1 Февруари, 2017 11:34 60 192 203

Колите без катализатор - вън от София

  • софия-
  • мръсен въздух-
  • катализатор-
  • автомобили
Колите без катализатор - вън от София - 1

След като в края на миналата и началото на тази седмица в София бяха измерени изключително високи нива на фините прахови частици в атмосферата, столичният кмет Йорданка Фандъкова излезе с внушителен пакет от мерки за справяне със ситуацията.

За да се намали замърсяването на въздуха в столицата, градоначалникът предлага автомобили без катализатор и филтър за твърди частици при дизелите да бъдат моментално спирани от движение.

Още от мерките предвиждат градският транспорт да стане безплатен, но за сметка на това ключови улици в София да бъдат затворени за автомобили. Предложението на столичния кмет е все още във фаза обсъждане, но намерението на Фандъкова е първите мерки за справяне със ситуацията да влязат в сила още през април тази година.

Столичната власт предлага още и промени в Закона за движение по пътищата. Интересно е до какви крайности ще доведат решенията, тъй като в много от големите европейски градове дори се канят да забранят движението на дизелови автомобили.Колите без катализатор - вън от София
Снимка: БТА


Поставете оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ЗЗ123

    78 20 Отговор
    нищо няма да посмее да направи преди изборите, да не се прави на интересна. ДПФ имат колите след 2007-8 година.

    Коментиран от #9, #64, #107

  • 3 гощо

    108 158 Отговор
    Определено трябва да се измисли нещо!!! Всякакви барутарници се движат из София!!! Не минава ден в който някой да не ми усмърди душата с някаква бръкма която ще се самовзриви всеки момент!!! ТАКСИТАТА там има коли които са за скраб!!! Не трябва да им се кляка и на тях!!! Ако излязат на протест ,мачкане и марш на село!!!! УСМЪРДЯХТЕ МИ ЖИВОТА СЕЛЯНДУРИ С СТРОШЕНИ БАНГЙЙЙЙ......!!!!!!!!!!

    Коментиран от #54, #106, #172

  • 4 mdam

    118 24 Отговор
    Като всяка една друга държава да сложат такси. Искаш да ходиш в центъра с кола плащаш си затова. Идеята не е лоша. Въпроса е че закона за евро стандарта е само на книга. Приложението му е =0 в България. Данъчни облекчения за новите коли с висок стандарт. Сега купуваш нова кола и плащаш 3 пъти повече от този с 20 годишният дизел.
  • 5 той

    195 18 Отговор
    Поредното малоумие. Никой не говори за това какво излиза от комина на бай мангал и други хубавци които горят всеки намерен боклук.Да ама на печката не можеш да вземеш данък.
  • 6 бббббб

    77 21 Отговор
    Колко ще си купят нова кола?И колко тогава ще ползват синя и зелена зона,като София ще се опразни.Има някаква далавера тук за някои!!!
  • 7 твърда частица

    101 17 Отговор
    Безплатен градски транспорт с какви автобуси ? Поне 90% ще трябва да бъдат спрени от движение , ако влезе тази наредба ;)
  • 8 последователи

    72 5 Отговор
    В парламента имат достатъчно пари да си купят електромобили,но все още предпочитат бензина.
  • 9 гощо

    28 93 Отговор

    До коментар #2 от "ЗЗ123":

    ДПФ най рано 2008г дори 2009г Което няма лошо,всички дръгели вън от центъра на София!!! Там по Люлин,Надежда,Обеля да си ги карат джигитите!!!
  • 10 Затвор

    76 38 Отговор
    1 Мярка - криминализиране и
    Затвор за собствениците на пунктове ГТП, които пускат незиправни коли !
  • 11 TestamenT

    133 10 Отговор
    Горенето на въглища и разни боклуци,старите камиони и дизелови коли с много скапан двигател които пушат черно както и старите рейсове са виновни направете нещо по тези бъпроси и най вече по вапроса с кюмура.
  • 12 лош

    144 9 Отговор
    Четете повечко бе хора , транспорта дава 11% от емисиите. Финните прахове идват от печките на сиромасите.Всичко е политика.

    Коментиран от #43

  • 13 Гого

    74 41 Отговор
    По скоро трябва да се спре вноса на коли над 10 години а за дизели над 9 години всеки е карал зад дизелова кола и едва ли му е допаднала миризмата. В белите държави държавата субсидира шофьорите да карат на газ а то е най екологично. Да не забравяме факта че карането на фарове допринася за по голямото количество отделяне на газове свързана с по голямата консумация на гориво.

    Коментиран от #41

  • 14 gostenina

    26 48 Отговор
    Вън на трактористите от София.
  • 15 все ми е тая

    58 63 Отговор
    Карам сравнително нова кола и съм махнал и ДПФ, ЕГР, катализатор и картерни газове. Няма да чистя отлагания по всмукателната система всяка година! Колкото да вдигнат данъка, все ще е по евтино от почистването на системата.
  • 16 onq s konq

    25 106 Отговор
    Нека им е на софианци щото се се прават на велики!Твърдо поткрепям фъндъкова и герп

    Коментиран от #29

  • 17 Chovek

    35 12 Отговор
    Vuob6te ne mislq da hodq po sofiq pove4e, kato iskate novi koli vdignete zaplatite gospoda upravnici I standartna na jivot, a ne opredeleni svine da lapap I kradat a drugi da mizeruvat, a i zamursqwane ima I ot promi6lenosta ne samo ot a to mobilite.
  • 18 gost

    52 12 Отговор
    i kakvo imah katalizator na dizelovata mi kola i vednaga go otkragnaha za skrab vsqka godina li shte davam po 3-4k za katalizator i da pylnq gushite na djambazite
  • 19 Безпарко

    89 28 Отговор
    Хората пари за хляб нямат тя катализатори иска.

    Коментиран от #24, #31

  • 20 TestamenT

    97 11 Отговор
    Другото което е,защо хвърлят зимата пясък незнам,но,защо лятото не мият улиците cъщо незнам , а трябва!Виждали ли сте да мият улиците , аз не съм.
  • 21 Иво

    146 7 Отговор
    Всичко идва от там,че вече никой не мие улиците.
    Защо в Австрия,като си измия колата,е чиста 2 седмици,а тук за 2 дни става цялата в прах.И ми обясняват как праха идвал чак от Сахара,и други щуротии. Зимата замърсявали печките,а лятото всичкият прах идвал от Сахара.

    Коментиран от #101

  • 22 Kurec

    157 14 Отговор
    Решението е просто! Правят заплатите като в Германия, или поне Австрия, отивам в шоурум-а, взимам модел 2017 с вноски по 350 евро без да ми предстваляват проблем, и проблема е решен :)
  • 23 Euro3 catalisator

    94 6 Отговор
    Tранспорта дава 11% от емисиите.Както винаги в България умните глави търсят проблрма в тези 11% и се чудят как да ти вдигнат еко такси,данъци и тн. А за останалите 89% от замърсителите никой нищо,тишина по темата... а защо твърдото гориво и сжангалите които горят боклуци от кофите + немиенето по улиците запрашаването комините на тецовете които едва ли имат някакъв катализатор като в другите държави щото е по евтино да няма наистина се съмнявам да имат и тн и тн. Кво прайме?!
  • 24 Ivan

    44 70 Отговор

    До коментар #19 от "Безпарко":

    Хората са го написали като нямаш пари за кола ходиш с автобуса, никой не е длъжен да диша боклуците от стария ти дизел с премахнат катализатор и каран с евтина промишлена нафта. Същото се отнася и за тези дето карат с разбити коли и с износени гуми. Трябва да бъдат спрени от движение просто.
  • 25 Азз

    64 34 Отговор
    Мисля, че е редно да се преразгледат първо данъчните ставки за автомобилите. Не е редно данъка на чисто нова кола с норма Евро 6 да е 600 лева, а на 20 годишна барака, която и Евро 1 не покрива да е 25 лева.
  • 26 Морски

    37 82 Отговор
    Гледам и тук е пълно с хора мислещи, че е задължително да имаш кола... като не можете да си позволите нормална кола ще използвате градски транспорт... а чобани където си махат каташизатор/дпф и т.н. направо да им се спират колите от движение и да се отнема книжката... аман от шафиори

    Коментиран от #79

  • 27 Михаела

    81 11 Отговор
    В София горят още въглища и дърва . Приложете европейската директива и забранете в големите градове да се гори твърдо гориво. Горят дърва въглища даже в новите кооперации заради тузарски камини на дърва .
  • 28 Шефьор

    41 79 Отговор
    Абсолютно трябва да се забрани движението на автомобили без изправни катализатори. Сега всеки си е купил някаква стара и димяща таратайка и кара, но не мога да разбера защо аз трябва да дишам смръднята на тези стари возила? Аргумента всеки иска да кара кола, ама няма пари за нова е безмислен, моето здраве е най-ценно за мен. В София наскоро обявиха, че има регистрирани над 1000 000 автомобила. Според мен над 85% от тях трябва да се спрат от движение или да плащат такива еко такси за замърсяване на въздуха, че да откажат собствениците им да ги карат.
  • 29 ЯпонскоИталянскиДжип

    32 5 Отговор

    До коментар #16 от "onq s konq":

    Ти си за психиятър!То и при теб е толкова мръсно не се радвай ,че над София само е мръсно щото не е само.
  • 30 жеко

    38 5 Отговор
    То ако можеше цяла България да живее тук и всеки да си купи кола за 1000 лв.още строителство,строителство...
  • 31 4567

    25 34 Отговор

    До коментар #19 от "Безпарко":

