ФАКТИ.БГ

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1.85 секунди

Публикувана: 1 Юни, 2021 16:17
64 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2435
  • Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект - 1
    Снимки: Rimac
  • ШРИФТ ПЕЧАТ
    Вашата оценка:
    Оценка 5 от 6 гласа.

    Rimac представи финалната версия на своя втори електрически суперавтомобил, който носи името Nuera. Колата разполага с 1914 конски сили и 2360 нютон метра, които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за точно 1.85 секунди.

    В сравнение с концепта който видяхме преди време, серийната кола разполага с доста по-ниско въздушно съпротивление, което в един от режимите достига до коефициент от 0.3. Ако все пак изберете някой от другите режими за писта, то колата може да увеличи съпротивлението с 326%, ако това е вашият предпочитан избор.

    За задвижването се грижи батерия с капацитет от 120кВч, която при нормални условия осигурява около 540 километра пробег с едно зареждане. Капацитетът най-вероятно ще се редуцира доста, ако решите да изпробвате възможностите на Nuera, a именно ускорение до 300 км/ч за 9.3 секунди, максимална скорост от 412 км/ч и типичната за драг отсечка от 402 метра, която колата взима за 8.6 секунди.

    Интересна новост която предлага Rimac е система която имитира навигатор с изкуствен интелект. Благодарение на 12 сензора, 13 камери и 6 радара, колата ще предлага гласова и визуална помощ на различни писти, като в реално време ще предоставя най-добрата траектория, точки за спиране и ускорение и други. Системата ще бъде налична от 2022 година чрез интернет ъпдейт.

    Интериорът също е доста интересен, като впечатление правят три екрана, един пред водача, един в средната част и един пред пасажера, които дават разнообразна информация и командват всичко по автомобила. Все пак виждаме и няколко бутона върху централната конзола, които напомнят на тези при състезателните коли. Материалите и цветовете в интериора могат да бъдат променяни по желание на клиента, като от Rimac са готови на всякакви различни комбинации.

    Разбира се, всичко изписано до момента идва на съответната цена. Тя ще започва от 2 милиона евро, като от суперавтомобила ще бъдат направени едва 150 екземпляра.

    Поставете оценка на статията:
    Оценка 5 от 6 гласа.

    Въвеждане на коментар към статията
    Име :


    Напишете кода от картинката
    Визуална кептча
    Коментар:
    Коментари към статията
    1
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Е как
    2 Отговор
    Сега ще се появят да обяснят Колко е пробега с едно зареждане, въпреки че след десет години повечето от тези модели ще се продават с 5 хиляди километра пробег предвид цената на автомобила. Тоест ще са зареждани максимум двайсетина пъти за 10 години.

    Коментиран от #12


    Оценка:
    -5 +8

    Упс
    3 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":


    Забравих по-важната опорка. Сега ще се появи онзи от панелката в осмия етаж и ще пита къде да си зарежда Римъка.

    Оценка:
    -4 +15

    рено ентусиаст
    4 Отговор
    На канала КарУоу Мат Ватсон тества некво Ферари хибрид итва го разби на всека дисциплина.

    Оценка:
    -6 +9

    Ето го
    5 Отговор
    Разбрахте ли, защо Ферари иска да минава на електрически?

    Коментиран от #13


    Оценка:
    -6 +8

    рено ентусиаст
    6 Отговор
    А сега сравнете това с електрическата "спортна" кола на префалените "високотехнологични" японци от Хонда ✌🏿🤣

    Оценка:
    -9 +5

    7
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Пушек
    8 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":


    Ето ме-убеден съм, че ти, любителю на електричките имаш дизелов автомобил, ама скърцаш със зъби от яд, че нямаш пари за Тесла. Карай си там таралясника и като видиш бензинов премиум,бензинов седан, бензиново комби или бензинов хечбег-смирено дай им път.

    Коментиран от #9


    Оценка:
    -2 +9

    😂😂😂😂
    9 Отговор

    До коментар #8 от "Пушек":


    Ти незнаеш какво имам и какво нямам!

