1 Юни, 2021 16:17 5 104 64

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект

  • rimac-
  • nuera-
  • c_two

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 1.85 секунди

Rimac представи електрически суперкар с 1914 конски сили и навигатор с изкуствен интелект - 1
Снимки: Rimac

Rimac представи финалната версия на своя втори електрически суперавтомобил, който носи името Nuera. Колата разполага с 1914 конски сили и 2360 нютон метра, които позволяват ускорение от 0 до 100 км/ч за точно 1.85 секунди.

В сравнение с концепта който видяхме преди време, серийната кола разполага с доста по-ниско въздушно съпротивление, което в един от режимите достига до коефициент от 0.3. Ако все пак изберете някой от другите режими за писта, то колата може да увеличи съпротивлението с 326%, ако това е вашият предпочитан избор.

За задвижването се грижи батерия с капацитет от 120кВч, която при нормални условия осигурява около 540 километра пробег с едно зареждане. Капацитетът най-вероятно ще се редуцира доста, ако решите да изпробвате възможностите на Nuera, a именно ускорение до 300 км/ч за 9.3 секунди, максимална скорост от 412 км/ч и типичната за драг отсечка от 402 метра, която колата взима за 8.6 секунди.

Интересна новост която предлага Rimac е система която имитира навигатор с изкуствен интелект. Благодарение на 12 сензора, 13 камери и 6 радара, колата ще предлага гласова и визуална помощ на различни писти, като в реално време ще предоставя най-добрата траектория, точки за спиране и ускорение и други. Системата ще бъде налична от 2022 година чрез интернет ъпдейт.

Интериорът също е доста интересен, като впечатление правят три екрана, един пред водача, един в средната част и един пред пасажера, които дават разнообразна информация и командват всичко по автомобила. Все пак виждаме и няколко бутона върху централната конзола, които напомнят на тези при състезателните коли. Материалите и цветовете в интериора могат да бъдат променяни по желание на клиента, като от Rimac са готови на всякакви различни комбинации.

Разбира се, всичко изписано до момента идва на съответната цена. Тя ще започва от 2 милиона евро, като от суперавтомобила ще бъдат направени едва 150 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Е как

    9 5 Отговор
    Сега ще се появят да обяснят Колко е пробега с едно зареждане, въпреки че след десет години повечето от тези модели ще се продават с 5 хиляди километра пробег предвид цената на автомобила. Тоест ще са зареждани максимум двайсетина пъти за 10 години.

    Коментиран от #12

  • 3 Упс

    15 4 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":

    Забравих по-важната опорка. Сега ще се появи онзи от панелката в осмия етаж и ще пита къде да си зарежда Римъка.
  • 4 рено ентусиаст

    9 6 Отговор
    На канала КарУоу Мат Ватсон тества некво Ферари хибрид итва го разби на всека дисциплина.
  • 5 Ето го

    8 6 Отговор
    Разбрахте ли, защо Ферари иска да минава на електрически?

    Коментиран от #13

  • 6 рено ентусиаст

    5 10 Отговор
    А сега сравнете това с електрическата "спортна" кола на префалените "високотехнологични" японци от Хонда ✌🏿🤣
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Пушек

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":

    Ето ме-убеден съм, че ти, любителю на електричките имаш дизелов автомобил, ама скърцаш със зъби от яд, че нямаш пари за Тесла. Карай си там таралясника и като видиш бензинов премиум,бензинов седан, бензиново комби или бензинов хечбег-смирено дай им път.

    Коментиран от #9

  • 9 😂😂😂😂

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "Пушек":

    Ти незнаеш какво имам и какво нямам!

    Коментиран от #10, #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Пушек

    4 2 Отговор

    До коментар #9 от "😂😂😂😂":

    По-добре да не знам. Айде-ходи да си поиш магарето.
  • 12 DrivingPleasure

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "Е как":

    Абе колко тесли роудсът има на пазара?
    Работата е там, че дори и да не я ползваш батерията деградира - та даже и на 5000 км пак ще е тотал щета след 10те години

    Коментиран от #49

  • 13 DrivingPleasure

    4 4 Отговор

    До коментар #5 от "Ето го":

    Разбрахме, да - щото има политически идиоти и обикновени идиоти... по-страшни са обикновените, щото са много... затва и Ферари ще минава на ток!

    Коментиран от #15, #50

  • 14 DrivingPleasure

    9 8 Отговор
    "щe прeдлaгa глacoвa и визуaлнa пoмoщ ... в рeaлнo врeмe щe прeдocтaвя нaй-дoбрaтa трaeктoрия, тoчки зa cпирaнe и уcкoрeниe ..."

