През 90-те нямаше електронни опции, джаджи и спомагателни системи, но автомобилите бяха доста по-прости и по-здрави. Става въпрос за автомобилите от 90-те години, които продължаваме да караме и днес.Ето и останалите от нашата класация.
8. BMW 3 Series E46 (1997-2006)
Баварската компания BMW произвежда автомобили от трета серия много преди появата на модела E46, но тази каросерия наистина се доказа като лидер в класа на компактните премиум автомобили. Въпреки факта, че автомобилът е проектиран през 90-те години, по отношение на екстериора и интериора, той все още е актуален. Както всички BMW-та и E46 е добър за шофиране, особено във версията си M3.
9. Opel Calibra (1990-1997)
Днес е трудно да си представим, че Opel ще пусне спортно купе, но през 90-те такава кола беше Calibra. Това бе не просто седан с три врати, а специално проектирано купе с рекордно нисък коефициент на съпротивление Cx = 0,26 - най-добрият резултат сред всички автомобили, продавани по онова време. Разбира се, това не беше най-добрата кола по отношение на управление, но Calibra изглежда страхотно и днес, въпреки годините си.
10. Citroen Berlingo I (1996-2013)
За някои шофьори Citroen Berlingo е "баничарка", а за други просторен семеен автомобил. Във всеки случай автомобилът се превърна в бестселър в своя клас, тъй като се оказа практичен и икономичен. Заслужава да се спомене и основният му конкурент - Renault Kangoo.
11. Mitsubishi Pajero V20 (1991-1999)
Имаше моменти, когато Mitsubishi Pajero беше не просто поредния кросоувър, а пълноправен всъдеход. През 90-те години всички високопроходими коли са проектирани по същия начин като Pajero: каросерия, отделена от шасито и двигатели с висок въртящ момент. Много автомобили от второ поколение са оцелели до наши дни и продължават да са истински офроудъри.
12. Mazda MX-5 NB (1998-2005)
Второто поколение Mazda MX-5 (поколение NB) стана малко по-голямо, но много по-мощно от автомобила от първо поколение. В сравнение с такива компактни роудстъри като MGF, BMW Z3, Toyota MR2 и Fiat Barchetta, японският модел печели в много отношения, което си личи и от цените на запазените екземпляри.
13. Volkswagen Passat B5 (1996-2005)
Passat от пето поколение дебютира по време, когато германският производител на автомобили иска да покаже на света, че емблема на Volkswagen може да има не само на бюджетна кола, но и на седан от бизнес клас. От техническа гледна точка, новото поколение Passat B5 има много общи черти с Audi A4, автомобилът се характеризира с аеродинамичния стил от 90-те, а отвътре, с красив спретнат интериор и голям избор от двигатели и трансмисии. На вторичния пазар се търсят най-често дизелови версии без компресор, които много често изкарват до 400-500 хиляди километра.
14. Volkswagen Golf IV (1998-2004)
Що се отнася до автомобилите на Volkswagen, би било истинско престъпление да не говорим за хечбека Golf. От 70-те години до днес този компактен хечбек е един от най-популярните в света. Моделът от четвърто поколение и сега се радва на голямо търсене на вторичния пазар и всичко това благодарение на добра каросерия, мощни и икономични двигатели и сравнително качествена изработка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Mnogo zle
Коментиран от #15
10:55 13.01.2021
2 сектант
10:55 13.01.2021
3 Дърт Шофьор
Коментиран от #5, #6, #45
10:56 13.01.2021
4 Белгиеца
Коментиран от #16
10:58 13.01.2021
5 Сър
До коментар #3 от "Дърт Шофьор":
Защото ги срещаш по сервизите изглежда.Коментиран от #43, #70
11:00 13.01.2021
6 Марио
До коментар #3 от "Дърт Шофьор":
първo cтaвa думa зa кoли oт 90-тe нa минaлия вeк и втoрo, прoчeти първaтa чacт нa мaтeриaлa, тя зaпoчвa cъc 124, aмa викaш зa кaквo ми e дa чeтa, пo-дoбрe дa ce изхoдя тук и дa cи хoдя.Коментиран от #35
11:01 13.01.2021
7 гост
