.2014
72 Илиян
14:21 19.12.2014
73 W222
Коментиран от #75
14:58 19.12.2014
74 PaRaBoLiC
Това настрани, личната жертвае очевидна което е безпорно похвално и за възхищение. Ако конструкторите четат това - Поздравления и успех напред!
15:34 19.12.2014
75 ГК
До коментар #73 от "W222":
Аз пък бих ти купил един правописен речник.17:58 19.12.2014
76 Слонобикотръбозъб
До коментар #36 от "ГТТ":
Eто това е смислен коментар.18:53 19.12.2014
77 Слонобикотръбозъб
До коментар #40 от "mangos":
Вярвай бе човек.Това е силата да повярваш.18:55 19.12.2014
78 я съм от село
Коментиран от #93
19:18 19.12.2014
79 W222
Коментиран от #82
19:38 19.12.2014
80 някой
20:13 19.12.2014
81 W222
20:22 19.12.2014
82 199
До коментар #79 от "W222":
има да носиш цървули и да мечтаеш за някоя кола дето си им написал имената-ами няма да си купиш щото пари нямаш да ядеш че да идеш до тоалетната като нормалните хора взел си да казваш какво няма да си купиш-никой не ти я предлага21:11 19.12.2014
83 199
До коментар #63 от "bmw 3":
7 литра-страхотен звук има21:18 19.12.2014
84 отто
До коментар #42 от "Нен Нен":
Като си толкова добър -какво чакаш?Аз туй,аз онуй и накрая-ама то,ама иначе...21:54 19.12.2014
85 Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
21:59 19.12.2014
86 Пешката
До коментар #42 от "Нен Нен":
Живея извън България и показах снимките на 1 приятел, и като му казах цената вика - колко евтина!Коментиран от #87
23:04 19.12.2014
87 199
До коментар #86 от "Пешката":
не е евтина-това е реалната цена на колата,другите марки са изкуствено надути от към цени-какво по-скъпо е вложено в тях че струват милиони в евро-нищо,абсолютно нищо освен име,а е известно че името продаваКоментиран от #89
23:21 19.12.2014
88 ГТТ
23:28 19.12.2014
89 W222
До коментар #87 от "199":
ТЕЗИ КОЛИ КОИТО СТРУВАТ НАД 1 МИЛИОН ЕВРО ОТ ТЯХ СА ПРОИЗВЕДЕНИ НЕ ПОВЕЧЕ ОТ 499 БРОЙКИ И В НЯКОЙ ОТ ТЯХ ИМАТ ТЕХНИКА КАТО НА ФОРМУЛА 1Коментиран от #90
23:32 19.12.2014
90 199
До коментар #89 от "W222":
ти изобщо виждал ли си на живо Ф1 или само по телевизора? знаеш ли че почти цялата е от карбон-колко струва 1 кв метър знаеш ли-най-евтиния от тънкия започва от 70 лв-колко квадрата ще купиш с 1 000 000 евро? един двигател колко излиза при положение че е почти един и същ в няколко модела.знаеш ли каква е архитектурата на мотора на прословутия "вейрон" а сега се замили колко струва един такъв автомобил и защо е само в определен бройКоментиран от #91
23:43 19.12.2014
91 W222
До коментар #90 от "199":
А ТИ ЗНАЕШ ЛИ ВЪПРЕКИ ВИСОКАТА ЦЕНА НА ВЕЙРОН КОЛКО ПАРИ ГУБИ ОТ ВСЯКА ПРОДАДЕНА БРОЙКА ? 4.6 МИЛИОНА ЕВРО ЗА ВСЕКИ ПРОДАДЕН ВЕЙРОН ГУБИ ФОЛКСВАГЕНКоментиран от #111
02:40 20.12.2014
92 veritas
03:41 20.12.2014
93 бай МИЛЕН
До коментар #78 от "я съм от село":
МОЖЕМ САМО ДА ГИ ПОЗДРАВИМ ЗА УСПЕХА,НЯКОЙ ЗАМИСЛЯЛ ЛИ СЕ Е КОЛКО СМЕЛОСТ И ЖЕЛАНИЕ ТРЯБВАТ ЗА ТАКОВА НАЧИНАНИЕ07:33 20.12.2014
94 Сашо
Дори и Опел Астра а 1,6 бензин да правят, на цена от 5000 лв. ще бъде хит в България . Хем те ще печелят, хем ние ще караме нови коли, хем няма да замърсяваме природата и да тровим децата, хем ще се отварят нови работни местта .
А за по-горната кола Sin R1, супер.....но дотам .
На кого му трябва такъв автомобил ?
То не става само с ядене, трябва и акъл .
