16 Юни, 2022 13:50 6 233 28

Mercedes и Volkswagen подкрепиха пълното изоставяне на двигателя с вътрешно горене

  • mercedes-benz-
  • volkswagen-
  • двг-
  • забрана-
  • електромобили-
  • ес
Mercedes и Volkswagen подкрепиха пълното изоставяне на двигателя с вътрешно горене - 1

Представители на Mercedes-Benz и Volkswagen призоваха за спазване на плана за изоставяне на двигателя с вътрешно горене на новите автомобили от 2035 г., който наскоро беше гласуван от Европейския парламент. Според Automotive News Mercedes-Benz дори ще премине напълно към електрическа тяга още по-рано.

Volkswagen каза пред изданието, че преходът на световната автомобилна индустрия към производството на електрически превозни средства е неизбежен. Според производителя „това е единственият екологично, технологично и икономически разумен начин за бърза смяна на двигателите с вътрешно горене“.

В същото време Mercedes-Benz изрази готовност да премине изцяло към електрически автомобили до 2030 г., но само там, където пазарните условия позволяват. Гермаските автомобилни производители обаче прехвърлиха топката в полето на политиците. Според Екарт фон Кладен, ръководител на отдела за външни отношения, решението на ЕС да принуди производителите на автомобили да се откажат от ДВГ прави политиците отговорни за изграждането на необходимата инфраструктура.

По-рано други производители обявиха намерението си да се откажат от производството на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2035 г. Властите на ЕС очакват да издадат забраната като стъпка към въвеждането на нулеви емисии. Инициативата на Европейската комисия беше подкрепена от парламентаристите на 10 юни. Евродепутатите отхвърлиха редица смекчаващи поправки, но окончателното споразумение ще трябва да вземе предвид позицията на всички 27 държави-членки на ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Его

    29 19 Отговор
    Ама аз не съм. Никога повече Мерцедес и Фолксваген, да си ги карат скапаните коптори.

    Коментиран от #3

  • 2 Една

    15 23 Отговор
    Дора новина.

    Коментиран от #4

  • 3 Аз също

    17 12 Отговор

    До коментар #1 от "Его":

    Ще се метна на Ел. Мерц Само парички да има за всички
  • 4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    12 8 Отговор

    До коментар #2 от "Една":

    Кое и в доброто ‼️ А и къде е новината ‼️

    Коментиран от #11

  • 5 редник

    24 2 Отговор
    "В същото време Mercedes-Benz изрази готовност да премине изцяло към електрически автомобили до 2030 г...:

    Така,така:

    "Mercedes-Benz показа новия G 63 4x4" - само 585 к.с.и само "... средно 20 литра бензин на 100 километра."
  • 6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    33 7 Отговор
    Къде Ви е ПАЗАРНИЯТ принцип с който ни продънихте ушите‼️
    Вече не гледаме черно-бели телевизори, ама не защото ги забрани закон‼️
    Вече не слушаме грамофони и магнетофони, ама не защото ги забраните със закон ‼️
    Направете електрокарите евтини, практични и хората сами ще слязат от ДВГ ‼️

    Коментиран от #13

  • 7 Знайко

    17 11 Отговор
    Смятам, че ДВГ ще надживее днешните литиеви батерии.

    Да електродвигателя е много по-добър от ДВГ. По-лесен за производство, подръжка, по-лек, по-мощен, по-издръжлив/по-голям пробег/. Не се нуждае от скоростна кутия, но ако има само 2 предавки подобряват много ускорението. Не се нуждае от задна предавка, защото лесно се развърта в двете посоки...

    Но днешните литиевите батерии са слабото място на еректромобилите. Вероятно близкото бъдеще е на хибриди автомобили с малки до 30-50-80 к.с. леки двуцилиндрови или Ванкелови ДВГ генератори със суперкондензатори.

    Преди време четох, че AUDI, които са Volkswagen. Разработват нов 2-циливдров боксер двигател за използване в бъдещи хибридни автомобили. Смятам, че това е едно много добро решение за близкото бъдеще.

    Коментиран от #9, #15

  • 8 Hадървен философ

    15 4 Отговор
    дотогава ако още има България, трафикът ще е от талиги.
  • 9 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    4 9 Отговор

    До коментар #7 от "Знайко":

    За рали Дакар Ауди представи електромобил :
    "Освен, че изглежда впечатляващо, автомобилът разполага и със забележителен задвижващ агрегат. Той се състои от два електромотора – по един на всяка ос, които са взаимствани от модела Audi e-tron. В случая обаче те работят в комбинация с бензинов двигател TFSI, взаимстван от шампионата на Германия за туристически автомобили (DTM).
    По-интересното в случая е, че бензиновият мотор е част от системата за преобразуване на енергията, нужна за зареждане на батерията по време на движение. Така двигателят с вътрешно горене служи като удължител на обхвата и работи в диапазон от 4500 до 6000 об/мин."
    ДВГ е в ролята само на генератор .

