Беларус ще се откаже от автомобилите с двигатели с вътрешно горене преди Европа, обяви президентът на бившата съветска република Александър Лукашенко по време на посещение в завода за електроника и битова техника "Горизонт" в столицата Минск.
"Господ сигурно ни наказва с коронавируса, защото издевателстваме над природата. Ако не живеем в хармония с нея, няма да бъде здрави, а децата ни ще бъдат бедни", цитира думите на президента Беларуската телеграфна агенция.
Лукашенко отбелязва, че редица европейски страни вече са определили крайни срокове за забрана на автомобилите с ДВГ. "Ние имаме шанс да го сторим по-рано от тях и ще го направим", убеден е беларуският лидер.
Увереността на Лукашенко е свързана със завършването на атомната електроцентрала, изграждана от руската държавна корпорация "Росатом" през последните 9 години. Беларус планираше да изнася електроенергията, произвеждана от нея, за страните от Европейския съюз, но се сблъска с категоричен отказ от изкупуване заради опасения за екологията.
Сега страната разполага с огромен излишък, който трябва да бъде оползотворяван някак, и властите решиха да насърчават вътрешното потребление. Самият Александър Лукашенко е заклет фен на Tesla.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТРАКТОРИ
Коментиран от #5, #29
18:02 06.01.2021
2 ПЕНКО
Коментиран от #8, #10
18:09 06.01.2021
3 Ами Аку трьгнат сички пеша
18:12 06.01.2021
4 ддд
18:16 06.01.2021
5 Плямпало
До коментар #1 от "ТРАКТОРИ":
Колкото по-голямо съпротивление оказва повърността толкова по-голяма енергия е необходима за преодоляването му.Предсъави си електрически трактор да тегли плуг и да оре нива та това е смехотворно.Коментиран от #11
18:29 06.01.2021
6 Бае тодър
Коментиран от #23, #27
18:37 06.01.2021
7 Иво
18:45 06.01.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Аврам
19:22 06.01.2021
10 Пламен
До коментар #2 от "ПЕНКО":
МаЗ, Минск. Белазът са кариерни камиони.19:51 06.01.2021
11 А сега ти не си представяй, а мисли
До коментар #5 от "Плямпало":
Електродвигатели или ДВГ има по-голям въртящ момент, който е нужен за оране? Май въртящия момент на ДВГ е смехотворен?Коментиран от #12, #18
19:52 06.01.2021
12 Плямпало
До коментар #11 от "А сега ти не си представяй, а мисли":
Е замисли се с тая батериика докъде сиКоментиран от #14
19:53 06.01.2021
13 Мали
19:56 06.01.2021
14 Тези пък какво ли разбират от трактори
До коментар #12 от "Плямпало":
Някакъв си Джон Еленът решил, че батерия може да захранва трактор и направила електрически трактор, който даже боядисали зелено.Да вземе да пита някой истински производител на трактори дали това е възможно?
Коментиран от #15
19:58 06.01.2021
15 Хо хо хо
До коментар #14 от "Тези пък какво ли разбират от трактори":
Колко ще работи и колко ще изоре.Едва ли много20:22 06.01.2021
16 Сменяш батерията и продължаваш
Коментиран от #25
20:50 06.01.2021
17 БАЦО
20:55 06.01.2021
18 Някой
До коментар #11 от "А сега ти не си представяй, а мисли":
Ми да вземем един от по-малките трактори на джон диър, 6R серията, най-малкия, 110 коня, и като влезем в сайта и погледнем въртящия момент - опа, 515 Нютон-метра. Я да видим теслътъ 3 лонг рейнЖ - 346 коня, ама 510 Нютон-метра. И кво? Трябва да се направи ел мотор с 350 коня за да има момента на трактор(4цил, 4,5л, ама максимални обороти 2100)Коментиран от #20, #21
21:02 06.01.2021
19 Кръговрат
21:38 06.01.2021
20 Не не
До коментар #18 от "Някой":
Не ви се отдава да мислите! На този мотор, ако му е малко въртящия момент, нали може да му се сложи по-бавна предавка, за да увеличи въртящия момент? Как мислиш от 4 цилиндров, искарваш толкова много Нм на колелата, а от електрически не можеш, защото мотора имал, еди колко си?21:38 06.01.2021
21 Дрън-дрън
До коментар #18 от "Някой":
При един оборот в минута и при пет хиляди оборота в минута Тесла има тези 510 нютонметра. Колко нютон метра има дизеловия двигател при 100 оборота в минута? Риторичен въпрос разбира се.След това една тема за размисъл. Ако искаш да поддържаш 100 оборота в минута на колелата при 1000 оборота на дизеловия автомобил за да постигнеш максимален въртящ момент, предавателното число от двигателя до оста на колелата трябва да е 1 към 10, следователно към гумите ще предаваш 5150 нютон метра. Минималните обороти ще са около 80, а максималните 210, но Нютон метрите ще са по-малко.
