27 Септември, 2021 09:44 36 366 83

Готов е българският лекотоварен електромобил

  • росен даскалов-
  • sin cars-
  • l city-
  • бългаски електромобил-
  • e.go
Готов е българският лекотоварен електромобил - 1

Неведнъж сме ви разказвали за русенеца Росен Даскалов, който от доста време насам се опитва да прави автомобилно производство у нас. Успешният му дебют беше преди няколко години със спортната кола Sin R1, а сега Даскалов представя у нас и серийна версия на своя лекотоварен автомобил. По-конкретно става дума за електромобил.

Интересното е, че лекотоварната версия се прави на т.нар. модулен принцип и клиентите ще могат да поръчват, както различна дължина на електромобила, така и акумулаторен блок с различен капацитет. Електромобилът е типично градски, като идеята е да служи за зареждане на магазини и други подобни услуги в големите градове. Наименованието на концепцията е L City Utility

На представянето на новия български лекотоварен електромобил ще присъства сружебният министър на икономиката Даниела Везиева. Премиерата ще се проведе под надслова "Към по-зелено бъдеще". Автомобилът, който както споменахме е дело на компанията на българина Росен Даскалов, ще бъде представен в София Тех парк. По време на премиерата ще бъдат обявени и останалите подробности и техническите му характеристики. Очаквайте подробности.

Готов е българският лекотоварен електромобил


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 123 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дааа

    233 6 Отговор
    Браво! Ние имахме електрокарчета, редно е да си имаме собствено производство електрички.

    Коментиран от #9, #43

  • 2 факт

    42 105 Отговор
    Глпците не могат да схванат че няма пазар за него а бизнес който НЕ продава фалира както знаем.

    Коментиран от #3, #5, #47, #74

  • 3 Човекът

    134 3 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    поне прави нещо. Не е задължително да е само за РБ.
  • 4 Газобрък

    176 6 Отговор
    На времето ги имаше по гарите. Викаха им електрокари.

    Коментиран от #7

  • 5 Калмук

    111 13 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    Ти, като експерт, можеш ли да ни обЯсниш въз основа на какви проучвания правиш извод, че няма пазар ???

    Коментиран от #13

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Калмук

    55 12 Отговор

    До коментар #4 от "Газобрък":

    И сега ги има електрокарите ... но опитвал ли си да откараш стока от Люлин до центъра с електрокар ?
  • 8 зевзек

    48 22 Отговор
    това е българският космически кораб, спейс инвейдърс оф Булгерия, българското летящо такси
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Калмук

    33 36 Отговор

    До коментар #9 от "Бранимир":

    Публикувано във факти.бг: Ти луд ли си бе??? Балканкар бяха световна класа, а това е огромна грозотия

    Да, Балканкар беше име, ама чак пък световна класа ??? Както и повечето подобни заводи разчиташе най-вече на гарантирания пазар на СИВ, където конкуренцията беше непознато явление.
  • 11 тесла

    49 43 Отговор
    Оригинално изглежда! Прилича на дървен контейнер, скован от летви и фазер и облепен с фолио. Хубава, голяма каросерия, предназначена за акумулаторите. С колко ли се оскъпяват докато се транспортират те като се има предвид теглото им и че се произвеждат чак в Китай? Има си всичко неодходимо за едно превозно средство - волан, педал и лампички, които да светят, когато е неоходимо. Браво! Бих си го купил, ако имах излишни пари, ей така за куриоз. Ама няма да го показвам на другите, за да не ме подиграват.

    Коментиран от #52

  • 12 СЕЛЯНИН

    39 18 Отговор
    Нагиздено е електрокарчето, но за да се появи на пътя трябва да отговаря на нужната сигурност и безопасност, нещо което много ме съмнява.
  • 13 нека помислим

    36 37 Отговор

    До коментар #5 от "Калмук":

    И къде е пазара на това недоразумение.