    За хляб нямат, а за бангии имат
  • 32 Хр. Мандевски

    67 17 Отговор
    В България, данъчно стимулират хората да карат стари коли. Ако пирамидата се обърне ще има саморегулиращ ефект. Ще се стремим към нови коли с високи еко норми. А сега ме е страх да си купя нова кола, че ще ме цанат по 800 лв. данък, че не замърсявам достатъчно въздуха.
  • 33 Борисов

    11 9 Отговор
    А, дано ;)
  • 34 ееееее

    18 96 Отговор
    Автомобили над 10г. - на боклука. Иначе жестоки данъци и конфискации на барутниците и на скраб

    Коментиран от #36

  • 35 Чичу Ади

    87 4 Отговор
    Един приятел преди време ми обясняваше, как се събудил през нощта и станал да запали цигара на терасата. Както си палил видял двама до колата си (дизел), която е паркирана под улична лампа. Тъкмо третия се изнизал изпод колата с катализатора в ръка и побегнали. Та докато има кой да изкупува катализаторите по 4-500 лева, няма да има много коли с катализатори. Аз лично като си взех дизел исках да му махна катализатора поради същата причина, но се оказа, че вече някой е свършил тази тежка работа.
    П.с. Тези които чакат заплатата им да стане колкото в Германия, да се подложат на дълбоко замръзяване, че живота им ще мине в чакане.
  • 36 ЯпонскиДжипСъсДвгБМВ

    24 7 Отговор

    До коментар #34 от "ееееее":

    На тебе да ти конфискуват барутарника дано!Как па не мислите изобщо четете...

    Коментиран от #85

  • 37 месара

    24 54 Отговор
    транспорта и безплатен да стане " бедния" българин пак ше ходи с кола за хляб на две преки от дома си ! що се отнася до бричките - всяка втора кола трябва да отива за скраб !!! и не плювате Фандъкова - жената работи за нас , кога е имало по успешен кмет на София ?!

    Коментиран от #40, #42

  • 38 Роги

    41 10 Отговор
    ????? Кола на газ,отпадъка е вода,да не удавят София и те трябва да се спират.
  • 39 гост

    52 8 Отговор
    Карам дизелова кола която има дпф и кат и какво от това като веднага джамбазите ми го откраднаха за скрап няма да давам на година по 3-4к за катализатори да ги храня.
  • 40 ДоджРам

    30 5 Отговор

    До коментар #37 от "месара":

    Никога в смисал че няма успешен кмет и в момента то си личи по хилядите проблеми.
  • 41 гост

    19 41 Отговор

    До коментар #13 от "Гого":

    Не никой не може да го спре, но може да се направи неизгодно. Ако искаш да караш стара кола, тя да ти струва повече от употребата на нова такава и тогава човек сам да си прецени как и за какво да си дава парите. Дали за данъци и такси на старо и амортизирано, чакащо за ремонт или ще си плаща лизинг и ще си кара нова кола за 100тина лева повече на месец, като приспаднеш инфлацията и това, че не даваш парите на куп лизингът си е доста добре като опция. У нас още трябва да го пооправят понеже остатъчните проценти са високи и нереални, а оттам и вноските. Астра седан се продава за 250лв месечно, сложи к екстри и каско и става на 400лв или към 4-5х.лв годишно. На стара кола ремонтите, обезценката и риска са сравними или пренебрежимо по-високи от това.

    Коментиран от #53

  • 42 гост

    47 12 Отговор

    До коментар #37 от "месара":

    Ходя с колата за хляб защото всичко пред нас е кочина, няма тротоар и улица, всичко е разбито и е само кал и прахоляци. Това да ти е ясно
  • 43 Дядо поп

    26 15 Отговор

    До коментар #12 от "лош":

    Сериозно ако мислиш така имаш мозъчно увреждане.
    В центъра има най-много прахови частици и според тебе
    там има най-много сиромаси-жалим ти акъла.
    Номера с контрола на катализаторите няма да мине,само ще
    увеличи корупцията и някой пак ще се нагушат.Решението
    според мене е отпадане акциза на пропана и природния газ
    и винетки за София,хем сиромасите ще се топлят на газ,а
    пък колите на газ нямат въобще емисии на прахови частици.
    А с винетки тези,който не са от София няма да бръмчат на
    воля из града,както в момента близо половината коли в града
    не са софийски.

    Коментиран от #65

  • 44 бай Пешо

    61 4 Отговор
    По гадното Тошово време по улиците на София денонощно се миеше миеха и най малките улици в нашият парк Южният имаше поне 5 крана за зареждане на водонските и постоянно имаше камиони зареждащи там.Имам спомени че се почваше с топенето на снега и се свършваше с падането на същият.Верно в София нямаше толкова автомобили и хора.Но имаше Кремиковци .А сега няма индустрия замърсяваща въздуха а по улиците е по мръсно от всякога,гледам циганките вместо да чистят седат облегнати на метлите и пушат по цял ден не смеят да седят сигурно имат проверки ама файда никаква .Хората уж нямат пари ,а тук вече да има по един автомобил в семейство вече е рядкост.Е верно че повечето софийски коли си седят по паркингите не карани ,но за сметка на това пришълците живещи и работещи тук ги заместват достойно.Сдве думи ако имах избор щях да се изнеса с 200 км.в час поне на 50 километра от тук.За мен решението на Фандъкова е глупаво и ощетяващо щото и в София има хора които не могат да си позволят нов автомобил а катализаторите които и сега не са рядкост ще се превърнат в още повече желани за присвояване особенно с тяхното увеличение ако влезне наредбата.Присвоявато им в чужди ръце изисква 5 минути страх и специализиран инструмент като тръборез който вече се продава за скромните 100 лева които с избиват още с първата кражба да не говорим за диамантоно въже с което става още по бързо.Така че от цялата тая дандания с катализаторите ще се облажат 3 съсловия от народа -управляващи,крадцит

    Коментиран от #47

  • 45 сингапапурчо

    58 7 Отговор
    подкрепям, ама трябва заплатите да отговарят на желанието. Примерно който е ходил в Сингапур е видял как са решили проблема. Транспортна мрежа на световно ниво, зеленина навсякъде, и цени на колите 200% по-скъпи от в другия свят. На никой не му трябва кола там, ама и стандарта е ултра висок - бвп 85 000$ на човек, трети в света, а в бг колко е? 10 хиляди има ли? Ако не са богати всички като там, нищо няма да излезне. Прочетете за Ли Кван Ю, който е министър председател на Сингапур 40г и как от супербедна държава с бвп от 400$ на година прави държавата си третата най-богата страна в света с нулева корупция, нулева престъпност и най-доброто здравеопазване, най-здравословен начин на живот в света. И хората го боготворят, а не като всички политици в България, които са боклуци и мизерници. Такива в Сингапур ги разстрелват и за това са добре и богати. Ето така се прави.
  • 46 дизел пауър

    42 8 Отговор
    Браво, аз предлагам, всички корумпирани измамници в Парламента да бъдат веднага спирани от работа!
    СМОГА в градовете идва не от автомобилите, а от въглищата и дървата, които хората горят да се топлят!
    Върнаха ни 200 г. НАЗАД наглите комунета, а сега ще забранят на бедният народ да кара автомобили.
    Никой няма да остане в Кенефистан, после рИват, че няма кой да им бачка и да им плаща данъците, НЯМА, НЯМА И ДА ИМА.
  • 47 дизел пауър

    30 4 Отговор

    До коментар #44 от "бай Пешо":

    Пешо, за кви пришълци говориш бе, нали живеем в една държава или СОфия не е България? Ти българин ли си или м....л?
    Има ли значение, какви са регистрациите на колите в София, в другите столици в ЕС никой не го еве, кой с каква регистрация е, само бълхарята смърдят и се делят, докато се делите винаги ще ви т.коват.
  • 48 P.s.

    51 5 Отговор
    Защо всички забравяте че сме котловина и че като няма вятър въздуха се замърсява? Колко комина пушат та да замърсяват така софия? Баровците били виновни каква глупост! Колите замърсявали- да като не се мият улиците колите вдигат прах! То и циганките дето метат вдигат прах! Забравихте ли преди да падне снега ,колите бяха като с пясък посипани?От неизмити не метени улици цяла година! Ще пуснела безплатен транспорт?! А защо увеличи билетите та сега ти е по евтино с кола да се придвижваш? Предложението й е поредното друсане за пари защото потрябвали на някого!
  • 49 Дядо поп

    40 6 Отговор
    Гледам доста са мераклиите всички да са с нови коли,ама и
    те замърсяват не по-малко,защото се гори не според разхода
    на колата,а според бюджета.С други думи ако сиромах отдели
    200 лв за гориво на старата си кола ще замърси по-малко
    отколкото някой отделящ1000 лв за гориво на новия си
    автомобил,защото разликите са в десети и стотни от
    процента между емисии на стара и нова кола.Или пък някой
    със стара кочина,паркирана пред блока въобще не мърси за
    разлика от други нови изхвърлящи тонове изгорели газове.
    Въобще необходим е научен анализ на проблема,а не
    реакция на селски кмет.
  • 50 зелено човече

    28 5 Отговор
    Продавам изгодно велосипед Балкан с монтиран кош за пазаруване на кормилото.Със зимни гуми и стерео уредба ВЕФ / във коша / Телефона ми е 088 хххххх
  • 51 Julio

    17 19 Отговор
    Че трябва се регулира умотребата на пушещи бараки - трябва. Само дето тая истерия по темата взе да ми идва в повече - всяка зима дните с мъгла в София си го има тоя проблем. В крайна сметка е нормално в котловина да се случва това. И ако от някъде трябва да се започне първо е да се ограничи отоплението с твърдо гориво. Основият проблем е от там а не от колите. Второ регулацията на катализаторите е няква пълна глупост. Тоя проблем се решава с дебели данъци за стари коли а не с устройства които мерят газовете. Трасни им 300 кинта данък за 10+ годишни коли и до две години ще са изчезнали. Трасни винетка за провинцианлите регистрации на 10+ години коли които влизат в София за да не заобикалят правилата и си решаваш проблема.
    Само дето такива решения самоковската кметица на София никога няма да вземе. А и не би трябвало да ги взима под натиска на някви "природозащитници" на заплата към поредното крадливо НПО.
  • 52 горд гербаджия

    9 75 Отговор
    Считам, че коли над 6 години не трябва да се допускат в центъра на София, а на останалите трябва да се обложат с допълнителни такси, примерно 20 лв за преминаване, електрическите коли трябва да бъдат освободени от такси , на всички коли от провинцията трябва да се наложи допълнителен данък за престой в нашия любим град, всеки провинциалист трябва да заплаща 20 лв на ден престой, може да го плаща и за цялата година с отстъпка.
    Постепенно автомобилите в София трябва да бъдат изцяло на електрическа енергия, до 2020 г., трябва да забраним ДВГ-тата изцяло.
    Това е много смела програма, но съм сигурен, че нашата партия ще успее да го постигне.

