ФАКТИ.БГ
  • renault-
  • arkana-
  • тест

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Renault Arkana предизвиква SUV пазара с дизайн, типичен за премиум автомобили

Публикувана: 29 Юни, 2021 09:00
49 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11012
Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 25 гласа.

Изцяло новото Renault Arkana стъпи на българска земя, а екипът ни веднага направи обстоен тест драйв на иновативната хибридна версия на модела. Това, което прави впечатление от пръв поглед е, че Arkana няма преки конкуренти при масовите автомобили. Такива купеобразни SUV-та до този момент бяха запазена марка за германските премиум автомобили (BMW X4 и Mercedes GLC Coupe), но сега вече можем да кажем че модерният купеобразен кросоувър е по-достъпен, благодарение на Renault.

За по-незапознатите с Arkana ще кажем, че 2.5 години след световната премиера, която се състоя в Русия, Renault започна да продава крос купето Arkana и в Европа. Но всъщност европейската Arkana няма много общо с първоначално представената. Дизайнът е сходен, но платформата и задвижващите агрегати са съвсем различни. В Европа и у нас се продава съвсем различна Arkana, която е базирана на модерната платформа CMF-B.

Екстериор и интериор

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Що се отнася до екстериорният дизайн, то трябва да кажем, че благодарение на скосения таван и на цялостната аеродинамична форма, Arkana е с 25 % по-обтекаема от аналогично, но не купеобразно SUV. Спортното излъчване контрастира доста добре с високия клиренс (200 мм). Дължината на Arkana е 4 568 мм, но надвесите са къси, което освен по-добра визия се отразява благоприятно и на управлението. Но за това - по-късно. Иначе моделът има фирмено идентична предница с C-образни дневни светлини, скосен таван и солидна задна част.

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Вътрешното пространство е сходно с това на по-малкия кросоувър Captur, като на очи се набиват цифрово арматурно табло, портретно ориентиран мултимедиен сензорен екран, пера на волана и електромеханична ръчна спирачка. Също така кросоувърът за европейския пазар получава много екстри, като адаптивен круиз контрол, система за управление на лентата, асистент за наблюдение на слепи зони, система за автоматично спиране и др.

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Седалките и отпред, и отзад са удобни, не са големи, но са ергономични и предлагат оптимален комфорт дори и при дълги пътувания. това, което ни изненада е отличното място за главите на задните пасажери, където въпреки скосения таван, ръстови пасажери се чувстват напълно комфортно. Багажното отделение също не е никак малко. Обемът му е 480 литра, което заради батерията е по-малко само с 33 литра от версията с ДВГ (микрохибрид).

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Като цяло интериорът и екстериорът на Arkana са впечатляващи, качеството на изработка е на доста високо ниво, а материалите не са евтини. Скърцания и паразитни шумове в купето не се усещат, макар на места пластмасата да е по-твърда от обичайната за по-скъпите автомобили от този клас. Arkana е комфортен и в същото време динамично изглеждащ кросоувър.

Двигател и ходови характеристики

както вече споменахме, тестът, който направихме, бе на хибридната модификация E-Tech. Иначе колата се предлага у нас и с TCe турбо двигатели. Базовото Renault Arkana е оборудвано с четирицилиндров бензинов мотор с обем 1.33 литра и с мощност 140 конски сили, който работи заедно с 12-волтов стартер-генератор и EDC преселективна роботизирана трансмисия. На базата на същия агрегат, който е съвместна разработка на Renault и Mercedes, се предлага и вариант с мощност от 160 коня.

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Хибридната версия е базирана на 1.6-литров атмосферен двигател, който разполага с мощност от 91 конски сили. Съвместно с него работят два електромотора с мощ 49 и 15 конски сили. системната мощност на силовия тракт е 145 коня, които са абсолютно достатъчни за една прилична "езда". Технологията E-Tech използва два различни по размер електрически мотора, които възстановяват енергията в батерията и същевременно повишават мощността като при болидите от F1, но в случая поставят повече акцент върху горивната ефективност.