    Коментиран от #19, #42

  • 14 пешо

    38 16 Отговор
    на някаква гавра ми прилича.
  • 15 Госあ

    31 23 Отговор
    Всички електрокари са грозни, калпави, непрактични и вредни за околната среда. Това не е изключение.
  • 16 XYZ

    57 12 Отговор
    Вместо адмирации - веднага плъзва завист - като змия!

    Коментиран от #49

  • 17 Гост

    16 7 Отговор
    Р0ск0, а технически данни, нещо?
  • 18 интересно

    33 10 Отговор
    Какво ли му е българско? Явно само сглобяващия 😁
  • 19 Тра-ла-ла

    24 2 Отговор

    До коментар #13 от "нека помислим":

    Някъде извън България! То пише- за големите градове! 😂😂😂

    Коментиран от #20

  • 20 смех

    16 10 Отговор

    До коментар #19 от "Тра-ла-ла":

    А то щото извън българия няма други производители само наще вузовци от ТУ-софия го могат твЪ
  • 21 авто

    38 12 Отговор
    С риск да бъда обвинен,че съм завистник,но това по скоро прилича на пиар акция и е представено нещо сглобено набързо с подръчни материали,а не добре обмислен продукт в дадения сегмент.Нали не си мислите,че в големите градове ивън България само чакат да им произведем ние подобно нещо.Вероятно идеята е държавата да финансира проекта, към каквото ни навежда присъствието на служебния министър на икономиката Даниела Везиевада,да паднат пари, а после каквото стане.Ще се погъделичка националната ни гордост,ето и ние можем,ще потънат едни пари някъде,нещо с което впрочем уж служебното правителства щеше да се бори,но само на думи.
  • 22 ЕЛЕКТРИКА

    31 5 Отговор
    БРАВО НА ТВОРЕЦА. НО ТРЯБВА ДА Е ПО-ВИСОК И КЛИРЕНСА ДА Е ПО-ВИСОК. МНОГО ДУПКИ ОСТАВИХА В ГРАДОВЕТЕ ГЕП ШАЙКАТА ТА ТРЕБЕ ПО ГОЛЕМИ ГУМИ КАТО БМВ1 ТЪНКИ НО ВИСОКИ. ТОВАРНОТО ПОМЕЩЕНИЕ ДА Е ВИСОКО И ДА МОЖЕ ДА ХОДИШ ИЗПРАВЕН. ЗА ТОВРАРИ ВИСОКИ И ЛЕКИ. ТАБЛОТО НЕ МИ ХАРЕСВА. ТРЯБВА МУ СКОРОСТОМЕР. АМПЕРМЕР,ВОЛТМЕР И ДА ОТЧИТА КАПАЦИТЕТА НА БАТЕРИЯТА .

    Коментиран от #24

  • 23 БРАВО

    25 1 Отговор
    НА ВРЕМЕТО ИМАШЕ КАР МАГАЗИН ЗА ЗЕЛЕЧУЦИ, ДВИЖЕШЕ ИЗ ГРАДА И ПРОДАВАЧКАТА ПРОДАВАШЕ ЗЕЛЕНЧУК. СТАВА И ЗА ЗАВОДСКИ ТРАНСПОРТ,БОЛНИЧЕН,ЛЕТИЩЕН , ПОРТОВИ,ОХРАНИТЕЛЕН И Т.Н.
  • 24 ПРОИЗВОДИТЕЛ

    21 8 Отговор

    До коментар #22 от "ЕЛЕКТРИКА":

    Благодарим за съвета. Разбира се ще вградим волтметър, може би от тези по 7 лв, комбинираните, чудесни са и точни. Но за амперметър не стават, токовете са огромни. Ще вградим токови клещи, фирмени, засега не сме уточнили. Скоростомерът е проблем, ползвателят може да ползва ГПС-а на телефона си за измерване на скоростта. Ще сложим естествено стойка за телефон на таблото. Отворени сме за нови предложения....

