ФАКТИ.БГ

Притесняват ви бордюрите: Ето няколко автомобила с доста висок клиренс

Публикувана: 27 Януари, 2021 13:33
39 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7837
Притесняват ви бордюрите: Ето няколко автомобила с  доста висок клиренс
Skoda Octavia Scout
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 2.7 от 18 гласа.

Тенденцията за все по-голяма популярност на кросоувърите съвсем не е случайна. Хората по света ги харесват заради голямата им практичност и заради по-високият им пътен просвет. В крайна сметка, особено по родните пътища, е по-практично да се карат автомобили с по-голям клиренс, но пък от друга страна не е тайна, че и тези коли си имат недостатъци, свързани най-вече с по-високия общ център на тежестта.

Именно поради тази причина не са малко и любителите на леки коли. Много от тях обаче също искат малко по-повдигнати автомобили, като статистиката показва, че тези купувачи избират комби версии. Автомобилните производители също се опитват да възвърнат популярността на други класове освен на кросоувърите, така че предлагат разнообразни опции, като например: „пакет за лоши пътища“.

Тази опция помага да се увеличи просветът на седаните и хечбековете, което ги прави интересни за онези, които искат автомобил с добър клиренс. Естествено колите с най-голям клиренс са т.нар. всъдеходи. Следват кросоувърите и повдигнатите леки коли, които в голямата си част са комбита.

Всъдеходи

Nissan Patrol

Притесняват ви бордюрите: Ето няколко автомобила с  доста висок клиренс

NISSAN PATROL
MERCEDES-BENZ G-KLASSE
INFINITI QX80
LAND ROVER RANGE ROVER
JEEP CHEROKEE TRAILHAWK

Кросоувъри

Audi Q7

Притесняват ви бордюрите: Ето няколко автомобила с  доста висок клиренс

AUDI Q7
VOLKSWAGEN TOUAREG
SUZUKI SX4
ACURA RDX
BMW X5

Повдигнати комбита

Volvo XC 70

Притесняват ви бордюрите: Ето няколко автомобила с  доста висок клиренс

VOLVO XC70
AUDI A4 ALLROAD QUATTRO
SKODA OCTAVIA SCOUT
OPEL INSIGNIA
CITROEN C5 TOURER

Поставете оценка на статията:
Оценка 2.7 от 18 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Koi lud e pisal
1 Отговор
Взимам заплата малко над 4000 и мога да си позволя 3/15 за поддръжка и покупка и 7/15 за поддръжка, ако ми ги подарят...

Мислех, че съм над средния стандарт за България, ама като гледам статията съм си баш бедняче на макс.

Коментиран от #20


Оценка:
-13 +34

2
Този коментар е премахнат от модератор.
ggggg
3 Отговор
С тези нископрофилни гуми, то си е за притеснение. Идеални са, ако пътя е в перфектно състояние и достатъчно широк, ама по надупчени, тесни улички да караш...я няма да видиш някоя дупка, я ще закачиш бордюр...

Оценка:
-1 +24

сектант
4 Отговор
това волво е мн силна пушка едно такова мина както абсолютно енело по хемус преди няколко месеца

Коментиран от #5, #35


Оценка:
-12 +9

Морето
5 Отговор

До коментар #4 от "сектант":


Въпроса е, Секта, откъде може да мине твоя Дъстър. Едно време, преди...20-25г.имаше два автомобила, които слагаха в малкия си джоб останалите по клиренс-Ситроен Ксантия и Ситроен ХМ, на които, като им бутнат бутона на хидравликата, се вдигаха толкова високо, че бордюрите им бяха като малко камъче. Возеха като лодка и бяха много удобни за работни коне. Сегашните- да ги пазиш ли, да ги караш ли...

Коментиран от #19


Оценка:
-2 +44

jap
6 Отговор
Скоро гледах как една дама с BMW X6 се мъчеше да паркира на тротоар.Странното беше,че 3 от колелата вече бяха на него а това останало на платното буксуваше и излизаше дим.Чудя се как тази "интелигентна" 4х4 система решаваше да предава целият въртящ момент към колелото с най малко сцепление...?

Оценка:
-9 +36

чичо Пешо
7 Отговор
Бордюрите не трябва да ни "притесняват", защото тротоарите са за пешеходци и ако има висок бордюр, значи автомобилът трябва да си остане на пътното платно.

Коментиран от #37


Оценка:
-5 +46

Пурко
8 Отговор
И запомнете - НА БОРДЮР НЕ СЕ ПАРКИРА! Научете се най-подир!