    Остава въпроса магарето платил 2 милиона за тоя кошник кво ще прави вътре? Определено няма да я кара той!

    Коментиран от #16

  • 15 😂😂😂😂

    7 6 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    Не! Ще минава на ток, щото на ДВГ не върви!

    Коментиран от #30

  • 16 😂😂😂😂

    6 4 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    А, ако това го предлагаше Ферари, щеше да е най-голямата марка, нали? Но понеже е електрическа кола и вече не е убау?

    Коментиран от #19

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Притежател

    7 6 Отговор

    До коментар #1 от "😂😂😂😂":

    Rimac е една от малкото ел.автомобили, които харесвам най-вече заради креатизма на собственика й. Млада компания, тръгнала от нула (за разлика от Илончо) прави най-бързите електрички в света. Но изказването ти е нелепо, отдавна има коли с ДВГ по-бързи от това.

    Коментиран от #22, #24

  • 19 DrivingPleasure

    6 9 Отговор

    До коментар #16 от "😂😂😂😂":

    Напротив всеки, които минава на електричество си го псувам. Техлил съм стотици майни на Порше за Тайкана. Електричеството в автомобила е и ще си остане политическо безуме и малоумие на масите - независимо кой какво произвежда!
  • 20 незнайко

    2 6 Отговор
    Ако не са китайците да финансират Rimac никога нямаше да го има !!!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Аха

    5 4 Отговор

    До коментар #18 от "Притежател":

    Има да! Само че незнам дали чу във видеото, че това е световен рекорд за серийна кола на четвърт миля! А тези които ги казваш, няма да изкарат и хиляда километра, ако не се възпламенят по време на ускорението! Има там разни Голфове дето са ги напънало до 1300 коня и се възпламемяват в движение, а с него се състезава само собственика, щото други не могат да го карат! На правите ще изхвърчи!

    Коментиран от #26

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Аха

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Притежател":

    Или може би болид от Фомула 1? 😂😂
  • 25 2030

    3 4 Отговор
    Еееех! Едно време, Ферари правиха бързи коли!
  • 26 Притежател

    2 4 Отговор

    До коментар #22 от "Аха":

    Турбинирани Lamborghini Aventador има много с над 2000кс.
    Ако говорим за коли в заводски вид потърси Bugatti Bolide- ускорение до 300км/ч за 7сек, а на Rimac му трябват 9сек.

    Коментиран от #29, #32, #33

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Аха

    3 3 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":

    Пак ще напиша! В клипа собственика на Римак казва, че е най-доброто време за серийна кола!

    Коментиран от #31

  • 30 рено ентусиаст

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "😂😂😂😂":

    А бе невърви ама как ще те разберат на пейката пред блока че идваш когато си още в съседният квартал. 🤣✌🏿🤔🙄
  • 31 Притежател

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "Аха":

    Това е ясно, може би Bolide не е мерен на 1/4 миля до момента.
    По-горе цитирах цифри от производителите за сравнение, разликата е 2 секунди до 300км/ч.
  • 32 TSLA

    2 6 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":

    Ти верваш ли си че болида ще бие Римака

    Коментиран от #34

  • 33 Хо хо хо

    3 6 Отговор

    До коментар #26 от "Притежател":

    И колко км е живота на двигателя на "турбинираните Авентадор" 🤣

    Коментиран от #35

  • 34 Притежател

    2 1 Отговор

    До коментар #32 от "TSLA":

    Нищо не вярвам, цитирам цифри от производител.

    Коментиран от #38

  • 35 Притежател

    0 4 Отговор

    До коментар #33 от "Хо хо хо":

    Колко им е живота не знам и не ме интересува.

    Коментиран от #37

  • 36 РЗС

    6 3 Отговор
    Галин Ганев мистър автор, модела на Римак се казва NEVERA а не NUERA! Въпроса ми е следния: Защо римака струва колкото 7 ферарита, а е същото нещо откъм материали? Хърватите май са доста алчни. При положение, че роадстара на теслярката ще е толкова бърз, ако не и по-бърз и струва $150k което прави 14 тесли за един римак. В това съотношение характеристики и цена, винаги бих избрал да строша 5 теслярки вместо да съм внимателен с един римак
  • 37 Хо хо хо

    2 3 Отговор

    До коментар #35 от "Притежател":

    Именно затова и не може да се сравнява боклука авентадор с това бижутук а иначе ДВГ умре.
  • 38 TSLA

    4 6 Отговор

    До коментар #34 от "Притежател":

    Е аз ти казвам че болида нема шанс а и тоя Римак е смешен като излезе Големата ТеслА Роудвтър и сте чао двг фенчетата.

