Напоследък усилено се твърди, че бъдещето в автомобилния свят е на електромобилите. Автомобилните производители се надпреварват да създават ярки концепции, автопилоти и роботи на колела, но масовите електромобили все още не са достатъчно евтини, за да се превърнат в световен фактор, който да измести колите с ДВГ.
Как се развива автомобилостроенето в тази насока можем да проследим от историята на един от най-масовите електромобили в света - Nissan Leaf. Тази кола се появява на бял свят през 2010 година, като първото поколение е оборудвано с батерия с капацитет 24 кВтч.
Този автомобил е способен да изминава с едно зареждане максимум 200 километра по японските стандарти, а по американските - 161 км. През 2017-а на бял свят се появи второто поколение на Leaf, което беше оборудвано със значително по-продуктивна батерия. Нейният капацитет е 40 кВтч.
Така автономния пробег на един от най-продаваните електромобили в света достигна 400 километра, отново измерен по японските стандарти. Сега японците започнаха да правят Leaf e+, който ще изминава 458 километра или 364 по американските замервания.
Какво следва? Ако капацитетът на батериите на този, считан за "народен" електромобил, се е увеличил 2.5 пъти за девет години, то третото поколение на Leaf би следвало да е с акумулаторен блок с капацитет от 150 кВтч.
Тогава автономният пробег може да достигне и до 1 000 километра, като това ще зависи и от напредването на технологиите в областта на батериите. Може би чак тогава скептиците ще повярват, че електромобилите имат бъдеще. А какво е вашето мнение по темата, можете да го споделите в коментарите под статията.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
11:41 30.10.2019
2 Илан Мъск
11:42 30.10.2019
3 Факт
Коментиран от #145
11:43 30.10.2019
4 ТВЪРДО НЕ
11:44 30.10.2019
5 Ха бе
11:44 30.10.2019
6 Гост
11:46 30.10.2019
7 Бг 🇧🇬 И технологията?
Коментиран от #31
11:47 30.10.2019
8 сектант
11:48 30.10.2019
9 Икномист
Проблема е какво се случва с ресурсни икономики като руската ,които зависят 95% от износа на петрол ? Отговора отново е ясен - очаква ги тотален фалит ...
Коментиран от #14, #15, #66
11:48 30.10.2019
10 сектант
11:49 30.10.2019
11 Не че нещо... АМА...
Коментиран от #73
11:50 30.10.2019
12 gggw
11:50 30.10.2019
13 Driving pleasure
Изцяло сбъркана работа са тия каруци! Единствено заради вряскането на зелените идиоти политическите кучки ги пробутват
11:55 30.10.2019
14 00000014
До коментар #9 от "Икномист":
Прочети горните коментари и може би ще разбереш кой е с ограничения интелект. И не ресурсната и политическата, а техническата и екологичната трябва да определят бъдещето на автомобила. А защо никой не говори за кораби и самолети, и какъв е техният дял в замърсяването, а?11:55 30.10.2019
15 Зевса
До коментар #9 от "Икномист":
Не ги мисли руснаците! Тях има кой да ги мисли. Ние и ресурси и хора нямаме. Нас мисли, икономисте!11:56 30.10.2019
16 Random
12:07 30.10.2019
17 Геро
12:14 30.10.2019
18 Геро
По- добро от метана, защото е с по- ниско налягане. По- лека бутилка и достатъчно екологично.
Лесна инсталация и не нанася щети на двигателя и други елементи от автомобила.
12:17 30.10.2019
19 Диамантената ръка
12:18 30.10.2019
20 Логично
Коментиран от #26, #28
12:18 30.10.2019
21 Не бъдеще
12:19 30.10.2019
22 Ахой
12:29 30.10.2019
23 Мани
12:31 30.10.2019
24 Julio
Коментиран от #59
12:38 30.10.2019
25 123
Коментиран от #58
12:41 30.10.2019
26 Антиелектрика
До коментар #20 от "Логично":
Хич няма да робуваш, вервай си. Те електричките нямат ходова част и батерии и сам ще си правиш всичко, нали? Никога няма да си независим и за жалост само наивниците вярват в подобни глупости за електричките.12:41 30.10.2019
27 DARK
Коментиран от #30
12:46 30.10.2019
28 Driving pleasure
До коментар #20 от "Логично":
Баце ти само охлаждащия блок и електрониката на батериите и зарядното няма да смогваш да обслужваш като поостарее, камо ли за цялото задвижване, за което дори няма обучени специалисти. А чесно казано да "ремонтирам" шитня която има 400 волта заряд и е готова всеки момент да ме погребе... нямам голям мерак.13:21 30.10.2019
29 Behemoth
Коментиран от #32
13:25 30.10.2019
30 Антиелектрика
До коментар #27 от "DARK":
Колкото и бензина е паднал като е станал масов. Ама ти си вярвай как ще караш без пари.13:26 30.10.2019
31 gggw
До коментар #7 от "Бг 🇧🇬 И технологията?":
когат се разберем да напраим13:39 30.10.2019
32 Driving pleasure
До коментар #29 от "Behemoth":
Абе чудна работа... Норвежците големи радетели за екологията... а що така се издържат изцяло от продажба на въглеродни източници ;)Било бъдещето там... а знаеш ли електрическия им микс какъв е? А че не в европа ми в света не може да се повтори подобни благоприятни условия за производство на чиста енергия?
