Last news in Fakti

26 Май, 2021 09:15 12 005 54

Volkswagen продава Lamborghini за 7.5 милиарда евро?

  • lamborghini-
  • vw group-
  • сделка

Компанията е получила оферта за покупка на бранда

Volkswagen продава Lamborghini за 7.5 милиарда евро? - 1
Снимки: Lamborghini

Lamborghini може да се отдели от VW Group, след като германската компания получи оферта за продажба на марката. Предложението пристига от Quantum Group AG, която е базирана в Швейцария. В офертата можем да видим името на Рия Старк, който от своя страна е съсобственик във Piech Automotive със съдружник Антон Пиех, син на бившия шеф на VW Group, Фердинанд Пиех.

Volkswagen продава Lamborghini за 7.5 милиарда евро?

Според информация на Autocar, сделката на стойност от 7.5 милиарда евро включва в себе си покупката на правата върху името Lamborghini, но също така и всички заводи и тестови съоръжения на италианската марка.

Volkswagen продава Lamborghini за 7.5 милиарда евро?

Освен това, от компанията купувач искат да сключат и 5-годишен договор с Audi за доставка на части и елементи, който на практика ще им позволи да произвеждат настоящите модели, докато бъдат разработени нови.

Все още информацията не е официално потвърдена от никоя от двете страни, но ще следим ситуацията и ще ви информираме при поява на нова информация.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мнение

    24 18 Отговор
    Поредното доказателство, че италианците са страхотни дизайнери, но абсолютни некадърници в машиностроенето!
    Имаше една шега - единственото нещо в съвременните ламбота, дето се произвежда в Италия е капачката на резервоара, която е и основен дефектиращ елемент!
    А иначе синчето на фаувето ще си има собствен автомобилен завод!

    Коментиран от #5, #11, #15, #52

  • 2 Иванчо l-ви

    19 5 Отговор
    Сега е ред на Рено да ги купят и да ги довършат.
  • 3 Bai Nudals

    4 6 Отговор
    Алоуу,посмалете малко цифрата.
  • 4 Пурко

    19 5 Отговор
    И зад гърба им прозират китайски капитали! Жълтурите ще ни поробят изцяло до 50 години за съжаление!

    Коментиран от #9

  • 5 kvy

    28 4 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    Добре, че германците са добри в медийната пропаганда и в задкулусието. Иначе и една кола нямаше да продадът.
  • 6 рено ентусиаст

    14 4 Отговор
    Разпадът започна драги зрители 🇫🇷✌️🥖🥐🧀😏
  • 7 гост

    2 6 Отговор
    Моите сведения са че истинският купувач е Илон Мъск, хахахах
  • 8 Кольо

    22 2 Отговор
    С тия близо 8 милиарда евро, таман и те ще могат да си купят като нашите изтребители ф16, блок 3, ап. 6

    Коментиран от #50

  • 9 Хо хо хо

    0 3 Отговор

    До коментар #4 от "Пурко":

    Е айде сега на жълтури ще обиждаме
    Нали ги харесвате в България.
  • 10 DrivingPleasure

    9 1 Отговор
    Ако сделката се осъществ може да кажем сбогом на Ламборгини :(

    Коментиран от #12, #13

  • 11 пилот на Ферари

    16 2 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    И къде в тая статия е "доказателството " , че италианците са некадърници в машиностроенето ? Или и ти робуваш ма германските "премиум " марки ?!!

    Коментиран от #21

  • 12 пилот на Ферари

    21 6 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    По вероятно е да направят марката отново уникална , а не Пасат с емблемата на Lamborghini .

    Коментиран от #14

  • 13 Субисарета

    1 0 Отговор

    До коментар #10 от "DrivingPleasure":

    Що?
    Как така ще стане защо сбогом?

    Коментиран от #18

  • 14 Почти фен

    2 8 Отговор

    До коментар #12 от "пилот на Ферари":

    След оттеглянето на Феручо през 74-та нищо оригинално няма в тази марка просто името и емблемата.
    Последният им модел е кунтач всичко след него е несъществено.
  • 15 факт

    18 4 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    Единствените некадърници са немците.
    Купиха Ламбо за да им окрадат двигателите както навремето БМВ купиха Ланд Ровър за да окрадат системите им 4x4.

    Коментиран от #22

  • 16 Behemoth

    7 1 Отговор
    Не разбрах Шиши или Баце го купуват?
  • 17 Jacques Yves Moineau

    7 0 Отговор
    Бах тоя Фердинанд Пиех, колко е крал от Фолксваген?

