10 Август, 2022 10:53 3 632 77

Как ще изглежда една електрическа Alfa Romeo?

  • alfa romeo-
  • дизайн-
  • електромобили

Електромобилите на марката няма да са коренно различни

Как ще изглежда една електрическа Alfa Romeo? - 1

Това заяви лично шефът на дизайна на Alfa Romeo, като допълни, че Alfa Romeo влиза в света на електрификацията, но не трябва да очакваме новите модели да изглеждат коренно различно от сегашните, каквато е практиката при някои други марки.

Ръководителят на дизайна на Alfa Romeo, каза пред Top Gear: „От моя гледна точка няма смисъл да изглеждаш електрически само защото си такъв.“ Алехандро Месонеро-Романос заяви още: „Електрификацията променя начина, по който се движи колата, но характерът, стилът и ценностите ще останат“ същите.

Той добави, че единственото нещо, което ще се промени, е задвижването и за него е по-важно предстоящите модели да бъдат истински Alfa Romeo. Докато ранните електрически превозни средства се стремяха да бъдат различни , Месонеро-Романос отбеляза: „Всеки е или ще бъде електрически рано или късно, така че няма нужда да казвате „хей, здравей, аз съм електрически, погледни ме.“

Той отбеляза, че някои автомобилни производители вече мислят като него и въвеждат на пазара електрически превозни средства, които изглеждат същите, като техните аналози с ДВГ.

Като се има предвид това, Месонеро-Романос намекна, че бъдещите електрически превозни средства ще имат по-къси надвеси, по-дълги междуосия и различни пропорции. Също така не бихме се изненадали да видим напълно затворен вид на емблематичната решетка на Alfa Romeo.

Независимо какво крие бъдещето, дизайнерът каза, че Alfa Romeo трябва да имат „смела позиция“ с „напорист израз“ и „визуална сила“. Всъщност той иска бъдещите модели да имат фактор „уау“, който провокира реакции на любов или омраза, тъй като безразличието е скучно.

Това звучи обещаващо, въпреки че ще почакаме и ще видим дали новите Alfa Romeo ще имат ефекта "уау", защото все все още сме объркани от приликите между Alfa Romeo Tonale и предстоящия Dodge Hornet .


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 4 Отговор
    Електрически модел в кутия аналог на ДВГ е само с цел икономия на материали и реклама чрез носталгия!

    Коментиран от #5, #6, #9

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 0 Отговор
    При всяка НОВА разработка ще отпаднат редица нужди, като карданен тунел и генерация за изгорелите газове например, а ще се появят нови изисквания свързани с батерия, тегло и др.
    Погледнете два модела, на която марка решите, от 60- те и след 90-те и ще видите множество промени, при това без да се Електрифицирани!
  • 8 Е така де!

    5 3 Отговор
    Уж същите, ама нямало да са същите.

    Още в началото на статията, си казах че няма как да не променят външността на електрическите си модели, защото електромобилите не се нуждаят от голяма част от техническите изисквания на ДВГ, които умело трябва да бъдат вградени в дизайна, като например радиаторна решетка и ауспуси.

    Освен това заради батерията, междуосието е по-голямо, а заради габаритите на двигателите, пространството под предния капак остава празно и при една и съща дължина на автомобила, капакът може да бъде скъсен, като за негова сметка се увеличи обема на купето и мястото за пътниците.

    Някои 100-годишни още не са си променили мисленето и въпреки че няма двигател под предния капак, все пак успяват да напълнят абсолютно цялото пространство с какво ли не, вместо да го ползват като втори багажник.

    Електрическата S класа на Mercedes дори стигна до абсурда, собственикът да няма право да отваря предния капак и това да може да става само в сервиза.

    Колко ли време ще им отнеме на 100-годишните да се възползват максимално от предимствата, които им доставя електрическа платформа?

    Коментиран от #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Николко

    9 2 Отговор

    До коментар #8 от "Е така де!":

    Защото ел.платформите нямат предивмства!!!
    Всички до един приличат на сандъци!!!

    Коментиран от #12

  • 11 Америка

    10 0 Отговор
    Това никога няма да бъде истинска Алфа!!!
    Каквото сме покарали навремето - покарали....

    Коментиран от #14

  • 12 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 0 Отговор

    До коментар #10 от "Николко":

    А какво да кажем за трупчето на Мъск‼️
    Всъщност на колкото компютри да поставиш ЕДНА и СЪЩА задача , ще стигнат до ЕДНО и СЪЩО решение . Другото ще е доокрасявяне от някой дизайнер. Но не всеки е Пининфарина😉

    Коментиран от #13, #15

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Хахаха

    3 10 Отговор

    До коментар #11 от "Америка":

    Ти карал ли си ел кола? Знаеш ли какъв кеф е? Толкова е бърза и така ускорява за разлика от тия жтд двигатели които само тракат и пушат!

    Коментиран от #17, #75, #76

  • 15 Дрън-дрън

    0 4 Отговор

    До коментар #12 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Виждал ли си въобще електрическа платформа?