    Коментиран от #10

  • 10 Име

    11 9 Отговор

    До коментар #9 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    След откриването и прилагането на Литиево Йонната батерия през 1991-ва нищо не е прогресирало.Няма и да меъдне електеодите са ясни при тях иновация няма да има.Електеолита и рой до там ел мотора също е ясен какво ще направят бухат единствено повече коетки в батериите и до къде това.

    Коментиран от #12, #14

  • 11 Добро

    11 8 Отговор

    До коментар #4 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Е че няма да дишам тия смръдли ви аспу си.
  • 12 Мдааа

    11 10 Отговор

    До коментар #10 от "Име":

    Докато се обяснявате с едни и същи опорки, хората се придвижват на бърза скорост в посока към електрически коли, като Тесла е в челните позиции по продажби в Европа! Като бройката е ограничена от капацитета на производство, а не от поръчките! Но вие си пеете същите опорки.
  • 13 А ти какво не разбра

    6 4 Отговор

    До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "В същото време Mercedes-Benz изрази готовност да премине изцяло към електрически автомобили до 2030 г., но само там, където пазарните условия позволяват."

    Да ти припомня ли, че това е пет години по-рано от забраната и ще стане по напълно пазарни принципи?

    Точно както доскоро никой не искаше да прави фотоволтаици, но като се вдигна цената на тока за последните две години, заявките от някакви дребни киловати на година само за две години се натрупаха

    21000 мегавата което е колкото мощността на 10 АЕЦ Козлодуй и то по напълно пазарни принципи. Не искат да плащат скъп ток.

    Същото ще стане и със скъпия бензин, който не искат да плащат.

    Само да ти напомня че тези 21 гигавата заявки ще струват 21 милиарда лв по-старите цени, а сега цените се вдигнаха. Да не кажеш, че нямало пари.
  • 14 Дрън-дрън

    12 4 Отговор

    До коментар #10 от "Име":

    Първите електромобили имаха 100 километра пробег с едно зареждане, ама само на хартия като сегашните 800 на Тесла. Бързото им зареждане беше за 10 часа, а живота на батерията беше стотина хиляди километра, ама ако има късмет! Един киловат час батерия тогава струваше над 1000 долара.

    Това бяха електромобилите през 2010 година, когато батериите достигнаха зрялост за използване в електромобил и цените им бяха паднали достатъчно. Все още ли твърдиш, че от 1991 година нищо в батериите не се е променило?

    Коментиран от #17

  • 15 Максималист

    6 4 Отговор

    До коментар #7 от "Знайко":

    Електромобили с литиево-йонни батерии се произвеждат от десетина години, а масовото от по-малко.

    Оттогава насам цената им е паднала десетина пъти, пробегът с едно зареждане се увеличил повече от пет пъти, зареждат се двайсет-трийсет пъти по-бързо и вече зареждане на 80% от капацитета става за 15-тина минути.

    Деградацията на батерията е по две причини - заради определен брой зарядни цикли или стареене от времето. На единия фронт засега осигуряват цикли за около 3,5 милиона километра, а стареенето в приемливи граници до 100 години.

    Кое от последните две не те устройва и смяташ батериите за ненадеждни? С времето всички тези параметри само ще се подобряват.

    Коментиран от #16, #25

  • 16 Бензинчо

    10 5 Отговор

    До коментар #15 от "Максималист":

    Сто години и 3,5 милиона километра?Няма такава батерия.Пак си прекалил с гъбите.

    Коментиран от #18

  • 17 Име

    7 5 Отговор

    До коментар #14 от "Дрън-дрън":

    Мда само дето тесла с 800км пробег завега нема а нема и да има

    Коментиран от #19

  • 18 Амнезия?

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "Бензинчо":

    Май си забравил тази статия публикувана тук?


    Джеф Дън, професор от Университета Далхоузи в Канада, доктор по химия, който тества нови 4 680 батерии в лабораторията си по искане на Tesla, сподели резултатите от тригодишните си изследвания. И те са меко казано впечатляващи.

    И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.

    Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.

    Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да издържи почти вечно. Дан също така отбелязва, че в мобилни устройства като смартфони или лаптопи потребителите са склонни да зареждат батериите си до 100% и често ги разреждат до 0%, което ги кара да се развалят след няколко години

    Коментиран от #23

  • 19 Е добре, не били 800 км, моя грешка!

    6 3 Отговор

    До коментар #17 от "Име":

    Не са 800, а са били 752. Ама не били километри, а били мили.

    752 мили пробег с едно зареждане в реални пътни условия по обществените пътища с тестова батерия на One, монтирана в Тесла модел S.

    Дали пък не е реално постижение на съвременните батерии?

    Коментиран от #20

  • 20 Клипът

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Е добре, не били 800 км, моя грешка!":

    Ето ти го нагледно

  • 21 Един век

    4 1 Отговор
    Tesla работи върху батерии, които да изкарат 100 годиниКлетките са с графитни електроди и специален електролит

    27.05.2022

    Група изследователи от Tesla и учени от университета "Далхаус" в Халифакс, Канада, публикуваха научен проект под името "LiNi0.5Mn0.3Co0.2O2 as a Superior Alternative to LiFePO4 for Long-Lived Low Voltage Li-Ion Cells". За дългото и сложно заглавие се крие описание на нов тип акумулаторни клетки с графитни електроди NMC532.



