Last news in Fakti

30 Октомври, 2019 11:39 8 502 153

Вашето мнение: Имат ли бъдеще електромобилите?

  • електкромобили-
  • бъдеще-
  • nissan-
  • leaf
Вашето мнение: Имат ли бъдеще електромобилите? - 1

Напоследък усилено се твърди, че бъдещето в автомобилния свят е на електромобилите. Автомобилните производители се надпреварват да създават ярки концепции, автопилоти и роботи на колела, но масовите електромобили все още не са достатъчно евтини, за да се превърнат в световен фактор, който да измести колите с ДВГ.

Как се развива автомобилостроенето в тази насока можем да проследим от историята на един от най-масовите електромобили в света - Nissan Leaf. Тази кола се появява на бял свят през 2010 година, като първото поколение е оборудвано с батерия с капацитет 24 кВтч.

Вашето мнение: Имат ли бъдеще електромобилите?

Този автомобил е способен да изминава с едно зареждане максимум 200 километра по японските стандарти, а по американските - 161 км. През 2017-а на бял свят се появи второто поколение на Leaf, което беше оборудвано със значително по-продуктивна батерия. Нейният капацитет е 40 кВтч.

Така автономния пробег на един от най-продаваните електромобили в света достигна 400 километра, отново измерен по японските стандарти. Сега японците започнаха да правят Leaf e+, който ще изминава 458 километра или 364 по американските замервания.

Вашето мнение: Имат ли бъдеще електромобилите?

Какво следва? Ако капацитетът на батериите на този, считан за "народен" електромобил, се е увеличил 2.5 пъти за девет години, то третото поколение на Leaf би следвало да е с акумулаторен блок с капацитет от 150 кВтч.

Тогава автономният пробег може да достигне и до 1 000 километра, като това ще зависи и от напредването на технологиите в областта на батериите. Може би чак тогава скептиците ще повярват, че електромобилите имат бъдеще. А какво е вашето мнение по темата, можете да го споделите в коментарите под статията.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    110 15 Отговор
    За да имат бъдеще трябва нов тип батерия, по-евтина и по-бързо зареждаща се. Иначе - не.
  • 2 Илан Мъск

    74 33 Отговор
    Създадох Тесла за да взема пари ! Не мисля за бъдещето !
  • 3 Факт

    66 26 Отговор
    За направата на една ел кола се използват токсини колкото една нормална кола генерира за 8000 километра.

    Коментиран от #145

  • 4 ТВЪРДО НЕ

    41 21 Отговор
    ХИБРИДИТЕ ДА
  • 5 Ха бе

    40 21 Отговор
    Теслата няма да ги бъде ;)
  • 6 Гост

    63 16 Отговор
    Водородните клетки са бъдещето. Големият плюс, който уж имат електромобилите, че не замърсяват като ДВГ е маркетинг, както пластмасата и хартията (вчера писахте за него).
  • 7 Бг 🇧🇬 И технологията?

    26 9 Отговор
    Кюга в България ще се правят процесори и коли ?

    Коментиран от #31

  • 8 сектант

    18 4 Отговор
    ей сега стана кютека
  • 9 Икномист

    35 63 Отговор
    За всеки с малко повече интелект е ясно че това е бъдещето .
    Проблема е какво се случва с ресурсни икономики като руската ,които зависят 95% от износа на петрол ? Отговора отново е ясен - очаква ги тотален фалит ...

    Коментиран от #14, #15, #66

  • 10 сектант

    26 23 Отговор
    тоя лийф специално го карах и е отвратителен - не го купувайте!
  • 11 Не че нещо... АМА...

    38 15 Отговор
    Защо не се въведат масово ДВГ на метан? Ами се правят нови екологични бомби!?!

    Коментиран от #73

  • 12 gggw

    18 9 Отговор
    имат и бьдеще, и настояще, и минало... настоящето е за градска кола, бъдещето и за извънградска.. но има и други начини за съхранение на енергия освен батерията - например водород, механични системи, пневматични системи, и евентуално в най-далечно бъдеще - реактор
  • 13 Driving pleasure

    74 21 Отговор
    Много пъти съм го казвал! Има смисъл от тия шитни единствено и само под формата на малка градска бълха с малка батерия! Кви 150 кВч батерия кви 5 лева?! Плътността на заряда колкото и да се е увеличил (а той даже не се е удвоил) не може да стигне енергийната плътност на течно гориво.
    Изцяло сбъркана работа са тия каруци! Единствено заради вряскането на зелените идиоти политическите кучки ги пробутват
  • 14 00000014

    38 6 Отговор

    До коментар #9 от "Икномист":

    Прочети горните коментари и може би ще разбереш кой е с ограничения интелект. И не ресурсната и политическата, а техническата и екологичната трябва да определят бъдещето на автомобила. А защо никой не говори за кораби и самолети, и какъв е техният дял в замърсяването, а?
  • 15 Зевса

    43 2 Отговор

    До коментар #9 от "Икномист":

    Не ги мисли руснаците! Тях има кой да ги мисли. Ние и ресурси и хора нямаме. Нас мисли, икономисте!
  • 16 Random

    24 8 Отговор
    Не, твърде замърсяващо производство. Етанола му е майката.
  • 17 Геро

    22 9 Отговор
    Близките 50 години нямат бъдеще.
  • 18 Геро

    33 9 Отговор
    Бъдещето е в LPG но не е ясно, защо се пренебрегва.
    По- добро от метана, защото е с по- ниско налягане. По- лека бутилка и достатъчно екологично.
    Лесна инсталация и не нанася щети на двигателя и други елементи от автомобила.
  • 19 Диамантената ръка

    17 6 Отговор
    Бъдеще да и то само за града, настояще нямат...
  • 20 Логично

    19 32 Отговор
    Няма да робувам на петролбо-сервизната мафия. 100% за електричките съм.

    Коментиран от #26, #28

  • 21 Не бъдеще

    21 8 Отговор
    Електриките нямат бъдеще, имат настояще.
  • 22 Ахой

    4 18 Отговор
    Имат, имат бъдеще, за сега само много далечно, но все пак бъдещето е електрифицирано
  • 23 Мани

    36 10 Отговор
    Това, че автомобилите с вътрешно горене замърсяват, спор няма, но електричките не са никакво бъдеще! Те са просто за заблуда на еко-идиотите дето постоянно врещят на нещо....
  • 24 Julio

    32 6 Отговор
    Нещо което се крепи на държавни дотации и рестрикции спрямо конкуреницята няма никакво бъдеще. В сегашният си вид електромобилчето е точно това.

    Коментиран от #59

  • 25 123

    34 7 Отговор
    Нямат бъдеще не заради пробега и батерията, а защото няма изградена електроснабдителна мрежа в света, която може да поеме преминаване дори на 50 % от автомобилите на ток. И както добре знаем от сделката на ЧЕЗ в България, дори цената на 30% покритие на малка държава като нашата струва стотици милиони евро. Няма кой да инвестира в дублираща мрежа толкова пари. Освен това на тази мрежа ще и трябват нови източници - поне 1-2 АЕЦ само за България и района. Мисля, че също добре знаем колко време отнема строежа им - поне 10-15 години. На мечтателите с възобновяемите източници мога да кажа, че дори сега - без да има търсене тази енергия струва 70 ст. на киловат. Като се сложи и акциз - стойността на ползване на ел. автомобил ще е нерентабилна.

