През 90-те нямаше електронни опции, джаджи и спомагателни системи, но автомобилите бяха доста по-прости и по-здрави. Става въпрос за автомобилите от 90-те години, които продължаваме да караме и днес.Ето и останалите от нашата класация.
8. BMW 3 Series E46 (1997-2006)

Баварската компания BMW произвежда автомобили от трета серия много преди появата на модела E46, но тази каросерия наистина се доказа като лидер в класа на компактните премиум автомобили. Въпреки факта, че автомобилът е проектиран през 90-те години, по отношение на екстериора и интериора, той все още е актуален. Както всички BMW-та и E46 е добър за шофиране, особено във версията си M3.
9. Opel Calibra (1990-1997)

Днес е трудно да си представим, че Opel ще пусне спортно купе, но през 90-те такава кола беше Calibra. Това бе не просто седан с три врати, а специално проектирано купе с рекордно нисък коефициент на съпротивление Cx = 0,26 - най-добрият резултат сред всички автомобили, продавани по онова време. Разбира се, това не беше най-добрата кола по отношение на управление, но Calibra изглежда страхотно и днес, въпреки годините си.
10. Citroen Berlingo I (1996-2013)

За някои шофьори Citroen Berlingo е "баничарка", а за други просторен семеен автомобил. Във всеки случай автомобилът се превърна в бестселър в своя клас, тъй като се оказа практичен и икономичен. Заслужава да се спомене и основният му конкурент - Renault Kangoo.
11. Mitsubishi Pajero V20 (1991-1999)

Имаше моменти, когато Mitsubishi Pajero беше не просто поредния кросоувър, а пълноправен всъдеход. През 90-те години всички високопроходими коли са проектирани по същия начин като Pajero: каросерия, отделена от шасито и двигатели с висок въртящ момент. Много автомобили от второ поколение са оцелели до наши дни и продължават да са истински офроудъри.
12. Mazda MX-5 NB (1998-2005)

Второто поколение Mazda MX-5 (поколение NB) стана малко по-голямо, но много по-мощно от автомобила от първо поколение. В сравнение с такива компактни роудстъри като MGF, BMW Z3, Toyota MR2 и Fiat Barchetta, японският модел печели в много отношения, което си личи и от цените на запазените екземпляри.
13. Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Passat от пето поколение дебютира по време, когато германският производител на автомобили иска да покаже на света, че емблема на Volkswagen може да има не само на бюджетна кола, но и на седан от бизнес клас. От техническа гледна точка, новото поколение Passat B5 има много общи черти с Audi A4, автомобилът се характеризира с аеродинамичния стил от 90-те, а отвътре, с красив спретнат интериор и голям избор от двигатели и трансмисии. На вторичния пазар се търсят най-често дизелови версии без компресор, които много често изкарват до 400-500 хиляди километра.
14. Volkswagen Golf IV (1998-2004)

Що се отнася до автомобилите на Volkswagen, би било истинско престъпление да не говорим за хечбека Golf. От 70-те години до днес този компактен хечбек е един от най-популярните в света. Моделът от четвърто поколение и сега се радва на голямо търсене на вторичния пазар и всичко това благодарение на добра каросерия, мощни и икономични двигатели и сравнително качествена изработка.
Коментиран от #15
-221 +71
-19 +36
Коментиран от #5, #6, #45
-17 +88
Коментиран от #16
-4 +225
До коментар #3 от "Дърт Шофьор":
Защото ги срещаш по сервизите изглежда.
Коментиран от #43, #70
-73 +20
До коментар #3 от "Дърт Шофьор":
първo cтaвa думa зa кoли oт 90-тe нa минaлия вeк и втoрo, прoчeти първaтa чacт нa мaтeриaлa, тя зaпoчвa cъc 124, aмa викaш зa кaквo ми e дa чeтa, пo-дoбрe дa ce изхoдя тук и дa cи хoдя.
Коментиран от #35
-2 +128
-68 +56
-5 +118
Коментиран от #10
-22 +89
До коментар #9 от "Ивайло":
А интериора скърца ли като на Лада :D Здрава кола наистина, но вътре са спестили толкова много, че е направо трагедия.
