Според последния EY Mobility Consumer Index, годишно проучване, проведено от Ernst & Young в над 18 страни в Европа, 72% от респондентите възнамеряват да закупят електрифициран автомобил (напълно акумулаторен или хибриден).
Индексът EY позиционира Италия като водеща страна в Европа по отношение на въвеждането на електрически превозни средства (83% от респондентите искат да карат електромобили), следвана от Испания (78%), Норвегия (73%), Швеция (72%), Великобритания (59%), Франция (58%), Холандия (56%) и Германия (55%).
Като ппичина за това желание се посочва опазването на околната среда. Устойчивостта и опазването на околната среда са основните причини за желанието за закупуване на електрическо превозно средство, според 38% от анкетираните.
Въздействието на общото увеличение на цените, особено това на горивата, води до увеличение с допълнителни 34% на тези, които мислят да изоставят превозните средства с двигатели с вътрешно горене. 65% са готови да платят дори повече , а 35% ще чакат електромобилите да поевтинеят.
По-конкретно, 23% от потенциалните купувачи очакват да закупят изцяло електрически автомобил през 2022 г. От друга страна, 22% биха закупили plug-in хибрид, което също е увеличение (21%) в сравнение с 2021 г., когато средната глобална стойност е равна на 10%. И накрая, по-малко от 20% биха купили кола с ДВГ .
Още нещо любопитно от проучването е разпределението на желаещите да имет електромобил по местоживеене. Сред тези, които възнамеряват да закупят електрическа кола през тази година, 43% живеят в селски район , 18% в близост до селата, 18% в центъра на голям град, 12% в малък град и 9% в крайградски зони.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
Коментиран от #7
15:44 09.06.2022
2 ИЦКО
Коментиран от #68
15:44 09.06.2022
3 Жичкаджия
15:46 09.06.2022
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
- Вашето котенце харесва ли " Уискас" ? Купувате ли му ?
- Моето котенце харесва "Лексъс" , ама няма да му купя‼️
15:47 09.06.2022
5 бай онзи
15:48 09.06.2022
6 гост
Коментиран от #11, #15, #17
15:51 09.06.2022
7 овчамаса
До коментар #1 от "Един":
Е така маса народ се и "ваксинира", ненужно и безмислено, а други решиха, че и маските са шик!?Коментиран от #9
15:52 09.06.2022
8 Госあ
15:54 09.06.2022
9 Госあ
До коментар #7 от "овчамаса":
Заради тая мода с маските, по време на пандемията Япония имат отрицателна средна смъртност сравнение с предишни години. Нашата е в пъти по висока. Или викаш - съчки ? Ама иначе си много загрижен за народа сигурно.15:59 09.06.2022
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ежко
До коментар #6 от "гост":
Всъщност ако си прочел статията, мотивите за закупуване на ел.кола са други!Облъчват ги,че спасяват околната среда и имат нисък въглероден отпечатък,което си е направо опашата лъжа!Един потребител с 20-30 годишна кола е оставил много по-нисък въглероден отпечатък от потребител сменил 5-6 автомобила за 30 години,па ако ще не на тол,а на въздух да е карал!6 пъти рециклитране и 6 пъти производсство на ново изделие -сматай колко въглища или газ са изгорени!Коментиран от #76
16:04 09.06.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Пуф Паф
16:27 09.06.2022
14 Гост
16:47 09.06.2022
15 Гост
До коментар #6 от "гост":
Карам според ограниченията на пътя. Ускорението и максималната скорост изобщо не ме интересуват в една кола.Коментиран от #19
16:49 09.06.2022
16 Промиване на мозъци
Същото е да ти кажат не купувай този телефон купи онзи
Коментиран от #18
17:24 09.06.2022
17 Ине
До коментар #6 от "гост":
Хаха на аутосалона нямаше електричка под 100 бона озключвам Зоуи Ами и спринга това ако е стотинкиКоментиран от #23
17:29 09.06.2022
18 Хихи
До коментар #16 от "Промиване на мозъци":
Това означава ли, че са ви промили мозъците да карате ДВГ?17:42 09.06.2022
19 Мдааа
До коментар #15 от "Гост":
Ако караш по ограниченията, пробега в една електричка е дооооста добър! Но сега ще напишеш, че всъщност караш доста бързо!Коментиран от #51
17:43 09.06.2022
20 ТОВА Е ФАЛШИВО ПРОУЧВАНЕ
Само проценти са дедени
Ама от колко ??????? 2-ма , 5 , 100 човека, от колко?