    Коментиран от #58

  • 26 Антиелектрика

    18 6 Отговор

    До коментар #20 от "Логично":

    Хич няма да робуваш, вервай си. Те електричките нямат ходова част и батерии и сам ще си правиш всичко, нали? Никога няма да си независим и за жалост само наивниците вярват в подобни глупости за електричките.
  • 27 DARK

    19 18 Отговор
    Цената на литиево йонните батерии е паднала вече повече от 7 пъти за последните 9 години и може и още , така че да това е бъдещето. Отделно вече в масово производство навлизат литиево титанитните батерии които технически ще са безсмъртни на фона на живота на автомобила тъй като имат между 5 и 7 пъти по голям живот от нормалните литиево алуминиеви или кобалтови батерии.Зареждат се за 5-6 минути не екслоадират и не са склонни по никакъв начин към запалване единствения минус с близо 15% по малък капацитет спрямо тегло от другата група батерии но предвид огромната скорост на зареждане не виждам какъв е проблема освен зарядната станция която ще трябва да може да осигури близо 1MWh за да зареди 100kWh батерия от 0 до 100 за 5-6 минути. Така , че тепърва има да навлизат в електромобилите неща които вече ги има и се използват в други сфери.

    Коментиран от #30

  • 28 Driving pleasure

    20 11 Отговор

    До коментар #20 от "Логично":

    Баце ти само охлаждащия блок и електрониката на батериите и зарядното няма да смогваш да обслужваш като поостарее, камо ли за цялото задвижване, за което дори няма обучени специалисти. А чесно казано да "ремонтирам" шитня която има 400 волта заряд и е готова всеки момент да ме погребе... нямам голям мерак.
  • 29 Behemoth

    14 9 Отговор
    Ми те бъдещето го осъществиха в Норвегия ....ама България има минало не и бъдеще....вчера една крава си паркира нафтовата печка на спирката на рейса явно не палеше и я остави включена докато си напазарува в магазина....всичките ни прогони на десет метра встрани...какъв народ....майката....

    Коментиран от #32

  • 30 Антиелектрика

    23 3 Отговор

    До коментар #27 от "DARK":

    Колкото и бензина е паднал като е станал масов. Ама ти си вярвай как ще караш без пари.
  • 31 gggw

    2 2 Отговор

    До коментар #7 от "Бг 🇧🇬 И технологията?":

    когат се разберем да напраим
  • 32 Driving pleasure

    18 2 Отговор

    До коментар #29 от "Behemoth":

    Абе чудна работа... Норвежците големи радетели за екологията... а що така се издържат изцяло от продажба на въглеродни източници ;)
    Било бъдещето там... а знаеш ли електрическия им микс какъв е? А че не в европа ми в света не може да се повтори подобни благоприятни условия за производство на чиста енергия?

    Коментиран от #39, #40

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Borislav Popov

    7 20 Отговор
    Колкото и да е пънат тук сектантите-антиелектрици да доказват, че батериите това - лоши, а бензина онова-хубав, бъдещето ще е все пак за електроавтомобилите ! Електроавтомобилостроението се развива с много по бързо темпо от очакванато и пълната победа на електричките над автомобилите с ДВГ е чисто и просто въпрос на време.

    Коментиран от #35

  • 35 Driving pleasure

    10 3 Отговор

    До коментар #34 от "Borislav Popov":

    Факт... въпрос на време е... век и половина - два и вече ще ст превалили в борбата ;) :D

    Коментиран от #41

  • 36 Ахой

    9 1 Отговор
    Бъдещето е в тока, ама тока дали е в бъдещето?
  • 37 Имат бадеще ел колите

    10 7 Отговор
    Но цената е още висока може би една нова тесла модел S85 за 40 000лв ще е страхотно и да имаш двор голям със соларни панели и да я зареждаш безплатно тогава ще е супер и да изминава 1000км със яко настъпване без дозареждане обаче тогава пък много лапачи от веригата на бензиновите коли ще отпаднат и нема да има рекет върху нас
  • 38 гол тупан

    8 3 Отговор
    По тази тема има двама-трима с нетрадиционни ментални процеси.Невежеството и злобата са движеща сила в тези процеси.Те са еднакво зле както в термодинамиката,така също и в химията и електротехниката.Написах го толкова сложно заради модератора,,а иначе те си знаят какво искам да кажа
  • 39 Borislav Popov

    5 9 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    Норвежците се издържали изцяло от въглеродни източници, грънци, тази мантра ми е позната много, онзи твой колега - Антилектрика (ако не сте с него един и същ трол) същата мантра я пееше онзи ден тука ! Преди да пишеш тук простотиики, вземи и се поинтересувай за икономиката на Норвегия и виж какви производства има в тази страна, освен добива на нефт и газ. Една малка подсказка, Норвегия заема първо място в света по проихводство на елнетронергия на гл
  • 40 Borislav Popov

    9 10 Отговор

    До коментар #32 от "Driving pleasure":

    Нoрвeжцитe ce издържaли изцялo oт въглeрoдни изтoчници, грънци, тaзи мaнтрa ми e пoзнaтa мнoгo, oнзи твoй кoлeгa - Aнтилeктрикa (aкo нe cтe c нeгo eдин и cъщ трoл) cъщaтa мaнтрa я пeeшe oнзи дeн тукa ! Прeди дa пишeш тук прocтoтиики, взeми и ce пoинтeрecувaй зa икoнoмикaтa нa Нoрвeгия и виж кaкви прoизвoдcтвa имa в тaзи cтрaнa, ocвeн дoбивa нa нeфт и гaз. Eднa мaлкa пoдcкaзкa, Нoрвeгия зaeмa първo мяcтo в cвeтa пo прoизвoдcтвo нa eлeктрoнeргия нa глава от населението и забележи, произвежда се само екологически чиста електроенергия - ВЕЦ и Вятърни електроцентрали, АЕЦ там няма, въобще.

    Коментиран от #42

  • 41 Borislav Popov

    8 9 Отговор

    До коментар #35 от "Driving pleasure":

    Ми време си трябва, тези работи не стават така, както ти си мислиш за 4-5 години. Ето ти за пример, една вчерашна новина от компания Хонда. Компанията има намерение да електрофицира всички свои автомобили до края на 2022 година. Хонда заяви за ускорено производство на нови модели електроавтомобили за Еаропейския пазар, всички автомобили на компанията, които ще се продават в Европа, ще бъдат електрофицирани до края на 2022 г. По рано компанията беше дала обещание за пълната електрофикация на моделите си, до края на 2025 година, но във връзка с бурното развитие на електротехнологиите, японците са променили първоначалните си намерения. Мога и линк да ти дам, за новината, но тук сега ги трият, а това, което съм ти го написал тук, съм го превел самостоятелно от руски на български език. Освен това, в този руски сайт, има подобни новини, не само за Хонда, още много известни автопроизводители имат абсолютно същите намерения, като тяхните, понеже те за разлика от теб и себеподобните ти сектанти, отдааавна са го разбрали, че бъдещето е за електричките. Ти иначе продължавай тук да се бориш срещу тях, но знай, така или иначе, ще бъдеш туширан.
  • 42 Driving pleasure

    16 4 Отговор

    До коментар #40 от "Borislav Popov":

    Радвам се че като плещеш глупости поне ти им вярваш :) 70% от експорта на Норвегия идва от петролната индустрия, което я прави по-зависима към петрола и от руснаците.

    Да има производство в Норвегия но изключая алуминия, който произвеждат (и мисля, че не е с тяхна суровина) повечето е за вътрешна консумация.

    A за електричеството - изнасят ного малка част от него и с много малка печалба. За да имаш ВЕЦ наили се сещаш, че трябва да имаш и вода. Изключително малко са държавите, които имат дори близки до норвежките водни ресурси.

    А цялата тая покупка на електромобили в Норвегия се финансира имено от петролните добиви. И като преки субсидии и то не малки, и като косвени субсидии от облекчени данъчни режими и от високите доходи, които се генерират пак най-вече от свързаните с петрола сфери и работещите в тях.

