1 Февруари, 2022 13:40 4 926 19

Електромобилът, който се зарежда най-бързо

  • porsche-
  • taycan-
  • зареждане-
  • рекорд-
  • гинес

Нов рекорд за Porsche Taycan

Електромобилът, който се зарежда най-бързо - 1

Немската компания Porsche отново има с какво да се гордее, защото фастбекът Porsche Taycan счупи рекорда за бързо зареждане на електрически превозни средства. Каква е същността на това постижение? Работата е там, че електрическата кола успя да прекоси САЩ от изток на запад, прекарвайки само 2.5 часа за зареждане. Рекордът вече беше потвърден от Книгата на рекордите на Гинес, които отбелязват, че предишното постижение, поставено миналата есен от най-новата KIA EV6, е 7 часа, 10 минути и 1 секунда.

Електромобилът, който се зарежда най-бързо

За да бъдем точни, Porsche прекара 2 часа 26 минути и 48 секунди на зарядните станции, което беше достатъчно за колата да измине невероятните 4 562 км от кметството на Ню Йорк до кметството на Лос Анджелис.

Нека дадем думата на Уейн Гердес, който караше колата:

"Сравнявайки скоростите на зареждане на различни електрически превозни средства, които съм карал досега, Taycan наистина вдига летвата. За първи път презареждах на зарядна станция с мощност 350 kW от 6 процента до 82 процента само за 22 минути."

Електромобилът, който се зарежда най-бързо

Уейн използва Plug Share и приложението Electrify America, за да планира пътуването си из страната. Той кара стандартен Taycan с опцията Performance Battery Plus (батерията е с капацитет 93.4 kWh), пакет Premium, адаптивен круиз контрол и Porsche Electric Sport Sound.

За въпросното прекосяване на Щатите, Уейн трябваше внимателно да обмисля всяка спирка: процесът беше контролиран от независими свидетели. Всяка измината миля беше заснета, проследена от GPS, прегледана и отчетена от съдийската колегия и едва след това рекордното постижение беше сертифицирано.

Електромобилът, който се зарежда най-бързо

След това уникално пътуване Уейн казва още:

„Горд съм и, честно казано, малко изненадан, че поставих нов рекорд с такава разлика. Taycan се представи дори по-добре от очакваното. Неговото представяне, комфорт и поведение на пътя бяха отлични, но най-забележителното представяне заедно с неговото зареждане, бяха мощността и неговата ефективност. Благодарен съм за подкрепата на Porsche и Electrify America, които направиха това възможно."

Електромобилът, който се зарежда най-бързо


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Точно туй пък никога

    9 17 Отговор
    Те ДВГ тата им седят само по сервизите, камоли електричка. да си вземе от тях човек

    Коментиран от #2

  • 2 Възраждане е герб

    12 6 Отговор

    До коментар #1 от "Точно туй пък никога":

    Викаш не ги карат много хахаха. Лоши ще да са тия поршета хахаха
  • 3 Чудно чудно

    4 21 Отговор
    "...прекарвайки само 2.5 часа за зареждане...",леле майко??!!А храна, вода и палатка за из път да си взема ли докато стигна?А ако пътувам през зимата за колко "хиляди" км. ще ми стигне електриката при средна камилска скорост,за да зареждам пак "само за 2.5 часа"?

    Коментиран от #6, #7, #13

  • 4 Дрън-дрън

    9 8 Отговор
    Да бяхте казали колко време му е отнело пътуването или поне колко киловатчаса е заредил?

    Тогава ще лъсне неудобната истина, че е пътувал с изключително ниска скорост, за да може да измине разстоянието с възможно най малко заредени киловатчаса. Тогава и само тогава може да постигне такъв резултат.

    Не ме разбирайте погрешно. Порше тайкан е най-добрия автомобил когато става въпрос за мощност и бързина на зареждане. Не отричам това предимство и се радвам че вдигна достатъчно летвата, за да могат и останалите да се опитат да подобрят мощността на зареждане.