    Коментиран от #20

  • 18 DrivingPleasure

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "Субисарета":

    В днешно време дребносерийните производители нямат шанс. При условие, че дори под шапката на ВАГ и споделянето на платформи и техника не успяха да изкарат Ламбо на печалба един независим собственик съвсем няма как да го направи.

    Ферари е изключението, но те са изключение. Там фактора имидж е поне Х5. Имат изключително висок марж на печалба, а освен това имат значително по-голяма продуктова линия. Ламбо има един допотопен Авентадор, едно копие на Туарег и само Хуракана е модерен - новия собственик трябва да разработи минимум 3 изцяло нови собствени автомобила, което са още няколко милиарда и то борейки се за по-висок имодж, което не вярвам да се случи скоро. В цялата си история и въпреи славните си моменти винаги са били в сянката на Ферари и винаги са били за индивидуалистите, които са готови да жертват най-доброто за по-дивашкия дух на марката. Но такива са малко и от това пари не се изкарват.

    Даже и Феручо си е финансирал крастата с продажба на трактори, а не с продажбата на суперспортистите. Та... не - дойде ли нов независим собственик кажете сбогом на марката в рамките на 5+5 години

    Коментиран от #19, #25, #53

  • 19 пилот на Ферари

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "DrivingPleasure":

    А да кажеш нещо за Koenigsegg ,McLaren , Рagani и още много други, които са разпродадени преди още да са произведени ?

    Коментиран от #28, #32

  • 20 пилот на Ферари

    9 0 Отговор

    До коментар #17 от "Jacques Yves Moineau":

    Фердинанд Пиех - патриархът на Porsche, който превръща Volkswagen от борещ се за оцеляване производител на автомобили в компания от световен мащаб.

    Но да спомена все пак че Фолксваген оцелява с помощта на Италианците. Те са тези които им правят Голф. До тогава са правели костенурки.
  • 21 Мнение

    5 4 Отговор

    До коментар #11 от "пилот на Ферари":

    "Освен това, от компанията купувач искат да сключат и 5-годишен договор с Audi за доставка на части и елементи, който на практика ще им позволи да произвеждат настоящите модели, докато бъдат разработени нови."
    Вероятно, ако бяха факири в машиностроенето, частите нямаше да се доставят от Ауди?!

    Коментиран от #24, #29

  • 22 Мнение

    2 4 Отговор

    До коментар #15 от "факт":

    Ами браво на тях!
    Викаш добре, че бяха Ламбо двигателите, че от ФВ и Ауди щяха да се чудят какво да правят без двигатели???!!!

    Коментиран от #26

  • 23 КапиталЕСли

    7 0 Отговор
    Там няма корупция, просто сина на шефа ще си и ма заовд, купувайки от старата фирма на баща си марка коли :) Още ли наивно си мислите, че в този див капитализъм съвременен, само при нас има неща, които виждаме. Ами не ... ние просто ги учим и усървършенстваме спрямо хитринките на новите ни братя :) Жал ми е някой като каже, че на запад видиш ли всичко били мед и масло - е не е, вижда се че там са оплетени икономически много повече даже ...

    Коментиран от #27

  • 24 пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    А от кого да се доставят след като Фолксваген купиха Ламбото през 1998 година и го произвеждат до сега в сегашния му вид ?

    Четеш ли преди да пишеш ? Искат да продължи производството докато разработят нови модели !!!

    Коментиран от #30

  • 25 Рено ентусиаст

    4 2 Отговор

    До коментар #18 от "DrivingPleasure":

    Ламбо свършва 74-та със оттеглянето на Феручо.
    Другото е история.
    Последното истинско Ламбо е кунтача

    Коментиран от #31

  • 26 пилот на Ферари

    7 2 Отговор

    До коментар #22 от "Мнение":

    Правилно ти го е казал човека. Купиха Ламбото заради двигателите които монтираха на Audi R8 .

    Коментиран от #39

  • 27 1111111111

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "КапиталЕСли":

    Дори и да е така, какво като си купи Ламборгини? Нещо забранено ли е? Или несъвместимо с морала? Всеки, който си е спечелил честно парите и си е платил данъците, може да си ги харчи за каквото си иска. Къде е корупцията? Частна компания, може да продаде своя компания на друга частна компания! Все едно да продадеш нещо твое на сина си и това да се брои за корупция!! Страхотна логика. Корупция е да си на заплата от народа и да разпродаваш или преотстъпваш нещо собственост на народа за без пари, срещу рушвет. Научете се малко какво е корупция, после пишете тъпотиите си. Освен това, ВАГ още не са дали отговор на офертата, а ти тука вече роман с глупости си написал.
  • 28 требе стригане

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "пилот на Ферари":

    Макларън бяха пред фалит и бяха обявили фабриката си за продан преди 2 години
    Кионигсегг търсеха китайски капитали преди време а съм сигурен че и Пагани не са в цветущо здраве особено с преминаването към зелени коли.

