ФАКТИ.БГ
  • mercedes-benz-
  • sl-
  • bmw-
  • 7er

Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години

Публикувана: 14 Септември, 2021 10:07
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9872
Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.2 от 19 гласа.

Тазгодишното изложение в Мюнхен затвърди окончателно позицията на големите германски марки. Ясно се вижда посоката в която поемат и те, и целия световен автопром - към електрификация. Имаше години, обаче, когато двете премиум марки показваха съвсем различни "истински" автомобили. По-конкретно ще се върнем точно 20 години назад, на автомобилното изложение във Франкфурт, където BMW извади спорната "седмица" на Крис Бенгъл, а Mercedes - култовия SL на Стив Матин.

BMW 7 серия

Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години

Кой би си помислил, че дебютът на сензационната "седмица" с вътрешнозаводски индекс E65 ще се превърне в скандал! Публиката беше готова да запали огън и да изгори на клада главната вещица на автосалона във Франкфурт - дизайнерът Крис Бангъл, който изкриви корпоративната идентичност на марката до невиждани до момента мащаби. Новият флагман скъса всички връзки с емблематичното BMW. Прекалено различната предна част, тежките странични панели и американската монументалност на кабината без централната конзола, обърната към шофьора, бяха ужасяващи. За да разберем и приемем „шестдесет и петицата“ трябваше да минат много рестайлинги и много години.

Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години

Технически колата също нямаше нищо общо с предишните „седмици“ и умили публиката с цяла куп нововъведения. Сред тях бяха активните щанги срещу преобръщане, опционалното въздушно окачване за задния мост, което поддържа постоянен просвет независимо от натоварването, адаптивната оптика, всмукателния тракт с променлива геометрия, електромеханичната ръчна спирачка, първата шестстепенна автоматична трансмисия на седана и много други.

Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години

E65 беше първото BMW, което имаше биксенонови фарове, DVD навигация, бутон за стартиране на двигателя и система iDrive, която комбинира мултимедийни и сервизни функции. Между другото, именно този контролер бе безмилостно критикуван заради обърканото меню. И накрая, бензиновите двигатели от серия N с променлива система за регулиране на клапаните Valvetronic. Бяха представени първите осемцилиндрови версии-735i с 3.6-литров двигател, произвеждащ 272 к.с. и 745i с 4.4-литров агрегат с 333 конски сили.

Mercedes-Benz SL

Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години

За разлика от тогавашният провал на баварците със "седмицата", Mercedes бе далеч по-убедителен. Роудстърът от пето поколение SL (R230) се превърна в един от най-успешните примери за нов корпоративен стил, възникнал през втората половина на деветдесетте години. Той бе оригинален и самодостатъчен. Имаше и препратка към миналото, като автомобилът бе свързан със славния R129 само чрез въздухозаборниците в предните калници.

Отначало SL наследи от стария (съжалявам, класически!) спортен автомобил най-надеждния 5.0-литров V8 M113 двигател с мощност 309 к.с. С него ускорението до сто бе в рамките на 6.3 секунди, а максималната скорост традиционно бе ограничена до 250 км/ч. Успоредно с това инженерите от Щутгарт извадиха ожесточен вариант, наречен SL 55 AMG с компресорна 483-силна версия на двигателя М113 с обем 5.4 литра. Такъв роудстър бе подходящ не само за претенциозни круизи. Той закусваше със спортни автомобили и настоятелно искаше всякакви Porsche-та да освободят лявата лента на аутобана. Спринтът от място до 100 за 4.7 секунди бе важен аргумент за началото на новия век! И дори сега няма да скучаете с такъв автомобил.

Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години

Като оставим настрани числата, R230 бе страхотна стъпка напред по отношение на практичност и усъвършенстване! Производителят изостави мекия покрив и оборудва колата с твърд сгъваем таван. За 16 секунди колата се превръщаше от кабриолет в купе. Друго нововъведение бе хидравличното окачване Active Body Control (ABC). То бе проектирано така, че непрекъснато да следи позицията на каросерията и да потиска колебанията по време на спиране и завиване. Още тогава германските инженери отчетоха, че то е по-добро с 60% в сравнение със SL R129. Дизайнът на Mercedes SL от поколението R230 бе разработен от англичанина Стив Матин, автор на първото поколение на SUV GL, първото Volvo XC60 и X-face на марката Lada. Именно с него е създадено семейство Lada Vesta.

Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години

Но не всички иновации се оказаха добри. Компанията направи фаул-старт със сложната електрохидравлична спирачна система SBC (Sensotronic Brake Control) без обичайната връзка между педала и спирачките в нормален режим. Вакуумният усилвател бе заменен с ABS агрегат с интегрирана електрическа хидравлична помпа на Bosch, оптимизирайки разпределението на силите между осите. Оказа се, че именно това устройство прави проблеми доста рано. Първоначално инженерите се опитаха да го оправят с лека преработка, но впоследствие обявиха отменяема тотална кампания и връщане на автомобилите в сервизите за смяна на този агрегат.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.2 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бангеев
1 Отговор
Уникални коли, Евала на Радо, че ни припомня такива славни моменти от едни отминали времена, които за жалост едва ли ще се върнат.

Коментиран от #2


Оценка:
-4 +62

R230
2 Отговор

До коментар #1 от "Бангеев":


Кое е славното на Е65? Грозно, проблемно, с американизиран дизайн език който изцяло променя философията на БМВ нататък. SL-ът е хубав, но натъпкан с много авангардни за времето си технологии (като електронни спирачки и динамичен контрол на окачването), от които боли глава след десетина години.

Коментиран от #6


Оценка:
-30 +20

hhhhhhhhhh
3 Отговор
Точно преди 20г. започна пропадането на тези марки - с ненадеждната 7-ма серия и S-класа w220.

Оценка:
-11 +35

Рено ентусиаст
4 Отговор
Кое им е уникалното 20 години по късно от 1.8 4-цилиндъра Рено Меган вади 300 коня и прави до 100 за 5.4 секунди онея от v8 5.0 литра вадят смешните 306 коня и правят до 100 за смешните 6.3 секунди амг версията може и да отбива в страни поршета но със гореспоменатият двг новият Алпин а110 дава 4.5 секунди до 100 с 252 киня версията 300 коня набира за 4.4
Това покязва всъщбост немската инженерна некадърност смешна литрова мощност и импотентност по-дле са от американският даунсайзин от 80-те дори.

Коментиран от #5, #7, #22, #23, #24, #25, #27, #29


Оценка:
-74 +11

!!!!
5 Отговор

До коментар #4 от "Рено ентусиаст":


Защо сравняват коли от преди 20 години с чисто нови? Също така твоето любимо "ренде" е със турбо двигател а мерцедеса е с компресор. Алпин разполага и с launch control което също подобрява времето от 0 до 100.Защо не поговориш малко за това което ще се случи след 200 когато реното ще остане в малка точка в огледалото на мерцедеса и мога да ти гарантирам че този мерцедес ще изкара много по дълго време отколкото който и да е нов френски боклук!!!

Коментиран от #8


Оценка:
-6 +61

Скорпи
6 Отговор

До коментар #2 от "R230":


След десетина години хората си купуват нови...не ги мисли,да му мислим ние коитоСкорпи ги вземаме след десетата им година..Надеждни...здрави...такива бяха тогава..

Оценка:
-2 +9

Mmmmmm
7 Отговор

До коментар #4 от "Рено ентусиаст":


Защо не сравниш тоя Алпин с БМВ или мерцедес от същите години? Да не говорим че това Рено е безумно скъпо за това което получаваш като за същите пари можеш да си вземеш кайман който е в пъти по добър или някой m power или amg което ще го скъса и на права и на писта

Коментиран от #9


Оценка:
-3 +22

рено ентусиаст
8 Отговор

До коментар #5 от "!!!!":


Е кое изкарва по-дълго юерцедеса купи си го и после ще те гледаме по сервизите

Коментиран от #10, #12


Оценка:
-19 +4

рено ентусиаст
9 Отговор

До коментар #7 от "Mmmmmm":


кое да му сравнявам Алпина бие бмв з4 каймана бокстера и тн.

Коментиран от #11


Оценка:
-17 +3

!!!!
10 Отговор

До коментар #8 от "рено ентусиаст":


Ще видим след 20 години какво ще е положението с тези рена които са с твърде напомпани двигатели за този обем и с потенциал за 100к километра и после те няма да излизат от сервиза, ако изобщо оцелеят за 20 години.