11:01 13.01.2021
8 ddааааа
11:02 13.01.2021
9 Ивайло
Коментиран от #10
11:04 13.01.2021
10 Сър
До коментар #9 от "Ивайло":
А интериора скърца ли като на Лада :D Здрава кола наистина, но вътре са спестили толкова много, че е направо трагедия.Коментиран от #11, #12
11:05 13.01.2021
11 Ивайло
До коментар #10 от "Сър":
Абе може и да поскърцва, ама повърхностите като кори и табло почти не са се износили, което говори за сравнително добро качество на материала!!! Като влезна в една 46-ца например и погледна пластмасовите детайли по интериора как се лющят и се драскат, смятам, че в е36 са вложени по-качествените материали!!! А и предпочитам да ми поскръцва от време на време, но да е неубиваема, отколкото комфорт, лукс и глезотии и за най-дребното "пак да се опукат груби суми"!!! ;)))11:10 13.01.2021
12 Ивайло
До коментар #10 от "Сър":
А за бутоните да не говорим!!! Всичките бутони в 36-цата ми изглеждат като нови и работят перфектно и няма и помен от олющване, както например в е46 или особено във ВАГ групата (голф 4, пасат 4 и другите)!!! Е36, Е39 и донякъде Е46 са последните истински и здрави БМВ-та!!! От тук насетне всичко друго е компромис откъм качество!!!Коментиран от #25, #49
11:15 13.01.2021
13 Гоуст
11:26 13.01.2021
14 Гошимир
11:32 13.01.2021
15 666
До коментар #1 от "Mnogo zle":
Що, ти какво караш?Коментиран от #17, #19
11:32 13.01.2021
16 Коментара
До коментар #4 от "Белгиеца":
На Калибрата и викахме "сиромашкото Ферари" (без лоши чувства). Никога не съм карал, но действително беше кола с впечатляващ дизайн и присъствие. Малко носталгично, но повечето коли от този период бяха с характерен дизайн, всяка марка имаше собствени уникални линии (лоши или добри). Имал съм А4 B5 комби, естествено!..Няма да го забравя, такова спомени.Коментиран от #29
11:36 13.01.2021
17 Mnogo zle
До коментар #15 от "666":
Нищо не карам, ходя пеш щото нямам книжка.Коментиран от #21
11:57 13.01.2021
18 Име
11:59 13.01.2021
19 Яко
До коментар #15 от "666":
Скайтборд12:01 13.01.2021
20 София мамо София
Коментиран от #22, #24, #105
12:07 13.01.2021
21 666
До коментар #17 от "Mnogo zle":
Аха ясно, поредния с мнение без покритие12:10 13.01.2021
22 Citroen
До коментар #20 от "София мамо София":
Какво му е на Ситроена, аз вече 14 години карам Ксантия 94ти набор 1.9 TD. Железен двигател,а за возията на хидроактива просто нямам какво да коментирамеКоментиран от #80
12:23 13.01.2021
23 Анонимен
Коментиран от #74
12:58 13.01.2021
24 Berlingo
До коментар #20 от "София мамо София":
По улиците има много повече берлингота, отколкото всички останали "легенди" изброени в статията. А Голф-5 произвежда толкова много ръжда, колкото никой друг опел преди това.12:59 13.01.2021
25 Sofia
До коментар #12 от "Ивайло":
ФАКТ13:03 13.01.2021
26 Aladin
13:09 13.01.2021
27 Шашавелчо6742
13:10 13.01.2021
28 Novus Ordo Seclorum
Коментиран от #32, #33
13:21 13.01.2021
29 Притежател
До коментар #16 от "Коментара":
Така е, тези коли са мислени и произвеждани в по-добро време от сегашното, не масовки направени единствено цел печалба. На актуалните масовки ако махнеш емблемата, не може да разбереш кой е производитела.13:25 13.01.2021
30 Петър
Коментиран от #36, #41, #42
13:38 13.01.2021
31 Stoich
13:38 13.01.2021
32 Stoich
До коментар #28 от "Novus Ordo Seclorum":
124-ката е в първа част.Коментиран от #40
13:40 13.01.2021
33 Писаха
До коментар #28 от "Novus Ordo Seclorum":
за I част.Вж. там.13:40 13.01.2021
34 Joro
Коментиран от #37, #85
13:41 13.01.2021
35 Дърт Шофьор
До коментар #6 от "Марио":
О, много съжалявам, че съм те отегчил. Пропуснал съм първата част. Трябваше интуитивно да се сетя какво е пишело в нея. И много извинявай, че съм ти загубил безценното време да ми отговаряш на "изхождането".13:49 13.01.2021
36 gost
До коментар #30 от "Петър":