Коментиран от #39, #40
13:39 30.10.2019
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Borislav Popov
Коментиран от #35
14:01 30.10.2019
35 Driving pleasure
До коментар #34 от "Borislav Popov":
Факт... въпрос на време е... век и половина - два и вече ще ст превалили в борбата ;) :DКоментиран от #41
14:03 30.10.2019
36 Ахой
14:08 30.10.2019
37 Имат бадеще ел колите
14:10 30.10.2019
38 гол тупан
14:18 30.10.2019
39 Borislav Popov
До коментар #32 от "Driving pleasure":
Норвежците се издържали изцяло от въглеродни източници, грънци, тази мантра ми е позната много, онзи твой колега - Антилектрика (ако не сте с него един и същ трол) същата мантра я пееше онзи ден тука ! Преди да пишеш тук простотиики, вземи и се поинтересувай за икономиката на Норвегия и виж какви производства има в тази страна, освен добива на нефт и газ. Една малка подсказка, Норвегия заема първо място в света по проихводство на елнетронергия на гл14:20 30.10.2019
40 Borislav Popov
До коментар #32 от "Driving pleasure":
Нoрвeжцитe ce издържaли изцялo oт въглeрoдни изтoчници, грънци, тaзи мaнтрa ми e пoзнaтa мнoгo, oнзи твoй кoлeгa - Aнтилeктрикa (aкo нe cтe c нeгo eдин и cъщ трoл) cъщaтa мaнтрa я пeeшe oнзи дeн тукa ! Прeди дa пишeш тук прocтoтиики, взeми и ce пoинтeрecувaй зa икoнoмикaтa нa Нoрвeгия и виж кaкви прoизвoдcтвa имa в тaзи cтрaнa, ocвeн дoбивa нa нeфт и гaз. Eднa мaлкa пoдcкaзкa, Нoрвeгия зaeмa първo мяcтo в cвeтa пo прoизвoдcтвo нa eлeктрoнeргия нa глава от населението и забележи, произвежда се само екологически чиста електроенергия - ВЕЦ и Вятърни електроцентрали, АЕЦ там няма, въобще.Коментиран от #42
14:26 30.10.2019
41 Borislav Popov
До коментар #35 от "Driving pleasure":
Ми време си трябва, тези работи не стават така, както ти си мислиш за 4-5 години. Ето ти за пример, една вчерашна новина от компания Хонда. Компанията има намерение да електрофицира всички свои автомобили до края на 2022 година. Хонда заяви за ускорено производство на нови модели електроавтомобили за Еаропейския пазар, всички автомобили на компанията, които ще се продават в Европа, ще бъдат електрофицирани до края на 2022 г. По рано компанията беше дала обещание за пълната електрофикация на моделите си, до края на 2025 година, но във връзка с бурното развитие на електротехнологиите, японците са променили първоначалните си намерения. Мога и линк да ти дам, за новината, но тук сега ги трият, а това, което съм ти го написал тук, съм го превел самостоятелно от руски на български език. Освен това, в този руски сайт, има подобни новини, не само за Хонда, още много известни автопроизводители имат абсолютно същите намерения, като тяхните, понеже те за разлика от теб и себеподобните ти сектанти, отдааавна са го разбрали, че бъдещето е за електричките. Ти иначе продължавай тук да се бориш срещу тях, но знай, така или иначе, ще бъдеш туширан.14:57 30.10.2019
42 Driving pleasure
До коментар #40 от "Borislav Popov":
Радвам се че като плещеш глупости поне ти им вярваш :) 70% от експорта на Норвегия идва от петролната индустрия, което я прави по-зависима към петрола и от руснаците.Да има производство в Норвегия но изключая алуминия, който произвеждат (и мисля, че не е с тяхна суровина) повечето е за вътрешна консумация.
A за електричеството - изнасят ного малка част от него и с много малка печалба. За да имаш ВЕЦ наили се сещаш, че трябва да имаш и вода. Изключително малко са държавите, които имат дори близки до норвежките водни ресурси.
А цялата тая покупка на електромобили в Норвегия се финансира имено от петролните добиви. И като преки субсидии и то не малки, и като косвени субсидии от облекчени данъчни режими и от високите доходи, които се генерират пак най-вече от свързаните с петрола сфери и работещите в тях.
Айде като спрат Норвежците с петрола да ми се обадиш, да гледам как си субсидират електричките и си ги купуват ;)
Коментиран от #46, #51
15:04 30.10.2019
43 no name no face no number
15:10 30.10.2019
44 Blackthorn
Коментиран от #45, #47, #52
15:11 30.10.2019
45 Blackthorn
До коментар #44 от "Blackthorn":
А съвсем отделно електрическите автомобили горят много по-добре от тези с газова уредба при авария.15:22 30.10.2019
46 Бъркаш се
До коментар #42 от "Driving pleasure":
В Норвегия ел. колите не се субсидират, както е в Европа. Там се плаща пълната цена на колата и не се получава субсидия обратно. Годишния данък им е по-нисък. В България нямаме годишен данък за Ел. коли.Коментиран от #50
15:26 30.10.2019
47 Нямало ток
До коментар #44 от "Blackthorn":
Нямало ток! Знаеш ли, колко е дневния разход само на тока на Нефтохим Бургас? Ще те оставя сам да го намериш след това пак пиши.15:40 30.10.2019
48 ПЕНКО
15:44 30.10.2019
49 за гъби съм
15:49 30.10.2019
50 Driving pleasure
До коментар #46 от "Бъркаш се":
Бъркаш се :) Не се плаща пълната цена на колата. Освободени са от 25% ДДС, което се начислява на коли с ДВГ. Това си е сериозна субсидия от страна на бюджета. Дали ще платиш след покупката ии ще опростиш е все тая едни публични средства са вложени в нечий таралясникОсвен това в Норвегия платените пътища са безплатни за електричките, както и фериботите и голяма част от пакингите - и отново са средства които не постъпват в бюджета а се дофинансират от него и приходите от петеролни продажби.
В крайна сметка си е лицемерие още повече, че пак богатите Норвежци се възползват защото покупната цена на електричка все още е висока, а бедните си карат компактни градски колици.