Коментиран от #11, #12
-29 +26
До коментар #10 от "Сър":
Абе може и да поскърцва, ама повърхностите като кори и табло почти не са се износили, което говори за сравнително добро качество на материала!!! Като влезна в една 46-ца например и погледна пластмасовите детайли по интериора как се лющят и се драскат, смятам, че в е36 са вложени по-качествените материали!!! А и предпочитам да ми поскръцва от време на време, но да е неубиваема, отколкото комфорт, лукс и глезотии и за най-дребното "пак да се опукат груби суми"!!! ;)))
-4 +71
До коментар #10 от "Сър":
А за бутоните да не говорим!!! Всичките бутони в 36-цата ми изглеждат като нови и работят перфектно и няма и помен от олющване, както например в е46 или особено във ВАГ групата (голф 4, пасат 4 и другите)!!! Е36, Е39 и донякъде Е46 са последните истински и здрави БМВ-та!!! От тук насетне всичко друго е компромис откъм качество!!!
Коментиран от #25, #49
-7 +58
-4 +48
-4 +44
До коментар #1 от "Mnogo zle":
Що, ти какво караш?
Коментиран от #17, #19
-2 +21
До коментар #4 от "Белгиеца":
На Калибрата и викахме "сиромашкото Ферари" (без лоши чувства). Никога не съм карал, но действително беше кола с впечатляващ дизайн и присъствие. Малко носталгично, но повечето коли от този период бяха с характерен дизайн, всяка марка имаше собствени уникални линии (лоши или добри). Имал съм А4 B5 комби, естествено!..Няма да го забравя, такова спомени.
Коментиран от #29
-0 +72
До коментар #15 от "666":
Нищо не карам, ходя пеш щото нямам книжка.
Коментиран от #21
-6 +28
-93 +8
До коментар #15 от "666":
Скайтборд
-5 +9
Коментиран от #22, #24, #105
-32 +45
До коментар #17 от "Mnogo zle":
Аха ясно, поредния с мнение без покритие
-4 +25
До коментар #20 от "София мамо София":
Какво му е на Ситроена, аз вече 14 години карам Ксантия 94ти набор 1.9 TD. Железен двигател,а за возията на хидроактива просто нямам какво да коментираме
Коментиран от #80
-10 +54
Коментиран от #74
-3 +38
До коментар #20 от "София мамо София":
По улиците има много повече берлингота, отколкото всички останали "легенди" изброени в статията. А Голф-5 произвежда толкова много ръжда, колкото никой друг опел преди това.
-12 +62
До коментар #12 от "Ивайло":
ФАКТ
-2 +8
-10 +20
-9 +51
Коментиран от #32, #33
-50 +14
До коментар #16 от "Коментара":
Така е, тези коли са мислени и произвеждани в по-добро време от сегашното, не масовки направени единствено цел печалба. На актуалните масовки ако махнеш емблемата, не може да разбереш кой е производитела.
-3 +40
Коментиран от #36, #41, #42
-31 +20
-2 +42
До коментар #28 от "Novus Ordo Seclorum":
124-ката е в първа част.
Коментиран от #40
-0 +30
До коментар #28 от "Novus Ordo Seclorum":
за I част.Вж. там.
-0 +21
Коментиран от #37, #85
-33 +36
До коментар #6 от "Марио":
О, много съжалявам, че съм те отегчил. Пропуснал съм първата част. Трябваше интуитивно да се сетя какво е пишело в нея. И много извинявай, че съм ти загубил безценното време да ми отговаряш на "изхождането".
-24 +9
До коментар #30 от "Петър":
Еми няма да видиш калибри, защото те са карани вповечето случай доста спортно и или са изпоблъскани, или изпочупени. Ние имахме Опел Омега някъде към края на 90-те, много здрава кола, почти никаква подръжка, возеше перфектно,едва ли ще направят вече такива коли като по горните.
-6 +35
До коментар #34 от "Joro":
Ганьо,с БМВ от твоя квартал Люлин няма да стане,вземи покарай истинско такова,пък тогава коментирай
-10 +25
-7 +33
-9 +14
До коментар #32 от "Stoich":
Извинявам се. Но съм толкова сигурен че Калибра няма място в тази класация, че дадох първия пример за който се сетих.
-17 +3
До коментар #30 от "Петър":
Ако братовчед ти е някой балък, който само налива бензин, но спестява пари дори за елементарен ремонт, нормално е да го остави на пътя. Всяка кола си иска разходите.И като гледам написаното от теб, кой знае от кое село си...баш!
-5 +19
До коментар #30 от "Петър":
Точно в Калибра се слагаха най-здравите двигатели, които някога са правили Опел. C16хх, C18хх и C20хх двигателите си издържаха по милион километра като стой та гледай. Неслучайно имаше толкова опел таксита. Не с тойоти. Тойотите имат много здрави автомобили безспорно, но има причини да не се продават много много в Европа.