По-малкият електрически мотор върши работата на стартер-генератор, като стартира автомобила и изглажда смяната на предавките, докато по-големият електромотор е в състояние да даде още 49 к.с., за да подпомогне задвижването, както и да канализира рекуперираната енергия към малката 1.2-киловатчасовата батерия. Това е акумулатор с по-малък капацитет, отколкото при новите plug-in хибриди на Renault - Captur и Megane, които следователно имат по-голям чисто електрически пробег.

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Arkana E-Tech може да работи с чисто електрическа мощност на кратки разстояния, но не това е приоритетът тук. Идеята е да се увеличи подаването на въртящ момент и да се намали напрежението на бензиновия двигател, за да се сведе до минимум разходът на гориво. А той ни удиви. След 500 километров, основно извънградски пробег, показанията на борд компютъра отчетоха 5.4 литра на 100 километра, а когато управлявахме Arkana основно в града, разходът падна до 4.8 на 100. Единственият проблем е при движение по магистрала, когато при скорост от над 140 км/ч тягата започва да липсва, а разходът скача до 8 - 9 на 100.

Що се отнася до скоростната кутия, то тя представлява съвкупност от две трансмисии - четиристепенна за ДВГ и двустепенна за електромотора. На практика това е роботизирана трансмисия без съединител. Интересното при нея е, че има режим B - или Brake, който се избира от селектора на трансмисията и който увеличава нивото на рекупериране на енергия. Този режим имитира усещането в някои чисто електрически автомобили, при което самото повдигане на крака от педала на газта води до драматично забавяне, но при Arkana E-Tech това не е така. Отпускането на газта кара колата да се забави малко по-енергично, но разликата е малка.

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

И накрая, но не на последно място трябва да обърнем внимание на возията. Тя не е мека, но в никакъв начин не причинява дискомфорт. Крен в завоите има, но той не е осезаем, а воланът е директен и прави управлението предсказуемо. В заключение ще кажем, че Arkana е лесен за управление автомобил, тъй като помощните средства за шофиране са многобройни и си вършат работата перфектно. Единственото изключение е свързано с мултимедийната система, на която французите можеха да обърнат повечко внимание.

Цена

Тест и БГ цени на новото купеобразно SUV на Renault

Както вече споменахме в началото, за да ви предложим точен еквивалент, ще трябва да разгледаме премиум марки, където цените са много по-високи. Можем обаче да кажем, че при масовите автомобили хибридът Arkana е конкурентен. Тъй като цените му започват от 47 090 лв с ДДС. Естествено, предвид оборудването (нашата тестова версия бе от най-висок клас RS Line), цените достигат до 60 390 лв. с ДДС, но пък при наточените версии имаме автомобили, оборудвани с 19-цолови джанти, кожена тапицерия и още един куп електронни помощници, както и аудиосистема Bose. С други думи новото Renault Arkana е интересен, иновативен и нестандартен (за масови сегмент) автомобил, който определено заслужава внимание.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 25 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Алфа Сектант🤠
1 Отговор
Щом е Рено все е добро👌

Коментиран от #12


Оценка:
-40 +45

2
Този коментар е премахнат от модератор.
Sofia
3 Отговор
Според статистиката на МВР мястото с най-много катастрофи през 2015 година е кръговото кръстовище на 4-ти километър. Там през миналата година са станали 140 пътни произшествия

Коментиран от #30


Оценка:
-9 +8

Марио
4 Отговор
Много интересен автомобил, нямам търпение да го видя на живо. В най-скоро време ще посетя шоурума. Цената му също е адекватна.

Оценка:
-23 +27

щурчо
5 Отговор
Френски курник!Само кой мрази себе си маже да си купи френски таралаясник!

Коментиран от #13, #29, #31, #43


Оценка:
-67 +29

Тост
6 Отговор
До днес ги харесвах на вид. Но сега след като прочетох статията на автора ме отказа. Явно е доста голям боклук

Оценка:
-24 +18

Ясно
7 Отговор
Ясно що за кола е. Щом и на автора не му харесва

Оценка:
-23 +15

мерцедесаджия
8 Отговор
...за дърво е доста парата

Оценка:
-18 +18

Пилот на Ферари
9 Отговор
Казвал съм го и пак ще го кажа , че Рено в последно време дръпнаха с дизайна а и цените им са атрактивни.
Прехвалените Фолксвагени изглеждат демоде пред тях .

