4 Ноември, 2021 15:01 122 408 37

Автомобилът на старо: Volkswagen Tiguan (2007-2016) - всички проблеми и повреди

  • автомобилът на старо-
  • volkswagen-
  • tiguan

Рестайлинг версията с дизелов двигател и класически автоматик е с най-малко проблеми

Автомобилът на старо: Volkswagen Tiguan (2007-2016) - всички проблеми и повреди - 1

Volkswagen Tiguan, който дебютира през 2007 г. и се произвежда до 2016 г., е първородният модел на концерна Volkswagen в класа на компактните кросоувъри. Tiguan споделя платформата PQ35 с такива автомобили като Volkswagen Golf, Audi A3, Skoda Yeti и Octavia. И по-големият Volkswagen Passat споделя много елементи от шасито с него.

В гамата изобщо няма атмосферни двигатели. Първоначално Tiguan беше оборудван с 1.4 TSI (150 к.с.) и 2.0 TSI (170 к.с.) бензинови двигатели с директно впръскване, както и с 2.0 TDI дизел (140 к.с.). През 2011 г. той претърпя рестайлинг, по време на който екстериорът леко се промени и двигателната линия беше разширена. Базовият мотор стана 1.4 TSI, намален до 122 к.с., а 2-литровият бензинов двигател, напротив, увеличи мощността - до 180, 200 или 210 к.с.

Разнообразие има и в трансмисията - Tiguan е оборудван както с предно предаване, така и с 4х4, с многодисков съединител, свързан към задната ос. И в допълнение към ръчната скоростна кутия има класическа хидравлична автоматична, както и 6- и 7-степенни преселективни роботи.

Каросерия

Подобно на повечето автомобили на концерна Volkswagen, металът на каросерията на Tiguan има висококачествено поцинковано покритие. Но също така традиционно боята, поради лоша адхезия с цинк, може да се повреди с времето.

На задната врата на по-старите екземпляри може да се открие ръжда, идваща от шевовете по долния ръб. Появата на корозия обаче не е характерна за останалите елементи.

Пластмасовите облицовки по екстериора не са с перфектно качество и могат да се изтрият. „Хромираното“ покритие на елементите на външната облицовка става мътно и се отлепва. Често това се случва с пластмасови огледала и брони. Поради навлизането на влага, от корозията страдат контактите за задните светлини на регистрационния номер и често бутонът за отваряне на петата врата спира да работи

Автомобилът на старо: Volkswagen Tiguan (2007-2016) - всички проблеми и повреди

Окабеляването между шофьорската врата и А-колонката на каросерията може да се скъса с течение на времето, което се отразява на работата на блока за управление на електрическите прозорци, централното заключване, задвижванията и отоплението на външните огледала. По-надежден турникет започна да се прави едва през 2011 г.

Микропревключвателите, вградени в ключалките на вратите също са проблематични (контролният блок „не вижда“ отварянето и затварянето на вратата). Още един проблем може да се появи през зимата, когато се натрупа много лед, пластмасовата панта на подовия педал за газта може да се счупи.

След 60-80 хиляди километра моторът на вентилатора на климатичната система често се нуждае от смяна на лагери - този проблем е отстранен при моделите след 2012 г. Версиите с автоматичен климатичен контрол Climatronic след 3-5 години могат да имат проблеми, които са скъпи за отстраняване.

Причината за повреда на бутоните на волана са движещите се контакти на кормилната колона. Не ги ремонтирайте сами или при гаражен майстор, защото не само можете да останете без клаксон, но и въздушната възглавница може да спре да работи.

Капакът на резервоара за гориво може да бъде блокиран от повреда в електрическото задвижване - но можете да получите достъп до лоста за аварийно отваряне през частично разкачена облицовка на калника.

Салон

Автомобилът на старо: Volkswagen Tiguan (2007-2016) - всички проблеми и повреди

Салонът обикновено е с високо качество и издръжливост. Въпреки че седалките от изкуствена кожа могат да имат следи от износване след 80-100 хиляди км. Иначе освен тапицерията на волана най-бързо се износват обшитите с плат подлакътници. На седалката на водача механизмът за регулиране често се разваля. Уплътненията на вратите се характеризират, с течение на времето, със загуба на херметичност.

