Volkswagen AG е готов да придобие 20% дял в китайският производител на акумулаторни батерии за електромобили Guoxuan High-tech Co Ltd. Това са заявили източници Reuters, според които немският автоконцерн ускорява електрическото си присъствие на най-големия автомобилен пазар в света.
Сделката ще доведе до първата пряка собственост на Volkswagen в китайски производител на акумулатори. Ходът изглежда логичен предвид плановете на базираният във Волфсбург автомобилен производител да продава 1,5 милиона нови електромобили и плъгин хибриди годишно в Китай до 2025-а.
Въз основа на пазарната капитализация на Guoxuan от 2.8 милиарда, 20% дял в компанията би трябвало да струва на Volkswagen около 560 милиона долара. След закупуването на акциите немският автоконцерн ще стане вторият по големина акционер в дружеството след основателя Ли Джен, който в момента държи 25%.
Guoxuan е един от многото китайски производители на среден клас акумулаторни батерии зад CATL и BYD. Компанията е базирана в град Хефей, където Volkswagen сглобява електрически превозни средства с JAC Motor чрез джойнт венчър. По този начин немският автоконцерн ще има възможността да управлява по-добре веригата си за доставки.
Основен съперник на Volkswagen на най-големия автомобилен пазар в света е именно Tesla. По-рано този месец американската компания започна да доставя електромобили от своята фабрика за 2 милиарда долара в Китай. В първата фаза на завода Tesla планира да произвежда 250 000 превозни средства годишно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфа Вълкът
Коментиран от #7, #9
12:23 25.01.2020
2 Край
Германия ако не се освободи ще стане и икономическо джудже. До сега беше военно и политическо джудже.
13:24 25.01.2020
3 Край
13:33 25.01.2020
4 Факт!
14:05 25.01.2020
5 Японеца
Тесла правят 250 000, тези ентусиасти за 2055г. ли планират?
Фалшивите новини и "ще" при немците край нямат!
16:04 25.01.2020
6 Буя ми Янко
17:12 25.01.2020
7 Бета вълчицата
До коментар #1 от "Алфа Вълкът":
Не е лесно да си прост. Значи Volkswagen има реални активи, защото са купили 20% от съществуваща китайска треторазрядна фабрика за батерии, а Тесла е балон, защото за по-малко от година изгради от гола земя най-модерният и най-големият завод за електромобили в Китай, който е 100% тяхна собственост. Да, пращиш от акъл и въобще не си зомбиран.Коментиран от #8
17:37 25.01.2020
8 Алфа Вълкът
До коментар #7 от "Бета вълчицата":
Тесла е на държавна хранилка бе балък. Всяка година с милиард вътрешно, кога ще излезе на печалба? Разчита на парите от акциите си, които ще се сринат веднага при появата на по-сериозен конкурент в сегмента. От 11г са на пазара и нямат 1млн продадени коли, а големите марки само за година преполовиха преднината на тесла. Не визирам хибридните технилогии, които са по-вероятния заместител на ДВГ. И там тесла няма аргументи, още не е изключено и появата на водородни разработки. Големите компании не бързат да се набутват във фалиращ бизнес, там където Тесла са първи!Коментиран от #10
18:48 25.01.2020
9 TSLA
До коментар #1 от "Алфа Вълкът":
Вълчане, ти да не си безплатен екскурзовод от Free Sofia Tour?19:25 25.01.2020
10 Коя държава
До коментар #8 от "Алфа Вълкът":
А защо държавитЕ се надпреварват да хранят именно Тесла?Тесла са очевидно недолюбвани в родината си и Тръмп, където им резнаха субсидиите и практически вече няма никаква държавна подкрепа, за разлика от останалите производители.
Китай обаче, не стига че им позволи да си направят 100% частен завод без китайско участие - първия и единствен такъв, но им отпусна и практически безлихвен дългосрочен заем и привилегии и субсидии, като на китайските производители.
Германия също ги прие с отворени обятия и им позволи да си направят фабрика в столицата ѝ. Сигурно защото им омръзнаха оправданията на стогодишните, как това не могло в Европа, онова не се търсело, а пък и не могло да се печели и продължават да продават дизели. Сега германците се радват, че Тесла ще им предложи 12 000 работни места в същия момент, в който останалите говорят за съкращения.
За "загубите" изчакай само седмица за отчета, ама поседни като четеш статията, да не стане някоя беля! И това на фона на стартирало ново производство и никакви приходи от него. Вложените ресурси от последното тримесечие миналата година, ще се отразят като приходи през първото тримесечие на тази година.
19:59 25.01.2020
11 Какаван
09:49 26.01.2020
12 pepy
2027 - Aвcтрия, в oбщecтвeнитe пoръчки бeз кoли c ДВГ;
2030 - Ирлaндия, бeз дизeлoви и бeнзинoви кoли.
Мнoгo cтoлици и грaдoвe зaпoчнaхa дa зaбрaнявaт кoлитe c ДВГ в oпрeдeлeни дни, зoни и т.н.
16:23 26.01.2020