Оценка:
-2 +48

9
Този коментар е премахнат от модератор.
SUBARU XV
10 Отговор
SUBARU XV - 22 sm клиренс
КОЛКО ОТ ТЕЗИ ГОРЕ ГО ИМАТ ?
И няма проблем с бордюрите - ха ха ха

Коментиран от #11


Оценка:
-15 +12

Рено ентусиаст
11 Отговор

До коментар #10 от "SUBARU XV":


Субару е феноменален кош.Огромен разход салона като в кола от 90-те скъпа подръжка нерафинирани двигатели и тн.

Коментиран от #12


Оценка:
-13 +28

SUBARU XV
12 Отговор

До коментар #11 от "Рено ентусиаст":


Мосю Рено,
карал ли си някога Субару ?
Защото, ако имаш такава "играчка" друга песен ще запееш.. :)
Разход при 160 км/час на "тракия" - 7.8 литра
Градско (софийски задръствания ) - 9.00 литра
Абсюлютно съм сигурен , че в твоето купе няма толкова екстри както в моето
Подръжка - ако сменя нещо друго освен консумативи - обещавам да пиша .
За сега съм само 36К километра на нея .
SUBARU XV - 2.0 150 к.с CVT трансмисия .

Коментиран от #21, #24, #32, #34


Оценка:
-25 +12

АзАз
13 Отговор
Събару оутбек също е отличен пример за кола с висок клиренс, имам лични впечатления от постиженията му, не само да се качи на тротоара. Тук трябва да има впредвид и 4х4 задвижването. Има високи коли ( дачия степуй, лада крос... ) при които тоя клиренс си е само маркетингов трик...
От всички изброени в статията ако са втора (на думи) ръка са постижими в БГ.

Коментиран от #14, #17


Оценка:
-12 +9

Рено ентусиаст
14 Отговор

До коментар #13 от "АзАз":


Че да качиш бордюр не ти трябва 4х4 ама за сметка на това тия 4х4 ти вдигат безсмислено разхода освен ако не фи ползваш за шас е пеш

Оценка:
-9 +11

Леле
15 Отговор
Само в България може да ти презентират автомобили с възможност за преодоляване на бордюри!

Коментиран от #18


Оценка:
-3 +32

Край
16 Отговор
В нормалния свят хората не си помислят да се качват по бордюри. Бордюра е направен за да не се качваш на него. Тука рекламират колите че можели да се катерят по тротоарите.

Оценка:
-1 +27

159
17 Отговор

До коментар #13 от "АзАз":


Никакъв маркетингов трик! Гамата "степуей" просто е родена за източно европейската пътна действителност. Идеална за копки, кръпки, бабуни и др. подобни пътни "образования" без (излишното за нормален човек) оскъпяващото 4х4!

Коментиран от #25


Оценка:
-3 +11

Таралясник ООД
18 Отговор

До коментар #15 от "Леле":


При паркиране ДО бордюр,бронята навлиза в зоната на бордюра и ако е висок,бронята отива! Бордюрите НЕ трябва да са по-високи от 14см!!!

Коментиран от #22


Оценка:
-3 +6

Hellish
19 Отговор

До коментар #5 от "Морето":


Потвърждавам, 4 години карах Ксантия, чудесен автомобил. За съжаление, така и така и не се сдобих с ХМ. Сега карам БМВ 5-ца. Редовно някой ми казва, много добре вози, вози дръжки, не може да стъпи на малкото пръстче на Ксантията

Коментиран от #28


Оценка:
-1 +11

123
20 Отговор

До коментар #1 от "Koi lud e pisal":


Нещо не ти подредена мисълта. От 4000 лева, можеш да си позволиш за поддръжка и покупка 3/15 и за поддръжка 7/15, тоест за покупка и поддръжка можеш да си позволиш общо 10/15 от заплатата ти. Това е сума равна на 66 % или 2640 лева. Което на година прави н 31680 лева. Значи можеш спокойно да си купиш Октавията на първата снимка за 2 години. Няма да имаш никаква поддръжка, защото първата и смяна на масла и филтри е на около 30 000 или 2 години. Действай!

Оценка:
-3 +4

Пурко
21 Отговор

До коментар #12 от "SUBARU XV":


Само като напишеш CVT трансмисия и Приключваш до там! Като си купиш наистина автомобил заповядай тогава да се похвалиш! Форума за сенокосачки е на друго място ако не си разбрал вече!

Коментиран от #23


Оценка:
-5 +8

asfsaf
22 Отговор

До коментар #18 от "Таралясник ООД":


недей си размята купената книжка по форумите ами отивай на полигона да се научиш да паркираш!

