26 Април, 2021 15:19 13 902 52

Максималната скорост на всички "рена" и "дачии" става 180 км/ч

  • renault-
  • dacia-
  • максимална скорост

Според ръководството на Renault високата скорост е отговорна за повече от една трета от фаталните инциденти

Максималната скорост на всички "рена" и "дачии" става 180 км/ч - 1

Ръководителят на Renault Лука де Мео заяви, че новите автомобили на компанията няма да могат да да развиват скорост по-висока от 180 километра в час. Като причина за решението, той посочи мерките за безопасност.

Високата скорост "е отговорна за повече от една трета от фаталните инциденти", казва де Мео на събрание на акционерите, цитиран от Le Figaro. Според него скоростта ще бъде ограничена за всички автомобили Renault и Dacia. Дали това ще се отрази на спортната марка Alpine, де Мео не уточни.

За различните модели ще бъдат избрани техните собствени ограничения. Например новото електрическо Renault Megane, което трябва да стартира през 2022 г., няма да може да ускорява над 160 км/ч.

Превозните средства ще бъдат оборудвани с електронни устройства Safety coach. Те ще могат автоматично да ограничават скоростта в съответствие с пътните знаци и данните за геолокация, както и да оценяват безопасността при шофиране за предаване на данни на застрахователите.

Компанията също така планира да оборудва автомобилите със система, която в случай на инцидент ще може да предаде условен код с технически данни на спасителите. Ще припомним, че и Volvo започна да ограничава максималната скорост на автомобилите си миналата година.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 27 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Alfa Romeo

    87 27 Отговор
    А за собствениците им задължителна става кастрацията! Ооо чакай за да си купиш такава кола си кастиран вече

    Коментиран от #44

  • 2 зз12312

    85 15 Отговор
    Безопасността ще е новото извинение, защото ако вдигнат повече батерията ще издържи 150км пробег. Автомобилизът тръгна назад, вместно напред.
  • 3 Москвич

    77 29 Отговор
    Ми те и сега не могат да развиват по-висока скорост. Даже до към 150 едва стигат.
  • 4 Някой

    66 25 Отговор
    Че тези бракми и сега не могат да се движат с 180 !
  • 5 пешо

    38 18 Отговор
    сегашната, която карам от известно време, не го докарва и до 250. никога не съм "тейквал ту дъ лимит", сигурно няма и да го направя. но трябва да знам, че ако искам, мога. явно рендетата се насочват към сегмента на по-особените сексуалности...
  • 6 111

    46 4 Отговор
    Аха, значи пак контрола е на електрониката, не на водача. Предаване на данни, сред които скорост и местоположение, че и на всичкото отгоре колата ще ти налага с колко да се движиш.

    Коментиран от #45

  • 7 123

    24 11 Отговор
    И 180км/ч. им е много, по-важно е за какво време ще вдигат до 100.
  • 8 Тъпак

    40 13 Отговор
    Пълни глупости! Значи за да е меродавно това което казва тоя нещастник, нека тези 1/3 да се разбият на скорости под 100, между 100 и 150 между 150 и 200 и над 200. Сигурен съм че става дума за между 100 и 150, за това ограничете до 150! Нещастници! Никой няма да ви купува буклуците ясно е, че имате др цели, така батерията да държи повече, иначе колите не стават за магистрала
  • 9 Следователно

    15 32 Отговор
    Краят на дршнярите с "наточените" кошници десета ръка и свободното шофиране
    Придвижването е ценност но не и притежанието на кола
    Никъде в конституцията не е заложено правото на притежание на кола.

    Коментиран от #22

  • 10 от две

    31 23 Отговор
    години съм горд собственик на първата генерация дачия сандеро брутално здрава машина bi-fuel фабрично, на магистралата с 120 на равно, 90 на изкачванията, и 140 на спусканията, какво повече му трябва на човек, ако си отворите ютюб, и видите за какво мазало става въпрос при висока скорост, ще се замислите сериозно върху думите на Лука де Мео.

    Коментиран от #23, #24

  • 11 сектант

    22 22 Отговор
    това е компютърно ограичение махнаха го на дъстъра ми в един сервиз и сега вдига до 249 обаче между 220 и 240 някакъв странен шум

    Коментиран от #15, #16, #37

  • 12 Jacques Yves Moineau

    15 0 Отговор
    Както бях писал в една друга статия (за ограничаване на скоростта при новия ел мерцедес) : ''сега Мерцедес, скоро и други марки''.....имаше един умник дето ми обясняваше как в Германия щели да си джиткат с 250.