    Неслучайно се нарича скейтборд, защото изглежда точно така. Една плоска батерия за под с дебелина петнайсетина сантиметра и четири колела. Отгоре всеки дизайнер може да сложи каквото си пожелае в каквото си иска форма, въпреки че може да говорим за над 1000 коня мощност.

    Сещаш ли се колко място заема само двигателя, охладителната и изпускателната система на мощен автомобил? За всяко едно радиаторче и изпускателна тръба, трябва да бъдат предвидени както отвори, така и тунели и изолация от топлината към купето, което създава на първо място инженерни, но в последствие и дизайнерски проблеми.

    При електромобилите всичко това отсъства. Дизайнерите са абсолютно свободни да сътворят каквото си пожелаят като външен вид.

    Сравнително еднаквата форма на електромобилите идва от желанието на дизайнерите да постигнат максимално нисък коефициент на въздушно съпротивление.

    А трупчета за което говориш, постига два пъти по-нисък коефициент на въздушно съпротивление от стандартен пикап, а заданието е да се получи вечен автомобил, който не се дере и не гние и няма нужда от поддръжка на боята, защото дори не е боядисан и е най-бързия и евтин начин за производство. Там дизайна следва нуждите, защото това е работен кон, а не лъскав паркетник, който да те е страх да го напрашиш, камо ли да го вкараш в калта и да бъде надран от храстите по черните пътища.

    Коментиран от #20

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Хихиии

    4 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хахаха":

    А ти нещо автомобилно имаш ли в теб???
    Хайде кажи къде да се видим и да направим замерка с твйото ел.возило!!!
    Алфа само жтд ли е бе, лаик!???
    Спрете клипчетата от тубата - полезно ще е!
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 0 Отговор

    До коментар #15 от "Дрън-дрън":

    Виждал ли си 100 модела лаптоп събрани на едно място❗
    Ако ги разместя , дори яма да разбереш ❗
    Ти и коментара ми едва ли ще разбереш ❗
    Нали точно заради онези решения няма как Порше 911 да изглежда като Мерцедес 190 ❗
    Инженерите и дизайнерите са влошили труда и душата си в тях❗
    И както каза колегата техните модели ИМАТ СВОЯ ДУША ❗ А новите елки са като онези лаптопи, избираш по параметри и размер на екрана 🤫

    Коментиран от #22

  • 21 Точка а до точка б

    0 6 Отговор

    До коментар #13 от "Не разбират":

    "бездушни средства за придвижване от т.А до т.Б....същите като ползвателите им!!!"

    Това е точно като да ми обясняваш, че смартфонът е същото като телефонът с шайба - да се обаждаш от точка а до точка б.

    Точно такова е и мисленето ти за автомобилите. А сещаш ли се защо ще мръзнем тази зима и няма да се къпем през лятото, въпреки че няма да си пускаме и климатиците?

    Защото някой умен политик е решил, че ще зависим от една-единствена държава да си набавяме енергия.

    В бъдеще електромобилите ще решат и част от този проблем, като ще поемат и съхранението на електрическа енергия и ще са част от енергийната система чрез съхранение на енергията произведена от ВЕИ, когато е излишна и евтина и връщане на тази енергия обратно в мрежата или ползване в собственото домакинство когато е скъпа и недостатъчна.

    Дали ДВГ могат да свършат тази работа? Могат точно толкова колкото да си направиш снимка или да гледаш ютуб на шайбовия си телефон, който има душа и всеки път изпитваш тръпката, когато този който търсиш се окаже, че си е у тях за да ти вдигне!

    Сега вече не е интересно да се обадиш на някого, защото няма тръпка нали?

    Коментиран от #24, #25

  • 22 Не мога да те разбера

    2 4 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Да не твърдиш че ако разместя местата на паркинга на Тесла модел 3 и те са cyber truck няма да можеш да разбереш, защото изглеждат еднакво?

    Да не твърдиш че за един строителен работник е все едно дали ще си купи пикапа или Тесла модел 3 и ще му върши абсолютно една и съща работа защото дизайна им е еднакъв?

    Коментиран от #23, #26, #27

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Точно така

    6 0 Отговор

    До коментар #21 от "Точка а до точка б":

    за мен примера ти с телефона е точно такъв!!! За мен е просто средство да си свърша работа или да убия някоя и друга минута докато вися няйъде.... а ако на теб живота ти е свързан с него - най-искрено те съжалявам, наистина!!!
    А щом политиката замеси в твоите си опорки - ясен си вече, "демократе"...

    Коментиран от #31

  • 25 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    8 0 Отговор

    До коментар #21 от "Точка а до точка б":

    С грешен подход -
    няма вярно решение ❗
    " . А сещаш ли се защо ще мръзнем тази зима и няма да се къпем през лятото, въпреки че няма да си пускаме и климатиците?

