6 Април, 2021 12:28 9 694 14

ТОП 10 най-популярните нови коли в Япония

  • япония-
  • автомобили-
  • продажби
ТОП 10 най-популярните нови коли в Япония - 1

Японската асоциация на автомобилните дилъри (JADA) публикува резултатите от продажбите си през март 2021 г. В сравнение с март 2020 г. продажбите на леки автомобили са се увеличили с 2.3%, до 329 239 бройки.

Тримата лидери сред леките автомобили са модели на Toyota: „златото“ отива при хечбека Toyota Yaris, компактният микробус Roomy е на втората линия, а луксозната Toyota Alphard печели „бронза“.

Общо седем модела на Toyota са включени в топ 10 на най-популярните автомобили в Япония според резултатите от март 2021 година. Компания им правят два модела на Honda и един на Nissan. Топ 10 изглежда така (в скоби - динамика спрямо март 2020 г.):

ТОП 10 най-популярните нови коли в Япония

Toyota Yaris - 28 466 единици. (216,2%);
Toyota Roomy - 16 504 единици. (170,1%);
Toyota Alphard - 13 986 броя. (177,4%);
Nissan Note - 13 352 броя. (121,4%);
Toyota Corolla - 12 667 броя. (77,6%);
Toyota Raize - 12 272 единици. (102,2%);
Toyota Harrier - 10 428 броя. (358,6%);
Toyota Voxy - 9 891 бройки. (110,4%);
Honda Freed - 9 674 единици. (102,5%);
Honda Fit - 9 231 броя. (62,2%).

Най-добра динамика демонстрира Toyota Harrier. Това се дължи на появата на ново поколение: то беше представено през юни 2020 г.

Динамиката при "кейкарите" (малки градски автомобили с дължина под 3.4 метра, особено популярни в Япония) е по-плавна, тук вече няма доминация на Toyota, но отново в десетката са само японски модели.

ТОП 10 най-популярните нови коли в Япония

Honda N-Box - 27 164 единици. (123%);
Suzuki Spacia - 19 584 единици. (121,8%;
Daihatsu Tanto - 17 068 единици. (98,3%);
Nissan Roox - 13 778 броя. (180,5%);
Daihatsu Move - 13 005 единици. (92,7%);
Suzuki Hustler - 1 1147 единици. (107,5%);
Daihatsu Mira - 8 945 единици (97%);
Suzuki Alto - 8 706 единици. (89,6%);
Suzuki Wagon R - 8 458 единици (92,6%);
Nissan Dayz - 8 264 броя. (71,2%).


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 123

    15 21 Отговор
    Само тойота и хонда останаха японски.Другото е евро шит.

    Коментиран от #3, #4, #6, #9, #13

  • 2 Тоалетна хартия

    24 7 Отговор
    Надявах се в япония да карат дачия и тя да е 1
  • 3 pokoloko

    5 23 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Honda е Индийска, малките модели се правят там
  • 4 345

    13 2 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Блажени са вярващите
  • 5 перничанин

    10 14 Отговор
    Интересни ще са ми коментарите на хондаджиите. Според тукашните разбирачи Хонда е най-безпроблемния автомобил, както казват "само масло и филтри", най-красивия, най-технологичния, а гледам самите японци не ги харесват много, защо така?!

    Коментиран от #7, #11

  • 6 Азй

    7 18 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Освен името нищо японско няма в хондите
  • 7 Komapak

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "перничанин":

    Гледам и Лексус няма в класацията, но това не променя мнението ми... 😉

    Коментиран от #8

  • 8 перничанин

    6 2 Отговор

    До коментар #7 от "Komapak":

    За да е популярен (големи продажби) един модел, е необходимо само едно нещо, качество на разумна цена.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 321

    23 1 Отговор
    Новия Ярис е бонбон. Не си падам по малки коли, но тази ме изпълни. Вътре си е доста широка. Само багажника е, като за малка кола, но за шофьора и пътниците е доста широко. 186 см съм висок и мога да кажа че сядам отпред и отзад съвсем спокойно. Хибридната версия ме впечатли с динамика и нисък разход на гориво. По светофарите набира много яко. Това е първата кола, която карам и постигам разход под 3,5/100 в градски условия. И това е при първото ми каране. Казаха ми, че човек, като свикне и разхода може да му падне дори под 3. Направо невероятно. Като качество не се съмнявам в Тойота. Не съм чувал да имат слаба кола и такава с някакви сериозни недостатъци. Хубавото при тях е че дори и да объркат нещо правят сервизна акция и ти го отстраняват безплатно. Дори и на коли на по 10 г. с изтекла отдавна гаранция. Например миналата година на Авенсиса ми който е на 8 г ми пратиха писмо а акция. Оптимизиране настройките на софтуера управляваш подаването на гориво и замяна на някакво уплътнение на водната помпа. Съвсем безплатно беше всичко.
  • 11 Японеца

    12 1 Отговор

    До коментар #5 от "перничанин":

    Японският голф е сивика! Много голфаджии го яздат след " бързи и яростни "!
  • 12 бегай бре

    1 4 Отговор
    малиии...тия долните два куба са мегаа грозни бре братя.....ама мн...,
  • 13 Камен

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "123":

    Само дето, единствено Мазда се правят в Япония все още ;). Затова и реализират добри продажби напоследък.
  • 14 Боби

    3 0 Отговор
    Купих си от Германия Хонда акорд седмо поколение дизел..правена е в Япония и е перфектна.