    Коментиран от #26, #34

  • 25 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ

    10 15 Отговор
    Кабината прилича на КРАЗ отпреди 40 години,
    само дето има таблет в средата...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 БУРГАЗ

    16 8 Отговор
    И КАКВИ СА ТИЯ ВЪЗДУШНИ КЛАПИ ОТ ЛАДА???? ЖАБКАТА ЩО ТАКА ДЕФОРМИРАНА, ЗА ДА ПОЛАГАМ ГЛАВАТА ПРЕЗ ОБЕДНАТА ПОЧИВКА.ТОВА КОРМИЛА ГО ИЗРЕЖЕТЕ ОТГОРЕ И ДОЛЕ ЗА ДА Е ПО-НАПРЕДНИЧЕВО, МОЖЕ И ДВЕ ПАТЕРИЦИ КАТО НА ТАНК.ЕЛ ДВИГАТЕЛ ОТ ТАНК ЗА ВЪРТЕНЕ НА КУПОЛА ЩЕ Е ГОТ ЗА ТАЯ КОЛА. И ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ СЛОЖЕТЕ ЕДИН ДВГ. НАЩЕ ТРОЛЕЙ СА ТАКИВА ,ГА СПРЕ ТОКА И ПАЛЯТ ДВГ И ПРОДЪЛЖАВАТ ПО КУРСА.
  • 28 механика

    22 8 Отговор
    КЪВ ТОЗ КРИВ КАРДАН ВЪТРЕ В КУПЕТО????. КВАЙ ТАЯ РЪЧКА????ДА НЕ Е МЕХАНИЧНАТА СПИРАЧКА ГА СПРЕ ТОКА????? НА ПОДА ИМА ЛИ ДУПКИ ЗА КРАКАТА КАТО ПРИ ФЛИНГСТОУН????

    Коментиран от #29, #36

  • 29 devil

    13 1 Отговор

    До коментар #28 от "механика":

    Кривият кардан е като се измориш да караш или ти се доспи откачаш волана и го подаваш на този до тебе кеф ти караш кеф ти си почиваш
  • 30 Pecata

    30 4 Отговор
    На мен пък ми прилича на химическа тоалетна!

    Коментиран от #31

  • 31 ТЕЛЕГРАФ

    16 6 Отговор

    До коментар #30 от "Pecata":

    определено ,подвижна химическа тоалетна., ЕПА МОЖЕ И ДА СЕ ПОЛЗВА ЗА ЛАЙНАРКА 2 КУБИКА ЗЕ ТИ ДЕТО НЯМАТ КАНАЛИЗАЦИЯ. ОТГОРЕ ДА СЛОЖАТ ЕДНИ ШЛАНГОВЕ ДЕБЕЛИ С ГОЛЯМ ФИ.
  • 32 БГГ

    25 11 Отговор
    Ако беше примерно немско производство, повечето коментиращи щяха да ахкат, да се чудят, да го възхваляват ! Но понеже е български повечето плюят ли плюят ! Гадна нация сме, завистлива !!!

    Коментиран от #33, #37

  • 33 Истински патриот

    20 4 Отговор

    До коментар #32 от "БГГ":

    Напротив. Като това недоразумение е боклук си го казваме. Право куме у очи. Няма да му правим евалата я
  • 34 Фен

    4 3 Отговор

    До коментар #24 от "ПРОИЗВОДИТЕЛ":

    Хора, не ъпдейтвайте. Вчера ъпдейтнах моята кола и крашна
  • 35 Антиаеродинамика

    6 7 Отговор
    С тази козирка отпред се получава антиаеродинамика, личи си че меката китка рд не умее да проектира автомобили !
  • 36 ЕнДжеЛера

    10 1 Отговор

    До коментар #28 от "механика":

    КъФ, "механик" си ,като не се сещаш ,че това е кормилния вал от волана към хебела на корм. щанги ... у моята "Лада" е такъФ,само ,че си върви право надолу.. Чудя се на тоя ,що не го е пуснал и него така, а после под купето чрез един паразитен хебел и щанга да привежда отклоненията към управляващите корм. щанги ...
  • 37 Оня

    19 4 Отговор

    До коментар #32 от "БГГ":

    Ако завистта и доносничеството бяха фактор за икономическо развитие , на немците трябваше да им пращаме хуманитарна помощ . Няма по завистлива и доносническа нация в света. Само , че там на доносите им викат национално-отговорно поведение !
  • 38 Хххх

    7 6 Отговор
    Всеки има право на мнение. Освен че е нестандартно, е много ниско. По балканите ако тръгне, журналисте Дойнов, няма да стигнете до бъщваря с вино, ваш чивек, от ивайливград, по точно до къщурката от 5 кушерки, без хора.
  • 39 5фм

    11 8 Отговор
    Моите уважения, но това прилича на щайга. Не е лошо да се преработи дизайна.

    Коментиран от #70

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Лудогорец 9

    13 2 Отговор

    До коментар #13 от "нека помислим":

    в големите градове из тесните улички става за зареждане на магазини,поща,бутки, ресторанти и други
  • 43 Вервай си

    11 15 Отговор

    До коментар #1 от "Дааа":

    Имахме таратънци. Японците изкупуваха електрокарите ни заради оловото и други материали вложени в тях, защото им беше на далавера. Когато комунягите замениха оловото с бетонни тежести, Япония спря да ги купува.

    Коментиран от #48, #79

  • 44 Тъп Ватник

    13 9 Отговор
    То бива тъпа носталгия ама чак пък толкоз. Балканкар не е било и класа даже, от произведени 10 бройки 8 са имали корекция по гаранция на стойност равна на половината от цената на продукта а останалите 2 бройки са били тотал щета като нашите са обезщетявали клиентите от бившия соц. лагер с "нови боклуци", а на клиентите от белите държави в които са пробили в началото са били длъжни да връщат пари като връщането на "стоката" в повечето случаи е било икономически неизгодно и джелезата са оставали там. Та беше излязла приказката че япончетата ги купували да правят часовници от стоманата в противо-тежестта, голем смех!!! Всичко на всичко за Япония има изнесени 48 кари - електро и мото, това е и нека носталгиците да се поровят малко. Да се поровят и да видят че от внесени в ГДР 378 кари за 14 месеца в средата на 80-те (партида поръчана 4 години преди това) 218 бройки се връщат за ремонт в БГ и заради дружбата с братската ГДР всичко се разминава само със загуби за завода равни на стойността на 2 пъти повече продукция.
    Голема далавера нали! световна класа нали!
  • 45 незнайко

    7 3 Отговор
    Тази кормилна щанга направо изби всичката риба !!! Какво е това недоразумение ???
  • 46 Pietro

    11 3 Отговор
    Дизайнът е много дървен. Некаси свери часовника със студентите от Айндховен, които са направили чудесни електромибили, които се захранват изцяло със сънчева енергия.
  • 47 Много си т@п

    9 3 Отговор

    До коментар #2 от "факт":

    Норвегия 2024 забранява ДВГ в градовете. Ти с ръчна количка ли ще зарежда магазините?
  • 48 незнайко

    11 2 Отговор

    До коментар #43 от "Вервай си":

    Тежестите на електрокарите никога не са били от ОЛОВО !!! Баха от лят ЧУГУН !!! И да има известна доза истина защо ги взеваха японците с тези ГОТОВИ ОТЛИВКИ !!!