Коментиран от #19


Оценка:
-19 +47

Пилот на Ферари
10 Отговор
Интересен момент е защо автомобила е представен преди две години в Русия и почват първо да го продават на "гладните " Руснаци ?

А ние Българите защото сме напред с материала ще го купуваме след 10 години втора употреба.

Коментиран от #41


Оценка:
-5 +32

Морето
11 Отговор
На външен вид-ок. Вътре,също-ок. Ама такава малка мощност, дори на магистралата....тази Аркана ако имаше 200 коня дизел и 8-степенен автоматик без роботизация, или ръчка- направо ги убива другите SUV-ове.

Коментиран от #14


Оценка:
-5 +25

сектант
12 Отговор

До коментар #1 от "Алфа Сектант🤠":


за бюджетен автомобил не е зле за класа си - виждам повече бащи да го купуват на синовете си и дъщерите си или леля Мартина от съседната къща да си го купи за лична употреба

Оценка:
-8 +10

Пилот на Ферари
13 Отговор

До коментар #5 от "щурчо":


Прехвалените немски курници са само сноби или цигани. На тях мнението не можеш да го промениш.

Оценка:
-11 +35

Пилот на Ферари
14 Отговор

До коментар #11 от "Морето":


А може според нивото да пуснат и такава версия. Това е базовия модел.
Макар че лично аз нямам нищо против ръчката.

Оценка:
-1 +12

А бе
15 Отговор
толко ли не могат да избарат тоя дисплей на централната конзола. Все като не на място стои. И в предишните им модели екрана беше като кръпка.

Оценка:
-8 +10

Нико
16 Отговор
За дизайн не коментирам, но с тия 1 ДВГ, 2 ел. мотора, батерийка никаква, става ни риба, ни рак. Нещо като като модерните форми на пед.ер.астия - ЛГБТ. За път не става явно. С това да се мъчи на 140 км/ч. За чисто градска кола ми изглежда голямо. За поддръжка не ми се мисли. Имаш всички технологии. Поне да беше само електричка или ДВГ. То тук всичко е по-сложно. Да не говорим, че тия разходи, които цитират никога не ги постигам. При мен са поне 1.5 пъти отгоре. Странни концепции започнаха да се реализират.

Оценка:
-5 +10

сус бее
17 Отговор
Цялата кола е пълна с френска супер ненадежна електроника.Което си е голем минус.А иначе колицата е изцяло пластмасова само спорно е дали двигателя е метален.

Оценка:
-17 +11

гост
18 Отговор
Колата не е точно Френска, а производство на Рено-Самсунг Корея. В Русия и Южна Корея има страхотни продажби, да видим в Европа

Оценка:
-2 +19

11111111111
19 Отговор

До коментар #9 от "Пилот на Ферари":


Незнам другите дали са демоде, ама на това Рено интериора е супер-мега демоде, не се сещам за друга марка с толкова смотан интериор, таблото е пълна трагедия. Иначе дизайна е добър, признавам! Много ми харесва, двигателите и те са пълна трагедия. В общи линии може да привлече внимание само с външен вид, в скосения багажник нищо не можеш да сложиш, напълно непрактична като автомобил, също като СУВ купетата на Мерцедес и БМВ, но в такива модели знам, че практичността не е приоритет, така че го приемам. Не пише каво е задвижването, но предполагам, че като типично Рено ще е с предно предаване, ако е така да ти таковам и СУВа, изглежда и ниско като лека кола, тоест без ползите които получаваш от СУВ. Автомобила е малко ни риба, ни рак ама ще се намерят клиенти и за него.

Коментиран от #20, #26


Оценка:
-15 +10

факт
20 Отговор

До коментар #19 от "11111111111":


смотан интериор е тоя на мерцедес с китайският дисплей в центъра за маса пари на това Рено не знам какво му е смотаново изглежда модерно и конфортно добро разположение на основните компоненти интуитивно е дисплят за навигацита е голям удобно разположен чвтлив има множевтво ниши за джунджурии волана е с дистянционно кое не ми е удобното?

