Last news in Fakti

20 Май, 2006 08:35 2 933 0

Magnum – сериозното оръжие за сериозни хора

  • porsche-
  • cayenne-
  • magnum

С тунинг “до ключ” на най-успешния модел в историята на марката Porsche - Cayenne се занимават много уважавани ателиета. Собственикът на автомобила в този материал е решил да се възползва от предложенията, успешно приложени в Porsche Cayenne от фирма TOP CAR.Основната цел е била да се измени външността на возилото. Избран е един от най-ефектните варианти - Magnum от TechArt. Масивната броня е изпълнена в стил, характерен за германките тунингови фирми. Трите огромни въздухозаборника с хоризонтални карбонови елементи на радиаторната решетка придават страховития вид на бензиновия звяр. Със своята монументалност Cayenne безусловно привлича вниманието както на случайните минувачи, така и на заклетите автоманиаци. Конструкторите не са пропуснали и тънката подробност - две двойки фарове за мъгла. На това се казва стил! Детайлното разкрасяване на фаровете за обикновения собственик на “рутинен” автомобил далеч не е задължително, но за тунингованата кола - придава абсолютно неотразим вид. На очи се набиват два проектни прореза върху предния капак. И тук не минава без карбон - дреболия, но ефектна.

Задната оптика на Cargraphic (още една звезда от небосклона на Porsche-тунинга) е тонирана в синхрон с черния образ на автомобила. Всъщност, решението е по-скоро естетично, отколкото практично. Изработената от въглеродни нишки задна броня, четирите овални тръби на ауспуха от TechArt са едни от най-достойните решения за Cayenne. Изобщо, карбонът много щедро е използван за външното оформление. Много дреболии са изработени от този материал - украсата под задните стъкла, артистичните извивки на стойките на покрива, корпусът на огледалото за задно виждане, дръжките на вратите, “гнездата” за фаровете за мъгла... Това е малка част от големия списък на карбонови елементи в автомобила. Да не пропуснем да споменем и факта, че кожухът на двигателя също е изработен от въглерод, само дето убийствено червеният му цвят не се връзва с останалите тъмни нюанси. Чудовищният облик допълват е черните 20-цолови джанти TechArt Formula и зимни гуми с размери 275/40.

Над интериора на возилото добре са се потрудили дизайнерите на TechArt. Тук темата за въглерода е разработена в сиви тонове. Елементите на волана, централната конзола, вратите... Червена и черна кожа допълват цветовата палитра на салона. Приборната дъска с червен циферблат е типична само за Magnum. Всички елементи са свързани органично - сякаш току-що излизат от вратите на завода на Porsche. Като цяло салонът е изключително практичен и удобен.Специално внимание заслужава усилието на собственика да се настрои спрямо “характера” на автомобила. Всички детайли са подчинени на принципа “ако се прави нещо, ще бъде най-доброто”.

Двигателят е доверен на компанията 9ff. Известните със своя консерватизъм германци гарантират мощност на силовия агрегат от 575 к.с. и 860 Нм въртящ момент. Трябва да отбележим, че показателите на 9ff съвсем не са най-добрите. Ателието, на което производителят е гласувал доверие да доработва Porsche, заявява мощност от 600 к.с. Та дори и най-новият “заводски” Cayenne Turbo S е с мощност 521 к.с. и 720 Нм.

Видно е, че този комплект доработки за двигателя (FM55 Т-2) далеч не е най-“силният”. В арсенала си 9ff разполага и с програма за мощност от 700 к.с., но тук всичко опира до целесъобразност. Автомобилът, с който се запознаваме, наричат още “компромисен” - мощността е избрана, отчитайки факта, че возилото ще се експлоатира непрекъснато, в това число и през зимата. Все пак не е необходимо да пострада ресурсът на мотора.

Първата степен на доработка - препрограмиране на блока на управление на двигателя, добавя отгоре 50 коня. По-нататъшните изменения засягат запалителната и ауспухната система. Монтирани са два филтъра на понижено съпротивление на въздуха от известната фирма BMC AirFilter, работеща за отборите на F1. Първоначално под капака са поставени въздушни филтри Gemballa. Почти веднага обаче се появяват симптоми на въздушен недостиг на силовия агрегат - при интензивно ускоряване автомобилът започва да “кашля”. Затова отстраняват проблема. След това 9ff се заемат със системата за отделяне на изгорели газове.

Ауспухът е заменен със специално изработена система от 9ff. Никой не се смущава от гравирания инициал TechArt върху края на тръбите на ауспуха, изработени действително от Леонберг. Освен това, изходните газове минават не през четири, а през две катализаторни устройства. Заедно със спортните ауспухни гърнета, ревът от двигателя е в синхрон с внушителния вид на автомобила. Изменения има и в спирачната система. “Серийните” механизми са заменени с устройства Brembo. Спирачната система се състои от силно вентилирани спирачни дискове с размер 380 мм отпред и 350 мм отзад и 8-цилиндрови спирачни апарати отпред и 4-цилиндрови отзад. Червените скоби разкрасяват елегантно джантите - стилът продължава да е издържан. Тежкото возило спира бързо и надеждно. Педалът е информативен - мигновеното спиране се дозира с филигранна точност. При динамиката всичко е значително по-интересно. Нагнетяването на въздуха в турбокомпресорите на двигателя започва при около 2000 об/мин. При конкретния автомобил е добре да се знае , че максимална динамика се постига при около 3000 об/мин. Стрелката на скоростомера бодро прибягва по циферблата. Двигателят е с възможност да завърти до 7000 об/мин. Кой казва, че 575 к.с. е малко?

Един от малкото минуси на този Cayenne е експлоатирането му в градския поток, поради обемистите му габарити. Затова пък в междуселищните пътища няма конкуренция. По думите на собственика, който е навъртял вече над 10 000 км, колата най-убедително се държи на пътя при скорост от 170 км/ч. Ето какъв е истинският живот! При движение в града трябва да сме пределно внимателни с педала на газта - той е с повишена чувствителност. От покой само с леко натискане на педала автомобилът скача “от място”. Автоматичната предавателна кутия работи отлично и то без намесата на тунинговите специалисти.

Заявените от производителя данни - ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 сек. и максимална скорост от 295 км/ч - не провокират съмнение. Разходът на гориво - 20-21 л на 100 км при смесен пробег. Всъщност, това е много приличен резултат за подобен автомобил.

Стандартният Cayenne след доработката на TOP CAR е превърнат в ексклузивен: благодарение на външни стил от TechArt, оригиналният интериор, допълнителните 125 к.с. от 9ff. Автомобилът оправдава напълно своето гръмко име. Magnum - сериозното оръжие за сериозни хора.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА