Тенденцията за все по-голяма популярност на кросоувърите съвсем не е случайна. Хората по света ги харесват заради голямата им практичност и заради по-високият им пътен просвет. В крайна сметка, особено по родните пътища, е по-практично да се карат автомобили с по-голям клиренс, но пък от друга страна не е тайна, че и тези коли си имат недостатъци, свързани най-вече с по-високия общ център на тежестта.
Именно поради тази причина не са малко и любителите на леки коли. Много от тях обаче също искат малко по-повдигнати автомобили, като статистиката показва, че тези купувачи избират комби версии. Автомобилните производители също се опитват да възвърнат популярността на други класове освен на кросоувърите, така че предлагат разнообразни опции, като например: „пакет за лоши пътища“.
Тази опция помага да се увеличи просветът на седаните и хечбековете, което ги прави интересни за онези, които искат автомобил с добър клиренс. Естествено колите с най-голям клиренс са т.нар. всъдеходи. Следват кросоувърите и повдигнатите леки коли, които в голямата си част са комбита.
Всъдеходи
Nissan Patrol

NISSAN PATROL
MERCEDES-BENZ G-KLASSE
INFINITI QX80
LAND ROVER RANGE ROVER
JEEP CHEROKEE TRAILHAWK
Кросоувъри
Audi Q7

AUDI Q7
VOLKSWAGEN TOUAREG
SUZUKI SX4
ACURA RDX
BMW X5
Повдигнати комбита
Volvo XC 70