    Защото някой умен политик е решил, че ще зависим от една-единствена държава да си набавяме енергия."
    А ти сещаш ли се , че десетилетия наред нямаше проблем да получаваш енергия от едно място и на ниска цена ❗
    Просто изместваш темата и я политизираш !
    Първо дори не се замисляш защо прин140$/барел бензина бе 2.20 , а сега при 100$/ барел е 3.80❗
    Второ дали след като въвеждат режим на тока, за осветление , отопление ... няма да рязнат и ел колонките ❗
    Нека се върнем на автотемата ❗

    Коментиран от #28, #32

  • 26 Абсолютно

    6 1 Отговор

    До коментар #22 от "Не мога да те разбера":

    Едно безлично нещо, лишено от всякаква емоция, пропорция и естетика спряна до друга такава!

    Коментиран от #29

  • 27 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 0 Отговор

    До коментар #22 от "Не мога да те разбера":

    Не ти говоря за лаптоп и телевизор 😀
    Наистина ти е трудно !
  • 28 Кратко, точно и ясно

    3 0 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Евала!!!
  • 29 Е така де!

    0 4 Отговор

    До коментар #26 от "Абсолютно":

    Това са автомобилите които държат първото и второто място по брой заявки на все още не произведения автомобил.

    Очевидно не всички като тебе карат rolls-royce и се задоволяват с по-малко от страна на дизайна и наблягат на техническите възможности и функционалността на най-добра цена.

    А това, че Тесла модел У се превръща в най-продавания автомобил въпреки, че средната му цена е 70 хиляди долара е прецедент в цялата автомобилна история. Досега най-продаваните автомобили винаги са били от най-ниския ценови клас.

    Защо ли най-продавания автомобил не е модел на Mercedes или BMW или дори на porsche които също имат автомобили за 70 хиляди евро? Заради дизайна? Надали. Дизайна на трите марки е по-добър от този на Тесла.

    Коментиран от #30

  • 30 Да де

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Е така де!":

    щом RR за теб са синоним на дизайн....явно има някакви отклонения от нормата...
    Кажи сега за твоето ППС?

    Коментиран от #33

  • 31 Дрън-дрън

    1 2 Отговор

    До коментар #24 от "Точно така":

    Да не твърдиш че телефонът го ползваш само да се обаждаш на някого и никога не си ползвал нито едно приложение, за снимки видео интернет, видео разговори, навигация, есемеси или други съобщения или каквото и да е друго различно от телефонно обаждане?

    Дори не се усещаш че ми говориш за зависимост от автомобила, докато аз ти говоря за независимост.

    За да се придвижиш от точка а до точка б със сегашния ти автомобил, си зависим от цената на горивата и нямаш особен избор.

    Когато караш електромобил имаш доста голям избор къде за колко време и на каква цена да заредиш и имаш много по-голяма свобода за взимане на решения, като в бъдеще тази свобода ще се разширява, докато изборът при ДВГ ще се влошава.

    Коментиран от #34

  • 32 Не политизирам

    0 5 Отговор

    До коментар #25 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Всъщност ти говоря за деполитизиране. Цената на слънчевата енергия която облъчва фотоволтаиците или вятърната енергия, която върти перките няма как да се промени с политическо решение, особено пък от чужда държава.

    3 милиона електромобила по 80 киловатчаса батерия са 240 гигаватчаса съхранение на енергия, за които държавата не е дала и един лев, но може да ползва за подобряване на енергийната си сигурност и намаление на цените на тока, както и независимост от други държави, като даде икономически стимули на собствениците на електромобили и тези стимули останат в държавата вместо да излизат навън.

    Както виждаш всички печелят и парите остават при хората!

    Нещо напълно невъзможно с автомобилите с ДВГ.

    Коментиран от #37

  • 33 Ето за това говорим

    0 3 Отговор

    До коментар #30 от "Да де":

    Започваш да обясняваш как еди кой си дизайн бил по-лош от някакъв си друг дизайн, защото бил различен от твоето виждане.

    А не се ли усещаш, че точно за това ревеш от одеве? Че всички дизайни ставали еднакви? Нали точно ти беше радетел за различните дизайни за различни вкусове?

    Защо моя вкус трябва да съвпада с твоя? Защо ме питаш какъв автомобил карам, за да ми кажеш, че ако не е точно твоята марка и модел значи е грозен?

    Хайде разбери се със себе си първо дали си за различни дизайни или пък тайничко желаеш всички автомобили в света, да изглежда точно като твоя, защото е с най-добрия дизайн и няма какво да му се подобрява и всички трябва да го харесват!

    И Не аз няма да те питам какъв автомобил караш. Карай си го със здраве и му се радвай, дори да е fiat multipla. Дори тогава няма да ти се подигравам, защото както са казали руснаците, на вкус и на цвет, друзья нет. Извинявам се ако съм объркал правописа или точният цитат.