Двигатели

Бензиновият двигател 1.4 TSI от серия EA111 има експлоатационен живот от 200-300 хиляди км преди основен ремонт. Верижното задвижване на ангренажа е официално проектирано за същия период, но често пъти веригата се разхлабва заради слаб обтегач и може да "прескочи зъб" само след 40-60 хиляди км. Резултатът е среща на клапани и бутала с всички скъпи последици.

От 2011 г. моторът става по-малко проблематичен. Буталата са подсилени, дизайнът на задвижването е променен, като са променени и самата верига и зъбните колела, в резултат на което веригата започва да издържа 100-120 хиляди км.

Горивната помпа с високо налягане и инжекторите на системата за директно впръскване на гориво са изключително чувствителни към качеството на горивото. След 80-100 хиляди км много автомобили имат проблем с водна помпа на охладителната система.

За всички двигатели с директно впръскване на всеки 15 хиляди км се препоръчва използването на специален почистващ препарат за дюзи, който се смесва с бензина (добре е да направите това преди дълго пътуване, така че цялото гориво да се изразходва наведнъж).

Автомобилът на старо: Volkswagen Tiguan (2007-2016) - всички проблеми и повреди

Бензиновият двигател 1.4 TSI от серия EA211 от 2015 г. има ремък вместо ангренажна верига и като цяло е по-успешен от своя предшественик. Първите партиди на този мотор често имат дефектиращи цилиндрови глави и водачи на клапаните. Турбото също създава проблеми най-вече от изпускателния клапан. Буталните пръстени бързо се развалят от некачествено смазване.

Бензиновият двигател 2.0 TSI от серия EA888, преди значителната си модернизация през 2012 г., е белязан от прекомерен, до един литър на 1000 км, маслен апетит. Впоследствие буталната група е модифицирана и двигателят става далеч по-безпроблемен.

Също през 2012 г. е модернизирана вентилацията на картера - поради скъсана мембрана на вентилационния клапан на картера или масления сепаратор, горната тръба на турбината се запушва често, а уплътненията на коляновия вал предсказуемо "сдават багажа" от свръхналягането.

Инжекторите също са изключително чувствителни към качеството на горивото. Слабото място на горивната помпа е ролката на и гърбицата на разпределителния вал, които се износват взаимно.

След 80-100 хиляди км водна помпа често протича и бобините изгарят. След 100-120 хиляди км, клапанът за освобождаване на налягането на маслената помпа често бъгва - лампата за аварийно налягане на маслото в двигателя ще ви подскаже за проблема.

Дизеловият 2.0 TDI със система за впръскване Common Rail като цяло е по-надежден от бензиновите двигатели.

След сензационния дизелов скандал с марката, програмата за управление беше драстично променена. При автомобили от първите години на производство, след 150-180 хиляди км, клапата във всмукателния колектор може да се заклини поради износване на пластмасовата предавка на механизма. Също така, двигатели, по-стари от 2010 г., имат спукани горивопроводи поради поради дефектни материали.

След 100 хиляди км може да се наложи смяна на уплътненията на инжектора. Въпреки това, самите скъпи инжектори и горивната помпа с високо налягане изведнъж могат да се развалят, главно поради нискокачествено гориво.

След 50-60 хиляди км в градски условия клапанът на EGR често се запушва - в този случай системата за управление преминава в авариен режим и двигателят губи мощност. Почистването на клапана не винаги помага, а нов струва около доста. Филтърът за твърди частици е още по-скъп, но рядко се разваля преди 180-200 хиляди км.

Трансмисии

Шестстепенната ръчна скоростна кутия е доста надеждна. Съединителят, като правило, се износва след 120-150 хиляди км. След 70-80 хиляди има течове на масло по вина на семерингите. Поради прекомерни натоварвания лагерът на диференциала може да превърти в седлото на корпуса.

Шестстепенната автоматична скоростна кутия Aisin Warner от серията TF-60/61 в двулитровите бензинови и дизелови версии е доста издръжлива, но изключително взискателна към качеството и чистотата на маслото. Смяната на маслото трябва да се прави на 60 хиляди км.