Коментиран от #95
08:42 20.12.2014
95 mediator37
До коментар #94 от "Сашо":
Големите фирми като отваряд завод гледат местния пазар. България е никакъв пазар при 7,5 млн. население, от които половината в чужбина, останалите безпарични. Ето защо концерните отварят заводи в една Турция, която никак не ми е симпатична, но 6-та година подред има 8% икономически ръст и 70 млн. население. Една Румъния има 28 млн. население и то е два-три пъти по заможно от нас.Ти ако решаваш къде ще направиш завод за нови коли при това положение ?
Коментиран от #97, #99
10:59 20.12.2014
96 Гост
11:14 20.12.2014
97 гост
До коментар #95 от "mediator37":
Аз съм от Севлиево, пич. 20 хиляди селяни сме. Мивки и кенефи на половината свят се правят тук. Къф местен пазар?Коментиран от #101
11:25 20.12.2014
98 Varlok
14:35 20.12.2014
99 Varlok
До коментар #95 от "mediator37":
Където е най евтината работна ръка. :) А България не се хвали със обратното. :)Коментиран от #102
14:37 20.12.2014
100 coco
15:00 20.12.2014
101 mediator37
До коментар #97 от "гост":
Спамим темата, но ще ти обясня. Не си прав за Севлиевските заводи.При производството на санитарен фаянс има една особеност и тя е суровината- каолин. Каолинът е особен минерал , който е дефицитен в световен мащаб. Причината Идеал Стандарт да прави кенефи и мивки за половината свят в Севлиево, както правилно казваш, е че наблизо (Сеново- Русенско) е единствената мина за добив на каолин на Балканите и суровината им иде много, ама много евтина, вервайте ми. Никъде това не могат да го постигнат като параметри, разстояния и цени. Мой личен приятел и набор е първа дружка с Копчев. Инфото е от извора.
15:55 20.12.2014
102 mediator37
До коментар #99 от "Varlok":
При производството на автомобили всичко е роботизирано. Цената на труда не е интересна.15:58 20.12.2014
103 русенец
16:43 20.12.2014
104 Нен Нен
Коментиран от #105
18:30 20.12.2014
105 Гочу
До коментар #104 от "Нен Нен":
Нен Нен, моето момче проекта е БЪЛГАРСКИ, а спонсорите са чуждестранни и не се произвежда в България. Проекта е на Росен Даскалов и той НЕ ГО РЕКЛАМИРА, български си е.19:35 20.12.2014
106 самуил драсев
Коментиран от #110
20:10 20.12.2014
107 CarPro
20:38 20.12.2014
108 ПОПЕТО
Коментиран от #112
20:52 20.12.2014
109 ghost
01:20 21.12.2014
110 199
До коментар #106 от "самуил драсев":
къде е Симеон-техните го търсят да го бият03:00 21.12.2014
111 199
До коментар #91 от "W222":
приятел,теб явно са те взели за зелено канарче щом вярваш на тези глупости-кой е този който ще изработи нещо което струва 100 лева и ще ти го продаде за 25 лева само защото ти си му симпатичен-не ставай смешен с тези разсъждения,осъзнай се малкоКоментиран от #113
03:04 21.12.2014
112 199
До коментар #108 от "ПОПЕТО":
преди време в София имаше един човек-правеше колите "София" и имаше много идеи той но какво стана след това-не знам03:07 21.12.2014
113 W222
До коментар #111 от "199":
НАЛИ ЗНАЕШ ЧЕ ЗА ДА СЕ ПРОЕКТИРА ЕДНА КОЛА ОСОБЕНО ТЪКАВА СА НУЖНИ СТРАШНО МНОГО ПАРИ.И КАТО НЕ СЕ ПРОДАВА ТОЛКОВА КОЛКОТО СЕ ОЧАКВА ИМА ЗАГУБИ ЗА МАРКАТА ПРОИЗВОДИТЕЛ.ЗАТОВА И ИМА МОДЕЛИ КОЛИ КОИТО ВЕЧЕ НЕ СЕ ПРОИЗВЕЖДАТ.ПРИМЕРНО АУДИ А2,РЕНО АВЪНТАЙМ,ОПЕЛ ОМЕГА И ДРУГИКоментиран от #114
03:19 21.12.2014
114 199
До коментар #113 от "W222":
тези пари от проектирането до получаването на готовия продукт на каквото и да е ВИНАГИ е калкулирано в цената,никой няма да ти даде нещо безплатно-не мислиш ли защо са само 499 коли от една марка? ами за да се вдигне много повече цената-не мислиш ли че топлата вода е измислена много отдавна.пишеш за ауди а2-ми то това на кола не прилича-мазохистите и те се отърваха от такива боклуциКоментиран от #115
