Last news in Fakti

9 Юни, 2022 15:40 10 560 81

Промиване на мозъци или новата реалност: Трима от четирима европейци искат електромобил

  • електромобили-
  • европа
Промиване на мозъци или новата реалност: Трима от четирима европейци искат електромобил - 1

Според последния EY Mobility Consumer Index, годишно проучване, проведено от Ernst & Young в над 18 страни в Европа, 72% от респондентите възнамеряват да закупят електрифициран автомобил (напълно акумулаторен или хибриден).

Индексът EY позиционира Италия като водеща страна в Европа по отношение на въвеждането на електрически превозни средства (83% от респондентите искат да карат електромобили), следвана от Испания (78%), Норвегия (73%), Швеция (72%), Великобритания (59%), Франция (58%), Холандия (56%) и Германия (55%).

Като ппичина за това желание се посочва опазването на околната среда. Устойчивостта и опазването на околната среда са основните причини за желанието за закупуване на електрическо превозно средство, според 38% от анкетираните.

Въздействието на общото увеличение на цените, особено това на горивата, води до увеличение с допълнителни 34% на тези, които мислят да изоставят превозните средства с двигатели с вътрешно горене. 65% са готови да платят дори повече , а 35% ще чакат електромобилите да поевтинеят.

По-конкретно, 23% от потенциалните купувачи очакват да закупят изцяло електрически автомобил през 2022 г. От друга страна, 22% биха закупили plug-in хибрид, което също е увеличение (21%) в сравнение с 2021 г., когато средната глобална стойност е равна на 10%. И накрая, по-малко от 20% биха купили кола с ДВГ .

Още нещо любопитно от проучването е разпределението на желаещите да имет електромобил по местоживеене. Сред тези, които възнамеряват да закупят електрическа кола през тази година, 43% живеят в селски район , 18% в близост до селата, 18% в центъра на голям град, 12% в малък град и 9% в крайградски зони.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Един

    81 31 Отговор
    Новата реалност е резултат от промиването на мозъците!

    Коментиран от #7

  • 2 ИЦКО

    54 40 Отговор
    ЕЛ КОЛИТЕ СА ЗА БЕЗМОЗАЧНИ

    Коментиран от #68

  • 3 Жичкаджия

    26 27 Отговор
    Друго си е електриката !
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    56 5 Отговор
    Анкета:
    - Вашето котенце харесва ли " Уискас" ? Купувате ли му ?
    - Моето котенце харесва "Лексъс" , ама няма да му купя‼️
  • 5 бай онзи

    45 21 Отговор
    чиста проба промивки, след някоя друга година ще лаят по тях точно като дизелите, само че тогава вече ще са забранили всичко останало и ще има "добре дошли мили крепостници"
  • 6 гост

    40 48 Отговор
    Ами това е като със СУВ, мрънкаш, големи, тежки, харчели много, за какво са ти, ама веднъж като се качиш и след това друго не искаш. Електричките са същите. Веднъж като се качиш да покараш, като видиш как хубаво върви и доускорява, като се замислиш, че возенето е за жълти стотинки, а паркирането безплатно и ти става желание. Освен това вече поевтиняха значително, има няколко модела с прилични данни за 40-50х.евро, или сходно с колите с ДВГ. И никога не забравяйте да сравните мощности и размери, защото дачия със 100кс не е същото като ФВ ИД3 с 200кс., нали. Всички викат скъпи, ама я влезте и си направете в конфигуратора една кола с ДВГ да видите за какви цени става дума, тогава една Тесла модел 3 ще е направо изгодна, нещо което са проумяли европейците.

    Коментиран от #11, #15, #17

  • 7 овчамаса

    51 21 Отговор

    До коментар #1 от "Един":

    Е така маса народ се и "ваксинира", ненужно и безмислено, а други решиха, че и маските са шик!?

    Коментиран от #9

  • 8 Госあ

    36 13 Отговор
    Същите елити от полуграмотна новоизлюпена буржоа, както преди френската революция се заформят отново. И основният суперпромотор за това е ЕС.
  • 9 Госあ

    17 27 Отговор

    До коментар #7 от "овчамаса":

    Заради тая мода с маските, по време на пандемията Япония имат отрицателна средна смъртност сравнение с предишни години. Нашата е в пъти по висока. Или викаш - съчки ? Ама иначе си много загрижен за народа сигурно.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 ежко

    51 16 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Всъщност ако си прочел статията, мотивите за закупуване на ел.кола са други!Облъчват ги,че спасяват околната среда и имат нисък въглероден отпечатък,което си е направо опашата лъжа!Един потребител с 20-30 годишна кола е оставил много по-нисък въглероден отпечатък от потребител сменил 5-6 автомобила за 30 години,па ако ще не на тол,а на въздух да е карал!6 пъти рециклитране и 6 пъти производсство на ново изделие -сматай колко въглища или газ са изгорени!

