23 Февруари, 2017 05:30, обновена 23 Февруари, 2017 16:28 58 980 48

Намериха една умопомрачителна ЗАЗ-ка

  • заз-
  • запорожец-
  • мкз-нами-
  • спорт-900
Намериха една умопомрачителна ЗАЗ-ка - 1

Трудно е да се повярва, но през 60-те години на миналия век ЗАЗ обмисля пускането на сериен суперкар. И го прави. Тази ЗАЗ-ка обаче отдавна е забравена, а сега в Подмосковието беше намерен един екземпляр, който ще бъде изцяло реставриран.

Елегантният задномоторен спорткар се нарича МКЗ-НАМИ Спорт-900 и мнозина от тогавашните специалисти го определят като бюджетна версия на Porsche 911. Иначе в основата на това спортно купе лежи "гърбавия" ЗАЗ-965А.Намериха една умопомрачителна ЗАЗ-ка

Първият екземпляр се появява на бял свят през 1963 година с каросерия от стъклопласт. Каросерията е висока само 1.2 метра и тежи 100 килограма. В дизайна на Спорт-900 се долавя сходство със знаменития Volkswagen Karmann-Ghia.

Още нещо много любопитно е, че конструкторите са съумели да запазят четириместния салон. Водачът и пасажерът до него са разделени от висока централна конзола, подобно на тези в настоящите спортни автомобили.Намериха една умопомрачителна ЗАЗ-ка

За съжаление двигателят остава без изменение, с мощност от 27 конски сили. Динамиката обаче е значително по-добра от тази на ЗАЗ-965А, защото колата тежи точно 500 килограма.

Колата така и не влиза в серийно производство, като през периода 1963 - 1969 година са направени 5 или 6 екземпляра. Днес всички те са в плачевно състояние или не са сред живите. Реставрацията на находката има за цел да възроди спортната ЗАЗ-ка.Намериха една умопомрачителна ЗАЗ-ка


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Анкета

Трябва ли да се повишат изискванията при обучение на шофьори?


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Американеца

    49 91 Отговор
    Опитали са се ушанките да покрадът дизайн от щатски класики,но не им се е получило изобщо.Е по добре е от москвич.
  • 2 бай Иван

    85 7 Отговор
    Не е зле, ама малко повече мощност да е имала.
  • 3 гощо

    76 6 Отговор
    На това 500килограмово чудо ако му измислят някакъв двигател 120-150коня ще излита,ще вдига предница!

    Коментиран от #6

  • 4 Велик руски гений

    40 57 Отговор
    Кран,кран, недокран...
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Зельоная марка

    21 11 Отговор

    До коментар #3 от "гощо":

    Логично е да поставят протитежести отпред, за да не се случва. Хората не са прости, ще се сетят.

    Коментиран от #10

  • 7 Заз

    54 21 Отговор
    Колата е супер,след реставрирането ще стане красота.Теглото и е много добро.Ако,и сложат по-мощен мотор,ще стане истински звяр и много по-мощни коли ще гълтат пушек и прах.
  • 8 Терцел

    47 1 Отговор
    Като погледнеш ауспусите, все едно че е 200 коня
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 гощо

    29 9 Отговор

    До коментар #6 от "Зельоная марка":

    Практиката не показва да са се сещали до сега?!?!? Всички собственици на подобни техники като този ЗАЗ,Шкодите в миналото притежаваха по един бордюр който слагаха зимата в предният багажник!!!

    Коментиран от #25

  • 11 Кибик

    35 36 Отговор
    Изглежда като правена от съветски петокласници в час по трудово обучение.

    Коментиран от #14, #16

  • 12 бай Иван

    27 2 Отговор
    Като дизайн е като Fulvia купе.
    Ама тя излиза 1967, а ЗАЗ-ката 1963.
    Обикновената Fulvia излиза 1963 ама пък защо им е да шпионират "Буржоазията"?
    Партията е спъвала авто индустрията на СССР.
    Москвич 408 Турист е един пример.
    Фиат предлагат двигател с два разпределителни вала-отказан. Друг пример.
    А сега и ЗАЗ-ката.
  • 13 onq s konq

    16 25 Отговор
    Краднали са от I8 като гледам
  • 14 бай Иван

    26 6 Отговор

    До коментар #11 от "Кибик":

    Всъщност изглежда добре, поне външно ми допада.
    Вътре е зле щото е стояла така откакто е произведена.
  • 15 ШУМАХЕР

    42 9 Отговор
    Абсолютен връх,направо е щяла да избие рибата за времето си,жалко че талантливите и конструктори не са се родили на точното място макар и в точното време,брааавооооооо!
  • 16 по скоро си малоумник

    26 18 Отговор

    До коментар #11 от "Кибик":

    Да, и изглежда доста добре! Американските петокласници в час по трудово могат ли да правят такива работи? Ти в 5-ти клас правил ли си такива работи?

