Най-достъпният модел в гамата на Tesla – Model 3 претърпя сериозно повишение в цената си в Германия. До преди около седмица, базов Model 3 струваше 42 990 евро, докато цената на същият автомобил вече е 49 990 евро.
Това обаче, не са единствените лоши новини за американския производител и неговите клиенти в Германия. Скоро властите приеха нов закон, който намалява държавните субсидии за автомобили в диапазона от 40 хиляди евро до 65 хиляди евро от 6000 евро на 5000 евро и субсидиите от производителя от 3000 евро на 2500 евро. По този начин клиентите губя.
От Tesla казват, че компенсират липсващите 500 евро в крайната цена на колата, но липсващите 1000 евро от държавата могат да бъдат усетени от клиента като по този начин крайната цена за клиента се увеличава с 8000 евро или с 21% в сравнение с миналия месец например.
От Tesla не съобщават официална причина за драстичното повишение в цените, но може да се предположи, че високото търсене и липсата на сурови материали са едни от основните причини за това.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Човешка ценност
Не е ли нужно България да бъде самостоятелна държава ?
Коментиран от #3
14:57 05.04.2022
2 сектант
14:58 05.04.2022
3 меркантилност
До коментар #1 от "Човешка ценност":
нужно е хапче на всеки 4 часаКоментиран от #6, #8
14:58 05.04.2022
4 Човек за обработка и реализации
14:59 05.04.2022
5 Казвам Ви
14:59 05.04.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Реалист
До коментар #3 от "меркантилност":
Нужен е секс на всеки 4 часа !15:01 05.04.2022
9 Turbo
Коментиран от #10, #11
15:04 05.04.2022
10 смех
До коментар #9 от "Turbo":
какво очакваш от бутикова фирма Тесла която продава колкото порше.Все едно 911 да стане масово и да измести ДачияКоментиран от #12, #14
15:25 05.04.2022
11 Дрън-дрън
До коментар #9 от "Turbo":
Ще се самоцитирам от съседна тема, какво точно се опитват да ви кажат от Volkswagen:"Когато влезе евро 7, пригответе се да плащате повече за удоволствието да карате автомобил с ДВГ заради технологиите които трябва да вложим за да изпълним еконормите.
А ако по-високата цена на автомобила не ви откаже от покупка на автомобил с ДВГ, сме Ви приготвили високи цени и на горивата.
Който има пари, ще продължи да си купува автомобил с ДВГ и скъп бензин за да си го кара, а за останалите сме приготвили евтини електрички. Не че ще са по-евтини от сега, но ще направим автомобилите с ДВГ по-скъпи от тях."
Така че недей да бъркаш това че съм казал че електромобилите след 2025 година ще станат по-евтини от автомобилите с ДВГ с това че съм казал, че цените на електромобилите ще падат.
На практика ще пада себестойността на батериите като се нормализират цените на материалите им, но цените на електромобилите няма да падат.
За сметка на това Тесла ще предложи по-малък и евтин модел вероятност по-малка батерия и по-бързо зареждане.
Миналата година се уморих да ви повтарям че Тесла осем пъти вдигна цените, за да намали търсенето и все не успява. Сега продължава по същия сценарий.
Коментиран от #16, #18
15:45 05.04.2022
12 Turbo
До коментар #10 от "смех":
Точно заради високата цена и само два предлагани продаваеми модела, Тесла ще си остане бутиков производител.Колко хора ще извадят 100 х.лв за Тесла, когато могат да си купят нова Тойота Корола хибрид за 45 х.лв.Но тесльо си мечтае с два модела, Тесла да произвежда и продава 20 млн.бройки годишно.Коментиран от #17
15:49 05.04.2022
13 найлон шмръкс
15:52 05.04.2022
14 Дрън-дрън
До коментар #10 от "смех":
За 2021 година porsche продаде 304 хиляди автомобила - абсолютен рекорд за цялата им история.Тесла само за първите три месеца на 2022 година продаде 310 хиляди автомобила само с два работещи завода, а преди няколко дни отвори третия, а утре ще отварят четвъртия завод.