Коментиран от #21
17:44 09.06.2022
21 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #20 от "ТОВА Е ФАЛШИВО ПРОУЧВАНЕ":
То си пише - ЧЕТИРИМА😀😀😀😀😀😀
Семейство, което може би има електрокар 😉
17:56 09.06.2022
22 Пазара ще си покаже
Обаче като гледам накъде вървят нещата, тази забрана ще стане безпредметна, защото покупките на автомобили с ДВГ ще спрат много преди да влезе в сила забраната и автопроизводителите няма да има смисъл да ги произвеждат.
Коментиран от #24
18:38 09.06.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Никаква забрана не е приета.
До коментар #22 от "Пазара ще си покаже":
Никаква забрана не е приета. ЕК прие само решение. А дали ще забраняват или не ще е решение на всяка държаваКоментиран от #28
19:30 09.06.2022
25 Турбо
20:49 09.06.2022
26 Аууу
22:20 09.06.2022
27 стожерът
23:52 09.06.2022
28 гост
До коментар #24 от "Никаква забрана не е приета.":
Те половината го взеха решението много преди ЕК , даже има държави от 2025 и 2030 още ги забраняват ! А решенията на ЕК са задължителни , за твое съжаление ! И в Норвегия 5 години преди забраната през 2020 вече електромобилите са над 80%от продажбите ! То ще се уверите много скоро , само след 4-5 години джамбазите ще изреват , че пушилници втора ръка просто няма или са на тройни цени , щото арабите и руснаците ги изкупуват на такива !Коментиран от #29
02:18 10.06.2022
29 Гост
До коментар #28 от "гост":
До 2035 година ще се произвеждат и продават нови "пушилници".Това означава че купените преди 2035 година пушилници ще се появят в България след 2045 година.Автомобили ще има.Коментиран от #34
07:30 10.06.2022
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Факти
09:18 10.06.2022
32 дизел
09:24 10.06.2022
33 Гошо
и гараж в квартал без улици , ти ще му говориш за природа!
То от вратата/ двора навън не го интересува НИЩО!
Затуй в чужбина цъка само и снима за фейса колко е красиво и зелено
Коментиран от #46
09:56 10.06.2022
34 гост
До коментар #29 от "Гост":
Любимия ти Фолксваген със всичките му марки преди две години още обяви , че от 2030 (30 не 35 ) ще произвежда САМО електромобили !! Рено , Стелантис , Мерцедес , БМВ и който се сетиш също !! И както ти казах , още преди две години със все производството ти на пушилници , електромобилите в Норвегия минаха 80 % от продажбите !! Никой не е луд да купува кола , която след 4-5 години може само да закара в моргата , че и да плати допълнително за това ! Както са ти написали в статията ВЕЧЕ над 75% са решили да минат на електричка , а сме само 2022 !! Представи си какво ще е след 2025 , да не говорим 2030 ! Да не говорим какви закони ще има за пушилници след като официално са забранени !! 2045 ти най-вероятно ще си при любимия си вожд , ама и оттам ще се вижда , че кьорав пушилник няма да има в България , не си и мечтай !Коментиран от #35, #38
10:00 10.06.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Няма нужда от забрани
В този случай, няма защо да се забраняват продажбите на автомобили с ДВГ след 2035 година, при положение, че търсенето, предлагането и производството им ще е спряло още през 2030 година.
Коментиран от #39
13:13 10.06.2022
38 Гост
До коментар #34 от "гост":
Забраната е за производството и продажбата на НОВИ автомобили.Старите ще се карат без проблем.В определени дни, когато въздуха е замърсен най много да ни забранят да влизаме в центъра на София и другите големи градове.Коментиран от #41
14:15 10.06.2022
39 Гост
До коментар #37 от "Няма нужда от забрани":
Това означава че ти ще станеш пешеходец след 2030 година.Коментиран от #40
14:18 10.06.2022
40 Знаеш ли колко ми пука
До коментар #39 от "Гост":
Дали през 2030 година ще си купя 3-5 годишен електромобил или автомобил с ДВГ? Ще си купя каквото ми е по-изгодно, както правя и досега. Най-вероятно ще е автомобил с ДВГ, защото за три години цената му ще е паднала под 50% от цената на нов, а ако не са се справили с недостига на електромобили, цената им втора употреба може да е станала по-висока отколкото са били купени като чисто нови, както е в момента. Дано да не се окажа прав.15:07 10.06.2022
41 Така е!