    Обаче има и един недостатък - въобще не е ефективен въпреки двете скорости на скоростната кутия и се налага да зарежда по-голямо количество енергия за изминаване на километър.

    Коментиран от #8

  • 5 Хотел Калифорния Север

    7 8 Отговор
    Трябва да се резервира хотел в крайната дестинация за преспиване докато се зареди "куршума",щото на палатка е неудобно някак си

    Коментиран от #10

  • 6 зле си

    14 8 Отговор

    До коментар #3 от "Чудно чудно":

    за 20-тина минути можеш да заредиш на 80% , това същото като даси сложиш маркуча и после да идеш даплатиши да пиеш едно кафе , плюя на бай ганьовщината ти

    Коментиран от #9

  • 7 Абе умнико

    18 4 Отговор

    До коментар #3 от "Чудно чудно":

    Ти последно кога мина 4500 километра без да спреш поне за два часа и половина? Аз за по-малко от 400 км до морето спирам редовно за половин час, докато децата изядат по един сладолед и идат до тоалетна, а ние с жената изпушим по една цигара и изпием по кафе. Обикновено го правим на крайпътна бензиностанция без да зареждаме гориво, защото отивам и се връщам с един резервоар.

    Или и ти си от онези които пикаят в бутилки и си носят една торба със сандвичи за из път, защото нямат петминутки да спрат до тоалетна. Как ходиш по голяма нужда без да спираш автомобила от движение, дори не ми се мисли.
  • 8 факт

    9 11 Отговор

    До коментар #4 от "Дрън-дрън":

    Порше са на дъното при електеичките.

    Коментиран от #12

  • 9 Тц не позна

    1 9 Отговор

    До коментар #6 от "зле си":

    едно е рекламата и показанията 80% на дисплея,друго е физиката,хеле пък законите за запазване на енергията(не само електрическата),ама бъди рахат ...радвай им се на електриките ...и живота на батерията..:)))

    Коментиран от #11

  • 10 За какво му е хотел

    12 0 Отговор

    До коментар #5 от "Хотел Калифорния Север":

    За да има къде да прекара 20-те минути докато автомобила се зарежда?

    На практика е направил седем зареждания по 20 минути, за да измине 4562км.

    Значи е спирал по веднъж за 20 минути на всеки 650 км.

    Ти по колко време спираш на всеки 650 км когато ти се наложи да изминеш 4500 км наведнъж? Не ползваш ли хотел или караш ей така без да спираш?


    Защо ли никой никога не ми отговаря на тези въпроси? Хайде поне ти направи изключение и ми отговори?

    Кога последно мина поне 650 км без да спреш за поне 20 минути, да не говорим че той минава 1300 км с 20-минутна почивка за зареждане. Не мислиш ли, че шофьорът се нуждаят от по-голяма почивка отколкото автомобила от време за зареждане за изминаване на толкова километри?

    Абсолютно сигурен съм че никога през живота си не си изминавал повече 650 км за едно денонощие за да твърдиш подобни глупости.

    Коментиран от #15

  • 11 Поне веднъж в живота

    7 1 Отговор

    До коментар #9 от "Тц не позна":

    Вземете да я оборите тази физика антиелектрици?

    Обяснете защо е невъзможно да заредиш 93 киловатчаса батерия от 6 до 82% за 22 минути с мощност 350 киловата?

    Според твоята физика колко е максималното възможно количество енергия на теория, за да казваш, че това е невъзможно на практика? Поне веднъж се обосновете с цифри и сметки? Ама не можете.
  • 12 Дрън-дрън

    1 6 Отговор

    До коментар #8 от "факт":

    Не е така! Няма кой да ги бие по време на зареждане и максимална мощност на зареждане. Няма Тесла няма Месла.

    Като всеки автомобил и те си имат своите кусури, но са много стойностни автомобили. Като пътно поведение също са в класи по-добре от останалите.