... а и говорим за държава с колко 4-5 милиона население и изключително високи проходи. Няма как този "успех" да го мултиплицираш в една 50 милионна и значително по-бедна Испания например или още по-бедна България :)
15:51 30.10.2019
51 Borislav Popov
До коментар #42 от "Driving pleasure":
Само, че забележи че, тук не става въпрос за експорт а за производство и както ти се изразяваш в своя си 32 -коментар за издържането...) А ако става въпрос за експорт, имай на предвид, че океанския рибен флот на страната, заедно с рибопреработвателната промишленост, е точно толкова важна за експорта и за икономиката на Норвегия, колкото и нефто-газовата им промишленост, тоест 50 на 50. За развития търговски и пътнически флот на Норвегия, ще премълча, За развитата им корабостроителна промишленост и за призводството им на нефто-газови платформи за петролодобиващите компании, пак ще премълча. Само ще те светна, че най голямата такава платформа в света (1млн.т. водоизместимост + 425 метра височина) е произведена в Норвегия ! За това, че Норвегия е най голям производител на алуминий в Западна Европа, също ще премълча ! А да ти напомня ли, че Норвегия заема първо място в света по производство на електронергия на глaвa oт нaceлeниeтo и зaбeлeжи, прoизвeждa ce caмo eкoлoгичecки чиcтa eлeктрoeнeргия - ВEЦ и Вятърни eлeктрoцeнтрaли, или няма нужда да ти напомням ?? А за едно от най развитото селско стопанство в северните страни, заедно с развитатата млечна промишленост, чувал ли си, а каскет ??Така, че вземи си ги тия твои, измислени 70 % и се потопи някъде ро надълбоко с тях ! С тези твои измислени опорки, можеш да козиш само в кварталната кръчма, пред събутилниците си по маса !Коментиран от #54
15:57 30.10.2019
52 Ще ти помогна за разхода на Нефтохим
До коментар #44 от "Blackthorn":
Дневна консумация - горивен газ - 793 тона, топлоенергия - 3448 Мвтч, Електроенергия - 1968 Мвтч., природен газ - 157 тона, кокс - 225,котелно гориво 83 тона и др.!!!!! Само електроенергията е достатъчна за 400 хил. коли да карат на ден по 40 км., а от останалите природен и горивен газ, колко могат още да вървят? А топлоенергията от къде идва, тя с какво се прави? Айде сядай и смятай.Коментиран от #75
16:04 30.10.2019
53 Баба Вуна
16:11 30.10.2019
54 Driving pleasure
До коментар #51 от "Borislav Popov":
Наистина не чуеш като ти се говори... 67% от експорта на Норвегия е на петролни продукти - останалите изброени от теб са в графа дребен бизнес като формират 33% от износа! В момента около 20% от БВП се формира от държавните петролни компании, а беше и по-високКоментиран от #64, #69
16:20 30.10.2019
55 Стрелата
16:27 30.10.2019
56 Настрадин Ходжа
16:38 30.10.2019
57 Лорд Айвънхоу
16:41 30.10.2019
58 Коментар
До коментар #25 от "123":
Коментар 52 е до теб също, да видиш от къде може да се вземе тока.Коментиран от #113
16:46 30.10.2019
59 Държавни достации
До коментар #24 от "Julio":
Не забравяй, че дизеловите коли бяха с много субсидии и дотации, в началото !!! И гледай какъв хит са сега у нас, нали? Да не забравяме, че и дизелите в началото пушеха повече от нафтовите печки, а сега са с Евро 6,така също и батериите ще видите как ще са след 10 години и дали ще са литиево-йонни.Коментиран от #103
16:52 30.10.2019
60 Алфа Ромео
16:53 30.10.2019
61 Лорд Айвънхоу
Коментиран от #62
16:57 30.10.2019
62 Ние произвеждаме тютюн
До коментар #61 от "Лорд Айвънхоу":
Ние произвеждаме тютюн, от който се правят цигари! Знаеш ли, колко човека умират от тютюнопушене в година. Ами и те така, когато има кой да купува, защо да не произвеждат. Ако не те, други ще го произведат, защото петрола се използва за много неща.17:02 30.10.2019
63 незнайко
Коментиран от #65
17:13 30.10.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Аха
До коментар #63 от "незнайко":
Значи ще поддържаш ДВГ, смени на масла, филтри, ангренажи и т. н., без да го ползваш? Доооообре!17:27 30.10.2019
66 Оценка
До коментар #9 от "Икномист":
Петрола е важен. Става въпрос за военни сили и надмощие който има петрол той ще командва затова че е на изчерпване и трябва се махнат колите и подобните. За електромобилите са много по вредни и ще доведат големи замърсявания поради батериите ще станат купища от вреден отпадук който носи лоши последствия пък и за производството се отделя повече вредна емисия отколкото един дизел каран за 10 години. Всичко е прах в очите не екология, затова политиката е мръсна думаКоментиран от #68
17:29 30.10.2019
67 Ник
17:33 30.10.2019
68 Дай линк
До коментар #66 от "Оценка":
Дай линк, за вредните емисии на батериите? Вероятно ти ги правиш, та си така убеден.Коментиран от #83, #87, #89
17:45 30.10.2019
69 Borislav Popov
До коментар #54 от "Driving pleasure":
Не. точно ти е чуваш и не втълпяваш, какво ти се говори, аз съм ти пречислил конретни факти за икономикта на Норвегия, а ти ми козиш тук с някакви митически 67-70 % процента, коита са изсмукани от палеца ти и които са абсолютно недоказуеми. А от самото начало, ти въобще пелтечеше, че Норвегия се била издържала само от газо-петролната промишленост ! А аз ти давам конкретен пример, че САМО от промишления океански роболов и от преоаботването на ценни породи риба и други морски продукти, печели почти толкова, колкото и от газ и петрол ! А не съм ти споменавал за богатите норвежски горски ресурси, които заедно с евтиното собствено производство на електроенергия, са осигурили на Норвегия водеща роля на световния пазар, по произволство на целулозно -хартиена продукция. А за това, че Норвегия има много добре развити, машиностроителна и химическа промишленост. ще премълча...) Тааа, викаш 67 %, а каскет ? Викаш само от въглеродни източници се издържат, а ??Коментиран от #71
17:45 30.10.2019
70 Borislav Popov
До коментар #64 от "Антиелектрика":
Алоуууу, каскета, с много никове, не се прави на луд за пенсия, твоите простотии, под какъвто и ник да ги пишеш, те издават, че всъщност, пак си ти, без да се усетиш !Коментиран от #78
18:02 30.10.2019
71 JPower
До коментар #69 от "Borislav Popov":
Преди да пишеш, се осведоми!!! Рибната промишленост в Норвегия дава точно 10% от БВП...ТО Италия, Гърция, Испания и Португалия имат много по- добра рибна промишленост от Норвегия, ама ....Норвегия стана държава след 1950 год...и то само и единствено на петрола!!! Толкова петрол за население от 5.3 милиона... Някой ти го обясня много точно, норвежецът плаща повече за ток, отколкото да е на петрол, но му е чисто!!!! Да ти го обясня още по-просто. Имаш кариера на въглища. Наемаш чужденци и балъци да ти добиват въглищата, продаваш на целия свят. Обаче, не искаш да се цапаш с парното на въглища и си на ток. Не искаш да ти мирише на кюмюр, твойте съседи, акционери и роднини и те не искат града да им мирише на кюмюр, затова и те са на ток!!! Печелиш примерно 10хил. евро От въглища, а плащаш 500 евро за ток..... Също, арабите без нефт ще си останат физически в 15век. Духовно още са в 15век..
