ФАКТИ.БГ

Автомобилите, от които собствениците им не искат да се отказват с десетилетия

Най-лоялните купувачи са собствениците на японски коли

Публикувана: 22 Януари, 2021 15:56
72 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 29492
Автомобилите, от които собствениците им не искат да се отказват с десетилетия
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 53 гласа.

Американският сайт iSeeCars проведе необичайно проучване на автомобилния пазар. Чрез него експертите се опитват да разберат от кои автомобили собствениците не се отказват с години. Проучването касае основно Северна Америка, но тъй като у нас такива не се правят, можем да си направим някои изводи и от тези резултати. Оказва се, че най-лоялните купувачи са собствениците на японски автомобили, по-специално на Toyota.

За да стигнат до това заключение, специалистите от iSeeCars анализират данни за 660 000 стари коли. Рейтингът включва модели, произведени през периода 1981-2005 година, които са продадени през 2020 година. По този начин анализаторите разбират кои „железни коне“ са останали в едни и същи ръце поне 15 години.

И така, какъв е резултатът от това проучване? Оказва се, че собствениците на Toyota Prius изпитват най-голяма преданост към автомобилите си. Сред екземплярите на 15 и повече години продажбата от първи собственик е 13,7%. Следващи в списъка, включително до петата позиция, са също модели на Toyota - Highlander, Tacoma, Sienna и Tundra с показатели 12,4%, 11,6%; 11,5% и 11,3% съответно. Останалите пет изглеждат така:

Honda CR-V - 10,7%;
Honda Pilot - 10,4%;
Subaru Forester - 9,8%;
Toyota 4Runner - 9,4%;
Toyota Sequoia - 9,1%

Както можете да видите, списъкът включва автомобили изключително със знака „Произведено в Япония“ и това, честно казано, не е изненадващо - автомобилите Toyota и Honda са известни със своята издръжливост и надеждност. Като правило собствениците на "японки" дълго време не се отказват от автомобилите си.

Между другото, от няколко години най-популярните автомобили в света са кросоувърите. Въз основа на това iSeeCars намира за уместно да проведе и проучване за лоялността на клиентите само за такива автомобили. Тук картината се оказва немного по-различна (в ТОП-10 намира място и един корейски кросоувър):

Toyota Highlander - 12,4%;
Honda CR-V - 10,7%;
Honda Pilot - 10,4%;
Subaru Forester - 9,8%;
Toyota 4Runner - 9,4%;
Toyota Sequoia - 9,1%;
Toyota RAV4 - 8,7%;
Acura MDX - 7,9%;
Hyundai Tucson - 7,6%;
Subaru Outback - 6.8%.

А знаете ли кои са най-комфортните тригодишни коли според carwow?

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 53 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Защо го
1 Отговор
няма Жигули 4х4х4:)

Коментиран от #61


Оценка:
-24 +37

алфа Брера
2 Отговор
И аз ще трябва десетилетия да търкалям Брерата, като никой не иска да я купи

Коментиран от #35, #43, #67


Оценка:
-12 +55

Един от народа
3 Отговор
От както се качих на Тойота не съм стъпвал в автосервиз, как да не я заобичаш тази марка!

Коментиран от #9, #63, #71


Оценка:
-34 +129

Варна
4 Отговор
VAG, BMW, Audi, Mercedes, Alfa Romeo, Ford, Kia, Hyundai, Opel - те къде са? Затова не вярвам много на американския пазар и не го приемам като критерий.

Коментиран от #5, #6


Оценка:
-84 +67

Urko
5 Отговор

До коментар #4 от "Варна":


Изброените от теб са по севизите и моргите.

Оценка:
-45 +106

Гост
6 Отговор

До коментар #4 от "Варна":


Европейските коли са по-скоро екзотика в САЩ и се продават основно по-луксозните модели с бензинови мотори от 3.5 нагоре. Ако в Европа 80% от продукцията на Мерцедес, БМВ и Ауди е 4-цилиндров 2.0 дизел, там никой няма интерес към подобни моторизации.

Оценка:
-2 +83

Асф
7 Отговор
Ауди алфа Киа и Форд са в кофата затова ги няма.
Не ги сравнявай с истински марки като Мерцедес Тойота БМВ или Хонда.... Арабите не са глупави да карат предимно тия марки в пустините... На аудито ще му се разпика дюзата и ще му се разтрака веригата както обикновенно а ако го вкараш в пустинята край на скраб... Карал съм аудита ново на 120 Хил км шляпат веригите вече. Мерцедеса минава 450 Хил и верига не се сменя на Хонда също. А на аудито през това време 4-5 верижки е сменило :)

Коментиран от #8, #10, #17


Оценка:
-31 +69

Асен
8 Отговор

До коментар #7 от "Асф":


Мерцедес не е вече 124-ката, верига и на под 100000км се разтяга.Всичкото ширпотреба е еднакъв боклук, дано ел. колите вдигнат качеството.

