Last news in Fakti

12 Април, 2022 14:17 17 646 25

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори?

  • бензинова помпа-
  • резерва-
  • гориво-
  • съвети

При нормална работа на автомобила горивната помпа постоянно се охлажда не от горивото в резервоара, а от горивото, преминаващо през нея

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори? - 1

Всеки шофьор знае, че ако индикаторът за ниско ниво на гориво в резервоара светне на панела, тогава остава малко гориво, което обаче е достатъчно, за да стигнете до бензиностанцията! Лек автомобил може да измине средно още 50-80 км, в зависимост от модела. Някои по-големи коли и всъдеходи на извънградско могат да изминат и до 200 км. По правило това е достатъчно, за да стигнете до бензиностанцията. Днес обаче въпросът е различен: може ли карането на "резерва" наистина да доведе до изгаряне на горивната помпа?

В повечето съвременни автомобили горивната помпа е монтирана на дъното на резервоара. Уредът се поставя в специална вдлъбнатина. Това се прави, за да може да се вземе и последното останало гориво. Върху корпуса на помпата има специална пластмасова чаша, която съдържа сензор за нивото на горивото. Помпата е така конструирана, че да предпазва всмукателя от изсъхване. С други думи, дори най-евтината бензинова помпа в една съвременна кола, представлява доста сложна и добре обмислена система.

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори?

Може ли тази помпа да изгори от каране с минимум гориво? Всъщност това е изключително малко вероятно. Дори бюджетните бензинови помпи с консумация на ток от 5 ампера трябва да работят на сухо за няколко минути, за да започнат да се нагряват. Първите 2-3 минути помпата ще бъде просто топла. За да изгори, устройството ще трябва доста повече време. При нормална работа на автомобила горивната помпа постоянно се охлажда от горивото.

Каране на "резерва": може ли горивна помпа да изгори?

Това просто се случва, противно на популярното погрешно схващане, не поради горивото, което все още е в резервоара, а поради горивото, което преминава през помпата, а също и вследствие на излишното гориво, което помпата връща обратно в резервоара. Така се получава затворена безопасна система: помпата работи, докато двигателят работи, двигателят работи, докато горивото се подава, докато горивото се подава, помпата се охлажда. Веднага след като горивото спре да тече, двигателят ще спре и помпата ще спре да работи и няма опасност от прегряване.

Каране на
Мръсотията в резервоара е опасна

Ако нещо може да навреди на горивната помпа, то това е боклукът, който постепенно се натрупва в резервоара. Тази мръсотия е по-вероятно да влезе в помпата, когато нивото на горивото в резервоара е ниско. Освен това, както всеки друг механизъм, бензиновата помпа постепенно се износва по време на работа. На първо място, ресурсът на колектора, четките и работното колело се изчерпват. За да обобщим, прегряването на горивна помпа чрез каране на "резерва" е почти невъзможно. Като цяло обаче редовното шофиране с минимум гориво не добре за колата, а и за самата помпа.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 34 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Павка Ф1

    22 5 Отговор
    Може да се повреди, ако изцяло това ви е подхода на каране да сипете за 5лв и карате на изпарения.
  • 2 Пича с москвича

    22 8 Отговор
    От 40 години карам москвича на резерва и нищо не му е изгоряло

    Коментиран от #5

  • 3 zeus

    44 7 Отговор
    Чакайте дизела да засмуче въздух, пък после ще разберете що не се кара на резерва ;)

    Коментиран от #16

  • 4 Митко

    18 6 Отговор
    Като цяло, боклука в горивото се утаява на дъното и е без значение количеството на горивото за да го смуче помпата или не. Ако го засмуче все пак, има цедка преди помпата и филтър преди горивната система.
    Така, че ще си се филтрират боклужите, ако има такива.
    Помпите работят непрекъснато и се охлаждат, независимо дали има 2 или 20 литра гориво.
  • 5 Гост

    22 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пича с москвича":

    Пич, москвича ти с електрическа помпа ли е?
  • 6 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    13 4 Отговор
    Горивната ми помпа няма как да изгори,защото е Съветска МЕХАНИЧНа!Има си и Краче за качване на горивото и платно,което се сменя!!!карам си с помпа на 34г.Сменял съм на 2 пъти платната.Свалям помпата и си я обработвам на тезгях в къщи и после я слагам.не мога да си спомня точно,макар да съм го правил няколко пъти.С ключ 10работя ,но колко са болтчетата на основата.май са три.Трябва да ги погледна за да съм точен.Лада Самара е перфектна кола за да върши работа,а е и бегачка,ако ти се кара с над 120 издържа!Нооо ,се отваря 2клапа на карбураторът и гълта яко бензин....А,това лооошо за джоба!!!Затова 90-110 макс.Икономично!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 ЖИВОТЪТ Е РАДОСТ И ТЪГА😂

    14 2 Отговор
    ПИТАЙТЕ ТАКСИДЖИИТЕ ТЕ НАЙ ДОБРЕ ЩЕ ВИ КАЖАТ ВСИЧКО ЗА БЕНЗИНОВАТА ПОМПА 😉😉😉
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 До 4

    23 5 Отговор
    Колега туй че утайките са на дъното да не мислиш че помпата ти смуче гориво от повърхността само бе? Тя си е потопена в резервоари и смуче точно от дънот. Не си мисли че само на резерва като лараш ще смучи боклуци а през останалот време няма да смучи боклуци.... Големи сте драйвъри еййй.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 оня с коня

    25 11 Отговор
    Реалността е че САМО БЕДНЯЦИТЕ се притесняват какво ще стане ако нещо се счупи по Колата и Активно си обменят Акъл как да предотвратят нещата.За разлика от тях Платежоспособния водач когато възникне проблем,отива в Сервиз и след съответното заплащане си получава МПС- то в пълна изправност.Е,...има и такива след Дефектиране на Колата я сменят ЦЯЛАТА,но те са "Друга порода"!