    Коментиран от #76

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Пуф Паф

    40 14 Отговор
    Аз съм от другите две трети, които искат ДВГ.
  • 14 Гост

    21 15 Отговор
    Искат, щото не са пробвали. А колко от имащите електромобил ще си купят пак?
  • 15 Гост

    12 14 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Карам според ограниченията на пътя. Ускорението и максималната скорост изобщо не ме интересуват в една кола.

    Коментиран от #19

  • 16 Промиване на мозъци

    22 9 Отговор
    Да ти казват какво да купиш е Промиване на мозъци

    Същото е да ти кажат не купувай този телефон купи онзи

    Коментиран от #18

  • 17 Ине

    21 9 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Хаха на аутосалона нямаше електричка под 100 бона озключвам Зоуи Ами и спринга това ако е стотинки

    Коментиран от #23

  • 18 Хихи

    17 20 Отговор

    До коментар #16 от "Промиване на мозъци":

    Това означава ли, че са ви промили мозъците да карате ДВГ?
  • 19 Мдааа

    15 12 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Ако караш по ограниченията, пробега в една електричка е дооооста добър! Но сега ще напишеш, че всъщност караш доста бързо!

    Коментиран от #51

  • 20 ТОВА Е ФАЛШИВО ПРОУЧВАНЕ

    20 6 Отговор
    НИКЪДЕ Е ПОСОЧЕНО КОЛКО ЧОВЕКА СА УЧАСТВАЛИ В ДОПИТВАНЕТО

    Само проценти са дедени

    Ама от колко ??????? 2-ма , 5 , 100 човека, от колко?

    Коментиран от #21

  • 21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 6 Отговор

    До коментар #20 от "ТОВА Е ФАЛШИВО ПРОУЧВАНЕ":

    То си пише - ЧЕТИРИМА
    😀😀😀😀😀😀
    Семейство, което може би има електрокар 😉
  • 22 Пазара ще си покаже

    24 7 Отговор
    Тук забравиха да публикуват новината, че от днес влезе в сила забраната за продажба на автомобили с ДВГ след 2035 година.

    Обаче като гледам накъде вървят нещата, тази забрана ще стане безпредметна, защото покупките на автомобили с ДВГ ще спрат много преди да влезе в сила забраната и автопроизводителите няма да има смисъл да ги произвеждат.

    Коментиран от #24

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Никаква забрана не е приета.

    19 4 Отговор

    До коментар #22 от "Пазара ще си покаже":

    Никаква забрана не е приета. ЕК прие само решение. А дали ще забраняват или не ще е решение на всяка държава

    Коментиран от #28

  • 25 Турбо

    19 4 Отговор
    А колко от притежателите на електромобил,биха си купили отново електромобил?
  • 26 Аууу

    16 8 Отговор
    Искат да карат електромобил защото не са карали и незнаят някой неща.1.Електромобилите също са замърсители защото ползват елекррическата мрежа а тя не е напълно възъбновяема2.След като един електромобил му падне батерията насред магестралата трябва да е прибере с друг автомобил .3.Батерията е опасна за околната среда .
  • 27 стожерът

    22 14 Отговор
    Ще карам ДВГ, докато съм жив или докато ЕС отиде в историята. Което настъпи първо. От тъпаци, били те и с власт, не ме е еня. Контри, не ми пишете!
  • 28 гост

    9 7 Отговор

    До коментар #24 от "Никаква забрана не е приета.":

    Те половината го взеха решението много преди ЕК , даже има държави от 2025 и 2030 още ги забраняват ! А решенията на ЕК са задължителни , за твое съжаление ! И в Норвегия 5 години преди забраната през 2020 вече електромобилите са над 80%от продажбите ! То ще се уверите много скоро , само след 4-5 години джамбазите ще изреват , че пушилници втора ръка просто няма или са на тройни цени , щото арабите и руснаците ги изкупуват на такива !