-2 +40
До коментар #5 от "Сър":
колега става въпрос за немски по стари автомобили не за Корейски бракми прочети статията внимателно те не са по сервизите а по пътищата
-6 +13
Коментиран от #46
-2 +25
До коментар #3 от "Дърт Шофьор":
ми отвори първа част бе
-1 +10
До коментар #44 от "Хайл":
*имах в предвид голф 4 от тези години
-3 +5
-5 +20
-7 +22
До коментар #12 от "Ивайло":
отивам в италия при познати през 2007 г, точни бяха купили голф 5- колата супер. през 2013 се виждаме и пак с голфа, само че всички бутони като зарчета- черно бели😂😂😂
-5 +21
-31 +26
Коментиран от #53
-4 +15
Коментиран от #54, #56
-19 +12
До коментар #51 от "Алфа Ромео":
Имат предвид МЕХАНИЧЕН комресор , механичен и турбо копресор имат разлика.В статията е за механичен чета ви коментарите и гледам но не разбирате
Коментиран от #104
-3 +10
До коментар #52 от "гого":
Я обясни на нас непросветените като окачването е алуминиево какво точно се чупи и разваля?
Коментиран от #55
-8 +11
До коментар #54 от "Притежател":
Човека е прав ТОВА ОКАЧВАНЕ Е ГАДНО. гумената втулка се къса и автоматично след купуването на нов носач А НЕ слагане на нова втулка на стария .
Коментиран от #57, #58
-4 +14
До коментар #52 от "гого":
Гого , пий си хапчетата редовно , всички изброени коли бяха страхотни за времето си ....на колко си години
-7 +16
До коментар #55 от "2222222":
Гумената втулка се къса да, а самият носач че е направен от алуминий няма никакво значение. И се късат поради некомпетенти майстори, много важно е носачите да се затегнат в работното и положение, тоест когато гумата е стъпила на земята. По-лесно е обаче колата да е на подемника, "майстора" сменя всички "кокали", затяга при провиснало положение на гумите и при сваляне колата на земята гумените втулки се късат от голямот усукване. Толкова от мен по темата.
-3 +35
До коментар #55 от "2222222":
Забравих да добавя че вече комплект всички носачи се продава за 300лв. Дето се вика без пари.
Коментиран от #60
-7 +10
не и подхождаше много но 150-то и особено турбо двигателя бяха доста бързи.
С малко детайлна шлифовка от страна на производителя колата щеше да е без конкуренция. По отношение за експлоатационната просто е много добре, ката изклячим ръждата, която мъчеше всички опели по отова време.
-3 +15
До коментар #58 от "Притежател":
Тези 300 ле издържат 300 дни и до там ,лемфьордер е марката и нищо друго или ОРИГИНАЛНИ от магазина по марка
Коментиран от #61
-3 +10
До коментар #60 от "22222222":
60 000км издържат тествано е, акцента обаче ми беше друг че се плюе по колите а некадърните майстори не се споменават за фактор.
-2 +15
-14 +13
Коментиран от #66, #69, #75
-30 +4
-25 +5
Всъщност, нищо чудно - каквито журналистите, такива и статиите.
-15 +13
До коментар #63 от "Radio z":
90-те са годините от 1990 до 1999, неуко джендърче!
Коментиран от #102
-5 +27
-17 +2
-1 +8
До коментар #63 от "Radio z":
Ако 90-те са от 1980 до 1990, то как наричаме годините от 1990 до 1999 ?
-3 +19
До коментар #5 от "Сър":
То е ясно кой висиШ по сервизите
-1 +2
Коментиран от #98
-3 +12
Коментиран от #73
-0 +5
До коментар #72 от "Алфа Вълкът":
Селиката и Калибрата #1
-2 +5
До коментар #23 от "Анонимен":
Ауди 80 Б4 сигурно ще има и след 10 години.С това поцинкована купе и с тези здрави мотори само някой закон за ДВГ може да ги пречупи.Иначе не виждам какво може да спре от движение такъв амтомобил.Солидна работа са.
Коментиран от #82
-2 +20
До коментар #63 от "Radio z":
Прав си, 90-те години е периода 1981-1990 г! Само неграмотник може да пише,че това е периода (след 1990г) от 90-те години. По същата логика,те ще напишат и че са от 19-ти век и че сега сме в 20-ти век ,щом започва годината с две хиляди и нещо.
