В Сейнт Атан, Уелс се състоя откриването на нов завод на Aston Martin. Това събитие привлече вниманието на целия автомобилен свят. На първо място, защото легендарната автомобилна компания, която агентите 007 използват редовно, изпитва сериозни финансови проблеми през последните години. С откриването на новата фабрика Aston Martin се надява да обърне негативната тенденция. Ще успее ли обаче?
Aston Martin обяви изграждането на нов завод в Уелс още през 2016 година. Бившата кралска военновъздушна база, която съществува от 1938 година, е избрана за място на завода. По време на Втората световна война на нея служат около 14 000 военни, а в следвоенните години базата беше преквалифицирана като център за обучение на пилоти. Сега на мястото на бившите хангари е построен заводът Aston Martin Lagonda, първите сгради, на който се издигнаха още през 2017 година.
"Заводът в Сейнт Атан е важна стъпка в развитието на новия ни автомобил DBX. Отварянето на завода е изключително важен момент в развитието на компанията и има за цел да реализира амбициите ни като глобална луксозна марка “, заяви Анди Палмър, ръководител на Aston Martin, на церемонията по откриването на новия завод. Той добави още, че събитието е "повратна точка за Aston Martin и вот на доверие в автомобилната индустрия на Обединеното кралство".
Г-н Палмър беше подкрепен от премиера на Уелс Марк Дрейкфорд, който също отбеляза в речта си, че „поставянето на международно признатата марка в Сейнт Атан“ също е „огромен вот на доверие за работниците от Уелс“. „Това е пример за това как правителството на Уелс подкрепя и прави всичко възможно, за да стимулира икономическия растеж и да създаде работни места“, каза уелският премиер.
Очаква се пълноценното производство, както бе обявено по време на откриването на завода, да започне през второто тримесечие на 2020 година. Компанията планира там да произвежда линия кросоувъри Aston Martin DBX.
Първите модели ще имат 4-литрови V8 битурбо двигатели с мощност 542 конски сили. Автомобилите ще бъдат оборудвани с автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела. Кросоувърът DBX е в състояние да ускори до 100 километра в час само за 4,3 секунди, така че съчетава свойствата на спортен автомобил и SUV. Фактът, че колата принадлежи към сегмента "лукс", трябва да се напомня цената на колата, която ще се колебае около 200 хиляди долара, в зависимост от конфигурацията.
Очаква се, след като предприятието достигне пълен капацитет, заводът ще произвежда около 5 000 автомобила годишно. В същото време, според Анди Палмър, компанията очаква, че инженерните технологии, които Aston Martin притежава, заедно с дизайна, да позволят на кросоувъра да заеме достойното си място в луксозния сегмент на автомобилния пазар, а продажбите да са на високо ниво. На първо място, на пазара на САЩ, на който д-р Палмър особено разчита.
Междувременно оптимистичните доклади на шефа на Aston Martin и на уелския премиер звучат странно на фона на противоречивата финансова ситуация, в която британската автомобилна марка се намира от доста време. За да я преодолее, миналата година компанията проведе публично предлагане на акции.
Привличането на финансиране от открития пазар обаче не реши основния проблем - спадът в търсенето на продуктите на компанията. Заради това Aston Martin трябваше да преразгледа прогнозата за продажбите на автомобили през 2019-а, която беше намалена с 11 процента, или до 6.3 хиляди автомобила. В резултат на това през първите девет месеца на 2019 г. компанията регистрира загуба в размер на 92,3 милиона британски лири (около 118 милиона долара).