    Коментиран от #33

  • 17 БАЙ ЗАЗ

    29 10 Отговор
    А бе ГОЩО, ти ЗАЗ виждал ли си? Там, дето това чудо минава, так затъва.
    А кочинка от тези години, кефи. Двигателят си е достатъчен. Кочинката си бягаше и с цялата тенекия.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ссс

    51 7 Отговор
    Като проект е добро, но заради тъпотията на тогавашните ръководители, го е постигнала съдбата на голяма част от проектите на съветските НАМИ ! Как се разсъждавали техните управници по ония времена ? Танкове, самолети и ракети имаме ли ? Имаме ! Тръба с нефт, която тече постоянно имаме ли ? Имаме ! Нефтодоларите текът ли ? Текът ! А за чий уй на нас са ни претрябвали разните там, спортни зазки, волги и москвичи и т.н. ние и така добре се возим в правителствените чайки и зилове, а народа ще мине някак си и без такива коли. Сега в наше време положението не се е изменило, кой знае колко, само дето чиновниците смениха чайките и зиловете, на майбахи и бентлита, а синчетата им, които ще ги наследят след време, смениха ладите и волгите на разни Ферари, Ламборджини и Г-класни мерцедеси и т.н. Иначе времето си тече, запада и Америка продължават да си гният, а СССР-Русия, процъфтява и процъфтява. Те нещо такова !

    Коментиран от #30

  • 20 Гост

    13 3 Отговор
    Защо не пишите нищо за двигателя и бензиновата печка.Двигателя е пусков от някакъв си самолет
  • 21 Реалист

    12 7 Отговор
    Двигател ЗАД задните гуми - не благодаря!!! Това е рецепта за бедствие. Добави и тясната база на колелата и имаш "widowmaker" в чист вид!
    Дали някой се е замислял изобщо за разпределение на теглото? Едва ли...

    Коментиран от #23, #24

  • 22 Сен Жермен

    15 9 Отговор
    Мислено-недомислено. Може ли спортна кола с 27 коня? Може ли всички автомобили от соца да са били с малки моторчета (с изключение на Волгата ама и тя от 2.5 литра вади някакви смешни коне) и супер малко конски сили. Ами не стават така нещата. Дори и не 500 ами 300 кг да е една кола, то няма ли пауър за къде е тръгнала....

    Коментиран от #45

  • 23 бай Иван

    4 2 Отговор

    До коментар #21 от "Реалист":

    Бъзльо !
  • 24 Сибирь

    7 7 Отговор

    До коментар #21 от "Реалист":

    Добре ,че от Порше не те четат, иначе какво щяха да правят?!
  • 25 JEEP

    19 1 Отговор

    До коментар #10 от "гощо":

    Бордюри и торби с цимент слагаха собствениците на ВАЗ. За какво ти е от пред на заз-а?
    Знам какво е, защото имам един заз 968М. Остана от дядо ми. Пазя го от сантимент, защото на него се научих да карам. Тогава нямаше зимни и летни гуми, а само нови и стари, но не помня да сме имали кой знае какви проблеми през зимата.
    Мечтата ми е някой ден да го резна за кабрио :)
  • 26 мммм

    14 0 Отговор
    На снимката е с табло от Жигули
  • 27 Дженев

    22 5 Отговор
    Това е прототип бе момчета.Ако са го одобрили другарите естествено е,че щял да се развие и надали ще е оставен с този мотор. Забележете,че са направени,а не произведени 5 бр.НАМИ е
    проектанско бюро не поточна линия.Съветски аналог на СААБ или МАТРА. Пътищата в СССР през 1963г. не са позволявали по висока скорост от 60 км.Идеята е била участие на международно състезание и евентуално класиране.Това може би да предизвика интерес извън СССР.Тогавашната военна и политико-идеологическа обстановка е принуждавала партийните величия да насочват финансовите ресурси за други по- важни държавни дейности.Тепърва се заговорва за първи стъпки в автомобилните спортове и въпреки силния натиск е имало ентусиасти които са предлагали "от нищо - нещо"Този "заказ" е именно от този етап.
    Поставете се на тяхно място и може би ще вникнете в ситуацията.Не мисля,че съветските инженери са бил толкоз залупени както се опитват сега да ни внушават постоянно.За мен си е един доста смел проект за времето си предвид оскъдните средства и пренебрежението от тогавашните управляващи.
  • 28 iiii

    9 4 Отговор
    Колата на дизайн е номер едно.Това за мен е най добрият фейс на братушките проектиран в миналото,настояще и близко бъдеще.
  • 29 Грую

    8 3 Отговор
    Задницата мяза на Корвет.
  • 30 Shmeker

    11 6 Отговор

    До коментар #19 от "ссс":

    Само дето Ламбо и подобните могат да си ги купят само нарко-бароните, синовете на богаташите, някой други шейх-дубаец и тук-там някой стар ерген, фен на марката, който по принцип може да си вземе екзотика на старо.