    Коментиран от #35

  • 34 Имаш

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Дрън-дрън":

    криовразбрано разбиране за независимост...къде видя да съм писал, че не ползвам приложения, основно за работа и убиване на време???
    По-скоро ти показваш колко си зависим от някои съвременни техноогии, които според теб ти дават свобода, а в дейсвителност си болестно-зависим...
    Работя - изкарвам - пълня за 5 мин и след 10-12 часа може да съм на 800-1000 км от тук, когато реша - а ти къде ще си???

    Коментиран от #36

  • 35 Човече

    2 0 Отговор

    До коментар #33 от "Ето за това говорим":

    ти наистина имаш някакъв проблем и то сериозен!!!
    Замисли се - навсякъде, където се напише нещо за ел. нещо си - ти си там и започваш именно ти да водиш безкрайни спорове и да не приемаш отсрещната гледна точка...след това следва извъртане и преиначаване на написаното, последвано от безмислени калкулации и постове за фотоволтаици, киловати, зарядни и т.н.
    А че нямаш нищо автомобилно в теб - ясно е от години, именно за това и те питам какво караш, не че ме вълнува особено - просто за да покажеш дали си автомобилист или не... е явно си просто пренавито ел. инженерче...

    Коментиран от #38

  • 36 Е така де!

    0 3 Отговор

    До коментар #34 от "Имаш":

    Както виждаш не връщаш енергия в мрежата и не печелиш от това, защото не можеш. Ако можеше щеше да го правиш.

    Освен това колко пъти си пълним резервоара догоре, качвал си се на автомобила и не си спирал до следващото пълнене на резервоара? Поне веднъж в живота ти случвало ли се е да караш 1000 км без да спреш?

    А към момента ограниченията не са в техническите характеристики на електромобилите, а в наличието на зарядна инфраструктура, като е този проблем много бързо се решава

    И за да ти отговоря на въпроса, за 24 часа с тесла модел 3 бяха изминати около 2800 км. Това са около 115 км за час с включено зареждане. Тоест теоретично след 10-12 часа, може да си изминал 1150 до 1400 километра при подходящи условия.

    За тези 1000 км, ще е необходимо да спреш само два пъти по за 10 15 минути, което най-вероятно така или иначе ще направиш и с бензиновия автомобил.

    Коментиран от #39

  • 37 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "Не политизирам":

    Ти наистина си обърнал бинокъла обратно ‼️
    Слънчевата енергия и вятърът който духа да безплатни ,
    ДО МОМЕНТА В КОЙТО ЕНЕРГОТО ПЛАЩА ЗА ТЯХ !
    След това ти ги продават в микс за който нямаш избор - зелена, кафява ...нам си ква енергия ❗
    Цената на електроенергията НЕ е била и НЕ е пазарна ❗ Определя се с политическо решение ( уж на КЕВР) ❗
    Защо ли след като всички печелят от съхранението за което пишеш - у нас няма бонус( стимул) за купувачите , а на запад го намаляват или спират ❗
    Политика е дори налагането на елки със закони за забрана , а не на пазарен и технологичен принцип - никой не те задължи да си хвърлиш черно-белия телевизор или стационарния телефон ‼️
    Не съм против прогреса тук случаят не е такъв ! Защо не оставиха хибридите и елките сами да си пробият път ! Дори варианта на Ауди с ДВГ само като генератор беше някакъв лъч !
    Междудругото забелязваш ли , че новите явтомобили стават все по-недостъпни за гражданите ?

    Коментиран от #42, #43, #56

  • 38 Избери си една теза

    0 1 Отговор

    До коментар #35 от "Човече":

    Защото се извърташ. Електромобилите имат ли еднакъв заоблен дизайн, или нямат?

    Това бяха твоите думи, ако не се лъжа?

    Както виждаш моята теза е че електромобилите имат по-малко проблеми с дизайна защото няма с какво да се съобразяват, за разлика от автомобилите с ДВГ.

    Единственото им еднакво е че нямат радиаторна решетка и ауспух, просто защото не са им необходими . Но както виждаш някои дизайнери дори на електромобилите слагат такива и това не е проблем.


    Проблемът за автомобилите с ДВГ да ги махнат, особено решетките. Е не е невъзможно де, но повечето имат.

    Коментиран от #40

  • 39 Случвало ми се

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Е така де!":

    е да, и то не веднъж - София-Загреб, София-Любляна, София-Атина...и все по работа, с нормална дизелова кола...а на теб случвало ли ти се е да караш дори София-Пловдив...??? Или ползваш влак....
    И пак цитираш безмислени тестове с тесла... спри се, дай нещо от практиката, нещо от личен опит???
    Тестове и рекорди за издръжливост, скорост и пробег има и правят всички авто-производители като Сааб, МБ та дори и поляците със 125Р още през 70-те и 80-те на миналия век....
  • 40 Тезата ми е

    3 0 Отговор

    До коментар #38 от "Избери си една теза":

    че нямат никакъв дизайн!!!

    Коментиран от #41

  • 41 Ти да видиш!

