Американският сайт iSeeCars проведе необичайно проучване на автомобилния пазар. Чрез него експертите се опитват да разберат от кои автомобили собствениците не се отказват с години. Проучването касае основно Северна Америка, но тъй като у нас такива не се правят, можем да си направим някои изводи и от тези резултати. Оказва се, че най-лоялните купувачи са собствениците на японски автомобили, по-специално на Toyota.
За да стигнат до това заключение, специалистите от iSeeCars анализират данни за 660 000 стари коли. Рейтингът включва модели, произведени през периода 1981-2005 година, които са продадени през 2020 година. По този начин анализаторите разбират кои „железни коне“ са останали в едни и същи ръце поне 15 години.
И така, какъв е резултатът от това проучване? Оказва се, че собствениците на Toyota Prius изпитват най-голяма преданост към автомобилите си. Сред екземплярите на 15 и повече години продажбата от първи собственик е 13,7%. Следващи в списъка, включително до петата позиция, са също модели на Toyota - Highlander, Tacoma, Sienna и Tundra с показатели 12,4%, 11,6%; 11,5% и 11,3% съответно. Останалите пет изглеждат така:
Honda CR-V - 10,7%;
Honda Pilot - 10,4%;
Subaru Forester - 9,8%;
Toyota 4Runner - 9,4%;
Toyota Sequoia - 9,1%
Както можете да видите, списъкът включва автомобили изключително със знака „Произведено в Япония“ и това, честно казано, не е изненадващо - автомобилите Toyota и Honda са известни със своята издръжливост и надеждност. Като правило собствениците на "японки" дълго време не се отказват от автомобилите си.
Между другото, от няколко години най-популярните автомобили в света са кросоувърите. Въз основа на това iSeeCars намира за уместно да проведе и проучване за лоялността на клиентите само за такива автомобили. Тук картината се оказва немного по-различна (в ТОП-10 намира място и един корейски кросоувър):
Toyota Highlander - 12,4%;
Honda CR-V - 10,7%;
Honda Pilot - 10,4%;
Subaru Forester - 9,8%;
Toyota 4Runner - 9,4%;
Toyota Sequoia - 9,1%;
Toyota RAV4 - 8,7%;
Acura MDX - 7,9%;
Hyundai Tucson - 7,6%;
Subaru Outback - 6.8%.
А знаете ли кои са най-комфортните тригодишни коли според carwow?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Защо го
Коментиран от #61
16:07 22.01.2021
2 алфа Брера
Коментиран от #35, #43, #67
16:08 22.01.2021
3 Един от народа
Коментиран от #9, #63, #71
16:12 22.01.2021
4 Варна
Коментиран от #5, #6
16:13 22.01.2021
5 Urko
До коментар #4 от "Варна":
Изброените от теб са по севизите и моргите.16:23 22.01.2021
6 Гост
До коментар #4 от "Варна":
Европейските коли са по-скоро екзотика в САЩ и се продават основно по-луксозните модели с бензинови мотори от 3.5 нагоре. Ако в Европа 80% от продукцията на Мерцедес, БМВ и Ауди е 4-цилиндров 2.0 дизел, там никой няма интерес към подобни моторизации.16:28 22.01.2021
7 Асф
Не ги сравнявай с истински марки като Мерцедес Тойота БМВ или Хонда.... Арабите не са глупави да карат предимно тия марки в пустините... На аудито ще му се разпика дюзата и ще му се разтрака веригата както обикновенно а ако го вкараш в пустинята край на скраб... Карал съм аудита ново на 120 Хил км шляпат веригите вече. Мерцедеса минава 450 Хил и верига не се сменя на Хонда също. А на аудито през това време 4-5 верижки е сменило :)
Коментиран от #8, #10, #17
16:31 22.01.2021
8 Асен
До коментар #7 от "Асф":
Мерцедес не е вече 124-ката, верига и на под 100000км се разтяга.Всичкото ширпотреба е еднакъв боклук, дано ел. колите вдигнат качеството.Коментиран от #14, #22
16:55 22.01.2021
9 Истина е!!
