13 487 50

В кои държави е най-скъпо да притежавате нов автомобил и как е у нас

  • нови автомобили-
  • цени-
  • държави
В кои държави е най-скъпо да притежавате нов автомобил и как е у нас - 1

Британската компания Scrap Car Comparison установи как цената за притежаването на автомобил варира по света. За проучването са взети цени за два от най-популярните модели (VW Golf и Toyota Corolla), както и разходите за застраховки и обслужване.

Те бяха сравнени със средните годишни заплати във всяка от 40 -те държави, попаднали в класацията. За съжаление България не попада в този рейтинг. Резултатите отразяват дела на средните годишни приходи, необходими за закупуване и експлоатация на нов автомобил.

Оказа се, че Турция се счита за най-скъпата страна, по отношение на притежание на нов автомобил с показател 652,3% - повече от шест средногодишни заплати. Следват Аржентина (515.8%), Колумбия (509%), Уругвай (443.7%) и Бразилия (441.9%).

Втората половина от първите десет се отваря от Украйна - 413.8% с четири средногодишни заплати. Следват Гватемала (356%), Русия (290%), Мексико (285,2%) и Коста Рика (269,8%).

В кои държави е най-скъпо да притежавате нов автомобил и как е у нас

Най-евтината страна, по отношение на притежание на нов автомобил е Австралия, където трябва да похарчите малко по-малко от половината от средната годишна заплата в страната (49,5%). На второ място са САЩ (54,9%), а на трето е Дания (60,3%).

Следват Канада (64,4%), Швеция (75,8%), Германия (78,4%) и Холандия (84,6%). Франция (87%), Великобритания (89,4%) и Финландия (91,6%) затварят първата десетка.

От данните на Националния статистически институт (НСИ) в България се вижда, че средната месечна заплата у нас варира в рамките на 1 400 лв. Това означава, че средната работна заплата на българина в годишен аспект е 16 800 лв.

Вносителят на Toyota у нас пък предлага Corolla на цени от 32 000 лв, а този на VW предлага Golf за 40 000 лв., което означава, че нов автомобил в България може да се купи с две (или малко повече) средногодишни заплати, което ни изпраща някъде в средата на класацията на Scrap Car Comparison.

В кои държави е най-скъпо да притежавате нов автомобил и как е у нас


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 човек от народа

    52 1 Отговор
    добри сметки, но "без кръчмаря" !
  • 2 БАЙ Х@Й ‼️

    12 2 Отговор
    За проучването са взети цени за два от най-популярните модели (VW Golf и Toyota Corolla), както и разходите за застраховка, ремонт и гориво ‼️‼️‼️‼️‼️‼️

    Коментиран от #4

  • 3 VikiLexus

    68 11 Отговор
    1400 лв. на месец само в София и някой шефове по морето. Масово заплатата на обикновенния българин без връзки е 850 до 900 - 930 лева чисто и не стигат дори за базова Дачия Логан 1.0 л без никакви екстри!....то няма как да се плати първ.вноска от 6500 лева - камо ли месечните които са по 320 лв....иначе по рекламите лъжат зверски за нереално ниски вноски!

    Коментиран от #6

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 Гост

    18 3 Отговор
    Къде е Хасан да ми обясни, колко напред била Турция хахахахахахаха
  • 6 БАЙ Х@Й ‼️

    24 7 Отговор

    До коментар #3 от "VikiLexus":

    В рекламите не лъжат ! Просто пропускат някой факти! Обявената месечна вноска най-често е при внесена макс. първоначална и оставена макс. за доплащане сума. При това е за базов/дървен автомобил ! Споменатата "Дачия" имаха базов с ЕКСТРИ : механичен контрол на огледалата, механичен контрол на отваряеми прозорци, окабеляване за радио ..!

    Коментиран от #21

  • 7 Митко

    17 6 Отговор
    Не знам за колите, но в Сингапур само да си купиш разрешително за притежание на автомобил се плаща такса от 60 000usd с валидност 10 години. Тоест по 6000usd на година плащаш само за да можеш да притежаваш кола. Отделно застраховки, данъци, гориво, автомобил...
    И освен това са ограничени бройките.

