2 Декември, 2020 15:54 7 359 23

От какво печели Tesla и защо и Volvo иска да продава кредити за CO₂

  • tesla-
  • volvo-
  • въглеродни кредити-
  • печалба

Но анализаторите прогнозират рязък спад в търсенето на такива кредити, което ще засегне основно печалбите на Tesla

От какво печели Tesla и защо и Volvo иска да продава кредити за CO₂ - 1

Шведският автомобилен производител Volvo Cars е продал толкова много хибридни модели в Европа, че е готов да предложи т.нар. въглеродни кредити на конкуренти, които все още не са имали време да се подготвят за затягане на стандартите на Европейската комисия за емисии, които влизат в сила от следващата година. „Имаме отлична позиция. Глобите определено няма да ни засегнат. Всъщност можем дори да подкрепим нашите конкуренти, ако те искат “, заяви финансовият директор на Volvo Cars Карл де Гайзелиър пред Financial Times.

Според Volvo през 2020 г. хибридните модели представляват около 30% от продажбите на компанията в Европа

Продажбите на електрически превозни средства, като електрическата версия на кросоувъра XC40 и седана Polestar 2, стартираха наскоро и също набират скорост. До 2025 г. компанията се надява, че половината от автомобилите, които продава, ще бъдат електрически.

Преди 10 години Европейската комисия определи нива на емисии на CO2 средно за новите автомобили, продавани на пазарите на ЕС на годишна база - 130 г/км до 2015 г. За да постигнат тази цел, много производители на луксозни седани, като германските BMW и Daimler, разредиха гамата от малки автомобили, но като цяло тази цел беше постигната относително просто: за повечето компании намаляването на емисиите като част от подобряването на ефективността на съвременните двигатели беше достатъчно. Следващата цел обаче се оказа още по-предизвикателна - 95 г/км от 2021 г., докато в момента средната стойност за Европа емитира на нива 112 г/км CO2. За всеки допълнителен грам от всяка продадена кола автомобилните компании ще трябва да плащат по 95 евро. Същите производители, които достигнат новите нива, определени от Европейската комисия, могат да продават своите излишни квоти на конкуренти, което ще помогне на купувачите на тези квоти да избегнат глоби.

Въпреки че Volvo е отворен за преговори за продажба на въглеродни кредити, от ръководството на компанията заявяват, че такива преговори към момента не са водени

Много автомобилни производители вече са получили подкрепа от други компании. Например световният лидер в производството на автомобили, германската компания Volkswagen, поради забавяне на програмата си за електрификация, няма време да приведе производството в съответствие със стандартите на ЕС до 2021 г. и сключи споразумение за закупуване на въглеродни кредити от British MG Motor (собственост на китайския SAIC Motor). А италианско-американският съюз Fiat Chrysler Automobiles, американският General Motors и японската Honda купуват кредити за емисии на CO2 от американската Tesla.

Tesla не само продава екологичността си в Европа. Автомобилната компания продава квоти на своите конкуренти по американските програми ZEV (превозно средство с нулеви емисии), ПГ (парникови газове) и CAFE (средна икономия на гориво за компаниите). Регионалната програма ZEV произхожда от Калифорния и сега работи в 12 щата, изисквайки от автомобилните производители да спазват определен процент от производството на зелени превозни средства. Федералната програма за парникови газове, по аналогия с европейските изисквания, ограничава количеството на емисиите на CO2, а федералната CAFE следи пробега на галон гориво.

Забележително е, че за Tesla продажбите на въглеродни кредити играят фундаментална роля

Както отбелязва Fortune, приходите от тези продажби почти изцяло идват като печалба и без тези продажби компанията би понесла сериозна загуба от основния си бизнес с производството на електрически превозни средства. За 12-те месеца до 30 юни 2020 г., според компанията, продажбата на квоти за емисии на CO2 е довела до над 1 милиард долара печалба, което е почти 2 пъти повече в сравнение с предходните 12 месеца.

