Lamborghini може да се отдели от VW Group, след като германската компания получи оферта за продажба на марката. Предложението пристига от Quantum Group AG, която е базирана в Швейцария. В офертата можем да видим името на Рия Старк, който от своя страна е съсобственик във Piech Automotive със съдружник Антон Пиех, син на бившия шеф на VW Group, Фердинанд Пиех.
Според информация на Autocar, сделката на стойност от 7.5 милиарда евро включва в себе си покупката на правата върху името Lamborghini, но също така и всички заводи и тестови съоръжения на италианската марка.
Освен това, от компанията купувач искат да сключат и 5-годишен договор с Audi за доставка на части и елементи, който на практика ще им позволи да произвеждат настоящите модели, докато бъдат разработени нови.
Все още информацията не е официално потвърдена от никоя от двете страни, но ще следим ситуацията и ще ви информираме при поява на нова информация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мнение
Имаше една шега - единственото нещо в съвременните ламбота, дето се произвежда в Италия е капачката на резервоара, която е и основен дефектиращ елемент!
А иначе синчето на фаувето ще си има собствен автомобилен завод!
Коментиран от #5, #11, #15, #52
09:22 26.05.2021
2 Иванчо l-ви
09:24 26.05.2021
3 Bai Nudals
09:24 26.05.2021
4 Пурко
Коментиран от #9
09:25 26.05.2021
5 kvy
До коментар #1 от "Мнение":
Добре, че германците са добри в медийната пропаганда и в задкулусието. Иначе и една кола нямаше да продадът.09:28 26.05.2021
6 рено ентусиаст
09:31 26.05.2021
7 гост
09:32 26.05.2021
8 Кольо
Коментиран от #50
09:40 26.05.2021
9 Хо хо хо
До коментар #4 от "Пурко":
Е айде сега на жълтури ще обиждамеНали ги харесвате в България.
09:43 26.05.2021
10 DrivingPleasure
Коментиран от #12, #13
09:45 26.05.2021
11 пилот на Ферари
До коментар #1 от "Мнение":
И къде в тая статия е "доказателството " , че италианците са некадърници в машиностроенето ? Или и ти робуваш ма германските "премиум " марки ?!!Коментиран от #21
09:49 26.05.2021
12 пилот на Ферари
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
По вероятно е да направят марката отново уникална , а не Пасат с емблемата на Lamborghini .Коментиран от #14
09:51 26.05.2021
13 Субисарета
До коментар #10 от "DrivingPleasure":
Що?Как така ще стане защо сбогом?
Коментиран от #18
09:52 26.05.2021
14 Почти фен
До коментар #12 от "пилот на Ферари":
След оттеглянето на Феручо през 74-та нищо оригинално няма в тази марка просто името и емблемата.Последният им модел е кунтач всичко след него е несъществено.
09:54 26.05.2021
15 факт
До коментар #1 от "Мнение":
Единствените некадърници са немците.Купиха Ламбо за да им окрадат двигателите както навремето БМВ купиха Ланд Ровър за да окрадат системите им 4x4.
Коментиран от #22
09:56 26.05.2021
16 Behemoth
10:11 26.05.2021
17 Jacques Yves Moineau
Коментиран от #20
10:16 26.05.2021
18 DrivingPleasure
До коментар #13 от "Субисарета":
В днешно време дребносерийните производители нямат шанс. При условие, че дори под шапката на ВАГ и споделянето на платформи и техника не успяха да изкарат Ламбо на печалба един независим собственик съвсем няма как да го направи.Ферари е изключението, но те са изключение. Там фактора имидж е поне Х5. Имат изключително висок марж на печалба, а освен това имат значително по-голяма продуктова линия. Ламбо има един допотопен Авентадор, едно копие на Туарег и само Хуракана е модерен - новия собственик трябва да разработи минимум 3 изцяло нови собствени автомобила, което са още няколко милиарда и то борейки се за по-висок имодж, което не вярвам да се случи скоро. В цялата си история и въпреи славните си моменти винаги са били в сянката на Ферари и винаги са били за индивидуалистите, които са готови да жертват най-доброто за по-дивашкия дух на марката. Но такива са малко и от това пари не се изкарват.
