На изложението Autosport в британския град Бирмингам бе представена състезателната версия на Tesla Model S P100D. Електромобилът ще участва в шампионата Electric GT, който започва след няколко месеца.
Състезателната версия на Model S се отличава от цивилната по липсата на ограничител на батериите и значително намаленото тегло. Сумарната мощност на двата електромотора достига 780 к.с., а въртящият момент - 995 Нм.
"Тѐслите", които ще участват в първия сезон на Electric GT, са по-леки с цели 500 кг от стандартния Model S P100D. В резултат динамичните показатели могат да се мерят с тези на болидите от Формула 1. Ускорението от място до 100 км/ч отнема само 2.1 сек.
Тази година в Electric GT ще се състезават 10 отбора с по два автомобила всеки. В календара са записани 7 старта. Етапи ще има на пистите "Нюрбургринг", "Ещорил", "Барселона" и "Пол Рикар". Всяко Гран при ще се състои от две 60-километрови състезания - дневно и нощно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 фхйилл
е време да пишат
ама те след 2 години ще .....
па след 5 още по ще....
а след 10 май ще....
Коментиран от #13
06:26 17.01.2017
2 mediator37
Относно немските производители. Като приключи шампионата ще видим резултатите. Немските производители не са на принципа "Всичката пара у свирката"
Коментиран от #21
08:54 17.01.2017
3 Онуфри
09:01 17.01.2017
4 Ал Купоне
09:09 17.01.2017
5 Иван
09:17 17.01.2017
6 Гого
Коментиран от #7
10:07 17.01.2017
7 копеле
До коментар #6 от "Гого":
Така си мислиш, хич не е близо.......гръмна зарята и всички - аааауууууКоментиран от #9
10:24 17.01.2017
8 Смях
Коментиран от #10, #25
11:00 17.01.2017
9 Антон
До коментар #7 от "копеле":
Много е близо даже!!!Като ти сложат 2 бона данък на немският ти търалясник които замърсява въздуха и почвата от капещият ти мотор масло и струва 1000лв. Сам,ще се откажеш и ще го върнеш за скрап и като не те кафят ел.мобилите или пък си скъсаняк,ще ползваш вело алейте.Ти кво'си мислиш,че са ги направиха за красота ли?12:04 17.01.2017
10 Антон
До коментар #8 от "Смях":
Това са автомобили за хора с акъл,а не за такива като теб,които нямат пари за хотел и искат да изминат 2000км.без да спят или пък заспиват на волана.Анан от такива,които не знаят какво е антифриз и откъде им се отваря предният къпак да съдят фирми които влагат милярди в бизнеса си.Защо не им пишеш на тесла колко са тъпи и че нямат бъдеще ел. мобилите.МОЖЕ И ДА ТИ ПЛАТЯТ ЗА СТРАХОТНАТА ТИ ИДЕЯ.Коментиран от #11
12:22 17.01.2017
11 някой
До коментар #10 от "Антон":
Ти си многи заблуден човечецКоментиран от #14
12:37 17.01.2017
12 Едно и също
А че на някого не му се 'аресва - г-н Мъск ше си разплете вълнения чорап по тоя повод буахахахаха
13:16 17.01.2017
13 Де факто
До коментар #1 от "фхйилл":
Абе в тази фирма са наливали много милиадрди щатското правителство. Не е и ясно доколко са на наистина на печалба. Сега малко по-ясна ли ти е картинката?13:23 17.01.2017
14 Хмм
До коментар #11 от "някой":
Точно: "човечец".13:25 17.01.2017
15 Гост
15:47 17.01.2017
16 Роко
15:51 17.01.2017
17 ТЕЦО
Дано и нано флоусел се включат в състезанието, ще е интересно.
За тези, които не знаят какво е : http://www.nanoflowcell.com/
В началоте беше вода със сол, сега го наричат "бийон" винаги корпорациите, ще намерят начин да ни вземат парите....