    Коментиран от #33

  • 29 пилот на Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "Мнение":

    Освен това според твоето изказване - германците са некадърниците , защото до сега те произвеждаха Ламбото ! Италианците произвеждат Ферари.
  • 30 Мнение

    2 4 Отговор

    До коментар #24 от "пилот на Ферари":

    Пилотчо, а какво им пречеше да продължат да ги доставят от Италия и след като закупиха Ламбо???? Примери за основни марки на всякаква техника, чийто части се произвеждат в трети страни, бол!!! Знаеш ли каква инвестиция е нужна за да преустановиш дадено производство и да започнеш свое?! След като са преценили така, значи сигурно е имало някаква причина?! И не ми ги хвали италианците! Работил съм с тях и всичко им започва с "порко", по манталитет доста се доближават до нас! Имаше една служебна баничарка сравнително нова (фиат добло), при рязко отваряне на вратата се скъса пантата!
    Айде да не ме убеждавате в противното на това, което съм видял!!!

    Коментиран от #36

  • 31 1111111111

    6 2 Отговор

    До коментар #25 от "Рено ентусиаст":

    Когато Феручо прави Ламборгинита е продавал по 100 бройки на година, естествено компанията фалира, след това ги купи Крайслер и ги дофалира. Едва след като ги купи ВАГ, компанията видя светли дни. Днес Ламборгини продава по близо 10 000 бройки годишно и е мечта за всеки поуспял малко човек. А за качествата на Ламборгини в момента, само ще кажа да видиш времената на пистата Нюрбургринг. Там първата десетка са модели само на Ламборгини и Порше, това са най-добрите спортни коли в света, за разлика от Ферари, които горките са извън топ 20 на Нюрбургринг. Всъщност ерата Фолксваген на Ламборгини, ги направи една от най-великите спортни коли в света.

    Коментиран от #48

  • 32 DrivingPleasure

    6 1 Отговор

    До коментар #19 от "пилот на Ферари":

    Първо, продават дет се вика по 50 коли ръчна изработка, знаеш ли кога ще избият 7,5 милиарда с такива продажби ;)
    Пагани е оценено на 50 милиона, може да си позволи да продава по няколко коли годишно на цени милиона и кусир, за да върже двата края. Кьонигсек е същата работа към 70 милиона май бяха.

    Второ, и зонда и кьонигсег ползват чужди двигатели и те. Зонда купува допотопния (което не значи, че не е добър, но е вече относително евтин) мотор на мерцедес, Кьонигсег ползват мотори на Форд рейсинг и ги доработват. Бранд като Астън, които имат къде повече продажби опряха вече на чужди двигатели и трансмисии щото не се получават иначе нещата.

    Коментиран от #34

  • 33 пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #28 от "требе стригане":

    Хиперкарите Koenigsegg се продават като топъл хляб въпреки високата цена.
    Рagani станаха една от най-горещите марки в света за хиперкари - Rides - 2021

    Коментиран от #42

  • 34 пилот на Ферари

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "DrivingPleasure":

    Щом произвеждат - значи са на печалба . Koenigsegg Jesko вдига 480 км/ч, струва 3 милиона долара.
    Колко Голфа трябва да произведеш за 3 милиона долара ?

    Коментиран от #38

  • 35 Тункк

    1 0 Отговор
    Тука май повечето разбирачи не знаят ,че ферари ползва немски компоненти във колите си както и други компании.

    Коментиран от #37

  • 36 пилот на Ферари

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "Мнение":

    Това което и при всички останали марки закупени от Фолксваген. Сеат ,Шкода ,Ауди ,Бентли .... Всичко се прави на общи платформи и двигатели за икономия . Дори и Порше.

