Новото попълнение в гамата на АвтоВАЗ Lada Granta се провали на първия вътрешнозаводски краш-тест. Макар руският производител да твърди, че резултатите отговарят на изискванията за пасивна безопасност в Русия, стана ясно, че безопасността на Granta е под всякаква критика.
Известно е, че в основата си новия бюджетен седан използва платформа от Lada Kalina и съответно резултатите при краш-тест са аналогични. Тук е мястото да кажем, че проведения вътрешнозаводски краш-тест е със значително намалени критерии спрямо тези на EuroNCAP.
Основното различие в методиката на руснаците е, че удрят автомобила в по-мека от предвиденото преграда, като освен това скоростта преди сблъсъка е 56 км/ч. При тестовете на EuroNCAP тестовият автомобил се движи с 64 км/ч.
Руските журналисти от специализираното издание "Авторевю" изпробват какви биха били резултатите на новата Lada Granta по критериите за пасивна безопасност на EuroNCAP. За съжаление на феновете на руския автопром отговорът е печален.
Продажбите на Lada Granta стартират през декември и поради тази причина момчетата от "Авторевю" правят "истински" краш-тест на съплатформеника Kalina и уверяват, че резултатите на Granta ще са същите. След проведения сблъсък по критериите на EuroNCAP става ясно, че новата Lada заслужава само една от пет възможни звезди.
Оказва се, че по един от най-опасните показатели - фатална травма на главния мозък на водача и пасажерите, познат като критерия HIC, Granta превишава почти двойно опасния праг. Силата на удара, вследствие от който се чупи гръбначният стълб, също е в изключително рисковата "червена зона".
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ахура Мазда
11:41 11.10.2011
2 bugs_bunny
11:46 11.10.2011
3 520 zender
22:19 11.10.2011
4 wulkan
23:02 12.10.2011
5 330i
21:56 14.10.2011
6 KURTI Lada
09:12 17.10.2011
7 haho69
19:20 01.03.2012