Коментиран от #72, #76, #77
18:18 30.10.2019
72 за гъби съм
До коментар #71 от "JPower":
Не че нещо ама аман от философ. Отваряш един гугъл и пишеш дейва Oil and natural gas exports contribute 17% of the national GDP. The largest oil company in the country is Statoil.За неразбралите - петрол и газ съставят 17% от БВП на Норвегия.
18:24 30.10.2019
73 Никола Тесла
До коментар #11 от "Не че нещо... АМА...":
Защото при горенето на метан също се отделя въглероден диоксид.Коментиран от #80
18:35 30.10.2019
74 JPower
Автор: money.bg
25.10.2019 13:50:44Финанси Прегледи: 7733 Коментари (0)
Източник: iStockВъв фонда на Норвегия вече има по $200 000 за всеки жител
Стойността на активите на държавния фонд на Норвегия, най-големият в света, нарасна до рекордните 10 трилиона норвежки крони ($1,09 трилиона) в петък, подкрепена от покачване на акциите и силата на еврото и долара, предава Reuters.
Създаден през 1996 г., в него се вливаха приходите от петрол. За тези години той нарасна до три пъти брутния вътрешен продукт на Норвегия, далеч изпреварвайки прогнозите от преди началото на новото хилядолетието.
"Когато фондът бе създаден, никой не смяташе, че ще премине 10 000 милиарда крони. Такива късметлии сме, че открихме петрол", казва главният му изпълнителен директор Ингве Слингстад. И посочи, че възвръщаемостта му е толкова голяма, че "все едно открихме петрол отново".
Така стойността на активите вече се равнява на по над $200 000 за всеки мъж, жена и дете в Норвегия.
18:38 30.10.2019
75 Абе
До коментар #52 от "Ще ти помогна за разхода на Нефтохим":
Що така никой не иска да коментира консумацията на Нефтохим?18:40 30.10.2019
76 Borislav Popov
До коментар #71 от "JPower":
А ти добре ли се осведоми, преди да го напишеш това, от кой па пръст ти ги изсмука тези 10 процента, от къде такива точни сведения ?? А какво означава тази твоя мисъл - " Някой ти го обясня много точно, норвежецът плаща повече за ток, отколкото да е на петрол, но му е чисто", щот о аз се мъчих, мъчих, но така и не можах да разбера, какво точно искаш да кажеш...) Кой плаща много по вече за ток, норвежеца ли ?? От къде на къде, ти с всичкия ли си и чуваш ли се, какво говориш ?? Поинтересувай се за цената на бензина в Норвегия и после говори, за норвежецът плаща повече за ток и бла, бла, бла...и въобще, научи се малко, поне, по ясно да си излагаш мисълта.Коментиран от #81
18:53 30.10.2019
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Димов
19:11 30.10.2019
80 Димов
До коментар #73 от "Никола Тесла":
А отделят ли се азотни окиси, които са същинските отрови за хората?Коментиран от #82
19:13 30.10.2019
81 JPower
До коментар #76 от "Borislav Popov":
Последно ти пиша. Данни има навсякъде,чети. Примера с въглищата беше достатъчно прост, по- просто не мога да го обясня!! Кефа цена няма, норвежеца печели само от петрол, но си плаща за тока ,за да му е чисто. Въпреки,че може, норвежецът, да ползва евтин петрол за лични нужди, предпочита, по-скъпия ток, от колкото петрола. За да му е чисто. Никъде не сравнявам, цена на тока и петрола в Норвегия спрямо другите държави!!! Просто, Норвегия може да си го позволи...10 процента е БВП на Норвегия от рибо производство. То на Гърция и Турция, от туризъм БВП е повече от 20 процента, ама каква е ползата??!! СЪС ЗАРЗАВАТИ И ТУРИЗЪМ, БИЗНЕС, колкото да не умреш от глад...Коментиран от #90, #94
19:17 30.10.2019
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Димов
До коментар #68 от "Дай линк":
Tesla's lithium-ion batteries contain small amounts of nickel and cobalt, the extraction and refining of which has been identified by the EPA as having a high potential for environmental impact due to the toxicity of the refining processes.Коментиран от #86
19:20 30.10.2019
84 Borislav Popov
До коментар #78 от "Антиелектрика":
Точно ти си нагло наглярче, понеже обичаш тук да раздаваш несправедливи обвинения наляво и надясно, този имал толкова ника, онзи пък пишел с твоя ник, други пък има, повече никове и от теб дори...) Но затова пък, хич не обичаш, когато теб те обвиняват, справедливо, каскет с каскет, казмуристански такъв !19:22 30.10.2019
85 Димов
До коментар #82 от "Антиелектрика":
СО2 е парников газ. Хората го поглъщат постоянно. За нас вредни са азотните окиси и няколко други съставни на изгорелите газове. Но никой не обелва и дума за тях. Никой не сложи катализатор за тях. Само за СО2. Метанът няма азотни окиси при горенето. Етанолът също. Тяхното използване би намалило вредните и отровните компоненти в пъти, ама никой не се хваща с такова начинание, освен бразилците.Коментиран от #91