Е не знам за porsche кога и дали ще изпревари Дачия по продажби, но Тесла вече ги е изпреварила и продава два пъти повече от dacia, така че хипотезата ти издиша.
Както виждаш само с увеличението от 8000 евро един германец може да си купи чисто нова dacia, но въпреки това Тесла се продава повече, като в някои месеци продажбите са повече отколкото на golf.
Само изчакай да заработи фабриката в Берлин с нормално темпо и най-продавания автомобил в Германия ще е Tesla model y родно производство.
Коментиран от #15
15:55 05.04.2022
15 смех
До коментар #14 от "Дрън-дрън":
Те затова продават с над милион и половина по малко коли от почти фалирслата Рено ама инапе мноу продавалиКоментиран от #19
16:00 05.04.2022
16 MIB Plameni
До коментар #11 от "Дрън-дрън":
ХАХАХАХАХА Много се смях :Тесла увеличили осем пъти цената ,за да намалят търсенето! ХАХАКоментиран от #22
16:00 05.04.2022
17 Дрън-дрън
До коментар #12 от "Turbo":
Хайде познай кой ще си купи японска Toyota hybrid за 45 000 лв, ако на пазара има Тесла за 25 хиляди долара, произведена в Германия, които са по-малко от 45 000 лв дори без субсидии.А в белите държави като Германия със субсидиите ще е дори по-евтино да си купиш Тесла. Познай германците дали ще искат да си купуват скъпо вносно гориво от бензиностанциите, за да поддържат чужди икономики или ще предпочетат да си зареждат ток от инсталираните засега над два милиона фотоволтаични покрива на фамилни къщи плюс още не знам си колко вятърни генератора собственост на кооперативи от граждани, за да подхранват собствената си икономика?
Коментиран от #20, #23
16:02 05.04.2022
18 Turbo
До коментар #11 от "Дрън-дрън":
Я чети пак хахахаха че нищо не си разбрал.Спират дизелите, защото не се продават в Нидерландия.Да и в Норвегия.Забранени са движение в центровете на големите европейски градове в дни с замърсяване над нормата.В България новите коли с дизелови двг се продават като топъл хляб.В момента Пежо Рифтър налични на склад се предлагат само дизел и има една Рифтър електричка,която никой не я иска,стои вече с месеци.Бензиновите Рифтъри са на поръчка.Бензиновите коли ще се произвеждат до 2050 година.Аз тогава вече няма да съм жив и не ми пука.Въглеродният данък за горивата се предвижда да бъде 250 евро на тон,което ще оскъпи горивата с 50 стотинки на литър.Толкова за опорката ти скъпи горива.
Коментиран от #25
16:09 05.04.2022
19 Продават колкото могат
До коментар #15 от "смех":
При Тесла продажбите са ограничени от производствения капацитет. Както виждаш дори кризата не може да им ограничи производствения капацитет и го увеличават с всяко изминало тримесечие.Ако през 2021 бяха успели да изпълнят само натрупаните поръчки за пикапа - над 1,5 милиона, преди да прекратят записванията преди около година, щяха да задминат Рено по продажби. Но с два завода толкова - "само" 87% ръст на продажбите на Тесла, при спадащи продажби за Рено.
Като заработят и двата нови завода на пълни обороти, ще задминат Рено по продажби без никакви проблеми. Търсене има достатъчно.
Коментиран от #21
16:09 05.04.2022
20 смех
До коментар #17 от "Дрън-дрън":
фотоволтаика едвам хладилник захранва ама Тесла щел да зарежда16:11 05.04.2022
21 смех
До коментар #19 от "Продават колкото могат":
Е като нямат производствени мощности къде са тръгналиКоментиран от #33
16:13 05.04.2022
22 Ти друго обяснение имаш ли?
До коментар #16 от "MIB Plameni":
Това го повтарям от началото на миналата година, когато Тесла бяха натрупали заявки чак до тази година и няколко пъти подред вдигаха цените още преди да се вдигнат цените на материалите.По този начин си вдигнаха печалбите и се опитаха да ограничат търсенето, защото и да трупат заявки това не им носи никаква печалба, а по-скоро негативи.
Hertz им направи заявка за 100 000 автомобила, но не им направиха и долар отстъпка, а даже се опитаха да откажат заявката. Дали не се опитват да намалят натрупаните заявки?