    Коментиран от #13, #21, #25

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    9 3 Отговор

    До коментар #11 от "оня с коня":

    Вероятносъм много БЕДЕН....Щото под капака сам действам,а по ходовата част оставям на познат автомонтьор защото вече нямам желание да лежа под машенка.новите автомонтьори са слабо подготвени според скромното ми мнение.Автомонтьор добър поне 40г...А,баш експерти са над 55г и нагоре !

    Коментиран от #15

  • 14 Механик

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "До 4":

    Трудно ще ги убедиш, че си прав. Те не обичат да мислят и чакат телвизора да им каже наготово.
    Авторът на стията също не можеш го убеди, щото и той гледа клипчета и чете по форумите.
    Най-честият проблем при горивната помпа се дължи на залпване на работното колело (турбинно колело) в някое от контра-колелата. Те са изработени от пластмаса и хлабината на сглобката е по-малко от 0.01мм.
    При работа поради получаване на известна осова хлабина на ротора на моторчето, тия турбинки получават възможност да контактуват една с друга. Когато има гориво и колелата се въртят, между тях и горивото се получава ефекта на "аквапланинг", но когато се прекъсне потокът на гориво, поради ниското му ниво и центробежната сила, която подкарва горивото в другия край на резервоара, тогава турбинките могат да опрат една в друга и понеже са пластмасови, да прегреят от триенето и за се залепят една за друга.
  • 15 оня с коня

    12 0 Отговор

    До коментар #13 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":

    Ще ти кажа мнението си,което може и да не ти хареса:Да - не се съмнявам че действаш Сам под капака,но вероятно колата ти е "Жигули" или друга Соц марка от миналия век,където моторния Отсек е като "на тепсия" и спокойно можеш да смениш Бубина,Капачка на Делко,да зачистиш Чукчето и Наковалнята или да го смениш с ново,да развиеш свещите и да регулираш Разстоянието и т.н.Ако обаче ти отворя Капака на БМВ-то ми и видиш 3-литровия Двигател който е като "Пресован" и няма място дори и кутрето си да вкараш,отделно пък че е пълно с Електроника,...ще правиш като мене- само проверявам нивото на маслото,Антифриза и Течността за чистачките, всичко останало на Сервиз!

    Коментиран от #18

  • 16 Eddie

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "zeus":

    За дизела е сериозен проблем да, но не и за кола на бензин...
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Антонн

    26 1 Отговор

    До коментар #15 от "оня с коня":

    При BMW на антифриза казана е черна пластмаса,да го провериш трябва да отвиеш капачката.Повечето нямат пръчка за маслото ,интерсена инжинерна находка.При колона на светофар кой си рови в телефона,кой чака да стане зелено само шофьорите на BMW гледат в таблото коя лампа ще светне.При тази марка всичко е за сервиз и то често.
  • 19 Непознат

    15 1 Отговор
    Скоро със всичко ще караме на резерви
  • 20 Рамбо, първа кръв

    2 6 Отговор
    Тук всички работят в отдела за горивна помпа на ФЕРАРИ, ЛАМБОРДЖИНИ, БЕНТЛИ.... ТАКИВА МНЕНИЯ НЯМА ДОРИ И КОСМОСА..... ОТ СТАТИЯТА.... ДО ПОСЛЕДНОТО ИЗРЕЧЕНИЕ...... СЕ ЧЕТЕ, ЧЕ НЯМА НИЩО СТРАШНО В ТОВА ДА СЕ КАРА НА РЕЗЕРВА, ПОНЕЖЕ БИЛА НА ДЪНОТО И СЕ ОХЛАЖДАЛА ОТ ПРЕМИМАВАЩОТО ГОРИВО, А НАКРАЯ БИЛО ВРЕДНО ЗА ПОМПАТА..... И СЕ ПОЧВАТ ЕДНИ РАЗБИРАЧИ.... ХАХАХА....КАТО ПРЕДИ МАЛКО, ЗА ФУТБОЛ ПОКАНИЛИ ПАТЕАШКОВА, А СУТРИНТА ВЗИМАШЕ ОТНОШЕНИЕ ЗА ВОЙНАТА, ЗА РУСИЯ, ЗА ПУТИН.... ХАХАХА....... ТА И ТУК ТАКИША ПЕРКУЛЯЦИ..... ВЗИМАШ КОЛА, КАРАШ МАКС 8-9 ГОДИНИ И БЕГАШ.... СТИГНЕШ 100 000 И ПРЕДИ СМЯНА НА АГРЕНАЖ, МАСЛО РОЛКИ, ФИЛТРИ, ГУМИ, ПЪЛНЕНЕ НА КЛИМАТИК И Е ШИТКАШ НА ГАНЧО.......
  • 21 Dio

    8 0 Отговор

    До коментар #11 от "оня с коня":

    Твоето мнение е безполезно, затова пробвай да го обменяш Пасивно. И... следващия път опитай да яздиш коня от горна страна. Ще ти са преобърне мирогледа...поне за веднъж.
  • 22 Златанов

    5 0 Отговор
    Какво става с постоянно работещите помпи, а двигателя повечето време работи на газ?
  • 23 Карам бричка

    1 0 Отговор
    Ако резервоара ми е празен, все ми е едно помпата дали ще се повреди или не.
  • 24 т 64

    1 0 Отговор
    От опит със сигурност изгаря.Както на ефтинджоси така и на премум модели.
  • 25 Мури

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "оня с коня":

    Е й какво от това? Написал даже "бедняците" с главна бука. Ей комплексарче съдрано