    Едно време нямаше нарко барони, а процъфтяващия запад си ги отглежда. Процъфтяващия запад знае кои са, но не ги вкарва в кафеза. Тва защо?
  • 31 Мемфис

    17 19 Отговор
    Ушанките са пълни нещастници!!!!!
    След ВСВ отмъкнаха фабриките от Германия барабар с релсите!!!
    Най смешното е, че после дори не можеха да ги сглобят!!!!!
  • 32 Руски боклук

    8 13 Отговор
    Уличен кенеф
  • 33 Kибик

    11 6 Отговор

    До коментар #16 от "по скоро си малоумник":

    За интелигентната си реплика получаваш безплатна ушанка с автограф на учителя по трудово (за твое сведение, по това време в Хамерика излиза Форд Мустанг, от който са произведени малко повече от 5-6 екземпляра)

    Коментиран от #35

  • 34 Сделано

    3 6 Отговор
    Единственото, което може да изпревари, е собствената си предница с тоя архаичен двигател отзад

    Коментиран от #36

  • 35 бай Иван

    15 1 Отговор

    До коментар #33 от "Kибик":

    За разлика от зазката обаче в Хамерика няма комунисти които да решават кое е твърде буржоазно за да се произвежда.
  • 36 бай Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Сделано":

    И ти си бъзльо.
  • 37 Нямам

    0 6 Отговор
    Корито
  • 38 Бай Тошо

    8 1 Отговор
    ЗАЗката е бойна машина, делкото е над двигателя и няма намокряне като амфибия е, а и вентилатора и алтернатора е в едно което си е гениалност, имал съм няколко такива самолета, дърпали са е бая сериозни товари с ремаркето, абе симпатични машинки са все още им се кефя като видя Зазу някъде по пътищата колкото и рядко срещано да е вече

    Коментиран от #39

  • 39 Кибик

    8 1 Отговор

    До коментар #38 от "Бай Тошо":

    Зазката е бойна машина само когато я караш зимата празна по нанадолнище. Иначе бездарно конструираният двигател с въздушно охлаждане (маслен радиатор с размер на смартфон) прегрява, спираш, дигаш капака и чакаш да изстине, а тия с Москвичите летят покрай теб с багажници пълни със щайги и ти се хилят подигравателно.

    Коментиран от #44

  • 40 БАЙ ЗАЗ

    7 2 Отговор
    Кибиче, ясно е що си се "кръстил" така. Видно е, че си кибичил покрай шосето, докато ония със Зазките са минавали покрай теб, кат покрай дирек. Видно е, че си и технически неграмотен и двигател си виждал само на картинка. Да хейтиш е лесно. Да направиш нещо, даже и външен кинеф е зор.

    Коментиран от #41

  • 41 Кибик

    4 2 Отговор

    До коментар #40 от "БАЙ ЗАЗ":

    Личи си че си специалист по кИнефите, както външни, така и автомобилни.
  • 42 БАЙ ЗАЗ

    2 4 Отговор
    В строенето им, донякъде... Виж, в употребата им ти си ненадминат.

    Коментиран от #43

  • 43 Кибик

    3 0 Отговор

    До коментар #42 от "БАЙ ЗАЗ":

    Само когато ти готвя за да си хапнеш вкусно, да пийнеш една топла бира и да продължиш да ръсиш бисери
  • 44 Бай Тошо

    7 0 Отговор

    До коментар #39 от "Кибик":

    Прегряваше верно е, и то заради тоя пусти маслен радиатор за който не знаех че съществува въобще, беше една мазна топка чак като го издавах на вторични ЗАЗа разбрах за него. но пак по добре си беше от колкото да се виси по спирките, говори ме за преди 25 години де

    Коментиран от #46

  • 45 JWRC

    3 0 Отговор

    До коментар #22 от "Сен Жермен":

    За мощността : През 1977 , 1978 , 1980 Световният рали шампионат се печели от Фиат 131 Абарт с мощност от 220 к.с.
  • 46 Кибик

    4 1 Отговор

    До коментар #44 от "Бай Тошо":

    За разлика от Бай ЗАЗ (специалист по нужниците), пишеш смислено, така че ще се опитам да отговоря по подобен начин. Ако сравним въздушното охлаждане на ЗАЗ със същото на VW Kостенурка забелязваме че масления радиатор и турбината на зазката са по-малки. Освен това ЗАЗ нагнетява въздуха между охлаждащите ребра докато VW го изсмуква. Кое работи по-добре е ясно; не съм видял костенурка с вдигнат капак дори и в най големите жеги. Качеството на материалите също не е в полза на ЗАЗ.

    Коментиран от #48

  • 47 Иван

    3 0 Отговор
    965А е 600кг, не много по-тежка от "суперкар-а".
    Вдига 100км/ч, но има ускорение на континетална плоча.
  • 48 Бай Тошо

    2 0 Отговор

    До коментар #46 от "Кибик":

    Костенурката и ЗАЗа нямат база за сравнение, на светлини години са разлика. ЗаЗу е спартанска изработка но пък не е капризен от към пътища, за село си идеален , въпреки че го карах по софето 4 години но си беше цирк голям баш през мутренските години на 90-те