Беларус ще се откаже от автомобилите с двигатели с вътрешно горене преди Европа, обяви президентът на бившата съветска република Александър Лукашенко по време на посещение в завода за електроника и битова техника "Горизонт" в столицата Минск.
"Господ сигурно ни наказва с коронавируса, защото издевателстваме над природата. Ако не живеем в хармония с нея, няма да бъде здрави, а децата ни ще бъдат бедни", цитира думите на президента Беларуската телеграфна агенция.
Лукашенко отбелязва, че редица европейски страни вече са определили крайни срокове за забрана на автомобилите с ДВГ. "Ние имаме шанс да го сторим по-рано от тях и ще го направим", убеден е беларуският лидер.
Увереността на Лукашенко е свързана със завършването на атомната електроцентрала, изграждана от руската държавна корпорация "Росатом" през последните 9 години. Беларус планираше да изнася електроенергията, произвеждана от нея, за страните от Европейския съюз, но се сблъска с категоричен отказ от изкупуване заради опасения за екологията.
Сега страната разполага с огромен излишък, който трябва да бъде оползотворяван някак, и властите решиха да насърчават вътрешното потребление. Самият Александър Лукашенко е заклет фен на Tesla.
Коментиран от #5, #29
-27 +30
Коментиран от #8, #10
-11 +13
-2 +18
-8 +28
До коментар #1 от "ТРАКТОРИ":
Колкото по-голямо съпротивление оказва повърността толкова по-голяма енергия е необходима за преодоляването му.Предсъави си електрически трактор да тегли плуг и да оре нива та това е смехотворно.
Коментиран от #11
-10 +12
Коментиран от #23, #27
-6 +18
-3 +11
-0 +0
До коментар #2 от "ПЕНКО":
МаЗ, Минск. Белазът са кариерни камиони.
-0 +5
До коментар #5 от "Плямпало":
Електродвигатели или ДВГ има по-голям въртящ момент, който е нужен за оране? Май въртящия момент на ДВГ е смехотворен?
Коментиран от #12, #18
-2 +11
До коментар #11 от "А сега ти не си представяй, а мисли":
Е замисли се с тая батериика докъде си
Коментиран от #14
-5 +7
-2 +4
До коментар #12 от "Плямпало":
Някакъв си Джон Еленът решил, че батерия може да захранва трактор и направила електрически трактор, който даже боядисали зелено.
Да вземе да пита някой истински производител на трактори дали това е възможно?
Коментиран от #15
-1 +9
До коментар #14 от "Тези пък какво ли разбират от трактори":
Колко ще работи и колко ще изоре.Едва ли много
-6 +3
Коментиран от #25
-0 +9
-1 +3
До коментар #11 от "А сега ти не си представяй, а мисли":
Ми да вземем един от по-малките трактори на джон диър, 6R серията, най-малкия, 110 коня, и като влезем в сайта и погледнем въртящия момент - опа, 515 Нютон-метра. Я да видим теслътъ 3 лонг рейнЖ - 346 коня, ама 510 Нютон-метра. И кво? Трябва да се направи ел мотор с 350 коня за да има момента на трактор(4цил, 4,5л, ама максимални обороти 2100)
Коментиран от #20, #21
-2 +4
-0 +1
До коментар #18 от "Някой":
Не ви се отдава да мислите! На този мотор, ако му е малко въртящия момент, нали може да му се сложи по-бавна предавка, за да увеличи въртящия момент? Как мислиш от 4 цилиндров, искарваш толкова много Нм на колелата, а от електрически не можеш, защото мотора имал, еди колко си?
-0 +9
До коментар #18 от "Някой":
При един оборот в минута и при пет хиляди оборота в минута Тесла има тези 510 нютонметра. Колко нютон метра има дизеловия двигател при 100 оборота в минута? Риторичен въпрос разбира се.
След това една тема за размисъл. Ако искаш да поддържаш 100 оборота в минута на колелата при 1000 оборота на дизеловия автомобил за да постигнеш максимален въртящ момент, предавателното число от двигателя до оста на колелата трябва да е 1 към 10, следователно към гумите ще предаваш 5150 нютон метра. Минималните обороти ще са около 80, а максималните 210, но Нютон метрите ще са по-малко.
За да поддържаш с електродвигателя същите 100 оборота с максимален въртящ момент, можеш да сложиш редуктор 1 към 30. Тогава от 0 до 250 оборота, въртящият момент ще е 15 300 нютон метра, а после ще започне да пада при максимални 500 оборота. Както виждаш и работния диапазон без превключване на предавка и въртящия момент е много по-голям. Ама ти не можеш да го схванеш първоначално. Та кой ще оре по-лесно и по-дълбоко при 100 оборота на гумите?
-1 +10
-2 +4
До коментар #6 от "Бае тодър":
Да, и затова човека е президент , а ти най-голямата работа...
-2 +3
Електриката не струва!
-3 +3
До коментар #16 от "Сменяш батерията и продължаваш":
Абе Миньо, тоя ток от де иде? От слънцето ли или от вятъра, ами имаш ли идея тия батерии дето са ги поставили за да се произведат колко енергия са похабили...я като теглиш чертата да вземеш да осъзнаеш,че това Еко-чудо трактор е по-голям замърсител от 60 годишния таралясник в двора на някое ТКЗС, а ползите му във времето са ограничени до гаранцията на батерията.... Да си прост е привилегия на най-великите.
Коментиран от #26
-3 +3
До коментар #25 от "Хитърмитър":
Още настоящата технология на батериите позволява 5000 цикъла живот, а технологиите продължават да се развиват, производството се увеличава с което падат и цените, а енергията за производство на батерии става все по-чиста.
Дори с настоящата технология, ако зареждаш батерията на трактора 4 пъти на ден, тя ще изкара 15 години, но аз ти говоря за смяна на четири батерии, тоест четирите ще изкарат 60 години.
Ти да знаеш трактор, който да се експлоатира денонощно 365 дни в годината?
Когато батериите са модулни, с тях може да захранваш всякаква земеделска и друга техника, като монтираш батерия на комбайна само в един-два месеца в годината, а през останалото време я ползваш по друга техника и за съхранение на енергия.
Мислете по-мащабно. Батериите не са проблеми, а решението на проблемите.
-0 +5
До коментар #6 от "Бае тодър":
Просто потърсете в гугъл какво прави МАЗ в момента и ще ви се изясни че не са празни приказки това. И да МАЗ все още го има и е добро здраве и върви напред, у нас всичко нарязаха на скрап, само БДЖ още има да се реже... Единствено се съмнявам че ще изпревари ЕС, по скоро в синхрон е по реалистично.
-1 +1
До коментар #1 от "ТРАКТОРИ":
Изправена държава която не е затрила своя икономически и научен потенциал, и създава сложни възли и агрегати , може да направи почти всичко.
-0 +1
-0 +1
-0 +0