ФАКТИ.БГ

VW придобива 20% от китайски производител на акумулаторни батерии

Публикувана: 25 Януари, 2020 12:00
12 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2570
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.

Volkswagen AG е готов да придобие 20% дял в китайският производител на акумулаторни батерии за електромобили Guoxuan High-tech Co Ltd. Това са заявили източници Reuters, според които немският автоконцерн ускорява електрическото си присъствие на най-големия автомобилен пазар в света.

Сделката ще доведе до първата пряка собственост на Volkswagen в китайски производител на акумулатори. Ходът изглежда логичен предвид плановете на базираният във Волфсбург автомобилен производител да продава 1,5 милиона нови електромобили и плъгин хибриди годишно в Китай до 2025-а.

Въз основа на пазарната капитализация на Guoxuan от 2.8 милиарда, 20% дял в компанията би трябвало да струва на Volkswagen около 560 милиона долара. След закупуването на акциите немският автоконцерн ще стане вторият по големина акционер в дружеството след основателя Ли Джен, който в момента държи 25%.

Guoxuan е един от многото китайски производители на среден клас акумулаторни батерии зад CATL и BYD. Компанията е базирана в град Хефей, където Volkswagen сглобява електрически превозни средства с JAC Motor чрез джойнт венчър. По този начин немският автоконцерн ще има възможността да управлява по-добре веригата си за доставки.

Основен съперник на Volkswagen на най-големия автомобилен пазар в света е именно Tesla. По-рано този месец американската компания започна да доставя електромобили от своята фабрика за 2 милиарда долара в Китай. В първата фаза на завода Tesla планира да произвежда 250 000 превозни средства годишно.

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 4 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Алфа Вълкът
1 Отговор
Това е да имаш реални активи! Не като балона на теслерастите дето са и на държавна хранилка. И половината им завод е на палатка.

Коментиран от #7, #9


Оценка:
-27 +12

Край
2 Отговор
Това е опит на германците да заобиколят забраните да разработват високи технологии /чети военни технологии/.
Германия ако не се освободи ще стане и икономическо джудже. До сега беше военно и политическо джудже.

Оценка:
-9 +1

Край
3 Отговор
По-добре не пиши глупости ..

Оценка:
-3 +3

Факт!
4 Отговор
Хаха катайски батерии неотговарящи на никакви еконорми.След дизелгейт ще ги погнат и за батериите тези немаки нещастници.

Оценка:
-6 +10

Японеца
5 Отговор
20% , ама евентуално! Предвиждат 1.5млн автомобила!😂

Тесла правят 250 000, тези ентусиасти за 2055г. ли планират?
Фалшивите новини и "ще" при немците край нямат!

Оценка:
-6 +15

Буя ми Янко
6 Отговор
Купиха а,дизелгейт,мизелгейт.Да купът малко акъл от Теслите.Ма..ма ви прозззта немска.

Оценка:
-5 +4

Бета вълчицата
7 Отговор

До коментар #1 от "Алфа Вълкът":


Не е лесно да си прост. Значи Volkswagen има реални активи, защото са купили 20% от съществуваща китайска треторазрядна фабрика за батерии, а Тесла е балон, защото за по-малко от година изгради от гола земя най-модерният и най-големият завод за електромобили в Китай, който е 100% тяхна собственост. Да, пращиш от акъл и въобще не си зомбиран.

Коментиран от #8


Оценка:
-9 +20

Алфа Вълкът
8 Отговор

До коментар #7 от "Бета вълчицата":


Тесла е на държавна хранилка бе балък. Всяка година с милиард вътрешно, кога ще излезе на печалба? Разчита на парите от акциите си, които ще се сринат веднага при появата на по-сериозен конкурент в сегмента. От 11г са на пазара и нямат 1млн продадени коли, а големите марки само за година преполовиха преднината на тесла. Не визирам хибридните технилогии, които са по-вероятния заместител на ДВГ. И там тесла няма аргументи, още не е изключено и появата на водородни разработки. Големите компании не бързат да се набутват във фалиращ бизнес, там където Тесла са първи!

Коментиран от #10


Оценка:
-18 +9

TSLA
9 Отговор

До коментар #1 от "Алфа Вълкът":


Вълчане, ти да не си безплатен екскурзовод от Free Sofia Tour?

Оценка:
-3 +8

Коя държава
10 Отговор

До коментар #8 от "Алфа Вълкът":


А защо държавитЕ се надпреварват да хранят именно Тесла?

Тесла са очевидно недолюбвани в родината си и Тръмп, където им резнаха субсидиите и практически вече няма никаква държавна подкрепа, за разлика от останалите производители.

Китай обаче, не стига че им позволи да си направят 100% частен завод без китайско участие - първия и единствен такъв, но им отпусна и практически безлихвен дългосрочен заем и привилегии и субсидии, като на китайските производители.


Германия също ги прие с отворени обятия и им позволи да си направят фабрика в столицата ѝ. Сигурно защото им омръзнаха оправданията на стогодишните, как това не могло в Европа, онова не се търсело, а пък и не могло да се печели и продължават да продават дизели. Сега германците се радват, че Тесла ще им предложи 12 000 работни места в същия момент, в който останалите говорят за съкращения.

За "загубите" изчакай само седмица за отчета, ама поседни като четеш статията, да не стане някоя беля! И това на фона на стартирало ново производство и никакви приходи от него. Вложените ресурси от последното тримесечие миналата година, ще се отразят като приходи през първото тримесечие на тази година.

Оценка:
-5 +12

Какаван
11 Отговор
Тесла пълни боклуци....

Оценка:
-13 +2

pepy
12 Отговор
Както се разбра и от другата тема, шефовете на VW бързат. Причината е ясна:

2027 - Aвcтрия, в oбщecтвeнитe пoръчки бeз кoли c ДВГ;
2030 - Ирлaндия, бeз дизeлoви и бeнзинoви кoли.

Мнoгo cтoлици и грaдoвe зaпoчнaхa дa зaбрaнявaт кoлитe c ДВГ в oпрeдeлeни дни, зoни и т.н.

Оценка:
-0 +14

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Любен Дилов-син
Заяви лидерът на движение „Гергьовден“ по повод референдума и мажоритарната избирателна система, за която той и сподвижниците му настоявали още от 1997 г.
Малко сме като на 7 ноември. Няма такава партия, но и няма Ленин да извика: „Есть такая партия!"

Още бисери