Еми няма да видиш калибри, защото те са карани вповечето случай доста спортно и или са изпоблъскани, или изпочупени. Ние имахме Опел Омега някъде към края на 90-те, много здрава кола, почти никаква подръжка, возеше перфектно,едва ли ще направят вече такива коли като по горните.13:55 13.01.2021
37 Колко мъка има по този свят
До коментар #34 от "Joro":
Ганьо,с БМВ от твоя квартал Люлин няма да стане,вземи покарай истинско такова,пък тогава коментирай14:06 13.01.2021
38 Дедовия
Коментиран от #107
14:17 13.01.2021
39 Пацо
14:26 13.01.2021
40 Novus ordo seclorum
До коментар #32 от "Stoich":
Извинявам се. Но съм толкова сигурен че Калибра няма място в тази класация, че дадох първия пример за който се сетих.14:29 13.01.2021
41 Наблюдател
До коментар #30 от "Петър":
Ако братовчед ти е някой балък, който само налива бензин, но спестява пари дори за елементарен ремонт, нормално е да го остави на пътя. Всяка кола си иска разходите.И като гледам написаното от теб, кой знае от кое село си...баш!15:04 13.01.2021
42 333
До коментар #30 от "Петър":
Точно в Калибра се слагаха най-здравите двигатели, които някога са правили Опел. C16хх, C18хх и C20хх двигателите си издържаха по милион километра като стой та гледай. Неслучайно имаше толкова опел таксита. Не с тойоти. Тойотите имат много здрави автомобили безспорно, но има причини да не се продават много много в Европа.15:14 13.01.2021
43 минчо
До коментар #5 от "Сър":
колега става въпрос за немски по стари автомобили не за Корейски бракми прочети статията внимателно те не са по сервизите а по пътищата15:42 13.01.2021
44 Хайл
Коментиран от #46
16:13 13.01.2021
45 Случаен
До коментар #3 от "Дърт Шофьор":
ми отвори първа част бе16:19 13.01.2021
46 Хайл
До коментар #44 от "Хайл":
*имах в предвид голф 4 от тези години16:23 13.01.2021
47 Имах такава
16:30 13.01.2021
48 бай Пешо
16:31 13.01.2021
49 qwerty
До коментар #12 от "Ивайло":
отивам в италия при познати през 2007 г, точни бяха купили голф 5- колата супер. през 2013 се виждаме и пак с голфа, само че всички бутони като зарчета- черно бели😂😂😂16:50 13.01.2021
50 вярно
17:33 13.01.2021
51 Алфа Ромео
Коментиран от #53
17:48 13.01.2021
52 гого
Коментиран от #54, #56
19:02 13.01.2021
53 РАЗБРАХТЕ ЛИ
До коментар #51 от "Алфа Ромео":
Имат предвид МЕХАНИЧЕН комресор , механичен и турбо копресор имат разлика.В статията е за механичен чета ви коментарите и гледам но не разбиратеКоментиран от #104
19:02 13.01.2021
54 Притежател
До коментар #52 от "гого":
Я обясни на нас непросветените като окачването е алуминиево какво точно се чупи и разваля?Коментиран от #55
19:18 13.01.2021
55 2222222
До коментар #54 от "Притежател":
Човека е прав ТОВА ОКАЧВАНЕ Е ГАДНО. гумената втулка се къса и автоматично след купуването на нов носач А НЕ слагане на нова втулка на стария .Коментиран от #57, #58
19:29 13.01.2021
56 хонда Пловдив
До коментар #52 от "гого":
Гого , пий си хапчетата редовно , всички изброени коли бяха страхотни за времето си ....на колко си години19:32 13.01.2021
57 Притежател
До коментар #55 от "2222222":
Гумената втулка се къса да, а самият носач че е направен от алуминий няма никакво значение. И се късат поради некомпетенти майстори, много важно е носачите да се затегнат в работното и положение, тоест когато гумата е стъпила на земята. По-лесно е обаче колата да е на подемника, "майстора" сменя всички "кокали", затяга при провиснало положение на гумите и при сваляне колата на земята гумените втулки се късат от голямот усукване. Толкова от мен по темата.19:42 13.01.2021
58 Притежател
До коментар #55 от "2222222":
Забравих да добавя че вече комплект всички носачи се продава за 300лв. Дето се вика без пари.Коментиран от #60
19:44 13.01.2021
59 ХХМ
не и подхождаше много но 150-то и особено турбо двигателя бяха доста бързи.