    Коментиран от #63, #67

  • 53 Лупи

    75 7 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Много са ти далеч сметките от реалността в България моето момче. Много хора, които работят за 600-800 лв на месец едвам покриват нуждите си за оцеляване, а какво остава да отделят по 400 лв на месец за колаи то без горивото. Направете масовата заплата 1500 лв и тогава може да разсъждаваш така. Ти знаеш ли че цената на нов автомобил у нас е средно с 4 до 6 хиляди лв по-висока от същия автомобил в Германия? Стига се до разлики от сорта на 14-15 хиляди лв за някой модели.
    Знаеш ли сега че издръжката на една 20 годишна бангия е средно по 50-100 лв на месец с включени застраховки, данъци и ремонтите по нея направени не в официални сервизи? Знаеш ли колко е разликата между 400 и 100 лв и колко хора живеят само с тая разлика на месец? Знаеш ли, че има осъдени пенсионери да живеят с половината от тая разлика на месец? Много си повярвахте вече, купили една пластмасова кутийка за 30 000 лв, дето в Германия същата я продават за 20 и елате ни вижте от голямото добро утро. Забраняват наляво и надясно по тяхно усмотрение кой как да се движи. Бъди сигурен, когато се намери политик дето да вдигне доходите и да ги изравни със средните за ЕС, тогава може и да въведе ограничения за старите коли, но докато основните му гласоподаватели карат барутници на по 20 години, никой няма да забрани нищо!

    Коментиран от #121

  • 54 mercedesbenz

    17 6 Отговор

    До коментар #3 от "гощо":

    Селяндур научи се да пишеш първо.. скраП; СЪС строшени и т.н

    Коментиран от #148

  • 55 Julio

    36 14 Отговор
    Да не говорим какъв провал претърпя герберастката пасмина с метрото и цялата система на обществен транспорт в София. Като прибавим и кретенският градоустройствен план който позволи концетрация на огромен брой бизнес сгради в определни райони, както и жилищното презастрояване в други картината съвсем става ясна. 11 години свинската партия на тиквата управлява града и го превърна в кочина каквато никога не е бил.
  • 56 горд гербаджия

    36 11 Отговор
    Санирахме на хората панелките, направихме ги хотели 5 звезди, сега ще закупим на всички горди софиянци по една електрическа кола, на мутрите им се полага жип, на парламентарната група на Герб сме поръчали електрически Тесли, а на парламентарната група на БСП ще им раздадем безплатни карти за градския транспорт, който ще стане безплатен, така или иначе.
    Всеки софиянец да отиде до общината да си получи ключовете за новия Опел Ампера. Старите щайги на бедните провинциали ще бъдат конфискувани и претопени, ще бъде врънато софийското жителство и за провинцията ще има строг визов режим, ще има КПП-та с картечари, ще се стреля без предупреждение.
    С общи усилия ще го постигнем, другари, пърдон, дами и господа.
  • 57 реалист

    25 16 Отговор
    Тази неделя когато нямаше трафик беше много по-ясно времето, отколкото във вторник(вчера) когато има редовен трафик и задръстване. Причината не е в автомобилите, а в стратосферното геоинжинерство или на по-прост език - кемтрейлс. Още по-ясно казано - химическите следи. Има си патент да ни пръскат най-законно подписан от американското правителство и военно-въздушните сили на САЩ. Ние сме колония на Щатите. Преди бяхме на Русия, сега сме на Щатите и Европейския, оп искам да кажа на Еврейския съюз. Предателите от българските военно-въздушни сили и зенитно ракетни войски също са не по-малко виновни, че оставят пред очите им тези самолетни танкери да ни пръскат денонощно. Отворете си очите.
    Относно идеята за безплатен градски транспорт - Да, трябва да е безплатен. Щом има пари за издръжка на нелегални имигранти-терористи, 2 милиона и половина цигани с по 10 деца и т.н. , значи ще намерят и за безплатен градски транспорт. Не, че разумните хора не се возим безплатно, ама контрольрите са големи комплексари и дразнят, та за да не ядат бой, нека ги освободят от работа и да си намерят реална професия или занимание.

    Коментиран от #58

  • 58 горд гербаджия

    17 10 Отговор

    До коментар #57 от "реалист":

    Добре другарю, пърдон господине, ще забраним корнфлейкса, ако от него се получава този ефект, той е американска зараза и зло, ще върнем попарата и ще се изчисти въздуха.
    След безплатното саниране и безплатното образование, безплатното лечение, предлагам и безплатен градски транспорт, безплатно ще ви назначаим и Вожд и ще върнем името на нашата родина, именно Народна Република България, да живее комунизЪма и социализЪма! Победа другари!
  • 59 Студент

    59 5 Отговор
    След като прочетох голяма част от коментарите стигнах до заключение, че повечето от Вас са не само прости, но и нагли... Вие сте отишли от Вълчидръм или някое друго незнайно населено място в ''големия" град и вече станахте голяма работа - старите коли на скраб, ама всяка събота и неделя като се приберете на село, качвате се на москвича и отивате да прашите лозето нали? Вие малко мозък имате ли поне? 50% от населението на Бг живее на прага на бедността, как според Вас да си купят нова кола с евро 6,7,8,9 и т.н стандарт? Или може би трябва да реставрират каруците на 2 века, да отглеждат по 1-2 коня и да пътуват с тях, че по-природосъобразно и екологично... В нормалните страни, хората са решили проблема с замърсяването по културен и интелигентен начин - достъпен и удобен градски транспорт, в който хората не са като риби в консерва, освен това се пътува изключително бързо. В софия с колело можеш без проблем да изпревариш голяма част от автомобилите и автобусите, но това е друг въпрос. Освен това половината от Вас карат кола на ''газ'', защото уж по - екологично, ама просто и вие нямате достатъчна финансова възможност да карате на бензин, но в форума сте голяма работа, спор няма. Освен това съществува голяма вражда между "джигите на газ" и хората, които карат на дизел, затова плюете така... Избягахте от селото и отидохте в София, но селото не може да избяга от Вас... Ако се приеме този законопроект, или подобен на него, то следва,че ощетените ще бъдат отново Б

    Коментиран от #62

  • 60 МРМРМР

    36 6 Отговор
    Дизелите за замърсител номер едно! Дори и нов дизел, за 120 -150 000км. филтри, катализатори отиват на кино и никой не ги пипа да ги сменя и оправя, а за старите да не говорим! И нещо много важно е-КАЧЕСТВОТО НА НАФТАТА!!! Още, техническите прегледи все още са фиктивни, целта е да се вземат паричките.. знаете ли как се мерят изгорели газове там... хихи на угасена кола, те си имат вкарани данни с приемливи параметри.. и.. те така..кой не вярва да пробва! Единствено бензиновите с LPG(газ пропан-бутан) щадят околната среда, но за тях няма никакви облекчения данъчни да речем.. масовата кола в БГ е дизел, в болшинството си.. издухани!
  • 61 Дъртихов

    29 2 Отговор
    Акциз за въглищата.който ползва филтри на комина.Контрол. на гетата.Ама кой смее?

    Коментиран от #105

  • 62 горд гербаджия

    22 8 Отговор

    До коментар #59 от "Студент":

    Герб планира да раздаде въжета на всички желаещи да се отърват от жалкото си съществуване, вече са заделени няколко милиона от бюджета, въжетата са наше производство, ще стимулираме икономиката и ще повишим растежа.
    Така, че не се безпокой млади другарю, пърдон, господине, за всеки има решение на проблемите, герб мисли за всичко.
  • 63 мдам

    17 2 Отговор

    До коментар #52 от "горд гербаджия":

    До гордият гербаджия, който се брои за софиянец. Тези неща няма как да станат със стикерите за коли с чужда регистрация. Това много бързо ще падне в съда. Ако не в БГ, то в международният съд. По тази логика всички градове ще си направят такива. И какво става с фирмите, които всичките им коли са със столична регистрация? Хората са го измислили. Влизаш в центъра плащаш си такса. Влизаш с дизел плащаш още повече. Законите куцат в държавата. Не случайно реформите в тая институция се бавят и бавят, и бавят.
  • 64 1111

    23 1 Отговор

    До коментар #2 от "ЗЗ123":

    ДПФ имат и коли произведени през 2003 - 2004 г. Но основния проблем не са колите, просто София стана едно голямо бунище, за което сме виновни всички ние и управниците.
  • 65 име

    9 6 Отговор

    До коментар #43 от "Дядо поп":

    А така да си дойдем на думата...това е приказка на стаааар софянец, раждан на паветата с баби и прадядовци софянци :) Тесногръди старчета, осъзнайте се, 2020-та вече гоним, а вие си живее още в едни отминали време...
  • 66 Митьо БОБА

    25 1 Отговор
    Е ПА ТАЯ !!! В България катализаторите на всички автомобили втора ръка се свалят още в автокъщите преди да се продадат - кви катализатори иска тая кви 5 лева !!! Като ще ми се правят на европейци да започнат с реформа на заплатите ПЪРВО !!!!!
  • 67 ДоджРам

    18 1 Отговор

    До коментар #52 от "горд гербаджия":

    Ти пак ли не си си изпил хапчетата?!Нали доктора ти каза да не пропускаш.Двигатели с вътрешно гориво щял да забранява...
  • 68 Къньо Поршето

    20 2 Отговор
    Като нямате хляб и катализатори,карайте Поршета!