    Коментиран от #81

  • 49 Вчера чисти един декар

    10 1 Отговор

    До коментар #16 от "XYZ":

    Селски двор от треволяци.Накрая комшията дойде и вместо да каже БРАВО ХУБАВА РАБОТА СВЪРШИХТЕ МИ ВИКА ОХООООО НАПРОЛЕТ ПАК ША ГО ЧИСТИШ...........МРЪСНО ДОЛНО ПЛЕМЕ СМЕ...
  • 50 Дедовия

    4 3 Отговор
    Хм... повечето "доктори" разбиращи от вирОси разбирали и от коли ве!
  • 51 Снежана

    4 2 Отговор
    Бати бегачката! Като Го гледам,немоем го сравни с нищо подобно до сега!
  • 52 бай Даньо

    2 6 Отговор

    До коментар #11 от "тесла":

    Колко странно мислиш че изглежда !? Една от американските компании които са най-сериозна конкуренция на Тесла ,казва се Canoo, имат ван който отвън изглежда много много подобно...
  • 53 бай Даньо

    13 4 Отговор
    Браво на тия пичове! Да карат напред и спокойно могат да игнорират мрънкачите. Ало мрънкачите, най-добре да си седим на ръцете нали!?
  • 54 селтак

    10 8 Отговор
    Дизайнера на камиончето да бъде линчуван!!!

    Коментиран от #72

  • 55 Потурко

    7 5 Отговор

    До коментар #6 от "бравос":

    Пич ако го видиш на живо друга песен ще запееш! Едно Лего е в сто пъти по-добре и качествено направено отколкото на нашия глупостите! Аз съм бг производител, но неговите творения и децата не ги харесват!
  • 56 Шердан Българов

    4 3 Отговор
    ПО ВЪЗПРИЕМАМ ТОВА ЕЛЕКТРОКАРЧЕ ПРЕД ШИПТЪРСКАТА АФЕРА НА КИРЕ И АЧО!
  • 57 ЛегнаЛангеЛ

    2 2 Отговор
    Трябва да подарят първото на бойко БОРИСОВ или поне да го кръстят на него ! Че без него сме за никъде !
  • 58 Миро

    5 1 Отговор
    Страхотен красавец. Направо е убавец. Да ги пускат на части и да си ги сглобяваме в къщи да си играят децата.
  • 59 савак

    4 3 Отговор
    Същия този създател на автомобили беше и радетел за популяризирането на автомобилния спорт сред децата , ама идеята му беше само с цел бързата му финансова облага .
  • 60 яко ни лъжат

    5 0 Отговор
    МНOГO CA ПЛЮНЧИТE ВCИЧКИТE. AВТOМOБИЛO ЩE CE ПРOИЗВEЖДA В ГEРМAНИЯ A НE В БЪЛГAРИЯ. ТA CТИГA CТE CE ПЛЮНЧИЛИ. AВТOМOБИЛO ЩE CE ПРOИЗВEЖДA В ГEРМAНИЯ. ТA НИE OТ БЪЛГAРИЯ ПAК НИЩO НE ХВAЩAМE.ВCИЧКO E ДOБРE НO НЯМA ДA CE ПРOИЗВEЖДA В БЪЛГAРИЯ КOEТO E НAЙ-ВAЖНO.
  • 61 Лишено от

    3 5 Отговор
    всякаква аеродинамика. Нали това се търси, за икономия на електроенергия. Чук! Явно проектантите преди това са строили панелни блокове и язовирни стени. Голям смях! Хубава работа ама българска.
  • 62 Дуньо простия

    7 1 Отговор

    До коментар #6 от "бравос":

    Бравос на пича, наистина, ама за клетвите — пуу, от твойта уста в твойта пазва. Не е убу да са кълне, да знайш!
  • 63 Румен

    4 2 Отговор
    Аеродинамиката е като на автобус "Чавдар"
  • 64 Серкан Ферад

    2 3 Отговор
    КвО е ТвА е ?!??? ..... Български електромобил бил
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 66 костов

    3 0 Отговор
    поздравления нее като ХИДРОИЖИНЕРА САМО ЗА МИЛИОНИТЕ
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 гост

    3 1 Отговор
    не е до завист и злословене.... но това нещо на нищо не прилича и с този интериор в кабината.....събиран от различни превозни средства
    ..... и тази министърка там.... ще има някви кинти за прибиране
  • 69 Това е