Коментиран от #14, #22


Оценка:
-11 +49

Истина е!!
9 Отговор

До коментар #3 от "Един от народа":


Има тойота и митсубиши и двете бензин, само консумативи!!

Оценка:
-8 +42

Audi Q7 2011 г
10 Отговор

До коментар #7 от "Асф":


Карах. Купих си го на 15000 км върнат от лизинг, един дъртанян го сменил за А8 в Цюрих. Карах до миналата година ноември и го продадох на 237000 км. Абсолютно нищо не съм пипал по колата освен разбира се поддръжка. Не съм фен на определена марка, гледам колата да ми върши работа, 2 деца имам, доста багаж трябва да побира. Сега карам Ленд Круизър 2016 година, хубав е, но малко тромав. Мисълта ми е- много зависи кой, кога и къде кара колите, как ги поддържа и се грижи за тях. Нормално българина купува коли на 7 и повече години, удряни, чупени и т.н. Липсва култура за поддръжка на автомобила, кара се докато се счупи. Даже съм виждал Мерцедес цлс на 2години с гуми без грайфери. Направете сметка този индивид как си поддържа колата. А за Германия няма и да коментирам - взимат се коли карани от Хасан и Ибрахим и се казва - немски са, немец ги е карал. Е да, ама не

Коментиран от #39, #42, #44, #48


Оценка:
-8 +63

механик
11 Отговор
Европейските коли след 2005 год. производство, след като им свърши гаранцията , стават само за скрап ,или трябва да вкараш4-5 хил. за ремонт !!

Коментиран от #16, #30, #37, #62


Оценка:
-6 +46

ТтттТ
12 Отговор
Нисан Х Трел..2004 г... 2,0 140 коня, бензин, автомат...-служи верно вече 16 години--не го давам за 95% от новите бракми.

Оценка:
-16 +33

сектант
13 Отговор
ми на тях целия им живот е на кредит те са им го набили с 200 как да се откажат

Коментиран от #15


Оценка:
-8 +28

Да бе
14 Отговор

До коментар #8 от "Асен":


Те щото ел.колите си нямат и те тяхните недостатъци. При тях друго ще стане интересно,като дойде време за смяна на батерията например...

Оценка:
-1 +23

Точно така е!
15 Отговор

До коментар #13 от "сектант":


И абсолютно вярно.👍

Оценка:
-5 +11

домакин
16 Отговор

До коментар #11 от "механик":


Еми нали и вие механиците,все пак трябва да живеете де!

Оценка:
-2 +14

Притежател
17 Отговор

До коментар #7 от "Асф":


И като се събуди юргана на пода а ти отвит, така ли?

Оценка:
-4 +11

Ама каква
18 Отговор
е тази мания да цитирате краварски класаций,какво ме интересуват те?

Коментиран от #23


Оценка:
-15 +15

Инж. Ганев
19 Отговор
Това по скоро прилича на фенщина, или по скоро друго! Единствената причина да не си смениш новата кола след края на лизинга, и то пак с нова, е само и единствено липсата на пари! Другото са форумни лакардии!

Оценка:
-21 +18

Вито Андолини
20 Отговор
Имам ЦЛС и Сивик. Сивика е на газ и съм склонен да ми откраднат мерника, но не и японския леген. Едната само гълта финанси, другата ми пести пари, докато я карам. Като онази страхотна реклама, че си караш колата и си харчиш парите...

Оценка:
-5 +30

Име
21 Отговор
Преди 3 години имах Хонда Акорд 2011г. По голям боклук не съм имал през живота. Постоянно висене по майстори. Хонда никога повече!

