8 Юли, 2022 20:25 146 119 22

Четири мита и една истина за зареждането на бензин "догоре"

  • съвети-
  • бензин-
  • резервоар

Полезно или вредно е да карате с пълен резервоар

Четири мита и една истина за зареждането на бензин "догоре" - 1

В светлината на последните събития, които обещават продължаващо поскъпване на горивата, на мнозина е трудно финансово да напълнят резервоара на колата догоре, но всъщност има и други причини, поради които това не е препоръчително да се прави. Кои от тях са иссина и кои не са, ви разказваме сега.

Пълният резервоар тежи на колата

Митът, че колата се движи по-бавно с пълен резервоар и се контролира много по-зле, не е истина. Автомобилните производители влагат теглото на пълен резервоар с гориво в характеристиките на автомобила и следователно пълненето му "до ръба" не влияе особено нито на динамиката, нито на управлението.

Пълният резервоар с гориво ще привлече крадци

Съвременните автомобили са оборудвани със сложна гърловина за пълнене на гориво. И за да стигнете до него, първо трябва да отворите капачката на резервоара, която е заключена заедно с вратите от централно заключване. Освен това крадецът на гориво трябва да знае със сигурност, че резервоарът е пълен, а това няма как да се разбере от уредите на таблото при изгасен автомобил.

Когато резервоарът е пълен, бензинът може да се изпари

Въпрос: как и къде? В запечатан резервоар с плътно затворен капак горивото няма да отиде никъде. Но ако има повреда в горивната система, тогава в този случай горивото може да "избяга". Но каква е разликата между пълен или полупразен резервоар?

Пълният резервоар може да предизвика пожар

"Разбирачи" казват, че горивото при пълен резервоар може да се излее и някак си чудодейно да се запали. Да започнем с факта, че с изправна капачка на горивото, дори и горивото да е догоре, то няма да отиде никъде. Освен това, ако пистолетът за зареждане е изряден, това означава, че все още има запас от свободно пространство в гърлото, което е напълно достатъчно, за разширяването на горивото от температурата.

Истинските недостатъци на пълен резервоар

Има естествено и истински недостатъци на пълния резервоар. Основният е, че при тежка катастрофа рискът от пожар се увеличава значително. Има и няколко по-незначителни, като нопример ако заредите, както се казва, догоре на непозната бензиностанция с гориво със съмнително качество, тогава няма да получите нищо друго освен куп проблеми. А старите автомобили имат една особеност - при зареждане до пълен резервоар има опасност от вакуум в системата им за подаване на гориво. И това е пряк път към повреда на горивната помпа.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 126 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хах

    100 14 Отговор
    Епа карайте на изпарения и резервоара да ви ръждяса.

    Коментиран от #12

  • 2 2222

    102 25 Отговор
    Пълни глупости.
    Не карайте на полупразно, защото помпата ще засмуче въздух и после ядове.

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Име

    75 15 Отговор

    До коментар #2 от "2222":

    Е ти се изказа абсолютно неподготвен. Ето от такива като теб излизат митовете описани в статията, а и много други глупости.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Павла

    69 11 Отговор

    До коментар #2 от "2222":

    По скоро ще засмуче талук, ръжда и утайка.

    Коментиран от #10

  • 6 Шафьор на канионь

    42 13 Отговор
    Моя Пасать въри на държавно от камионя
  • 7 Уха ха ха

    5 9 Отговор
    1/2 това е истинста
  • 8 САП

    43 4 Отговор
    Явно писалия статията не е специалист.
    Да теглото на резервоара влияе на динамиката на автомобила, но влиянието е нищожно и не си струва да му се обръща внимание освен ако автомобила не състезателен. Там всеки килограм е важен.

    Да на таблото няма данни да ли резервоара е пълен и факт е, че през гърловината е много трудно да се извади горивото(заради системата за изсмукване на парите). Но за целта има специални приспособления разрушаващи клапана и с помпа. За разбирането дали е пълен се разбира и с почукване по резервоара повечето са извън купето. А за източването има и вандалски начин леген и лост със шило.

    За изпаряването също го има постоянно, а и резервоара има предпазен клапан, който не позволява да се увеличи налягането в него над допустимото и той е към атмосферата. Изпарението в резервоар е най голямо когато спрете над нагрят асфалт. На празния резервоар му трябват многократно повече изпарения за да повиши налягането на допустимото.

    Излизането на горивото от резервоара е "теоретично" е възможно, но то може да стане при условия много близки до пожар. Така, че на практика никога не се случва.
  • 9 Глупав

    11 24 Отговор
    А винаги пояснявам на бензинаджията да пълни до ръба на капачката. Разликата от първо изключване на пистолета до пълнене до капачката е гориво за 150 км на магистралата.
    Това е за А6 3.0 TDI 233 hp с вместимост 80 литра.

    Коментиран от #11

  • 10 333

    52 3 Отговор

    До коментар #5 от "Павла":

    Помпата смуче от най-долната точка на резервоара. Така че, пълен или на резерва няма значение.
  • 11 Минувач

    14 22 Отговор

    До коментар #9 от "Глупав":

    М/у 10 и 12 литра е разликата от първото изключване и пълен р-р до капачката.

    Коментиран от #22

  • 12 анонимен

    65 4 Отговор

    До коментар #1 от "Хах":

    Каква ръжда? Те от около 20тина години и отгоре са пластмасови
  • 13 Бръм

    101 3 Отговор
    Изключителна статия! Очаквам с нетърпение и статия на тема "Предимства и недостатъци на кръглата топка за скоростен лост".
  • 14 Случаен

    35 2 Отговор
    Тежи и харчи повече, не че се управлява по-зле. Резервоарът на 99% от колите е под задните седалки, даже сваля центъра на тежестта още по-ниско.
  • 15 оня с коня

    6 15 Отговор
    Естествено че Пълен Резервоар Тежи повече от Полупразен,които си дава отражение както на Ускорението,така и на Разхода на гориво.Аз обаче зареждам Догоре,защото слагам добавки/основно "Цетан+",които по принцип са за Пълен Резервоар.

    Коментиран от #19

  • 16 Пффф

    21 0 Отговор
    Бе, те сега легат под колите и дупчат резервоарите...колко изтече - изтече.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Обратното важи

    15 4 Отговор
    Избягвайте да карате на изпарения, и в дъното на червеният сектор. Заради утайките долу. Помислете дали горивният филтър не е за смяна. Особено при дизелите се натрупват страшни неща там.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 хаха

    5 2 Отговор
    по-големи глупотевини отдавна не бях чел, мерси, че ме развеселихте факти:D
  • 21 Тц тц

    13 2 Отговор
    Такава некадърна и непроверена статия не бях чел скоро. И да вземе авторът да провери недостатъка !!! Точно обратното е - колкото е по-празен резервоара, толкова по - вероятно е запалване ... палят се изпаренията в резервоара, а не самия бензин, Колкото е по-малко бензина, толкова повече място за изпарения ... има специален филм за това ...
  • 22 Оги

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Минувач":

    Да бе, добре, половин резервоар е разликата…