Доскоро лъвският дял от приходите на Tesla от въглеродни кредити идваше от програмата ZEV, а през 2020 г. предстоящите промени в регулациите в ЕС осигуриха рязко покачване на тези приходи. Както отбелязва Fortune обаче, ситуацията се променя бързо както в САЩ, така и в Европа. Администрацията на Тръмп вече е облекчила ограниченията за програмите за парникови газове и CAFE, така че автомобилните компании вече не се нуждаят от квотите на Tesla. А в Европа производителите бързо увеличават дела на електрическите превозни средства в производството. Fiat Chrysler, най-големият купувач на въглеродните кредити на Tesla, се обедини с френската Groupe PSA, чиито продукти вече отговарят на новата цел на ЕС за емисии на CO2.

Според прогнозите на Fortune, въглеродните приходи на Tesla ще започнат да намаляват

И това ще се случи още през 2021 г., а до 2023 г. основният производител на електрически превозни средства може да се окаже на загуба. Освен ако, разбира се, той не може драстично да увеличи продажбите на своите продукти. Към момента има тенденция за това: на 2 октомври Tesla обяви рекордно тримесечно ниво на продажбите - през третото тримесечие компанията е продала почти 140 000 електрически автомобила, с 44% повече в сравнение със същия период на 2019 г. Общо от началото на годината Tesla е продала около 318 000 автомобила, а целта на компанията за 2020 г. е 0,5 милиона електрически превозни средства.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 14 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    26 4 Отговор
    Уникален анализ. Поздравления.

    Коментиран от #6

  • 2 Писна ми от тоя смог

    43 5 Отговор
    Писна ми от тоя смог, си каза Иван , 35-годишен мениджър в сферата на ИТ, докато пътуваше извън София с неговата Тесла, при баба на село, която гори черни въглища. Иван набуха още 3 чувала, за да стопли и останалите 3 спални, изпАрдя метан и въглероден двуокис като за начален старт на камаз и заспа щастлив.

    Коментиран от #19

  • 3 Така е

    13 27 Отговор
    Но когато, Тесла вече няма да печели от квотите, ще печели от колите, защото ще се умножило производството с много! Да му мислят останалите, които нито имат коли, нито фабрики, нито батерии, а света минава на ток!
  • 4 БАЙ Х@Й

    11 7 Отговор
    И къде е новината ?
  • 5 пилот на Ферари

    24 6 Отговор
    Фолксваген винаги са вървели на опашката при технологиите. Те бяха последните които ползваха помпа - дюза. Последни са при хибридите , електричките и водородните клетки.
    Само при манипулациите и високите цени са първи.

    Сега се гласят да разпродават част от дъщерните фирми защото трябва да купуват технологии.

    Коментиран от #16

  • 6 Луд с кирка

    24 7 Отговор

    До коментар #1 от "Марио":

    Той наистина е уникален. Прозира как от изкуствено създадени простотий, като продажбата на въглеродни емисии, Тесла се държи на повърхността. И това не е единственото подпомагане, чрез административни еквилибристики. Оставете я свободно да оцелява на пазара да видим как и колко ще издържи.
  • 7 пилот на Ферари

    21 3 Отговор
    Между другото - Волво е Китайска фирма. А там вече яко дръпнаха с електричките. А германците отдавна спят на стари лаври.

    Коментиран от #18

  • 8 Борис Михайлов

    18 12 Отговор
    Чeтa рeдoвнo тук и пoчти никoгa нe пишa кoмeнтaри, нo ceгa иcкaм дa кaжa на бай х@й: Мнoгo cи пр@cт, дa знaeш, дaй ви нa вac caмo хляб и зрeлищa, aмa кaквo ли ce учудвaм, тo тaкивa ca 90 прoцeнтa oт бългaрcкия нaрoд, глacувaщи зa ББ и глeдaщи биг брaдър. E, тaзи cтaтия (нoвинa) e зa ocтaнaлитe 10% и тук бих иcкaл дa пoхвaля aвтoрa. Мaлкo хoрa рaзбирaт aвтoмoбилнaтa мaтeрия, кaтo мoмчeтaтa oт мoбилe/фaкти.