    Коментиран от #72

  • 69 Дизел

    23 1 Отговор
    Това за катализаторите е добра идея, но общината ще заплаща ли на собствениците на откраднатите такива разходите за възстановяването им или ще постави общинска охрана до всички дизелови автомобили, ако искат да си поддържаме катализаторите?
  • 70 Мъка

    19 1 Отговор
    Откраднаха ми катализатора.....Бай М...л гори какво ли не.....
  • 71 горд гербаджия

    16 10 Отговор
    Другари, нека да посторим светлото електрическо бъдеще на София, нашия любим град. До 2020 г. в цялата столица ще поставим електростанции, където ще можете да си зареждате колите с ток, напълно безплатно.
    Ще раздадем на всички електрически коли, напълно безплатно, градския транспорт ще бъде също безплатен.
    Другарката Данчето, знае най-добре, как ще станат нещата, радвайте се и празнувайте.
    Това е новата програма на Герб.
  • 72 PORSCHE Design

    8 3 Отговор

    До коментар #68 от "Къньо Поршето":

    Ти си стой у селската кръчма и зеленей от яд всеки път когато минаваме с поршетата.

    Коментиран от #75

  • 73 Добри

    22 2 Отговор
    Първо трябва да се напръска срещу простотия, корупция, тарикатство, надзаконие и всякакви подобни болести на ежедневието ни. Като си вдигнем малко нивото на ценностната система едва тогава може да има някакъв напредък със закони, заплати, образование, здравеопазване, екология...
  • 74 фиен на оня с коня

    23 3 Отговор
    Ей, таман си купих една бегачка, БМВ 525 тдс и ще ми забранят да ходя до Софията, .ахти тъпнята, за къв ми е сега този кораб?

    Коментиран от #76

  • 75 Къньо Поршето

    6 0 Отговор

    До коментар #72 от "PORSCHE Design":

    амчи наи-дубре, по добре зелен, отколко окаден и кирлив ...

    Коментиран от #77

  • 76 The real BMW

    10 2 Отговор

    До коментар #74 от "фиен на оня с коня":

    Ееех кофти.Ма нищо закачи и един плуг и иди на нивата да ореш с нея.525тдс става.
  • 77 PORSCHE Design

    11 4 Отговор

    До коментар #75 от "Къньо Поршето":

    Не разбирам какво искаш да кажеш.Защо мразиш София и софиянците какво лошо са ти направили.Ако си недоволен от живота си вината си е изцяло твоя.
  • 78 шопландец

    34 1 Отговор
    Ок, колите са прекалено много за София, автопаркът е стар, но не мога да разбера хората в Младост. Мутрата им направи метро, а те пак са по колите. Александър Малинов в пиковите часове е ад, Цариградско шосе е още по-голям ад. Но нали бачкащите в Бизнес парка са със самочувствие на баровци, няма да се излагат да се возят с простолюдието в метрото.
    Аз също съм с кола. Но откакто умната кметица направи градския транспорт 1.60, с колата пътуването много по-изгодно. В моя квартал за да отидеш на работа, трябва да смениш три транспорта в една посока, и отнема най-малко 45 мин с чакането. Е, когато увеличиха билетите и картите, хората масово си накупиха малолитражки.

    Коментиран от #81

  • 79 БМВ

    16 7 Отговор

    До коментар #26 от "Морски":

    КВО СИ МАХАМ ВЪОБЩЕ НЕ ТИ ВЛИЗА В РАБОТАТА АРЕ ДА ВИДИМ КАК ЩЕ СПРАТ КОЛАТА ОТ ДВИЖЕНИЕ ТО ТОГАВА ДА СПРАТ И ДРУГИТЕ КОИТО НЯМАТ КАТАЛИЗАТОРИ И ДПФ ДА МАХНАЛ СЪМ ГИ И КАТАЛИЗАТОРИ И ДПФ И ЕГР ЗАЩОТО НИКОЙ НЕ НАМАЛЯ ДАНЪКА
  • 80 петел

    20 0 Отговор
    Ако има как ще увеличат билетите,а безплатен транспорт е малко като сън.Рай за циганите те само това чакат.

    Коментиран от #83

  • 81 Шопландски боец

    26 1 Отговор

    До коментар #78 от "шопландец":

    Абсолютно вярно. С жената трябва да сменяме 2 превоза в едната посока. На връщане още толкова и какво излиза 4х1,60=6,4 лв за ден. С колата минавам около 80-100 км с 10 лв щото е на газ. За какво да плащам за студените рейсове и трамваи. Айде рейсовете точат нафта, а трамваите? Те да не са с електромер. Билета и 2,60 да ще стане щото събратята трябва да пътуват без пари. Кой ще сложи филтри на комините в суходол и другите гета дето се горят гуми и какво ли не? Кметицата като направи транспорта безплатен какво? Кой ще се натъпче в ледения автобус, дето ще идва през час вместо през 5 мин., ще простива по спирките и накрая ще даде една торба пари с лекарства, защото един грипозен да кихне и всички сте готови в "безплатния" автобус.
  • 82 Фандъци на фандъци

    33 2 Отговор
    Ей ги и моите 5 цента
    1. Познат номер 1 - работи в Манастирски ливади. Ако ползва трамвай 7 / минава на 100 метра от дома му / ще трамбова по кални, непочистени улици около 20 минути до работа
    2. Познат номер 2 - живее в Борово и пътува до Бизнес парка с 204+метрото. Сутрин не може да се качи в претъпкания 204 и пътува един час общо. С кола по околовръстното са му 15 минути
    3. Познат номер 3 - седи на спирката на автобус 76 и гледа че следващия автобус е след 18 минути.

    Фандъкова - нещо да направиш по въпроса?
  • 83 Билетче

    21 0 Отговор

    До коментар #80 от "петел":

    Ха ха ха. Ти да не мислиш, че сега плащат. Слагат по една светлоотразителна жилетка (разбирай от чистотата сме) и си пътуват по по основните линии. А има линии, по които никога няма контроли. Не е и няма и да има, защото индианците ще ги разкъсат и скалпират още с качването им.
  • 84 The real BMW

    18 3 Отговор
    Сутрин метрото е пълно неможе да му се затворят вратите от хора и се бутат още защото всички бързат предполагам аз съм закъснявал за работа не един път защото немога да се кача в няколко мотриси.Е разбира се ,че ще си ходя с колата на работа.
  • 85 4567

    2 27 Отговор

    До коментар #36 от "ЯпонскиДжипСъсДвгБМВ":

    Коли над 5г. не карам мой човек
  • 86 Лъчо

    16 2 Отговор
    Ето един интересен въпрос, за пред "всемудрите" законодатели било от местната администрация, било от централната държавна: Какво да прави един собственник на автомобил, който е по-стар модел, но кара примерно един път седмично за да излезе от града не София и да си иде на село и в Неделя вечерта да се прибере? Той по-силно ли замърсява въздуха от хилядите други, които ходят на кафе и на работа и кроснат из града по цял ден? Е, трябва ли да си остави колата в краят на града на 5 км и и то да бие пътя до там с такси или рейс, за да угоди на кефа на законодателите+ И как да си натовариш багаж от къщи, когато няма да тид ават да влезешш с автомобила си до вас? Всички ли трябва да вземем кредити за електромобили? Тоива ще е идеално лоби за кредитните институции, ще подскочат до небето... Предпочитам тогава да пътувам с маршрутнка. Но и тя няма да може да вози понеже е на ДВГ. Проблема не е в ДВГ, а в непрестанното шляене с колата навред от почти всеки шофьор... Малцина карат само по нужда. повечето карат или по бизнес работа или защото така им е по-удобно. А има пушливи дизели които са в нормите на тази забрана тук, нио така пушат, че моята изглежда като електроавтомобил в сравнение с тях...
  • 87 Густо Майна

    18 4 Отговор
    Чакам го и аз момента! И у "Майнево" е същото. В центърът ти трябва противогаз, ако си заобиколен особено от "наточени ТДИ-та". Кат ги настъпят и е@аси, и кебабчиите - 4 метра пушеци! КАРЦИНОГЕННИ при това! А справянето с проблема е лесен: дизел под Е 4 и бензин без катализатор - в пещите на Кремиковци, Стомана и др. подобни! Сдухани мотори въобще не се коментират! Адмирират се електромобилите и бифюъл бензиновите автомобили. Изисква се просто чичкото на ГТП да е съвестен и да мисли за бъдещето на децата!

    Коментиран от #110

  • 88 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 89 Атъкааа

    11 0 Отговор
    То за това ли вече и извънземните не кацат в София.
  • 90 БАЙ ГАН4О

    14 1 Отговор
    Като чета коментарите голям смях.90% само 10% РАЗСЪЖДАВАТ правилно.Жалка история.