    Коментиран от #29

  • 29 Гост

    11 5 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    До 2035 година ще се произвеждат и продават нови "пушилници".Това означава че купените преди 2035 година пушилници ще се появят в България след 2045 година.Автомобили ще има.

    Коментиран от #34

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Факти

    13 6 Отговор
    Спряхте петрола , тока стана скъп - купете си електромобил! А бе я си ...
  • 32 дизел

    8 5 Отговор
    промиване на мозъци
  • 33 Гошо

    17 9 Отговор
    Хората мислят за бъдещето !!!! На Ганчо мисълта за бъдещето се свежда до покупката на апартамент
    и гараж в квартал без улици , ти ще му говориш за природа!
    То от вратата/ двора навън не го интересува НИЩО!
    Затуй в чужбина цъка само и снима за фейса колко е красиво и зелено

    Коментиран от #46

  • 34 гост

    8 10 Отговор

    До коментар #29 от "Гост":

    Любимия ти Фолксваген със всичките му марки преди две години още обяви , че от 2030 (30 не 35 ) ще произвежда САМО електромобили !! Рено , Стелантис , Мерцедес , БМВ и който се сетиш също !! И както ти казах , още преди две години със все производството ти на пушилници , електромобилите в Норвегия минаха 80 % от продажбите !! Никой не е луд да купува кола , която след 4-5 години може само да закара в моргата , че и да плати допълнително за това ! Както са ти написали в статията ВЕЧЕ над 75% са решили да минат на електричка , а сме само 2022 !! Представи си какво ще е след 2025 , да не говорим 2030 ! Да не говорим какви закони ще има за пушилници след като официално са забранени !! 2045 ти най-вероятно ще си при любимия си вожд , ама и оттам ще се вижда , че кьорав пушилник няма да има в България , не си и мечтай !

    Коментиран от #35, #38

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Няма нужда от забрани

    5 3 Отговор
    След 2025 година, когато приемат евро 7, само богатите ще могат да си позволят автомобил с ДВГ който да покрива стандартите. Даже е по-вероятно да не ги покрива, а просто производителя да плаща въглеродните квоти и да ги калкулира в цената на автомобила.

    В този случай, няма защо да се забраняват продажбите на автомобили с ДВГ след 2035 година, при положение, че търсенето, предлагането и производството им ще е спряло още през 2030 година.

    Коментиран от #39

  • 38 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #34 от "гост":

    Забраната е за производството и продажбата на НОВИ автомобили.Старите ще се карат без проблем.В определени дни, когато въздуха е замърсен най много да ни забранят да влизаме в центъра на София и другите големи градове.

    Коментиран от #41

  • 39 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #37 от "Няма нужда от забрани":

    Това означава че ти ще станеш пешеходец след 2030 година.

    Коментиран от #40

  • 40 Знаеш ли колко ми пука

    4 3 Отговор

    До коментар #39 от "Гост":

    Дали през 2030 година ще си купя 3-5 годишен електромобил или автомобил с ДВГ? Ще си купя каквото ми е по-изгодно, както правя и досега. Най-вероятно ще е автомобил с ДВГ, защото за три години цената му ще е паднала под 50% от цената на нов, а ако не са се справили с недостига на електромобили, цената им втора употреба може да е станала по-висока отколкото са били купени като чисто нови, както е в момента. Дано да не се окажа прав.
  • 41 Така е!

    5 1 Отговор

    До коментар #38 от "Гост":

    Абсолютно си прав. Повечето хора независимо дали електрици или антиелектрици, са си въобразили че през 2050 година в България няма да се карат автомобили с ДВГ, а аз като виден електрик смятам, че дори тогава, електромобилите по пътищата няма да са повече от автомобилите с ДВГ, колкото и да ми се ще да е обратното.

    Коментиран от #42

  • 42 гост

    10 3 Отговор

    До коментар #41 от "Така е!":