    Според учените, по своите параметри батериите ще превъзхождат нормалните литий-желязо-фосфатни клетки, а цикълът им на живот, при определени условия, може да достигне около 100 години. Проектът е стартирал още през 2016 година, като специалистите на компанията и учените от Халифакс са започнали работа по оптимизация на химическите формули на батерията и увеличаване на жизнения им цикъл. В резултат на разработките, екипът е разработил клетки с графитни електроди NMC532 с много дълъг живот. Катодът в тях е създаден от литиеви кристали, с добавяне на малки количества никел, манган, кобалт и кислород, а анодът е от графит. Вместо електролит на базата на литиев хексафлуорофосфат (LiPF6), се използва смес, съдържаща сол на литиев бис(флуоросулфонил)имид (LiFSI).

    Всъщност, тази комбинация осигурява дълъг експлоатационен живот при високи работни температури. Говорим за диапазона от 40 до 70 градуса по Целзий. Но най-добрата кулонова ефективност (съотношението на доставените ампер-часове към ампер-часовете,
  • 22 Един век

    4 2 Отговор
    Говорим за диапазона от 40 до 70 градуса по Целзий. Но най-добрата кулонова ефективност (съотношението на доставените ампер-часове към ампер-часовете, получени от зарядното устройство) се демонстрира от клетки, балансирани и заредени до 3,8 волта. Те се разграждат по-бавно и имат по-висока енергийна плътност от LFP клетките (LiFePO4/графит). И при постоянна температура от 25 градуса, предвиденият им експлоатационен живот ще бъде сто години.

    Междувременно, Hyundai също работи за подобряване на химическия състав на батериите. В това й помага американският стартъп IonQ, който е разработил специален квантов компютър, с който ще се създаде най-големият в света модел на химията на батериите за изследване на литиевите съединения и техните реакции. Крайната цел на проучването ще бъде да се намерят нови видове първични материали, които могат да подобрят безопасността, издръжливостта и капацитета, като същевременно намалят разходите.

    Коментиран от #24

  • 23 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #18 от "Амнезия?":

    Като започнат да ги монтират на Теслите да не запееш друга песен
  • 24 А дано, ама надали

    8 2 Отговор

    До коментар #22 от "Един век":

    Производителите на батерии се интересуват от Тесла, защото е най-ефективна и показа максимален обхват с тяхната батерия.

    Тесла обаче не се интересува от батерии с голям обхват, защото са сметнали че 500-600км са оптималния обхват с едно зареждане и задоволяват 99% от ежедневните нужди на средностатистическия потребител.

    Затова смятат, че е абсолютно безсмислено през 99% от времето да мъкнеш два пъти по-голям товар батерия и да я плащаш, за да я ползваш само в 1 процент от времето, за да спестиш едно зареждане. Предпочитат да направят автомобила по-лек и евтин.

    Тесла е преценила, че е много по разумно да направят това зареждане по-кратко и достъпно и са направили най-голямата мощна зарядна инфраструктура на планетата. Към момента имат 35 000 зарядни по цял свят и продължават да инсталират още.
  • 25 Знайко

    6 2 Отговор

    До коментар #15 от "Максималист":

    А да сте чул за самозапалване не батериите(електромобилите).

    Случайно да сте чул, че електромобил, който е претърпял дори съвсем лек пътен инцидент, трябва да замени батерията си с нова. А цената на нова батерията без труда по замяната е колкото цената на половин чисто нов автомобил. Смяната е задължителна, защото дори лека катастрофа може да причини опадни вътрешни поражения в батерията, дори дамо една кленка да е повредена, тя може да се самозапали в един момент когато си реши и да изгори всичко.

    Коментиран от #27

  • 26 Тъй

    4 1 Отговор
    И войната и енергийната криза няма да намести мозъците на тези либерали.
    Упорити в глупостта си.
  • 27 За това ли говориш?

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "Знайко":

    Както виждаш и на този фронт има развитие. Тези вторите батерии от клипа вече се произвежда за Тесла - четвърти вид форм-фактор и шеста или седма химия в текущата им гама. Недей да слагаш всички под един знаменател.

    Като всяка батерия си има своите предимства и недостатъци, но при всяко следващо поколение, батериите взимат предимствата от предишните поколения и се избавят от някои техни недостатъци.

    Автомобилните батерии са все още в зората на развитието си. Дори не е започнало масовото им производство.

    Мой ред е да питам дали случайно си чул, че по-малко от 10% от произвежданите в момента автомобили са електрически и предстои поне 10 пъти увеличаване на производството на батерии само заради тях? А за енергийната система?

  • 28 Съдията Дред

    0 0 Отговор
    Как няма да подкрепят, ще произвеждат по малко, ще печелят повече