    Коментиран от #47

  • 39 CL500

    4 4 Отговор
    Ферарито изглежда брутално. Римакът не радва толкова, особено задницата и донякъде интериора.
    Няма, какво друго да видим от коли, едната от които е 2 пъти по-мощна. Лаунч-контролът на Ферарито е 2 класи по-добър (макар и труден за настройване), отколкото на Римака.
    Ноооооо, стига с това банално ускорение.... дайте да видим, как ще са на писта.....

    Коментиран от #40

  • 40 Ееееее

    3 7 Отговор

    До коментар #39 от "CL500":

    Стига с тази писта и на писта Ферарито е отзад! Не виждаш ли, че във всички скорости Ферари ускорява по-бавно.

    Коментиран от #41

  • 41 CL500

    3 2 Отговор

    До коментар #40 от "Ееееее":

    Аз не казвам, кое би било по-бързо на писта, а че би ми било по-интересно.
    А ти явно не си много в час с пилотиране на писта и особеностите, както и колко е ВАЖНА масата на автомобила и разпределението на масите. И докато за второто можем само да гадаем, то за масата е явно. А това означава ПО-КЪСНО спиране и ПО-ВИСОКА скорост в завой. Отделно е колко време ще имаш радостта да се кефиш на такова шофиране, защото така Римакът ще свърши за 100-200 км сигурно.

    Коментиран от #42, #52, #54

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Вълко Червенков

    5 0 Отговор
    Технологичен шедьовър,сътворен от малка компания от малка страна.Мате Римац е не само страхотен инженер,но и успешен безнесмен,който успя да се задържи в света на суперавтомобилите.Неслучайно Кьонигсег купуват от него електрическите компоненти за захранването на хибрида Регера.И не само те,а също Порше,Астон Мартин,Ягуар и др.
  • 44 CL500

    1 1 Отговор

    До коментар #42 от "Смеех":

    Защо ме слагаш към някоя от сектите тука - ДВГ срещу електрички. Караш това, което е налично на пазара, което ти е удобно според нуждите и ти харесва. Разбира се и цената.
    За конкретния случай - просто формата и дизайнът на Ферарито е много по-як, отвсякъде. Също прави впечатление и лаунча на Ферарито. А като цяло за тази марка не спират суперлативите за радостта от шофирането и самото изживяване, докато засега поне за Римак чуваме само едно - ускорение и огромна цена, ускорение и огромна цена....
    Не съм сектант на тема ламарини ;-)
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Хайл

    2 3 Отговор

    До коментар #38 от "TSLA":

    Когато излезна камиона,когато излезе и пикапа тогава ще плямпаш пос ерич смотънъ зад това хахаха и хохохо са сълзите горчиви че балона мъск се пропуква още и още
  • 48 Бай Михал

    3 0 Отговор
    1914 конски сили? То кола за левскари бе! :)
  • 49 Дрън-дрън та пляс!

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "DrivingPleasure":

    Франсиско Каранса (Renault-Nissan Energy Services): "Батерията на Nissan Leaf е с 22 години живот". ///
    Свен Бауер (BMW battery): "BMW i3 има никел-кобалт-манганови клетки с твърда сърцевина. Конструирани са за 20 години живот.  Потвърдено от множество серийни тестове". ///
    Lexus UX300e e с гаранция на батерията 10 години или 1 млн. км - пише го в гаранцията на колата.

    Коментиран от #51

  • 50 МЕГАВАТ

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "DrivingPleasure":

    Ферари са идиоти, Римац са идиоти, аз обаче ги чаткам яко нещата! - Мхм. А понеже гледам говориш за удоволствие - гледа ли по-горе клипчето с най-голямото автомобилно изнасилване в историята? Имаше, вика, Ферари, но не участва в дръпката или аз поне не разбрах - нямаше го на картата. Шофьор на Ферари: брат, ти ми пръсна втулката, ся шси хода на шпагат до нас... И това беше най-бързото Ферари на всички времена... олеле
  • 51 Plameni

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Дрън-дрън та пляс!":

    Стига с тия дрън -дрън Lexus UX300e имал гаранция 1 000 000 км.не са ли 100 000 км .Я пак провери!
  • 52 Ееееее

    4 4 Отговор

    До коментар #41 от "CL500":

    Ми нали видя че и спира по-бързо! Какво не ти е ясно! А ускорението след завой? Нали ти е ясно пак кой е по-бърз?

