Last news in Fakti

6 Януари, 2021 17:58 6 524 31

Лукашенко: Беларус ще се откаже от ДВГ преди Европа

  • електромобил-
  • двигател с вътрешно горене-
  • беларус-
  • александър лукашенко

Беларус ще се откаже от автомобилите с двигатели с вътрешно горене преди Европа, обяви президентът на бившата съветска република Александър Лукашенко по време на посещение в завода за електроника и битова техника "Горизонт" в столицата Минск.

"Господ сигурно ни наказва с коронавируса, защото издевателстваме над природата. Ако не живеем в хармония с нея, няма да бъде здрави, а децата ни ще бъдат бедни", цитира думите на президента Беларуската телеграфна агенция.

Лукашенко отбелязва, че редица европейски страни вече са определили крайни срокове за забрана на автомобилите с ДВГ. "Ние имаме шанс да го сторим по-рано от тях и ще го направим", убеден е беларуският лидер.

Увереността на Лукашенко е свързана със завършването на атомната електроцентрала, изграждана от руската държавна корпорация "Росатом" през последните 9 години. Беларус планираше да изнася електроенергията, произвеждана от нея, за страните от Европейския съюз, но се сблъска с категоричен отказ от изкупуване заради опасения за екологията.

Сега страната разполага с огромен излишък, който трябва да бъде оползотворяван някак, и властите решиха да насърчават вътрешното потребление. Самият Александър Лукашенко е заклет фен на Tesla.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 21 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ТРАКТОРИ

    30 27 Отговор
    И КАК ЩЕ ОРЕШ С ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ТРАКТОР БЕЛАРУС,ЖАБАТА И ТЯ ВДИГНАЛА КРАК ДА Я ПОДКОВАТ

    Коментиран от #5, #29

  • 2 ПЕНКО

    13 11 Отговор
    КОЙ КАМИОН Е НАЙ-НАЙ -В РАЛИ" ДАКАР" --- БЕЛАЗ ИЛИ КАМАЗ-СМИРЕТЕ СЕ БЕЛАЗ -ТОВА Е КАМАЗ !?!?!? ОБАЧЕ , ТОВАРОПОДЕМНОСТТА НА БЕЛАЗ Е ПО-ПО-НАЙ !!!!!!!!!!!!!!

    Коментиран от #8, #10

  • 3 Ами Аку трьгнат сички пеша

    18 2 Отговор
    Сигурно е НАЙ ЕКОЛОГИЧНО. ЛОШОТО ЧЕ ТОГАВА ША СИА ДИГНАТ ЦЕНИТЕ НА ГАЛОШИТЕ И ЦЪРВУЛИТЕ ЩОТ СА ИЗНОСВАТ БЬРЗО И ПОРЪЧКИТЕ ША СА КОСМИЧЕСКИ ЗА КИТАЙЦИТЕ...
  • 4 ддд

    28 8 Отговор
    що бе тука още 1 или 2 манадата и минаваме на конска тяга
  • 5 Плямпало

    12 10 Отговор

    До коментар #1 от "ТРАКТОРИ":

    Колкото по-голямо съпротивление оказва повърността толкова по-голяма енергия е необходима за преодоляването му.Предсъави си електрически трактор да тегли плуг и да оре нива та това е смехотворно.

    Коментиран от #11

  • 6 Бае тодър

    18 6 Отговор
    Ма макво очаквате от началник в колхоз, толкова му е капацитета.

    Коментиран от #23, #27

  • 7 Иво

    11 3 Отговор
    Всяка лада с атомен реактор,На всеки трактор водородна бомба пък по къщята на кюмюр
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Аврам

    0 0 Отговор
    Беларус в Африка ли е бе? Кой ви писа 3ка по милост по география
  • 10 Пламен

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "ПЕНКО":

    МаЗ, Минск. Белазът са кариерни камиони.
  • 11 А сега ти не си представяй, а мисли

    11 2 Отговор

    До коментар #5 от "Плямпало":

    Електродвигатели или ДВГ има по-голям въртящ момент, който е нужен за оране? Май въртящия момент на ДВГ е смехотворен?

    Коментиран от #12, #18

  • 12 Плямпало

    7 5 Отговор

    До коментар #11 от "А сега ти не си представяй, а мисли":

    Е замисли се с тая батериика докъде си

    Коментиран от #14

  • 13 Мали

    4 2 Отговор
    Още един психопа.т
  • 14 Тези пък какво ли разбират от трактори

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "Плямпало":

    Някакъв си Джон Еленът решил, че батерия може да захранва трактор и направила електрически трактор, който даже боядисали зелено.
    Да вземе да пита някой истински производител на трактори дали това е възможно?

    Коментиран от #15

  • 15 Хо хо хо

    3 6 Отговор

    До коментар #14 от "Тези пък какво ли разбират от трактори":

    Колко ще работи и колко ще изоре.Едва ли много
  • 16 Сменяш батерията и продължаваш

    9 0 Отговор
    По правилния отговор е колко ще изгори? Отговорът е същия - едва ли много. И като всяка електрическа машина е много лесен за автоматизация. Колко ли може да изоре един "тракторист" с тях? Мноого, изключително много. Едновременно може да управлява десетки машини на различни локации, включително в други държави.