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +20

Бай Ганьо
11 Отговор

До коментар #9 от "рено ентусиаст":


Виж в YouTube каймана и Алпина имат почти еднакво време за четвърт миля а от летящ старт Алпина остава в историята. На спиране от 70 мили поршето също е по добро

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +12

12
Този коментар е премахнат от модератор.
рено ентусиаст
13 Отговор

До коментар #11 от "Бай Ганьо":


Кое му е еднаквото 400метра алпин 11.5 секнди порше бокстер 11.8

Коментиран от #16, #26


Оценка:
-15 +2

14
Този коментар е премахнат от модератор.
рено фен
15 Отговор

До коментар #10 от "!!!!":


а поршето турбо щото не е напомпяно от амешните си 6 цилиндърчета (новият Корвет е 100 пъти по-кола) вади 500 или колкото е там киня смятай колко му е животеца на това

Оценка:
-13 +2

Некой си
16 Отговор

До коментар #13 от "рено ентусиаст":


Аз само да те питам ти можеш ли да усетиш тая разлика от 0.3 секунди? Да не си шумахер? А извинявай забравихме че си фен на френските кенефи които ако ги буташ ще си по бърз

Оценка:
-6 +19

17
Този коментар е премахнат от модератор.
18
Този коментар е премахнат от модератор.
setvhsethve
19 Отговор
Да върнат в производство стари модели. Днешните каруци дето ги правят всички марки следват мода еднодневка. В тях има повече пластмаса от всякога. Трошат се като кокоши яйца с недостиг на калций. Света отива към кофата и да не излизат с номера, че го правели за хората. Да не се лъжем за печалбата е.

Оценка:
-2 +23

Erika SS
20 Отговор
"Какви коли правеха BMW и Mercedes преди 20 години".. ХУБАВИ!

Оценка:
-2 +25

Борко
21 Отговор
а сега ги праят още по убави ама кешовицата не стига нещо

Оценка:
-3 +11

Bmwdjiq
22 Отговор

До коментар #4 от "Рено ентусиаст":


Бате караш френски боклук успокой се малко

Оценка:
-2 +23

Plameni
23 Отговор

До коментар #4 от "Рено ентусиаст":


Ентусиаст, да сравним първо през 2000г кое Рено е с пет литров обем и над 300 кс ,между другото Мерцедес разполагат и през 1990г с такъв дигател Да сравним и в днешно време, двулитровия двигател на Мерцедес е най- мощният в днешно време с над 420кс.,и кое Рено ускорява под 3 сек има мощност над 800кс и развива скорост над 300 км/ч примерно

Оценка:
-2 +18

24
Този коментар е премахнат от модератор.
Фастер
25 Отговор

До коментар #4 от "Рено ентусиаст":


Явно е че нищо не разцираш от двг и коли!Рено Меган 1.8 300 коня форсиран?????Наясно ли си толкома изнасилен мотор ,колко ще изкара и колко ще се троши!И не сравнявай ускорение на кенеф 1500 и 600 кила ,с ускорение на стреч лимузина 7 серия, над 2 тона !Подобни френски кенефи на дълго с х5 ца ги правя смешни!Верват си че са нещо до 170!

Оценка:
-1 +6

AMG
26 Отговор

До коментар #13 от "рено ентусиаст":


Забавен,ако ми покажеш стоков алпин да прави за 11.5 1/4 миля ти го купувам.

Оценка:
-1 +4

27
Този коментар е премахнат от модератор.
Кико
28 Отговор
Имат думата - Перник! Они знаят всичко! ( и русофилите)!

Оценка:
-1 +3

29
Този коментар е премахнат от модератор.
Накратко
30 Отговор
Преди 20-30 години Мерцедесите бяха по-чепати, а БМВ-тата по-красиви !

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Доналд Тръмп
Кандидатът за президентската номинация на Републиканската партия Доналд Тръмп коментира контрола върху даването на лицензи за оръжия в САЩ в интервю пред CBS:
Чувствам се много по-добре, когато съм въоръжен"

Още бисери
ТОП 5