    0 1 Отговор

    До коментар #40 от "Тезата ми е":

    Ако с никакъв дизайн постигат коефициент на въздушно съпротивление 0,3 за пикап при средно между 0,5 и 0,6 за останалите пикапи, какво ли ще стане, ако вземат да му "направят и малко дизайн".

    Да кажеш за нещо, че няма дизайн е като да кажеш, че няма цвят или дължина или височина.

    Коментиран от #44

  • 42 Ето ти доказателство

    0 3 Отговор

    До коментар #37 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Че грам не разбираш от материята!

    "След това ти ги продават в микс за който нямаш избор - зелена, кафява ...нам си ква енергия ❗
    Цената на електроенергията НЕ е била и НЕ е пазарна ❗ Определя се с политическо решение ( уж на КЕВР) ❗"

    Цената буквално до онзи ден беше напълно пазарна за абсолютно всички фирми, които бяха задължени да излязат на свободния пазар. Защо мислиш че плащахме толкова високи сметки за ток на цена около левче за киловатчас на моменти?

    Коментиран от #49

  • 43 И за да не съм голословен

    0 3 Отговор

    До коментар #37 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ето ти какви ще са ПАЗАРНИТЕцени за отделните часове днес, определени от търсенето и предлагането и договорени на борсата за всеки час по отделно.

    Има ги и в табличен вид за всеки час по отделно, но е трудно да ги копирам:

    Енергийната борса в рамките на търговията в сегмент „пазар ден напред“ затвори при цена за базова енергия (1 – 24 часа) от 638.49 лв. за MWh с ден за доставка 10 август 2022 г. и обем от 80 468.40 MWh, сочат данните от търговията. Това е понижение от 9.12 % спрямо стойността при затваряне на предишната търговия.

    Цената на пиковата енергия (9-20 часа) е 652.45 лв. за MWh, при количество от 42 087.00 MWh.

    Извънпиковата енергия (38 381.40 MWh) е на цена от 624.53 лв. за MWh (1-8; 21-24 часа).

    Борсата стартира при средна цена от 580.90 лв. за MWh и количество от 2963.9 MWh.

    Най-ниската стойност е отчетена за 5 часа – 342,00 лв. за MWh (2988 MWh съответно).

    Най-високата цена на електроенергията, търгувана в сегмента „пазар ден напред“ е постигната за 20 часа – 825.36 лв. за MWh (при количество от от 3406.4 MWh).

    Коментиран от #50

  • 44 Гледам

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Ти да видиш!":

    и виждам, че дори Ауди 100 С3 от началото на 80-те има cD 0.30....за хвалене ли е това, което още реално не е излязло на пътя и то след почти 40 години, че постига същия резултат???
    И ако за теб дизайн и естеика са равни на аеродинамична ефективност...
    Защо не вземеш да вложиш тази енергия, която хабиш за нещо полезно и доходоносно, да изкараш пари и да си купиш така мечтаната тесла??? И по цял ден да си стоиш на 1 място в нея и да не ни занимаваш с бляновете си... то се казва 1 път, 2 пъти...3 пъти... ти сутрин-обед-вечер тесла та тесла....

    Коментиран от #45

  • 45 Дрън-дрън

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "Гледам":

    Кой е този пикап на audi дето го има този коефициент?

    Тесла модел S има 0,208 изброй кои автомобили имат по-добър коефициент в цялата автомобилна история?


    Виждаш ли как дизайна е поставен след функционалността и техническите параметри а не е самоцел?

    А и в момента работя, затова понякога се бавя с отговорите. При 10 хиляди километра годишно, не ми трябва какъвто и да е електромобил. Тесла не е перфектният избор, защото дори не загатват за скорошно внедряване на двупосочно зареждане.

    Това е втората причина поради която бих си заменил дизеловия автомобил.

    Коментиран от #46, #48

  • 46 Добре, че е Google

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Дрън-дрън":

    че да има какво да цитираш...браво, затапи ме... просто нямаше какво друго да извадиш, като факт :))))
    Не е пикап, но е на разработка на 40 години....това достатъчно ли ти е?
    И да не съм голословен - за ежедневно ползване се возя на нова конвенционална кола с дизелов ДВГ с коефициент 0.24, без да струва 70 000 USD или колкото там струва тесла модел еди-кой си...и не е осакатена от към визия и дизайн като теслата....
    А всеизвестен и стар факт е, че когато започне да се гони аеродинамична ефективност - дизайна страда и то много!!! В редки случаи има приятни изключения и тесла не е сред тях...
    Споко, всички работим - работи по-усърдно за тесла...само гледай да не се разочароваш, когато 1 ден постигнеш мечтата си.... ;)

    Коментиран от #51

  • 47 Човек с памет

    0 2 Отговор
    Изчака ми се чакалото ....
  • 48 Наистина

    0 0 Отговор

    До коментар #45 от "Дрън-дрън":

    10 000 км са малко, а предвид малкия пробег - не виуждам какво толкова голяма икономия на гориво ще направиш на годишна база...има-няма едни груби около 2 500 лв, които на фона на съвремието, не са кой знае колко....