Оценка:
-4 +0

ефвеф
23 Отговор

До коментар #21 от "Пурко":


Танковете са с CVT трансмисии смешник. Твойто рено е по-мощно от танк та се не удържа с CVT - нали хахахаха!!

Коментиран от #38


Оценка:
-4 +2

123
24 Отговор

До коментар #12 от "SUBARU XV":


Аз лично харесвам Субару. Ама не мога да разбера какво се хвалиш с този разход. За малка количка до 4.5 метра дори съм изненадан. Октавията е доста по-голяма и разходът е около 2 литра надолу и по двата показателя. Освен това няма да си кривя душата - много са ретро салоните им, нищо че на мен ми харесват.

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +5

уличник
25 Отговор

До коментар #17 от "159":


Пътно ,,образОвание" сигурно имат уличниците...

Оценка:
-1 +0

asfdsaf
26 Отговор

До коментар #24 от "123":


Демек със 160 Оставия-та ти гори 5/100 бензин?!? Хахахахахахахахаха!!!!

Коментиран от #33, #39


Оценка:
-5 +2

haha
27 Отговор
Дали авторът е чувал за Субару????

Оценка:
-4 +2

Kevin
28 Отговор

До коментар #19 от "Hellish":


Пробвай Citroen C5 преди да са остарели че ги спряха през 2017 от производство. В режим "комфорт" возят като лодка, а в режим "спорт" са си баш като BMW ;-)

Оценка:
-1 +8

Субару
29 Отговор
Със 160 разход 8/100 пълни лакърдии и лъжи

Коментиран от #30


Оценка:
-2 +4

Strahil
30 Отговор

До коментар #29 от "Субару":


Ford Mondeo Mk.4.5 седан при 160 км/ч разход 6.5/100

Коментиран от #31


Оценка:
-3 +1

Гост
31 Отговор

До коментар #30 от "Strahil":


Ама дизел нали?

Няма бензинова кола която със 160 да харчи 8

Оценка:
-1 +1

Гост
32 Отговор

До коментар #12 от "SUBARU XV":


Точно Субару да обясняваш за екстри е несериозно. Готини коли са но никога не са можели да стъпят и на малкия пръст на повечето европейски производители като екстри

Оценка:
-2 +1

123
33 Отговор

До коментар #26 от "asfdsaf":


Ами да, макар този показател, който си измислил да е толкова измислен, колкото възторга ти от Субаруто. Ако със 160 отнемеш газта, моментния разход ще стане дори 0, ако си по нагорнище може да отиде и на 20. Но да, Октавията с прекрасен дизелов двигател 2.0 харчи при 120-130 на равно към 4.5, със 150-160 се качва литър - два. По-важното е, че в града, ако не висиш на университета или царя, средният разход е към 6.5-7.0. И пак - говорим за друг клас автомобил. Твоето Субару е сравнимо със Скала.

Оценка:
-2 +4

фжфж
34 Отговор

До коментар #12 от "SUBARU XV":


Е, значи субарото изкарва една година без да се развали.Голям успех, няма що! Имах астра H, купена 10 годишна, според километража беше на 160000 км, реално тя си знае. Изминах 150000 с нея, през това време никакъв проблем на последния преглед техника каза "колата е пушка отвсякъде". Със следващата астра вече изминах 20000 км, държи се като предишната. Чукам на дърво!

- Даа, влез! А бе какво стана, някой почука пък не влезе.

Оценка:
-2 +1

Нико
35 Отговор

До коментар #4 от "сектант":


Ако си го видял след 15 август до към 2-3 септември....мисля че го познавам 😂😂😂

Оценка:
-1 +0

Транспортер
36 Отговор
Пропуснали най-доброто комби,Субару форестьр...

Оценка:
-0 +0

Така е но
37 Отговор

До коментар #7 от "чичо Пешо":


когато паркираш колата особенно с муцуната напред винаги има опаснот да задереш отдолу заради висок бордюр. Иначе качването на колата на тротуара който е за пешеходци трябва да се наказва много строго и безкомпромисно.

Оценка:
-0 +0

Да бе тамън
38 Отговор

До коментар #23 от "ефвеф":


да ти повярвам,но ме разсмя. Въобще нямаш напредстава какво представлява CVT трансмисията ама я слагаш на танка,който е със съвсем друга трансмисия нямаща нищо общо с твойто Сърбаро.

Оценка:
-0 +0

Ми то и
39 Отговор

До коментар #26 от "asfdsaf":


Сърбарото ги докарва тези 7,8 по нанадолнището на Тракия след тунела на Траянови врата иначе по равното ще ги докара на мук със 160 ама градуса на водата.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5