18 Февруари, 2022 12:40 13 880 8

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили

  • употребявани автомобили-
  • колекционерски коли-
  • цени
Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили - 1

Като изключим ултраскъпите суперкари, макар и рядко, покупката на автомобил може да се окаже инвестиция. Става дума за такива автомобили, чиято цена на пазара нараства всяка година, въпреки че пробегът им се увеличава, а на пазара се появяват нови генерации. Разбира се, абсолютните лидери в тази категория не са тези автомобили, които се произвеждат, като масови, но от последните има и такива. сега ще ви разкажем за седем от тях.

1. Audi RS2 Avant

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили


Легендарен автомобил, който се произвежда само една година и е създаден от инженерите на марката Porsche. Произведени са общо 3000 от тези коли, но на практика RS2 Avant се прави на базата на масова кола. Любопитен факт е, че нито един от екземплярите не е продаден в Съединените щати. Днес автомобилите, останали на вторичния пазар, са рядкост сред феновете на марката. В момента има обявено само едно такова Audi RS2 Avant, което се продава в света, а цената му е 77 500 долара.

2. Mazda RX-7 FD3S

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили


Още един емблематичен модел, но този път идващ от японски производител. Едно време, благодарение на специфичния си външен вид, именно тази кола постави тенденцията за скриване на фаровете, въпреки че този метод за организиране на оптиката беше известен още преди това. В същото време автомобилът от 1994 г. разполага с уникална управляемост и с много добра динамика. Въпреки почтената си възраст, днес такъв автомобил се продава също на цена от над 77 хиляди долара.

3. BMW Z8

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили


Красива и рядка кола произведена през 2001 година. Подобно на описаните по-горе модели, тя се произвежда в ограничено (колекционерско) издание. Дизайнът на "бавареца" е вдъхновен от класически автомобили от началото на втората половина на 20-ти век. Ръчно, такива машини се сглобяват в завод в Мюнхен и до днес. Миналата година употребявано BMW Z8 беше продадено на нов собственик за невероятните $208 000.

4.Nissan Skyline GTR R34

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили


Истинска икона на японската автомобилна индустрия. Спортният автомобил е роден през 1994 г. Прави се до началото на 2000 година, като за възрастта си автомобилът все още има уникални технически характеристики. Днес в по-голямата си част това е колекционерски модел. Останалите екземпляри не са се състезавали от доста време. Преди две години един от екземплярите Skyline беше продаден за „само“ $304 000.

5. Subaru Impreza WRX STi 22B

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили


Друга икона на японската автомобилна индустрия, чиято слава и популярност са сравними с тези на споменатия по-горе Skyline. Общо японската индустрия произвежда само 424 от тези превозни средства. Те са направени в чест на 40-годишнината на автомобилната компания. През 1998 г. автомобилите получиха най-добрия двигател, който Subaru можеше да си позволи. Последният път такава кола смени стария си собственик за 314 хиляди долара.

6 Ford GT

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили


Сравнително млада кола, която става все по-скъпа всяка година, като доброто вино. Появил се на бял свят през 2006 година, GT се продава в тираж от 4 000 копия. Спортна такава кола участва в 24-те часа на Льо Ман във Франция. Днес запазен Ford GT ще струва на купувача около 450 хиляди долара, дори и със солиден пробег.

7 Lexus LFA

Седем употребявани коли, които струват повече от чисто нови автомобили


Още един юбилейен колекционерски автомобил, който беше пуснат в тираж от 500 броя. През 2011 г. те се продават за 750 000 долара. Днес такива коли струват над милион. Причината за тази висока цена е, че в действителност всеки от 500-те Lexus-a е уникален автомобил, изработен ръчно за конкретен купувач.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вести

    23 4 Отговор
    И както тука казват разни умници ДаЧиЯ ЗаДрЪсТер
  • 2 Горублянския

    20 4 Отговор
    Един колекционерски 560 SEC към 100 евра, а Е 500 Чочоне - към 200 евра.....иначе в статията евала за Нисана!
  • 3 Mirko

    9 0 Отговор
    То да са само тези седем...
    Точно в момента доста от продадените нови 2018/19 са по-скъпи от същите, ама нови...
  • 4 Гост

    9 3 Отговор
    Пропуснали са Porsche 991 GT3 RS и 911R. Купуваш го ново и цената може само да се вдига.
  • 5 gost

    17 1 Отговор
    Може да добавите и Тойота Супра MKV, Хонда NSX, общо взето де що е култова японска колица. Нисан 240Z и т.н.
  • 6 ComfortablyNumb

    2 0 Отговор
    По списание Wired, един агент е написал статия как е продал на Карвана ( онлайн посредник за коли втора ръка) Хонда Фит за $100 повече от цената която е платил преди 7 години за нова - $20 900.
  • 7 Лично мнение

    17 0 Отговор
    Аз бих добавил към рали иконите Ланчия Делта Интеграле,Тойота Селика GT4,Митсубиши Лансър.
  • 8 Spas

    4 2 Отговор
    Няма Порше, което да не поскъпва. Като студент се смеех на boxter, след години цената падна, а аз съответно спечелих закупувайки един такъв екземпляр и продавайки го почти двадесет години по-късно. Същото се случи и с една тарга, сега се надявам, че след време колекцията ми от sj413 ще върви само нагоре.