Коментиран от #78, #91
-9 +8
Коментиран от #97
-2 +12
-23 +3
До коментар #75 от "един от всички":
и двамата.Справка чичко Гугъл.
Коментиран от #94
-0 +7
-3 +5
До коментар #22 от "Citroen":
От всички френски боклуци,точно ситроена е най-скъсаната кола. Само до преди три години и аз го имах същия (ксантия'97)само,че бензин,та както и да е,тамън му смених гарнитура на главата и....хоп после хидравлика...после окачване...и така се принудиха да го бракуван.
-5 +7
КАТО ГО ИЗКАРАМ ГЛЕДАТ ГО С ИНТЕРЕС
Коментиран от #95
-2 +10
До коментар #74 от "Играч":
ЕВАЛА !!!!
А КУПЕТАТА ИМАТ И ДИЗАЙН
-1 +6
БЕХ доволен от него.
-4 +7
-1 +2
До коментар #34 от "Joro":
Колега ,пробвай някой път с читави гуми и тогава коментирай.
-0 +1
Тази кола ще надживее повече от колите които ще бъдат произведени днес.
-4 +2
Трудно вече всеки собственик може да си позволи ремонт някакъв.В моторното отделение не може човек да пъхне пръст, камо ли ръка.....хидравлики, датчици, турбокомпресори, климатици, ремъци, помпи, филтри..... Във всяко едно отношение човешкото общество стана комерсиално и консумативно. Караш нова кола 5-8 години, купуваш нова при още по-изгодни условия .....Не си заслужава да се трепиш, да ремонтираш, да ходиш по майстори и автосервизи !!!
Коментиран от #100
-2 +3
-0 +9
Коментиран от #93
-13 +1
-8 +1
До коментар #75 от "един от всички":
Понякога трябва да знаеш кога да замълчиш....но и за това предполагам е необходима поне една работеща мозъчна клетка
-0 +1
-1 +3
До коментар #89 от "Бмв":
... да не падаме от небето ! Знаем за що иде реч, и ние сме карали БМВ ! Явно си в началото на шофьорската си кариера ама, нищо с времето ще се оправиш !
-0 +2
До коментар #78 от "Не сте прави":
По принцип са прави !
-0 +0
До коментар #81 от "vasik atanasova":
Това е, най- доброто !!! Аз, имах от 95 г. но, четиривратката B4 2.0 16V 140cv sport edition !
-1 +2
-1 +0
До коментар #76 от "CALIBRA TURBO 4X4":
Абсолютно вярно. Казвам го от опит.
-1 +3
До коментар #71 от "По-здрава":
Яйцето е върхът!
-0 +2
Коментиран от #101
-2 +2
До коментар #87 от "Шаран БГ":
Глупости. Една кола се караше по 20 години само в соца, защото за нова се чакаше пак толкова и ако не я поддържаш, няма откъде да си купиш друга. 10-годишни лади и москвичи се продаваха по-скъпо от чисто нови - защото ги взимаш веднага, а не "като ти излезе номерът в Мототехника". Оттам и легендите колко били здрави руските курници. Не бяха здрави, ами всеки ги кърпеше, щото други нямаше.
-1 +3
До коментар #99 от "Кракра":
на поршето му викат Бентли за анцузи.
-0 +0
До коментар #66 от "Радио Ереван":
90-те години на 20 век е десетото и последно десетилетие на 20 век, започва на 1 януари 1991 г. и приключва на 31 декември 2000 г.
Цитатът е от Уикипедия.
Лично аз съм фен на БМВ-то, имах такова е46 и мога да кажа, че беше много сполучлива и приятна за шофиране кола, но много често се чупеше. И тъй като не съм автомеханик, в сервизите обикновено ми одрусваха джобовете, та за 7 години съм я платил двойно. Сега съм с почти нов автомобил Киа и пари за ремонти, слава Богу, не давам,но пък цената на този автомобил също ме удря по джоба с това, че веднага е по-ниска с едно 30%.
-0 +0
-0 +3
До коментар #53 от "РАЗБРАХТЕ ЛИ":
Принципно знам че са различни неща, както има Бенцове с компресор без турбина, значи имат дизел с компресор и турбина и само с турбина, пропуснал съм нещо явно за този Пасат.
-0 +0
До коментар #20 от "София мамо София":
няма и да ти стане
-0 +0
-0 +0