26 Март, 2021 09:09 7 372 11

Сбогом, Ford Mondeo!

  • ford-
  • mondeo

След 29 години Ford се отказва от Mondeo

Сбогом, Ford Mondeo! - 1

Производството на седаните и комбитата от пето поколение ще спре през следващата година. Ford потвърди тази информация и официално заяви, че ще се сбогува с една от най-дълго обслужваните си линии - Mondeo, която се спуска от поточната линия вече цели 29 години. На фона на нарастващата популярност на кросоувърите, производството на седани и комбита в Европа ще бъде спряно през март 2022 година.

Както представител на американската компания обясни пред Autocar, една от причините за предстоящото отказване от модела Mondeo е „промяна на предпочитанията на клиентите“. Миналата година кросоувърите представляват 39 процента от всички продадени Ford-ове, а техният дял е нараснал с осем процента през годината.

Втората причина е пренастройката на европейската линия, която компанията възнамерява да прехвърли изцяло на електрическа тяга до 2030 година. През февруари Ford обяви мистериозен модел, който може да бъде наследник на Mondeo. Засега компанията разкри само силуета на автомобила, който може да се окаже електрически кросоувър.

Очаква се да носи името Evos и ще бъде плъгин хибрид, задвижван от 2.5-литров двигател. Премиерата на иновацията ще се състои преди края на 2021 година. По-рано в документацията Ford открихме информация за друг възможен наследник на Mondeo. Според тези данни името ще бъде запазено и ще го получи нов модел - повдигнато комби с огромен екран в салона, чийто предпроизводствен прототип вече бе заснет от фотошпиони в Китай.

Ще припомним, че Ford Mondeo излезе на пазара през 1993 г. и се превърна в един от ключовите глобални модели на американската марка. На върха на популярността си модела бе през 2001 година, но с промяната в глобалните тенденции към SUV-та, търсенето на Mondeo системно започна да намалява. Миналата година са продадени само 2400 бройки.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Турбо

    63 10 Отговор
    Сбогом Мондео,здравей Джендър 1,0екобуст

    Коментиран от #7

  • 3 БатП

    31 7 Отговор
    Ще се върне моделът след няколко години, евентуално ще е жичка. Тази тенденция за СУВ-ове ще продължи още десетина години максимум според мен.
  • 4 Морето

    26 4 Отговор
    Шофирах Мондео преди 4 години за последно. 1,5 TDCI двигател, 150 коня, дизел, ръчка. Като лодка беше-мека возия, удобна, с много екстри. Но вярно е, че модела се изчерпа-ред е на новите технологии. Които обаче невинаги ни допадат.
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Прав

    3 41 Отговор
    Никога не можа да бие коли като Пасат 407 Лагуна и тн.Явно има защо.

    Коментиран от #10

  • 7 БАЙ Х@Й‼

    12 2 Отговор

    До коментар #2 от "Турбо":

    С ТУРБО развъртащо на 248'000 оборота в минута ‼‼‼‼

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    8 4 Отговор

    До коментар #7 от "БАЙ Х@Й‼":

    Да, на старт е като количките на ,,Акациите", ха ха ха. И след 150 х.км почва веселбата.
  • 9 Komapak

    7 0 Отговор
    Тия имат мноооого пари. Могат да си позволят всичко.
  • 10 0000

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "Прав":

    Явно никога не си имал такива коли.от 2005 досега съм имал четирите генерации и още са живи и са в семейството .за последния модел ще изчакам.да ме извиняваш много ама точно с пеугеот и ренаулт да ми го сравняваш няма смисъл.френски боклуци съм карал.Ай няма нужда.и пасата не е топ
  • 11 GTE

    2 1 Отговор
    Една доста практична кола. Недостатък обаче е, че не успяха да я усъвременят и олекотят. С по-малко от 350 Нм мърда едва едва, Собствено тегло 1600 кг е много. Натоварена става над 2 тона и с този дизел на Пежо 1.5 е съвсем за градско. Имамл съм 308 1.5 150 коня, което е 1200 кг и с него вече нещата са добре, но да сложиш такъв мотор на Мондео... Мондео е добре с 2.5 бензин щатското изпълнение, но харча на гориво е космически.