    Айде като спрат Норвежците с петрола да ми се обадиш, да гледам как си субсидират електричките и си ги купуват ;)

    Коментиран от #46, #51

  • 43 no name no face no number

    16 3 Отговор
    Бъдещото гориво нямя да е батерия и ток, но времето ще покаже точно какво ще е. Електричките нито са екологични нито практични
  • 44 Blackthorn

    18 4 Отговор
    Електромобилите категорично нямат бъдеще защото няма как нито централите, нито електропреносната мрежа да понесат всичкия частен транспорт да е на ток, без значение, че ще зареждат и нощем.

    Коментиран от #45, #47, #52

  • 45 Blackthorn

    15 3 Отговор

    До коментар #44 от "Blackthorn":

    А съвсем отделно електрическите автомобили горят много по-добре от тези с газова уредба при авария.
  • 46 Бъркаш се

    8 8 Отговор

    До коментар #42 от "Driving pleasure":

    В Норвегия ел. колите не се субсидират, както е в Европа. Там се плаща пълната цена на колата и не се получава субсидия обратно. Годишния данък им е по-нисък. В България нямаме годишен данък за Ел. коли.

    Коментиран от #50

  • 47 Нямало ток

    6 5 Отговор

    До коментар #44 от "Blackthorn":

    Нямало ток! Знаеш ли, колко е дневния разход само на тока на Нефтохим Бургас? Ще те оставя сам да го намериш след това пак пиши.
  • 48 ПЕНКО

    4 3 Отговор
    ИМАТ БЪДЕЩЕ САМО ПРИ НОВИ ТЕХНОЛОГИИ И ПРИНЦИПНО НОВИ БАТЕРИИ .
  • 49 за гъби съм

    8 7 Отговор
    Все едно да те питат имат ли бъдеще компютрите. За някой хора естествено че НЕ, ама за щастие не съм от тях :)
  • 50 Driving pleasure

    15 1 Отговор

    До коментар #46 от "Бъркаш се":

    Бъркаш се :) Не се плаща пълната цена на колата. Освободени са от 25% ДДС, което се начислява на коли с ДВГ. Това си е сериозна субсидия от страна на бюджета. Дали ще платиш след покупката ии ще опростиш е все тая едни публични средства са вложени в нечий таралясник

    Освен това в Норвегия платените пътища са безплатни за електричките, както и фериботите и голяма част от пакингите - и отново са средства които не постъпват в бюджета а се дофинансират от него и приходите от петеролни продажби.

    В крайна сметка си е лицемерие още повече, че пак богатите Норвежци се възползват защото покупната цена на електричка все още е висока, а бедните си карат компактни градски колици.

    ... а и говорим за държава с колко 4-5 милиона население и изключително високи проходи. Няма как този "успех" да го мултиплицираш в една 50 милионна и значително по-бедна Испания например или още по-бедна България :)
  • 51 Borislav Popov

    4 11 Отговор

    До коментар #42 от "Driving pleasure":

    Само, че забележи че, тук не става въпрос за експорт а за производство и както ти се изразяваш в своя си 32 -коментар за издържането...) А ако става въпрос за експорт, имай на предвид, че океанския рибен флот на страната, заедно с рибопреработвателната промишленост, е точно толкова важна за експорта и за икономиката на Норвегия, колкото и нефто-газовата им промишленост, тоест 50 на 50. За развития търговски и пътнически флот на Норвегия, ще премълча, За развитата им корабостроителна промишленост и за призводството им на нефто-газови платформи за петролодобиващите компании, пак ще премълча. Само ще те светна, че най голямата такава платформа в света (1млн.т. водоизместимост + 425 метра височина) е произведена в Норвегия ! За това, че Норвегия е най голям производител на алуминий в Западна Европа, също ще премълча ! А да ти напомня ли, че Норвегия заема първо място в света по производство на електронергия на глaвa oт нaceлeниeтo и зaбeлeжи, прoизвeждa ce caмo eкoлoгичecки чиcтa eлeктрoeнeргия - ВEЦ и Вятърни eлeктрoцeнтрaли, или няма нужда да ти напомням ?? А за едно от най развитото селско стопанство в северните страни, заедно с развитатата млечна промишленост, чувал ли си, а каскет ??Така, че вземи си ги тия твои, измислени 70 % и се потопи някъде ро надълбоко с тях ! С тези твои измислени опорки, можеш да козиш само в кварталната кръчма, пред събутилниците си по маса !

    Коментиран от #54

  • 52 Ще ти помогна за разхода на Нефтохим

    4 4 Отговор

    До коментар #44 от "Blackthorn":

    Дневна консумация - горивен газ - 793 тона, топлоенергия - 3448 Мвтч, Електроенергия - 1968 Мвтч., природен газ - 157 тона, кокс - 225,котелно гориво 83 тона и др.!!!!! Само електроенергията е достатъчна за 400 хил. коли да карат на ден по 40 км., а от останалите природен и горивен газ, колко могат още да вървят? А топлоенергията от къде идва, тя с какво се прави? Айде сядай и смятай.

    Коментиран от #75

  • 53 Баба Вуна

    1 0 Отговор
    Долу Гешев! Да здравствует новъй електрический прокурор! И ботуши със вързанки!
  • 54 Driving pleasure

    10 3 Отговор

    До коментар #51 от "Borislav Popov":

    Наистина не чуеш като ти се говори... 67% от експорта на Норвегия е на петролни продукти - останалите изброени от теб са в графа дребен бизнес като формират 33% от износа! В момента около 20% от БВП се формира от държавните петролни компании, а беше и по-висок

    Коментиран от #64, #69

  • 55 Стрелата

    6 2 Отговор
    Хората са я сметнали паратааа тока да нее без пари ииии после рецклиранеето пак беез пари да ама тцъъъ.
  • 56 Настрадин Ходжа

    3 1 Отговор
    Йок.
  • 57 Лорд Айвънхоу

    15 1 Отговор
    Бях взел хибрид на Пежо - пежо 508 с дизел и електромотор едновременно. Красива, разкошна машина, панорамен стъклен покрив, огромна мощ и ускорение, невероятен интериор и мурвите направо се залепят за него, все пак е автомобил за среден мениджърски ешелон, даже имаше и 4х4... Върнах го на дилъра. Електромоторът ти е постоянно включен, както при моделите на Хонда, самостоятелно на ток можеш да изминеш не повече от 4!!!!! километра... За какво му е тогава на човек, да се заблуждава, че шофира хибрид, който на всичко отгоре даже не е плъг-ин... Хубаво е да се внедрят електричките, но нека е с подобни параметри като конвенционалния автомобил - зареждане напълно за не повече от 5 минути, работа на дълги разстояния, съизмерими със сегашните с един резервоар, лекота на обслужване... Доста хора ми обясняват как ще зареждаш на електростанцията - включваш за 10 мин., пиеш едно кафе и тръгваш... Да де, ама на сегашните бензиностанции често има опашки от по 5-6 автомобила. Да изчакаш 5-6 души да заредят и си изпият кафето е един час!!!!!
  • 58 Коментар

    0 1 Отговор

    До коментар #25 от "123":

    Коментар 52 е до теб също, да видиш от къде може да се вземе тока.

    Коментиран от #113

  • 59 Държавни достации

    5 6 Отговор

    До коментар #24 от "Julio":

    Не забравяй, че дизеловите коли бяха с много субсидии и дотации, в началото !!! И гледай какъв хит са сега у нас, нали? Да не забравяме, че и дизелите в началото пушеха повече от нафтовите печки, а сега са с Евро 6,така също и батериите ще видите как ще са след 10 години и дали ще са литиево-йонни.