    Коментиран от #35

  • 13 Баш Батка

    17 13 Отговор
    Много им е на тея консерви тая скорост - 120 макс.
  • 14 Японските коли

    29 6 Отговор
    За японския пазар имат 180км ограничение от около 25 години

    Коментиран от #50

  • 15 Баш Батка

    10 3 Отговор

    До коментар #11 от "сектант":

    Тва сигурно в мили нали?
  • 16 Брадвата

    17 3 Отговор

    До коментар #11 от "сектант":

    Странен шум в ушите имаш, не е от дъстъра
  • 17 Реалист

    36 11 Отговор
    Ами може би 70-80% от собствениците на Рено никога не са си и помисля ли да вдигат над 180. Така или иначе ограничението във Франция е 130, а в БГ е 140. Дори да искаш да по караш малко по-бързо, 180 особено за нашите пътища е достатъчно. Така, че мога да успокоя раята-ще купуваме и ушите ни ще плющят ако цената е ок.

    Коментиран от #40

  • 18 26372891

    11 18 Отговор
    Истината е че гренските тослетни хвърлят водите високи скорости. Не могат да ги ооддържат и са калпави коли. Затова с предтекст безопасност и намаляване със смуртността ограничавали на 180. За това нацистките талиги ще бъдат винаги по яки от свиркаджийските тоалетни.
  • 19 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    19 5 Отговор
    Safety coach....Достатъчно е едно дървено трупче под педала на газта и правиш колата да вдига до колкото трябва!Бих посъветвал родителите,които имат глупоста да купуват мощни коли на децата си.....правят колата до 130-140....и тази скорост е много опасна,но 200 и нагоре е .........!Едно време така си тренирах желанието Машенка да си обръща километража....след време улягваш и виждаш 90-110 е добрата скорост!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Режия

    32 15 Отговор
    По минусите и някои от мненията личи какви оли.оф.ени шофират в България. А по броя жертви в катастрофи личи, че оли.оф.енията тук е нелечима. Абсолютна разумно решение на "Рено", което трябваше да бъде взето за целия автомобилен бранш отдавна. С добавката, че за България ограничението трябва да е 150 км. ч.
  • 22 пешо

    26 4 Отговор

    До коментар #9 от "Следователно":

    "придвижването е ценност но не и притежанието на кола"
    така е, смешко. притежанието е ценност за тия, които ще ти предлагат услугата "придвижване". на каквато цена те пожелаят.
    и ти, и подобните на теб сте като оная жаба, която била сварена, защото не усещала бавното повишаване на жегата.
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Гоуст

    31 10 Отговор

    До коментар #10 от "от две":

    Ей такива като теб, които нагоре 'пъплят' с 90 а надолу 'излитат' със 140 най-много дразнят. Караш си нормално, 120 примерно, застигаш на баир един такъв с брутално здрава машина и трябва да изпреварваш. Петък-неделя обаче лявата лента всеки е на ограничението и над него, щеш-не щеш създаваш потенциално опасна ситуация поради разликата в скоростите. Тъкмо си изпреварил и следва спускане, където пък той те задминава, 'щото си е повервАл как върви нанадолЕ. Нормално ли е това?

    Коментиран от #51

  • 25 🇧🇬🇷🇺

    22 5 Отговор
    Така трябва, щом като идиотите зад волана не могат да се контролират, ще ги контролира електрониката.Това трябва да се въведе със закон при всички коли.Ама тия 20-30 годишните пишлигари се убиват и с доста по ниски скорости, токлкова им е акъла.
  • 26 Госあ

    24 5 Отговор
    Селяците негодуват. Но все пак българина е известен с шофьорските си умения в целия свят. Правим най добрите и бързи коли, а рекордите на многократните ни шампиони във Ф1 и WRC са ненадминати! Хахахахаха
  • 27 Димов

    8 2 Отговор
    Търся някой тунер или хакер, който да ми върже ЕКУто на колата с GPSa, да не мога да вдигам по-висока скорост, от максимално разрешената за зоната, в която се намирам.

    Коментиран от #30

  • 28 Бачо Киро

    7 9 Отговор
    Като ви паднат продажбите да не се чудите ...
  • 29 Miron

    17 7 Отговор
    И как точно смятат да я увеличат чак до 180. Ще трябва да положат усилия. :)
  • 30 Госあ

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Димов":

    Чудесна идея! Бих казал пророчество !

    Коментиран от #33

  • 31 Лада Веста Крос

    10 1 Отговор
    И ква стана тя, колите почват да се връщат към социализъма, само най бързите вдигат 180км/ч с попътен вятър. То като се замислиш по голяма скорост няма нужда да вдига никоя кола.
  • 32 Японеца

    9 0 Отговор
    Яко ограничения!
  • 33 еврейн

    2 7 Отговор

    До коментар #30 от "Госあ":

    Вие китайските кшпишкофци все на Франция сте фенове мкя си ли дирите в Булонският лес
  • 34 безопасност ли

    18 4 Отговор
    А не благодаря. Кола, с ограничения, която да ти казва как караш и следи и записва абсолютно всичко и го предава на полиция и застрахователи може да си я заврете.знаете къде.
    Аз се грижа сам за моята безопасност.