При кросоувърите с дизелови двигатели има течове на масления охладител на кутията (по-често на захранващите линии). Лагерите на скоростната кутия и тялото на клапана на системата за управление могат да страдат от редовно прегряване след 60-80 хиляди км. При автомобили с тази кутия често се губи херметичност

Автомобилът на старо: Volkswagen Tiguan (2007-2016) - всички проблеми и повреди

Лоша репутация има седемстепенната роботизирана кутия DQ200 с два сухи съединителя преди рестайлинг версиите с двигател 1.4 TSI (150 к.с.). Но на обновеният Tiguan тя вече се инсталира в значително модернизиран вид и може да издържи и над 150 000 км, а редукционната част - 250-300 хил. км.

Шест- и седемстепенни трансмисии DQ250 и DQ500, които също се появяват след рестайлинга през 2011 г. (при модификации с задвижване на всички колела и при по- мощните версии на двигатели 1.4 и 2.0), имат обща маслена верига за съединителя. Специалното масло трябва да се актуализира по-често, през интервали от 50 000 км. В противен случай често страда хидравличният блок за управление.

4х4 предаване

Съединителят Haldex от четвърто поколение работи правилно, ако маслото се сменя на всеки 60 хиляди км. В противен случай, на първо място, електрическата бустерна помпа се поврежда. В същото време не е необходимо да сменяте съединителя, защото има по-достъпни ремонтни комплекти.

Съединителят Haldex от пето поколение, който се появява през 2013 г., изключи пълноценния маслен филтър от дизайна. Той е по-добър, но и по-капризен. Добре е да сменяте замърсеното масло на всеки 20-30 хиляди км.

Окачване

Слабата връзка на предното окачване от типа Макферсън са задните гумени тампони на щангите. Като правило те се износват преди 100 хиляди км. В същото време, в силно износена форма, траканията са много силни. Препоръчва се използването на по-издръжливите и взаимозаменяеми части от Audi A3.

Втулките на стабилизиращата щанга се износват след 70-100 хиляди км., но замяната им трябва да се направи само с оригинални такива. Трудно е да се спестят пари - опитите за инсталиране на неоригинални втулки рядко водят до дългосрочен положителен резултат.

След 100 хиляди км обикновено първи стават неизползваеми задните, а след това и предните амортисьори, кормилните накрайници, лагерите на колелата и опорните лагери на предните стойки. Отделно сферичните шарнири на предните щанги издържат до 120 хиляди км. Пружините след 100-120 хиляди км провисват, а при шофиране с голям товар, екстремни завои могат да се счупят. Задното многолостово окачване рядко изисква внимание преди 100-140 хиляди км. Първи се развалят т.нар къси носачи, следвани от дългите основни.

Кормилно управление и спирачки

Механизмът за управление на зъбната рейка и зъбно колело с електрически усилвател по правило се проваля поради повреда на сензора (след навлизане на вода). При по-стари екземпляри, кормилната рейка страда често. В задните апарати, след няколко години се появяват проблеми с ръчната спирачка.

Заключение и цени

Първо поколение използвано Volkswagen Tiguan може да бъде доста проблемен автомобил. Избягвайте версиите преди рестайлинга, а най-добре е да заложите на модернизиран вариант с дизелов двигател и класически автоматик. Цените на които Tiguan I се предлага у нас, можете да видите ТУК.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марио

    53 3 Отговор
    Много информативен материал, браво
  • 2 Дфен

    71 5 Отговор
    Аз кола не видях прочета само много проблеми

    Коментиран от #8

  • 3 Всичко

    52 8 Отговор
    става паприкаш... Фолцваген отдавна не е кола...
  • 4 Бръм

    29 5 Отговор
    Морга.......чудя се защо азиатците изоставиха европейският пазар в този сегмент и трябва да избираме баничарки!? Лъскаво, ама качество и вид......
  • 5 Блях

    41 6 Отговор
    Това е някакъв кошмар. Моята дачия намаше ядове 240000 км освен консумативи, съединител и един път полуоска.
  • 6 Едмонд Дантес

    45 5 Отговор
    Това нещо в Германия ли се произвежда или в Сомалия .
  • 7 Сериозния