    Коментиран от #55

  • 53 Хо хо хо

    1 4 Отговор
    Тия направо обезсмислиха съществуването на Пагани Кьонигзегг и тн. Ферари поне мъчат хибриди ама гореизброените безсмислици с двг са чао.
  • 54 рено ентусиаст

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "CL500":

    Че колко е дължината на една състезателна писта.
  • 55 CL500

    3 2 Отговор

    До коментар #52 от "Ееееее":

    Спирането им е еднакво на клипа! Отделно направиха само един опит мисля, отделно и не знаем, какво ще стане със загрети спирачки.
    А сега да ти отговоря на теб, какво не ти е ясно - колкото е по-тежка колата, толкова и спирачките 'издъхват' по-бързо след продължително спортно каране и множество супер агресивни спирания. Не да ми спрат веднъж и дотам.
    Второ - ти май въобще не вдяваш, какво е туй нещо скорост в завой, а не точката на самото спиране. С други (по-прости думи за теб) - едната кола (по-леката, с по-добра аеродинамика, притискане и гуми) взема определен завой с 100 км/час, а другата по-тежка може да го вземе този завой с 70 км/час, иначе е в канавката.
    От по-разпространените коли примерно - сравни Порше с ГТР при аналогични характеристики и ще разбереш, как ускорението въобще не е всичко!
    Сега какво не разбра и какво не ти е ясно още?!?

    Коментиран от #56

  • 56 Ееееее

    2 3 Отговор

    До коментар #55 от "CL500":

    Мога доста да пиша, но не ми се занимава! Само да напиша, че електрическите коли НЕ СПИРАТ САМО СЪС СПИРАЧКИТЕ А И С МОТОРИТЕ! Нещо друго?

    Коментиран от #57

  • 57 CL500

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Ееееее":

    Нещо другото е, че ти си точно - 'едно си баба знае, едно си баба бае'... Били спирали и с моторите, ами ако ще да спират и с парашути... Видяхме, че спирането им е еднакво, а кой с каквото ще да спира.... Но не вдяваш въобще леееекия проблем със спирачките на тежко МПС при поредица агресивни спирания и как изведнъж им се влошава адски много представянето. Не вдяваш и това за самата скорост в завой. Ако използваме хипербола - вземи един ЗИЛ и един Голф и ги пробвай на завой със 70 км/час. Забележи, че не говорим за спиране, а за възможности в скоростен завой. Или с други думи - Римакът набива спирачки преди някой завой, за да го вземе, а Ферари само погалва спирачките малко преди завоя, а излизането от завоя пак е с по-висока скорост от Римака.... Не знам, как да ти го обясня по-добре....

    Коментиран от #64

  • 58 Гост

    2 0 Отговор
    “Страхотно сравнение”....едната 2 пъти по-мощна от другата...

    Коментиран от #59, #60

  • 59 Много точно казано

    1 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    Едните след 100 години опит с ДВГ, са постигнали два пъти по-малка мощност от един хърватин в гаража си в зората на електромобилите с литиево-йонни батерии. Повече няма какво да се каже за бъдещето на автомобилната промишленост.
  • 60 Байо

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "Гост":

    , ускорението до 100 не е толкова пряко зависимо от конете, конете до голяма степен отговарят за максималната скорост. Това е най-доброто от Ferrari, за това сравняват с него, а и Римац е много млада компания без някакви дългогодишни традиции в автомобилостроенето, сравнението между утвърден над 100 годишен производител на автомобили и производител на 10-15 години е като съревнование между известен боксьор и изгряващ талант.
  • 61 Гост

    1 1 Отговор
    При n-на брой ограничения за ДВГ наложени насилствено по цял свят...жалки сте елетрофилите...

    Коментиран от #62

  • 62 Дрън дрън дрън та дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "Гост":

    Какво му е ограничено точно на това Ферари? Нали знаеш, че малки бутикови серии като Ферари не ги засягат въглеродните квоти? При ДВГ просто има физически ограничения за над 1000 коня, а не регулаторни. При електричките може да добавяш допълнителни двигатели.
  • 63 Дръндерица

    0 3 Отговор
    Моляя??? Искаш да кажеш, че не отговаря на изискания за вредни и шумови емисии мин. Евро 6??? И не само за това Ферари, амо всяка нова кола с ДВГ излязла на пазара??? Я пак...
    И имаш ли изобщо идея-каква е разликата в динамиката между един и същ агрегат например Евро 0 и Евро 2?
    Като ви кефят-дърпайте кредит и айде на Теслите 3-ти номер...Какво ни занимавате с електровозите си за инвалиди....
  • 64 Ееееее

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "CL500":

    Айде стига вече! Писах, че колата не спира само със спирачките, така че те няма да се претоварят! Все едно да спира с парашут и ти да викаш, че това натоварва дисковете! Какво общо има едното с другото? Кой ти е казал, че колата е бавна в завои? Или ти така си решил? А след завоя, кой ускорява първи? Този който е в обороти, нали? И кой е той? Римак, ще изпревари Ферари на Ринга, без никакъв спор, никакъв!