    Коментиран от #24

  • 8 Бръм

    27 3 Отговор
    Правилно България не е включена в тази класация, ние сме в другата "Автомобил, като нов".
    Да благодарим на Магистралко, за убавите ни пътища. С това качество на пътищата ще затвърдим лидерството си в челните позиции на "Нов внос" класациите.
  • 9 Хмз

    14 25 Отговор
    Реалната заплата е по-голяма. Масово се осигуряват на минимум и взимат под масата. Много нямат никакви договори даже. Всички го виждаме - всеки който иска кола си е купил и бръмчи по цял ден.
  • 10 От коя година

    34 1 Отговор
    То и заради това само в България като се похвалиш, че си купил "нова" кола, първия въпрос е - "От коя година е" !!!
    Иначе сметките - нова - стара са изключително сложни и е много относително за всеки джоб. Така че карайте коли които ви вършат работа и са по джоба ви !! Не хранете ненужно и вносители и търговци и автомонтьори сама и сама да не се "излагате" !!!
  • 11 Рашка е в колапс

    17 19 Отговор
    Русофилистиците само лаят в русийката какво и що било ,ама те бедняците ще трябва да похарчат цял живот заплати ,за да си купят автомобил за 40 000$ да кажем,докато в САЩ е нужно едногодишна заплата ! Да не говорим и за другите неща които можеш да си позволиш с една заплата...Руснаците едвам оцеляват.Безпаричие,мизерия и изостаналост.Това е русия.Дори и продажната ни русофилия мечтая за западен живот и не иска и да чуе да стъпва в руския обор.

    Коментиран от #12, #13, #19

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Загрижен

    23 2 Отговор
    Абе, факти, защо пак пишете глупост след глупост. Просите си са ви наричаме мисирки. Оставете факта, че коментираните 1400 е измислица. Няма такова животно като средна заплата. По-важното е, че тези 1400 лв са бруто, преди данъците. Реално са 1000, 1060 лв. Та я пак да смятаме!!!

  • 15 Антон

    12 5 Отговор
    Какво означава скъпо? Ако нещо ти е скъпо значи не е за тебе! Зя някои може да е скъпо да притежават кола 5 -та употреба, милионник, за други цената на ролс ройс въобше да не им прави впечатление. Та няма скъпо/евтино , има живот според дохода на всеки
  • 16 Кракра

    24 12 Отговор
    А при соца как беше? Заплата 200 лева, Жигула 6700 лева, 10 години чакане, безлихвена вноска 1500 лева в Мототехника. 2.8 годишни заплати, 7 заплати вноска и 10 години чакане за руски боклук, некадърно копие на Фиат от 60-те години.

    Коментиран от #17, #18, #20, #22

  • 17 Точно

    6 7 Отговор

    До коментар #16 от "Кракра":

    Абсолютно!
  • 18 Гост

    30 6 Отговор

    До коментар #16 от "Кракра":

    Също както при Тесла в САЩ в момента. Цени по 100 000 долара, чакаш с години, получаваш самозапалващ се миксер и така. Но те му викат демокрация.
  • 19 Гост

    10 9 Отговор

    До коментар #11 от "Рашка е в колапс":

    Много ли те дразни положението край Босфора? Чак пък толкова, че да те избива на русофобия..... Не го мисли руснака. Той купува кола с три заплати, докато Алито ще спестява цели 6. Казано накратко: докато Асан спести за кола, Володя е спестил за две хахахахахах

    Коментиран от #27

  • 20 Гост

    12 10 Отговор

    До коментар #16 от "Кракра":

    През соца всеки среден техник си купуваше нова кола, пък макар и руска. Сега можеш да си позволиш единствено пета употреба боклук на германеца, разтракана от юркане. За нея плащаш 250 лв ГО, докато преди плащаше 25 лв ГО.

    Коментиран от #26, #35

  • 21 ВикиЛексъсОсло

    19 1 Отговор

    До коментар #6 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Мани ти - сега проверих листа с цените на най-умрелия Дачия Логат Базов - двигателя за моделна гама юли 2021г. на базовия Логан е 999 сс атмосферен с 65 коня налични чак на 5500 об....божееее това е европейска кола излизаща 2021 г. и е с дори предни ръчни стъкла и дори радио няма както си писал - и това нещо струва 19 998 леува с ддс или с 6400 лв. първоначална вноска!
    За далеч по приятното Сандеро Степуей КОМФОРТ 1.0 Л. ЛПГ Пропан 100 коня с навигация и ексклузивен степуей цвят - оранжев цената е....дръж те се.... 28 890 лева за 3 цл.!!!

    Коментиран от #23

  • 22 БАЙ Х@Й ‼️

    14 1 Отговор

    До коментар #16 от "Кракра":

    Хей , става дума за Гоуф, не за Мерцедес ! Айде кажи за Москвича , а ! Че беше без ред . Чакаш за цвят на "дванайсетак" !
  • 23 БАЙ Х@Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "ВикиЛексъсОсло":

    👍👍👍👍
  • 24 морски

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "Митко":

    Не знам защо не са поставили в класацията Сингапур ,още през 1994г. гледах цените на"Рено Клио" бяха около 54хил.US$,плюс това по тава време имаха нещо като "Тол" система по главните булеварди!Но за това пък градският им транспорт е безупречен! Скъпо е, но знаеш за какво плащаш!

    Коментиран от #25


  • 25 Komapak

    16 0 Отговор

    До коментар #24 от "морски":

    За Сингапур не знам и не мога да коментирам, но в Копенхаген е убийствено скъпо да имаш автомобил с двг. Поддръжката е най-малкия проблем. Колкото струва автомобила даваш още толкова на държавата за да се изхранват гадовете с електричките. Парко място в центъра е между 60-120 евро на ден. Абонамент няма... Абе... Стандарт. То и за това велосипедите са повече отколкото е населението на града. Копенхаген не е Дания, но е показател. Така като се замисля и в Лондон има паркоместа за по 200000 паунда годишно... 😀
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 комунета

    15 11 Отговор

    До коментар #19 от "Гост":

    Руснака е клошар който не може да купи кола и с 50 заплати.И да купи ще е нещо съвсем постно и бюджетно най-нисък клас.Руснаците живеят по-бедно и по-мизерно от нас българите.Не се заблуждавай заради това ,че си платен и продажен русофил.

    Коментиран от #36

  • 28 БАЙ Х@Й ‼️

    11 8 Отговор

    До коментар #26 от "комунета":

    Затова през ТЕЗИ 30 години още не могат да разграбят, разрушат и плячкосат създаденото през ОНЕЗИ 30 години ‼️

    Коментиран от #37, #49

  • 29 БАЙ Х@Й ‼️

    18 2 Отговор

    До коментар #26 от "комунета":

    Тогава никой не плащаше , че пътува по пътя или паркира в центъра! ДНЕС всички плащат НА НЯКОГО защото ползват нещо построено ТОГАВА !
  • 30 БАЙ Х@Й ‼️

    17 2 Отговор

    До коментар #26 от "комунета":

    ТОГАВА крадците бяха зад решетките, а ДНЕС хората сами сложиха решетки на домовете си , защото крадците са рязхождащи се на свобода бизнесмени !
  • 31 БАЙ Х@Й ‼️

    14 3 Отговор

    До коментар #26 от "комунета":

    ТОГАВА киселото мляко и бозата се развалиха за три дни , а САГА изхранват по три месеца без пробле , без консерванти 😉
  • 32 БАЙ Х@Й ‼️

    13 1 Отговор

    До коментар #26 от "комунета":

    Тия твоите може да са актуални когато измрем ние живелите и преди 1989г. Знам , че СЕГА децата се чудят дали да вярват на учителя който не е бил роден ТОГАВА или на дядо и баба , които са живели ТОГАВА !!!
  • 33 дада

    6 2 Отговор

    До коментар #26 от "комунета":

    то пък сега колко могат да си позволят нови коли не втора употреба пак толкова колкото тея от еярхията тогава. не виждам голяма разлика
  • 34 От чужбина

    11 0 Отговор
    В Китай също не е евтино. Особено в големите градове.
    Преди няколко години в Шанхай регистрациите на нови коли се продаваха на търг и цената беше стигнала $12 000. Освен, че се ограничава броят на колите, така се гарантира и че се движат само нови и качествени автомобили. Масово се карат мотопеди, дори през зимата, но повечето са електрически. Има и метро и въпреки всичко, смога е ужасен.
  • 35 комунета

    14 10 Отговор

    До коментар #20 от "Гост":

    Стига лъга ,комунде ! През соц/руското робство в България никой не можеше да си позволи нищо,а всеки гледаше западното като нещо от друг свят.Абсолютна мизерия ,а по корекомите виждахме само нещата които българина никога няма да има.Какви коли си позволява някой какви пет лева.На народа избора беше да купува някакви руски боклуци като Ладата които струват безбожни пари за мизерните заплати и на всичкото отгоре чакаш 10 години ред ! През това време обаче онея отгоре на йерархията караха Мерцедесите на гнилия запад,защото и на самите тях им беше ясно ,че всичко свързано с русия е боклук.Въобще соц режима беше най-голямото падениe в историята на България и е нещо благодарение на което сме сред най-бедните държави в Европа и то не важи само за нас ,а за абсолютно всяка бивша соц държава и тези от източния блок.

    Коментиран от #38

  • 36 Гост

    7 4 Отговор

    До коментар #27 от "комунета":

    Статистиката от статията казва, че ти си злобен и не ти е ясно нищо друго, освен да лишеш соросоидни кълбенца.
  • 37 анти комунист

    15 5 Отговор

    До коментар #28 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Ти въобще вярваш ли си на глупостите шумкар ? Искаш да ни убедиш ,че ако не беше соц режима ,в България нямаше да има нищо построено и всичко щеше да е една поляна ли ? Оная курнела каза една глупост и всички повтаряте като папагали.Ако не беше тоя соц режим у нас ,не само ,че щяхме да имаме двойно по-добро стройтелство ,ами и много по-развито.Няма по-грозно и некачествено стройтелство от комунистическия брутализъм.Единствената ни грешка е ,че не сме бутанли грозното соц строителство още.Да не говорим ,че онея червени терористи които ни управляваха 45г. фалираха държавата ни 3 пъти !

    Коментиран от #39, #40

  • 38 Гост

    13 8 Отговор

    До коментар #35 от "комунета":

    Не слушай какво бръщуляви тейко ти на пиена кратуна. Преди някои големи караха Мерцедеси, но само някои. Повечето бяха с Волги и Чайки. Руско робство не е имало. Бяхме равни с руснаците. Евнакви заплати, еднакви стандарти, дори бяхме по-добре от тях. Мечтата на рускинята беше да дойде на море в България и да се омъжи за българин. Сега, мечтата на дъщерите ви е да отидат на почивка в Анталия и да ти доведат някой от там. Нямахме много западни стоки, но пак имаше някакви. Работата е там, че имахме много наши стоки, повечето от които ни вършат работа и до днес. Сега нямаш нищо българско у дома си. Робуваш на евтините китайски и турски боклуци, вместо да си произведеш нещо твое. С мизерните си тогавашни заплати успяхме да напълним спестовни влогове за деца и за внуци, да си купим апартаменти и да си осигурим няколко поколения с жилища. Сега и плевня не можете да си построите без да задлъжнеете на банката до живот. И с мизерната си 160 лева заплата плащах ток, вода, парно работещо без да се спира, пазарувах храна, дрехи, обувки, учебници, ходех на почивка по дава пъти за по две седмици и ми оставаха половината пари. Сега със средната ти статистически завишена заплата от 1400 лева не можеш да направиш и половината от това. Заради това децата ви бягат в чужбина. Защото робувате сега, но не го осъзнавате, а само слушате анкарските агенти с какви глупости ви пълнят главите, да мразите кръвни братя и да целувате ръката на онези, които ви отнеха цяла Беломорска Траки