До коментар #3 от "Един от народа":
Има тойота и митсубиши и двете бензин, само консумативи!!17:00 22.01.2021
10 Audi Q7 2011 г
До коментар #7 от "Асф":
Карах. Купих си го на 15000 км върнат от лизинг, един дъртанян го сменил за А8 в Цюрих. Карах до миналата година ноември и го продадох на 237000 км. Абсолютно нищо не съм пипал по колата освен разбира се поддръжка. Не съм фен на определена марка, гледам колата да ми върши работа, 2 деца имам, доста багаж трябва да побира. Сега карам Ленд Круизър 2016 година, хубав е, но малко тромав. Мисълта ми е- много зависи кой, кога и къде кара колите, как ги поддържа и се грижи за тях. Нормално българина купува коли на 7 и повече години, удряни, чупени и т.н. Липсва култура за поддръжка на автомобила, кара се докато се счупи. Даже съм виждал Мерцедес цлс на 2години с гуми без грайфери. Направете сметка този индивид как си поддържа колата. А за Германия няма и да коментирам - взимат се коли карани от Хасан и Ибрахим и се казва - немски са, немец ги е карал. Е да, ама неКоментиран от #39, #42, #44, #48
17:03 22.01.2021
11 механик
Коментиран от #16, #30, #37, #62
17:04 22.01.2021
12 ТтттТ
17:09 22.01.2021
13 сектант
Коментиран от #15
17:41 22.01.2021
14 Да бе
До коментар #8 от "Асен":
Те щото ел.колите си нямат и те тяхните недостатъци. При тях друго ще стане интересно,като дойде време за смяна на батерията например...17:50 22.01.2021
15 Точно така е!
До коментар #13 от "сектант":
И абсолютно вярно.👍17:51 22.01.2021
16 домакин
До коментар #11 от "механик":
Еми нали и вие механиците,все пак трябва да живеете де!17:54 22.01.2021
17 Притежател
До коментар #7 от "Асф":
И като се събуди юргана на пода а ти отвит, така ли?17:58 22.01.2021
18 Ама каква
Коментиран от #23
18:00 22.01.2021
19 Инж. Ганев
18:16 22.01.2021
20 Вито Андолини
18:25 22.01.2021
21 Име
Коментиран от #26, #28
18:32 22.01.2021
22 ели
До коментар #8 от "Асен":
Много е правилно 150-180 хил. км веригите им трябва да се сменяте казано в сервизното обслужване ( след 2005 година произведените)18:45 22.01.2021
23 един от стадото
До коментар #18 от "Ама каква":
показа ли си евробалканския манталитет. Показа го. Разбира се. че не те интересува, ти си отгледан и закърмен с ''немското качество'' нищо не може да те спре да го обичаш. Провинциализъм в световен мащаб. В щатите можеш продаде всичко, което е на на колела стига да има пазар. Там са се пробвали Рена, Фиати, Шкоди, Застави. Сега и Лада се пробва. Нека, проба грешка. За твоя сметка, ще купят някоя и след 100мили ще я пуснат в първия каньон до пътя. А лакомата и ненаситна Европа уж отворена и либерална но за всякакви щуротии пази и поставя не изпълними условия на Лексус и Акура, на пример.. Що не им дават да открият завод в Бавария или до Берлин на пример. Не може, шоурумове дори не допуска. Хората искат заводи да строят бе, не ракетни площадки. Виж, за тях може и да може. Знам какво ще кажат някои, Нали Хонда и Нисан имаха заводи. Имаха, но народни модели само в тях. Айде да ги видя БМВ, Мерц, фауве със троики, А170 И Поло в щатите и Канада. А продайте една Дачия само на американския пазар..18:47 22.01.2021
24 дамм
19:04 22.01.2021
25 гост
19:31 22.01.2021
26 хонда Пловдив
До коментар #21 от "Име":
Това твоето е някакъв кофти късмет , имал съм 1 акорд , 3 ЦРВ и още 11 други - опели , вагени , ауди - хонда са перфектни за парите си , уникално здрави .........19:43 22.01.2021
27 Японеца
19:55 22.01.2021
28 Accordion
До коментар #21 от "Име":
6г. Хонда Акорд си имал? Тя тогава струваше 30 000лв. Нещо да не си сънувал отвит с боси крака! за 30х. лв. щеше да си купиш мрецедес, ауди или бенве! Не на нас тия!20:01 22.01.2021
29 Рено ентусиаст
Коментиран от #31, #33, #59
20:01 22.01.2021
30 Хвали старо карай ново
До коментар #11 от "механик":
Е от преди 2005 пък стават само за скрап...20:11 22.01.2021
31 Въх
До коментар #29 от "Рено ентусиаст":
друже ти всяка марка оплюваш която не е Рено!!!Коментиран от #32
20:13 22.01.2021
32 Рено ентусиаст
До коментар #31 от "Въх":
Е какво съм виновен аз че само Рено са истински автомобили.20:15 22.01.2021
33 Ей почна ли буквара...