А сега с вдигането на цената само за Тесла модел 3, дали не се опитват да откажат клиентите да поръчват този модел, за да поръчат модел У?
Май не схващаш пазарните принципи за търсенето и предлагането? Когато искаш да увеличиш търсенето, намаляваш цената, а когато предлагането се ограничи, цената се повишава защото така или иначе не можеш да задоволиш търсенето. Точно по този принцип в момента се вдигнаха цените на горивата, токът, стоманата и още куп стоки и материали за които има дефицит.
Коментиран от #24
16:16 05.04.2022
23 Turbo
До коментар #17 от "Дрън-дрън":
Тесла за 25 х.долара няма и няма и да има.В статията виждам Тесла модел 3 за 100 х.лв.Предпочитам Тойота Корола хибрид за 45 х.лв.Ще ми останат 55 х.лв за скъп бензин хахахаха.Коментиран от #26
16:17 05.04.2022
24 Мхм
До коментар #22 от "Ти друго обяснение имаш ли?":
Тесла са мода каквато беше Ай фон 2006-та сега епъл са назад при телефоноте китайци и корейци ги минаха.Коментиран от #29
16:19 05.04.2022
25 Аз чета, а ти?
До коментар #18 от "Turbo":
"Тогава той обясни, че за да приведат малките двигатели с турбокомпресор в съответствие със стандартите Евро-7, на автомобилните производители ще са им нужни много инвестиции, което ще направи дизелите неоправдано скъпи."Ако четеш между редовете, това означава че за да изпълни евро 7, цената на автомобила трябва да се вдигне с няколко хиляди евро и ако това се добави към цената на някой SUV, то клиентът може да го понесе, но когато се добави към цената на polo, цената става непоносима за клиента и автомобила става непродаваем.
Хайде сега си представи че увеличат цената на Дачия с 8000 евро, както направи Тесла? Какво ще се случи с продажбите? Хайде да видим как това ще се отрази и на продажбите на Tesla модел 3? Мислиш ли, че ще паднат?
16:23 05.04.2022
26 Запомни си думите
До коментар #23 от "Turbo":
Защото след няколко години ще ги цитирам!Не знам дали ще е за 25 хиляди долара, когато дойде време за производство, но малка евтина градска Тесла ще има както за европейския пазар, така и за китайския, когато успеят да задоволят търсенето на Tesla модел 3 и Тесла модел У, камиона, пикапа и им останат излишни батерии. Дотогава просто няма да има смисъл от такъв модел, за който само да трупат кухи поръчки. Вече научиха този урок.
И ако са си поставили за цел до една-две години Tesla модел У за 100000 лв да стане най-продаваният автомобил в света, познай какво ще се случи с продажбите на още по-евтиния Тесла модел 2 или както там го нарекат?
Това ще е горе-долу по времето когато влезе в сила евро 7 и вдигнат цената на автомобилите с ДВГ и по икономически причини няма да има малки евтини автомобили с ДВГ.
Коментиран от #27, #28
16:29 05.04.2022
27 факт
До коментар #26 от "Запомни си думите":
Камиона го няма пикапа също купето също междувременно Волво имат ел.камиони общо взето Мъск няма пари ракетите му също са скъпи изстрелването им е по-скъпо от Съюз каквото и да правят.Коментиран от #30
16:32 05.04.2022
28 факт
До коментар #26 от "Запомни си думите":
Винаги ще има коли като Дачия сандеро и ситроен ц3Коментиран от #31
16:34 05.04.2022
29 Дай Боже всекиму
До коментар #24 от "Мхм":
Дай боже всекиму такава "липса" на продажби като на iPhone и толкова "малки" печалби и надценки.И между другото предполагам, че подобно нещо ще се случи и с автомобилите. Нищо не пречи през 2030 година Тесла да продава 20 милиона автомобила, но въпреки това китайците да са я задминали по продажби. Даже съм почти сигурен в това.
Точно както съм сигурен, че Тойота е пътник и е въпрос на няколко години, които са по-малко от пръстите на едната ти ръка, за да последва съдбата на nokia и от безспорен дългогодишен лидер в автомобилостроенето не само да отстъпи първото място, а да излезе от топ 5 на автомобилните производители.