Коментиран от #26, #28


Оценка:
-49 +20

ели
22 Отговор

До коментар #8 от "Асен":


Много е правилно 150-180 хил. км веригите им трябва да се сменяте казано в сервизното обслужване ( след 2005 година произведените)

Оценка:
-1 +11

един от стадото
23 Отговор

До коментар #18 от "Ама каква":


показа ли си евробалканския манталитет. Показа го. Разбира се. че не те интересува, ти си отгледан и закърмен с ''немското качество'' нищо не може да те спре да го обичаш. Провинциализъм в световен мащаб. В щатите можеш продаде всичко, което е на на колела стига да има пазар. Там са се пробвали Рена, Фиати, Шкоди, Застави. Сега и Лада се пробва. Нека, проба грешка. За твоя сметка, ще купят някоя и след 100мили ще я пуснат в първия каньон до пътя. А лакомата и ненаситна Европа уж отворена и либерална но за всякакви щуротии пази и поставя не изпълними условия на Лексус и Акура, на пример.. Що не им дават да открият завод в Бавария или до Берлин на пример. Не може, шоурумове дори не допуска. Хората искат заводи да строят бе, не ракетни площадки. Виж, за тях може и да може. Знам какво ще кажат някои, Нали Хонда и Нисан имаха заводи. Имаха, но народни модели само в тях. Айде да ги видя БМВ, Мерц, фауве със троики, А170 И Поло в щатите и Канада. А продайте една Дачия само на американския пазар..

Оценка:
-7 +23

дамм
24 Отговор
Кола и жена на късмет! Всяка машина си има ресурс!

Оценка:
-3 +24

гост
25 Отговор
Не че нещо, ама да сте виждали да палят от недоволство японски автомобил? На този фон колко немски и английски коли ги изпочупиха и подпалиха, защото са хем скъпи, хем чупливи, хем не им ги оправят в сервизите. Имаше един англичанин, купил си Етрон за 100х. евро и то седяло по 6м. в годината в сервиза за такива дефекти, каквито при Тесла не е еимало дори от самото начало. Той самият каза, че според него дори колата не е годна за движение по пътя и се чуди как са получили разрешително.

Оценка:
-8 +23

хонда Пловдив
26 Отговор

До коментар #21 от "Име":


Това твоето е някакъв кофти късмет , имал съм 1 акорд , 3 ЦРВ и още 11 други - опели , вагени , ауди - хонда са перфектни за парите си , уникално здрави .........

Оценка:
-7 +33

Японеца
27 Отговор
Това е четиво за поклонниците на немската техника! Живот извън сервиза е най-честата тема във форумите на немските фенове!

Оценка:
-6 +23

Accordion
28 Отговор

До коментар #21 от "Име":


6г. Хонда Акорд си имал? Тя тогава струваше 30 000лв. Нещо да не си сънувал отвит с боси крака! за 30х. лв. щеше да си купиш мрецедес, ауди или бенве! Не на нас тия!

Оценка:
-5 +15

Рено ентусиаст
29 Отговор
Японските талиги извън Сащ са непродаваем талаш

Коментиран от #31, #33, #59


Оценка:
-40 +10

Хвали старо карай ново
30 Отговор

До коментар #11 от "механик":


Е от преди 2005 пък стават само за скрап...

Оценка:
-15 +13

Въх
31 Отговор

До коментар #29 от "Рено ентусиаст":


друже ти всяка марка оплюваш която не е Рено!!!

Коментиран от #32


Оценка:
-4 +14

Рено ентусиаст
32 Отговор

До коментар #31 от "Въх":


Е какво съм виновен аз че само Рено са истински автомобили.

Оценка:
-35 +4

Ей почна ли буквара...
33 Отговор

До коментар #29 от "Рено ентусиаст":


Да не те чувам повече, първолак!!!

Коментиран от #34


Оценка:
-4 +18

Рено ентусиаст
34 Отговор

До коментар #33 от "Ей почна ли буквара...":


Не всеки пдраст е японец но всеки японец е пдраст

Оценка:
-30 +2

Мерцедес
35 Отговор

До коментар #2 от "алфа Брера":


Брерата е много яка

Коментиран от #36


Оценка:
-2 +10

Рено ентусиаст
36 Отговор

До коментар #35 от "Мерцедес":


Кое и е якото че е грозна на варел ли ?
алфист=🏳️‍🌈

Оценка:
-12 +5

перничанин
37 Отговор

До коментар #11 от "механик":


Глу-пос-ти. Карам Тойота 2013г , аз съм и единствен собственик, на 350 000 км е. Това което пишат колегите по-горе е доста преувеличено (дето сменят само консумативи), но си е здрав и икономичен автомобил. Сменял съм ламбда сонди, датчици, лагери и четки алтернатор , тампони, предни амортисьори и консумативи, но това си е нормално, На жена ми на Полото 2006г съм сменял почти същите неща + бобини на свещи (слабо място им е). Полото е на 360 000км. и върви без проблемно. Имал съм Тойота Авенсис от 2000г , скъса ми нервите тоя туч, взех го "на старо" и за година го платих двойно. Хвалете си колкото искате старите бараки (до 2005г), аз ще гледам да взема възможно по-нов или чисто нов автомобил, та дори от нисък клас.