    Коментиран от #25

  • 17 БАЦО

    3 1 Отговор
    Умрем за електрически Беларус ! И Валодя да е на редосеялката .
  • 18 Някой

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от "А сега ти не си представяй, а мисли":

    Ми да вземем един от по-малките трактори на джон диър, 6R серията, най-малкия, 110 коня, и като влезем в сайта и погледнем въртящия момент - опа, 515 Нютон-метра. Я да видим теслътъ 3 лонг рейнЖ - 346 коня, ама 510 Нютон-метра. И кво? Трябва да се направи ел мотор с 350 коня за да има момента на трактор(4цил, 4,5л, ама максимални обороти 2100)

    Коментиран от #20, #21

  • 19 Кръговрат

    1 0 Отговор
    Китайците се качиха на автомобили сега Беларус на колела
  • 20 Не не

    9 0 Отговор

    До коментар #18 от "Някой":

    Не ви се отдава да мислите! На този мотор, ако му е малко въртящия момент, нали може да му се сложи по-бавна предавка, за да увеличи въртящия момент? Как мислиш от 4 цилиндров, искарваш толкова много Нм на колелата, а от електрически не можеш, защото мотора имал, еди колко си?
  • 21 Дрън-дрън

    10 1 Отговор

    До коментар #18 от "Някой":

    При един оборот в минута и при пет хиляди оборота в минута Тесла има тези 510 нютонметра. Колко нютон метра има дизеловия двигател при 100 оборота в минута? Риторичен въпрос разбира се.

    След това една тема за размисъл. Ако искаш да поддържаш 100 оборота в минута на колелата при 1000 оборота на дизеловия автомобил за да постигнеш максимален въртящ момент, предавателното число от двигателя до оста на колелата трябва да е 1 към 10, следователно към гумите ще предаваш 5150 нютон метра. Минималните обороти ще са около 80, а максималните 210, но Нютон метрите ще са по-малко.

    За да поддържаш с електродвигателя същите 100 оборота с максимален въртящ момент, можеш да сложиш редуктор 1 към 30. Тогава от 0 до 250 оборота, въртящият момент ще е 15 300 нютон метра, а после ще започне да пада при максимални 500 оборота. Както виждаш и работния диапазон без превключване на предавка и въртящия момент е много по-голям. Ама ти не можеш да го схванеш първоначално. Та кой ще оре по-лесно и по-дълбоко при 100 оборота на гумите?
  • 22 ВАГ

    4 2 Отговор
    Възможно е ,махат 100 те автомобила с ДВГ и купуват 100 електромобила и готово.Но ми се струва ,че С Корея ще ги изпревари след като Ким Че си продаде Мерцедеса и си купи електричка и така цяла С Корея ще е електрифицирана.
  • 23 Abe

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Бае тодър":

    Да, и затова човека е президент , а ти най-голямата работа...
  • 24 Бай Аз

    3 3 Отговор
    Батка, тук бъркаш!

    Електриката не струва!
  • 25 Хитърмитър

    3 3 Отговор

    До коментар #16 от "Сменяш батерията и продължаваш":

    Абе Миньо, тоя ток от де иде? От слънцето ли или от вятъра, ами имаш ли идея тия батерии дето са ги поставили за да се произведат колко енергия са похабили...я като теглиш чертата да вземеш да осъзнаеш,че това Еко-чудо трактор е по-голям замърсител от 60 годишния таралясник в двора на някое ТКЗС, а ползите му във времето са ограничени до гаранцията на батерията.... Да си прост е привилегия на най-великите.

    Коментиран от #26

  • 26 В кой век живееш?

    5 0 Отговор

    До коментар #25 от "Хитърмитър":

    Още настоящата технология на батериите позволява 5000 цикъла живот, а технологиите продължават да се развиват, производството се увеличава с което падат и цените, а енергията за производство на батерии става все по-чиста.

    Дори с настоящата технология, ако зареждаш батерията на трактора 4 пъти на ден, тя ще изкара 15 години, но аз ти говоря за смяна на четири батерии, тоест четирите ще изкарат 60 години.

    Ти да знаеш трактор, който да се експлоатира денонощно 365 дни в годината?

    Когато батериите са модулни, с тях може да захранваш всякаква земеделска и друга техника, като монтираш батерия на комбайна само в един-два месеца в годината, а през останалото време я ползваш по друга техника и за съхранение на енергия.

    Мислете по-мащабно. Батериите не са проблеми, а решението на проблемите.
  • 27 Лада Веста Крос

    1 1 Отговор

    До коментар #6 от "Бае тодър":

    Просто потърсете в гугъл какво прави МАЗ в момента и ще ви се изясни че не са празни приказки това. И да МАЗ все още го има и е добро здраве и върви напред, у нас всичко нарязаха на скрап, само БДЖ още има да се реже... Единствено се съмнявам че ще изпревари ЕС, по скоро в синхрон е по реалистично.
  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 обективно

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "ТРАКТОРИ":

    Изправена държава която не е затрила своя икономически и научен потенциал, и създава сложни възли и агрегати , може да направи почти всичко.
  • 30 TSLA

    1 0 Отговор
    Петролът е геополитика. Светът се затваря, окопава, откача от OПEK и минава на локална енергия. 400 магистрално (Кона/Ниро 64) и 500 (Tesla Long Range) били малко - ходиш пеш по 10-20. Трактора на ток не ти е оферта - ореш с воловете. Problemi niente!
  • 31 Иванов

    0 0 Отговор
    Тоя съвсем изперка.