Въобще няма да се учудя, ако същите тези китайци които изместват iPhone, наречени xiaomi, след пет години да продават повече автомобили от Toyota. Не изключвам и възможността самите iPhone също да продават електромобили до тогава.
16:36 05.04.2022
30 А защо няма камиони?
До коментар #27 от "факт":
Камионът е готов за масово производство от няколко години, като дори щяха да го почват, но дори Тесла беше изненадана от търсенето и с наличните батерии вместо камиона покриват частично търсенето на Тесла модел 3 и Tesla model y и дори тяхното търсене не могат да задоволят.Камионът се произвежда в ограничени количества с произвежданите в Невада батерии 4680 за тестово производство. Обемното производство ще започне, когато завода за батерии в Тексас заработи на пълни обороти и успее да задоволи производството на модел У произвеждан там.
Това е най-големият проблем и тясно място на производството на Tesla към момента - липсата на достатъчно батерии. Въпрос на време е да заработят и двете собствени фабрики за батерии на Тесла - в Берлин и в Тексас. Тогава вече няма да имат стигане.
16:42 05.04.2022
31 Наистина е факт
До коментар #28 от "факт":
Разбира се, че ще има автомобили като dacia sandero, нали и аз това казах?Но май пропусна въпроса ми, дали повечето от тези които са тръгнали да си купуват Тесла, ще се откажат само защото цената и се е вдигнала с 8000 евро - точно колкото струва една dacia sandero без ДДС?
За всеки влак си има пътници и този който е тръгнал да си купува dacia sandero, няма да си купи Тесла и обратното този който е тръгнал да си купува Tesla няма да си купи dacia sandero.
16:48 05.04.2022
32 12345
Коментиран от #34, #37
16:52 05.04.2022
33 Ти верно ли?
До коментар #21 от "смех":
"Е като нямат производствени мощности къде са тръгнали"Ами тръгнали са да си ги изграждат и плановете са да изградят производствени мощности за 20 милиона електромобила през 2030 година? Толкова ли е трудно да го схванеш? За последните 3 години са построили три нови завода - по завод на година. Дори само с това темпо да продължават, означава още 8 завода за следващите 8 години до 2030 година, а като нищо могат да строят и по два-три завода на година.
Също както да произвеждат 3 тераватчаса батерии годишно през 2030, собствено производство, като още от сега подготвят мини, преработвателни предприятия, и дългосрочни договори за доставка на необходимите материали за това количество батерии.
В момента в Германия довършват най-големият завод за производство на батерии в света, а в Тексас е започнато производството на още по-голям завод за батерии.
Голяма част от машините за заводите си ги произвеждат сами в завода за производствено оборудване, който купиха в Германия. Завод който правеше машини за повечето автомобилни компании, а сега произвежда само машини за заводите на Тесла.
Въпросът е какво правят останалите по въпроса?
Коментиран от #35, #38
16:58 05.04.2022
34 Дрън-дрън
До коментар #32 от "12345":
Тесла модел 3 не се произвежда в Германия и поне през следващата година няма да се произвежда там. За в бъдеще не е сигурно.16:59 05.04.2022
35 Госта
До коментар #33 от "Ти верно ли?":
Останалите не им пука за зелените джендъри като теб,баламурници винаги ще има.Тесла ще си остане бутикова кочинка,но пък ще си я караш спокойно,рядко ще се вижда по улицитеКоментиран от #36
17:09 05.04.2022
36 От Искъро по-длибоко нема
До коментар #35 от "Госта":
Знаеш ли колко им пука на Тесла какви автомобили виждаш по улиците във ваше село? Пък и е още рано да видиш Тесла? За ваше село те ще "почнат производство" след още 10 години, защото средната възраст на автомобилите по улиците е 20 години, тоест набор 2000, а Тесла започна производство през 2012 година.17:20 05.04.2022
37 Има обяснение.