    Коментиран от #52

  • 49 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "Ето ти доказателство":

    Ти направо ме разби !
    С доказателства , че нищо не схвана от написаното!
    Нито за телевизорите
    Нито стационарните телефони
    Нито електроенергия ЗА БИТА
    Нито за развойната дейност на МПС
    Нищо не схвана‼️‼️
    И пак се хвърли по върбите!
    Какво ме замяраш с някакви числа , които НЯМАТ НИЩО общо ! Можеше да цитираш и нещо от Шекспир 😉
    Като довод , че нищо не разбирам от опера 🤔

    Коментиран от #57

  • 50 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "И за да не съм голословен":

    Ако това ми трябва ще звънна в енергото.
    Абе ти да не работиш там 🤔🤔🤔
    Пускай се бързо от фазата 😉😉😉

    Коментиран от #53, #54

  • 51 Пак повтарям

    0 3 Отговор

    До коментар #46 от "Добре, че е Google":

    Малко вероятно е да си купя Тесла. Но към момента ако трябва да ти дам най-добрия пример за добро или за лошо трябва да спомена Тесла.

    А много добре знаеш, че най-добрите и най-скъпите технологии днес, след пет години ще са факт за базовите модели на евтините автомобили, а тогава ще има други нови и скъпи технологии, които също ще поевтинеят след пет години, както се случва с всяка една висока технология каквото и да означава това висока.

    Само си помисли какви бяха характеристиките на телефоните за 2000 лв преди пет години и дали тези технологии не са вече във всеки телефон за 200 лв днес?

    Как си днес имам китайски телефон, при положение че 90% от първите ми телефони бяха nokia, така най-вероятно след пет години ще си купя китайски електромобил, защото ще е по-добър от немските и ще предлага по-бързо зареждане, което даже ще е двупосочно и по-добър пробег на добра цена, отколкото автомобилите на немските и японските производители.

    Toyota е много добър илюстративен пример за думите ми. Падат им колелата, зареждат с максимум 100 киловата и под 0 градуса въобще не могат да зареждат, като батериите им са събрани от кол и въже откъдето са намерили кой каквото им е дал.

    Смяташ ли че ще има много желаещи или ще поемат пътя на nokia?
  • 52 Много добре си го казал

    1 0 Отговор

    До коментар #48 от "Наистина":

    Както виждаш няма смисъл да преминавам на електромобил, защото не си заслужава за този годишен пробег. Виж ако цените бяха същите като на дизеловите автомобили, въобще нямаше да се замисля.
  • 53 Стига с това енерго

    0 3 Отговор

    До коментар #50 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Ти не разбра ли че цената ти се определя от 5 различни фирми, като на Енергото плащаш само такса пренос, точно както плащаш на куриера да ти достави пратката и от него не зависи колко ще струва тя, а му плащаш само транспорта, независимо от цената на самата пратка.

    Ето ти още едно доказателство, че дори не разбираш откъде ти идва цената на тока.
  • 54 И пак да не съм голословен

    0 2 Отговор

    До коментар #50 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    За да престанеш с това енерго прочети условията на частен доставчик на електрическа енергия:


    ТОКИ предлага три варианта за изкупуване на енергия при гарантирани и прозрачни условия:
    Стандартен
    План, разработен за производителите, които търсят предвидимост на приходите от покупко-продажбата на електроенергията, която произвеждат. С този план получавате сигурно изкупуване на фиксирана цена за периода на договора и фиксиран разход за балансиране.

    Борсов
    Този план е подходящ за производители, които предпочитат пазарния риск. Произведената електроенергия се изкупува на цена, индексирана към цените на Българската независима енергийна борса.

    Смесен
    (50:50 фиксирана и борсова цена)
    Този план е подходящ за производители, които предпочитат балансиран подход към пазарния риск. Половината произведената електроенергия се изкупува по фиксирана цена, и половината - по цена, индексирана към цените на Българската независима енергийна борса. Пропорцията е една и съща за всеки час, в който сте произвели енергия.

    Както виждаш имаш ИЗБОР и предварително знаеш на каква цена ще продадеш енергията за следващия ден. Ако имаш батерия и през нощта енергията е на 10 стотинки, а знаеш че сутринта ще е на 90 стотинки, кога ще заредиш батерията и кога ще я върнеш в мрежата?

    Но дори и това не трябва да мислиш, защото си има софтуер който го прави автоматично, като в същото време се подобрява натоварването и баланса на мрежата и всички печелят.

    Коментиран от #55

  • 55 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "И пак да не съм голословен":

    Ехооооо,

    " Как ще изглежда една електрическа Alfa Romeo?"

    И за ток цена и данни пишеш ТИ, а не аз ! При това в 100 реда коментари!
  • 56 Не помниш?

    0 2 Отговор

    До коментар #37 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Вярно ли не помниш какво писа в 37-мо мнение?

