25 Януари, 2020 12:00 3 181 12

VW придобива 20% от китайски производител на акумулаторни батерии

  • vw-
  • volkswagen-
  • китай-
  • електромобили

Volkswagen AG е готов да придобие 20% дял в китайският производител на акумулаторни батерии за електромобили Guoxuan High-tech Co Ltd. Това са заявили източници Reuters, според които немският автоконцерн ускорява електрическото си присъствие на най-големия автомобилен пазар в света.

Сделката ще доведе до първата пряка собственост на Volkswagen в китайски производител на акумулатори. Ходът изглежда логичен предвид плановете на базираният във Волфсбург автомобилен производител да продава 1,5 милиона нови електромобили и плъгин хибриди годишно в Китай до 2025-а.

Въз основа на пазарната капитализация на Guoxuan от 2.8 милиарда, 20% дял в компанията би трябвало да струва на Volkswagen около 560 милиона долара. След закупуването на акциите немският автоконцерн ще стане вторият по големина акционер в дружеството след основателя Ли Джен, който в момента държи 25%.

Guoxuan е един от многото китайски производители на среден клас акумулаторни батерии зад CATL и BYD. Компанията е базирана в град Хефей, където Volkswagen сглобява електрически превозни средства с JAC Motor чрез джойнт венчър. По този начин немският автоконцерн ще има възможността да управлява по-добре веригата си за доставки.

Основен съперник на Volkswagen на най-големия автомобилен пазар в света е именно Tesla. По-рано този месец американската компания започна да доставя електромобили от своята фабрика за 2 милиарда долара в Китай. В първата фаза на завода Tesla планира да произвежда 250 000 превозни средства годишно.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Алфа Вълкът

    12 27 Отговор
    Това е да имаш реални активи! Не като балона на теслерастите дето са и на държавна хранилка. И половината им завод е на палатка.

    Коментиран от #7, #9

  • 2 Край

    1 9 Отговор
    Това е опит на германците да заобиколят забраните да разработват високи технологии /чети военни технологии/.
    Германия ако не се освободи ще стане и икономическо джудже. До сега беше военно и политическо джудже.
  • 3 Край

    3 3 Отговор
    По-добре не пиши глупости ..
  • 4 Факт!

    10 6 Отговор
    Хаха катайски батерии неотговарящи на никакви еконорми.След дизелгейт ще ги погнат и за батериите тези немаки нещастници.
  • 5 Японеца

    15 6 Отговор
    20% , ама евентуално! Предвиждат 1.5млн автомобила!😂

    Тесла правят 250 000, тези ентусиасти за 2055г. ли планират?
    Фалшивите новини и "ще" при немците край нямат!
  • 6 Буя ми Янко

    4 5 Отговор
    Купиха а,дизелгейт,мизелгейт.Да купът малко акъл от Теслите.Ма..ма ви прозззта немска.
  • 7 Бета вълчицата

    20 9 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Не е лесно да си прост. Значи Volkswagen има реални активи, защото са купили 20% от съществуваща китайска треторазрядна фабрика за батерии, а Тесла е балон, защото за по-малко от година изгради от гола земя най-модерният и най-големият завод за електромобили в Китай, който е 100% тяхна собственост. Да, пращиш от акъл и въобще не си зомбиран.

    Коментиран от #8

  • 8 Алфа Вълкът

    9 18 Отговор

    До коментар #7 от "Бета вълчицата":

    Тесла е на държавна хранилка бе балък. Всяка година с милиард вътрешно, кога ще излезе на печалба? Разчита на парите от акциите си, които ще се сринат веднага при появата на по-сериозен конкурент в сегмента. От 11г са на пазара и нямат 1млн продадени коли, а големите марки само за година преполовиха преднината на тесла. Не визирам хибридните технилогии, които са по-вероятния заместител на ДВГ. И там тесла няма аргументи, още не е изключено и появата на водородни разработки. Големите компании не бързат да се набутват във фалиращ бизнес, там където Тесла са първи!

    Коментиран от #10

  • 9 TSLA

    8 3 Отговор

    До коментар #1 от "Алфа Вълкът":

    Вълчане, ти да не си безплатен екскурзовод от Free Sofia Tour?
  • 10 Коя държава

    12 5 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Вълкът":

    А защо държавитЕ се надпреварват да хранят именно Тесла?

    Тесла са очевидно недолюбвани в родината си и Тръмп, където им резнаха субсидиите и практически вече няма никаква държавна подкрепа, за разлика от останалите производители.

    Китай обаче, не стига че им позволи да си направят 100% частен завод без китайско участие - първия и единствен такъв, но им отпусна и практически безлихвен дългосрочен заем и привилегии и субсидии, като на китайските производители.


    Германия също ги прие с отворени обятия и им позволи да си направят фабрика в столицата ѝ. Сигурно защото им омръзнаха оправданията на стогодишните, как това не могло в Европа, онова не се търсело, а пък и не могло да се печели и продължават да продават дизели. Сега германците се радват, че Тесла ще им предложи 12 000 работни места в същия момент, в който останалите говорят за съкращения.

    За "загубите" изчакай само седмица за отчета, ама поседни като четеш статията, да не стане някоя беля! И това на фона на стартирало ново производство и никакви приходи от него. Вложените ресурси от последното тримесечие миналата година, ще се отразят като приходи през първото тримесечие на тази година.
  • 11 Какаван

    2 13 Отговор
    Тесла пълни боклуци....
  • 12 pepy

    14 0 Отговор
    Както се разбра и от другата тема, шефовете на VW бързат. Причината е ясна:

    2027 - Aвcтрия, в oбщecтвeнитe пoръчки бeз кoли c ДВГ;
    2030 - Ирлaндия, бeз дизeлoви и бeнзинoви кoли.

    Мнoгo cтoлици и грaдoвe зaпoчнaхa дa зaбрaнявaт кoлитe c ДВГ в oпрeдeлeни дни, зoни и т.н.