    Коментиран от #103

  • 60 Алфа Ромео

    13 3 Отговор
    Не, има прекалено много нерешени проблеми свързани с тези автомобили, като преработката на отровните батерии, недостатъчните суровини за производство на такова огромно количество батерии. Пожарите които трудно се овладяват, дори и дни след като е бил потушен пожара има случаи на възпламеняване, огромно количество ток които е нужен за милиарди коли евентуално...
  • 61 Лорд Айвънхоу

    21 0 Отговор
    Защо ми с очите пак Норвегия?! Норвегия е едно голямо лицемерие, защото те са богати заради петрола и газа, които изнасят, за да си карат чистите електрички... Вътре вкъщи им е чистичко и подредено, екологично и здравословно. Само дето изнасят цялата мръсотия навън и цапат по цял свят... Ако помислите малко, може ли всички държави да тръгнат според челния норвежки опит?! Естествено, не! Някъде ще трябва да се изнася мърсотията, а без места за тази цел и стандарта на Норвегия е невъзможен... Нещо като кобалтовите мини в Африка - цял свят изкупува кобалт, африканците мрат от досега с този метал, ама никой не им помага с рекултивация и не им предлага безопасни условия на труд... Има една приказка - Кой каквото ще да ти говори, все става дума за пари...

    Коментиран от #62

  • 62 Ние произвеждаме тютюн

    6 7 Отговор

    До коментар #61 от "Лорд Айвънхоу":

    Ние произвеждаме тютюн, от който се правят цигари! Знаеш ли, колко човека умират от тютюнопушене в година. Ами и те така, когато има кой да купува, защо да не произвеждат. Ако не те, други ще го произведат, защото петрола се използва за много неща.
  • 63 незнайко

    0 3 Отговор
    Ако батерията се ползва само по равен път и ДВГ се включва при наклони за да не се ползва батерията ще е много добре. Този преход от 350 километра само на акумулатори е достатъчен !

    Коментиран от #65

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Аха

    4 0 Отговор

    До коментар #63 от "незнайко":

    Значи ще поддържаш ДВГ, смени на масла, филтри, ангренажи и т. н., без да го ползваш? Доооообре!
  • 66 Оценка

    11 3 Отговор

    До коментар #9 от "Икномист":

    Петрола е важен. Става въпрос за военни сили и надмощие който има петрол той ще командва затова че е на изчерпване и трябва се махнат колите и подобните. За електромобилите са много по вредни и ще доведат големи замърсявания поради батериите ще станат купища от вреден отпадук който носи лоши последствия пък и за производството се отделя повече вредна емисия отколкото един дизел каран за 10 години. Всичко е прах в очите не екология, затова политиката е мръсна дума

    Коментиран от #68

  • 67 Ник

    15 4 Отговор
    Електричките докато не започнат да изминават поне 600-700 км и то в най-лошите обстоятелства и да се зареждат за не повече от 10 мин., и батериите да издържат поне 300 хил. км. Няма как да изместят сегашните автобили. Не споменавам цената, защото също и по нея има много да се работи.
  • 68 Дай линк

    5 8 Отговор

    До коментар #66 от "Оценка":

    Дай линк, за вредните емисии на батериите? Вероятно ти ги правиш, та си така убеден.

    Коментиран от #83, #87, #89

  • 69 Borislav Popov

    3 8 Отговор

    До коментар #54 от "Driving pleasure":

    Не. точно ти е чуваш и не втълпяваш, какво ти се говори, аз съм ти пречислил конретни факти за икономикта на Норвегия, а ти ми козиш тук с някакви митически 67-70 % процента, коита са изсмукани от палеца ти и които са абсолютно недоказуеми. А от самото начало, ти въобще пелтечеше, че Норвегия се била издържала само от газо-петролната промишленост ! А аз ти давам конкретен пример, че САМО от промишления океански роболов и от преоаботването на ценни породи риба и други морски продукти, печели почти толкова, колкото и от газ и петрол ! А не съм ти споменавал за богатите норвежски горски ресурси, които заедно с евтиното собствено производство на електроенергия, са осигурили на Норвегия водеща роля на световния пазар, по произволство на целулозно -хартиена продукция. А за това, че Норвегия има много добре развити, машиностроителна и химическа промишленост. ще премълча...) Тааа, викаш 67 %, а каскет ? Викаш само от въглеродни източници се издържат, а ??

    Коментиран от #71

  • 70 Borislav Popov

    2 6 Отговор

    До коментар #64 от "Антиелектрика":

    Алоуууу, каскета, с много никове, не се прави на луд за пенсия, твоите простотии, под какъвто и ник да ги пишеш, те издават, че всъщност, пак си ти, без да се усетиш !

    Коментиран от #78

  • 71 JPower

    8 0 Отговор

    До коментар #69 от "Borislav Popov":

    Преди да пишеш, се осведоми!!! Рибната промишленост в Норвегия дава точно 10% от БВП...ТО Италия, Гърция, Испания и Португалия имат много по- добра рибна промишленост от Норвегия, ама ....
    Норвегия стана държава след 1950 год...и то само и единствено на петрола!!! Толкова петрол за население от 5.3 милиона... Някой ти го обясня много точно, норвежецът плаща повече за ток, отколкото да е на петрол, но му е чисто!!!! Да ти го обясня още по-просто. Имаш кариера на въглища. Наемаш чужденци и балъци да ти добиват въглищата, продаваш на целия свят. Обаче, не искаш да се цапаш с парното на въглища и си на ток. Не искаш да ти мирише на кюмюр, твойте съседи, акционери и роднини и те не искат града да им мирише на кюмюр, затова и те са на ток!!! Печелиш примерно 10хил. евро От въглища, а плащаш 500 евро за ток..... Също, арабите без нефт ще си останат физически в 15век. Духовно още са в 15век..

    Коментиран от #72, #76, #77

  • 72 за гъби съм

    4 5 Отговор

    До коментар #71 от "JPower":

    Не че нещо ама аман от философ. Отваряш един гугъл и пишеш дейва Oil and natural gas exports contribute 17% of the national GDP. The largest oil company in the country is Statoil.
    За неразбралите - петрол и газ съставят 17% от БВП на Норвегия.
  • 73 Никола Тесла

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "Не че нещо... АМА...":

    Защото при горенето на метан също се отделя въглероден диоксид.

    Коментиран от #80

  • 74 JPower

    8 0 Отговор
    За мухоморки си... Във фонда на Норвегия вече има по $200 000 за всеки жител
    Автор: money.bg
    25.10.2019 13:50:44Финанси Прегледи: 7733 Коментари (0)
    Източник: iStockВъв фонда на Норвегия вече има по $200 000 за всеки жител
    Стойността на активите на държавния фонд на Норвегия, най-големият в света, нарасна до рекордните 10 трилиона норвежки крони ($1,09 трилиона) в петък, подкрепена от покачване на акциите и силата на еврото и долара, предава Reuters.

    Създаден през 1996 г., в него се вливаха приходите от петрол. За тези години той нарасна до три пъти брутния вътрешен продукт на Норвегия, далеч изпреварвайки прогнозите от преди началото на новото хилядолетието.


    "Когато фондът бе създаден, никой не смяташе, че ще премине 10 000 милиарда крони. Такива късметлии сме, че открихме петрол", казва главният му изпълнителен директор Ингве Слингстад. И посочи, че възвръщаемостта му е толкова голяма, че "все едно открихме петрол отново".