    Ама все едно в един калъп сте ляти. Твърдите нещо, защитавате го и като ви оборят с цифри и факти веднага казвате че никога не сте казвали такова нещо. Цитирам "какво не си казал" в 37-мо мнение:

    "Ти наистина си обърнал бинокъла обратно ‼️
    Слънчевата енергия и вятърът който духа да безплатни ,
    ДО МОМЕНТА В КОЙТО ЕНЕРГОТО ПЛАЩА ЗА ТЯХ !
    След това ти ги продават в микс за който нямаш избор - зелена, кафява ...нам си ква енергия ❗
    Цената на електроенергията НЕ е била и НЕ е пазарна ❗ Определя се с политическо решение ( уж на КЕВР) ❗
    Защо ли след като всички печелят от съхранението за което пишеш - у нас няма бонус( стимул) за купувачите , а на запад го намаляват или спират ❗"

    Край на цитата. Сега поне разбра ли, че само можеш да избираш на каква цена да плащаш или да си продаваш тока - борсова или твърда.

    Разбра ли че можеш да си купуваш само зелена енергия от микса? Разбра ли че до 2050 година а може би и след това можеш да си караш дизеловия автомобил и никой не ти го забранява?

    Коментиран от #59

  • 57 Това ли не съм бил разбрал

    0 2 Отговор

    До коментар #49 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "Политика е дори налагането на елки със закони за забрана , а не на пазарен и технологичен принцип - никой не те задължи да си хвърлиш черно-белия телевизор или стационарния телефон ‼️
    Не съм против прогреса тук случаят не е такъв ! Защо не оставиха хибридите и елките сами да си пробият път ! Дори варианта на Ауди с ДВГ само като генератор беше някакъв лъч !
    Междудругото забелязваш ли , че новите явтомобили стават все по-недостъпни за гражданите ?"


    Пак те питам кой те кара да си изхвърляш автомобила с ДВГ? Производителите сами ще се откажат да ги произвеждат още преди 2035 година, защото никой няма да ги търси както не търси черно-бял телевизор или телефон с шайба, а и да търси няма откъде да си ги купи защото няма предлагане.

    Обаче доскоро автомобилните производители умишлено ограничаваха избора на клиентите като не им предлагаха електромобили. И пак да се върнем на Тесла, която и да искам не мога да избегна защото ако не бяха те, и към момента всички щяха да се придържат към тезата на Toyota, че никой не търси електромобили и затова няма да ги произвеждат. Хайде да видим Toyota колко ще прокопса в напълно пазарни вече условия.

    Коментиран от #58

  • 58 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #57 от "Това ли не съм бил разбрал":

    Пак ли ме питаш за стария автомобил 🤔🤔🤔
    юни.2022.г.
    " Въвеждат ЗАБРАНА за влизане на стари коли в центъра на София. Първата нискоемисионна зона се очаква да заработи в още в края на тази година.
    Предложенията къде точно да са нискоемисионните зони все още се обсъждат, съобщи Нова тв.
    Очаква се да са две - като тази в идеалния център да заработи през декември. Другата ще обхваща доста по-широк периметър...."

    Коментиран от #61

  • 59 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 1 Отговор

    До коментар #56 от "Не помниш?":

    Помня! И като отида да си плащам на гишето НЯМАМ ИЗБОР ‼️
    И спри с твоя ток , че ще хвана токов удар ‼️

    Коментиран от #62

  • 60 МЪСК

    0 4 Отговор
    Сега се викат електромобили. Скоро ще се викат просто "коли". Предимствата на чисто електрическа платформа: 7 места + 2 багажника и вътре се стои нашироко, а не като ученичка в метрото. Семеен лифтбек/SUV с параметри на хиперкола: PLAID
  • 61 Ами добре

    0 2 Отговор

    До коментар #58 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Очаква се. Някой ден, някъде. Браво. Страхотна опорна точка пълна с факти. Ама ти не беше ли от Варна?

    Коментиран от #65

  • 62 Разбира се че имаш избор

    1 2 Отговор

    До коментар #59 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И ако не говорим за ток и бензин когато говорим за ДВГ и електромобили, за какво точно очакваш да си говорим? Коя извивка на калника е по-приятна и по дизайнерска? Да обсъждаме цветовете на шевовете на седалките и дали са качествено изработени и да определяме дали един автомобил е по-добър от друг от равномерността на фугите на вратите?

    Ами разбира се че когато говорим за електромобили ще говорим основно за ток. За какво друго очакваш да говорим? Като не ти е приятно, не пиши в такива теми.