Коментиран от #40, #41


Оценка:
-0 +23

Инж Ганефф
38 Отговор
" Oкaзвa ce, чe coбcтвeницитe нa Tоyоtа Prius изпитвaт нaй-гoлямa прeдaнocт към aвтoмoбилитe cи. Cрeд eкзeмпляритe нa 15 и пoвeчe гoдини прoдaжбaтa oт първи coбcтвeник e 13,7%.". Някой е пропуснал основни уроци по математика! Значи: Само около 7 собственика на " Субару" и " КИА" са готови да се разделят с автомобилите си, срещу почти 14 собственика на " Тойота"! Следователно : Субару" и " КИА', статистически, са по- предпочитани от " Тойота" и " Хонда"! Иначе и аз съм с " японка", но от камбанарията на годините ми твърдя, че човек не трябва да надскача сянката си и да си поддържа съвестно автомобила!

Коментиран от #52


Оценка:
-1 +12

Пловдив
39 Отговор

До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":


Че то милиони "немци" по документи, родени в Германия, носят имена Мюмюн, Ибрахим, Сюлейман, Хасан, Фатма, Айше и т.н. До 2031 г. човек с такова име на 100% ще стане минимум президент на дойчландистана, а дойчовците ще се умиляват колко са толерантни и либерални.

Оценка:
-1 +19

Дрът шифиьор
40 Отговор

До коментар #37 от "перничанин":


Глу- пос- ти!!!! За 7 г., 350 000, са всеки Божи ден по 140 км.! Такси ли е това? Дори и служебна да е- в съботите и неделите, по празниците, " Тотка" ще си почива! Тогава километрите стават над 200 на ден! Не, не, не вярвам!

Коментиран от #57


Оценка:
-7 +9

БАБА
41 Отговор

До коментар #37 от "перничанин":


Прав си приятелю,то си е казано-старо хвали--ново карай.

Оценка:
-0 +6

Joro
42 Отговор

До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":


И ти си избрал кво да си вземеш след аудито... Сега ще разбереш какво е сервиз и пари на вятъра.

Оценка:
-3 +4

Хайл
43 Отговор

До коментар #2 от "алфа Брера":


Що да не я купят...колко искаш за нея

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +3

Хайл
44 Отговор

До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":


Абсолютно си прав че много хора не поддържат колите си а искат да са вечни.както си дал пример за гумите-масово каране на втора употреба и един приятел дори се опитваше да ме убеди че едни гуми 2 употреба са по-добри от новите,дори да са китайски...накрая си взе китайки нови и каза че 2 ръка повече не иска...доста е опасно в България да вземеш автоматик-там почти не се сменя масло и филтри-стрували към 500 лв и нямало смисъл щом върви

Коментиран от #46


Оценка:
-0 +10

гост
45 Отговор

До коментар #43 от "Хайл":


Щото само след шест месеца всички американци ще започнат да дишат във врата на мъск,за да се вредят да си закупят тесла премиум3 и тия пушилниците ще стават само за скрап,а зандан че това за вас петролопровод звучи абсурдно хахахахахаха....

Коментиран от #51


Оценка:
-11 +0

гост
46 Отговор

До коментар #44 от "Хайл":


И на теслата няма смисъл да се сменя нищо,щото сама върви. Даже съвсем скоро няма да има нужда и от волан и професията "шофьор"ще стане излишна...хахахаха...

Оценка:
-10 +1

не мерси
47 Отговор
Аз повече от година кола не пазя, независимо колко е добра, здрава, евтина, скъпа и т.н.
15 години в приус, представяш ли си.

Оценка:
-16 +1

домакин
48 Отговор

До коментар #10 от "Audi Q7 2011 г":


Има и още нещо колега,та по въпроса за колите от германия "нов внос",който много предвидливо си засегнал,бих искал да знам дали като е внос от германия все още тук минава метър с номера,амии.."то в хегемонията една баба я е карала само от тях до магазина и обратно или от тях само,до катедралата в Берлин....и те така...?..

Оценка:
-1 +3

Доктора
49 Отговор
Само Japan. Мазда и Тойота. Карам Мазда премаси бензин - куче марка!

Оценка:
-9 +9

Патриот
50 Отговор
Кво ни пука за Северна Америка?
Искаме да видим европейската реалност.