    Коментиран от #94

  • 91 Пиночет

    17 4 Отговор
    Самоковската даскалка да върви на .........! Да ходи там селски кмет да става и да дирижира, банкянеца насложи само провансалци по важните постове, дето хал хабер нямат града от какво се нуждае!
  • 92 Атъкааа

    10 8 Отговор

    До коментар #88 от "Селяните вън":

    В кое село??? Ми то София е най-голямото. Ти да видиш.
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Ха ха ха

    9 3 Отговор

    До коментар #90 от "БАЙ ГАН4О":

    Интересното е че са сериозни в изказванията си , не се шегуват

    Коментиран от #96

  • 95 onq s konq

    1 13 Отговор

    До коментар #88 от "Селяните вън":

    Не си праф!Иние сме ора!
  • 96 Ттт

    9 0 Отговор

    До коментар #94 от "Ха ха ха":

    Ша сложат забрана и за мръсните им усти след известно време и цапардосване с по 500 лева за всяка гнила хлебарка която изстрелват срещу околните
  • 97 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 98 Дженев

    41 8 Отговор
    Някои роботчета продукт на съвременното моделиране,не могат да разберат,че данък МПС не се сформира само на база екоефективност.Нека погледнем как стоят реално нещата:Аз примерно имам 20 годишна бензинова бангия -както я наричате,ама е на пропан бутан.Ти си голям капиталист и караш нов дизел.В магазина са те омаяли,че отговаряш на евро 6 -пълна заблуда,както и самия стандарт.Аз обаче нямям пари за нова - не по моя вина- и карам годишни около 5000 км на газ.Ти си "богат и въртиш на дизел около30 000км.Ха кажи ми сега кой е разбил по-вече пътищата и кой е изхвърлил по- вече газове в околната сре да годишно.Да не говорим ,че ти изхвърляш по- често стари гуми и акумулатори от мен .Ха сега ми кажи ми от где на къде ще ме задължаваш да плащам по вече от теб годишен данък.По умните от нас ти казват правилния подход.Забрана на дизела.Не репресии чрез данъци и такси.А ко се забранят старите коли трабва да се предложи равностойна или по-добра алтернатива.Такава няма.Пък помислете и за социалната реакция.Ако лишиш толкова шофьори от коли,ти мислиш ли ,че ще
    се движиш свободно и безнаказано.Стига платено реване и малоумни изблици.Не става така................

    Коментиран от #112

  • 99 вилейдж

    10 2 Отговор

    До коментар #97 от "F off":

    Да бе виждал съм ги такива , даже се пипат по слабините без да се смущават от това че са на публично място , е.ати хората
  • 100 ??????? Ко....

    18 8 Отговор
    Селянията енай големия бич...баща му от калмуково,майка му от сохурово,,,той бил от софия,хахахахаха,,,,,селската семка бате е доживот- мислене,интелект,разум и така,все чуждици за новоизлюпените граждани, после мръсно било,трафик,пълно метро,,,,,еми отговора е пред вас,ама тотрябва акъл поне малко,ама то нестава само с аз съм роден в града,а у главата наследството е кухорог абориген....има малки изк. Ама 98% куха тъжна глУедка,,,,,селския тунинг на 23годишното "като ново" бмв какво да изхвърля през аспуха,,,,
  • 101 ТнД

    13 5 Отговор

    До коментар #21 от "Иво":

    Не съм съгласен. Във Виена като си измия колата става същата прахотия след 1 седмица като в Гео Милев.
  • 102 Бургазлия

    25 12 Отговор
    Значи и на мен не ми е приятно лятото любимия ми град Бургас,Созопол,Приморско и Китен да се пълни със всякаква софийска(и не само)паплач и сволоч,която да мърси пътищата,морето и улиците.Стойте си по хубавата София,но целогодишно.Минете ли от Карнобат нататък по магистралата-100лв такса на ден! Всичко,що не е на море е провинция!
  • 103 дълбокопровинциалиста

    14 1 Отговор
    Всички по-нови автомобилчета,са със свалени филтри,защото са скъпи, и да навървяват повечко.Особено дизелите!!!Масово са без филтри и с чип тунинг,Икарусите по-малко хвърляха.
  • 104 Емо

    14 4 Отговор
    Подобни идеи са чист популизъм и пълни глупости. Личния транспорт на дизел е не повече от 20% от превозните средства, които използват това гориво. Реално трябва да се спре целия градски, извънградски и търговски транспорт, тъй като всички те са на дизел. Ниското качество на продаваната по бензиностанциите нафта също си казва думата. А и общината не е орган, който може да спира от движение автомобили. Голяма част от завърсяването с прах и твърди частици идва от отоплението с дърва и въглища, така че и те трябва да се спрат. Така че не е реалистична и приложима тая "умна" идея.
  • 105 Симо Стоянов

    33 3 Отговор

    До коментар #61 от "Дъртихов":

    Живея в Стара Загора. Оня ден отивам нагоре към кв.Дъбрава, познайте какво ми направи впечатление?
    СМОГ, ама сериозен и знаете ли къде? - над циганския квартал. Помислих си там сигурно се топлят зимата с дизелови автомобили...
  • 106 Един там трошляк

    24 1 Отговор

    До коментар #3 от "гощо":

    И аз съм съгласен че трябва - Нека отворят работни места извън софия, и да вдигнат малко заплатите :) И аз искам да карам кола 2016 и да не съм в софия ама едни там с 5 леа в джоба гласуваха за Бойко, та за тва - тихичко само :)

    Коментиран от #149

  • 107 Симеон Иванов

    17 0 Отговор

    До коментар #2 от "ЗЗ123":

    Не си прав - Пежо имат DPF от 2003. Но въпросът е друг - колко от тези филтри работят? От какво се задръстват - отговор - от "качествено гориво"... Освен това колко "гъзари" си купуват дизели, за да ги тунинговат? След което се махат катализатори, помпят се и ... пушеци и сажди.
  • 108 1234

    26 2 Отговор
    Автотранспорта е с относително малък процент по отношението на измереното замърсяване, обаче на онези им е по изгодно да разделят хората и да ги настройват едни срещу други . Най-големия проблем е топленето на твърдо гориво и почистването. Всеки пали печка и вечер смърди на кюмюр както е било преди топлофицирането улици се мият вднъж на високостна ,обаче видиш ли колите са проблема. Общината да си свърши работата и да мие всяка седмица когато времето позволява , да направи отоплението достъпно за всеки един гражданин тогава да се занимава с рестрикции. Направи транспорта редовен, достъпен и приветлив тогава ограничавай трафика. Няма как в автобуса да е по-студено отколкото е навън да се тракалакаш с час повече за повече пари отколко с колата и да те задължат да се качиш. Моркова господа общинари ,моркова, само със сопата не става.
  • 109 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 112 Трети там

    7 1 Отговор

    До коментар #98 от "Дженев":

    Ей, майна, ще ида от на всички съседи компютрите и щи натряскам плюсове :) Евала...
  • 113 Maschinengewehr

    11 2 Отговор
    А тези уж "новите" каруци с изрезаните катализатори но по документ с такива, кой ще залега да ги гледа отдолу???
  • 114 VW diesel

    19 10 Отговор
    Просто трябва да забранят VW dizel - най-смърдящите бракми!!
  • 115 b555

    8 11 Отговор
    i kakvo kato karam 22 godi6na dizelova kola,danebi da e po lo6a ot novite,sigyren sam 4e ako karam cql jivot nqma da zamarsq planetata ot kolkoto napravata na edin priys

    Коментиран от #116

  • 116 WWW

    7 7 Отговор

    До коментар #115 от "b555":

    Забраната важи само за големите градове. Няма общо с това дали ще се кара колата изобщо.

    В града най добре е градския транспорт и ходенето
  • 117 Мъро

    12 3 Отговор
    Едно от важните неша е да се намалят дизелите.Те замърсяват най-много(дори ЕК го осъзна).Данъка трябва да им тръгва от 500лв за да намалят продажбите и да не влизат в центъра.В белите страни е така,но това при нас няма как да стане така,че само си пишеме...
  • 118 Иванов

    18 1 Отговор
    Хора, крайно време е нещо да се направи, да се почне от някъде.Нека се води дискусия, нека се види как е в нормалните страни.Цял живот работих във високата Витоша и наблюдавам какво става.Само преди 20-25 години смогът беше двойно или тройно по-малък с горна граница около 1000-1200 метра.В момента е почти ежедневен и с горна граница над 1800 метра!
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Гост

    27 1 Отговор
    Е какво правим със сервизите, които изкупуват катализатори и що е безделник и наркоман ходи да ляга под колите, за да ги реже? Какво направи общината за да спре тази уникална в света бизнес дейност? Какво правим с барутниците в градски транспорт, които бълват мор и сажди от години. И ако ми октраднат катализатора покрива ли се от каско-то? Полицията ще проведе ли адекватно разследване въпреки, че думата адекватно отдавна не може да се използва за всичко българско и държавно. Преди няколко седмици общината бореше замърсяването в София, като явно беше издала разрешение да се събаря сграда в жилище квартал в неделя, в часовете за отдих м/у 14:00-16:00ч. и всичко се случваще всред облаци от прахоляк. Евала ви на общината, евала ви на държавата. Прогресът чука на българската врата, ама няма кой да му отвори. Що ли вече не вярвам на нито една простотия са марка "държавата".
  • 121 Ами ако стане

    10 7 Отговор

    До коментар #53 от "Лупи":