    Коментиран от #14

  • 13 Хихи

    7 1 Отговор

    До коментар #3 от "Чудно чудно":

    А колко време ти отнема за пълнене на 7 резервоара? С плащането? А и кога си карал 4500 километра, че Европа не е толкова голяма! Трябва да тръгваш, някъде от към Япония! 😂😂
  • 14 чудо големо

    2 2 Отговор

    До коментар #12 от "Дрън-дрън":

    Провто тургнали по-голяма батерия
  • 15 Нямам причина

    3 5 Отговор

    До коментар #10 от "За какво му е хотел":

    Да вярвам на тази реклама:Капацитет на батерията:93,4kWh, 80% =74,7kWh, (20min.-3,7kw/min) Трифазна зарядна станция на 400V за търговска употреба = 22kW/2H.(туй свойство го пише в спецификациите на всички станции) "Неизвестното" в задачата е "за колко време "H" станцията ще прехвърли 74,7kWh , според мен 20 min. е отговора за много пари,но не и според физичните закони,иначе Вие може да си спирате колкото поискате,кой ви спира да спирате

    Коментиран от #16, #17

  • 16 Кое не разбра?

    6 0 Отговор

    До коментар #15 от "Нямам причина":

    Porsche зарежда на 350 киловата станция. Какво ми цитираш колко имаш увас в трифазния контакт?

    Теоретично с тази мощност можеш да заредиш 128 киловатчаса за 22 минути. Защо тогава смяташ че на практика е невъзможно да се заредят 75 киловатчаса?

    75 киловатчаса се зареждат за 22 минути със средна мощност 202 киловата.


    Тоест дори на новата зарядна станция на финес charging на Големаново на магистрала Тракия, която е с мощност 200 киловата, ще можеш да заредиш за приблизително същото време дори в България. Зарядните на Тесла също са по 250 кв и се очаква скоро да бъдат отворени и за други марки.

    Както виждаш няма нищо невъзможно за такова зареждане, стига да имаш комбинация от подходяща зарядна станция и подходящ автомобил. Ако едното от двете липсва, скоростта ще е различна.
  • 17 Дадената станция на рекламата

    1 4 Отговор

    До коментар #15 от "Нямам причина":

    наистина е с P=350kW,заряден ток от 500А и напрежение от 920V при бързо зареждане,кабели с течно охлаждане.
    Аз не бих си включил батерията на този промишлен електрожен,ама ако трябва да рекламирам нещо,което после става за ходене само до магазина-може :-))
  • 18 Антон

    3 3 Отговор
    Винаги се пропуска нещо много важно за ел. колите, без значение Порше, тесла или друга марка. Бързото зареждане скапва батерията и й скъсява животаи то значително! Общо взето целта е да се зарежда на обикновен контакт в гаража, а бързите и мощни зарядни станции да се използват рядко, при нужда от пробег и недостиг на време. Само че за да има пробег, батерията на ел. колата е с десетки киловати ,които се зареждат бавно от стандартен контакт. И ето вече лъсва несъвършенството на технологията - ако искаш да печелиш време скапваш най-скъпото в колата ил ивинаги караш с остатък около 100 км, което за западна европаи сащ не е нищо. Колкото и да се напъват, няма как да накарат масово хората да минат на подобно задвижване. Да не говорим че покупката на такъв автомобил сега е изключителмо глупаво и недалновидно решение. Да си купиш нещо , чиято технология тепърва се разива и вероятно след 5-6 год. ще е коренно различна . означава да си купите кола, която ще е вечно ваша.

    Коментиран от #19

  • 19 TSLA®

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Антон":

    Това са съчинения по приказки, на свой ред взети от ефира. Никой никъде не е казал, че DC зареждане скапва батерията. А прегряването. Това са скъпи коли с висок клас активна терморегулация. И Порша и Тесла подгряват предварително пакета, за да поеме големия ток без шокова пик в градусите. А по време на заряда охлаждат. Второ, клетките, произведени след 2012-та надживяват купетата, на които се монтират. 8 години гаранция, но общ редурс - 20 години. Потвърдено от множество серийни тестове. Просто на вас ви се вярва, в каквото ви отърва и това е защитен механизъм, наречен "рационализация" - на ся няма да си взема кола на ток, щото батерията казаха, че не ставала, не щото нямам кинти.