    Коментиран от #10, #11


    Оценка:
    -4 +2

    10
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Пушек
    11 Отговор

    До коментар #9 от "😂😂😂😂":


    По-добре да не знам. Айде-ходи да си поиш магарето.

    Оценка:
    -2 +4

    DrivingPleasure
    12 Отговор

    До коментар #2 от "Е как":


    Абе колко тесли роудсът има на пазара?
    Работата е там, че дори и да не я ползваш батерията деградира - та даже и на 5000 км пак ще е тотал щета след 10те години

    Коментиран от #49


    Оценка:
    -4 +6

    DrivingPleasure
    13 Отговор

    До коментар #5 от "Ето го":


    Разбрахме, да - щото има политически идиоти и обикновени идиоти... по-страшни са обикновените, щото са много... затва и Ферари ще минава на ток!

    Коментиран от #15, #50


    Оценка:
    -4 +4

    DrivingPleasure
    14 Отговор
    "щe прeдлaгa глacoвa и визуaлнa пoмoщ ... в рeaлнo врeмe щe прeдocтaвя нaй-дoбрaтa трaeктoрия, тoчки зa cпирaнe и уcкoрeниe ..."

    Остава въпроса магарето платил 2 милиона за тоя кошник кво ще прави вътре? Определено няма да я кара той!

    Коментиран от #16


    Оценка:
    -8 +9

    😂😂😂😂
    15 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":


    Не! Ще минава на ток, щото на ДВГ не върви!

    Коментиран от #30


    Оценка:
    -6 +7

    😂😂😂😂
    16 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":


    А, ако това го предлагаше Ферари, щеше да е най-голямата марка, нали? Но понеже е електрическа кола и вече не е убау?

    Коментиран от #19


    Оценка:
    -4 +6

    17
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Притежател
    18 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":


    Rimac е една от малкото ел.автомобили, които харесвам най-вече заради креатизма на собственика й. Млада компания, тръгнала от нула (за разлика от Илончо) прави най-бързите електрички в света. Но изказването ти е нелепо, отдавна има коли с ДВГ по-бързи от това.

    Коментиран от #22, #24


    Оценка:
    -6 +7

    DrivingPleasure
    19 Отговор

    До коментар #16 от "😂😂😂😂":


    Напротив всеки, които минава на електричество си го псувам. Техлил съм стотици майни на Порше за Тайкана. Електричеството в автомобила е и ще си остане политическо безуме и малоумие на масите - независимо кой какво произвежда!

    Оценка:
    -9 +6

    незнайко
    20 Отговор
    Ако не са китайците да финансират Rimac никога нямаше да го има !!!

    Оценка:
    -6 +2

    21
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Аха
    22 Отговор

    До коментар #18 от "Притежател":


    Има да! Само че незнам дали чу във видеото, че това е световен рекорд за серийна кола на четвърт миля! А тези които ги казваш, няма да изкарат и хиляда километра, ако не се възпламенят по време на ускорението! Има там разни Голфове дето са ги напънало до 1300 коня и се възпламемяват в движение, а с него се състезава само собственика, щото други не могат да го карат! На правите ще изхвърчи!

    Коментиран от #26


    Оценка:
    -4 +5

    23
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Аха
    24 Отговор

    До коментар #18 от "Притежател":


    Или може би болид от Фомула 1? 😂😂

    Оценка:
    -3 +1

    2030
    25 Отговор
    Еееех! Едно време, Ферари правиха бързи коли!

    Оценка:
    -4 +3

    Притежател
    26 Отговор

    До коментар #22 от "Аха":


    Турбинирани Lamborghini Aventador има много с над 2000кс.
    Ако говорим за коли в заводски вид потърси Bugatti Bolide- ускорение до 300км/ч за 7сек, а на Rimac му трябват 9сек.

    Коментиран от #29, #32, #33


    Оценка:
    -4 +2

    27
    Този коментар е премахнат от модератор.
    28
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Аха
    29 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":


    Пак ще напиша! В клипа собственика на Римак казва, че е най-доброто време за серийна кола!