Даже и Феручо си е финансирал крастата с продажба на трактори, а не с продажбата на суперспортистите. Та... не - дойде ли нов независим собственик кажете сбогом на марката в рамките на 5+5 години
Коментиран от #19, #25, #53
10:24 26.05.2021
19 пилот на Ферари
До коментар #18 от "DrivingPleasure":
А да кажеш нещо за Koenigsegg ,McLaren , Рagani и още много други, които са разпродадени преди още да са произведени ?Коментиран от #28, #32
10:35 26.05.2021
20 пилот на Ферари
До коментар #17 от "Jacques Yves Moineau":
Фердинанд Пиех - патриархът на Porsche, който превръща Volkswagen от борещ се за оцеляване производител на автомобили в компания от световен мащаб.Но да спомена все пак че Фолксваген оцелява с помощта на Италианците. Те са тези които им правят Голф. До тогава са правели костенурки.
10:38 26.05.2021
21 Мнение
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
"Освен това, от компанията купувач искат да сключат и 5-годишен договор с Audi за доставка на части и елементи, който на практика ще им позволи да произвеждат настоящите модели, докато бъдат разработени нови."Вероятно, ако бяха факири в машиностроенето, частите нямаше да се доставят от Ауди?!
Коментиран от #24, #29
10:41 26.05.2021
22 Мнение
До коментар #15 от "факт":
Ами браво на тях!Викаш добре, че бяха Ламбо двигателите, че от ФВ и Ауди щяха да се чудят какво да правят без двигатели???!!!
Коментиран от #26
10:43 26.05.2021
23 КапиталЕСли
Коментиран от #27
10:44 26.05.2021
24 пилот на Ферари
До коментар #21 от "Мнение":
А от кого да се доставят след като Фолксваген купиха Ламбото през 1998 година и го произвеждат до сега в сегашния му вид ?Четеш ли преди да пишеш ? Искат да продължи производството докато разработят нови модели !!!
Коментиран от #30
10:51 26.05.2021
25 Рено ентусиаст
До коментар #18 от "DrivingPleasure":
Ламбо свършва 74-та със оттеглянето на Феручо.Другото е история.
Последното истинско Ламбо е кунтача
Коментиран от #31
10:55 26.05.2021
26 пилот на Ферари
До коментар #22 от "Мнение":
Правилно ти го е казал човека. Купиха Ламбото заради двигателите които монтираха на Audi R8 .Коментиран от #39
10:56 26.05.2021
27 1111111111
До коментар #23 от "КапиталЕСли":
Дори и да е така, какво като си купи Ламборгини? Нещо забранено ли е? Или несъвместимо с морала? Всеки, който си е спечелил честно парите и си е платил данъците, може да си ги харчи за каквото си иска. Къде е корупцията? Частна компания, може да продаде своя компания на друга частна компания! Все едно да продадеш нещо твое на сина си и това да се брои за корупция!! Страхотна логика. Корупция е да си на заплата от народа и да разпродаваш или преотстъпваш нещо собственост на народа за без пари, срещу рушвет. Научете се малко какво е корупция, после пишете тъпотиите си. Освен това, ВАГ още не са дали отговор на офертата, а ти тука вече роман с глупости си написал.10:56 26.05.2021
28 требе стригане
До коментар #19 от "пилот на Ферари":
Макларън бяха пред фалит и бяха обявили фабриката си за продан преди 2 годиниКионигсегг търсеха китайски капитали преди време а съм сигурен че и Пагани не са в цветущо здраве особено с преминаването към зелени коли.