До коментар #29 от "Рено ентусиаст":
Да не те чувам повече, първолак!!!Коментиран от #34
20:18 22.01.2021
34 Рено ентусиаст
До коментар #33 от "Ей почна ли буквара...":
Не всеки пдраст е японец но всеки японец е пдраст20:42 22.01.2021
35 Мерцедес
До коментар #2 от "алфа Брера":
Брерата е много якаКоментиран от #36
21:08 22.01.2021
36 Рено ентусиаст
До коментар #35 от "Мерцедес":
Кое и е якото че е грозна на варел ли ?алфист=🏳️🌈
21:17 22.01.2021
37 перничанин
До коментар #11 от "механик":
Глу-пос-ти. Карам Тойота 2013г , аз съм и единствен собственик, на 350 000 км е. Това което пишат колегите по-горе е доста преувеличено (дето сменят само консумативи), но си е здрав и икономичен автомобил. Сменял съм ламбда сонди, датчици, лагери и четки алтернатор , тампони, предни амортисьори и консумативи, но това си е нормално, На жена ми на Полото 2006г съм сменял почти същите неща + бобини на свещи (слабо място им е). Полото е на 360 000км. и върви без проблемно. Имал съм Тойота Авенсис от 2000г , скъса ми нервите тоя туч, взех го "на старо" и за година го платих двойно. Хвалете си колкото искате старите бараки (до 2005г), аз ще гледам да взема възможно по-нов или чисто нов автомобил, та дори от нисък клас.Коментиран от #40, #41
21:27 22.01.2021
38 Инж Ганефф
Коментиран от #52
21:28 22.01.2021
39 Пловдив
До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":
Че то милиони "немци" по документи, родени в Германия, носят имена Мюмюн, Ибрахим, Сюлейман, Хасан, Фатма, Айше и т.н. До 2031 г. човек с такова име на 100% ще стане минимум президент на дойчландистана, а дойчовците ще се умиляват колко са толерантни и либерални.21:29 22.01.2021
40 Дрът шифиьор
До коментар #37 от "перничанин":
Глу- пос- ти!!!! За 7 г., 350 000, са всеки Божи ден по 140 км.! Такси ли е това? Дори и служебна да е- в съботите и неделите, по празниците, " Тотка" ще си почива! Тогава километрите стават над 200 на ден! Не, не, не вярвам!Коментиран от #57
21:45 22.01.2021
41 БАБА
До коментар #37 от "перничанин":
Прав си приятелю,то си е казано-старо хвали--ново карай.21:58 22.01.2021
42 Joro
До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":
И ти си избрал кво да си вземеш след аудито... Сега ще разбереш какво е сервиз и пари на вятъра.21:59 22.01.2021
43 Хайл
До коментар #2 от "алфа Брера":
Що да не я купят...колко искаш за неяКоментиран от #45
22:05 22.01.2021
44 Хайл
До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":
Абсолютно си прав че много хора не поддържат колите си а искат да са вечни.както си дал пример за гумите-масово каране на втора употреба и един приятел дори се опитваше да ме убеди че едни гуми 2 употреба са по-добри от новите,дори да са китайски...накрая си взе китайки нови и каза че 2 ръка повече не иска...доста е опасно в България да вземеш автоматик-там почти не се сменя масло и филтри-стрували към 500 лв и нямало смисъл щом вървиКоментиран от #46
22:13 22.01.2021
45 гост
До коментар #43 от "Хайл":
Щото само след шест месеца всички американци ще започнат да дишат във врата на мъск,за да се вредят да си закупят тесла премиум3 и тия пушилниците ще стават само за скрап,а зандан че това за вас петролопровод звучи абсурдно хахахахахаха....Коментиран от #51
22:19 22.01.2021
46 гост
До коментар #44 от "Хайл":
И на теслата няма смисъл да се сменя нищо,щото сама върви. Даже съвсем скоро няма да има нужда и от волан и професията "шофьор"ще стане излишна...хахахаха...22:22 22.01.2021
47 не мерси
15 години в приус, представяш ли си.