    Коментиран от #31


    Оценка:
    -3 +3

    рено ентусиаст
    30 Отговор

    До коментар #15 от "😂😂😂😂":


    А бе невърви ама как ще те разберат на пейката пред блока че идваш когато си още в съседният квартал. 🤣✌🏿🤔🙄

    Оценка:
    -2 +2

    Притежател
    31 Отговор

    До коментар #29 от "Аха":


    Това е ясно, може би Bolide не е мерен на 1/4 миля до момента.
    По-горе цитирах цифри от производителите за сравнение, разликата е 2 секунди до 300км/ч.

    Оценка:
    -2 +0

    TSLA
    32 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":


    Ти верваш ли си че болида ще бие Римака

    Коментиран от #34


    Оценка:
    -6 +2

    Хо хо хо
    33 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":


    И колко км е живота на двигателя на "турбинираните Авентадор" 🤣

    Коментиран от #35


    Оценка:
    -6 +3

    Притежател
    34 Отговор

    До коментар #32 от "TSLA":


    Нищо не вярвам, цитирам цифри от производител.

    Коментиран от #38


    Оценка:
    -1 +2

    Притежател
    35 Отговор

    До коментар #33 от "Хо хо хо":


    Колко им е живота не знам и не ме интересува.

    Коментиран от #37


    Оценка:
    -4 +0

    РЗС
    36 Отговор
    Галин Ганев мистър автор, модела на Римак се казва NEVERA а не NUERA! Въпроса ми е следния: Защо римака струва колкото 7 ферарита, а е същото нещо откъм материали? Хърватите май са доста алчни. При положение, че роадстара на теслярката ще е толкова бърз, ако не и по-бърз и струва $150k което прави 14 тесли за един римак. В това съотношение характеристики и цена, винаги бих избрал да строша 5 теслярки вместо да съм внимателен с един римак

    Оценка:
    -3 +6

    Хо хо хо
    37 Отговор

    До коментар #35 от "Притежател":


    Именно затова и не може да се сравнява боклука авентадор с това бижутук а иначе ДВГ умре.

    Оценка:
    -3 +2

    TSLA
    38 Отговор

    До коментар #34 от "Притежател":


    Е аз ти казвам че болида нема шанс а и тоя Римак е смешен като излезе Големата ТеслА Роудвтър и сте чао двг фенчетата.

    Коментиран от #47


    Оценка:
    -6 +4

    CL500
    39 Отговор
    Ферарито изглежда брутално. Римакът не радва толкова, особено задницата и донякъде интериора.
    Няма, какво друго да видим от коли, едната от които е 2 пъти по-мощна. Лаунч-контролът на Ферарито е 2 класи по-добър (макар и труден за настройване), отколкото на Римака.
    Ноооооо, стига с това банално ускорение.... дайте да видим, как ще са на писта.....

    Коментиран от #40


    Оценка:
    -4 +4

    Ееееее
    40 Отговор

    До коментар #39 от "CL500":


    Стига с тази писта и на писта Ферарито е отзад! Не виждаш ли, че във всички скорости Ферари ускорява по-бавно.

    Коментиран от #41


    Оценка:
    -7 +3

    CL500
    41 Отговор

    До коментар #40 от "Ееееее":


    Аз не казвам, кое би било по-бързо на писта, а че би ми било по-интересно.
    А ти явно не си много в час с пилотиране на писта и особеностите, както и колко е ВАЖНА масата на автомобила и разпределението на масите. И докато за второто можем само да гадаем, то за масата е явно. А това означава ПО-КЪСНО спиране и ПО-ВИСОКА скорост в завой. Отделно е колко време ще имаш радостта да се кефиш на такова шофиране, защото така Римакът ще свърши за 100-200 км сигурно.

    Коментиран от #42, #52, #54


    Оценка:
    -2 +3

    42
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Вълко Червенков
    43 Отговор
    Технологичен шедьовър,сътворен от малка компания от малка страна.Мате Римац е не само страхотен инженер,но и успешен безнесмен,който успя да се задържи в света на суперавтомобилите.Неслучайно Кьонигсег купуват от него електрическите компоненти за захранването на хибрида Регера.И не само те,а също Порше,Астон Мартин,Ягуар и др.

