Шведският автомобилен производител Volvo Cars е продал толкова много хибридни модели в Европа, че е готов да предложи т.нар. въглеродни кредити на конкуренти, които все още не са имали време да се подготвят за затягане на стандартите на Европейската комисия за емисии, които влизат в сила от следващата година. „Имаме отлична позиция. Глобите определено няма да ни засегнат. Всъщност можем дори да подкрепим нашите конкуренти, ако те искат “, заяви финансовият директор на Volvo Cars Карл де Гайзелиър пред Financial Times.
Според Volvo през 2020 г. хибридните модели представляват около 30% от продажбите на компанията в Европа
Продажбите на електрически превозни средства, като електрическата версия на кросоувъра XC40 и седана Polestar 2, стартираха наскоро и също набират скорост. До 2025 г. компанията се надява, че половината от автомобилите, които продава, ще бъдат електрически.
Преди 10 години Европейската комисия определи нива на емисии на CO2 средно за новите автомобили, продавани на пазарите на ЕС на годишна база - 130 г/км до 2015 г. За да постигнат тази цел, много производители на луксозни седани, като германските BMW и Daimler, разредиха гамата от малки автомобили, но като цяло тази цел беше постигната относително просто: за повечето компании намаляването на емисиите като част от подобряването на ефективността на съвременните двигатели беше достатъчно. Следващата цел обаче се оказа още по-предизвикателна - 95 г/км от 2021 г., докато в момента средната стойност за Европа емитира на нива 112 г/км CO2. За всеки допълнителен грам от всяка продадена кола автомобилните компании ще трябва да плащат по 95 евро. Същите производители, които достигнат новите нива, определени от Европейската комисия, могат да продават своите излишни квоти на конкуренти, което ще помогне на купувачите на тези квоти да избегнат глоби.
Въпреки че Volvo е отворен за преговори за продажба на въглеродни кредити, от ръководството на компанията заявяват, че такива преговори към момента не са водени
Много автомобилни производители вече са получили подкрепа от други компании. Например световният лидер в производството на автомобили, германската компания Volkswagen, поради забавяне на програмата си за електрификация, няма време да приведе производството в съответствие със стандартите на ЕС до 2021 г. и сключи споразумение за закупуване на въглеродни кредити от British MG Motor (собственост на китайския SAIC Motor). А италианско-американският съюз Fiat Chrysler Automobiles, американският General Motors и японската Honda купуват кредити за емисии на CO2 от американската Tesla.
Tesla не само продава екологичността си в Европа. Автомобилната компания продава квоти на своите конкуренти по американските програми ZEV (превозно средство с нулеви емисии), ПГ (парникови газове) и CAFE (средна икономия на гориво за компаниите). Регионалната програма ZEV произхожда от Калифорния и сега работи в 12 щата, изисквайки от автомобилните производители да спазват определен процент от производството на зелени превозни средства. Федералната програма за парникови газове, по аналогия с европейските изисквания, ограничава количеството на емисиите на CO2, а федералната CAFE следи пробега на галон гориво.
Забележително е, че за Tesla продажбите на въглеродни кредити играят фундаментална роля
Както отбелязва Fortune, приходите от тези продажби почти изцяло идват като печалба и без тези продажби компанията би понесла сериозна загуба от основния си бизнес с производството на електрически превозни средства. За 12-те месеца до 30 юни 2020 г., според компанията, продажбата на квоти за емисии на CO2 е довела до над 1 милиард долара печалба, което е почти 2 пъти повече в сравнение с предходните 12 месеца.
Доскоро лъвският дял от приходите на Tesla от въглеродни кредити идваше от програмата ZEV, а през 2020 г. предстоящите промени в регулациите в ЕС осигуриха рязко покачване на тези приходи. Както отбелязва Fortune обаче, ситуацията се променя бързо както в САЩ, така и в Европа. Администрацията на Тръмп вече е облекчила ограниченията за програмите за парникови газове и CAFE, така че автомобилните компании вече не се нуждаят от квотите на Tesla. А в Европа производителите бързо увеличават дела на електрическите превозни средства в производството. Fiat Chrysler, най-големият купувач на въглеродните кредити на Tesla, се обедини с френската Groupe PSA, чиито продукти вече отговарят на новата цел на ЕС за емисии на CO2.
Според прогнозите на Fortune, въглеродните приходи на Tesla ще започнат да намаляват
И това ще се случи още през 2021 г., а до 2023 г. основният производител на електрически превозни средства може да се окаже на загуба. Освен ако, разбира се, той не може драстично да увеличи продажбите на своите продукти. Към момента има тенденция за това: на 2 октомври Tesla обяви рекордно тримесечно ниво на продажбите - през третото тримесечие компанията е продала почти 140 000 електрически автомобила, с 44% повече в сравнение със същия период на 2019 г. Общо от началото на годината Tesla е продала около 318 000 автомобила, а целта на компанията за 2020 г. е 0,5 милиона електрически превозни средства.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #6
16:03 02.12.2020
2 Писна ми от тоя смог
Коментиран от #19
16:08 02.12.2020
3 Така е
16:08 02.12.2020
4 БАЙ Х@Й
16:13 02.12.2020
5 пилот на Ферари
Само при манипулациите и високите цени са първи.