    5 1 Отговор
    електокар с покрив, такива имаше във всички заводи, които СДС затри. Наричаха се платформени. Като идея не е лоша, ще могат да влизат навсякъде и няма да замърсяват въздуха. Но с един газов двигател ще са по практични, защото тук батерията заема половината автомобил , а и тежи много.
  • 70 Нали със

    5 0 Отговор

    До коментар #39 от "5фм":

    щайги се зареждат магазините, ти на какво искаш са прилича, на луноход ли?
  • 71 БОКОКРАД

    2 2 Отговор
    КЪФ Е ТОЯ ЖЕЛЕЗОР С КАРДАНИ ТОЧНО В КРАКАТА НА ШАФИОРА БЕ ПРОФАНИ - ИМАТЕ ЛИ АКЪЛ БЕ ТИКВИ ? ТОВА Е ЗА БОКЛУКА ! ИЛИ Е ПАК ЗА КРАЖБА !
  • 72 Не четеш ли бе?

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "селтак":

    Големия покрив е необходим за панелите.
  • 73 faith NO MORE

    1 1 Отговор
    Защо не го кръстят на най-великият нашенски ЮНАК Бойчо ? Ще е достойна почит към героя !
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Механик

    4 0 Отговор
    Абе, що всичките ел. автомобили са толкова грозни? Сигурно да са РАЗЛИЧНИ и да се набиват в очите на хората, които държат да са от различните (шилетата) и това да се вижда от далеко?

    Коментиран от #83

  • 76 мани мани

    2 1 Отговор
    те ползват oem от англия за направата на спортната кола,а за това камионче ползват немци L CITY ... няма кой знае какво българско :)
    освен 1 гараж в русе, май там бяха ... някакъв наш състезател ...
  • 77 якуууу

    4 1 Отговор
    Това прилича на подвижна химическа тоалетна. Дизайнът на таблото е отвратителен.
  • 78 Владимир Кънчев

    3 0 Отговор
    Аз съм краен привърженик на американските коли - карам Джип 5,2 с осем цилиндров бензинов мотор. Имал съм и много други американски коли и всяка една от тях ми дава мили спомени. Знам за пазарния дебют на Форд мустанг с напълно електрическо задвижване. Но бих си купил от тази кола, определена от повечето от Вас като недобра! Пазар има и се молете да не стане в самото начало държавно регулиран - като си помисля, какви екотакси ще трябва да плащам за моята любима кола, ми идва да се затичам веднага към Русе. Любимката няма да я нарежа в никой случай - ако трябва с кран ще я вдигна в хола! Фен съм на преоборудването на класически коли с електрозадвижване! Считам това за много интересно и съм сигурен, че дори в България където режем веднага всичко старо, това разбиране ще има много почитатели. Поздравявам г- Даскалов и му желая много здраве.Успехите ще дойдат при него - това е сигурно!
  • 79 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Вервай си":

    Глупако, противотежестите на електрокарите повдигачи бяха от чугун, а не от олово! Ама ти сигурно си роден по време на "демокрацията" и за това пишеш глупости, чути в някоя квартална кръчма.
  • 80 arsenalfc

    1 0 Отговор
    Произвеждайте си там сиренце и кашкавал и не се занимавайте с глупости! Даже с държавна субсидия не бих си купил такова пиянско грозно бг изпълнение!
  • 81 Колибка

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "незнайко":

    Отначало са били с олово.
    И защо всеки българин не помогне
    с нещо за този бус.Даже до степен
    пласмент.Само така,ще се противопоставим на плана
    РанНът.Десет производства да
    върнем,ще се почувства.Възражда-
    нето, как е тръгнало- със завист?
    Е,нужно е и да го опазим от нане
    Банки ,да не го форсира с рекет.
    Нашите деца,ще ни попитат,какво
    им завещаваме.Народ сър.
  • 82 Го60

    0 0 Отговор
    Да не ги съдят от Нисан за плагиатство в дизайна?
  • 83 Го60

    0 0 Отговор

    До коментар #75 от "Механик":

    Грозни са, защото са проектирани от и за мекокиковци.