    Коментиран от #48

  • 35 на ток баце

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "Jacques Yves Moineau":

    Няма как да си джиткат с 250 защото батерията ще падне за няма и 100 километра.

    Коментиран от #39

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 0000

    3 1 Отговор

    До коментар #11 от "сектант":

    Кви 220 с тая цигулка ве.да бягаш оттука с тоу варел
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Jacques Yves Moineau

    6 2 Отговор

    До коментар #35 от "на ток баце":

    Именно в това е въпроса. Рано или късно всички марки ще ограничат скоростта на автомобилите си , под претекст че се опазва околната среда, че е по-безопасно и т.н. А всъщност става дума за по голям пробег.

    Коментиран от #46

  • 40 Луд

    10 1 Отговор

    До коментар #17 от "Реалист":

    Ще купуваме ама от Дупница по 5 бона.Иначе тук само си приказваме ама 95 процента от нас в нов автомобил сядат само на Пловдивския панайр .
  • 41 Maloznaiko

    11 6 Отговор
    Чакайте бе колеги, то и да искаш повече да вдигнеш от 180км/ч не можеш да го направиш практически в Дачия, защото тя реално ще се разпадне. Сигурно и за Рендетата важи не мога да кажа :D
  • 42 Гост

    8 1 Отговор
    Олеле, преди вдигаха 185 км в час а сега ще ги ограничават на 180 хахахахаха
  • 43 Жигулата ми има два карбуратора

    4 3 Отговор
    210 и още може но 25 на сто гори. Тва ни мь бьрка щот аз гу искам а не РЕНО ПИЖО ИЛИ ДЪЧИИА....
  • 44 За да станеш

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Alfa Romeo":

    собственик, трябва да си ваксиниран, след това получаваш достъп до другите "екстри" ... и важно е да не изключваш GPS а :)
  • 45 112

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "111":

    Има много водачи, пълни кретени. За тях е добре колата да решава. Има и новоизлюпени шофьори, на които е добре колата да ги улеснява и ограничава в скоростта.
    Общо взето на нормален шофьор не му трябва да вдига повече от 140, максимум който се надвишава единствено в малка част немските магистрали.
    Който иска да се прави на шофьор, да иде на писта, не да ме засича с 200.
  • 46 Нещо на англииски

    4 2 Отговор

    До коментар #39 от "Jacques Yves Moineau":

    Не ме интересува екологичната страна на въпроса. Не мисля че има особено значение на фона на реалните фактори за замърсяванията. Но ме засяга да няма каращи със 250 км/час кретени, разчитащи че другите ще ги пазят и дават път, да не се размажат.
  • 47 Гошко

    5 1 Отговор
    Не, че нещо, ама с толкова много кретени по пътищата в България ще е още по-добре максималната скорост да бъде ограничена на 120 км/ч извън града и 50 км/ч в града, за всички и за всякакви возила...
  • 48 Да, безопасност

    4 0 Отговор

    До коментар #34 от "безопасност ли":

    Безопасността на джигитите въобще не е важна за мен. Те са се решили да си пробват късмета и са приели риска. Но има значение за нормалните шофьори, които могат заради такива екземпляри да изпаднат в безизходна ситуация. Колкото и примерно да кара човек, винаги е възможно някой дето се мисли за Сена, да го лепне челно, без да има възможност да се избегне удара или докато чака на червен светофар и не е първа кола и няма накъде да избяга, някой като се е засилил да го трясне.
  • 49 незнайко

    3 1 Отговор
    Не са причина катастрофите а това, че при по голяма скорост БАТЕРИЯТА СЕ ИЗТОЩАВА !!! Така се мъчат да увеличат пробега !!! Защо обаче не ползват предавки за да смъкват голевите ТОКОВЕ които "хвърчат" при голама мощност нищо, че електродвигателите я поемат ???
  • 50 Да така е

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Японските коли":

    Аз живея в Кипър и тук повечето коли втора употреба се внасят от Япония.На всичките японски километража им е до 180.Дори и на спортните
  • 51 Човека

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Гоуст":

    Не пъпли по желание,просто колата толко си може,иначе за "140 надолу "съм напълно съгласен!
  • 52 Социалпсихолог

    1 0 Отговор
    В Америка са 5-то поколение шофьори и за тях колата е нещо банално, но необходимо. Не си избиват комплексите по пътищата. За нас, първо- второ поколение "водачи но МПС", обикновеното придвижван е престиж със съмнителни спортни умения.