19:22 30.10.2019
86 Да и
До коментар #83 от "Димов":
Да и какво?https://www.youtube.com/watch?v=qoOW8erelmk
Коментиран от #88
19:24 30.10.2019
87 Димов
До коментар #68 от "Дай линк":
In 2012, a study by the Union of Concerned Scientists found that an electric vehicle in the United States with similar efficiency to the Model S is responsible for the production of the same amount of CO2 as a gasoline-powered car that gets 34 to 115 MPG, depending on the source of electricity in the region in which the car is being charged.19:25 30.10.2019
88 Димов
До коментар #86 от "Да и":
Ако знаеш как се добива кобалт, нямаше да ме питаш какво.19:26 30.10.2019
89 Димов
До коментар #68 от "Дай линк":
The report assumes electric materials are recycled at a rate similar to other cars, but excludes the problem of battery disposal, "because there are sparse data on how industry is currently recycling batteries or intends to do so in the future".Коментиран от #96
19:28 30.10.2019
90 Borislav Popov
До коментар #81 от "JPower":
Там е работата, че аз съм ги чел исъм чел за тези данни точно където трябва, а ти от къде си ги изсмукал тези 10 %, не те знам...и въобще ти пак пишеш някакви небивалици, затова пак ти повтарям, виж колко струва бензина в Норвегия и сетне говори за - "да ползва евтин петрол за лични нужди, предпочита, по-скъпия ток, от колкото петрола" това са някакви абсолютни глупости и незнам, как можа да ти дойде акъла, да я напишеш тази глупост тука !?19:31 30.10.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Димов
До коментар #91 от "Антиелектрика":
Бразилия е страна, чиито 85% коли са на етанол. Не знам да има страна, чиито 85% коли да са на ток.19:40 30.10.2019
93 Димов
До коментар #91 от "Антиелектрика":
Друг е въпросът, че от СО2 може да се произведе етанол при стайна температура, посредством водород. Технология, която тепърва има да търпи развитие.19:41 30.10.2019
94 10% , ама от какво?
До коментар #81 от "JPower":
С глобални продажби през 2016 г. от над 10 милиарда долара, Норвегия е на второ място след Китай по износ на морски дарове. Това е почти 10% от целия световен пазар на морски дарове, идващ от страна с едва 0,07% от глобалното население! https://www.lifeinnorway.net/biggest-industries/И още пак от там:
По-голямата част от най-големия износ на Норвегия са метали, хартия и химикали. Въпреки че разходите за труд са доста високи поради високата цена на живот, електроенергията за водни електроенергии е сравнително евтина, което позволява на Норвегия да се конкурира с други страни.
Докладвайте тази реклама
Поради тази причина Норвегия може да произвежда неща, които са особено тежки за енергия по-евтино. Норвегия например се превърна в един от най-големите износители на алуминий в света, въпреки че няма собствени бокситни ресурси.
Страната може да купува руди, добивани в други страни, и да ги преработва до алуминий - силно енергоемък процес - по-евтино от повечето други страни.
Коментиран от #97
19:45 30.10.2019
95 Ото
19:46 30.10.2019
96 Borislav Popov
До коментар #89 от "Димов":
Аз си знаех, че вие двамцата с Антиелектричето сте си (меко казано) кухи тенкиени бъклички, но сега като ви прочетох коментарчетата, какво си пишете, един на друг, се убедих в правотата си. Даже, малко яд ме хванА, за дето съм си губил с вас времето тука, да споря с вас и да ви наливам в бъклиците, акъл !19:51 30.10.2019
97 Лорд Айвънхоу
До коментар #94 от "10% , ама от какво?":
Отваряме Уикипедия с търсенето на "икономика на Норвегия" и четем:"Страната е осигурена с природни ресурси — нефт, природен газ, риба, водни ресурси, горски площи и минерали. [3] Норвегия е вторият най-голям експортьор на природен газ и шестият на нефт в света. [3] Разчита най-вече на своята нефтена продукция и на международните цени на нефта; през 1999 г. 35% от износа на страната е на нефт и природен газ. Само Саудитска Арабия и Русия изнасят повече нефт от Норвегия.Годишните доходи от продажба на петрол са 40 млрд. щатски долара. Повече от половината от норвежкия експорт е от този сектор. За да се предотврати инфлация харченето на печалбите от нефтената промишленост е ограничено. Значима част от излишъка е инвестиран в независим фонд, оценяван на 400 до 500 млрд. щатски долара през 2009 г. ".
