2 Ноември, 2021 13:38 18 200 41

Урок по икономия на гориво или как новата Dacia Sandero успя да засенчи меките хибриди

  • sandero
Урок по икономия на гориво или как новата Dacia Sandero успя да засенчи меките хибриди - 1

Дебютът на третото поколение на бюджетната двойка Logan/Sandero се състоя през септември миналата година, предизвиквайки много жив обществен интерес. И това не е изненадващо. За първи път в историята компактните седан и хечбек придобиха наистина модерна модулна платформа CMF-B и престанаха да изглеждат "умишлено нещастни". Но за всичко това вече сме ви разказвали в подробните ни ревюта и от представянето на модела, и от първите динамични тестове.

Сега ще ви разкажем за един тест в абсолютно реални условия, направен от колегите ни от motor1, които изпитват колата по традиционния за тях маршрут Рим - Форли. Главен участник е хечбек Sandero с еднолитров турбо трицилиндров двигател и шестстепенна механична трансмисия. След 360-километровото трасе резултатът е впечатляващ. Новото Sandero изразходва 4.15 л/100 км (24.1 км/л), с което си постижение посрами много от хибридите, тествани по същия маршрут.

Когато става въпрос за малко над четири литра на 100 километра, не са необходими показатели за оценка на ефективността - резултатът е впечатляващ сам по себе си. Все пак ще се обърнем към резултатите от минали тестове и ще разгледаме настоящата картина. Освен, че е по-икономична от преките си конкуренти, оборудвани само с ДВГ, Sandero успява да задмине по икономичност и т.нар. меки хибриди. Fiat Panda 1.0 Hybrid Sport (4.20 л/100 км) и Lancia Ypsilon 1.0 Hybrid (4.25 л/100 км), както и Suzuki Ignis 4W 4WD Hybrid 4.40 л/100 км.

И все пак, не бързайте да поставяте Sandero на върха на планината: сред преките конкуренти на бензин има няколко „момчета“, които са по-икономични. Компресорното Renault Clio TCe 100 (съответно 100 к.с.) и атмосферният Opel Corsa 1.2 (75 к.с.) по подобен маршрут успяват да излязат с едни гърди напред - 3.70 л/100 км и 3.95 л/100 км, съответно. "Бронзът" отива при Ford Fiesta 1.0 EcoBoost с пет врати, която постига 4.00 л/100 км. И чак тогава се нарежда Sandero, но пък, като погледнем цената му...


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 51 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Stoyan

    36 26 Отговор
    Колко поголяма икономия тошкова по трошлив двг

    Коментиран от #5

  • 2 На Ганя дядо му

    39 58 Отговор
    Къде сте умници, които да обясняват как 30 годишната ви Астра гори 2,3 л/100 км? Или как хибридите за нищо не стават? Или как преди колите са правени от Енженери а сега били правени от счИтоводители? И ще се напиете и ще биете жените си. След което ще пръднете, заспите и по върнете на буланата на диванът в панелката. Дерзайте другари! По-бай тошово време какви хибриди имаше!

    Коментиран от #6, #17

  • 3 гост

    43 12 Отговор
    Меките хибриди и генерално хибридите са напълно безсмислени в днешно време. Или електричка или бензин на газ, това е най-чистото. А мекият хибрид е добър заради старт-стоп системите, но има толкова повече детайли, че обезсмисля цена, инвестиция и др. Ето, един каптур с бензин струва 40х.лв, а хибридизиран е на 55х.лв, напълно излишно. Всичките ресурси могат да се набутат в по-голяма и високоволтова батерия, за да карате градски хечбек с пробег от 500-600км на цена от 50-60х.лв, напълно реалистично е, стига да се фокусират върху това.

    Коментиран от #19

  • 4 Емил

    24 48 Отговор
    Стига сте рекламирали тия ковчези на колела! Тая въшка при най-леката катастрофа ще ви осакати или убие!
  • 5 меркантилност

    9 4 Отговор

    До коментар #1 от "Stoyan":

    айде всички с хибриди да ми папонтят папонката
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Курбанколи Пардимагомедов

    20 7 Отговор
    Най вероятно цикълът по който са карали е 90-100,с минимално движение на педала на газта нагоре и надолу.Аз така от любопитсво на карах едно инфинити кю50 (около403-405к.с.) при скорост120-130км\ч кое то нормално харчи 9-9.5 л с автомат,като минах в ръчен режим на 7ск,почти без никакво играене с газта го докарах 7.3-7.5л \100 км.Беше вечер,на широка магистрала с много малко трафик,в реално време и трафик няма как да се постигне подобно нещо.

    Коментиран от #11

  • 8 сектант

    43 12 Отговор
    И както винаги Дачия е на върха, а пък аз чакам снега и за почна с дъстъра да дърпам закъсалите МЛ-и и всякакви хиксове и куатрота.

    Коментиран от #34

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Аз бре

    16 29 Отговор
    Смях .. Масовите Голф/А4 с 1.9 тди "спокойно" дават 3.8-4.2 ....
    Лошото е, че ще стане невъзможно да се карат заради ф@каните екошитни . До колко е истина това, никой не знае ...

    Коментиран от #13, #15

  • 11 ВикиЛексъсВарна

    23 4 Отговор

    До коментар #7 от "Курбанколи Пардимагомедов":

    Какво като не са го настъпвали - важно е да е от новите технологии след 2020г.! В семейството имаме три коли...най-малката е Пежо 206 1106 сс - 4 цл. 5 врати с ръчна ск.кутия без изправарване с макс.скорост 85 км в час при смесен режим 50 км. градско в час пик 17.30 часа и 50 км извънградско със 80 км в час максимум без изпреварвания разхода е 6 литра бензин А95 с трима възрастни в колата и багаж 50 кг. с вкл. парно на макс. снощи в студа.
  • 12 Тва е ясно

    31 2 Отговор
    Отдавна е ясно че хибридите особено мощните немски такива харчат даже още повечемот аналозите им с двг и се купувят просто защото ползват някаква еко преференция която не може да се разбере защо им се дава може би за да си продяват колите бутат подкупи на правителства и общини.
  • 13 факт

    22 26 Отговор

    До коментар #10 от "Аз бре":

    Дизела трябвя да бъде збяранен със закон

    Коментиран от #30, #36

  • 14 БАРС

    27 10 Отговор
    Сетих се нещо някога през соца имаше мъже дето имаха жигулита или москвич и много обичаха да се хвалят че неговата лада горяла 6 л.на сто или моя москвич 5.5 ит.н.А работата бещече те засилваха колите и после изключваха от контакт и караха по инерция.Та те още тогава правеха рекорди като побеждаваха всички запъдни марки.Та тия класации ми напонят за то време през соца.Мога да кажа че е пълен цирк.Няма такива коли дето горят по 3 или 4 литра.Лошото че никой не казва че са пробвани на равно и не са карали повече от 90- 100 км в час .А дойде ли нагорнище нещтата стават по други почва повече да гори.

    Коментиран от #16, #33

  • 15 Погледни коментар номер 2

    2 2 Отговор

    До коментар #10 от "Аз бре":

    и се успокой.
  • 16 Лост

    13 9 Отговор

    До коментар #14 от "БАРС":

    А на някои дето изключваха контакт не им ли се заключваше волана?

    Коментиран от #27

  • 17 Христо

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "На Ганя дядо му":

    Да се беше научил да пишеш...

    Коментиран от #24

  • 18 оня с коня

    13 14 Отговор
    Чудно защо тия които искат да карат икономично си купуват ИЗОБЩО кола...Ами те нямат гащи на г.за си,кола им е кусур?Абе врягайте пред Каруцата 1 Конска сила и пълен напред,отделно пък че "Гориво" покрай пътя има порастнало колкото щеш!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Бай Х.й

    19 5 Отговор
    Карам Каптюра Еко-G,2021,31.5л.събира бутилката и на дълъг път правя 473км.до 110км/ч.Сметнете си го сами.Колата ми е поръчка по каталог и ми излезе 37 500лв.
    Да ви умра на хибридите и Ел.боклуците !!!

    Коментиран от #23

  • 21 Сатъра на Хана

    3 4 Отговор
    Тва в някой кръжок по моделизъм ли ги сглобяват тия голф-колички ?
  • 22 Сатъра на Хана

    16 4 Отговор
    В ЕВРОПА СТЕ ИЗЧУКАНИ ДЕБИЛИ ...
    ФОРД РЕЙНДЖЪР В ГЕРМАНИЯ 53 000 ЕВРО БЕЖ ДДС
    .....
    СЪЩИЯ ФОРД РЕЙНДЖЪР ПРИ НАС В САЩ 37000 ЕВРО БЕЗ ДДС
    ......
    А ФРАНЦУЗИТЕ И ГЕРММАНЦИТЕ СА ОЩЕ ПО ГОЛЕМИ ГЕШАФТАРИ , ОПИТВАТ СЕ ДА ПРОДАВАТ САПУНЕРКИ НА ЦЕНАТА НА ЛУКСОЗЕН АВТОМОБИЛ ПРИ НАС
  • 23 На Ганя дядо му

    13 5 Отговор

    До коментар #20 от "Бай Х.й":

    С други думи, караш Дачия, а си платил с 50% повече. Явно не си много добре в живота. Сигурно си и разведен.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 селянин

    8 2 Отговор
    Да аа и един мармот. Исттината е че по този маршрут са карали извънградско с постоянна оптимална скорост и почти напълно равно. Не уточняват с какъв безин, явно не е че не от у нас. Само за пример Лада 2110 1.6 16V преди години съм постигал с нея 4.8/100. Тя е със 100 кила по тежка само. Така да се каже законите на физиката все още важът на тази планета. И реално в нашенски условия тая кола най вероятно ще харчи поне 5.5-6/100. което съвсем реалното за подобна кола с подобно тегло и подобния ни бензин.
  • 26 Сомат