Коментиран от #21, #24


Оценка:
-10 +11

11111111111
21 Отговор

До коментар #20 от "факт":


Не съм писал, че не е удобно, нещо което не съм пипнал или използвал няма как да кажа дали е удобно или не. Казах, че таблото е пълна трагедия и че по-смотано табло от на това Рено модел 2021 не съм виждал дори на по-стари автомобили. Ако ти си виждал дай пример. Дори си писал, че изглеждало модерно!! Можеше да мине за модерно преди 20г. ама сега изглежда меко казано ужасно старомодно и изостанало във времето. И нямам Мерцедес.

Коментиран от #28


Оценка:
-12 +6

Софиянец
22 Отговор
ГРОЗНО!!!

Оценка:
-12 +5

hahah
23 Отговор
Да живее пластмасана, екологично чистите им пластмасови коли. Рециклирана бутилка от минерална вода.

Коментиран от #25, #37


Оценка:
-12 +4

хахах
24 Отговор

До коментар #20 от "факт":


ма купи си го и си го търкай с кеф, кво даваш мнение.

Оценка:
-8 +6

Пилот на Ферари
25 Отговор

До коментар #23 от "hahah":


По добре от пластмаса отколкото от ръждиви немски каски.

Коментиран от #27


Оценка:
-9 +11

Пилот на Ферари
26 Отговор

До коментар #19 от "11111111111":


И какво точно на интериора не му харесваш ? То сякаш на Фолксваген много хубав !

Оценка:
-5 +13

хахах
27 Отговор

До коментар #25 от "Пилот на Ферари":


първо за да оцениш трябва да видиш ти какво караш, колко чисто нови коли в безмисленият ти живот си имал и после да преценяваш. но явно имаш опит с каските, но да ти кажа, че има и автомобили, но ти явно само каски си карал.

Оценка:
-8 +6

факт
28 Отговор

До коментар #21 от "11111111111":


Що говориш глупости преди двайесе години колите имаха най много бордкомп вътре даващ дата час и външна температура

Оценка:
-5 +5

29
Този коментар е премахнат от модератор.
30
Този коментар е премахнат от модератор.
Stoich
31 Отговор

До коментар #5 от "щурчо":


То понеже Мерцедеса въобще не е Рено, ама нали селтака трябва да покаже "класа".

Оценка:
-6 +11

барабус
32 Отговор
Не е лошо,ама с тия "таблети"---грозна работа,голям отврат!

Оценка:
-4 +6

някой
33 Отговор
Има и haval f7x който е също като GLE и X6 по форма

Оценка:
-1 +4

666
34 Отговор
Имам новата Гега и S63AMG COUPE и ново Рено Каптур и мога да кажа , че Рено са дръпнали много последните години, от към дизайн и екстри. Него сръвнявам с другите ми коли но за парите си е супер!!!

Коментиран от #49


Оценка:
-3 +8

Петко Таков
35 Отговор
Имам Каптюр Еко G и с 87 ст.газ от Марешки е супер !!!
А тази Аркана е руски кенеф и за 50 60 бона е пълен абсурд !

Оценка:
-9 +4

Наташка
36 Отговор
супер автомобиль очень хороший и здоровой !!!

Оценка:
-2 +3

asd
37 Отговор

До коментар #23 от "hahah":


Карай си премиум автомобила на 20+ години...

Оценка:
-3 +5

Пешо Бедняка
38 Отговор
Хора как може цена от 47090 лв. (базова) и 60390 лв. (на тествания автомобил) да се нарича "атрактивна" и "адекватна" от хора в коментарите. Явно не съм в крак с времената. Според мен въпросното Рено е добро за градкса количка на някоя кокетна кифличка, но за сериозен семеен автомобил не става. И да, ще си карам 15-годишния премиум на газ и ще си свиркам :)

Коментиран от #39


Оценка:
-7 +9

животновъд
39 Отговор

До коментар #38 от "Пешо Бедняка":


Пешко,аз си спомних стария лаф Рено ла.но все едно.За мен тази цена за качеството на Рено е космическа.