До коментар #38 от "Гост":
Абсолютно си прав. Повечето хора независимо дали електрици или антиелектрици, са си въобразили че през 2050 година в България няма да се карат автомобили с ДВГ, а аз като виден електрик смятам, че дори тогава, електромобилите по пътищата няма да са повече от автомобилите с ДВГ, колкото и да ми се ще да е обратното.Коментиран от #42
15:11 10.06.2022
42 гост
До коментар #41 от "Така е!":
Дали ?? Ама надали , хахах !! Като гледам бензина и дизела гонят 4 лева още сега , а след 10 години ?? Ами данъците и застраховките ?? Кой с акъла си ще плаща по 3-4 000 лева ГОДИШНО и то в най-добрия случай и то БЕЗ да може да влиза в градовете ?? Кой с акъла си няма да си вземе нов електромобил , за който държавата ти доплаща 10 000 евро , а за пушилника ти слага толкова данък ?? И най-вече кой ще даде 60-70 % от цената на нов електромобил за 10-15 годишен пушилник , щото такива ще са цените , даже и отгоре , те ВЕЧЕ са такива за 7-8 годишни коли в Европа , а след 10 години ще са двойни . щото производството и продажбите спадат с по 15-20 % ГОДИШНО !!! 30 годишните кюмбета в България просто няма да имат части още след 4-5 години , да не говорим след 10 , НИКОЙ няма да поддържа производство за 50-100 000 българи , щото нямали пари за нови коли !! Дори в една Румъния , където в момента се дава до 12 000 евро субсидия за електромобил до 10 години няма да остане пукната барака , да не говорим за Европа !! Вденете най-после , че българския пазар е НАПЪЛНО зависим от европейския , изчезнат ли кюмбетата в Европа , България ще ги последва до 4-5 години МАКСИМУМ !! И който нямал пари , няма да кара , просто е !! И е логично , никой не е длъжен да му диша пушилника , ВЕЧЕ България е осъдена по десетки дела за мръсен въздух и ще не ще до 1-2 години ще почнат крути забрани и глоби за кюмбета !!Коментиран от #45, #47, #49, #52, #81
15:49 10.06.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Генчо
16:04 10.06.2022
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Стършел
До коментар #33 от "Гошо":
Прав си абсолютно! Ганьо обича да му пушат и бумтят под прозореца таралясници. Даже и през лятото има умници дето подгряват някоко минути. Бъдещето е в ел. Автомобилите, но Ганьо пак казва- "Е Па нема такова животно"Коментиран от #48, #50
16:07 10.06.2022
47 Русенец
До коментар #42 от "гост":
Светът помпи петрол като невидял, като добивите почти са достигнали нивата опреди пандемията. Само вие си вярвате, че някой мислел за вашите високоволтови мечти. И пак да го изтриеш, пак ще го напиша.16:12 10.06.2022
48 Русенец
До коментар #46 от "Стършел":
Какво имаш против подгряването? То пести гориво, щади двигател и спестява разходи, суровини и енергия.16:13 10.06.2022
49 Гост
До коментар #42 от "гост":
Нещо се поизсилваш с цените и забраните.Да не си се събудил с пръсти в контакта.16:17 10.06.2022
50 Русенец
До коментар #46 от "Стършел":
Знам, че схващате трудно, затова направо ще ти го обясня.Ако не подгрееш сутрин, студеният ти двигател няма да ти даде разход 10/100 градско, а ще ти даде 15/100. За десетте километра до работа ще изгориш 500 грама повече. Ако подгрееш, на празен ход студеният ти двигател ще гори 2/час, вместо 1/час, но за три минути подгряване ще си изгорил само 50 гр повече. Т.е. - подгряването ти е спестило 10 пъти повече преразход. Това е само за горивото. При вредните емисии нещата са подобни, че дори по-страшни, ако не подгряваш. Износването на студен двигател е много по-лошо. НЕ случай масторите, които те карат да не подгряваш. Те просто те канят в сервиза.