    Дали ?? Ама надали , хахах !! Като гледам бензина и дизела гонят 4 лева още сега , а след 10 години ?? Ами данъците и застраховките ?? Кой с акъла си ще плаща по 3-4 000 лева ГОДИШНО и то в най-добрия случай и то БЕЗ да може да влиза в градовете ?? Кой с акъла си няма да си вземе нов електромобил , за който държавата ти доплаща 10 000 евро , а за пушилника ти слага толкова данък ?? И най-вече кой ще даде 60-70 % от цената на нов електромобил за 10-15 годишен пушилник , щото такива ще са цените , даже и отгоре , те ВЕЧЕ са такива за 7-8 годишни коли в Европа , а след 10 години ще са двойни . щото производството и продажбите спадат с по 15-20 % ГОДИШНО !!! 30 годишните кюмбета в България просто няма да имат части още след 4-5 години , да не говорим след 10 , НИКОЙ няма да поддържа производство за 50-100 000 българи , щото нямали пари за нови коли !! Дори в една Румъния , където в момента се дава до 12 000 евро субсидия за електромобил до 10 години няма да остане пукната барака , да не говорим за Европа !! Вденете най-после , че българския пазар е НАПЪЛНО зависим от европейския , изчезнат ли кюмбетата в Европа , България ще ги последва до 4-5 години МАКСИМУМ !! И който нямал пари , няма да кара , просто е !! И е логично , никой не е длъжен да му диша пушилника , ВЕЧЕ България е осъдена по десетки дела за мръсен въздух и ще не ще до 1-2 години ще почнат крути забрани и глоби за кюмбета !!

    Коментиран от #45, #47, #49, #52, #81

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Генчо

    5 3 Отговор
    Всеки нормален човек, като направи една разходка пеша из града, ще му светне лампата. Но тук, ако не запаля колата, паркирана под терасата, за да измина 200 метра до магазина, тя за кво ми е?
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Стършел

    9 5 Отговор

    До коментар #33 от "Гошо":

    Прав си абсолютно! Ганьо обича да му пушат и бумтят под прозореца таралясници. Даже и през лятото има умници дето подгряват някоко минути. Бъдещето е в ел. Автомобилите, но Ганьо пак казва- "Е Па нема такова животно"

    Коментиран от #48, #50

  • 47 Русенец

    9 1 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Светът помпи петрол като невидял, като добивите почти са достигнали нивата опреди пандемията. Само вие си вярвате, че някой мислел за вашите високоволтови мечти. И пак да го изтриеш, пак ще го напиша.
  • 48 Русенец

    7 5 Отговор

    До коментар #46 от "Стършел":

    Какво имаш против подгряването? То пести гориво, щади двигател и спестява разходи, суровини и енергия.
  • 49 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Нещо се поизсилваш с цените и забраните.Да не си се събудил с пръсти в контакта.
  • 50 Русенец

    7 2 Отговор

    До коментар #46 от "Стършел":

    Знам, че схващате трудно, затова направо ще ти го обясня.
    Ако не подгрееш сутрин, студеният ти двигател няма да ти даде разход 10/100 градско, а ще ти даде 15/100. За десетте километра до работа ще изгориш 500 грама повече. Ако подгрееш, на празен ход студеният ти двигател ще гори 2/час, вместо 1/час, но за три минути подгряване ще си изгорил само 50 гр повече. Т.е. - подгряването ти е спестило 10 пъти повече преразход. Това е само за горивото. При вредните емисии нещата са подобни, че дори по-страшни, ако не подгряваш. Износването на студен двигател е много по-лошо. НЕ случай масторите, които те карат да не подгряваш. Те просто те канят в сервиза.

    Коментиран от #67

  • 51 Гост

    8 3 Отговор

    До коментар #19 от "Мдааа":

    Карам по ограничения, както вече обясних. Ако не ти е станало ясно - чети пак какво съм написал. Електрическа кола с нисък разход над 80 км в час има да чакаш. Колко ток ще спестя с електрическа, че да си избия 50 000 лв разлика в цената, при 10000 км на година? След 1000 години ли?
  • 52 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Данъка ми е 40 лева, застраховката 240 лева.Цената на дизела днес е 3,42 лв/л.България субсидии за електрокари няма.Цената на електромобил е два пъти по висока от такъв на бензин,за една и съща марка и модел.

    Коментиран от #53, #54

  • 53 гост

    4 5 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    Пак ще си говорим само след 4-5 години ! Ако не си се гътнал дотогава от мъка или не се правиш на две и половина , щото ще трябва да признаеш , че съм познал на 100 % !!

    Коментиран от #56

  • 54 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #52 от "Турбо":

    И с тоя данък 40 лева го запомни следващия път като земеш да плещиш за каране с 200 по магистралата , че твоя резил няма да го има , хахахаххахах !!!! Пак да повторя , " бързия" Турбо , дето умира за осмаци и "звук" кара кюмбе с 80 коня , хахахахахахаххахахахаах !!!

    Коментиран от #55, #57, #58

  • 55 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Ти същото го казваше и миналата година, а преди това и по-миналата и по-по-миналата. Докога така?