03:30 21.12.2014
115 W222
До коментар #114 от "199":
СЪГЛАСЕН СЪМ ЧЕ БРОЙКИТЕ СА МАЛКО ЗА ДА Е ВИСОКА ЦЕНАТА,НО СМЕТНИ 499 БРОЙКИ ПО МЕЖДУ 1 МИЛИОН И 2 МИЛИОНА ДОЛАРА И ПРИ НАД 1 МИЛИАРД ДОЛАРА ЗА ПРОЕКТИРАНЕ НА ТЪКАВА СУПЕР КОЛА И ВИЖ КОЛКО Е ЗАГУБАТА.АПЪК ЗА ЛАМБОРДЖИНИ ВЕНЕНО НАПРАВО НЕ МИ СЕ МИСЛИ,3 БРОЙКИ ОТ КУПЕТО И 9 ОТ КАБРИОЛЕТА.ОБЩО 12 БРОЙКИ ЗА ОКОЛО 50 МИЛИОНА ДОЛАРА.НЕ МИ СЕ МИСЛИ КАКВИ СА ЗАГУБИТЕ ЗА ЛАМБОРДЖИНИ ИЛИ ПО ТОЧНО ЗА ФОЛКСВАГЕНКоментиран от #116
03:43 21.12.2014
116 199
До коментар #115 от "W222":
ти от къде знаеш колко са разходите по проектирането-аз мога да ти кажа че вейрона е проектиран за 10 лв-кво,да не ми повярва? ако са на загуба що ги правят тогава?03:53 21.12.2014
117 booo
12:04 21.12.2014
118 Живко Георгиев
Поздрави !!
12:46 21.12.2014
119 12345
Българина е завистлив и злобен по природа!
Стихотворението на Радой Ралин ''на полянка'' доказва че бг чукундурите пет пари не струват!
13:16 21.12.2014
120 petar
15:30 21.12.2014
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 въвлечен
Коментиран от #124
21:05 21.12.2014
123 Bugarin
21:10 21.12.2014
124 mediator37
До коментар #122 от "въвлечен":
Георги Касабов е най-добрият автомобилен журналист в България и не е за учудване, че е уцелил темата, още повече, че сайтът е специализиран. Конкурентни сайтове пускат негови статии.Но само за справка ще ти кажа, че преди седмица традиционната разголена хубавица събра около 23000 разглеждания. Ама беше много хубава. Сегашната статия събира 54000. Хубавото се харчи !!!
07:13 22.12.2014
125 пипалот
09:11 22.12.2014
126 жоро бекъма
Обижда ме начина по които изразява Българското производство!!!
11:39 22.12.2014
127 Грях
18:00 22.12.2014
128 дизайнер
22:19 22.12.2014
129 Борислав Борисов
Коментиран от #133
08:36 23.12.2014
130 Георги
УСПЕХ И МНООГО ПРОДАЖБИ!
10:24 23.12.2014
131 Васил Гергов
13:08 23.12.2014
132 Костадин Вълчев
14:26 23.12.2014
133 някой с критерии
До коментар #129 от "Борислав Борисов":
Не е въпросът до плюене, уважаеми Борисов. Докато такива като теб възприемат критиката и то обоснована, като плюене, докато са си вирнали носа до небесата, мислейки си че правят нещо кой знае какво, и всеки изразил обосновано мнение, че нещо не е наред просто ги плюе според тях, ще се случва онова характерно за спортистите ирали сме добро, немали смо шансо... та така, хората съвсем добронамерено му казват, че нещата леко не са се получили, обаче тъпия Ганьо Балкански вирнал камбата на мутрата си и мисли, че просто го кълват за спорта. Еми успех, то да носиш на критика е част от играта даможеш да си успешен... другото е българска простотия и комплексарщина.Коментиран от #138, #143
14:27 23.12.2014
134 Симона
16:29 09.03.2016
135 Коцето с чип и висок клас газ :D
Коментиран от #137
02:12 10.03.2016
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 траверс
До коментар #135 от "Коцето с чип и висок клас газ :D":
Я кажи ти кво направи в жалкият си животец освен да драскаш глупости03:46 31.10.2018
138 хахахах
До коментар #133 от "някой с критерии":
Ква критика кви 5лв бе алоооооо кой си ти/тя или аз че да критикуваме и да намираме кусури в области в който само може да спориме с бай Гошо от съседния гараж03:53 31.10.2018
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 АLFA Q4
До коментар #29 от "Шумахер":
МИВКА16:36 04.11.2018
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Този коментар е премахнат от модератор.
143 Този коментар е премахнат от модератор.