    Оценка:
    -0 +5

    CL500
    44 Отговор

    До коментар #42 от "Смеех":


    Защо ме слагаш към някоя от сектите тука - ДВГ срещу електрички. Караш това, което е налично на пазара, което ти е удобно според нуждите и ти харесва. Разбира се и цената.
    За конкретния случай - просто формата и дизайнът на Ферарито е много по-як, отвсякъде. Също прави впечатление и лаунча на Ферарито. А като цяло за тази марка не спират суперлативите за радостта от шофирането и самото изживяване, докато засега поне за Римак чуваме само едно - ускорение и огромна цена, ускорение и огромна цена....
    Не съм сектант на тема ламарини ;-)

    Оценка:
    -1 +1

    45
    Този коментар е премахнат от модератор.
    46
    Този коментар е премахнат от модератор.
    Хайл
    47 Отговор

    До коментар #38 от "TSLA":


    Когато излезна камиона,когато излезе и пикапа тогава ще плямпаш пос ерич смотънъ зад това хахаха и хохохо са сълзите горчиви че балона мъск се пропуква още и още

    Оценка:
    -3 +2

    Бай Михал
    48 Отговор
    1914 конски сили? То кола за левскари бе! :)

    Оценка:
    -0 +3

    Дрън-дрън та пляс!
    49 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":


    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". ///
    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове". ///
    Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км - пише го в гаранцията на колата.

    Коментиран от #51


    Оценка:
    -1 +4

    МЕГАВАТ
    50 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":


    Ферари са идиоти, Римац са идиоти, аз обаче ги чаткам яко нещата! - Мхм. А понеже гледам говориш за удоволствие - гледа ли по-горе клипчето с най-голямото автомобилно изнасилване в историята? Имаше, вика, Ферари, но не участва в дръпката или аз поне не разбрах - нямаше го на картата. Шофьор на Ферари: брат, ти ми пръсна втулката, ся шси хода на шпагат до нас... И това беше най-бързото Ферари на всички времена... олеле

    Оценка:
    -1 +6

    Plameni
    51 Отговор

    До коментар #49 от "Дрън-дрън та пляс!":


    Стига с тия дрън -дрън Lexus UX300e имал гаранция 1 000 000 км.не са ли 100 000 км .Я пак провери!

    Оценка:
    -0 +1

    Ееееее
    52 Отговор

    До коментар #41 от "CL500":


    Ми нали видя че и спира по-бързо! Какво не ти е ясно! А ускорението след завой? Нали ти е ясно пак кой е по-бърз?

    Коментиран от #55


    Оценка:
    -4 +4

    Хо хо хо
    53 Отговор
    Тия направо обезсмислиха съществуването на Пагани Кьонигзегг и тн. Ферари поне мъчат хибриди ама гореизброените безсмислици с двг са чао.

    Оценка:
    -4 +1

    рено ентусиаст
    54 Отговор

    До коментар #41 от "CL500":


    Че колко е дължината на една състезателна писта.

    Оценка:
    -0 +1

    CL500
    55 Отговор

    До коментар #52 от "Ееееее":


    Спирането им е еднакво на клипа! Отделно направиха само един опит мисля, отделно и не знаем, какво ще стане със загрети спирачки.
    А сега да ти отговоря на теб, какво не ти е ясно - колкото е по-тежка колата, толкова и спирачките 'издъхват' по-бързо след продължително спортно каране и множество супер агресивни спирания. Не да ми спрат веднъж и дотам.
    Второ - ти май въобще не вдяваш, какво е туй нещо скорост в завой, а не точката на самото спиране. С други (по-прости думи за теб) - едната кола (по-леката, с по-добра аеродинамика, притискане и гуми) взема определен завой с 100 км/час, а другата по-тежка може да го вземе този завой с 70 км/час, иначе е в канавката.
    От по-разпространените коли примерно - сравни Порше с ГТР при аналогични характеристики и ще разбереш, как ускорението въобще не е всичко!
    Сега какво не разбра и какво не ти е ясно още?!?

    Коментиран от #56


    Оценка:
    -2 +3

    Ееееее
    56 Отговор

    До коментар #55 от "CL500":


    Мога доста да пиша, но не ми се занимава! Само да напиша, че електрическите коли НЕ СПИРАТ САМО СЪС СПИРАЧКИТЕ А И С МОТОРИТЕ! Нещо друго?