Коментиран от #18
17:20 17.01.2017
18 991
До коментар #17 от "ТЕЦО":
Всички електроцентрали, които използват горива, са по-ефективни от ДВГ на която и да е кола. Т.е за всеки 10 кг. вредни емисии, произведени от даден ТЕЦ, той ще генерира повече енергия, от колкото един автомобил с ДВГ. Следователно дори да се ползват източници на електроенергия, които произвеждат вредни частици/емисии, общото замърсяване ще се намали, заради по-високата ефективност. Друга голяма полза е, че ТЕЦ-а няма да отделя тези вредни газове в центъра на най-големите градове, както правят сега всички автомобили с ДВГ.Коментиран от #20
17:38 17.01.2017
19 Гочето
17:38 17.01.2017
20 ТЕЦО
До коментар #18 от "991":
Без да влизам в излишен спор, пещите на ТЕЦ-овете в България са технологии от миналото хилядолетие... както и двигателя с вътрешно горене. Това което написах, е че има и други технологии, а не само литиевойонната батеря. За София, ако спрем да паркираме в/у кал, трева и тем подобни също, ще подобрим нивата на прахови частици.Коментиран от #22, #24
17:51 17.01.2017
21 интериорно обзавеждане
До коментар #2 от "mediator37":
Та коя състезателна (пистова) кола е с мокетчета, ресначи и холни гарнитури?17:58 17.01.2017
22 Електрик
До коментар #20 от "ТЕЦО":
А нивата на канцерогенни дизелови сажди ще ги преустановим само когато спрем ДВГ или поне дизелите. Електромобила дори и зареждан от ел. мрежата, която включва и ТЕЦо и в пъти по-екологичен от който и да е ДВГ, защото към него трябва да се добавят и замърсяванията от добив на нефт, транспорта му, преработката и т.н. Водород - ок, но засега е скъпо, трябва да се изградят водородостанции, като всяка струва милиони, като по тоя начин пак ставаш тотално зависим от производителите и дистрибуторите на водород - нов картел. Електричка може да заредиш където има ток - т.е. навсякъде, вкл. и вкъщи, вкл. и от собствения соларен панел на покрива (ако имаш такъв). Не мога да го разбера защо е тоя бунт срещу електриците - всички дето го плюете акции ли имате у петролния картел, резервни части за дизеляци ли продавате или самите смрадляци......Коментиран от #23
18:10 17.01.2017
23 ТЕЦО
До коментар #22 от "Електрик":
Вредни емисии има и при добива на литий и те не са малки, вредни емисии има и при добива на която и да е суровина, която се изгаря!В случай на горене има емисии отново, пренасяш проблема локално от града в незамърсения район, това погледнато в глобален мащаб не решава проблема...(все едно да си изхвърлиш л..ната през прозореца в градинката/двора, вярно апартамента ти не миришИ, но)Както написах в първия си пост най-голям фен съм на http://www.nanoflowcell.com/, явно си го пропуснал/а.
http://www.nanoflowcell.com/solutions/quantino/ Този автомобил изминава до 1100 км с едно зареждане, зареждането трае колкото да си напълниш резервоара на дизеловия автомобил и за мен е в пъти по-добро решение от който и да е елокромобил с батерия.
Лития, когато се изкара на пряк достъп до кислород (21% във въздуха) започва реакция на бурно окисление- не е най-безопасния. Водата със сол обаче може да се използва в сегашната мрежа от бензиностанции. Аз не мога да разбера дали ти имаш акции от Тесла или държиш патент за литиевите батерии, че толкова бурно ги защитаваш. Както казах има и други алтернативи.
18:34 17.01.2017
24 991
До коментар #20 от "ТЕЦО":
Така е, има и други технологии. Дано за в бъдеще се развиват всички тези видове технологии, защото от високата конкуренция се раждат добри идеи и достъпни цени. Аз също имам симпатии към водорода, като алтернативен източник на енергия, но мисля, че трябва да се направят още доста стъпки в посока водород. В крайна сметка, само времето ще покаже коя е най-добрата алтернатива, важното е да се движим напред.18:57 17.01.2017
25 Този коментар е премахнат от модератор.