    Коментиран от #59

  • 56 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #53 от "гост":

    Днес минималната е 710 лв, а бензинът е 3,30, което е същото съотношение както е било през август 2016, когато минималната е била 420 лв а бензинът е бил 1,98 лв. Кого си тръгнал да плашиш със съотношение на заплати към цени на горива, от 2016? Чуваш ли се?
  • 57 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    А ти, като умираш за електрички, какво караш? Същото кюмбе като на Турбо ли? хахахахахахахахахха
  • 58 Турбо

    6 2 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Нещо си се объркал.Колата ми е 92 коня и не си падам по осмаци.По скоро вие си падате по Тесли,ама нямате.Ти май караше дизелов Сценик на комшията.
  • 59 гост

    2 6 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Кое съм казал и не е станало бе душко , хахах ?! Има ли екостикери с категории независимо от категория на производител ? Почват ли тази година да спират от движение кадилници ?? Даже идея си нямаш как ! Застраховките двойни ли са на тия само от преди 4-5 години ?? Ще се изравнят ли с европейските , които ПОЧВАТ от 1200-1300 ЕВРО ?? Още до 4-5 години максимум , ако не и по-рано , питай някой застраховател , ако не вярваш ! Почват ли да забраняват на всичко под евро 5 влизане в градовете ? Още тази година , след 3-4 ще е постоянно и целогодишно и то за Евро 6 !! САМО с електромобил ще се влиза ! 25 годишни кюмбета вече са по 4-5 000 по автокъщите и за догодина се гласят за два пъти по толкова , а още предстои забрана за регистрация на всичко под Евро 5 ! Ако вече забравихте в България ИМАШЕ мито и то огромно за стари коли , това е НАПЪЛНО разрешено в ЕС !! Споко , още нищо не си видял !

    Коментиран от #60, #61, #62, #64

  • 60 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #59 от "гост":

    Кога ли си познал нещо,тесльо.Застраховката ми от 200 стана 240 лева.Забраната за влизане е само за големите градове и то когато има дни с замърсяване над допустимите.Колата ми е евро 5 ,ако трябва ще я сменя с нова.Други въпроси?
  • 61 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #59 от "гост":

    Ти му мисли тесльо.Аз си върша работата с пикапа.Колкото и да поскъпне застраховката и нафтата,пак ще карам.В краен случай като видя ,че няма друг начин ще си купя електрически автомобил.Наскоро си купих и гараж.
    Ти му мисли тесльо,защото ще караш кракомобил и ще мечтаеш за Тесла.
  • 62 Дрън-дрън

    2 3 Отговор

    До коментар #59 от "гост":

    Този път няма как да не застана на страната на антиелектриците. "Малко" преекспонираш.

    Ако говориш за други страни, може и да се съглася с тебе, но в България реалността е съвсем друга.

    Като имаш предвид, че в България 10 годишна кола е сравнително нова, дори още през 2025 година да спрат продажбите на автомобили с ДВГ, тези автомобили няма да припарят до България поне до 2035 година, а по-вероятно е да дойдат към 2040 година и да се карат тук още десетина 15 години, тоест до 2055 година.

    От друга страна електромобилите са много по-надеждни и държат стабилни цени, та надали скоро ще се внасят евтини електромобили. Да не говорим че на първите поколения батериите ще се скапват по-бързо, а дори да не се скапят или след като се скапят, ако цените на тока са високи, вместо да ти продадат електромобила евтино, за собствениците ще е по изгодно да запазят батерията за съхранение на енергията произведена на покрива им за захранване на дома и зареждане на новия електромобил. Въобще има доста неизвестни за вторичния пазар на електромобили, а нови автомобили в България почти няма да има както и сега.

    Коментиран от #63

  • 63 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #62 от "Дрън-дрън":

    Това което си написал е вярно.С изключение на надеждността на електромобилите и това,че държат цена.Който си купи електромобил втора употреба с батерия за смяна е луд за връзване.
  • 64 Русенец

    8 0 Отговор

    До коментар #59 от "гост":

    Чете ли новината, как светът изкупува паладий от Русия, както никога досега? Паладият се ползва за направата на катализатори. Според теб, дали това е явна индикация, че колите с ДВГ ще спират?