Коментиран от #33
10:58 26.05.2021
29 пилот на Ферари
До коментар #21 от "Мнение":
Освен това според твоето изказване - германците са некадърниците , защото до сега те произвеждаха Ламбото ! Италианците произвеждат Ферари.10:59 26.05.2021
30 Мнение
До коментар #24 от "пилот на Ферари":
Пилотчо, а какво им пречеше да продължат да ги доставят от Италия и след като закупиха Ламбо???? Примери за основни марки на всякаква техника, чийто части се произвеждат в трети страни, бол!!! Знаеш ли каква инвестиция е нужна за да преустановиш дадено производство и да започнеш свое?! След като са преценили така, значи сигурно е имало някаква причина?! И не ми ги хвали италианците! Работил съм с тях и всичко им започва с "порко", по манталитет доста се доближават до нас! Имаше една служебна баничарка сравнително нова (фиат добло), при рязко отваряне на вратата се скъса пантата!Айде да не ме убеждавате в противното на това, което съм видял!!!
Коментиран от #36
10:59 26.05.2021
31 1111111111
До коментар #25 от "Рено ентусиаст":
Когато Феручо прави Ламборгинита е продавал по 100 бройки на година, естествено компанията фалира, след това ги купи Крайслер и ги дофалира. Едва след като ги купи ВАГ, компанията видя светли дни. Днес Ламборгини продава по близо 10 000 бройки годишно и е мечта за всеки поуспял малко човек. А за качествата на Ламборгини в момента, само ще кажа да видиш времената на пистата Нюрбургринг. Там първата десетка са модели само на Ламборгини и Порше, това са най-добрите спортни коли в света, за разлика от Ферари, които горките са извън топ 20 на Нюрбургринг. Всъщност ерата Фолксваген на Ламборгини, ги направи една от най-великите спортни коли в света.Коментиран от #48
11:01 26.05.2021
32 DrivingPleasure
До коментар #19 от "пилот на Ферари":
Първо, продават дет се вика по 50 коли ръчна изработка, знаеш ли кога ще избият 7,5 милиарда с такива продажби ;)Пагани е оценено на 50 милиона, може да си позволи да продава по няколко коли годишно на цени милиона и кусир, за да върже двата края. Кьонигсек е същата работа към 70 милиона май бяха.
Второ, и зонда и кьонигсег ползват чужди двигатели и те. Зонда купува допотопния (което не значи, че не е добър, но е вече относително евтин) мотор на мерцедес, Кьонигсег ползват мотори на Форд рейсинг и ги доработват. Бранд като Астън, които имат къде повече продажби опряха вече на чужди двигатели и трансмисии щото не се получават иначе нещата.
Коментиран от #34
11:01 26.05.2021
33 пилот на Ферари
До коментар #28 от "требе стригане":
Хиперкарите Koenigsegg се продават като топъл хляб въпреки високата цена.Рagani станаха една от най-горещите марки в света за хиперкари - Rides - 2021
Коментиран от #42
11:06 26.05.2021
34 пилот на Ферари
До коментар #32 от "DrivingPleasure":
Щом произвеждат - значи са на печалба . Koenigsegg Jesko вдига 480 км/ч, струва 3 милиона долара.Колко Голфа трябва да произведеш за 3 милиона долара ?
Коментиран от #38
11:10 26.05.2021
35 Тункк
Коментиран от #37
11:13 26.05.2021
36 пилот на Ферари
До коментар #30 от "Мнение":
Това което и при всички останали марки закупени от Фолксваген. Сеат ,Шкода ,Ауди ,Бентли .... Всичко се прави на общи платформи и двигатели за икономия . Дори и Порше.Коментиран от #41
11:13 26.05.2021
37 пилот на Ферари
До коментар #35 от "Тункк":
Кои немски компоненти използва Ферари ?11:14 26.05.2021
38 DrivingPleasure
До коментар #34 от "пилот на Ферари":
Въпросът е колко е печалбата ;) Оборота на Пагани е към 100те милиона годишно, 10% да е маржа на печалбата за 5 години инвестицията ще си избие парите (ако не влагаш за нови разработки)За да избиеш 7.5 милиарда вече обемите са други. около половин милиард са годишните приходи от продажби, печалбата ако е същите 10% ще ти трябват 150 год да си избиеш инвестицията - кофти сделка.