22:24 22.01.2021
48 домакин
До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":
Има и още нещо колега,та по въпроса за колите от германия "нов внос",който много предвидливо си засегнал,бих искал да знам дали като е внос от германия все още тук минава метър с номера,амии.."то в хегемонията една баба я е карала само от тях до магазина и обратно или от тях само,до катедралата в Берлин....и те така...?..22:30 22.01.2021
49 Доктора
22:35 22.01.2021
50 Патриот
Искаме да видим европейската реалност.
22:40 22.01.2021
51 домакин
До коментар #45 от "гост":
И като се събуди сигурно беше отвит,а юргана в г#з@...хахахахахаха....22:41 22.01.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 ТраЛаЛа
00:52 23.01.2021
54 механик
Обърни внимание ,че съм написал ,че ЕВРОПЕЙСКИТЕ коли стават само за скрап !!
06:38 23.01.2021
55 Станчо куфара
08:06 23.01.2021
56 Тенекеджиев
09:20 23.01.2021
57 перничанин
До коментар #40 от "Дрът шифиьор":
Личен автомобил с ГИ . Бизнеса ми го изисква, случва ми се по някога само до обяд да направя 140км софииско, не градско каране. Събота и неделя е за чиновниците, аз никога не съм бил чиновник.09:26 23.01.2021
58 Турбо
Коментиран от #65
10:24 23.01.2021
59 Р. Овч.
До коментар #29 от "Рено ентусиаст":
Само бавно-развиващи се злобни гейове-вегани, възхваляват рено и скимтят против всички други...10:51 23.01.2021
60 Ицо
Коментиран от #69, #72
11:41 23.01.2021
61 А БЕ
До коментар #1 от "Защо го":
От нарисувана свиня вратна пържола ял ли си, че от руснак качествен автомобил чакаш?!12:42 23.01.2021
62 KKKK
До коментар #11 от "механик":
Хубаво ама допреди 6-7г легендата беше, че колите след 2000г са зле. Сега станало след 2005. След 10г сигурно ще се твърди, че до 2010 стават и са много надеждни.13:12 23.01.2021
63 шофйор
До коментар #3 от "Един от народа":
Особенно ако е D cat15:03 23.01.2021
64 нафто
15:18 23.01.2021
65 Мазньо
До коментар #58 от "Турбо":
Недей им святка лампата,само за нас да си останат....19:32 23.01.2021
66 Plameni
08:20 24.01.2021
67 Нед
До коментар #2 от "алфа Брера":
Ако няма сериозни удари и е на разумна цена, ще ти я купя. Дай контакт!12:35 24.01.2021
68 Dido
12:37 24.01.2021
69 Балък
До коментар #60 от "Ицо":
Да си жив и здрав, цял живот само нея да караш.Хахаха13:58 24.01.2021
70 Рено
19:24 24.01.2021
71 Имах тойота
До коментар #3 от "Един от народа":
Чисто нова и на 3тата година я махнах-дървена отвсякъде и едвам вървеше празна а за пълна бе мъка.Карайте си ги.01:11 25.01.2021
72 До Ицо.
До коментар #60 от "Ицо":
12 та година карам рено гранд еспас 4 чисто нов купен от мен. Всичко оригинално (без накладки и преди дискове-сменени +акумулатор и чистачки).Как да се разделиш с нещо което е здраво и работи.Няма начин.2020 минах поредният преглед( не живея в БГ ) и нищо няма по окачване,гърнета,корозия няма-нищо.На двигателят само масла (той е с верига) и ремък (за климатик/генератор) на 120000 сменихме. Също и спирачна течност и охлаждаща -смених ги на 8 та година. С една дума-само консумативи. В сервиза на Рено механиците са ми казвали-пазете я-такива вече не ги правят. Новите много проблеми.Между другото почти нов фолксваген махнах защото ми побеля косата от проблеми.01:24 25.01.2021
73 хо ха
12:36 09.05.2021