Ситуацията с продажбите и липсата на печалба, разбира се, се отразява на цената на акциите на Aston. Например ценните книжа на компанията през последната година от публичното им предлагане на фондовата борса (IPO) паднаха със 75 процента. Коментирайки настоящата ситуация, Bloomberg заяви, че: „не е ясно кой инвеститор би искал да продаде акциите си на тази, изключително ниска цена, на която се търгуват в момента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
Коментиран от #95
11:30 23.12.2019
2 Име
11:41 23.12.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Реално
Коментиран от #5, #10, #19, #30, #40
11:46 23.12.2019
5 Евтини са
До коментар #4 от "Реално":
Как не са евтини? Виж цените на Тесла и БМВ в Америка, сравни ги и кажи кое е по-евтиното?Коментиран от #8
11:50 23.12.2019
6 Българина
11:50 23.12.2019
7 РЗС
12:02 23.12.2019
8 Виж цените
До коментар #5 от "Евтини са":
Ако разгледаш внимателно модел на тесла ще останеш с впечатление,че това е фейслифт на Москвич Алеко с евтин таблет в средата на таблото.По всичко личи,че при тази марка подобно на Дачия икономията е водеща цел но концепцията на задвижването е нещото което привлича клиентите.Коментиран от #11, #42, #96
12:08 23.12.2019
9 Пушилници
12:13 23.12.2019
10 Антиелектрика
До коментар #4 от "Реално":
Хайде пак глупости.Да си чувал, че и други марки освен Тесла също правят електрички?
Ама като гледам какви успехи имат в продажбата англичаните с Jaguar I-pace, направо ти повярвах, че всички са на вълна електрички.
Коментиран от #12, #16
12:14 23.12.2019
11 😂😂😂😂
До коментар #8 от "Виж цените":
Шегобиец! За това ли започнаха да ги копират?12:17 23.12.2019
12 гост
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Вcъщнocт нaиcтинa вaжнaтa нoвинa e , чe c днeшнa дaтa Тecлa минa цeнa oт 405 дoлaрa зa aкция , кoeтo прaви кaпитaлизaция oт нaд 73 милaрдa дoлaрa !!! Кoeтo я извeждa ДAЛEЧ нaпрeд прeд Мeрцeдec и БМВ , дa нe гoвoрим зa другитe !! Вcъщнocт cтaвa трeтия пo кaпитaлизaция прoизвoдитeл cлeд caмo Тoйтa и ВAГ !!! Нo рaзликaтa c ВAГ вeчe e пoд 20% , a Тecлa прoдължaвa дa рacтe бързo , зa рaзликa oт умирaщитe швaби !Коментиран от #13, #41
12:58 23.12.2019
13 Антиелектрика
До коментар #12 от "гост":
И това мнение под статия за Астон, защо трябва е адресирано към мен?Коментиран от #15, #18, #24
13:00 23.12.2019
14 Гост
13:01 23.12.2019
15 Гост
До коментар #13 от "Антиелектрика":
Защото електрожендърите живеят само, ако имат обект за злобеене. Иначе не се чувстват щастливи.Коментиран от #29
13:02 23.12.2019
16 гост
До коментар #10 от "Антиелектрика":
Та мисълта ми беше да ни светнеш кои са тия "други" производители , дето имат барем една стотна от успеха на Тесла с електричките и не почвай с глупостите кой колко милиона пушилника произвеждал , щото тия милиони само след 10 години ще са се изпарили , а както доказаха дори Тойота и ВАГ последните 8 , не могат да стигнат дори 100 000 електрички , да не говорим за милиони !Коментиран от #20, #22, #61
13:03 23.12.2019
17 CL500
13:03 23.12.2019
18 гост
До коментар #13 от "Антиелектрика":
В коментар 16 е отговорът защо !13:04 23.12.2019
19 Гост
До коментар #4 от "Реално":
Птоизводителите, проспиващи тези тенденции не бяха субсидирани от държавите, когато устроиха пазара за коли, навремето. Почнаха от нулата и сами се издигнаха. А Тесла и останалите електромобили седнаха на готово и дори и нищожният процент пазар, който имат, го взеха с насилствено налагани санкции, с помоща на продажни правителства. Защо ли? Защото не могат с честен труд и пазарна икономика. С тях, електромобилите стояха в девета глуха цели 100 години. Сега пробиват с подлост и лицемерие.Коментиран от #21
13:06 23.12.2019
20 Гост
До коментар #16 от "гост":
От три години от тебе чуваме само "ще, ще, ще, ще, ще"....... а още нищо не е станало, освен, че Тесла е носена към продажбите си от правителството на САЩ, защото с честен пазар не можа да се наложи.Коментиран от #23
13:08 23.12.2019
21 Субсидиране
До коментар #19 от "Гост":
Дизелите също бяха субсидирани!13:29 23.12.2019
22 Антиелектрика
До коментар #16 от "гост":
Статията е за Астон Мартин, не за Тесла.Та в този ред на мисли, не знам какво има да ти обяснявам? Електрическия кросоувър на Ягуар е провал и се продава по-зле от конвенционалния и за това отговорих на предишния коментар, че миксер няма да направи марката по-продаваема. Пък ти къде пак се намеси с тъпите си Тесли?