Коментиран от #47


Оценка:
-3 +4

Ввв
40 Отговор
Трагикомедия!!!

Оценка:
-1 +3

Щото 10% от богаташите там е към 15 млн
41 Отговор

До коментар #10 от "Пилот на Ферари":


И тези 15 млн имат пари останалите 135 милиона не знаят за кво са живи...това са тея с парите дето се очаква да ги харчат за глупости щото реално им падат от небето те не ги изработват като работят на струга а в бегето картината е друга 30 пъти по малко население и ганю си обича немските коли...и аз обичам немските коли😂😂😂😂😂

Оценка:
-2 +3

На тоа коптор по средата
42 Отговор
Тва нещо вътре направо кърти с дизайна😂😂😂😂😂😂

Оценка:
-1 +4

43
Този коментар е премахнат от модератор.
гост
44 Отговор
А руснаците плащат за 1.6 и 4х4 само 25х.лв. Тук нямаш двойно предаване, имаш измислени батерии и глупости, при които рискът да те вози репатрак е доста висока. Руската версия се базира на платформа на дъстър с доказана и проста техника, но със стилен дизайн. Много жалко, че заради изисквания и ЕС норми не предлагат такава кола. Инак си представете вместо дъстър в салоните да се продава Аркана за 30-35х.лв и серийна газова.

Коментиран от #45


Оценка:
-0 +2

pfff
45 Отговор

До коментар #44 от "гост":


Е точно па тоя 1.6 и фабрична газова е най-голямата тъпотия която човек може да направи. Жалкото е че изезват дизелите на рено, като 1,5 , 1.6 и 2.0 бяха много здрави и надеждни. По-икономични от прехваления 1.6 90 к.с. с фабрична газова, а за вървеж сравнено с 1.6 са на светлинни години. Карам служебен х трейл с 1,3 турбо 150 коня бензин само на предно, колата върви добре но действително мощността приключва около 120 км.ч особено ако има и баир. Е х трейла е доста тежък и с 1.7 дизела не е по-динамичен, но рено определено трябва да повишат мощността поне до едно 180 к.с. Примерно друга служебна кола Спортидж 2020 1,6 турбо 184 коня върви на гръм и дава същия разход понеже не се налага да я настъпваш а с лекота държи 140-50 км. А тази аркан с 5 разход с два ел двигателя не ми се вижда кой знае колко икономична. При положение че стария 1.5 дци 115 коня на рено със 150-60 км.ч ми даваше 6,5 нафта. Рено определено вървят в правилната посока за качествени но достъпни за хората автомобили, може би обикновените хора взеха да ги отблъскват тези аудита и бмв-та с по 300-400 коня, не всеки пътува постоянно по аутобани. В това отношение и МБенц се усетиха и освен бързите и мощни коли предлагат нормални икономични двигатели и същия лукс и комфорт като амг пакет. Рева народа срещу дизелаците сега ще плачат за тях ама е късно либе за китка.

Оценка:
-0 +2

фори
46 Отговор
Хубава си е на вид колата..само вътре малко куца май. Врътките и копчетата над тях са като на Дачия Дъстър, а дисплея също е от Дъстър, но завъртян на 90 градуса. Не че това е нещо лошо, като се има предвид връзката межжду марките, но прави впечатление. Особено, че Дъстър 4х4 чисто нов с всички екстри е около 40 бона...тука отиваме на 60 и кусур...

Оценка:
-0 +1

47
Този коментар е премахнат от модератор.
Таблата на рено!
48 Отговор
Централната конзола и таблото на рено явно ги правят за пазари със по студен климат,тъй като на трафика който 2020 година модел му са разтопи пластмасата на таблото при темперератури около 32-33 градуса,освен това може да се отровиш или да получиш диария като подишаш малко!

Оценка:
-0 +1

гост
49 Отговор

До коментар #34 от "666":


Ако имаш S63 AMG никога няма да се качиш ни друга кола, да не говорим за Рено!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Ангела Меркел и Франсоа Оланд
Лидерите на Германия и Франция в обръщения към Европейския парламент:
Дебатът е да има, или да няма Европа"

Още бисери
ТОП 5