    Коментиран от #44, #48

  • 39 Гост

    8 4 Отговор

    До коментар #37 от "анти комунист":

    Как щяхме да имаме по-добро строителство, като след ВСВ сме в трета национална катастрофа и изплащаме репарации на страните от Европа? Всяка година е трябвало да даваме 55% от всичко придобито. Народа е мизерствал, бос, гол, гладен и ограбен. И това ни е чакало следващите 100 години.г Откъде щяха да дойдат пари за строежи?
  • 40 Гост

    9 2 Отговор

    До коментар #37 от "анти комунист":

    Курнела е социалистка, колкото ти си българин.
  • 41 Иво

    8 8 Отговор
    Виждам, че доста хора пишещи коментари живеят още в света от преди 30тина година и правят сметки базирани на онези времена и сравнения от онова време, което никога няма да се завърне и света никога няма да бъде същия. Адаптирайте се към света, в който живеем, динамичен, бърз, скъп и безскрупулен! Ако искате да карате коли ще си плащате, ако не си купете велосипеди по- евтино е а пеша е направо безплатно!

    Коментиран от #42

  • 42 Хитър Петър

    3 2 Отговор

    До коментар #41 от "Иво":

    Чепиците не са безплатни.
  • 43 Jacques Yves Moineau

    7 0 Отговор
    Абе на никой ли не му прави впечатление че Гватемала и Коста Рика са в класацията, а България не...
  • 44 ПУТИН

    5 4 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    МЕРЦЕДЕСИ КАРАХА БОЯН РАДЕВ, АНДРЕЙ ЖЕЛЯСКОВ И ОЩЕ МАЛЦИНА ИЗВЕСТНИ СПОРТИСТИ. ВС. ОТ ПОЛИТ БЮРО ГИ КАРАХА С МЕРЦЕДЕСИ, ИМАШЕ СИ ГАРАЖ НА ЦК НА БКП. РУСКОТО РОБСТВО СИ ГО ИМАШЕ - ЖИТЕЛСТВО, ОТКРИТ ЛИСТ ЗА ПОГРАНИЧНИ РАЙОНИ И ЗАТВОРЕНИ ГРАНИЦИ С БОДЛИВА ТЕЛ И МИНИ! ЗАПАДНИ СТОКИ НЯМАШЕ В МАГАЗИНИТЕ, ДАЖЕ НЯМАШЕ НИКАКВИ!ДЪНКИТЕ БЯХА ЛУКСОЗНА СТОКА!ХОДИЛ СИ НА ПОЧИВКА В НЯКАКВА ВЕДОМСТВЕНА СТАНЦИЯ С ОБЩА ТОАЛЕТНА. СЕГА ХОДИМ ПО ДВА ПЪТИ НА ПОЧИВКА В ГЪРЦИЯ, А НЯКОИ - ВСЯКА СЕДМИЦА НА РИБА! НОВИТЕ КОЛИ ТОГАВА БЯХА ПО ЗЛЕ ОТ 20 ГОДИШНИТЕ СЕГА! КОЙТО ИСКА ДА РАБОТИ ТУК, ИСКА В ЧУЖБИНА ЗА ПОВЕЧЕ ПАРИ, ТОГАВА БЕШЕ МОДЕРНО ДА НЕ РАБОТИШ? ПО ЦЯЛ ДЕН ДА СИ БЪРКАШ В НОСА ИЛИ ДА РЕШАВАШ КРЪСТОСЛОВИЦИ! БЕШЕ РАЙ ЗА ИДИОТИТЕ!