Коментиран от #27
13:33 23.12.2019
23 гост
До коментар #20 от "Гост":
За твое съжаление още тази година над 50% от продажбите са ИЗВЪН САЩ , а следващата ще са над 70% с пускането на китайския завод ! Факт ! А ще ли , не ще ли , но фактите са факти , продажби и акции хвърчат , а всички експерти предричат още повече в бъдеще ! А къде са ще , ще , ще на ВАГ и сие , дето от 10 години ги слушаме , как от утре "ще убият" Тесла ?? Хахахаххахха !!!Коментиран от #31
13:35 23.12.2019
24 гост
До коментар #13 от "Антиелектрика":
Всъщност за да видиш , че си признавам грешките , разликата е 20% с Фолксваген , не с целия ВАГ , но пък за сметка на това е над ДВА ПЪТИ повече от Ауди и Порше !! И явно ще се увеличава , хахахха !!!Коментиран от #25
13:40 23.12.2019
25 Антиелектрика
До коментар #24 от "гост":
Сбъркал си рейса пич.13:50 23.12.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 гост
До коментар #22 от "Антиелектрика":
Също така за Астън Мартин да напомня за големия рев за "загубите" на Тесла , въпросния Астън Мартин е на загуба от НАД 20 ГОДИНИ , като през това време е минал и през три фалита и не знам колко пъти смяна на собственика , обаче това явно не притеснява дружинката "анти" за разлика от Тесла ! А иначе бъдещето е ясно , това ще е следващия "британски благородник" който съвсем скоро ще обяви отказ от двг по примера на Ягуар и Ланд Ровер и ще мине само на електричество и то преди 2030 , а може и едновременно с тях още през 2025 !14:03 23.12.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 ддд
До коментар #4 от "Реално":
На цената на един ДБХ може да си купиш два модел Х с 600км пробег със заряд и фалкон врати и 7 места, безплатно зареждане на суперчарджър и най-важното - без емисии. По кой показтел освен звук Астън може да се конкурира с това на обявените цени за ДБХ? И Порше тръбяха, че Тайкан щял да бъде по-евтин от модел Ес, но вместо з 80х.долара пускана версия от 150х.долара нагоре, която минава 310км. Тази з 80х.долара щяла да излезе някога с по-малук пробег, да ама по-малк от 300км за какво ти е и то за толкова пари за колкото си купуваш модел ес с пробег от над 500км. Някак си конкуренцията за мен е криворазбрано понятие. Предлагат нещо различно, но не и конкурентно.14:35 23.12.2019
31 Гост
До коментар #23 от "гост":
Факт е 3% дял от пазара за коли. Това е факт. Въпреки всичките им гига, мига, никой не го брига. Големите проценти, които си постнал, само изглеждат големи, спрямо тяхното нищо. А спрямо световните продажби си остават 3% дял за Тесла. Ей това гледай, фактьо.Коментиран от #35
14:48 23.12.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Гост
До коментар #29 от "Borislav Popov":
Фалита на Тесла дойде, но правителството я държи на системи и изкуствено дишане. Поне си го признай!Коментиран от #36, #37, #38
14:52 23.12.2019
34 Американеца
14:56 23.12.2019
35 Borislav Popov
До коментар #31 от "Гост":