С малко детайлна шлифовка от страна на производителя колата щеше да е без конкуренция. По отношение за експлоатационната просто е много добре, ката изклячим ръждата, която мъчеше всички опели по отова време.
19:52 13.01.2021
60 22222222
До коментар #58 от "Притежател":
Тези 300 ле издържат 300 дни и до там ,лемфьордер е марката и нищо друго или ОРИГИНАЛНИ от магазина по маркаКоментиран от #61
19:55 13.01.2021
61 Притежател
До коментар #60 от "22222222":
60 000км издържат тествано е, акцента обаче ми беше друг че се плюе по колите а некадърните майстори не се споменават за фактор.19:59 13.01.2021
62 Коментатор
20:10 13.01.2021
63 Radio z
Коментиран от #66, #69, #75
21:11 13.01.2021
64 Radio z
21:13 13.01.2021
65 мдам
Всъщност, нищо чудно - каквито журналистите, такива и статиите.
21:55 13.01.2021
66 Радио Ереван
До коментар #63 от "Radio z":
90-те са годините от 1990 до 1999, неуко джендърче!Коментиран от #102
22:03 13.01.2021
67 гост
22:27 13.01.2021
68 Киро Японеца
22:49 13.01.2021
69 Dildo
До коментар #63 от "Radio z":
Ако 90-те са от 1980 до 1990, то как наричаме годините от 1990 до 1999 ?22:52 13.01.2021
70 Хайл
До коментар #5 от "Сър":
То е ясно кой висиШ по сервизите22:54 13.01.2021
71 По-здрава
Коментиран от #98
23:02 13.01.2021
72 Алфа Вълкът
Коментиран от #73
23:19 13.01.2021
73 Алфа Вълкът
До коментар #72 от "Алфа Вълкът":
Селиката и Калибрата #123:20 13.01.2021
74 Играч
До коментар #23 от "Анонимен":
Ауди 80 Б4 сигурно ще има и след 10 години.С това поцинкована купе и с тези здрави мотори само някой закон за ДВГ може да ги пречупи.Иначе не виждам какво може да спре от движение такъв амтомобил.Солидна работа са.Коментиран от #82
23:37 13.01.2021
75 един от всички
До коментар #63 от "Radio z":
Прав си, 90-те години е периода 1981-1990 г! Само неграмотник може да пише,че това е периода (след 1990г) от 90-те години. По същата логика,те ще напишат и че са от 19-ти век и че сега сме в 20-ти век ,щом започва годината с две хиляди и нещо.Коментиран от #78, #91
23:53 13.01.2021
76 CALIBRA TURBO 4X4
Коментиран от #97
00:04 14.01.2021
77 TOYOTA
00:44 14.01.2021
78 Не сте прави
До коментар #75 от "един от всички":
и двамата.Справка чичко Гугъл.Коментиран от #94
00:59 14.01.2021
79 Марто
01:07 14.01.2021
80 Препатил
До коментар #22 от "Citroen":
От всички френски боклуци,точно ситроена е най-скъсаната кола. Само до преди три години и аз го имах същия (ксантия'97)само,че бензин,та както и да е,тамън му смених гарнитура на главата и....хоп после хидравлика...после окачване...и така се принудиха да го бракуван.01:20 14.01.2021
81 vasik atanasova
КАТО ГО ИЗКАРАМ ГЛЕДАТ ГО С ИНТЕРЕС
Коментиран от #95
01:47 14.01.2021
82 vasik atanasova
До коментар #74 от "Играч":
ЕВАЛА !!!!А КУПЕТАТА ИМАТ И ДИЗАЙН
02:01 14.01.2021
83 Монтйора
БЕХ доволен от него.
