Нито пандемията, нито недостигът на микрочипове попречиха на Porsche да постигне рекордно ниво на продажби в историята на марката. Става дума за продадените автомобили през 2021 г. Според годишния отчет на компанията от януари до декември миналата година в световен мащаб са продадени 301 915 нови автомобила, което е с 11 процента повече спрямо 2020 година.
Освен това ръст на продажбите е регистриран по целия свят: например китайците са купили 95 671 автомобила Porsche (+ 8 процента), а американците - 70 025 екземпляра, което е с 22 процента повече от година по-рано. На германския пазар Porsche приключи годината с 28 565 продадени бройки.
Европейските продажби на марката възлизат на 86 160 автомобила (+7 процента). Още нещо любопитно, което подчертават представители на марката е, че около 40 процента от всички купени от европейците автомобили са били или plug-in хибриди, или електрически автомобили.
Моделът Macan се превърна двигател на продажбите на марката. През 2021 г. кросоувърът намери 88 362 нови собственици. Cayenne изостава само малко от по-малкия модел с 83 071 продажби. А общите продажби на електрическия Taycan се удвояват в сравнение с 2020 г. и надминаха броя на продадените 911.
Следва Panamera с 30 220 превозни средства, изпратени на клиентите. Продажбите на 718 Boxster/Cayman от своя страна възлизат на 20 502 бройки. Що се отнася до свръхскъпите автомобилни марки, то Porsche не е единствената, която бележи рекордни резултати.
Rolls-Royce и Bentley също обявиха рекордни продажби по-рано. Така Rolls-Royce с резултат от 5586 продадени автомобила се превърна в най-популярната марка в света в сегмента на автомобили на стойност над 250 000 евро. Bentley от своя страна са продали 14 659 автомобила - с 31 процента повече от миналата година.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 zeus
Коментиран от #2
10:10 13.01.2022
2 Иванов
До коментар #1 от "zeus":
Така е! Богатите стават все по-богати , а бедните - все по-бедни. Средна класа започва да липсва дори в САЩ. Това е огромен проблем. Богатите са много малък процент от населението , но не е проблем да изкупят цялата продукция на Порше или Бугати.Проблема е , че аз ( и много като мен ) работя като инженер в България и не мога да си позволя да си купя дори най-евтината нова кола - Дачия (25 000 лв.)
20:13 14.01.2022
3 Гост
Коментиран от #4
20:34 14.01.2022
4 Иванов
До коментар #3 от "Гост":
Колега, има една стара поговорка и тя гласи : за всеки влак си има пътници. Тва е много вярно и е нещо от живота.Тесла си има силните и слаби страни , както и всяка кола. Тук може цял ден да си говори , но истината е , че немските коли са надценени. Немците преди много време са разбрали , че могат да прибират парите на комплексарите и това и правят от доста време. Предлагат луксозни коли за много пари , но истината е , че прктичните коли - тези дето вършат работа за нормални пари - никога не са били немските. Ходи сега погледни колко струва един Голф (нов) и ще видиш, че е най-скъп в класа си. И кво получаваш срещу тия пари - дефекти , негодни бензинови мотори , дето почват да горят яко масло още преди 100 000 км. Дизела не го коментирам , щото няма бъдеще и няма смисъл да го купуваш.
20:47 14.01.2022