    Така стойността на активите вече се равнява на по над $200 000 за всеки мъж, жена и дете в Норвегия.
  • 75 Абе

    3 1 Отговор

    До коментар #52 от "Ще ти помогна за разхода на Нефтохим":

    Що така никой не иска да коментира консумацията на Нефтохим?
  • 76 Borislav Popov

    2 5 Отговор

    До коментар #71 от "JPower":

    А ти добре ли се осведоми, преди да го напишеш това, от кой па пръст ти ги изсмука тези 10 процента, от къде такива точни сведения ?? А какво означава тази твоя мисъл - " Някой ти го обясня много точно, норвежецът плаща повече за ток, отколкото да е на петрол, но му е чисто", щот о аз се мъчих, мъчих, но така и не можах да разбера, какво точно искаш да кажеш...) Кой плаща много по вече за ток, норвежеца ли ?? От къде на къде, ти с всичкия ли си и чуваш ли се, какво говориш ?? Поинтересувай се за цената на бензина в Норвегия и после говори, за норвежецът плаща повече за ток и бла, бла, бла...и въобще, научи се малко, поне, по ясно да си излагаш мисълта.

    Коментиран от #81

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 Димов

    4 0 Отговор
    Че имат - имат. Ама с какви батерии?....
  • 80 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #73 от "Никола Тесла":

    А отделят ли се азотни окиси, които са същинските отрови за хората?

    Коментиран от #82

  • 81 JPower

    5 1 Отговор

    До коментар #76 от "Borislav Popov":

    Последно ти пиша. Данни има навсякъде,чети. Примера с въглищата беше достатъчно прост, по- просто не мога да го обясня!! Кефа цена няма, норвежеца печели само от петрол, но си плаща за тока ,за да му е чисто. Въпреки,че може, норвежецът, да ползва евтин петрол за лични нужди, предпочита, по-скъпия ток, от колкото петрола. За да му е чисто. Никъде не сравнявам, цена на тока и петрола в Норвегия спрямо другите държави!!! Просто, Норвегия може да си го позволи...10 процента е БВП на Норвегия от рибо производство. То на Гърция и Турция, от туризъм БВП е повече от 20 процента, ама каква е ползата??!! СЪС ЗАРЗАВАТИ И ТУРИЗЪМ, БИЗНЕС, колкото да не умреш от глад...

    Коментиран от #90, #94

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Дай линк":

    Tesla's lithium-ion batteries contain small amounts of nickel and cobalt, the extraction and refining of which has been identified by the EPA as having a high potential for environmental impact due to the toxicity of the refining processes.

    Коментиран от #86

  • 84 Borislav Popov

    1 8 Отговор

    До коментар #78 от "Антиелектрика":

    Точно ти си нагло наглярче, понеже обичаш тук да раздаваш несправедливи обвинения наляво и надясно, този имал толкова ника, онзи пък пишел с твоя ник, други пък има, повече никове и от теб дори...) Но затова пък, хич не обичаш, когато теб те обвиняват, справедливо, каскет с каскет, казмуристански такъв !
  • 85 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #82 от "Антиелектрика":

    СО2 е парников газ. Хората го поглъщат постоянно. За нас вредни са азотните окиси и няколко други съставни на изгорелите газове. Но никой не обелва и дума за тях. Никой не сложи катализатор за тях. Само за СО2. Метанът няма азотни окиси при горенето. Етанолът също. Тяхното използване би намалило вредните и отровните компоненти в пъти, ама никой не се хваща с такова начинание, освен бразилците.

    Коментиран от #91

  • 86 Да и

    2 2 Отговор

    До коментар #83 от "Димов":

    Да и какво?

    https://www.youtube.com/watch?v=qoOW8erelmk

    Коментиран от #88

  • 87 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Дай линк":

    In 2012, a study by the Union of Concerned Scientists found that an electric vehicle in the United States with similar efficiency to the Model S is responsible for the production of the same amount of CO2 as a gasoline-powered car that gets 34 to 115 MPG, depending on the source of electricity in the region in which the car is being charged.
  • 88 Димов

    6 0 Отговор

    До коментар #86 от "Да и":

    Ако знаеш как се добива кобалт, нямаше да ме питаш какво.
  • 89 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #68 от "Дай линк":

    The report assumes electric materials are recycled at a rate similar to other cars, but excludes the problem of battery disposal, "because there are sparse data on how industry is currently recycling batteries or intends to do so in the future".

    Коментиран от #96

  • 90 Borislav Popov

    0 5 Отговор

    До коментар #81 от "JPower":

    Там е работата, че аз съм ги чел исъм чел за тези данни точно където трябва, а ти от къде си ги изсмукал тези 10 %, не те знам...и въобще ти пак пишеш някакви небивалици, затова пак ти повтарям, виж колко струва бензина в Норвегия и сетне говори за - "да ползва евтин петрол за лични нужди, предпочита, по-скъпия ток, от колкото петрола" това са някакви абсолютни глупости и незнам, как можа да ти дойде акъла, да я напишеш тази глупост тука !?
  • 91 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 92 Димов

    5 1 Отговор

    До коментар #91 от "Антиелектрика":

    Бразилия е страна, чиито 85% коли са на етанол. Не знам да има страна, чиито 85% коли да са на ток.
  • 93 Димов

    5 0 Отговор

    До коментар #91 от "Антиелектрика":

    Друг е въпросът, че от СО2 може да се произведе етанол при стайна температура, посредством водород. Технология, която тепърва има да търпи развитие.
  • 94 10% , ама от какво?

    3 3 Отговор

    До коментар #81 от "JPower":

    С глобални продажби през 2016 г. от над 10 милиарда долара, Норвегия е на второ място след Китай по износ на морски дарове. Това е почти 10% от целия световен пазар на морски дарове, идващ от страна с едва 0,07% от глобалното население! https://www.lifeinnorway.net/biggest-industries/

    И още пак от там:

    По-голямата част от най-големия износ на Норвегия са метали, хартия и химикали. Въпреки че разходите за труд са доста високи поради високата цена на живот, електроенергията за водни електроенергии е сравнително евтина, което позволява на Норвегия да се конкурира с други страни.


    Докладвайте тази реклама

    Поради тази причина Норвегия може да произвежда неща, които са особено тежки за енергия по-евтино. Норвегия например се превърна в един от най-големите износители на алуминий в света, въпреки че няма собствени бокситни ресурси.

    Страната може да купува руди, добивани в други страни, и да ги преработва до алуминий - силно енергоемък процес - по-евтино от повечето други страни.

    Коментиран от #97

  • 95 Ото

    4 1 Отговор
    ДВГ промени човчемеството към по добро транспорт,търговия и много други свери в живота не го отписвайте толкова бързо! Разбира се че трябва да развиваме и алтернативи но трябва да има плавен преход !!
  • 96 Borislav Popov

    2 9 Отговор

    До коментар #89 от "Димов":

    Аз си знаех, че вие двамцата с Антиелектричето сте си (меко казано) кухи тенкиени бъклички, но сега като ви прочетох коментарчетата, какво си пишете, един на друг, се убедих в правотата си. Даже, малко яд ме хванА, за дето съм си губил с вас времето тука, да споря с вас и да ви наливам в бъклиците, акъл !
  • 97 Лорд Айвънхоу

    10 0 Отговор

    До коментар #94 от "10% , ама от какво?":

    Отваряме Уикипедия с търсенето на "икономика на Норвегия" и четем:
    "Страната е осигурена с природни ресурси — нефт, природен газ, риба, водни ресурси, горски площи и минерали. [3] Норвегия е вторият най-голям експортьор на природен газ и шестият на нефт в света. [3] Разчита най-вече на своята нефтена продукция и на международните цени на нефта; през 1999 г. 35% от износа на страната е на нефт и природен газ. Само Саудитска Арабия и Русия изнасят повече нефт от Норвегия.Годишните доходи от продажба на петрол са 40 млрд. щатски долара. Повече от половината от норвежкия експорт е от този сектор. За да се предотврати инфлация харченето на печалбите от нефтената промишленост е ограничено. Значима част от излишъка е инвестиран в независим фонд, оценяван на 400 до 500 млрд. щатски долара през 2009 г. ".