    Нека стане : ел. ток ............. лева/квч.
    пропан-бутана 1 лев/л.
    бензина 2 лева/л.
    дизела поне 3 или 4 лева/л.
    Новите дизели нали харчат уж много по-малко от старите на километър пробег.
    А после всеки сам да си решава на какво гориво и колко да си КАРА (разбирайте да трови другите).
    За винетките и регистрациите- денонощна жълта зона ,и по един безплатен стикер за паркиране раздаван при заплащане на данъка МПС по аресна регистрация.
  • 122 от София

    11 22 Отговор
    Аз пук имам по-елементарно предложение. Селяните, които не знайно какви комплекси избиват и са накупили не една, две или три трошки да си ходят на село. Родният ми град - София стана кочина заради такива.
  • 123 Ламбо

    14 14 Отговор
    98% от личните МПС в Щатите са бензинови. Щото са много прости нали?? ВЕДНАГА ЗАБРАНА ЗА ДИЗЕЛОВИТЕ АВТОМОБИЛИ.
  • 124 МАК

    17 4 Отговор
    Да, трябва да се направи нещо. В Унгария например не само получават по-висока заплата от нашата, а преди много години им отпуснаха безлихвени заеми, за да сменят автопарка. Докога с тези забрани в България. Само се забранява, а кога ще се разреши така, че да бъде хем полезно, хем приятно за хората. Иначе, това решение си е голям бизнес за наши фирми. Направо си осигуриха печалбите.
  • 125 jambazina

    13 2 Отговор
    Като начало да спрат тия коли дето пушат като комина на кремиковци, па за катализатори и ДПФ-и по-натам да мислим.
  • 126 Константин

    22 3 Отговор
    Държавата пак нещо е замислила срещу народа си повярваите ми.Ако толкова държавата мисли за народа си ще започне от мизерята на народа,работа,заплати ,пенсий,здавеопазване и т.н.Катализаторите и хората от ромски происход въобще не са прчина за живота в Б.Г виновни са безочливите ни ,,УПРАВНИЦИ,,
  • 127 Селянина с дизелото

    19 7 Отговор
    Като ви чета коменарите и се амбицирам да яхна 20-годишния дизелов "барутник" без катализатор (дело на софийски чешити) и да въртя из центъра напосоки и във високи обороти.
  • 128 Mrazim печки

    17 4 Отговор
    Всички печки на скрап!!!! Мразим дизел. Фандъкова мисли ти и твоя екип (ако има с какво). Зелена вълна и умни светофари а не сегашните малоумни. Това ще доведе до невероятни резултати.

    Коментиран от #131

  • 129 antidizel

    16 4 Отговор
    Предлагам щом богатите не дават на бедните да си карат колите да изгорим техните
  • 130 zzzzz123

    22 8 Отговор
    Не може да вдигнеш цената на билетчето с 60 процента и да се чудиш после защо има много коли. После да направиш топлофикация по-скъпа от алтернативите и да се чудиш, защо хората ползват какво ли не. Не може данъците на автомобилите и да не стимулираш по никакъв начин нови коли. Не може да не си заловил нито един крадец на катализатори или поне аз не знам за такъв случай.



    Фандъкова да си подава оставката и да се маха. Трябва човек, който не работи на парче.

    Коментиран от #132

  • 131 МАК

    10 23 Отговор

    До коментар #128 от "Mrazim печки":

    големи глупости се изписват за дизеловите коли.карам дизелов Голф 3 със махнати екоглупости,гарантирам за моята кола не бълва като повечето бараки по улиците и съм си правил замерване ами под нормите за евро 6 съм.ДА ама за да е така аз си подържам колата със висок клас масла и филтри!!нещо което повечето тука "разбирачи на коли" не правят изобще хората са масово незнаещи как истински и правилно да си подържат колите.и още нещо ГОРИВА в нашата престъпна държава са пълен боклук подобия на горива затова и колите ще пушат!!да престанат да пишат разни неграмотни хора за дизеловите коли без да са наясно!!

    Коментиран от #136

  • 132 onq s konq

    4 5 Отговор

    До коментар #130 от "zzzzz123":

    Е къф е смисъла да си подава оставката,след като пак ще бъде избрана СЪЩО КАТО Б.БОРИСОВ?Или искате да я оплюете като бат Бойко че "предал доверието на хората и избягал от отговорност",независимо че преди това се скасвахте да викате "долу"?!Е да ,ама ББ си е баровец и може да си позволи подобни неща,докато Фандъкова си е войник и задачата й е да вкарва разум в Столицата,щото няма кой друг!
  • 133 соки

    4 11 Отговор
    стари коли по висок годишен данък
  • 134 соки

    9 3 Отговор
    строг контрол на ГТП
  • 135 соки

    6 11 Отговор
    стари коли по висок годишен данък
  • 136 тъйва

    14 4 Отговор

    До коментар #131 от "МАК":

    хахааа, бълва не ами.....ти извършваш престъпление с твоята дръглива каруца в момента в който и врътнеш ключа за старт.....ей за това децата ни бухат, като стари пушачи!

    Коментиран от #137

  • 137 МАК

    16 6 Отговор

    До коментар #136 от "тъйва":

    Бълва друг път като не си я виждал няма как да знаеш,аз самия не понасям пушещи коли и се ядосвам на такива,защото такива като тебе не са наясно как и със какво и по какъв начин да си подържат колите правилно за да не бълват.никакво престъпление не съм направил ами съм разкрил мръсната икономическа игра на всички автопроизводители със тези еко малоумни системи дето ако не ги махнеш навреме така задръстват мотора,че му се влошава работата и в комбинация от наще скапани горива почват да бълват отзад!!на запад като почне да му прави проблеми мотора западняка отива да си вземе следващия модел и не се занимава като нас,те го могат докато тука това е за богатите!!това не значи че новите цифрови боклуци които се произвеждат са по добри!!

    Коментиран от #138

  • 138 Дядото на Caddy

    6 2 Отговор

    До коментар #137 от "МАК":

    Айде бе ?

    Коментиран от #140

  • 139 МАК

    5 2 Отговор
    А не бре!!няма шега няма майтап
  • 140 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 141 Дизел фен

    10 19 Отговор
    До всички разбирачи. Парниковия ефект и високите парникови емисии са в резултат от употребата на бензинови автомобили с или без АГУ. Нормално по високи обороти повече изгорен кослород, повече вредни и топли газове изхвърлени отзад, след това имало глобално затопляне. А за тези които разбират най много да вземат един хронометър и да застанат зад един бензинов и един дизелов автомобил от една везна, та да видим зад кой ще издържът по дълго. Аз лично зад бензинова кола ми се насълзяват очите и не мога да дишам, докато при дизела е доста по поносимо. Говоря за нови коли. А и проблема е че търсенето на бензин спадна доста, за това дизелите са им криви.
  • 142 PlimP

    13 1 Отговор
    и в Пловдив е същата трагедия, като се прибирам от работа ми смърди на въглища и т.н. или на умрели дизели :(, особено като спра на светофар, няма такава смрад на полуизгоряла нафта, в движение пък изпадаш в димни завеси, колите по на 10г., дори и тези по на 5г, отдавна са приключили курса, един DPF струва колкото колата, познаите дали ги сменят :D:D:D, а като влезе екогомното в регенерация, е та тогава ако знаете как смърди (някои от вас знаят), честно казано малко ме е яд, че махнах този от моята кола, сега малко понамирисва и мисля да има обратен монтеж
  • 143 onq s konq

    27 2 Отговор
    Ще се опитам да ви светна по въпроса,пък ако не ви харесва-сложете си тъмните очила.На всички тук дето се възмущавате от замърсяването на градовете ви не НЕ СА ВИ ПРОБЛЕМ АВТОМОБИЛИТЕ,А ПРЕНАСЕЛЕНОСТТА!Как пък не разбирате че големия град е като магнит за търсещите работа,които обикновено/да не кажа задължително/ са безотговорни,с не дотам висока култура и заети преди всичко с оцеляването си?Ще му говориш на такъв че е вредно да се топли с горене на авт. гуми и мокри/?!/ дърва и да не кара бричка за 800лв,след като той е умрял от студ и глад?Е най-много да ти скочи като Сандокан с двата ножа:)
  • 144 За екологията

    16 6 Отговор
    Живея на село, шофирам автомобил 2008г и има дпф и катализатор и мирише на теменужки, мога да пътувам до софия,само да си измърся колата.:)Даааа на фъндъкова....
  • 145 гтп

    11 11 Отговор
    Да започнат от ГТП -тата .Там се изключва автомобила (по препоръка на правещият ГТП) за да мине , както и за да си спести ресурс на "скъпата " машинка ,която измерва изгорелите газове...
    Опитвам се да карам велосипед в по-топлите месеци .Е нЕма начин батко.Като мине някое дизелче пред мен и ми иде да го закопам.
    Нема такава държава .
    Интересното е ,че и ТЕ (определящите законите) също дишат (м..а им д..а)
  • 146 Гост

    13 1 Отговор
    Тогава да се криминализира краденето на катализатори от колите.
  • 147 Софиянец

    6 4 Отговор
    Айде да не откриваме топлата вода,а да си я ползваме.Първо да забрани отоплението на твърдо гориво или да си сложат ДПФ на кюнците,после да забрани провинциалните номера в София,няма проблеми да си плащат и софиянци в провинцията и тогава да видим,какъв ще е въздуха в София!!!

    Коментиран от #158

  • 148 гощо

    2 22 Отговор

    До коментар #54 от "mercedesbenz":

    Я ходи върни кравите и не ми цапай въздуха в София бе!!?!?!
  • 149 гощо

    3 12 Отговор

    До коментар #106 от "Един там трошляк":

    Кои са тия дето трябва да ти отворят работни места на село?!?!? КАПИТАЛИЗЪМ в този строй живеем!!!! Никой не отваря нещо за някой....СЪБУДИ СЕ!!! И какви 5 лева кой гласувал за кого не разбрах?!?!? Нещо ако знаеш там от ваше село не е стигнала иформация до тук!?!? И не ми викай тихичко а спри да ми цапаш въздуха с 20годишният кокал!?!?