    Коментиран от #41

  • 37 пилот на Ферари

    4 0 Отговор

    До коментар #35 от "Тункк":

    Кои немски компоненти използва Ферари ?
  • 38 DrivingPleasure

    2 1 Отговор

    До коментар #34 от "пилот на Ферари":

    Въпросът е колко е печалбата ;) Оборота на Пагани е към 100те милиона годишно, 10% да е маржа на печалбата за 5 години инвестицията ще си избие парите (ако не влагаш за нови разработки)
    За да избиеш 7.5 милиарда вече обемите са други. около половин милиард са годишните приходи от продажби, печалбата ако е същите 10% ще ти трябват 150 год да си избиеш инвестицията - кофти сделка.
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Мнение

    1 1 Отговор

    До коментар #36 от "пилот на Ферари":

    Това основание ли е частите да не се произвеждат в Италия???

    Коментиран от #43

  • 42 требе стригане

    4 1 Отговор

    До коментар #33 от "пилот на Ферари":

    Това няма значение
    Бугати също се разпродават още преди да са направени но са на загуба и ако не са ФВ са аут както и Бентли Ролс Ройс и тн ако не са ФВ и БМВ съответно.
    И това е именно заради общите платформи и компоненти които се използват.
    Пагани са лесни те не разработват нищо двигатели мерцедес скоростни кутии англииски и тн.
    Най много да правят карбоновият монокок което е сравнително лесна работа другото е монтаж на компоненти което може и ученик от техникум да го прави и третото е огромната цена надвишаваща вложените пари поради измислена ексклузивност и без това богатите обичат да си дават парите и така преживяват.
  • 43 велосопедист

    3 1 Отговор

    До коментар #41 от "Мнение":

    Ти между производство и сглобяване разлика правиш ли

    Коментиран от #44

  • 44 Мнение

    2 1 Отговор

    До коментар #43 от "велосопедист":

    Не! Я ни осветли професоре?!

    Коментиран от #45

  • 45 велосопедист

    1 1 Отговор

    До коментар #44 от "Мнение":

    Е ми очевидно е че не правиш иначе нямаше да говориш глупости

    Коментиран от #46

  • 46 Мнение

    3 1 Отговор

    До коментар #45 от "велосопедист":

    Еее, ама как иначе?! Ако не говорех глупости, сигурно щях да съм професор като теб?! Сигурно си гоуема работа, мозъчната дейност с ай кю над 200?!
    Чудя се само, когато професорите като теб критикувате, защо аджеба никога не давате конкретни примери?!
  • 47 DrivingPleasure

    6 0 Отговор
    Айде, закриваме темата - АУДИ ОБЯВИ: НЯМА ДА ПРОДАВАМЕ!
  • 48 рено ентусиаст

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "1111111111":

    Ти за Петролна криза 70-те нещо да си чувал.Феручо умира 93-та а ги продава 74-та 93-та Ауди несъществуваха ок съществуваха но правеха 80 ауди 100 и други недоразумения
  • 49 Жоро Игнатов

    1 0 Отговор
    Моля ви се, не сме дошли тук за да се караме...
  • 50 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #8 от "Кольо":

    На 3 или 4 етаж
  • 51 Така така

    1 0 Отговор
    Lamborghini не е за продажба, като подобен въпрос дори не е предмет на дискусия във Volkswagen Group", коментира официален представител на Audi.
  • 52 Нямам срам пред вас

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мнение":

    Да колкото германците могат да подържат една кола .. пример Опел само за балканто БМВ яде масло мерцедеса тоя дизел и мотор ... Голфовете само у Перник ... Мани немска работа ама ....
  • 53 Йо Несбьо

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "DrivingPleasure":

    Всъщност точно в момента дребносерийните производители имат най-голям шанс от когато и да било в историята. Не за друго, а защото има много хора с пари по света и защото трансферът на ноу-хау и технологии е най-лесен. Сега можеш да си сглобиш интересен автомобил дори в гаража на село, да си поръчаш двигател от Фолксваген, Тойота, Мерцедес, можеш и да тунинговаш този двигател, да постави и каросерийни панели от стъклопласт, алуминий, карбон, пластмаса и да минеш "Технотест", за да ти дадат право да шофираш този автомобил по улиците. Преди 35 години нямаше да можеш - нито си имал знанията, нито уменията, да не говорим за парите или възможностите. Не си имал и програма за чертане от рода на АутоКад, за да нанесеш точни пропорции в милиметри. Дали добре направена машина ще се продаде добре зависи преди всичко от уменията на продаващия и къде я продава.
  • 54 Алоооу

    0 0 Отговор
    Двигатели технология всичко е на Ауди ,а парите са на фолксваген ,Фолксваген са голяма фирма ,камиони корабни двигатели всичко друго е бг спорене .Както ролс роис ,основни приходи от самолетни двигатели и т.н