Оценка:
-3 +4

домакин
51 Отговор

До коментар #45 от "гост":


И като се събуди сигурно беше отвит,а юргана в г#з@...хахахахахаха....

Оценка:
-0 +4

52
Този коментар е премахнат от модератор.
ТраЛаЛа
53 Отговор
Ефтинджоси !!

Оценка:
-7 +0

механик
54 Отговор
до перничанин
Обърни внимание ,че съм написал ,че ЕВРОПЕЙСКИТЕ коли стават само за скрап !!

Оценка:
-1 +6

Станчо куфара
55 Отговор
за съжаление Тойотата вече не е същата като преди 20 години сега е много калпава сглобявана от индийци в Англия

Оценка:
-8 +8

Тенекеджиев
56 Отговор
Преписвене, преписвене, преписване без мозък. За какво ни е да знаем какво харесват американците. А ако някой си познае статията и осъди автора ще е много интересно.

Оценка:
-2 +1

перничанин
57 Отговор

До коментар #40 от "Дрът шифиьор":


Личен автомобил с ГИ . Бизнеса ми го изисква, случва ми се по някога само до обяд да направя 140км софииско, не градско каране. Събота и неделя е за чиновниците, аз никога не съм бил чиновник.

Оценка:
-1 +5

Турбо
58 Отговор
Субару е Колата

Коментиран от #65


Оценка:
-4 +6

Р. Овч.
59 Отговор

До коментар #29 от "Рено ентусиаст":


Само бавно-развиващи се злобни гейове-вегани, възхваляват рено и скимтят против всички други...

Оценка:
-3 +14

Ицо
60 Отговор
Дванайста година карам Хонда Сивик. Освен консумативите миналата година за пръв път смених нещо друго. Два гумени тампона на задните носачи и две биалетки. Колата е уникално здрава, никога не ме е предавала или подвеждала.

Коментиран от #69, #72


Оценка:
-2 +14

А БЕ
61 Отговор

До коментар #1 от "Защо го":


От нарисувана свиня вратна пържола ял ли си, че от руснак качествен автомобил чакаш?!

Оценка:
-3 +4

KKKK
62 Отговор

До коментар #11 от "механик":


Хубаво ама допреди 6-7г легендата беше, че колите след 2000г са зле. Сега станало след 2005. След 10г сигурно ще се твърди, че до 2010 стават и са много надеждни.

Оценка:
-0 +9

шофйор
63 Отговор

До коментар #3 от "Един от народа":


Особенно ако е D cat

Оценка:
-0 +2

нафто
64 Отговор
Е, дойде най после времето за отказ от тъпия лаф "от германското,по убаво нема".

Оценка:
-3 +3

Мазньо
65 Отговор

До коментар #58 от "Турбо":


Недей им святка лампата,само за нас да си останат....

Оценка:
-1 +1

Plameni
66 Отговор
Аз пък съм сменил над двайсет мерцедеса

Оценка:
-2 +0

Нед
67 Отговор

До коментар #2 от "алфа Брера":


Ако няма сериозни удари и е на разумна цена, ще ти я купя. Дай контакт!

Оценка:
-0 +2

Dido
68 Отговор
Статистиките за Америка, винаги са ми "помагали" при избора и поддръжката на кола!!! :-) :-)

Оценка:
-0 +4

Балък
69 Отговор

До коментар #60 от "Ицо":


Да си жив и здрав, цял живот само нея да караш.Хахаха

Оценка:
-1 +1

Рено
70 Отговор
Най здравата кола е Реното

Оценка:
-6 +2

Имах тойота
71 Отговор

До коментар #3 от "Един от народа":


Чисто нова и на 3тата година я махнах-дървена отвсякъде и едвам вървеше празна а за пълна бе мъка.Карайте си ги.

Оценка:
-1 +1

До Ицо.
72 Отговор

До коментар #60 от "Ицо":


12 та година карам рено гранд еспас 4 чисто нов купен от мен. Всичко оригинално (без накладки и преди дискове-сменени +акумулатор и чистачки).Как да се разделиш с нещо което е здраво и работи.Няма начин.2020 минах поредният преглед( не живея в БГ ) и нищо няма по окачване,гърнета,корозия няма-нищо.На двигателят само масла (той е с верига) и ремък (за климатик/генератор) на 120000 сменихме. Също и спирачна течност и охлаждаща -смених ги на 8 та година. С една дума-само консумативи. В сервиза на Рено механиците са ми казвали-пазете я-такива вече не ги правят. Новите много проблеми.Между другото почти нов фолксваген махнах защото ми побеля косата от проблеми.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери