17 Декември, 2021 18:01 9 263 13

VW e-Crafter дойде в България със замах

  • volkswagen-
  • crafter-
  • e-crafter
VW e-Crafter дойде в България със замах - 1

На специално събитие в София Volkswagen Лекотоварни автомобили представи e-Crafter. Освен на пазарната премиера на модела, гостите на събитието станаха свидетели на предаването на първите осем от общо 28 e-Crafter автомобила на една от новите логистични компании у нас. По-точно компания, която предлага краткосрочен или дългосрочен наем на товарен ван с шофьор за конкретна задача. А ето какво всъщност представлява e-Crafter.

С изцяло електрическо задвижване, с нулеви локални емисии и възможност за транспортиране на полезен товар до 1 тон, електрическият e-Crafter със 100 кВт (136 к.с.) разширява гамата на на Crafter в качеството си на първия голям лекотоварен модел с на марката с нулеви емисии (Zero Emission Transporter). В същото време, дебютът в България на електрическия фургон бележи началото на офанзива в сферата на електрическата мобилност – от този момент нататък Volkswagen Лекотоварни автомобили ще разширява все повече своята гама от модели с частично и напълно електрифицирано задвижване.

VW e-Crafter дойде в България със замах

е-Crafter е прогресивно нововъведение в гамата на компанията – поради липсата на локални емисии, големият лекотоварен модел може да се използва без ограничения във всички обособени екологични зони навсякъде по света. е-Crafter не се влияе от забраните за достъп до централните градски части като тези, въведени в някои големи европейски градове в зависимост от емисионния клас и вида на задвижването – при това в дългосрочен план.

Автономният пробег е съобразен с най-често срещаните в практиката дистанции

e-Crafter е създаден в съответствие с изискванията на всички компании, които извършват своята транспортна дейност в градските райони – куриерски и логистични доставки в „последната миля“, различни занаятчии, търговци на дребно, енергийни доставчици, таксиметрови компании и фирми за превоз на пътници. Със своя автономен градски пробег, достигащ 160 километра според изискванията WLTP и умишлено ограничената до 90 км/ч максимална скорост, e-Crafter с лекота покрива реалните изисквания на потребителите при ежедневната употреба за лекотоварни превози в градски условия.

VW e-Crafter дойде в България със замах

Тази конфигурация на задвижването се основава на много подробен, комплексен анализ на мобилността в градските райони – преди старта на разработката на e-Crafter специалистите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са изследвали и оценили над 210 000 реални профила на шофиране на повече от 1500 потребители. Резултатите от задълбоченото изследване сочат, че по-голямата част от водачите на лекотоварни автомобили в този клас изминават между 70 и 100 километра дневно и инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са проектирали e-Crafter точно за изпълнение на транспортните задачи (често свързани с многобройни тръгвания и спирания) на този тип дистанции. Затова и един от основните акценти при проектирането на e-Crafter е поставен не върху постигането на максимален автономен пробег, а върху осигуряването на пробег, съобразен максимално с реалните изисквания в практиката.

Моделът с нулеви локални емисии използва технологичната основа на второто поколение на Crafter

e-Crafter е неразделна част от гамата на второто поколение Crafter, проектирано изначално като лекотоварен модел с нулеви емисии (Zero Emission Transporter), инженерите на Volkswagen Лекотоварни автомобили са използвали оптимално конструктивната архитектура на големия фургон за интегриране на компонентите на електрическото задвижване. Литиево-йонната акумулаторна батерия е разположена в долната част на каросерията на e-Crafter, което осигурява нисък център на тежестта и спестява място, което на свой ред позволява оползотворяването на пълния товарен обем от 10,7 м3 на високата 2590 милиметра каросерия на фургона с висок покрив. Същото важи и за останалите важни за всеки товарен автомобил размери като широчината на товарене (1380 мм) и височината на товарното пространство (1861 мм). Максималният полезен товар достига близо 1 тон.


Тяговият електродвигател, трансмисията и диференциала са обединени в общ компактен модул

Синхронният електродвигател EEM85 е разположен на предния мост на e-Crafter и осигурява максимална мощност от споменатите вече 100 кВт. Максималният въртящ момент от 290 Нм на електрическата машина се предава към колелата на предния мост посредством едностепенна автоматична трансмисия (EQ 290), проектирана специално за използване в лекотоварни превозни средства. Двигателят, предавателната кутия и диференциалът са интегрирани в общ компактен модул, който се произвежда в завода за компоненти в германския град Касел. Сред другите основни технически компоненти на задвижващата система са електронният блок за управление на двигателя и т.нар. силова електроника, която контролира енергийните потоци с високо напрежение между тяговия електромотор и акумулаторната батерия. В този процес съхраняваният в литиево-йонната акумулаторна батерия прав ток (DC) се преобразува в необходимия за електродвигателя променлив ток (AC) от силовата електроника, а отделен DC/DC конвертор осигурява ток с напрежение 12V за бордовата електрическата система на автомобила.

Електродвигателят с висок въртящ момент е отлично допълнение към големия Crafter

Електрическите двигатели развиват своя максимален въртящ момент практически в момента на потеглянето и от тази гледна точка уверената динамика на e-Crafter е нещо напълно естествено. Освен това, мощната тяга дава възможност за безпроблемно преодоляване на наклони от 20% и e-Crafter се представя отлично по стръмните градски улици - без значение дали те са в хамбургския квартал Бланкенезе или се вият по хълма Монмартър в Париж. Едновременно с това моделът с нулеви локални емисии е и много икономичен - комбинираната консумация на електроенергия при варианта с 0,975 тона полезен товар е 21,54 кВт/100 км.

На бързозарядна станция CCS зареждането до 80% трае само 45 минути

При използване на правотокова бързозарядна станция CCS с мощност 40 кВт, зареждането до 80% на акумулаторната батерия с капацитет 35,8 кВтч отнема едва 45 минути. CCS е съкращение от международно стандартизираната система Combined Charging System за зареждане с прав ток (DC), която е част от стандартното оборудване на e-Crafter. Ако за зареждане се използва стенен заряден модул Wallbox с променлив ток (АC) и мощност 7,2 кВт, акумулаторната батерия се зарежда напълно до 100% в рамките на 5:20 часа – процес, който обикновено се осъществява за една нощ в гаража на съответната фирма.

Модерни системи за асистенция, комфорт и инфотейнмънт

Както бе споменато, e-Crafter използва технологичната основа на второто поколение на лекотоварния модел, който дебютира на пазара през 2017 година. Впечатляващият със своите технологии и привлекателна външност Crafter е един от най-успешните модели на Volkswagen Лекотоварни автомобили.

В България e-Crafter излиза на пазара на доста конкурентни цени и е оборудван с множество модерни системи за асистенция, комфорт и инфотейнмънт. Част от стандартното оборудване на модела са системата за асистенция при паркиране ParkPilot с включена функция за странична защита (разположените по периферията на каросерията 16 ултразвукови сензора намаляват риска от повреди на e-Crafter или на други превозни средства при маневриране в тесни пространства), фронталната многофункционална видеокамера и камерата за маневри на заден ход.

VW e-Crafter дойде в България със замах

Като цяло Crafter бе и първият лекотоварен автомобил в своя клас, оборудван стандартно със система за автоматично спиране с цел предотвратяване на последващи удари при катастрофа (може да спомогне за предотвратяването на вторични инциденти). Неотменима част от оборудването е и асистиращата функция при страничен вятър. Стандартното оборудване на e-Crafter включва също функции като LED фарове (за къси, дълги и дневни светлини), автоматична климатична инсталация (Climatronic), отопление на седалките, отоплителна система с термопомпа и отопление на предното стъкло, комфортни седалки и навигационна система „Discover Media”, включваща „App Connect“ (интеграция на смартфон приложения), гласов контрол и интерфейс за свързване на мобилен телефон.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 оня с магарето

    15 0 Отговор
    от 130 000 лв.
  • 2 Перничанина

    34 3 Отговор
    Па я 1 тон си го качм у ГОУФО.
  • 3 ЕДИН ОТ МНОГОТО

    8 6 Отговор
    СЕЛЯНИТЕ СА В ЕКСТАЗ,
  • 4 Pam

    15 3 Отговор
    Зелен Еконт!
  • 5 Олеле Майко

    26 9 Отговор
    160км пробег... - Явно ще се кара само в града иначе не знам до къде ще стигнеш с тая бракма. И един тон товар и то вероятно бруто, до колкото ги познавам тези от фолксваген... - Смешна работа!
    Произвеждат все по- големи боклуци с всяка изминала година.
  • 6 СЛАБИ ПАРАМЕТРИ

    13 7 Отговор
    И КАМИОНСКА ЦЕНА ! ИНАЧЕ КРАФТЪРА ВОЗИ МЕКО ЗА РАЗЛИКА ОТ ФРЕНКАТА ДРЪНЧАШТА ШИРПОТРЕБА.
  • 7 САТЪРА НА ХАНА

    16 1 Отговор
    ТОКА ЗА Е-КРАФТЪРА Е ПРОИЗВЕДЕН ОТ КЮМЮР И АЕЦ :))

    Коментиран от #11

  • 8 САТЪРА НА ХАНА

    17 2 Отговор
    БАТЕРИЯ DEWALT ТРАЕ 2000 ЗАРЕЖДАНИЯ ..... 2000 /365 = 5.4 ГОДИНИ ... И КУПУВАШ НОВ АВТООБИЛ :))
    ....... СЛАДКИ МЕЧТИ ВЪВ ФАШИСКИЯ ЛЬО РАЙХ НА ЕС :))
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ЗАТОВА ПИШАТ ЛОКАЛНИ ЕМИСИИ

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "САТЪРА НА ХАНА":

    МАГЬСНИЦИ НА ДУМИ..
  • 12 Мишо

    5 1 Отговор
    Видяха че не могат да се справят с новите еко изисквания с некачествените дизелови двигателчета дето правят и решиха да минат на батерии. Купих чисто нов Крафтер за 53.800лв. от представителството в България. На 75.000км пробег почнаха проблемите. Зле направени турбо пътища тресене и тракане на двигателя. Дефектна помпа на хидравликата. Трудно превключване на скоростите. Постоянно изгаряне на крушките на фаровете. Слабо предно окачване. Скъпа подръжка при смяна на масло. Никога повече няма да се доверя на тази фирма. Да си ги карат Ханс и Берта.
  • 13 Пръц

    2 0 Отговор
    Един тон ! Егати каруцата.