1 Май, 2022 12:15 14 090 30

Парадокс: Регистрациите на нови леки коли в България скочиха с 25%

  • леки автомобили-
  • продажби-
  • българия-
  • европа
Парадокс: Регистрациите на нови леки коли в България скочиха с 25% - 1

Регистрациите на нови леки автомобили в България са нараснали с 25.2% спрямо годината през март, достигайки 2 697, съобщи Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

През първото тримесечие на 2022 година регистрациите на нови леки автомобили в България са нараснали с 19.5% до 6 674 в сравнение със същото време на 2020-а, се казва в съобщението на ACEA.

Данните за България контрастират рязко с продължаващия спад на регистрираните нови леки автомобили в Европейския съюз за месеца. Броят на продадените нови автомобили в Европа спадна с 20.5% до 844 187 през март.

В сравнение с първото тримесечие на миналата година в ЕС като цяло между януари и март са регистрирани с 12.3% по-малко нови леки автомобили,което прави около 2.24 милиона.

„Продължаващите прекъсвания на веригата за доставки, допълнително изострени от руската инвазия в Украйна, се отразиха негативно на производството на автомобили“, казат от ACEA, като нямат логично обяснение за прецедента в България.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 28 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ко значи

    47 9 Отговор
    Нови бе? Що,т за нас значи на 12+ години

    Коментиран от #19

  • 2 Половината

    57 22 Отговор
    Са на богати украинки
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Още ще скачат

    40 2 Отговор
    Като дойдат евромилиардите.
  • 6 Jacques Yves Moineau

    12 16 Отговор
    Логичното обяснение е залежала стока.
  • 7 Новичок

    41 7 Отговор
    "логично обяснение за прецедента в България" Нарича се КРАЖБА,нови коли си взеха и в парламента.Просто е ние плащаме,но други ги карат.Вчера на светофара спира джип за над 300 000 хиляди. и вътре пенсионер зад волана ??? Бедна България.
  • 8 Еииии

    32 16 Отговор
    Махна се Бойко и икономиката в подем.

    Коментиран от #14, #22

  • 9 Не парадокс

    46 4 Отговор
    Хората си инвестират спестените пари в коли, вместо да им ги яде инфлацията. Като за ХХ години си заделил едни 30-40к, които за нищо друго не стигат защо да ти ги взимат :))

    Коментиран от #15

  • 10 Логично

    16 11 Отговор
    Всеки от ЕС може да си регистрира новият автомобил в България.Плаща по-малко данъци отколкото в държавата в която живее.

    Коментиран от #20, #27

  • 11 Евала

    10 3 Отговор
    Капиталистите са тъпи и не купуват, ние я разбираме парата и инвестираме.
  • 12 Такива работи

    37 6 Отговор
    Какво чудно има като караме 25 годишни автомобили и в един момент трябва да се сменят.
    Разумният човек вижда ,че сегашните втора употреба са изключително неизгодно да се купят. Разходите ще са много повече от предишната му кола.
    Ще кара скъпа стара кола с куп проблеми.
    При условие че има марки с 10г. почти пълна безплатна гаранция е изгодно купуване на нов автомобил.
    Второупотребенския манталитет се променя.

    Коментиран от #23

  • 13 НЕВЕРОЯТНО НО ФАКТ☝

    18 3 Отговор
    БЪЛГАРИНА КОЛКОТО ПОВЕЧЕ „ОБЕДНЯВА ”ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ ХАРЧИ ЗА СКЪПИ„ ВЕЩИ”...КЕВР ДА ГО ИМА ВПРЕДВИД😀
  • 14 БраТ ПиТ

    22 10 Отговор

    До коментар #8 от "Еииии":

    Какво викаш, Бойко го няма и държавата цъфти....?! Няма такъв виц!!! 😅
  • 15 Ку-ку

    41 6 Отговор

    До коментар #9 от "Не парадокс":

    Инвестиция в кола??? Е това го има само по нашите географски ширини... 😅
  • 16 Асдф

    19 3 Отговор
    Не е парадокс. Като 3 годишна на много километри струва почти колкото нова, няма смисъл да спестяваш. Който си има пари, си има и прави сметка как най-ползотворно за себе си да ги изхарчи.
    Като има и инфлация и парите губят стойност...
  • 17 Вальо

    27 3 Отговор
    Това е може би нормална инвестиция, на фона на цените при колите втора ръка. Не може автомобил на 15г., на незнайно колко километра да струва 15000лв.
  • 18 Павел пенев

    23 4 Отговор
    Тази новина е същата, като засилената покупка на апартаменти но с банкови кредити.
  • 19 Питащия

    15 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ко значи":

    Нови значи чисто нови.

    Коментиран от #21

  • 20 Вова

    11 0 Отговор

    До коментар #10 от "Логично":

    Не е точно така. С чуждите номера, ако колата е на твое име, можеш да я ползваш до 6 месеца. След това трябва да смениш номерата с такива, които отговарят на държавата на дългосрочно пребиваване.
  • 21 Вова

    9 6 Отговор

    До коментар #19 от "Питащия":

    Автомобилът се брои за нов 6 месеца от датата на първата регистрация и се дължи ДДС.
  • 22 Гост3

    11 6 Отговор

    До коментар #8 от "Еииии":

    Икономиката ли е в подем или кражбите?
  • 23 Баж

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "Такива работи":

    Кои са тези с 10г пълна гаранция?
  • 24 Такива работи

    11 1 Отговор
    С 10г Тойота и Лексус. Май има и други с 8 ама какво изключват от гаранцията не знам.
  • 25 Корееца

    13 1 Отговор
    Киа дават 7 години гаранция.
  • 26 Тираджия

    17 5 Отговор
    Обаче, Лада Газела с дизелов мотор на Фолксваген са най-напред в гаранциите - дават 1 000 000 км пробег или 2 години, което настъпи по-рано. Никой друг не дава за такъв дълъг пробег, лъжат ни с гаранции с дълги години, но с ограничени пробези по 100 - 150 000 км.
    Вземете си нови Лади.
  • 27 В Чехия

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "Логично":

    няма данък на колите.Преглед един път на 2 години и застраховка по евтина от България.Винетките са само за магистралата.
  • 28 ComfortablyNumb

    2 0 Отговор
    Малко от случващите се неща в България имат логично обяснение...
  • 29 Носталгия

    2 0 Отговор
    Какво му е парадоксалнолното. Вече 10-15 годишните коли не са като 10-15 годишните коли през 2010-2015. Доста по-проблемни, с доста по-малък ресурс, доста по-скъпи ремонти и поддръжката им е доста по-близка до лизинга на една нова кола. Все повече хора ще се ориентират в тази посока и така е редно. А други ще си караме 20-30 годишните коли, докато има части за тях. Те поне все още са значително по-евтини за поддръжка.
  • 30 Евала

    1 0 Отговор
    Само допреди няколко години му се смеех на баща ми, че е чакал за нова Лада. Сега отивам в КИА и ми казвам 9 до 14 месеца за доставка...