    Т.е. през 1999 около 35% от износа на Норвегия е бил от петрол и газ, докато през 2009 над половината от износа е на съответните енергоносители. От какво тогава идва богатството на нацията?! Разбира се, Норвегия е богата страна, притежава минерали, рудни богатства, горско и рибно стопанство, огромни водни ресурси... Това никой не го отрича, но основната маса от приходи и богатство на страната си идва от петрол и газ... При това положение не ми давайте за пример за електрифициране на автопарка точно Норге, защото те могат да си го позволят. Ние не! Ако в Бг бъдат въведени държавни субсидии за електроавтомобили и тотална забрана на всички други автомобили, само

    Коментиран от #101

  • 98 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #91 от "Антиелектрика":

    Напоследък виждам все повече коли с фабричен надпис флексфюел. Те могат да работят и на бензин и на Е85. В света има над 60млн такива. Понавлязоха и в България, където наште ги карат на бензин, но като станат повечко, като нищо да почнат да никнат етанол-колонки в тоя и в оня град. За сега май има само в София, но станат ли повечко флексюел колите, Е85 може да се разпростре главоломно, като газта.

    Коментиран от #102

  • 99 Кочат

    1 3 Отговор
    Изкам кола на бъглища
  • 100 Borislav Popov

    3 5 Отговор
    Тoгaвa aвтoнoмният прoбeг мoжe дa дocтигнe и дo 1 000 килoмeтрa, кaтo тoвa щe зaвиcи и oт нaпрeдвaнeтo нa тeхнoлoгиитe в oблacттa нa бaтeриитe. Мoжe би чaк тoгaвa cкeптицитe щe пoвярвaт, чe eлeктрoмoбилитe имaт бъдeщe. A кaквo e вaшeтo мнeниe пo тeмaтa, мoжeтe дa гo cпoдeлитe в кoмeнтaритe пoд cтaтиятa.) Тук се задава пределно прост въпрос, хората питат конкретно, кога автономният пробег може да достигне и до 1 000 километра, като това ще зависи и от напредването на технологиите в областта на батериите ?? И искат нашето мнение ! Нооооо, тукашната каскетня-сектантня, така извъртя нещата, че отговаря на какви ли не простотии, но именно на въпроса никой не даде отговор. Един плещи тук за ДДС + експорта на Норвегия, други за вредни емисии и за коли на метан и пропан, трети за СО2 е парникови газове, четвърти за СО в СО2 и не знам си какви там сажди, пети за субсидии и за облекчени данъчни режими и от високите доходи и бла, бла...) Но в крайна сметка от близо сто мнения по въпроса, няма нито един отговор, на този същия въпрос. С други думи, хубава работа, ама тролска работа, важното е, че патакламата стана !!
  • 101 Borislav Popov

    4 8 Отговор

    До коментар #97 от "Лорд Айвънхоу":

    Разбира се, тези данни от Уикипедията са много по реални от данните на тукашната, каскетня, която ни кръщава тук, че уж норвежците нямали абсолютно никакво производство и държавата им била толкова читава, само защото имали много, много, петроло-газови находища и само от това се били издържали и пеят за някакви митичесски 70-80 процента от експорта и от БВП-то им, заради газта и петрола! А ако, нямали били петрол и газ норвежците, може би и държавата им нямало било да съществува, а ако сществувала, щяла жа бъде от бедна, по бедна, без полезните си изкопаеми...) Е, не са ли простотии, това, кажете ми честно ??
  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Julio

    4 2 Отговор

    До коментар #59 от "Държавни достации":

    Ще ми припомниш ли точно с кви дотации са били дизеловите коли? Паркирали са без пари в центъра? Пускани са да карат в бус ленти? Даван е бонус от 2 до 5 хил долара/евро на парче от държавният бюджет?
    Но не това е същественото. Същественото всъщност е че европейските производители претърпяха чутовен провал с дизеловите коли в световен мащаб. И не дизелгейт ги провали. Бяха се провалили доста преди това. Само на европейците ни ги пробутаха успешно, което изобщо не оправда инвестициите им и тоталното загърбване на бензиновите стокови двигатели.

    Коментиран от #104

  • 104 Данъците

    7 0 Отговор

    До коментар #103 от "Julio":

    Данъците в много държави са били по-ниски за дизелови коли! Понеже цената на дизеловите коли е била по-висока са били субсидирани. Ок?

    Коментиран от #105

  • 105 Julio

    5 0 Отговор

    До коментар #104 от "Данъците":

    Чудесно е че си споменал префернцията на дизеловите коли. Сега всеки сам ще си направи изводите как се бутат таблетите на колела от държавните бюджети.
  • 106 Гнида

    6 1 Отговор
    Един двг работещ на метанол , етанол , метан или лпг е по-екологично чист от миксер ! Производството на бактериите е скъпо , не се зареждат е екологично чиста електроенергия , рециклирането им е неразработено в момента ! Освен , ако не са решили да карат ново и да складират боклуците си тука , иврипа на две скорости ! Споко , когато почнете да карате ел боклуци от ивропа ще го разберете ! Ама тогаз ривете на Грета Тюмберг где се горят литиевойонните боклуци !
  • 107 не е само

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Антиелектрика":

    не се отделя само СО2 от ДВГ! А азотните окиси,които са вредни за дишане и те ли са за фотосинтезата?

    Коментиран от #108, #112

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 То ясно

    1 0 Отговор

    До коментар #108 от "Антиелектрика":

    Ама този спирт, не е в неограничени количества. Много голяма част от него се изпива у нас.
  • 110 Димов

    3 1 Отговор

    До коментар #102 от "Антиелектрика":

    Просто има още бая милярди долари в петрола и не искат да ги изпуснат. Ще ни предлагат само отровният продукт, докато не изстискат и последният цент от него. И като му наближи края, изневиделица ще се появи алтернатива, като по чудо.
  • 111 Димов

    3 0 Отговор

    До коментар #102 от "Антиелектрика":

    Щом и руснаците вече направиха Лада на водородна клетка, която има автономност 300км, с възможност за увеличаване до 600км..... прей сметка, дали няма да има бъдеще и във водорода...... въпреки, че е за ток, а не за горене в ДВГ. Алтернативи има. Ама има и много пари заровени под земята, а всичката техника за изпомпването им не се хвърля тъй лесно.
  • 112 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #107 от "не е само":

    Нали точно това говорим с него? Има решение и за тях. Един малък генератор на Браунов газ ги намалява наполовина, както и СОто. Само трябва да внимаваш от де си го купуваш, че пишман дистрибуторите продават такива, дето не филтрират електролитните изпарения и след една година всичкото алумин по мотора и всмукателната система става на дупки. По-реномираните марки си имат елемент, който филтрира електролитните пари и не ти чупи мотора.
  • 113 321

    3 1 Отговор

    До коментар #58 от "Коментар":

    Нещо не ти разбирам мисълта. Ще спрем Нефтохим, като минем на ток при автомобилите ли? Тези 400 000 коли са 10% от автомобилите в България. И какво от това? Малките зарядни станции са по 11кв, а нормалните са по 50кв. В момента мрежата не може да поеме дори новото строителство в страната. Новите блокове се изчисляват по 7-6 кв. на апартамент, защото няма за повече. Един нормален вход от 30 апартамента, в който всяко семейство има средно по 2 коли - тоест 60 автомобила къде си представяш да зареждат. И как ще стигне тока до тях от панелката на 8-я етаж? Аман от утописти. Добре, че българите сме по-бедни и докато стигне до нас тази мода и ще е отминала в световен мащаб. Бъдещето е в автономни източници - водород, студен ядрен синтез. Хибридните коли имат по-голямо бъдеще от чистите електрички.