VOLVO XC70
AUDI A4 ALLROAD QUATTRO
SKODA OCTAVIA SCOUT
OPEL INSIGNIA
CITROEN C5 TOURER
Мислех, че съм над средния стандарт за България, ама като гледам статията съм си баш бедняче на макс.
Коментиран от #20
-13 +34
-1 +24
Коментиран от #5, #35
-12 +9
До коментар #4 от "сектант":
Въпроса е, Секта, откъде може да мине твоя Дъстър. Едно време, преди...20-25г.имаше два автомобила, които слагаха в малкия си джоб останалите по клиренс-Ситроен Ксантия и Ситроен ХМ, на които, като им бутнат бутона на хидравликата, се вдигаха толкова високо, че бордюрите им бяха като малко камъче. Возеха като лодка и бяха много удобни за работни коне. Сегашните- да ги пазиш ли, да ги караш ли...
Коментиран от #19
-2 +44
-9 +36
Коментиран от #37
-5 +46
-2 +48
КОЛКО ОТ ТЕЗИ ГОРЕ ГО ИМАТ ?
И няма проблем с бордюрите - ха ха ха
Коментиран от #11
-15 +12
До коментар #10 от "SUBARU XV":
Субару е феноменален кош.Огромен разход салона като в кола от 90-те скъпа подръжка нерафинирани двигатели и тн.
Коментиран от #12
-13 +28
До коментар #11 от "Рено ентусиаст":
Мосю Рено,
карал ли си някога Субару ?
Защото, ако имаш такава "играчка" друга песен ще запееш.. :)
Разход при 160 км/час на "тракия" - 7.8 литра
Градско (софийски задръствания ) - 9.00 литра
Абсюлютно съм сигурен , че в твоето купе няма толкова екстри както в моето
Подръжка - ако сменя нещо друго освен консумативи - обещавам да пиша .
За сега съм само 36К километра на нея .
SUBARU XV - 2.0 150 к.с CVT трансмисия .
Коментиран от #21, #24, #32, #34
-25 +12
От всички изброени в статията ако са втора (на думи) ръка са постижими в БГ.
Коментиран от #14, #17
-12 +9
До коментар #13 от "АзАз":
Че да качиш бордюр не ти трябва 4х4 ама за сметка на това тия 4х4 ти вдигат безсмислено разхода освен ако не фи ползваш за шас е пеш
-9 +11
Коментиран от #18
-3 +32
-1 +27
До коментар #13 от "АзАз":
Никакъв маркетингов трик! Гамата "степуей" просто е родена за източно европейската пътна действителност. Идеална за копки, кръпки, бабуни и др. подобни пътни "образования" без (излишното за нормален човек) оскъпяващото 4х4!
Коментиран от #25
-3 +11
До коментар #15 от "Леле":
При паркиране ДО бордюр,бронята навлиза в зоната на бордюра и ако е висок,бронята отива! Бордюрите НЕ трябва да са по-високи от 14см!!!
Коментиран от #22
-3 +6
До коментар #5 от "Морето":
Потвърждавам, 4 години карах Ксантия, чудесен автомобил. За съжаление, така и така и не се сдобих с ХМ. Сега карам БМВ 5-ца. Редовно някой ми казва, много добре вози, вози дръжки, не може да стъпи на малкото пръстче на Ксантията
Коментиран от #28
-1 +11
До коментар #1 от "Koi lud e pisal":
Нещо не ти подредена мисълта. От 4000 лева, можеш да си позволиш за поддръжка и покупка 3/15 и за поддръжка 7/15, тоест за покупка и поддръжка можеш да си позволиш общо 10/15 от заплатата ти. Това е сума равна на 66 % или 2640 лева. Което на година прави н 31680 лева. Значи можеш спокойно да си купиш Октавията на първата снимка за 2 години. Няма да имаш никаква поддръжка, защото първата и смяна на масла и филтри е на около 30 000 или 2 години. Действай!
-3 +4
До коментар #12 от "SUBARU XV":
Само като напишеш CVT трансмисия и Приключваш до там! Като си купиш наистина автомобил заповядай тогава да се похвалиш! Форума за сенокосачки е на друго място ако не си разбрал вече!
Коментиран от #23
-5 +8
До коментар #18 от "Таралясник ООД":
недей си размята купената книжка по форумите ами отивай на полигона да се научиш да паркираш!
-4 +0
До коментар #21 от "Пурко":
Танковете са с CVT трансмисии смешник. Твойто рено е по-мощно от танк та се не удържа с CVT - нали хахахаха!!
Коментиран от #38
-4 +2
До коментар #12 от "SUBARU XV":
Аз лично харесвам Субару. Ама не мога да разбера какво се хвалиш с този разход. За малка количка до 4.5 метра дори съм изненадан. Октавията е доста по-голяма и разходът е около 2 литра надолу и по двата показателя. Освен това няма да си кривя душата - много са ретро салоните им, нищо че на мен ми харесват.
Коментиран от #26
-2 +5
До коментар #17 от "159":
Пътно ,,образОвание" сигурно имат уличниците...
-1 +0
До коментар #24 от "123":
Демек със 160 Оставия-та ти гори 5/100 бензин?!? Хахахахахахахахаха!!!!
Коментиран от #33, #39
-5 +2
-4 +2
До коментар #19 от "Hellish":
Пробвай Citroen C5 преди да са остарели че ги спряха през 2017 от производство. В режим "комфорт" возят като лодка, а в режим "спорт" са си баш като BMW ;-)
-1 +8
Коментиран от #30
-2 +4
До коментар #29 от "Субару":
Ford Mondeo Mk.4.5 седан при 160 км/ч разход 6.5/100
Коментиран от #31
-3 +1
До коментар #30 от "Strahil":
Ама дизел нали?
Няма бензинова кола която със 160 да харчи 8
-1 +1
До коментар #12 от "SUBARU XV":
Точно Субару да обясняваш за екстри е несериозно. Готини коли са но никога не са можели да стъпят и на малкия пръст на повечето европейски производители като екстри
-2 +1
До коментар #26 от "asfdsaf":
Ами да, макар този показател, който си измислил да е толкова измислен, колкото възторга ти от Субаруто. Ако със 160 отнемеш газта, моментния разход ще стане дори 0, ако си по нагорнище може да отиде и на 20. Но да, Октавията с прекрасен дизелов двигател 2.0 харчи при 120-130 на равно към 4.5, със 150-160 се качва литър - два. По-важното е, че в града, ако не висиш на университета или царя, средният разход е към 6.5-7.0. И пак - говорим за друг клас автомобил. Твоето Субару е сравнимо със Скала.
-2 +4
До коментар #12 от "SUBARU XV":
Е, значи субарото изкарва една година без да се развали.Голям успех, няма що! Имах астра H, купена 10 годишна, според километража беше на 160000 км, реално тя си знае. Изминах 150000 с нея, през това време никакъв проблем на последния преглед техника каза "колата е пушка отвсякъде". Със следващата астра вече изминах 20000 км, държи се като предишната. Чукам на дърво!
- Даа, влез! А бе какво стана, някой почука пък не влезе.
-2 +1
До коментар #4 от "сектант":
Ако си го видял след 15 август до към 2-3 септември....мисля че го познавам 😂😂😂
-1 +0
-0 +0
До коментар #7 от "чичо Пешо":
когато паркираш колата особенно с муцуната напред винаги има опаснот да задереш отдолу заради висок бордюр. Иначе качването на колата на тротуара който е за пешеходци трябва да се наказва много строго и безкомпромисно.
-0 +0
До коментар #23 от "ефвеф":
да ти повярвам,но ме разсмя. Въобще нямаш напредстава какво представлява CVT трансмисията ама я слагаш на танка,който е със съвсем друга трансмисия нямаща нищо общо с твойто Сърбаро.
-0 +0
До коментар #26 от "asfdsaf":
Сърбарото ги докарва тези 7,8 по нанадолнището на Тракия след тунела на Траянови врата иначе по равното ще ги докара на мук със 160 ама градуса на водата.
-0 +0