    56 10 Отговор
    Пълен боклук.
    Да се избягва на всяка цена, както всичко от ВАГ групата от тия години.
    ВАГ вече само от магазина и се молиш да издържи 5 години без основен ремонт на мотора.
  • 8 МаКаТа

    25 3 Отговор

    До коментар #2 от "Дфен":

    статията е за проблемите на колата, пише го още в заглавието. Иначе много добра статия
  • 9 Малък слон

    46 7 Отговор
    Изчетох всичко , извода е , че е пълен боклук и по добре ако човек иска нещо подобно да си вземе една дърта Тойота Рав 4
  • 10 Вальоо

    39 5 Отговор
    Те тия Тигани (у) тука идват на по 300-400хил. км. Но съм съгласен де, VW не е качествена марка от края на 90те. Всичко е леж,колите са кьопави и мега скучни. Не знам как някой им се радва и ги харесва.
  • 11 сектант

    21 4 Отговор
    хората се постарали да напишат информативен материал за интересуващите се от автомобила, ганчо да плюва живее

    Коментиран от #13

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Дфен

    22 3 Отговор

    До коментар #11 от "сектант":

    Сектант ти ако прочетеш толкова проблеми за Дачия ще тръгнеш ли да купуваш

    Коментиран от #16

  • 14 Доволен читател

    25 1 Отговор
    Мноого полезна информация. Благодаря на човека, който я е написал и бих го помолил по-често да пише такива статии.
    БЛАГОДАРЯ!
  • 15 VW костенурка

    19 2 Отговор
    И аз получих уплах и не бих си взел...
    За съжаление e така с всички по нови машини :(
  • 16 Каращ Дачия

    10 8 Отговор

    До коментар #13 от "Дфен":

    Да не мислиш че евтиното Рено е по-надеждно?

    Коментиран от #23, #28

  • 17 0000

    20 1 Отговор
    Потвърждавам от първо лице за всички дефекти описани по-горе +текнала горивна за високо налягане на тси-то.в резултат бензин в маслото и мотора за малко да сгъне цирка.
  • 18 Германска технология, а?

    29 2 Отговор
    Това не е автомобил, а уред за мазохисти!
  • 19 Иполит Матвеич

    13 13 Отговор
    Е, какво пък, моят Тигуан II го купих през март 2012 чисто нов, 4х4, с автоматична 7-степенна кутия и с новия дизелов двигател 2000 см3, 140 кс. Сега е на 101 хил. км. Перфектен автомобил. Струваше ми 75 хил. лева с ДДС и не съжалявам. Обслужван е единствено и само в официалния сервиз на VW във Варна. Някой ден пак ще си взема Тигуан от най-новото поколение.
  • 20 Qwerty

    9 7 Отговор
    Изчерпателна статия, но написана по начин който казва, че едва ли не всеки Тигуан е с тези дефекти? Хубаво щеше да бъде ако имаше и цени на ремонтите извън гаранцията. И ако забележете, автора често използва думата ‘може’ преди да опише проблема! Тоест може и да стане, ама може и да не стане!
    Съмнявам се всичко това да се прояви на нов автомобил, или такъв до 7 години! Когато дойде при нас на 10 години и 250 000 километра, става рулетка, и тогава думата ‘може’ започва да е вярна на 100%.
  • 21 факт

    14 4 Отговор
    От групата на ВАГ е останало само емблемата,а колите който пройзвеждат в последно време са пълен боклук.По-зле и френските курници!
  • 22 7896

    10 3 Отговор
    Пълен боклук
  • 23 Дфен

    7 3 Отговор

    До коментар #16 от "Каращ Дачия":

    Аз имах Рено на 240 000 км няма нито един от посочените дефекти производство 2012
  • 24 Собственик

    4 7 Отговор
    Ама нищо вярно няма в тази статия за Тигуан 2012 2000 куб. 140 кс, Дизел DSG 7 степени автоматик. За другите незнам, но при мен няма никакви проблеми. 220000 км удоволствие от шофирането

    Коментиран от #34

  • 25 Жоро

    17 3 Отговор
    Аз живея в Германия. Карам 2002 Пасат 1.9 ТДИ. Подариха ми го на 510 000км. Вече е на 870 000 км и преди две седмици мина ТЮВ. Оригиналното окачване, оригиналния мотор, сменял съм само съединител, спирачни дискове и накладки, маслен охладител, серво помпа и предни пружини. Останалото е само нафта, ремъци,филтри и масла.Явно не е правен в Петък или Понеделник. Е, кара се в Германия де. В БГ да съм го погребал отдавна...

