Last news in Fakti

13 Април, 2022 17:05 32 854 20

Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории

  • wcoty-
  • кола на годината-
  • световни автомобилни награди-
  • coty
Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории - 1

Автомобилното изложение в Ню Йорк бе открито със Световните награди за автомобили. Преди дългоочакваното признание за Световен автомобил на годината бяха определени имената на автомобилите-победители в отделните категории.

Автомобилен дизайн

Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории


Hyundai Ioniq 5 спечели наградата за Световен автомобилен дизайн на годината, изпреварвайки Audi e-tron GT и Kia EV6 .

Градска кола

Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории


Toyota Yaris Cross получи наградата "Градски автомобил на годината" за 2022 г. Японският компакт триумфира пред Opel Mokka и Volkswagen Taigun.

Луксозен автомобил

Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории


Електрическият флагман на Mercedes, обозначен с индекс EQS спечели наградата за "Световен луксозен автомобил 2022". Германецът спечели приза, изпреварвайки Genesis GV70 и BMW iX .

Електромобил

Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории


Hyundai Ioniq 5 спечели и наградата за електрически автомобил на годината, надделявайки над Audi e-tron GT и Mercedes EQS.

Спортен автомобил

Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории


Електрическият Audi e-tron GT триумфира в категорията "Спортен автомобил на годината", като се наложи над BMW M3/M4 и Toyota GR86/Subaru BRZ .

World Car of the Year

Световна кола на годината 2022: Суперпобедителят и всички призьори по категории


И накрая най-важната награда - тази, която се присъжда на "Световният автомобил на годината" отиде при Hyundai Ioniq 5. Това е световната кола на годината, която на големия финал победи "братовчед" си Kia EV6 (базиран на същата платформа) и Ford Mustang Mach-E .


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 33 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 За рулем

    31 6 Отговор
    Hyundai Ioniq 5, забележете страничнaта линия и пречупвaнето Z, ще стане хит в Русия!
  • 2 LexRX

    33 17 Отговор
    Браво за Хюндай и Тойота. Най-после хората разбраха, че германските премиуммарки са трошливи и скъпи за поддръжка автомобили, които се надяват на старата си слава.

    Коментиран от #5, #10

  • 3 эээ

    18 12 Отговор
    Обаче продължават да си правят електрически автомобили с дизайн на автомобили с ДВГ, че даже и награди си раздават за тази работа! Все едно параход да спечели награда за дизайн на платноход.

    Коментиран от #15

  • 4 Бмв

    5 28 Отговор
    Пффф нее ли бмв 3та серия ,изобщо не пишете статия за него.Какво ми пишете за разни яриси мерцедеси аудита.Кой го интересува - никой.
  • 5 TapamypraMmuro

    9 5 Отговор

    До коментар #2 от "LexRX":

    Ся ша увеличим цените и на тия изгряващи звезди! Само седи и гледай!

    Коментиран от #6

  • 6 То ако ставаше така

    14 4 Отговор

    До коментар #5 от "TapamypraMmuro":

    Това че си си спечелил/платил някаква награда пък било то и световен автомобил на годината, въобще не ти гарантира някакви продажби.

    Веднага ти давам конкретен пример. Преди няколко години, кола на годината стана някакъв електрически ягуар, на който даже не му помня името. Въпреки това си беше абсолютно пазарно фиаско.
  • 7 Мюмюн (Майкал)

    5 5 Отговор
    Знаех си чи опелат мокка ша са класира вав челната тройка. Фърлях боб да скивам дали аджеба ша земи парвото мясту ама...грида! Нищу, кат женя сига гулямуту чаве ша му коповам опел. Да са радва, хайманата.
  • 8 ХХХ

    9 5 Отговор
    Интериора на Hyundai Ioniq 5 по абсолютно никакъв начин не кореспондира с екстериора. Иначе казано, вътре е отврат! Ако не вярвате, проверете...
  • 9 скука

    7 8 Отговор
    Това е само за електро коли. Безинтересно.

    Коментиран от #12

  • 10 не са за теб

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "LexRX":

    Не са за бедни
  • 11 ще се мре

    9 9 Отговор
    Мразя електрокарите , ама при тия цени на нафта и бензин ... не знам . Онзи ден в ОМВ-то за три/четвърти резервоар на стара Х-1ца (50л.) платих 127 лв. - УЖАССС.
  • 12 Дрън-дрън

    10 5 Отговор

    До коментар #9 от "скука":

    "Toyota Yaris Cross получи наградата "Градски автомобил на годината" за 2022 г. Японският компакт триумфира пред Opel Mokka и Volkswagen Taigun."

    Това е само една от категориите. Кой от всички автомобили според тебе е електромобил?

    От това че в повечето категории са спечелили електромобили, би трябвало да ти светне лампичката накъде върви света, независимо дали на тебе ти харесва или не и дали го разбираш или не.
  • 13 един от стадото

    5 13 Отговор
    пълна скръб/скрап/. Сега Русия като врътне кранчето на мирния атом и половината АЕЦове на света идьот на кино. Американските всичките. Всичките елове на колилета, най вече четриколесните на колонките за ток с цена на бензина. Прав е колегата по горе, що ги правят на вид като ДВГ автомобили. Носталгия или навик. Или и двете. Като кифтета за вегани, трева с вкус на месо. Точка, ама У

    Коментиран от #14

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Оня с коня

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "эээ":

    Разбирачев тая кола специално е разработена на платформа за електрическа кола и няма версия с ДВГ както е при повечето. А ти какъв очакваш да е дизайна на електрическите коли? Сфери? Нали пак има електромотор който да се постави някъде. За IONIQ 5 вътре целия под е равен защото няма скоростна кутия. При другите електрички въпреки че няма ск. кутия пак я има централната конзола което е безмисле о губене на пространство
  • 16 Klasika

    6 6 Отговор
    Казах,да не се повтарям!!! Ако трябва с бой и полиция по цял свят,с репресии и принуда,но ще ни накарат да купуваме тези ел....-опасни (не смея да ги наречем коли...)за околната среда и здравето на хората....- ел.капсули за замърсяване на атмосферата и следене на хората!!! ... Но печалбата на "марж"в милиарди е огромна и ще ни ги пробутат щем не щем!!! Както ковид!!!!! И както Трюдо,Байдън, Макрон, Урсула, Джонсън, Меркел -нищо че се прави на пенсионерка...,министрите на Германия, Австрия, Австралия предизвикаха войната за да прикрият срива на световната икономика в мирно време!?!?! Всички при Бай Ставри за буферни дози!

    Коментиран от #17

  • 17 PLAID

    3 4 Отговор

    До коментар #16 от "Klasika":

    Не управлявай. В БГ правят конверсии повече от 10 г. Електрифицирай си класиката, узакони я. Хората са казали - ауспух и човек на едно място нямат работа. Значи ауспухът си заминава.

    Northvolt Ett завода в Швеция преработва литиевите батерии на Европа и произвежда нови, но е далече от пълна мощност, защото клетките от автомобилен клас със съответното управление (BMS) и терморегулация имат живот 20 години. Т.е. към 2030-та ще започнат едва-едва някакви обеми. Днешните коли към и 40-та..

    Клетките със 70-80% остатъчен капацитет, след като купето се разпаде, не отиват за рециклиране, а са (БЕЗ)ценен ресурс за стационарно съхранение на възобновяемия ток. Европа иска енергийна независимост и знае много добре, че това е начина. Реакторът няма шалтер и нощно време целия ток отива на вятъра. Никой не иска това. Tesla MegaPack централите вече са факт по целия свят.
  • 18 hmhmhm

    1 1 Отговор
    Най-добра кола за 2022 е - моята кола!
  • 19 путин

    2 2 Отговор
    Една руска нема какво неуважение веднага един москвич на въхът на класацията
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.