    Коментиран от #10, #11

  • 9 DrivingPleasure

    16 5 Отговор
    Тесла вече заговори за сливане с някой от големите - Илончо усеща, че почва да брида и че да продава чалъми без конкуренция не е като да си пробутва циркаджийските номера когато на пазара има избор
  • 10 DrivingPleasure

    8 6 Отговор

    До коментар #8 от "Борис Михайлов":

    не че нещо пич... ама момчетата преписват статии гьотуре :D

    и да не пускам още един пост, да вметна тук, че цел от половин милион продажби беше още преди година 2, но пак няма да се случи.
    дерзайте към следващата цел за 20 милиона продажби на година :)
  • 11 БАЙ Х@Й

    11 3 Отговор

    До коментар #8 от "Борис Михайлов":

    Благодаря , за посланието . Ама нещо не разбрах . Ако 90% сме тъпите, защо Вие 10% не знаете описаното в статията , че го научавате днес ! Между другото за Борисов са гласували 90% , а 17% ! Колкото до биг брадър мисля , че отдавна е свалено от екран !

    Коментиран от #12

  • 12 Разбрах, че нищо не разбрах

    4 5 Отговор

    До коментар #11 от "БАЙ Х@Й":

    Между другото за Борисов са гласували 90% , а 17% !

    Коментиран от #13

  • 13 БАЙ Х@Й

    10 1 Отговор

    До коментар #12 от "Разбрах, че нищо не разбрах":

    Господина пише за 90% които ..... и гласуват за Борисов ! Факт обаче е ,че на последните избори за ГЕРБ са отчетени сумарно( редовни, подправени, корпоративен вот и пр.) 17% отобщия брой гласоподаватели!

    Коментиран от #14, #15

  • 14 Аха

    3 6 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й":

    Аха. Ами значи, НЕ са гласували, а ти пишеш, че са гласували 90 процента!
  • 15 СССР

    5 3 Отговор

    До коментар #13 от "БАЙ Х@Й":

    С други думи потвърждаваш, че си пр@ст 🤣🤣🤣
  • 16 хонда

    4 1 Отговор

    До коментар #5 от "пилот на Ферари":

    Да обаче продават най - много .........парадокс или клиенти идиоти

    Коментиран от #20

  • 17 Японеца

    6 2 Отговор
    Цените на акциите на тесла постъпват 7 пъти за 2020г, до 580$! Компанията обаче има оборотни около 4.3млд, свободни 1.8млд! Това е уникална пирамида! Балона се надува, надувайте момчета, да стане на парчета!
  • 18 Луд с кирка

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "пилот на Ферари":

    пилот на ферари у бГЕТО???
  • 19 TSLA

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Писна ми от тоя смог":

    Добро съчинение за 4-ти клас, но в реалния живот Иван с Теслата отива към някой зимен курорт и по пътя спират няколко ганьовеца с джипки с десен волан и коментират: "Геле, Геле ела да видиш на теслата дръжката!" - пресен случай

    Коментиран от #22

  • 20 Обиколил съм континентите отдавна

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "хонда":

    Къде продават най много? Иди в централна америка. Иди в бразилия. Иди в южна америка. После обиколи северна америка и канада(там ще срещнеш сефте) отиди в африка. Къде са фв освен вентотата в нигерия внос пт германия няма иди в близкия изток. Няма. Идинвнсредния изток. Няма. Иди в русия има малко в европейската част. Иди в далечния изток. Корея японоя виетнам филипините малайзия китай сингапур индия пакистан освен в китай няма. Няма и да има. Това, което ще срещаш на всички континентиндоноткат е тойота, хонда, нисан, сузуки, мерцедес, дайхатсу. Питам те ти къде видя тоя измислен фв извън европа турция и русия и малко в с. Америка???????????

    Коментиран от #21, #23

  • 21 гишгщ

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Обиколил съм континентите отдавна":

    То това се знае отдавна. Продават където има по -богати пазари. На по-мижавите почти не продават. Това е майсторлък все пак.
  • 22 onq s konq

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "TSLA":

    Уточни че Иван докато стигне до зимния курорт също спира няколко пъти че батерийката нещо не държи ток в студа. Чака по 30 мин за зареждане на 80% което реално не стига и за 20% пробег. Та това е реалността в момента. А ние докато чакаме по-добрите батерии в бъдеще си караме дизеляците, седим вътре на топло. :Р
  • 23 Капацитете

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Обиколил съм континентите отдавна":

    Обиколил си ги през Гуугъл мапс!