    Коментиран от #45

  • 45 Гост

    6 2 Отговор

    До коментар #44 от "ПУТИН":

    И как се построиха сами всички пътища, язовири, заводи, фабрики, кооперации, училища, градини, болници, жилищни кооперации, ако всички сме си бъркали в носа? Сами ли са се появили или вожда ти от Банкя ги е строил и тях, докато е бил на бригада? Сега каква кола караше банкянския? Ти като неговата ли караш? Само приближените му и подопечните им фирмаджии могат да си позволят, защото са честни труженици, нали? Нищо чудно, че ви е мил капитализма - мошеника си иска мошеническия строй.
  • 46 Бойко

    1 4 Отговор
    Мачкай Баце!
    По твое време с четири заплати си купувахме "Е" класа. С една заплата - Голф! А днес Баце, само гумите и гражданската!
  • 47 Знайко

    2 0 Отговор
    Турция в момента е провалена държава. До това ги доведе взимането на огромен външен държавни дълг през изминалите 15-20 години. И харченето му за чиновнически заплати, по-високи пенсии, нови летища, мостове ... и ДВОРЦИ за СУЛТАН ЕРДОГАН. В Турция ще се случи нещо подобно на случилото се с Гърция през 2010г.. Турция не чак толкова зле, колкото беше Гърция през 2010 г.. Но пък е 8-10 пъти по-голяма. И също така ЕС няма да я спаси както спаси Гърция или Италия. България с този популизъм на политиците ни. И с това раздаването на "социални помощи" от 120 лева всеки месец на богати пенсионери с 1500 лева месечна пенсия и с повече от един имот и луксозен автомобил. С раздаване на помощи 60/40 на богаташи с по 10 имота. Ако продължаваме така, след 5 години ще сме като Турция. В Турция скоро ще има гладуващи.
  • 48 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Стига си лъгал, при комунизма при Тодор Живков , та чак до 2000 г. семейството ми(2 родители с 2 деца) живеехме в стара наследствена къща строена преди 1944 г. от 30 кв.м. Родителите ми имаха 10-15 годишни вноски за автомобил и апартамент. И бяха спестили пари да си ги купят. Обаче никога не си ги купиха, защото никога не им дойде реда. А на всичко отгоре БСП в лицето на премиерите Андрей Луканов, Любен Беров и Жан Виденов пуснаха печатницата за пари. И така откраднаха спестяванията на родителите ми. През 1989 г. родителите ми имаха спестени пари за гарсониера и автомобил. В началото на 1997г. след 7 години управление на БСП нямаха нито спестявания, нито гарсониера, нито автомобил. Малко след това от стреса покрай загубата на спестяванията им за цял живо. Майка ми се разболя от рак и дори не доживя до пенсия. Сега живота е труден, но е 2-3 пъти по-добър за 60%-70% от българите. Както сега, така и при комунизма най-бедните пенсионери са много зле. При комунизма пенсията на едната ми баба беше около 60 лева, при 3-4 по-ниски цени от сегашните. Т.е. отговаря на 180-240 лева месечно днес. Т.е. баба ми при социализма е живеела като днешните пенсионери, които получават 250 лева месечно пенсия.
  • 49 ГЕРБ=ДПС=ВМРО

    1 0 Отговор

    До коментар #28 от "БАЙ Х@Й ‼️":

    Дайте премер за нещо построено при комунизма и останало в същият вид до днес. Да магистрала Тракия, Електропреносната мрежа, няколко моста, виадукта и тунела, като този на магистрала Хемос, който уби една жена, рафинерията Бургас и АЕЦ Козлодуй. Само дето рафинерията и АЕЦ са основно ремонтирани. И по-голямата част от тяхното обурудване е произведено след 2000 г. От соца е останала само площадката и 2-та реактора. Всичко друго е сменено нови генератори, нова автоматика, нови помпи, нова ректификационна колана, крекинг ... Също така, как мислите дали, ако го нямаше социализма щяхме да имаме елетроцентрали, магистрали, тунели, рафинерия, електропроводи, пристанища. Нима в Гърция или Турция с които през 1944 г. сме били сравними днес нямат всички тези неща и без социализма. Нима в Индия и в Африка днес няма електроцентрали, автомобили, невостъргачи ..., те сащо не са имали социализъм.
  • 50 Никой

    1 0 Отговор
    Всички са прави,за да имаш кола са нужни много неща, но да не забравяме, че кеф- цена няма!