Т.е. през 1999 около 35% от износа на Норвегия е бил от петрол и газ, докато през 2009 над половината от износа е на съответните енергоносители. От какво тогава идва богатството на нацията?! Разбира се, Норвегия е богата страна, притежава минерали, рудни богатства, горско и рибно стопанство, огромни водни ресурси... Това никой не го отрича, но основната маса от приходи и богатство на страната си идва от петрол и газ... При това положение не ми давайте за пример за електрифициране на автопарка точно Норге, защото те могат да си го позволят. Ние не! Ако в Бг бъдат въведени държавни субсидии за електроавтомобили и тотална забрана на всички други автомобили, само
Коментиран от #101
20:13 30.10.2019
98 Димов
До коментар #91 от "Антиелектрика":
Напоследък виждам все повече коли с фабричен надпис флексфюел. Те могат да работят и на бензин и на Е85. В света има над 60млн такива. Понавлязоха и в България, където наште ги карат на бензин, но като станат повечко, като нищо да почнат да никнат етанол-колонки в тоя и в оня град. За сега май има само в София, но станат ли повечко флексюел колите, Е85 може да се разпростре главоломно, като газта.Коментиран от #102
20:24 30.10.2019
99 Кочат
20:26 30.10.2019
100 Borislav Popov
20:30 30.10.2019
101 Borislav Popov
До коментар #97 от "Лорд Айвънхоу":
Разбира се, тези данни от Уикипедията са много по реални от данните на тукашната, каскетня, която ни кръщава тук, че уж норвежците нямали абсолютно никакво производство и държавата им била толкова читава, само защото имали много, много, петроло-газови находища и само от това се били издържали и пеят за някакви митичесски 70-80 процента от експорта и от БВП-то им, заради газта и петрола! А ако, нямали били петрол и газ норвежците, може би и държавата им нямало било да съществува, а ако сществувала, щяла жа бъде от бедна, по бедна, без полезните си изкопаеми...) Е, не са ли простотии, това, кажете ми честно ??21:03 30.10.2019
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Julio
До коментар #59 от "Държавни достации":
Ще ми припомниш ли точно с кви дотации са били дизеловите коли? Паркирали са без пари в центъра? Пускани са да карат в бус ленти? Даван е бонус от 2 до 5 хил долара/евро на парче от държавният бюджет?Но не това е същественото. Същественото всъщност е че европейските производители претърпяха чутовен провал с дизеловите коли в световен мащаб. И не дизелгейт ги провали. Бяха се провалили доста преди това. Само на европейците ни ги пробутаха успешно, което изобщо не оправда инвестициите им и тоталното загърбване на бензиновите стокови двигатели.
Коментиран от #104
21:09 30.10.2019
104 Данъците
До коментар #103 от "Julio":
Данъците в много държави са били по-ниски за дизелови коли! Понеже цената на дизеловите коли е била по-висока са били субсидирани. Ок?Коментиран от #105
21:27 30.10.2019
105 Julio
До коментар #104 от "Данъците":
Чудесно е че си споменал префернцията на дизеловите коли. Сега всеки сам ще си направи изводите как се бутат таблетите на колела от държавните бюджети.22:08 30.10.2019
106 Гнида
22:20 30.10.2019
107 не е само
До коментар #82 от "Антиелектрика":
не се отделя само СО2 от ДВГ! А азотните окиси,които са вредни за дишане и те ли са за фотосинтезата?Коментиран от #108, #112
22:52 30.10.2019
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 То ясно
До коментар #108 от "Антиелектрика":
Ама този спирт, не е в неограничени количества. Много голяма част от него се изпива у нас.07:51 31.10.2019
110 Димов
До коментар #102 от "Антиелектрика":
Просто има още бая милярди долари в петрола и не искат да ги изпуснат. Ще ни предлагат само отровният продукт, докато не изстискат и последният цент от него. И като му наближи края, изневиделица ще се появи алтернатива, като по чудо.09:03 31.10.2019
111 Димов
До коментар #102 от "Антиелектрика":
Щом и руснаците вече направиха Лада на водородна клетка, която има автономност 300км, с възможност за увеличаване до 600км..... прей сметка, дали няма да има бъдеще и във водорода...... въпреки, че е за ток, а не за горене в ДВГ. Алтернативи има. Ама има и много пари заровени под земята, а всичката техника за изпомпването им не се хвърля тъй лесно.09:11 31.10.2019
112 Димов
До коментар #107 от "не е само":
Нали точно това говорим с него? Има решение и за тях. Един малък генератор на Браунов газ ги намалява наполовина, както и СОто. Само трябва да внимаваш от де си го купуваш, че пишман дистрибуторите продават такива, дето не филтрират електролитните изпарения и след една година всичкото алумин по мотора и всмукателната система става на дупки. По-реномираните марки си имат елемент, който филтрира електролитните пари и не ти чупи мотора.09:14 31.10.2019
113 321
До коментар #58 от "Коментар":
Нещо не ти разбирам мисълта. Ще спрем Нефтохим, като минем на ток при автомобилите ли? Тези 400 000 коли са 10% от автомобилите в България. И какво от това? Малките зарядни станции са по 11кв, а нормалните са по 50кв. В момента мрежата не може да поеме дори новото строителство в страната. Новите блокове се изчисляват по 7-6 кв. на апартамент, защото няма за повече. Един нормален вход от 30 апартамента, в който всяко семейство има средно по 2 коли - тоест 60 автомобила къде си представяш да зареждат. И как ще стигне тока до тях от панелката на 8-я етаж? Аман от утописти. Добре, че българите сме по-бедни и докато стигне до нас тази мода и ще е отминала в световен мащаб. Бъдещето е в автономни източници - водород, студен ядрен синтез. Хибридните коли имат по-голямо бъдеще от чистите електрички.Коментиран от #118
10:36 31.10.2019
114 Утопист
Една зарядна станция за водород струва над милион евро и може да зарежда три автомобила на час. Тоест за денонощие ще обслужи този вход. Представяш ли си пред всеки вход, зарядна колонка за водород от милион евро? Отделно, само водородът струва три пъти по-скъпо за километър от бензина. Хайде честито ти водородно бъдеще. Както са казали хората внимавай какво си пожелаваш, за да не ти се случи.