Хе,хе, вие тук заради някакви мижави 3 %, вдигате срещу Тесла, вой до небето, представям си как ще равнете, когато процентите подскочат до 10-15 !?14:58 23.12.2019
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 гост
До коментар #33 от "Гост":
Ама разбира се , щото фалита "дойде" , та затова акциите скочиха за три месеца почти със 100% , хахаххаххаха !!! Де такъв фалит за любимите ти пушилници , ама само през крив макарон !!! Тия акули от Уолстрийт големи балами били бе , да се избиват да плащат за фалирала компания , хахаххахах !!!15:21 23.12.2019
38 гост
До коментар #33 от "Гост":
Само да ти напомня , че в Тесла няма НИТО един акционер , свързан с която и да е държава и никога не е имало !!! Което изобщо не важи за Фолксваген примерно , където ОСНОВНИЯ акционер е правителството , а втория са синдикатите !!!! Също така ако не си наясно в момента субсидията в Германия е почти двойна на американската , която вече е пренебрежима при цените на Тесла !!15:24 23.12.2019
39 Komapak
15:54 23.12.2019
40 Ха ха
До коментар #4 от "Реално":
Светът вече е на вълна тотален много над 80% дебилизъм....16:06 23.12.2019
41 Ха ха
До коментар #12 от "гост":
Той ихапъл с голяма капитализация рийш ли...а разликата между крадците най Стиви и бай Илън е само в броя на балъците по светаКоментиран от #45
16:09 23.12.2019
42 Японеца
До коментар #8 от "Виж цените":
Не си виждал Тесла на живо смешно! Алеко е на баща ти колата!Коментиран от #43
17:00 23.12.2019
43 Много знаеш
До коментар #42 от "Японеца":
Дори съм се возил в модел S още през 2017-та.Собственика на колата сам ми показа доста детайли монтирани немарливо и се оплака,че след автомивка прокапва от няколко места в купето.Коментиран от #44, #46
17:52 23.12.2019
44 Да да
До коментар #43 от "Много знаеш":
Е па може. Ама незнам, защо няколко таксиметрови компании са поръчали Тесла Модел 3 за таксита, като само една от тях е поръчала 50 броя в Дюселдорф! А уж германците не купували американски, а?Коментиран от #93
17:58 23.12.2019
45 гост
До коментар #41 от "Ха ха":
Аррlе имa ceĸpeтeн eĸип, paбoтeщ пo caтeлитнa тexнoлoгия, ĸoятo тexнoлoгичният гигaнт щe мoжe дa изпoлзвa зa пpeдaвaнe нa интepнeт ycлyги диpeĸтнo нa ycтpoйcтвaтa бeз пoмoщтa нa бeзжични мpeжи, пишe Вlооmbеrg. Eĸипът e cъcтaвeн oт oĸoлo дyзинa инжeнepи, ĸoитo ca paбoтили в oблacттa нa aepoĸocмoнaвтиĸaтa, caтeлитнoтo и aнтeннo пpoeĸтиpaнe, ĸaтo цeлтa e peзyлтaтитe oт нeгo дa бъдaт внeдpeни в paмĸитe нa 5 гoдини . Kъм мoмeнтa cмapтфoнитe имaт няĸoлĸo възмoжнocти зa cвъpзвaнe - чpeз мoбилни oпepaтopи, Wі-Fі мpeжи, GРЅ и пoдoбни cиcтeми зa глoбaлнo пoзициoниpaнe. C нoвия cи пpoeĸт, Аррlе плaниpa дa cъздaдe чeтвъpти тип вpъзĸa, ĸoятo ĸoмпaниятa дa ĸoнтpoлиpa. Πpeдпoлaгa ce, чe c тexнитe caтeлили, іРhоnе ycтpoйcтвaтa щe мoгaт дa ce cвъpзвaт пoмeждy cи и cъc cъpвъpитe нa ĸoмпaниятa, зaoбиĸaляйĸи oбичaйнитe ĸaнaли зa ĸoмyниĸaция.Та кво викаше , кой бил балъка , хахахха !!!