Сега се гласят да разпродават част от дъщерните фирми защото трябва да купуват технологии.
Коментиран от #16
16:16 02.12.2020
6 Луд с кирка
До коментар #1 от "Марио":
Той наистина е уникален. Прозира как от изкуствено създадени простотий, като продажбата на въглеродни емисии, Тесла се държи на повърхността. И това не е единственото подпомагане, чрез административни еквилибристики. Оставете я свободно да оцелява на пазара да видим как и колко ще издържи.16:17 02.12.2020
7 пилот на Ферари
Коментиран от #18
16:19 02.12.2020
8 Борис Михайлов
Коментиран от #10, #11
16:19 02.12.2020
9 DrivingPleasure
16:48 02.12.2020
10 DrivingPleasure
До коментар #8 от "Борис Михайлов":
не че нещо пич... ама момчетата преписват статии гьотуре :Dи да не пускам още един пост, да вметна тук, че цел от половин милион продажби беше още преди година 2, но пак няма да се случи.
дерзайте към следващата цел за 20 милиона продажби на година :)
16:55 02.12.2020
11 БАЙ Х@Й
До коментар #8 от "Борис Михайлов":
Благодаря , за посланието . Ама нещо не разбрах . Ако 90% сме тъпите, защо Вие 10% не знаете описаното в статията , че го научавате днес ! Между другото за Борисов са гласували 90% , а 17% ! Колкото до биг брадър мисля , че отдавна е свалено от екран !Коментиран от #12
16:57 02.12.2020
12 Разбрах, че нищо не разбрах
До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":
Между другото за Борисов са гласували 90% , а 17% !Коментиран от #13
17:02 02.12.2020
13 БАЙ Х@Й
До коментар #12 от "Разбрах, че нищо не разбрах":
Господина пише за 90% които ..... и гласуват за Борисов ! Факт обаче е ,че на последните избори за ГЕРБ са отчетени сумарно( редовни, подправени, корпоративен вот и пр.) 17% отобщия брой гласоподаватели!Коментиран от #14, #15
17:07 02.12.2020
14 Аха
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й":
Аха. Ами значи, НЕ са гласували, а ти пишеш, че са гласували 90 процента!18:01 02.12.2020
15 СССР
До коментар #13 от "БАЙ Х@Й":
С други думи потвърждаваш, че си пр@ст 🤣🤣🤣19:36 02.12.2020
16 хонда
До коментар #5 от "пилот на Ферари":
Да обаче продават най - много .........парадокс или клиенти идиотиКоментиран от #20
20:23 02.12.2020
17 Японеца
20:55 02.12.2020
18 Луд с кирка
До коментар #7 от "пилот на Ферари":
пилот на ферари у бГЕТО???22:18 02.12.2020
19 TSLA
До коментар #2 от "Писна ми от тоя смог":
Добро съчинение за 4-ти клас, но в реалния живот Иван с Теслата отива към някой зимен курорт и по пътя спират няколко ганьовеца с джипки с десен волан и коментират: "Геле, Геле ела да видиш на теслата дръжката!" - пресен случайКоментиран от #22
03:57 03.12.2020
20 Обиколил съм континентите отдавна
До коментар #16 от "хонда":
Къде продават най много? Иди в централна америка. Иди в бразилия. Иди в южна америка. После обиколи северна америка и канада(там ще срещнеш сефте) отиди в африка. Къде са фв освен вентотата в нигерия внос пт германия няма иди в близкия изток. Няма. Идинвнсредния изток. Няма. Иди в русия има малко в европейската част. Иди в далечния изток. Корея японоя виетнам филипините малайзия китай сингапур индия пакистан освен в китай няма. Няма и да има. Това, което ще срещаш на всички континентиндоноткат е тойота, хонда, нисан, сузуки, мерцедес, дайхатсу. Питам те ти къде видя тоя измислен фв извън европа турция и русия и малко в с. Америка???????????Коментиран от #21, #23
08:33 03.12.2020
21 гишгщ
До коментар #20 от "Обиколил съм континентите отдавна":
То това се знае отдавна. Продават където има по -богати пазари. На по-мижавите почти не продават. Това е майсторлък все пак.09:44 03.12.2020
22 onq s konq
До коментар #19 от "TSLA":
Уточни че Иван докато стигне до зимния курорт също спира няколко пъти че батерийката нещо не държи ток в студа. Чака по 30 мин за зареждане на 80% което реално не стига и за 20% пробег. Та това е реалността в момента. А ние докато чакаме по-добрите батерии в бъдеще си караме дизеляците, седим вътре на топло. :Р13:19 03.12.2020
23 Капацитете
До коментар #20 от "Обиколил съм континентите отдавна":
Обиколил си ги през Гуугъл мапс!23:48 23.12.2020