Коментиран от #67
16:17 10.06.2022
51 Гост
До коментар #19 от "Мдааа":
Карам по ограничения, както вече обясних. Ако не ти е станало ясно - чети пак какво съм написал. Електрическа кола с нисък разход над 80 км в час има да чакаш. Колко ток ще спестя с електрическа, че да си избия 50 000 лв разлика в цената, при 10000 км на година? След 1000 години ли?16:22 10.06.2022
52 Турбо
До коментар #42 от "гост":
Данъка ми е 40 лева, застраховката 240 лева.Цената на дизела днес е 3,42 лв/л.България субсидии за електрокари няма.Цената на електромобил е два пъти по висока от такъв на бензин,за една и съща марка и модел.Коментиран от #53, #54
16:25 10.06.2022
53 гост
До коментар #52 от "Турбо":
Пак ще си говорим само след 4-5 години ! Ако не си се гътнал дотогава от мъка или не се правиш на две и половина , щото ще трябва да признаеш , че съм познал на 100 % !!Коментиран от #56
16:54 10.06.2022
54 гост
До коментар #52 от "Турбо":
И с тоя данък 40 лева го запомни следващия път като земеш да плещиш за каране с 200 по магистралата , че твоя резил няма да го има , хахахаххахах !!!! Пак да повторя , " бързия" Турбо , дето умира за осмаци и "звук" кара кюмбе с 80 коня , хахахахахахаххахахахаах !!!Коментиран от #55, #57, #58
17:00 10.06.2022
55 Гост
До коментар #54 от "гост":
Ти същото го казваше и миналата година, а преди това и по-миналата и по-по-миналата. Докога така?Коментиран от #59
17:28 10.06.2022
56 Гост
До коментар #53 от "гост":
Днес минималната е 710 лв, а бензинът е 3,30, което е същото съотношение както е било през август 2016, когато минималната е била 420 лв а бензинът е бил 1,98 лв. Кого си тръгнал да плашиш със съотношение на заплати към цени на горива, от 2016? Чуваш ли се?17:34 10.06.2022
57 Гост
До коментар #54 от "гост":
А ти, като умираш за електрички, какво караш? Същото кюмбе като на Турбо ли? хахахахахахахахахха17:35 10.06.2022
58 Турбо
До коментар #54 от "гост":
Нещо си се объркал.Колата ми е 92 коня и не си падам по осмаци.По скоро вие си падате по Тесли,ама нямате.Ти май караше дизелов Сценик на комшията.17:44 10.06.2022
59 гост
До коментар #55 от "Гост":
Кое съм казал и не е станало бе душко , хахах ?! Има ли екостикери с категории независимо от категория на производител ? Почват ли тази година да спират от движение кадилници ?? Даже идея си нямаш как ! Застраховките двойни ли са на тия само от преди 4-5 години ?? Ще се изравнят ли с европейските , които ПОЧВАТ от 1200-1300 ЕВРО ?? Още до 4-5 години максимум , ако не и по-рано , питай някой застраховател , ако не вярваш ! Почват ли да забраняват на всичко под евро 5 влизане в градовете ? Още тази година , след 3-4 ще е постоянно и целогодишно и то за Евро 6 !! САМО с електромобил ще се влиза ! 25 годишни кюмбета вече са по 4-5 000 по автокъщите и за догодина се гласят за два пъти по толкова , а още предстои забрана за регистрация на всичко под Евро 5 ! Ако вече забравихте в България ИМАШЕ мито и то огромно за стари коли , това е НАПЪЛНО разрешено в ЕС !! Споко , още нищо не си видял !Коментиран от #60, #61, #62, #64
17:48 10.06.2022
60 Турбо
До коментар #59 от "гост":
Кога ли си познал нещо,тесльо.Застраховката ми от 200 стана 240 лева.Забраната за влизане е само за големите градове и то когато има дни с замърсяване над допустимите.Колата ми е евро 5 ,ако трябва ще я сменя с нова.Други въпроси?17:54 10.06.2022
61 Турбо
До коментар #59 от "гост":
Ти му мисли тесльо.Аз си върша работата с пикапа.Колкото и да поскъпне застраховката и нафтата,пак ще карам.В краен случай като видя ,че няма друг начин ще си купя електрически автомобил.Наскоро си купих и гараж.Ти му мисли тесльо,защото ще караш кракомобил и ще мечтаеш за Тесла.
18:06 10.06.2022
62 Дрън-дрън
До коментар #59 от "гост":
Този път няма как да не застана на страната на антиелектриците. "Малко" преекспонираш.Ако говориш за други страни, може и да се съглася с тебе, но в България реалността е съвсем друга.
Като имаш предвид, че в България 10 годишна кола е сравнително нова, дори още през 2025 година да спрат продажбите на автомобили с ДВГ, тези автомобили няма да припарят до България поне до 2035 година, а по-вероятно е да дойдат към 2040 година и да се карат тук още десетина 15 години, тоест до 2055 година.