За да поддържаш с електродвигателя същите 100 оборота с максимален въртящ момент, можеш да сложиш редуктор 1 към 30. Тогава от 0 до 250 оборота, въртящият момент ще е 15 300 нютон метра, а после ще започне да пада при максимални 500 оборота. Както виждаш и работния диапазон без превключване на предавка и въртящия момент е много по-голям. Ама ти не можеш да го схванеш първоначално. Та кой ще оре по-лесно и по-дълбоко при 100 оборота на гумите?
22:12 06.01.2021
22 ВАГ
22:58 06.01.2021
23 Abe
До коментар #6 от "Бае тодър":
Да, и затова човека е президент , а ти най-голямата работа...23:06 06.01.2021
24 Бай Аз
Електриката не струва!
03:37 07.01.2021
25 Хитърмитър
До коментар #16 от "Сменяш батерията и продължаваш":
Абе Миньо, тоя ток от де иде? От слънцето ли или от вятъра, ами имаш ли идея тия батерии дето са ги поставили за да се произведат колко енергия са похабили...я като теглиш чертата да вземеш да осъзнаеш,че това Еко-чудо трактор е по-голям замърсител от 60 годишния таралясник в двора на някое ТКЗС, а ползите му във времето са ограничени до гаранцията на батерията.... Да си прост е привилегия на най-великите.Коментиран от #26
07:43 07.01.2021
26 В кой век живееш?
До коментар #25 от "Хитърмитър":
Още настоящата технология на батериите позволява 5000 цикъла живот, а технологиите продължават да се развиват, производството се увеличава с което падат и цените, а енергията за производство на батерии става все по-чиста.Дори с настоящата технология, ако зареждаш батерията на трактора 4 пъти на ден, тя ще изкара 15 години, но аз ти говоря за смяна на четири батерии, тоест четирите ще изкарат 60 години.
Ти да знаеш трактор, който да се експлоатира денонощно 365 дни в годината?
Когато батериите са модулни, с тях може да захранваш всякаква земеделска и друга техника, като монтираш батерия на комбайна само в един-два месеца в годината, а през останалото време я ползваш по друга техника и за съхранение на енергия.
Мислете по-мащабно. Батериите не са проблеми, а решението на проблемите.
08:52 07.01.2021
27 Лада Веста Крос
До коментар #6 от "Бае тодър":
Просто потърсете в гугъл какво прави МАЗ в момента и ще ви се изясни че не са празни приказки това. И да МАЗ все още го има и е добро здраве и върви напред, у нас всичко нарязаха на скрап, само БДЖ още има да се реже... Единствено се съмнявам че ще изпревари ЕС, по скоро в синхрон е по реалистично.09:33 07.01.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 обективно
До коментар #1 от "ТРАКТОРИ":
Изправена държава която не е затрила своя икономически и научен потенциал, и създава сложни възли и агрегати , може да направи почти всичко.14:31 07.01.2021
30 TSLA
18:05 07.01.2021
31 Иванов
16:47 08.01.2021