Коментиран от #115
11:06 31.10.2019
115 Антиелектрика
До коментар #114 от "Утопист":
Ти пък голяма логика вкара. Водородът е навсякъде и може да се зарежда както се зарежда газ. Проблемът на водородът е съвсем друг и той е в съхранението му.Коментиран от #119
11:48 31.10.2019
116 Абе,Димов,
Коментиран от #123
11:49 31.10.2019
117 Водорода го нема никъде
Коментиран от #121
11:55 31.10.2019
118 Да де
До коментар #113 от "321":
Ама 4 милиона коли, на 7 милиона население как ти се вижда? Нормално? Като извадиш децата и много възрастните, колко трябва да са колите? Една голяма част, са още с каруци. Много голяма част от колите са за хвърляне и не се ползват, но стоят, много голяма част не карат и по толкова километра. А за зареждането не е нужно да виси кабела от 8 етаж, пуска се кабел под земята с колонка със зарядно на паркомястото, като само собственика може да го стартира. Виждал ли си такива?Коментиран от #120
12:15 31.10.2019
119 Утопист
До коментар #115 от "Антиелектрика":
Ти кое от сметката не разбра? За зареждане на 60 автомобила с водород дневно е необходима зарядна станция, която струва над един милион евро. Освен това водородът е три пъти по-скъп от бензина за километър. Кой ще е лудият който да инвестира в изграждане на водородни станции? А кой ще е лудият който да се качи на автомобил, който освен, че струва три пъти по-скъпо от бензинов, после ще харчи три пъти повече от бензиновия? Ти ще си купиш ли, само заради една табелка "Еко"?Електромобилите може да струват два пъти по-скъпо, но после зареждат три пъти по-евтино. Живота на водородната клетка е 300 хиляди километра, цената за нова е близка до тази на батериите.
Коментиран от #122
12:16 31.10.2019
120 Димов
До коментар #118 от "Да де":
А ти виждал ли си на какво приличат новите детски площадки пред блоковете? Вандалчетата потрошиха пейки и огради за една нощ. Какво ще ги спре да наритат колонките ти за ток, някоя вечер? Как ще опазиш подобно съоръжение? Ще караулите с комшията на смени ли?Коментиран от #125
12:22 31.10.2019
121 Антиелектрика
До коментар #117 от "Водорода го нема никъде":
Водорода го нямало в сводобно състояние??? https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%82%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%97%D0%B5%D0%BC%D1%8F%D1%82%D0%B0 Ако може да смяташ, ще получиш, че само в земната атмосфера има няколко милиарда тона СВОБОДЕН ВОДОРОД.Коментиран от #124
12:22 31.10.2019
122 Антиелектрика
До коментар #119 от "Утопист":
И кога съм казвал, че е евтино и съм споменавал пари? Казвам кое е най-екологично, не е кое е най-евтино. Не си измисляй неща, които не съм казвал.Коментиран от #126
12:26 31.10.2019
123 Димов
До коментар #116 от "Абе,Димов,":
Да, аз говорих за ванкелите, миналата година. И щом другите двг все още ги има, че и са 90% от задвижващите агрегати за леки коли, няма да е чудно ако от време на време виждаме и по някой нов ванкел.12:26 31.10.2019
124 Малий,
До коментар #121 от "Антиелектрика":
много бе!!!Ами в космоса пък колко има!!!Там има и вакуум,и тука като гледам има!Коментиран от #127
12:31 31.10.2019
125 Да де
До коментар #120 от "Димов":
А защо смяташ, че ще ритат колонката от която може да ги хване ток, а няма да ти наритат колата? Тя нали и сега е там до градинката? За колко вечери оцелява, преди да я смениш със следващата защото вандалите са потрошили предишната?Коментиран от #129
12:45 31.10.2019
126 Утопист
До коментар #122 от "Антиелектрика":
А как смяташ да накараш населението да се качи на три пъти по-скъп автомобил, който гори три-четири пъти повече? Като му сложиш табелка еко? Както виждаш не става сега, няма да стане и в бъдеще. Не отговори на главния въпрос. Ти лично би ли си купил такъв автомобил и защо?Коментиран от #128
12:49 31.10.2019
127 Антиелектрика
До коментар #124 от "Малий,":
Страшен отговор - във вакуума имало водород. Оксиморончо, по-голяма тъпотия не бях чел.12:59 31.10.2019
128 Антиелектрика
До коментар #126 от "Утопист":
Сега естествено, че няма да стане, но да кажеш, че нямало да стане в бъдеще? Значи спираме развитие, защото електричките са последното стъпало на вселенската еволюция и с тях дори ще ходим в мулти вселената?!Коментиран от #130
13:03 31.10.2019
129 Димов
До коментар #125 от "Да де":
Електрика, колата ми, както и на петима мои съседи, е ритана, драна с ключ, удряна с клон и тарашена за капачки, лайсни и тасове на няколко пъти. Последното беше това лято. Също така изчезна една улична лампа-соларка, десетина знака, синджирите на детските люлки, новата камера за трафика на кръстовището, 5 новозасадени туи, както и всички колчета, с които оградиха над 30 нови дръвчета в новата ни паркова площадка. Това не ти е Норвегия. Тук всеки може да ти ритне колонката, както ритнаха новите входни лампи посред нощ..... и не ги хвана ток. Ей тъй, щот ги кефи. Добре че лятото не съм в блока.13:03 31.10.2019
130 Утопист
До коментар #128 от "Антиелектрика":
Пропускаш факта, че водородните автомобили също са електрически. Следователно със сигурност в бъдеще всички автомобили ще са електрически. Със сигурност бъдещето не е на литиево-йонните батерии, но вероятно няма да е и на водорода, защото той е по-зле от литиево-йонните батерии.Коментиран от #133
18:36 31.10.2019
131 Имали значение
Коментиран от #134
19:40 31.10.2019
132 Имали значение
19:45 31.10.2019
133 Този коментар е премахнат от модератор.