    Коментиран от #150, #152

  • 150 едектора

    14 5 Отговор

    До коментар #149 от "гощо":

    Ей, от къде идва бюджета на София знаеш ли? Кой е града с най-голям бюджет, от къде дойдоха пари да ви асфалтират улиците, да ви направят метро, да ви направят детелини, тангенти и мангенти?
    Кога ядете кифтета нищо не казвате, ама замислял ли си се, от къде идват парите? Като е капитализъм, няма да цоцате от държавния бюджет и да карате на субсидии събирани от цяла България, от моите данъци! За да ти готино и да си джиткаш по гладкия асфалт АЗ съм платил данъци и такси за хазната...

    Коментиран от #162

  • 151 едектора

    16 11 Отговор
    Крайно време е София да се обособи, като автономна област, която административно и финансово да е извън рамките на България, предлагам новата столица на България да е Пловдив, Варна или Велико Търново и без това най-големите изедници са в София. България няма нужда от София, а София има нужда от България! Щом шопите не се определят, като българи, нека да им дадем този шанс да си живеят самостоятелно!
  • 152 едектора

    6 6 Отговор

    До коментар #149 от "гощо":

    Според теб безплатно саниране на блокове и безплатен градски транспорт за кой СТРОЙ са характерни???? За капитализма или за социализма?
    Говориш за капитализъм, но си искаш соца, щото си беден.

    Коментиран от #161

  • 153 ТИКВОЧА

    22 5 Отговор
    ГЛУПОСТИ НА ТЪРКАЛЕТА ЧЕСАНЕ НА ЕЗИЦИТА . ХОРА МИЛИ СПОМНЯТЕ ЛИ СИ ЧЕ СЪЩО ТАЗИ ФАНДЪКОВА В МИНАЛИЯ МАНДАТ ОБЕЩА ЧЕ ЩЕ СПРЕ КАРУЦИТЕ НА БРАТЯТА ЦИГАНИ .ВИЕ КАКВО ИСКАТЕ ДА СИ КУПЯ КАРУЦА ЛИ С КОН ИЛИ КАТЪР НЕ ЧЕ КОЛАТА МИ НЕЕ КАРУЦА ОТ ЕВРОПА НЕ СЛУШАЕТЕ БОРИСОВ ЧЕ НАРОДА СЕ ВИДАЛ В ПАРИ .КОЙ НОРМАЛЕН БЪЛГАРИН МОЖЕ ДА СИ ПОЗВОЛИ КОЛА ОТ МАГАЗИНА КОЙ.ВСЯКО ЧУДО ЗА 3 ДНИ.
  • 154 Пръднята

    10 3 Отговор
    Пръднята също има фини прахови частици тъй,че предлагам
    Фанди да слага катализатори и на задниците,като всеки месец
    всички да минават на преглед някой да не си е свалил
    катализатора и задължително слагане на гърнета та да се
    пърди в гърне.
  • 155 Пръднята

    16 4 Отговор
    А и да допълня ,никакво ядене на боб и леща само скъпи
    меса от,който не се отделят газове.
  • 156 Стан

    7 11 Отговор
    Ясно е, че на никой политик не му стиска да спира на сиромаха катраника от движение. Нищо не им пречи обаче да забранят вноса на коли по-стари от 5г., както е в белите държави.
  • 157 Реалност

    6 2 Отговор
    Ми кола на 300 хиляди а този катализатор........ майко ще са маха да мой турбото да диша ай сиктър!!!😃 да ми купи друг нов няма откажа!😃
  • 158 мдам

    6 3 Отговор

    До коментар #147 от "Софиянец":

    То че няма как да стане, няма това с автономията. Просто се слага такса " Център" или там други такива обособени зони. Искаш да си с колата в центъра плащаш си!!! Сега как се плаща за синя, зелена зона за престой. Може да се направи и за преминаване. Има го в много големи градове по света.
  • 159 lava

    15 5 Отговор
    Ако "провинциалистите" напуснат София, то скапания ви град трябва направо да го закриете - няма да има кой да ви работи и да ви движи икономиката и да ви налива данъци и такси от които ви се пълни бюджета.
  • 160 глупака

    20 1 Отговор
    Стига сте вярвали на всяка новинка която се публикува. Това никога няма да стане. Сега ще дойде пролетта, нивата на замърсяване на въздуха пак ще са в норма и фандъка ше се сети за това чак другата зима.
    Ама вместо да се чудят как да спрат колите на бедния народ, да вземат да спрат да застрояват всяка зелена площ, която видят и може и да се оправят нещата.
  • 161 гощо

    5 7 Отговор

    До коментар #152 от "едектора":

    Къде видя,че искам соца,къде съм споменал за безплатен транспорт?!?!? Ти си изпискал легена бе,някакви заключения си измисляш сам?!?!? Искам да не си карате смърдящите дръгели из София!!!!!!

    Коментиран от #169

  • 162 гощо

    4 8 Отговор

    До коментар #150 от "едектора":

    Търси си гладкият асвалт там дето си платил данъци?!?! Избери ме за кмет и шЕ вИ оправя!!! КиФтЕта ние тука не ядем,нИдИеЙ Рива!!!! И да европейска столица сме,ще я излъскат а живеещите тука ще се държат подобаващо!!! Крайно време е да се интегрирате и станете градски хора!?!? Не може качил се в дръгела пуши чади,цапа и после НИЕ сме му виновни!?!?!? НИКОЙ НИ МОО МЪ ВЪРНА НА СИЕЛО не е достатъчно мислене за да се интегрираш!!!!

    Коментиран от #168

  • 163 провинция

    17 5 Отговор
    купувайте си по едно колело всичките в София и карайте колело,ма ви е сте най мързеливите от цяла България , мислите си като съм софиянец съм много нагоре по веригата за мен всичко е позволено другите като не са от софия да го д.хат ,ма то няма софиянец истински от поне 20 години насам ,за това са оглеждате като кози извън Сфията не знаете къде се намирате.

    Коментиран от #164, #165

  • 164 Самолиот

    2 8 Отговор

    До коментар #163 от "провинция":

    Колелото е за каране на село.
  • 165 Самолиот

    4 6 Отговор

    До коментар #163 от "провинция":

    Дишай си гадния въздух от горене на кюмур и не поглеждай към "Софията".
  • 166 мартин

    4 17 Отговор
    рано или късно всеки си маха катализатора причината за това са хубавите горива,и не може цяла българия да живее в софия и да не слизат от колите си аз лично бих забранил на хората от провинцията да идват с колите си в софия

    Коментиран от #167

  • 167 селянина

    7 7 Отговор

    До коментар #166 от "мартин":

    Ти си битер Тодор Живков бе, цоциалист!? Щял да забранява на хората да влизат с колите си в неговият град!?
    Червен психопат, БКП живее в сърцата, а?
  • 168 едектора

    14 3 Отговор

    До коментар #162 от "гощо":

    Отвори бюджета на София, има документи в нета и виж, колко пари идват софийските данъци и такси и колко идват от БЮДЖЕТА, т.е. от моите данъци и такси, които съм внесъл, за да можете да имате гладки пътища и да се возите по-бързо до центъра от крайните мизерни кварталчета в така нареченото Метро, което струва милиарди на бюджета! Викат им субсидии!
    София ГЪЛТА най много субсидии в България и това е неоспорим ФАКТ! Хората извън София да не са цигани или малцинствена група, че да ги интегрираш бе?
  • 169 едектора

    10 4 Отговор

    До коментар #161 от "гощо":

    Смърдящи дръгели карат и много софиянци, т.е. със софийска регистрация, закона трябва да е валиден за всички, не само за софиянци! Хората извън София също искат да дишат чист въздух и да водят здравословен живот, ние не сме ли хора?
    Ако ще правят катализаторите и ДПФ филтрите задължителни е логично да стане общовалидно правило за цялата държава, не само за един град, било то и най-големия.
  • 170 едектора

    18 4 Отговор
    Хората в нормалните държави, процедират така: Караш по нова кола, плащаш по малко, имаш катализатор и ДПФ филтър, отделяш по малко емисии, ПЛАЩАШ ПО МАЛКО, тука в Кенефистан, започват със ЗАБРАНИТЕ и ГЛОБИТЕ, циганска държава. Данъците за нова кола са най-големи, ФАКТ! Къде е логиката да облагаш най-изрядните с най-големи данъци и да глобяваш тия, които не могат да си позволят дори и дръгел с филтри, а карат 15-20 таралясник. Практиката е доказала, че с глоби и забрани не става, в един момент ще я почнем , като циганите, има глоби, но няма да има кой да им ги плати, абе малоумна история.
  • 171 без кола

    8 8 Отговор
    Кво пищите!?! Преди 30на години имаше 500 коли в центъра и всички си ходеха на работа без проблем с градски транспорт, в сняг и в кал. Сега не можете вече .... Колата е лукс, не е за всяка. И всяка отрепка да има по 5 коли, от които 2 са в движение. И това не трябва да са мерки само за София, а за цялата страна.
  • 172 FAP

    9 2 Отговор

    До коментар #3 от "гощо":

    ТИ ЦЯЛ ЖИВОТ БЕНТЛИ С КАТАЛИЗАТОР ЛИ СИ КАРАЛ, ЧЕ СЕГА МНОГО СЕ ПЪНЕШ. ДО ПРЕДИ "ДЕМОКРАЦИЯТА' СИ НЯМАЛ ПАРИ И ЗА БИЛЕТ ЗА ЧАВДАР, АМА СЕГА МНОГО ВИ ЗНАЯТ УСТИТЕ.
  • 173 Jijo77