До коментар #32 от "12345":
Сигурно са видели цената на електрическата шкодичка в съседната статия - 60000 евро и са преценили, че 43000€ за Tesla модел 3 е много евтино и затова са вдигнали цената на 50000 евро, което е все още 10 хиляди евро по-евтино от премиум марката SKODA.17:23 05.04.2022
38 за какво са им
До коментар #33 от "Ти верно ли?":
Нямя пазар за толкова ел колиКоментиран от #39
20:29 05.04.2022
39 Пазара е огромен
До коментар #38 от "за какво са им":
Когато цените на електромобилите и на автомобилите с ДВГ се изравнят, 90% от клиентите на нови автомобили ще изберат електрически автомобил, но светът няма да има такъв производствен капацитет и Тесла ще продава всичко, което може да произведе.Ето какво се случва само за последните 2 години:
Ето някои трендове на пазара на електрически транспортни средства, които BNEF ще следи деликатно:
Над 10 милиона продадени електрически автомобили
Всеки харесва хубавите, кръгли цифри и 2022 година ще предложи едно такова. BNEF чака през тази година да бъдат продадени повече от 10 млн. електрически транспортни средства, което съставлява пазарен дял от 14% от световните продажби. За съпоставяне, през 2021 година бяха продадени 6,6 млн. електрически коли, а през 2020 година – 3,2 млн. броя. Това съставлява годишен растеж на продажбите от 34%. Тук BNEF включва както напълно електрическите коли, по този начин и плъгин хибридите, като първите ще доминират в тези 14%.
Коментиран от #40, #41
21:41 05.04.2022
40 смех
До коментар #39 от "Пазара е огромен":
Как ще се изравнят цените като сега най еврината кола в Евеопа Сандеро е малко над 20к левя най евтината електеичка с малък пробег тясна и тн е Спринг струвяща над 30к лева.А Тесла стеува колкото Ферари ти видждаш ли всеки ден да се кара феррари от всеки.Коментиран от #42, #44
22:03 05.04.2022
41 Гост
До коментар #39 от "Пазара е огромен":
Щом ти харесва да спиш по зарядните станции,изръси се с 100 к.лв и си купи електричка.После ще се бръкнеш за смяна на батерията и за рециклиране на старата батерия.За астрономическите цени на тока да не говорим.Колкото и да се стараеш да рекламираш Тесла,не ти се получава.Изприказва много приказки,без да кажеш нищо съществено.Правиш се да изглеждаш по умен.
23:01 05.04.2022
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Няма база за сравнение
До коментар #40 от "смех":
Къде тръгна да сравняваш Дачия с Тесла? Какво общо имат?И кой модел е това Ферари което до вчера можеше да се купи за 43000 евро? Или и ти започна да говориш глупости като няма какво да кажеш?
И за да видиш колко големи са глупостите, мога да се обзаложа, че Тесла тази година ще продаде повече, отколкото dacia, а Дачия ще продаде повече отколкото ferrari. С други думи Тесла е по-вървежен модел от dacia, въпреки че по твоите думи струва колкото ferrari.
Както виждаш, за да стане най-продаваният модел в света, не необходимо да има най-ниската цена.
Коментиран от #45
07:32 06.04.2022
45 Димов
До коментар #44 от "Няма база за сравнение":
Пак са ти нацвъкали една камара минуси.Това не ти пречи да продължаваш да държиш безумната си теза.Коментиран от #46
14:02 06.04.2022
46 Аз поне имам теза
До коментар #45 от "Димов":
А ти?Ще се превърне ли Tesla model y в най-продавания автомобил до две години или няма?
Ще спрат ли да купуват Тесла модел 3, защото цената и се е вдигнала с 8000 евро, колкото струва чисто нова Дачия?
Тесла бутиков производител ли е и Порше продава ли повече от Тесла, както твърдят тези с многото плюсове, когато го кажат?
Можеш ли да си купиш ferrari за 50 хиляди долара другото твърдение на онези с многото плюсове?
Тези плюсове ще го направят ли истина, а това че аз не се съгласявам и са ми сложили минуси, означава ли че не съм прав и ferrari струва много повече от Тесла? Пъти повече?
Ама лай си с Ника на Димов, не ми пречиш.
15:01 06.04.2022
47 някой
01:38 08.04.2022
48 дада
20:30 08.04.2022