    Коментиран от #27, #31

  • 26 фв форум

    6 8 Отговор
    Статията е тенденциозна, много ясно, че не е задължително да се развалят толкова много неща! Няма нищо вечно и всяко нещо си има своят край, но е факт, че тези двигатели при подходяща поддръжка могат да изкарат и 1 000 000 км.
    Единственото нещо, с което съм съгласен е дефектът с веригата на бензинките и то на първите модели TSI, защото германците бяха закупили некачествена сплав и веригите се разтягаха.
    Този дефект отдавна е коригиран. Другият дерт е с DSG -то, ако не се сменя маслото на 60 000 км!
    Тая статия е писана все едно от сектант на Хонда, хахахах, няма кола, която да не се разваля, особено втората ръка "чисто нова" на 150 000 "реални".

    Коментиран от #33

  • 27 Хоясан

    7 3 Отговор

    До коментар #25 от "Жоро":

    С две думи - поддържаш си го, тва е положението. Като искаш да имаш кола трябва да поддържаш износващите се части. Ама родните последователи на проф. Гании, не го разбират тва.

    Коментиран от #32

  • 28 И така

    3 1 Отговор

    До коментар #16 от "Каращ Дачия":

    да е, но е по евтино и си заслужава да се заложи на него. Карам Каджар 4 година и близо 100х км, само обслужване,а и то евтино.
  • 29 Иво

    8 2 Отговор
    За ЕГР-а на ТДИ- то мога да потвърдя, карах Мицубиши с този двигател 2. ТДИ - 140 коня, На 70К хвърли клапана - 700 лева за нов.От тогава карам само истински японски коли - аз Хонда, жената Тойота и не ремонтирам...Само за пояснение - и двете са дизел - 1.6 Хондата, 1.4 Тойотата...
  • 30 Пич

    7 2 Отговор
    С две думи германски кошник. Купете си Тойота Рав4. Тя е и оригинала все пак, Тигуан копието.
  • 31 Пич

    5 1 Отговор

    До коментар #25 от "Жоро":

    Сменял си само това,защото до половин милион километра са сменени доста неща на Пасата. Не се слави със здравина тая кола.
  • 32 Пич

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "Хоясан":

    Щом кара кола на 1 млн. километра.
  • 33 фв форум маниак

    6 1 Отговор

    До коментар #26 от "фв форум":

    Тоя двигател ще изкара 1 млн. километра само в твоите сънища. И целия СУВ е ужасно евтини пластмаси, грозен , но това да му е проблема. Все е дно караш Кади,а го водят СУВ.
  • 34 Пич

    8 3 Отговор

    До коментар #24 от "Собственик":

    Удовлоствие от шофирането с Тигуан дизел? Трака,лопа! Високк, нестабилен в завои, харчи много,малко върви,много трака. За да ти харсва .... карал ли си други коли?
  • 35 Димид

    6 1 Отговор
    Чета преди време статия преведена от AUTOBILD или AUTOMOTOR UND SPORT (не помня точно вече) Сравнителен тест между VW Tiguan и HUNDAI IX 30. Според германците кой спечели теста? HUNDAI Ix30. Запомних го защото не ми се е случвало друг път да прочета, че германци ще си признаят такова нещо. Аз съм с немска машина….но се надявам да не се налага да купувам VW някога….
  • 36 Васил

    6 2 Отговор
    Отдавна Германските коли не са символ на качество.
  • 37 Йойо

    1 0 Отговор
    Е това е vw ,българинът знае само bmv,audi mercedes i vw.Ето ви ги хубавите коли.Аз не робувам на марки,ама хич.Карам си 10 год.фиат и си е ок.Никакви ремонти,само обслужване.Браво,статията е ТОП.Аз кола не видях освен проблеми.