    Коментиран от #65

  • 65 Явна индикация е

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Русенец":

    Че ще поскъпват!
  • 66 Вътю Т.Панчев

    2 0 Отговор
    И КОЙ ГО НАПРАВИ ТУЙ ,,ПРОУЧВАНЕ" ??
  • 67 Стършел

    6 2 Отговор

    До коментар #50 от "Русенец":

    Не се подгрява на място, подгрява се като караш първите 200-300м бавно(без да пречиш разбира се на останалите участници в движението) и не караш като на рали!

    Коментиран от #72

  • 68 Краси

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "ИЦКО":

    Според правописа Ви, ще си купувате скоро електричка!
  • 69 Хаха

    1 0 Отговор
    Май нещо са се объркали! У нас това е екзотика! А и Русия е в Европа. Като ги гледам и тях само за електрички бълнуват!
  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Джони пешеходеца

    3 0 Отговор
    Бъдете екологични. Ходете пеш. И пийте само мен.
  • 72 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #67 от "Стършел":

    Ушаф, за 300 метра нищо няма да подгрееш. Само ще изхвърлиш пушек като за 30 километра с тези богати смеси на студен двигател, а износването му ще е като за 3000 километра.

    Коментиран от #79

  • 73 Циник

    1 2 Отговор
    Както винаги, цивилизованият свят гледа напред, а ганьовеца с 25-годишния си ковчег най ги рзбира нещата и ще си кара пушещия таралясник. Нация техническа, няма що. Разбирам, че повечето хора не могат да си купят електромобил ама стига с това кисело грозде, не е истина вече. А само се жалваме, че сме на последно място в ЕС по всички параграфи. С такива разбирачи е чудо, че още въобще ни включват в класациите.
  • 74 Що така бе

    2 0 Отговор
    другари? Всички искат електро и са прави, само дето нищо не се казва, как ще се зареждат? Представя ли си някой какво ще стане с ел.преносимата мрежа, когато всички се включат. След 15 години ще трябва да се бракуват батериите ( в най добрия случай). И Как ще става рециклажа. А и наясно ли е някой, колко замърсява този рециклаж?
    Истината е, че не сме готови! Първо трябва да се организират решаването на тия проблеми и чак тогава да се бие тъпана! А истината е, че съм с две ръце за електрото! Реве ми се, като се наредя за бензин! Мъка,мъка!
  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Що ли?

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "ежко":

    Абсолютно си прав - важен е жизнения цикъл на автомобила и свързаните с него разходи и утилизация(при която май остават едни нерициклируеми боклуци), а не само "да се следва модата". Вярно че и нефта няма да е безкрай, но да се говори само за "екология" някак си не върви. Нещо концепцията е неясна като цяло: как и по какъв начин ще се осъществи/засегне и стане.
  • 77 Ахам

    1 1 Отговор
    По селата хората ще си купят електрички преди гражданите, ха ха ха!

    Коментиран от #78

  • 78 Реалист

    1 0 Отговор

    До коментар #77 от "Ахам":

    Това в защото могат да зареждат в двора с ток за домакинството, които бе за стотинки. Цените на тока по зарядните в комбинация с разхода на ток при 80 км/ч отговаря едно към едно с дизела при разход 5.6 л/100 км. Да не говорим за чакането. Отделно заредиш 40 кв и не караш седмица, а на вън е жега или студ, като врътнеш ключа виждаш около 35 кв. Но по селата с къщите, могат да зареждат дори и от солар. Тия в блоковете ще плащат скъпи ипотеки и ще им е трудно да си позволят да карат електричката
  • 79 Ужас!

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "Гост":

    Пълен ужас! Какви "богати" смеси? И какъв "студен"двигател? Това да не е Москвич-а на дядо ти с еднокамерен карбуратор?
  • 80 Българин

    1 1 Отговор
    Ако карате колата, за три години излиза точно с 2300 лв по-евтино от същия модел на бензин. И си карайте колите без да го мислите. Електро шайс!
  • 81 Ехааа

    0 0 Отговор

    До коментар #42 от "гост":

    Добри сметко, но без кръчмар! А колко ще ти струва тока? Станциите на Тесла един киловат е 70 цента. А ше се вдига и то здраво! А някой замислил ли се е коко ще струват батериите след 20 години! Природните ресурси на Литий, Кадмий, Селен и все такива не са неизчерпаеми! Вярно, че и петрола ще попревърши някога. Всичко трябва да е разумно. И Електрически и ДВГ трябва да вървят ръка за ръка. И едните и другите замърсяват, само че по различен начин! Всяко недомислие струва скъпо на човечеството!