18:22 23.12.2019
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Лелеее
Коментиран от #51
19:44 23.12.2019
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Джейми Карагър
До коментар #48 от "Джуган":
Ексцентричен да, но да не може да различи Астон Мартин от Ягуар, това няма как да стане! Трябва да е абсолютно незапознат с автомобилните марки, за да се случи. Най-малкото визита им е различна, радиаторните решетки, агресивната предница и на всичко отгоре, автомобилите са доста популярни с участието си в известни предавания и филми. За трошливостта не мога да говоря, само съм се качвал в DB11 и интериорът определено ме грабна. Качествени луксозни материали, красива кожа, лъскави панели... Все пак, трябва да призная, че за да не се продава добре, явно купувачите имат някаква причина. Съмнявам се обаче, че имаш право да се обаждаш за качествата на тази кола, по-вероятно е даже, за разлика от мен, дори да не си помирисвал Астон Мартин... Моралното право да се обясняват имат собствениците на Астон Мартин, които да споделят защо биха или не биха купили подобен автомобил отново...Коментиран от #50
21:40 23.12.2019
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Антиелектрика
До коментар #47 от "Лелеее":
Това ще да е било в някой от поредните ти халюцинации.Нито някога съм предричал фалит на Тесла, нито някога са ме вълнували акциите на Тесла.
И фактът, че го пишеш под статия за Астон Мартин, напълно завършва образът ти на нелеп електрофил!
22:34 23.12.2019
52 Да да
До коментар #50 от "Джуган":
И аз съм на същата логика! Не съм кой знае, какво за Тесла, но зомбираните Антиелектрици ме дразнят, с глупавите си опорки та се налага да ги ашладисвам, каскетите!Коментиран от #53
23:48 23.12.2019
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Komapak
До коментар #48 от "Джуган":
Ако не можеш да различиш ягуар от АМ значи си много зле. Няма нито една година в която ягуар да са се доближавали дори малко до Астън Мартин. Като дизайн, мощност, лукс и респективно цена.Коментиран от #62
18:15 24.12.2019
61 Ами
До коментар #16 от "гост":
Просто е нещата от САЩ ай фон тесла ай пад и всеки си купува самсунг рено и Китай таблет иначе в фб всеки има най доброто. Затова и акции са им най добрите иначе % от световната търговия са нищо. Само хаувей освен света конкурира и в САЩ колко милиарда са продали но ай фон има по скъпи акции а де.18:39 24.12.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Коmapak
До коментар #62 от "Джуган":
Културата и възпитанието ми пречи да ти отговоря. Aston Martin Valkyrie ще се прекръстя заради бъркащите двата щата Jaguar и Aston Martin Lagonda. Колкото до глупак, 1991г. спечелих националната титла по бридж.Коментиран от #69
20:22 24.12.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Този коментар е премахнат от модератор.
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Komapak
До коментар #44 от "Да да":
Интересно ми е къде видя германци в Дюселдорф?! 😁😁😁😁😁Возих се в Копенхаген на тесла такси. Не мога да кажа че вози меко. Отделно седалките ми идват твърдички... Абе на светлинни години от лукса на Астън Мартин.Коментиран от #94
14:00 25.12.2019
94 Borislav Popov
До коментар #93 от "Komapak":
Вчера имаше новина, че голям таксиметров парк в Дюселдорф ще закупи за собствени нужди 50 броя "Тесли" - Модел 3 ! В Амстердам, вече няколко години, успешно се трудят 100 таксита Тесла -Модел S, а отскоро и Модел Х.17:39 25.12.2019
95 незнайко
До коментар #1 от "Емил":
Прав сте. Различията са в интериора на купето. Ако намалят цените на своите произведения ще успеят да се справят. Ако ги продават като за "последно" са загубени ! Не трябва да се учудваме, всички английски коли лежат на стара слава !!!17:56 25.12.2019
96 #разбирач
До коментар #8 от "Виж цените":
Явно че нито си влизал още по малко карал тесла така че по добре си спести глупостите и първо се качете и карайте тесла после я коментирайте02:44 26.12.2019
97 Ники Д
Коментиран от #98
10:49 28.12.2019
98 Komapak
До коментар #97 от "Ники Д":
Нито една, но не си запознат колега. Къде остават Morgan и Tvr според теб?13:04 29.12.2019