4 5469

Как да караме кола извън асфалта - няколко рецепти от опитни водачи

  • лека кола-
  • извън асфарта-
  • съвети
Как да караме кола извън асфалта - няколко рецепти от опитни водачи - 1

Под натиска на положителни температури и плахи валежи снегът започва да се топи, разкривайки всички „прелести“ на пролетта. Но това не е добре за пътищата в страната, които нямат асфалтово покритие. Как правилно да се преодолее такъв път, за да не се повреди колата, особено ако не е кросоувър? Предлагаме няколко рецепти от опитни водачи.

Кален и лош път

Преди да се "метнете в тигана", внимателно огледайте мястото на предстоящото офроуд нападение. Спрете, излезте от колата и тръгнете спокойно по следващия участък от пътя. Факт е, че локвата на хоризонта може да се окаже по-дълбока, отколкото се вижда зад волана, а наклонът - по-стръмен. А кой знае, може би под израслата трева се крие пън или, да речем, дупка.

Ако обектът е оценен като труден, особено ако е с кал, той трябва да бъде преодолян на „ход“, тоест без спиране. Факт е, че меката почва много по-лесно ще "засмуче" неподвижна кола и след това ще трябва да търсите трактор. Затова огледайте целия маршрут, който възнамерявате да преодолеете, до изхода от проблемната зона и едва след това следвайте точно плана си.

Локва или река

Отпред има локва или малък поток. Не бързайте да ускорявате, напротив, трябва да държите колата на 1-ва предавка и бавно да преминавате през водна преграда, така че да има резерв от сцепление на колелата. Само в този случай ще имате шанс да се освободите, като добавите газ, ако, да речем, предните колела започнат да затъват.

Как да караме кола извън асфалта - няколко рецепти от опитни водачи

Движението трябва да е равномерно, за да не изостава колата от вълната, която създава. Тоест държим я пред себе си, без да я изпускаме много далеч. В противен случай, стигайки до ръба на локвата, вълната ще се отрази от брега и ще се върне към вас. А това, колкото и да не изглежда, може да се окаже опасно.

И отново предишният съвет: не бъдете твърде мързеливи, за да проверите първо дълбочината на водното препятствие и състоянието на дъното. Ами ако там се крият големи камъни или дълбоки дупки.

Стръмен наклон

Забелязвате голям наклон по пътя. Не се притеснявайте, това не е най-големият проблем. Най-безопасно е да го преодолеете под прав ъгъл тоест директно срещу него - това свежда до минимум вероятността колата ви да се преобърне.

Друг момент е, че това не винаги е възможно, тъй като автомобилите като правило имат ограничена геометрична проходимост (дълги предни и задни надвеси). При такова несъответствие, при движение в началото или в края на стръмния участък автомобилът може да се удари в земята с бронята си.

Не е препоръчително да спирате по време на изкачване - кола, стояща на наклон, може да започне всеки момент, да се свлича, да се завърти настрани и дори да се преобърне. Ето защо, за да не следвате подобен негативен сценарий, трябва да се движите равномерно, изправяйки траекторията с волана, ако например колата започне да се отклонява от избраната права линия.

Коловози

Ако колелата все пак се плъзнат в коловоз, не трябва да чакате, докато превозното средство легне „на корем“. Трябва да се положат всички усилия, за да се излезе от него, но това не винаги се получава - предните колела, обърнати докрай, ще се плъзгат по стените, докато колата ще се движи направо.

Как да караме кола извън асфалта - няколко рецепти от опитни водачи

В тази ситуация е необходимо да изкопаете стените на коловоза (всеки любител на пътуванията сред природата трябва да има лопата в багажника на колата) или да се опитате да изградите един вид изход от коловоза от импровизирани материали.

Ако има нужда от пресичане на дълбок коловоз или канавка, тогава се препоръчва да направите това под ъгъл от 45 градуса. В този случай колелата на автомобила ще паднат в него едно по едно, а не по двойки. Защото ако колелата на една ос са в коловоз в едно и също време, тогава ще бъде много проблематично да я извадите.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 13 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Шон

    14 2 Отговор
    Тия терени от снимките мога да ги мина и с лека кола.
  • 2 .......................

    10 5 Отговор
    Преди време имах приключение с една мома. Всичко беше добре , докато колата не затъна в една кал . Подложих клони и успях да изляза лекичко .Проблема беше че колата беше цялата в кал и трябваше незабавно да мина през автомивка , а момата малко бързаше и се поизнерви .След няколко дни и звъннах да се видим и тя веднага се съгласи , така че успокоихме нещата , но си избрахме друга горичка .
  • 3 zeus

    17 7 Отговор
    Едно време дядото, лека му пръст, ме учеше да карам в гората, с Жигулата съм минавал на места, на които съвременните паркетници дори няма да могат да стигнат.

    Коментиран от #5

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 haha

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "zeus":

    То ако нямаш гуми, все тая каква е колата. Ще затънеш там, където и по джапанки ще минеш 😀
  • 6 3442

    2 3 Отговор
    35 години карам извън пътя и без тия "рецепти"
  • 7 карача

    14 0 Отговор
    Дадените съвети са ценни.От години карам из горите, добил съм доста опит със съответните патила разбира се.Описаното в статията наистина са най-честите грешки и, ако се вслуша човек ще си спести много главоболия.
    От мен -прекалената самонадеянос и прекалиното доверие в "жипката" често завършват трагикомично.Обхождането и планирането на маршрута помагат много особено на не добре познат терен.Тези които карат в горите знаят,че колкото и познат да е терена,след всеки силен дъжд или сезон пътя вече не е същия." ........Не е важно до къде ще стигнеш,важното е как ще се върнеш."
  • 8 А не е ли

    5 2 Отговор
    най-добре да се земе една Тойота Ленд Круизър или едно Мицубиши Паджеро? Тамън трактора после няма да се разкарва за двеста или триста метра, а ще трябва да извърви километри за да ви дръпне...
  • 9 ASD

    6 0 Отговор
    Опирането по корем е проблем, но задиране на картера и изтичане на маслото е най лошото. Ако сте с лека кола извън асфалта най-важното е да не задерете картера.