    Коментиран от #118

  • 114 Утопист

    5 2 Отговор
    А къде ще зареждаш водородните автомобили? Този от панелката поне има опция да си пусне макарата е от осмия етаж, ама не може да си налее вода от чешмата и да слезе с тубата да го сипе.

    Една зарядна станция за водород струва над милион евро и може да зарежда три автомобила на час. Тоест за денонощие ще обслужи този вход. Представяш ли си пред всеки вход, зарядна колонка за водород от милион евро? Отделно, само водородът струва три пъти по-скъпо за километър от бензина. Хайде честито ти водородно бъдеще. Както са казали хората внимавай какво си пожелаваш, за да не ти се случи.

    Коментиран от #115

  • 115 Антиелектрика

    1 1 Отговор

    До коментар #114 от "Утопист":

    Ти пък голяма логика вкара. Водородът е навсякъде и може да се зарежда както се зарежда газ. Проблемът на водородът е съвсем друг и той е в съхранението му.

    Коментиран от #119

  • 116 Абе,Димов,

    2 1 Отговор
    Същия Димов ли си дето пишеше ,че ванкеловият двигател има бъдеще?Сега мина на другата простотия-водороден двигател?Но мисля,че не си същият,защото простотията все пак има граници!

    Коментиран от #123

  • 117 Водорода го нема никъде

    2 0 Отговор
    в свободно състояние,а добивът и съхранението му го правят абсолютно непригоден за автомобили!

    Коментиран от #121

  • 118 Да де

    1 2 Отговор

    До коментар #113 от "321":

    Ама 4 милиона коли, на 7 милиона население как ти се вижда? Нормално? Като извадиш децата и много възрастните, колко трябва да са колите? Една голяма част, са още с каруци. Много голяма част от колите са за хвърляне и не се ползват, но стоят, много голяма част не карат и по толкова километра. А за зареждането не е нужно да виси кабела от 8 етаж, пуска се кабел под земята с колонка със зарядно на паркомястото, като само собственика може да го стартира. Виждал ли си такива?

    Коментиран от #120

  • 119 Утопист

    2 0 Отговор

    До коментар #115 от "Антиелектрика":

    Ти кое от сметката не разбра? За зареждане на 60 автомобила с водород дневно е необходима зарядна станция, която струва над един милион евро. Освен това водородът е три пъти по-скъп от бензина за километър. Кой ще е лудият който да инвестира в изграждане на водородни станции? А кой ще е лудият който да се качи на автомобил, който освен, че струва три пъти по-скъпо от бензинов, после ще харчи три пъти повече от бензиновия? Ти ще си купиш ли, само заради една табелка "Еко"?
    Електромобилите може да струват два пъти по-скъпо, но после зареждат три пъти по-евтино. Живота на водородната клетка е 300 хиляди километра, цената за нова е близка до тази на батериите.

    Коментиран от #122

  • 120 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #118 от "Да де":

    А ти виждал ли си на какво приличат новите детски площадки пред блоковете? Вандалчетата потрошиха пейки и огради за една нощ. Какво ще ги спре да наритат колонките ти за ток, някоя вечер? Как ще опазиш подобно съоръжение? Ще караулите с комшията на смени ли?

    Коментиран от #125

  • 121 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #117 от "Водорода го нема никъде":

    Водорода го нямало в сводобно състояние??? https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%82%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B0_%D0%BD%D0%B0_%D0%97%D0%B5%D0%BC%D1%8F%D1%82%D0%B0 Ако може да смяташ, ще получиш, че само в земната атмосфера има няколко милиарда тона СВОБОДЕН ВОДОРОД.

    Коментиран от #124

  • 122 Антиелектрика

    0 2 Отговор

    До коментар #119 от "Утопист":

    И кога съм казвал, че е евтино и съм споменавал пари? Казвам кое е най-екологично, не е кое е най-евтино. Не си измисляй неща, които не съм казвал.

    Коментиран от #126

  • 123 Димов

    1 1 Отговор

    До коментар #116 от "Абе,Димов,":

    Да, аз говорих за ванкелите, миналата година. И щом другите двг все още ги има, че и са 90% от задвижващите агрегати за леки коли, няма да е чудно ако от време на време виждаме и по някой нов ванкел.
  • 124 Малий,

    2 2 Отговор

    До коментар #121 от "Антиелектрика":

    много бе!!!Ами в космоса пък колко има!!!Там има и вакуум,и тука като гледам има!

    Коментиран от #127

  • 125 Да де

    2 2 Отговор

    До коментар #120 от "Димов":

    А защо смяташ, че ще ритат колонката от която може да ги хване ток, а няма да ти наритат колата? Тя нали и сега е там до градинката? За колко вечери оцелява, преди да я смениш със следващата защото вандалите са потрошили предишната?

    Коментиран от #129

  • 126 Утопист

    0 2 Отговор

    До коментар #122 от "Антиелектрика":

    А как смяташ да накараш населението да се качи на три пъти по-скъп автомобил, който гори три-четири пъти повече? Като му сложиш табелка еко? Както виждаш не става сега, няма да стане и в бъдеще. Не отговори на главния въпрос. Ти лично би ли си купил такъв автомобил и защо?

    Коментиран от #128

  • 127 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #124 от "Малий,":

    Страшен отговор - във вакуума имало водород. Оксиморончо, по-голяма тъпотия не бях чел.
  • 128 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #126 от "Утопист":

    Сега естествено, че няма да стане, но да кажеш, че нямало да стане в бъдеще? Значи спираме развитие, защото електричките са последното стъпало на вселенската еволюция и с тях дори ще ходим в мулти вселената?!

    Коментиран от #130

  • 129 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #125 от "Да де":

    Електрика, колата ми, както и на петима мои съседи, е ритана, драна с ключ, удряна с клон и тарашена за капачки, лайсни и тасове на няколко пъти. Последното беше това лято. Също така изчезна една улична лампа-соларка, десетина знака, синджирите на детските люлки, новата камера за трафика на кръстовището, 5 новозасадени туи, както и всички колчета, с които оградиха над 30 нови дръвчета в новата ни паркова площадка. Това не ти е Норвегия. Тук всеки може да ти ритне колонката, както ритнаха новите входни лампи посред нощ..... и не ги хвана ток. Ей тъй, щот ги кефи. Добре че лятото не съм в блока.
  • 130 Утопист

    3 0 Отговор

    До коментар #128 от "Антиелектрика":

    Пропускаш факта, че водородните автомобили също са електрически. Следователно със сигурност в бъдеще всички автомобили ще са електрически. Със сигурност бъдещето не е на литиево-йонните батерии, но вероятно няма да е и на водорода, защото той е по-зле от литиево-йонните батерии.