02:15 14.01.2021
84 Любен
07:21 14.01.2021
85 Незнайко с BMW
До коментар #34 от "Joro":
Колега ,пробвай някой път с читави гуми и тогава коментирай.07:50 14.01.2021
86 Име
Тази кола ще надживее повече от колите които ще бъдат произведени днес.
08:58 14.01.2021
87 Шаран БГ
Трудно вече всеки собственик може да си позволи ремонт някакъв.В моторното отделение не може човек да пъхне пръст, камо ли ръка.....хидравлики, датчици, турбокомпресори, климатици, ремъци, помпи, филтри..... Във всяко едно отношение човешкото общество стана комерсиално и консумативно. Караш нова кола 5-8 години, купуваш нова при още по-изгодни условия .....Не си заслужава да се трепиш, да ремонтираш, да ходиш по майстори и автосервизи !!!
Коментиран от #100
09:04 14.01.2021
88 Kevin
09:29 14.01.2021
89 Бмв
Коментиран от #93
09:45 14.01.2021
90 Onq s matorq
10:12 14.01.2021
91 Коментара
До коментар #75 от "един от всички":
Понякога трябва да знаеш кога да замълчиш....но и за това предполагам е необходима поне една работеща мозъчна клетка15:15 14.01.2021
92 гст 1
15:17 14.01.2021
93 Да бе да
До коментар #89 от "Бмв":
... да не падаме от небето ! Знаем за що иде реч, и ние сме карали БМВ ! Явно си в началото на шофьорската си кариера ама, нищо с времето ще се оправиш !15:24 14.01.2021
94 гост
До коментар #78 от "Не сте прави":
По принцип са прави !15:38 14.01.2021
95 гост 1
До коментар #81 от "vasik atanasova":
Това е, най- доброто !!! Аз, имах от 95 г. но, четиривратката B4 2.0 16V 140cv sport edition !15:46 14.01.2021
96 ото
16:26 14.01.2021
97 ХХМ
До коментар #76 от "CALIBRA TURBO 4X4":
Абсолютно вярно. Казвам го от опит.19:03 14.01.2021
98 Е ПА НЕМА!!!
До коментар #71 от "По-здрава":
Яйцето е върхът!19:32 14.01.2021
99 Кракра
Коментиран от #101
22:09 14.01.2021
100 Кракра
До коментар #87 от "Шаран БГ":
Глупости. Една кола се караше по 20 години само в соца, защото за нова се чакаше пак толкова и ако не я поддържаш, няма откъде да си купиш друга. 10-годишни лади и москвичи се продаваха по-скъпо от чисто нови - защото ги взимаш веднага, а не "като ти излезе номерът в Мототехника". Оттам и легендите колко били здрави руските курници. Не бяха здрави, ами всеки ги кърпеше, щото други нямаше.22:16 14.01.2021
101 Сега
До коментар #99 от "Кракра":
на поршето му викат Бентли за анцузи.06:52 15.01.2021
102 Иван
До коментар #66 от "Радио Ереван":
90-те години на 20 век е десетото и последно десетилетие на 20 век, започва на 1 януари 1991 г. и приключва на 31 декември 2000 г.Цитатът е от Уикипедия.
Лично аз съм фен на БМВ-то, имах такова е46 и мога да кажа, че беше много сполучлива и приятна за шофиране кола, но много често се чупеше. И тъй като не съм автомеханик, в сервизите обикновено ми одрусваха джобовете, та за 7 години съм я платил двойно. Сега съм с почти нов автомобил Киа и пари за ремонти, слава Богу, не давам,но пък цената на този автомобил също ме удря по джоба с това, че веднага е по-ниска с едно 30%.
06:58 15.01.2021
103 BMW
08:48 15.01.2021
104 Алфа Ромео
До коментар #53 от "РАЗБРАХТЕ ЛИ":
Принципно знам че са различни неща, както има Бенцове с компресор без турбина, значи имат дизел с компресор и турбина и само с турбина, пропуснал съм нещо явно за този Пасат.21:39 15.01.2021
105 PlimP
До коментар #20 от "София мамо София":
няма и да ти стане22:25 15.01.2021
106 Християн
10:33 18.01.2021
107 T90
До коментар #38 от "Дедовия":
Да Си беше закупил апартамент вместо тази тоалетна, сега щеше да струва 100 000 евро.09:53 23.01.2021