От друга страна електромобилите са много по-надеждни и държат стабилни цени, та надали скоро ще се внасят евтини електромобили. Да не говорим че на първите поколения батериите ще се скапват по-бързо, а дори да не се скапят или след като се скапят, ако цените на тока са високи, вместо да ти продадат електромобила евтино, за собствениците ще е по изгодно да запазят батерията за съхранение на енергията произведена на покрива им за захранване на дома и зареждане на новия електромобил. Въобще има доста неизвестни за вторичния пазар на електромобили, а нови автомобили в България почти няма да има както и сега.
Коментиран от #63
18:34 10.06.2022
63 Турбо
До коментар #62 от "Дрън-дрън":
Това което си написал е вярно.С изключение на надеждността на електромобилите и това,че държат цена.Който си купи електромобил втора употреба с батерия за смяна е луд за връзване.19:02 10.06.2022
64 Русенец
До коментар #59 от "гост":
Чете ли новината, как светът изкупува паладий от Русия, както никога досега? Паладият се ползва за направата на катализатори. Според теб, дали това е явна индикация, че колите с ДВГ ще спират?Коментиран от #65
21:40 10.06.2022
65 Явна индикация е
До коментар #64 от "Русенец":
Че ще поскъпват!00:48 11.06.2022
66 Вътю Т.Панчев
09:46 11.06.2022
67 Стършел
До коментар #50 от "Русенец":
Не се подгрява на място, подгрява се като караш първите 200-300м бавно(без да пречиш разбира се на останалите участници в движението) и не караш като на рали!Коментиран от #72
15:05 11.06.2022
68 Краси
До коментар #2 от "ИЦКО":
Според правописа Ви, ще си купувате скоро електричка!12:15 12.06.2022
69 Хаха
19:15 12.06.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Джони пешеходеца
22:58 12.06.2022
72 Гост
До коментар #67 от "Стършел":
Ушаф, за 300 метра нищо няма да подгрееш. Само ще изхвърлиш пушек като за 30 километра с тези богати смеси на студен двигател, а износването му ще е като за 3000 километра.Коментиран от #79
18:26 13.06.2022
73 Циник
11:24 14.06.2022
74 Що така бе
Истината е, че не сме готови! Първо трябва да се организират решаването на тия проблеми и чак тогава да се бие тъпана! А истината е, че съм с две ръце за електрото! Реве ми се, като се наредя за бензин! Мъка,мъка!
21:31 14.06.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Що ли?
До коментар #11 от "ежко":
Абсолютно си прав - важен е жизнения цикъл на автомобила и свързаните с него разходи и утилизация(при която май остават едни нерициклируеми боклуци), а не само "да се следва модата". Вярно че и нефта няма да е безкрай, но да се говори само за "екология" някак си не върви. Нещо концепцията е неясна като цяло: как и по какъв начин ще се осъществи/засегне и стане.03:48 15.06.2022
77 Ахам
Коментиран от #78
17:38 08.07.2022
78 Реалист
До коментар #77 от "Ахам":
Това в защото могат да зареждат в двора с ток за домакинството, които бе за стотинки. Цените на тока по зарядните в комбинация с разхода на ток при 80 км/ч отговаря едно към едно с дизела при разход 5.6 л/100 км. Да не говорим за чакането. Отделно заредиш 40 кв и не караш седмица, а на вън е жега или студ, като врътнеш ключа виждаш около 35 кв. Но по селата с къщите, могат да зареждат дори и от солар. Тия в блоковете ще плащат скъпи ипотеки и ще им е трудно да си позволят да карат електричката05:10 05.08.2022
79 Ужас!
До коментар #72 от "Гост":
Пълен ужас! Какви "богати" смеси? И какъв "студен"двигател? Това да не е Москвич-а на дядо ти с еднокамерен карбуратор?12:53 15.08.2022
80 Българин
14:46 15.08.2022
81 Ехааа
До коментар #42 от "гост":
Добри сметко, но без кръчмар! А колко ще ти струва тока? Станциите на Тесла един киловат е 70 цента. А ше се вдига и то здраво! А някой замислил ли се е коко ще струват батериите след 20 години! Природните ресурси на Литий, Кадмий, Селен и все такива не са неизчерпаеми! Вярно, че и петрола ще попревърши някога. Всичко трябва да е разумно. И Електрически и ДВГ трябва да вървят ръка за ръка. И едните и другите замърсяват, само че по различен начин! Всяко недомислие струва скъпо на човечеството!10:52 02.09.2022