    Коментиран от #57


    Оценка:
    -3 +2

    CL500
    57 Отговор

    До коментар #56 от "Ееееее":


    Нещо другото е, че ти си точно - 'едно си баба знае, едно си баба бае'... Били спирали и с моторите, ами ако ще да спират и с парашути... Видяхме, че спирането им е еднакво, а кой с каквото ще да спира.... Но не вдяваш въобще леееекия проблем със спирачките на тежко МПС при поредица агресивни спирания и как изведнъж им се влошава адски много представянето. Не вдяваш и това за самата скорост в завой. Ако използваме хипербола - вземи един ЗИЛ и един Голф и ги пробвай на завой със 70 км/час. Забележи, че не говорим за спиране, а за възможности в скоростен завой. Или с други думи - Римакът набива спирачки преди някой завой, за да го вземе, а Ферари само погалва спирачките малко преди завоя, а излизането от завоя пак е с по-висока скорост от Римака.... Не знам, как да ти го обясня по-добре....

    Коментиран от #64


    Оценка:
    -1 +2

    Гост
    58 Отговор
    “Страхотно сравнение”....едната 2 пъти по-мощна от другата...

    Коментиран от #59, #60


    Оценка:
    -0 +2

    Много точно казано
    59 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":


    Едните след 100 години опит с ДВГ, са постигнали два пъти по-малка мощност от един хърватин в гаража си в зората на електромобилите с литиево-йонни батерии. Повече няма какво да се каже за бъдещето на автомобилната промишленост.

    Оценка:
    -1 +1

    Байо
    60 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":


    , ускорението до 100 не е толкова пряко зависимо от конете, конете до голяма степен отговарят за максималната скорост. Това е най-доброто от Ferrari, за това сравняват с него, а и Римац е много млада компания без някакви дългогодишни традиции в автомобилостроенето, сравнението между утвърден над 100 годишен производител на автомобили и производител на 10-15 години е като съревнование между известен боксьор и изгряващ талант.

    Оценка:
    -1 +0

    Гост
    61 Отговор
    При n-на брой ограничения за ДВГ наложени насилствено по цял свят...жалки сте елетрофилите...

    Коментиран от #62


    Оценка:
    -1 +1

    Дрън дрън дрън та дрън
    62 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":


    Какво му е ограничено точно на това Ферари? Нали знаеш, че малки бутикови серии като Ферари не ги засягат въглеродните квоти? При ДВГ просто има физически ограничения за над 1000 коня, а не регулаторни. При електричките може да добавяш допълнителни двигатели.

    Оценка:
    -2 +1

    Дръндерица
    63 Отговор
    Моляя??? Искаш да кажеш, че не отговаря на изискания за вредни и шумови емисии мин. Евро 6??? И не само за това Ферари, амо всяка нова кола с ДВГ излязла на пазара??? Я пак...
    И имаш ли изобщо идея-каква е разликата в динамиката между един и същ агрегат например Евро 0 и Евро 2?
    Като ви кефят-дърпайте кредит и айде на Теслите 3-ти номер...Какво ни занимавате с електровозите си за инвалиди....

    Оценка:
    -3 +0

    Ееееее
    64 Отговор

    До коментар #57 от "CL500":


    Айде стига вече! Писах, че колата не спира само със спирачките, така че те няма да се претоварят! Все едно да спира с парашут и ти да викаш, че това натоварва дисковете! Какво общо има едното с другото? Кой ти е казал, че колата е бавна в завои? Или ти така си решил? А след завоя, кой ускорява първи? Този който е в обороти, нали? И кой е той? Римак, ще изпревари Ферари на Ринга, без никакъв спор, никакъв!

    Оценка:
    -2 +1

    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


    АПИ: актуална пътна обстановка
    Ловци на бисери
    Франк Рибери
    Звездата на Байерн Мюнхен обяснява избухливия си нрав и строгия поглед на терена и извън него
    Напоследък ме провокират и ритат както никога преди. Да, понякога си изпускам нервите, но само когато усетя, че ме ритат нарочно"

    Още бисери
    ТОП 5