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 некойси
Запомнете ми думите!
Първият по-сериозен пробив при батериите ще промени индустрията за пореден път и изцяло.
10:40 02.11.2019
136 Илия
Та според мен бъдещето е в синтетичните горива произведени от СО2 и вода. И ако се използва голям процент зелена енергия, то получените по този начин бензин, дизел керосин и други, абсолютно или в голяма степен въглеродно-неутрални. Например синтетичната нафта има по високо цетаново число, което обуславя по ниска температура на изгаряне и оттам значително понижаване на азотните окиси още преди катализиране. Пълна липса на ароматни въглеводороди, които са основната причина за образуване на ФПЧ. Нпълно съвместими с наличната инфраструктура за зареждане и не е нужно никакво модифициране на наличния автопарк. Дори и най-старите автомобили стават по този начин напълно екологични., Много компании като ¨Sunfire¨ например започват производство на тези горива в индустриални количества, но за това в БГ не се коментира изобщо. Погледнете малко по-встрани от постоянното говорене само за батерии. ДВГ ще продължи да се развива и усъвършенства само ако се усъвършенства горивото с което работи или се промени начина за неговото добиване и производство. И хорада работят и в тази насока. Разбира се че електромобилите имат място в транспорта но те според мен трябва да заемат естествено място там където ще бъдат наистина полезни, без да им се вменяват свръх естествени качества и свръх екологичност. Казвам го като човек който с години
Коментиран от #141
19:09 02.11.2019
137 Илия
Коментиран от #138, #148
19:14 02.11.2019
138 Килия
До коментар #137 от "Илия":
За електриките трябва субсидиране, защото са скъпи! Скъпи са защото не са масови! Без да се субсидират не могат нито да станат масови, нито някога евтини. За да се развият трябва да се субсидират в началото, за да има възможност производството им да се повиши. Електричките се развиват и скоро субсидии няма да им трябват. Те така.Коментиран от #139
19:36 02.11.2019
139 Таратанци
До коментар #138 от "Килия":
До 138 от КилияСигурно така са субсидирали и първите автомобили в началото на миналия век. И безжичните телефони преди 30г. Иска ви се на вас джендарите пари на готово ама нема. И още- ел колите ще са еко докато са малко
Коментиран от #140
20:57 02.11.2019
140 Татаранци
До коментар #139 от "Таратанци":
Така субсидираха твоите любими дизели, ти защо мислиш че сега са масови? Един джендър, само за джендъри мисли.Коментиран от #144
21:28 02.11.2019
141 Този коментар е премахнат от модератор.
142 Българин
23:03 02.11.2019
143 Провидец
04:24 03.11.2019
144 Таратанци
До коментар #140 от "Татаранци":
До 140Ама наистина ли така ги субсидираха? Обещания за без данъци, такси и огромни отстъпки призакупуване. Дизелите винаги са били по-скъпи от аналогичните бензинови модели. Хората ползващи ги и до ден днешен оценяват някои от предимствата им пред бензиновите. Разбира се имат и недостатъци, основно свързани с надежността, които се появиха заради безумните еко изисквания. Но както казва по долу Илия, неможе да слагаш мръсно гориво и после да се опитваш да изчистваш изгорелите газове със сложни катализатори. Вместо това, по-добре да се слага чисто гориво без примеси, и резултатите сами ще се появят. Това важи и за бензиновите, газовите и всички ДВГ. А електричките по добре да се правят евтини без излишни за градско каране екстри за да може всеки притежател на ДВГ автомобил да си купи една малка ел кола за града. Също така трябва да се предлагат малки три цилиндрови градски коли на метан. И там пробега не е голям, но за градско стават.
06:58 03.11.2019
145 ТОЙ ГЛУПАКЪТ
До коментар #3 от "Факт":
Да уточним дизеловата кола замърсява по малко от електрическата първите си 200000 километра. За толкова пробег ще трябва да си смениш батерията което веднага довежда до още минуси и замърсяване при еловете07:00 03.11.2019
146 Кенетик 09 първият български електричест
09:54 03.11.2019
147 Кенетик 09
10:02 03.11.2019
148 пак в тия
До коментар #137 от "Илия":
Илия,ти оглави групата на дилетанти и линкобразовани в този форум.Глупостите ти са без конкуренция!Коментиран от #149
10:05 03.11.2019
149 Илия
До коментар #148 от "пак в тия":
Добре, а нещо по темата?Коментиран от #150
15:38 03.11.2019
150 Антиелектрика
До коментар #149 от "Илия":
Няма да ти пише по темата, защото елекрофилите не притежават интелект да водят смислен разговор и междуушието им стига само за жалки опити за обиди. После като им отговориш подобаващо и им теглиш една, веднага скачат да те обвиняват, че ти си започнал.21:56 03.11.2019
151 Deathstroke
Всяка една технология на тая планета претърпява развитие, черно-белите туби ще станат по-тънки и от филия хляб още малко, а тухлите с антенки са мини-компютри. Сериозно ли мислите ,че електромобилите в този им вид няма да имат подобрение и развитие?
Илон Мъск можеше преспокойно да се пенсионира още като продаде ПейПал и да не мисли повече за пари до края на живота си, но вкара и последия цент в Тесла и SpaceX. Това е човек с виждане за бъдещето, а коментиращите тук не виждат по-далеч от носа си.
Това дали имат бъдеще въобще няма смисъл да се коментира. Само до няколко кратки години ще залеят пазара, въпроса е кога, а не дали. Търсенето се увеличава с всяка година, а производството особено при Тесла до такава степен се автоматизира, че по-бързо ще сглобяват Тесла, отколкото ми донасят пържолата в ресторант.
20:17 26.10.2020
152 България
18:43 02.12.2020
153 Vasilev
16:23 25.05.2021