    11 1 Отговор
    Проблема идва най-вече от горенето на въглища, защо лятото не ми мерише на пушек като отворя прозореца,лятото пък трабва да се мият улиците.В нормалните държави такова нещо като при нас няма на всеки ъгъл автомивка,дори в Южна Италия където е по близо до Африка няма толкоз прах,щом хората си простират бялото пране на улицата и си го прибират пак бяло.
  • 174 а дано ама надали

    0 0 Отговор
    даааа
  • 175 богат беден

    13 2 Отговор
    Хубавото от цялата тази работа е че управляващите през последните 25 години ,които доведоха хората до това дередже да карат трошките от Европа и те дишат този въздух колкото и да са богати . Ако хората имат доходи и електричеството не е на тези убийствени цени няма да горят разни боклуци за отопление ще се отопляват на ток така че дишайте и вие господа крадци с пълни дробове дишайте поне в това отношение съм по богат от вас аз живея бедно но на чист въздух високо в планинско селце
  • 176 софиа

    4 14 Отговор
    да се разкарат селяните от София да се варне жителството и вапроса е решен

    Коментиран от #183

  • 177 Иве

    1 2 Отговор
    Скъпи сънародници това делене в коментарите на шопи, цигани и др е жалка работа, някак си по детски се карат кой да кара колело кой да пасе крави. В по комплексарско и меркантилно време като народ не сме живели, истината е че има прости правила, които трябва да се спазват за да живеем нормално и че смотани политици надали сме имали.
  • 178 КЮМЮРА

    14 0 Отговор
    ЗА БАРУТНИЦИТЕ И ТАРАЛЯСНИЦИТЕ ДОБРЕ А КВО ПРАВИМ С ПРОСТОЛЮДИЕТО ДЕТО Е НА КЮМЮР И ДЪРВА. КВО ПРАВИМ С ЦИГАНИЯТА ОКОЛО ЛЕТИЩЕТО ДЕТО ЕДВА СЕ ДИША ОТ КЮМЮР,ГОРЕНИ ГУМИ И ГАЛОШИ.КАЖЕТЕ ДЕ ПИШМАН ЕКОЛОЗИ И ПРИРОДОЗАЩИТНИЦИ.
  • 179 мит

    7 2 Отговор
    Фъндъкова да вземе да си поправи данъците за колите защото в момента колкото по нова е колата по голям данък.После да слага катализатори ако иска и на печките на твърдо гориво ,на циганските каруци,самолетите над София и пр.
  • 180 Ташунко

    11 1 Отговор
    А бе вие с Поршета що не си седите у София а идвате в селянията(провинцията)на почивка, за да можем да видим Поршета или софийски простотия, господа ГРАЖДАНИ
  • 181 Кофата

    9 1 Отговор
    Да започнем от скапаните им автобуси и камиони!
  • 182 Ивчо

    6 1 Отговор
    Пълни глупости.
    За старите дизели може да вземат някакви мерки.
    Бензиновите 99% карат на ГАЗ,или МЕТАН.
    Нека закачим нова S500 или 6.3 да видим колко замърсява.
    И бензинова 2.0 с ГАЗ 93г.няма значение марката на колата.
  • 183 Бидона

    6 2 Отговор

    До коментар #176 от "софиа":

    ТА В ГРАЖДАНИНА! НА 10 ДУМИ 20 ПРАВОПИСНИ ГРЕШКИ !
  • 184 БРЪММММ

    5 0 Отговор
    ЩО НЕ СЕ ГОВОРИ ЗА КАЛНИТЕ И ПРАШНИ УЛИЦИ?????
  • 185 Терцел

    2 0 Отговор
    Ще си купим евтини колички и ще си насадим доматите в тях
  • 186 дядо Либен

    2 2 Отговор
    Метрото му е майката! А ако се поизчисти въздуха, велосипедът също.
  • 187 газпром

    2 2 Отговор
    Половината коли са на газ която не замарсява нищо сега и 2бона за катализатор
  • 188 1234

    6 0 Отговор
    Колко въглища изгаря един ТЕЦ за една смяна,колко нафта се изгаря от автобусите на градския транспорт,това са големите замърсители,а като прибавим и заводите около София,то за колите остава едно десетина процента,НО:което го замърсява държавата ,то не се вижда.Виждат се печките и колите на обикновения човечец.

    Коментиран от #193, #196

  • 189 КОМЕНТАР 1

    3 0 Отговор
    Някой ще прочете ли ТОЗИ коментар ?
  • 190 1234

    0 0 Отговор
    До №108 не пиши с чужди инициали измисли си твои.
  • 191 bubu

    2 0 Отговор
    софия–вън от КАТАЛИЗАТОРА,фандък не давам!!!
  • 192 Зелена София

    5 1 Отговор
    Общинарската безотговорност унищожи зелените алеи по "Скобелев", "Патриарха", "Македония" и къде ли не.....Та го направиха, за да улеснят автомобилите. Софиянски пусна автомобилите през центъра. Вдигнаха цените на билетчето за градски транспорт и е по-изгодно да пътуваш с кола. ...
    Сега пък се замърсявал въздуха!
    Дето се казва: Помощ! Спасяват ни общинари.
  • 193 незнайния

    4 7 Отговор

    До коментар #188 от "1234":

    Ти май ТЕЦ си виждал само по телевизията , та не знаеш ,че в София всички са на ПРИРОДЕН ГАЗ , това не ти е Марица Изток или Бобов дол . Автобусите вече над 70% също . И колкото и да ревете до 6-7 години в София както и в цяла Европа ще има ПЪЛНА ЗАБРАНА за дизели , разкарайте си скапаните печки на село !!!!
  • 194 Пич

    4 7 Отговор
    Макар че "Софиянеца" живее близо до някоя метростанция и метрото го отвежда близо до местоработата много по бързо и евтино или трябва да свърши някаква работа на 10 минути пеша от тях, той трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да отиде с автомобила си за който най- вероятно е теглил кредит и да се бута в задръстванията, по същия начин постъпват и жената и децата. След което като се въведе някакъв закон: било то за гуми, винетки, катализатори и т.н. и се почва едно голямо мрънкане, че всичко е скъпо. Хораааа в цивилизованите държави законите са много по- строги и нарушенията са много по- скъпоплатени. Защо не се примирите с това, че автомобила си е лукс и си изисква своята поддръжка и такси и който не може да си ги позволи просто да не купува просто е!

    Коментиран от #195

  • 195 незнайния

    1 2 Отговор

    До коментар #194 от "Пич":

    Защото трябва някой да им покаже как 2/3 от "богатите" европейци със заплати по 2-3000 евро карат велосипеди та се късат, дори през зимата . Ако бяха поне стъпвали в голям европейски град и имаха представа , че паркирането струва от 5 до 10 евро на ЧАС , което е много дори за техните заплати и данъците са такива , че са повече от лизинга на нова кола , щяха друга песен да пеят
  • 196 незнайния

    3 3 Отговор

    До коментар #188 от "1234":

    Преди 30 години в София вървяха само Икаруси и руски камиони , работеше Кремиковци и кварталите извън центъра се топлеха със същите дърва и въглища и въздуха беше пет пъти по-чист , който помни , ще потвърди . Та стига теории как един милион пърделника нямали ама никакво значение за въздуха в София
  • 197 боли ме за тебе, тебе и тебе

    2 4 Отговор
    Аз ще си карам каквото искам, където искам и както искам.
    Ако някой ми се направи на голямата работа ще го навра в на приуса му ауспуха.
    Мен си ми харесва миризмата на бензин.

    Коментиран от #198

  • 198 незнайния

    2 2 Отговор

    До коментар #197 от "боли ме за тебе, тебе и тебе":

    Каквото си искаш ще караш в къщи на компютъра , на улицата си последния който ще казва какво да става

    Коментиран от #200, #201

  • 199 Роман дизел

    2 1 Отговор
    Без трактори на село.Софиани да си ручат катализаторите
  • 200 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 201 боли ме за тебе, тебе и тебе

    0 1 Отговор

    До коментар #198 от "незнайния":

    Ти да не си най-важния бе?

    Коментиран от #202

  • 202 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #201 от "боли ме за тебе, тебе и тебе":

    Не , не съм аз , но някои по-умни от теб са и ще се учудиш колко са много и колко са "важни"
  • 203 DTI

    7 0 Отговор
    И аз карам кола над 10 г дизел 2002 евро 3 е и си има ДПФ нито пуши нито смърди,кви са тея 2007-2009 Когато си поддържаш колата няма значение на колко години е,вече има катализатори и по 170-200 кинта и за стари коли това че сме безхаберни като нация и мислиме само за собственият си гъз ще ни затрие след някоя и друга година,колкото до идеите на кметицата -няма лошо но трябва да се вдигне стандарта на живот, да се подмени автопарка на градският транспорт и да се забрани отоплението на твърдо гориво в София все пак не сме в каменната ера особено на братята дето горят всичко що намерят а им дават помощи за отопление и квото се сетиш друго.
    - И колко от вас дето коментирате барутниците , с 800-900 лева заплата и няколко членно семейство могат да си позволят кола след 2009 или по нова или тука коментират само богати финансово но душевно бедни комплексари и аз съм от София но не обиждам хората от провинцията всеки има право да расте и да се развива в собствената си държава колкото до нередовните и разбити кошници то те са грижа на кат а не ваша щото нишо не можете да направите по въпроса а само пишете глупости и зад клавиатурите сте велики а на пътя мишки поздрави на всички