    Коментиран от #63, #64

  • 63 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 1 Отговор

    До коментар #62 от "Разбира се че имаш избор":

    Ха дубрутру!
    Аз например не харесвам Фиат Мултипла и не бих я взел дори подарък! (бих я продал на мига)
    При пробег около 10 000км на година икономията от разхода на хибрида ще ми върне 20-те бона горница в ценат след 10 години !
    Искам кола в която вляза да ми е кеф и комфорт, а не да бързам да сляза от нея !
    Да, кеф цена няма !
    Ако си си купувал чисто нова кола , на която можеш да избираш дори цвета на седалките ще влезеш в темата‼️
  • 64 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #62 от "Разбира се че имаш избор":

    Точно, фугата на вратите или калника е първото което показва , че колата е била при " хирург"!
    Преди години една марка луксозни автомобили прави проучване защо техен модел не е сред най-търсените . Установяват , че съпругите били недоволни от тапицерията в колата и съответно съпрузите се насочвали към друг модел ‼️
    Като говориш са електромобили може да коментираш например защо някой модели се продават БЕЗ кабели в комплекта, за намаления обем на багажника спрямо аналог с ДВГ, а не колко киловата мога да си купя от някоя бутка ‼️

    Коментиран от #67

  • 65 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    3 0 Отговор

    До коментар #61 от "Ами добре":

    Бъдещето идва доста бързо !
    Във Варна се заговори ,че в събота и неделяе ще плющят такси за синята зона....
    и вече е факт ‼️

    Коментиран от #66

  • 66 Чист въздух

    0 1 Отговор

    До коментар #65 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    И казваш Варна, както и останалите градове нямат нужда от малко по-чист въздух и хората имат по-малко право да дишат чист въздух в сравнение с правото на тези, които карат автомобилите, които го замърсяват?

    А сините зони не забраняват движението на автомобили, а тяхното паркиране.

    Коментиран от #69

  • 67 Ти да видиш!

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Значи според тебе Тесла са избрали перфектните тапицерии, за да направят Тесла модел y най-продавания автомобил в света? Само заради тапицерията ще да е, вярвай си! И защото са подобрили фугите на вратите!

    Злата ще е тази тапицерия, за да може хората да изберат да си купят Тесла за 70 хиляди долара, а не някой мерцедес или BMW или audi или дори почне за същите или по-малко пари, сигурно защото са с по-калпави тапицерии!

    Коментиран от #68

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #66 от "Чист въздух":

    Сега разбирам какво им е на учителите в помощните училища ‼️‼️
  • 70 Не той няма

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    да си купи тесла, няма да си смени дизеловата кола, защото почти не кара, но за сметка на това я защитава яростно все едно е акционер или основател…. и бленува мокри сънища за 70 000 долара…. и спори, че въпреки всички качествени издънки, е повече кола от Тайкана….нищо че в съседна статия той поставя рекорд за ел. тротинетка на ринга…а и двете са по-назад от конвеционална Алфа с ДВГ и то с време поставени преди 6-7 години….
  • 71 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 72 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    0 0 Отговор

    До коментар #71 от "Тъп съм":

    Ами гледаш в грешния прозорец !
    Тесла е чак на ПЕТО МЯСТО за 2021г ‼️‼️‼️
    Защо все някой трябва да ти пише домашните ‼️‼️

    Коментиран от #74

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Ти сериозен ли си?

    1 1 Отговор

    До коментар #72 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    На въпрос:
    "защо Тесла модел У се превръща в най-продавания автомобил на света. Ще ми обясниш ли, да поумнея и аз като тебе?"

    Ми отговаряш:

    "Тесла е чак на ПЕТО МЯСТО за 2021г ‼️‼️‼️"

    Не знам за какво пето място говориш, като модел на Тесла надали е влязъл дори в топ 20 на най-продаваните модели автомобили в света за 2021 година, дори не знам дали ще влезе в топ 10 за 2022 година, но със сигурност ще е в топ 3 за 2023 година с голям шанс още тогава да стане най-продавания автомобил в света.

    Питам те каква е причината хората с пари да избират да направят некачествената Тесла за 70 хиляди долара най-продавания автомобил в света а не си купят с тези пари качествени мерцедеси BMW та и аудита, като дори и поршета има за тази цена?

    Смяташ ли, че е заради качествената тапицерия?

    Защо някоя друга фирма не вземе да направи толкова успешен модел? А този модел беше представен преди 3 години, а преди 2 години три от заводите в които се произвежда въобще не съществуваха и ги построиха от нулата. Все неща на които човек би трябвало да се възхищава.
  • 75 Пешо

    3 1 Отговор

    До коментар #14 от "Хахаха":

    О да покара ли сме електричка ! 1.00-1.30 лева на киловат 4-8 часа зареждане и от обещани 300км. получаваш 90-100км. пробег. После JTS-а ми се вижда икономичен и много вървящ . Да много ускорява на права обаче после идва завой и става олеле мале - макс 15-20км/ч и старо трабанче ще те изяде!
  • 76 асд

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хахаха":

    А случайно да си карал боксер на Алфа?
  • 77 Тази Алфа ли

    1 0 Отговор
    Нали знаеш какъв е единственият начин тази Алфа да направи по-бързо четвърт миля, отговора е в клипа. Гледай как жълтата Алфа прави по-бързо за четвърт миля от червената.