    Коментиран от #133

  • 131 Имали значение

    0 1 Отговор
    Решението е просто стандарт заменяеми батерии влизаш на станцията сменят ти батерията за 5 мин. И продължаваш просто като 1+1

    Коментиран от #134

  • 132 Имали значение

    1 2 Отговор
    А и да не забравяме България е само 7 милиона на кои му пука за вашето мнение
  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 некойси

    1 2 Отговор
    След 5-10 години може би въпросът ще следва да се формулира така: "имат ли бъдеще автомобилите с ДВГ?".
    Запомнете ми думите!
    Първият по-сериозен пробив при батериите ще промени индустрията за пореден път и изцяло.
  • 136 Илия

    3 1 Отговор
    Браво на Славчев. Усети къде да хвърли бомбата. Но добре че покрай днешното съревнование за повече кликове и коментари се задава и този въпрос.
    Та според мен бъдещето е в синтетичните горива произведени от СО2 и вода. И ако се използва голям процент зелена енергия, то получените по този начин бензин, дизел керосин и други, абсолютно или в голяма степен въглеродно-неутрални. Например синтетичната нафта има по високо цетаново число, което обуславя по ниска температура на изгаряне и оттам значително понижаване на азотните окиси още преди катализиране. Пълна липса на ароматни въглеводороди, които са основната причина за образуване на ФПЧ. Нпълно съвместими с наличната инфраструктура за зареждане и не е нужно никакво модифициране на наличния автопарк. Дори и най-старите автомобили стават по този начин напълно екологични., Много компании като ¨Sunfire¨ например започват производство на тези горива в индустриални количества, но за това в БГ не се коментира изобщо. Погледнете малко по-встрани от постоянното говорене само за батерии. ДВГ ще продължи да се развива и усъвършенства само ако се усъвършенства горивото с което работи или се промени начина за неговото добиване и производство. И хорада работят и в тази насока. Разбира се че електромобилите имат място в транспорта но те според мен трябва да заемат естествено място там където ще бъдат наистина полезни, без да им се вменяват свръх естествени качества и свръх екологичност. Казвам го като човек който с години

    Коментиран от #141

  • 137 Илия

    5 0 Отговор
    Казвам го като човек който с години професионално се занимава с електрозадвижване и честотни преобразуватели. Старите CRT кинескопи не отстъпиха място на ЛЕД екраните защото бяха забранени, а защото хората видяха в последните достатъчно много предимства. Не трябва да има забрани на това или онова а развитие и нови технологии както за течни горива, така и за нови източници на енергия. 21 век стана века на забраните, на отричането на вече усвоени технологии, и тяхното усъвършенстване. Пълното отричане на нещо и заместването с нещо друго е генерална грешка на съвременното задръстено от вярна и невярна информация общество. Лобистите на големите корпорации само това и чакат. Балони с въздух много лесно се пробутват на зомбираните маси, които са готови да плащат за всичко "ново" без да мислят защото някой повтаря като папагал, че е много "куул" и "грийн". И както казват японците - няма лоша технология, има грешки при нейното използване.

    Коментиран от #138, #148

  • 138 Килия

    0 3 Отговор

    До коментар #137 от "Илия":

    За електриките трябва субсидиране, защото са скъпи! Скъпи са защото не са масови! Без да се субсидират не могат нито да станат масови, нито някога евтини. За да се развият трябва да се субсидират в началото, за да има възможност производството им да се повиши. Електричките се развиват и скоро субсидии няма да им трябват. Те така.

    Коментиран от #139

  • 139 Таратанци

    2 0 Отговор

    До коментар #138 от "Килия":

    До 138 от Килия

    Сигурно така са субсидирали и първите автомобили в началото на миналия век. И безжичните телефони преди 30г. Иска ви се на вас джендарите пари на готово ама нема. И още- ел колите ще са еко докато са малко

    Коментиран от #140

  • 140 Татаранци

    0 3 Отговор

    До коментар #139 от "Таратанци":

    Така субсидираха твоите любими дизели, ти защо мислиш че сега са масови? Един джендър, само за джендъри мисли.

    Коментиран от #144

  • 141 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 142 Българин

    1 0 Отговор
    В бъдеще ще има напредък в левитацията.За сега елктриество.
  • 143 Провидец

    1 0 Отговор
    Бъдещето е на животинската тяга. След около три милиона години това ще е най актуалният транспорт. Новата цивилизация ще бъде програмирана по нов начин!
  • 144 Таратанци

    2 0 Отговор

    До коментар #140 от "Татаранци":

    До 140

    Ама наистина ли така ги субсидираха? Обещания за без данъци, такси и огромни отстъпки призакупуване. Дизелите винаги са били по-скъпи от аналогичните бензинови модели. Хората ползващи ги и до ден днешен оценяват някои от предимствата им пред бензиновите. Разбира се имат и недостатъци, основно свързани с надежността, които се появиха заради безумните еко изисквания. Но както казва по долу Илия, неможе да слагаш мръсно гориво и после да се опитваш да изчистваш изгорелите газове със сложни катализатори. Вместо това, по-добре да се слага чисто гориво без примеси, и резултатите сами ще се появят. Това важи и за бензиновите, газовите и всички ДВГ. А електричките по добре да се правят евтини без излишни за градско каране екстри за да може всеки притежател на ДВГ автомобил да си купи една малка ел кола за града. Също така трябва да се предлагат малки три цилиндрови градски коли на метан. И там пробега не е голям, но за градско стават.
  • 145 ТОЙ ГЛУПАКЪТ

    4 2 Отговор

    До коментар #3 от "Факт":

    Да уточним дизеловата кола замърсява по малко от електрическата първите си 200000 километра. За толкова пробег ще трябва да си смениш батерията което веднага довежда до още минуси и замърсяване при еловете
  • 146 Кенетик 09 първият български електричест

    0 2 Отговор
    Вече се разработват и самолети на ток има проекти на бойнг а първият е китайски 4 местен дебютира на скоро 200км/ч , близо 2000кг излетателнамаса 300км пробег за 1.5ч(от София до р. Дунав)
  • 147 Кенетик 09

    0 2 Отговор
    Само съобщавам ! А малко в страни от темата с едма гатанка!¿ за кенетик 09 защо нищо не се съобщава който се разработва от българи в българия и то в малко забравен регион а се говори за wv и някакво 250 000 000 евро и кремиковци? Къде е държавата там и даржавността?
  • 148 пак в тия

    0 5 Отговор

    До коментар #137 от "Илия":

    Илия,ти оглави групата на дилетанти и линкобразовани в този форум.Глупостите ти са без конкуренция!

    Коментиран от #149

  • 149 Илия

    3 0 Отговор

    До коментар #148 от "пак в тия":

    Добре, а нещо по темата?

    Коментиран от #150

  • 150 Антиелектрика

    3 1 Отговор

    До коментар #149 от "Илия":

    Няма да ти пише по темата, защото елекрофилите не притежават интелект да водят смислен разговор и междуушието им стига само за жалки опити за обиди. После като им отговориш подобаващо и им теглиш една, веднага скачат да те обвиняват, че ти си започнал.
  • 151 Deathstroke

    0 2 Отговор
    Защо ли се пъне прост човек като Илон Мъск да влага и последния долар, който му е останал в Тесла и да спи във фабриката работейки нечовешки часове, а не се допита до бай ти Ганя да му каже ,че не ги бива тия електрички и да не се занимава?

    Всяка една технология на тая планета претърпява развитие, черно-белите туби ще станат по-тънки и от филия хляб още малко, а тухлите с антенки са мини-компютри. Сериозно ли мислите ,че електромобилите в този им вид няма да имат подобрение и развитие?

    Илон Мъск можеше преспокойно да се пенсионира още като продаде ПейПал и да не мисли повече за пари до края на живота си, но вкара и последия цент в Тесла и SpaceX. Това е човек с виждане за бъдещето, а коментиращите тук не виждат по-далеч от носа си.

    Това дали имат бъдеще въобще няма смисъл да се коментира. Само до няколко кратки години ще залеят пазара, въпроса е кога, а не дали. Търсенето се увеличава с всяка година, а производството особено при Тесла до такава степен се автоматизира, че по-бързо ще сглобяват Тесла, отколкото ми донасят пържолата в ресторант.
  • 152 България

    0 2 Отговор
    Имат бъдеще разбира се.Правилният въпрос е кога ще спрът да пройзвеждат автомобили с ДВГ!
  • 153 Vasilev

    0 0 Отговор
    Определено това е бъдещето.Следващата ми кола ще бъде електрическа!