    20 1 Отговор
    Маршрута Рим -Форли е доста тежък , защото свързва двете италиански крайбрежия а по средата е само планини със височина 800-900метра. Трасето е път първи клас (super strada) но всъщност е доста накъдрен асфалта. Особено между Терни и Перуджа. Щом там колата е дала такъв разход , значи по равен път и хубав асфалт ще е още по икономична
  • 27 Не, защото

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Лост":

    имаше едно положение на ключа, при което не се заключване волана.
  • 28 Съдията Дред

    10 1 Отговор
    Какво да и гледаме на цената ? Вдигнаха я от 14 400 на над 25 000 за базов модел
  • 29 карачо

    5 0 Отговор
    Добре де, как можете да сравнявате Suzuki Ignis 4W 4WD със Сандеро, което е на предно и е доста леко, защото има ултра тънки ламарини и и е пестено много от оборудване и от там теглото е доста ниско. Suzuki Ignis 4W 4WD има съвсем друго предназначение и то не е да бъде свръх икономично, макар, че за такава кола с 4х4 е най-икономичното. Ако някой знае друга кола с 4х4 и подобен разход нека каже, защото аз не се сещам. И на всичкото отгоре е изключително проходимо.. Преди 2 г. го взех на жената, а сега го карам и аз, когато ще ходим някъде из планината при зимни условия. Тази кола няма спиране. Ни лед, ни сняг. Драпа яко, лекичка е и с добър клиренс и добро задвижване на 4-те колела. Иначе Сандерото не е лоша количка, но е за из града и за дълго не става. Веднъж карах около 200 км и бях като разглобен после все едно цял ден съм карал. Мотора обаче е добър и много пасва на колата и теглото и. За цената на колата няма какво да говорим. Топ цена и никой в това отношение не може да я бие. Лично аз, ако трябва да избирам нещо икономично и евтино бих си взел Дачия със същия мотор с газова уредба. Един Дъстър например е перфектно решение. Харчи 7-8 литра газ на 100. Няма по-евтино от това. Просто няма. Малко е слаб мотора за това купе, но пък си имате голям багажник и пространство. Ако не ви трябва чак толкова багажник си вземате SANDERO STEPWAY и сте в джаза.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 ОБ4

    5 1 Отговор
    Жена ми има Сузуки Алто.Японска версия(няма нищо общо с европейската версия).660 кубика е три цилиндъра,без турбо,58к.с.,ако не се лъжа,автомат.С един литър изминава 38 км по магистралата със средна скорост около 100 км вч.Това са заводски данни.Тествал съм го няколко пъти и докарва разход около 3 на 100.дори и под 3..
  • 32 От чужбина

    3 1 Отговор
    Още Ситроен АХ 1.4 Дизел му даваха разход 3.8 л/100км. Един малък съвременен дизел ще харчи и по-малко от това. И за да вози още по-икономично и екологично може да му се добави малка и проста газова уредба - газодиезел. Така част от нафтата се заменя с газ. Изгарянето е много по-добро и с по-малко замърсявания. Газовата бутилка в случая трябва да е малка, примерно 20 Литрова, а системата може да е оптостена.
  • 33 Цар вул

    1 3 Отговор

    До коментар #14 от "БАРС":

    Моят Москвич гореше 4.9л/100км на дълго! Изобщо не знаеш откъде изгрява слънцето!

    Коментиран от #35

  • 34 Ало секта

    1 2 Отговор

    До коментар #8 от "сектант":

    Посмали малко за куатрото ,явно никога не си карал
  • 35 Серсем

    3 0 Отговор

    До коментар #33 от "Цар вул":

    Ама като го пускаше по баира на долу.
  • 36 ???

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "факт":

    Защото?
  • 37 Barovec

    1 3 Отговор
    Трабант 1986 г. с електрнно запалване Варна-Велинград и обратно през Рижкия проход, разход 3.8 л/100 км бензин 91 октана.
    Айде тцтцъйте!
  • 38 Засмян

    4 1 Отговор
    До На Ганя дядо му 2ри коментар: Да те осветля имам Honda Jazz 2004, която с гръцки бензин , на 90-100 км скорост на 5та предавка ми харчи 3,2 л/100 км на равно. Не знам как ти се струва, но го проверявам вече 7ма или 8ма година в България разхода при същите условия но с българско гориво е около 5,2 а с гръцко гориво си около 3,2-3,4!!! Нещо коментар аааААА?

    Коментиран от #40, #41

  • 39 hahaha

    3 0 Отговор
    Дизеловите автомобили дават дори по-голяма икономия на гориво от бензинови хибриди. Хибридът има смисъл при каране в града. На всичкото отгоре са и хибридите са и много сложни.
  • 40 hahaha

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Засмян":

    Хонда дйаз да ти гори 2 на сто!!! Става ама ако я буташ.
  • 41 Дедовият

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "Засмян":

    Пълни глупости говориш. Спри ракията и се върни в действителноста.