11:21 26.05.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Мнение
До коментар #36 от "пилот на Ферари":
Това основание ли е частите да не се произвеждат в Италия???Коментиран от #43
11:39 26.05.2021
42 требе стригане
До коментар #33 от "пилот на Ферари":
Това няма значениеБугати също се разпродават още преди да са направени но са на загуба и ако не са ФВ са аут както и Бентли Ролс Ройс и тн ако не са ФВ и БМВ съответно.
И това е именно заради общите платформи и компоненти които се използват.
Пагани са лесни те не разработват нищо двигатели мерцедес скоростни кутии англииски и тн.
Най много да правят карбоновият монокок което е сравнително лесна работа другото е монтаж на компоненти което може и ученик от техникум да го прави и третото е огромната цена надвишаваща вложените пари поради измислена ексклузивност и без това богатите обичат да си дават парите и така преживяват.
11:45 26.05.2021
43 велосопедист
До коментар #41 от "Мнение":
Ти между производство и сглобяване разлика правиш лиКоментиран от #44
11:45 26.05.2021
44 Мнение
До коментар #43 от "велосопедист":
Не! Я ни осветли професоре?!Коментиран от #45
11:48 26.05.2021
45 велосопедист
До коментар #44 от "Мнение":
Е ми очевидно е че не правиш иначе нямаше да говориш глупостиКоментиран от #46
11:55 26.05.2021
46 Мнение
До коментар #45 от "велосопедист":
Еее, ама как иначе?! Ако не говорех глупости, сигурно щях да съм професор като теб?! Сигурно си гоуема работа, мозъчната дейност с ай кю над 200?!Чудя се само, когато професорите като теб критикувате, защо аджеба никога не давате конкретни примери?!
12:14 26.05.2021
47 DrivingPleasure
12:24 26.05.2021
48 рено ентусиаст
До коментар #31 от "1111111111":
Ти за Петролна криза 70-те нещо да си чувал.Феручо умира 93-та а ги продава 74-та 93-та Ауди несъществуваха ок съществуваха но правеха 80 ауди 100 и други недоразумения12:45 26.05.2021
49 Жоро Игнатов
14:05 26.05.2021
50 Хайл
До коментар #8 от "Кольо":
На 3 или 4 етаж14:57 26.05.2021
51 Така така
15:44 26.05.2021
52 Нямам срам пред вас
До коментар #1 от "Мнение":
Да колкото германците могат да подържат една кола .. пример Опел само за балканто БМВ яде масло мерцедеса тоя дизел и мотор ... Голфовете само у Перник ... Мани немска работа ама ....07:38 27.05.2021
53 Йо Несбьо
До коментар #18 от "DrivingPleasure":
Всъщност точно в момента дребносерийните производители имат най-голям шанс от когато и да било в историята. Не за друго, а защото има много хора с пари по света и защото трансферът на ноу-хау и технологии е най-лесен. Сега можеш да си сглобиш интересен автомобил дори в гаража на село, да си поръчаш двигател от Фолксваген, Тойота, Мерцедес, можеш и да тунинговаш този двигател, да постави и каросерийни панели от стъклопласт, алуминий, карбон, пластмаса и да минеш "Технотест", за да ти дадат право да шофираш този автомобил по улиците. Преди 35 години нямаше да можеш - нито си имал знанията, нито уменията, да не говорим за парите или възможностите. Не си имал и програма за чертане от рода на АутоКад, за да нанесеш точни пропорции в милиметри. Дали добре направена машина ще се продаде добре зависи преди всичко от уменията на продаващия и къде я продава.09:55 27.05.2021
54 Алоооу
19:44 27.05.2021